Geert Wilders en zijn PVV

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door King George »

Pilgrim schreef:
vr jan 29, 2021 2:20 am
Geert Wilders: Europa pleegt culturele zelfmoord
Spoiler! :
Geplaatst op 28 januari 2021

Afbeelding

“Ikzelf heb me tot Mark Rutte gewend dat hij nooit meer kritiek moet hebben op de rechtsstatelijkheid van Hongarije of de Poolse regering. Ik vind het schijnheilig dat hij anderen beoordeelt, terwijl hij zelf en zijn regering op grond van een rechtsstatelijkheid kwestie tot aftreden werden gedwongen”, zei Geert Wilders, de leider van de Nederlandse Partij voor de Vrijheid (PVV), in een interview met het Hongaarse dagblad “Magyar Nemzet”. De anti-immigratie politicus sprak ook over zijn veroordeling van de gewelddadige bewegingen in Nederland en noemde de Europese immigratiepolitiek culturele zelfmoord.

De coronavirus maatregelen van de Nederlandse regering stuitten in de afgelopen dagen in meerdere Nederlandse steden op verzet van de bevolking en gewelddadige oproer. De door u aangevoerde PVV heeft zich uitgesproken tegen de invoering van een uitgaansverbod, zodat u ook door links bekritiseerd werd dat u persoonlijk verantwoordelijk bent voor datgene wat er gebeurd is. Wat vindt u van die kritiek?


We zijn niet verbaasd. Er zijn Nederlandse politici, die bij alles altijd met de vinger naar mij en mijn collega´s wijzen. De PVV was inderdaad de hele tijd tegen de invoering van een uitgaansverbod; wij hadden vorig jaar november een voorstel gedaan dat door de meerderheid van de Tweede Kamer werd ondersteund. Vorige week heeft de regering echter de noodzakelijke meerderheid gekregen om groen licht te krijgen voor het nachtelijke uitgaansverbod. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat dit geen effectief instrument is, het kan de epidemie niet in de gehoopte mate controleren. Een wet is echter een wet en moet nagekomen worden. Wij kunnen onze burgers alleen maar onze ondersteuning garanderen wanneer zij hun geweldloze afwijzing van de maatregelen in overeenstemming met de wet tot uitdrukking brengen. Het is belachelijk en illegaal wat er nu gebeurt, de politie zou daadwerkelijk tegen diegenen moeten optreden die geweld toepassen. Gelukkig vormen die slechts een kleine groep van onze samenleving. Desondanks was het veertig jaar geleden voor het laatst dat we zulke bewegingen in Nederland zagen.

Behalve de invoering van een avondklok heeft de vaccinatiestrategie van de regering in Den Haag boosheid veroorzaakt, omdat zij de laatste in de EU was die begon met een vaccinatie. Wat is er gebeurd?

Niet alleen in de Europese Unie, maar in de hele wereld gaat het mis! We zijn als laatste EU-land met de vaccinatie begonnen en tot nu toe 0,5% van de bevolking gevaccineerd. Ik benadruk: 0,5%. Onze regering heeft dit heel slecht gedaan, het is een schande wat hier gebeurt. Groot-Brittannië heeft de bevolking sinds vorig jaar december continu gevaccineerd, maar ik zou ook Israël als voorbeeld kunnen aanhalen, waar de meeste oudere mensen in principe al gevaccineerd werden.

Natuurlijk kan ik de Nederlandse regering er niet van beschuldigingen dat AstraZeneca niet op tijd vaccins levert. Ze kan er echter wel veel tegen doen dat de al gekochte honderdduizenden vaccins in magazijnen in het zuiden van het land beschikbaar zijn. Waarom gebruiken we ze niet?

Alle landen in de wereld spannen zich in om zoveel mogelijk mensen zo snel mogelijk tegen het virus te beschermen. Waarom doen we dat in Nederland niet? Ik schaam me voor het optreden van onze regering.

De regering-Rutte is onlangs na het schandaal rondom de toeslagenaffaire afgetreden en is nu demissionair. Is dat niet een rechtsstatelijk probleem? Uw regering is een van de luidste critici van Hongarije in de discussie rondom de rechtsstatelijkheid.

In het parlementaire debat voor het aftreden heb ik me tot Mark Rutte gewend dat hij nooit meer kritiek moet hebben op de rechtsstatelijkheid van Hongarije of de Poolse regering. Ik heb tegenover hem benadrukt dat hij, als hij in de spiegel kijkt, kijkt naar een politicus die de rechtsstatelijkheid daadwerkelijk heeft geschonden.

Ik vind het schijnheilig dat hij anderen beoordeelt, terwijl hijzelf en zijn regering vanwege een kwestie betreffende de rechtsstatelijkheid tot aftreden werden gedwongen. De minister-president antwoordden niet op mijn voorstel en keek me tijdens mijn toespraak niet eens aan. Ik denk dat hij wist dat ik gelijk had.

Overigens, als u de peilingen bekijkt, zullen de meeste partijen in de Haagse coalitie ondersteuning blijven verliezen. Dit geldt vooral voor de links-liberale partij D66. Het is eveneens een verrassende ontwikkeling dat onze minister van Gezondheid tot enkele weken geleden de leider van het christendemocratische CDA was, dat eveneens regeerde, maar zijn functie neerlegde opdat hij zich uitsluitend kon concentreren op de bestrijding van de epidemie. In principe leidt Mark Rutte de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie (VVD). De VVD is de enige regeringspartij die goed uit de peilingen tevoorschijn komt. De kiezers van Rutte zijn loyaal en blijven achter de minister-president staan. Of het u bevalt of niet, de VVD is op dit moment echt sterk, maar datzelfde geldt niet voor de uit vier partijen bestaande regeringscoalitie.

De PVV is ook in de bevolking heel populair, stabiel de op een na grootste partij van Nederland. Hoe gaat het met de verkiezingscampagne te midden van de epidemie? Is het mogelijk dat de parlementsverkiezingen van 17 maart uitgesteld worden?

We zullen verder in de Tweede Kamer blijven werken en in de nabije toekomst zullen er op televisie verkiezingsdebatten plaatsvinden – vermoedelijk zonder publiek. Ikzelf geniet altijd van de campagne in traditionele zin, wanneer ik een bezoek breng aan de steden in het land, onder de mensen ben en met hen praat. Dit is een bijna onmogelijke onderneming dit jaar. De situatie is alles anders dan ideaal, maar als we verkiezingen willen houden, moeten we nu gewoon op een andere manier strijden. Ik zou in ieder geval graag parlementsverkiezingen in maart hebben. Op dit moment is de regering dit ook van mening. In ieder geval is de situatie onvoorspelbaar. We weten niet hoe de epidemie zich de komende weken zal ontwikkelen.

Enkele weken geleden publiceerde u uw verkiezingsprogramma met een sterk zwaartepunt op identiteitspolitiek, de bescherming van traditionele Nederlandse waarden.

Klopt. We hebben ons verkiezingsprogramma met de titel “Over jullie” aangekondigd, waarvan het belangrijkste doel is om de levensstandaard van de Nederlandse burgers te verbeteren. Volgens ons omvat dit organisch de beklemtoning van onze nationale identiteit en de uittreding uit de Europese Unie, de “Nexit”. Het laatstgenoemde voorstel is absoluut niet populair in het Nederlandse parlement, maar wij in de PVV denken nog steeds dat we zonder de EU echt de mogelijkheid zouden hebben om vrij over onze wetten en financiën te beslissen, inclusief uiteraard onze immigratiepolitiek. Als we niet de volledige soevereiniteit hebben, kunnen we niet over onze totale identiteitspolitiek beslissen. Een ander doel is het verhogen van de uitgaven voor het gezondheidswezen. Dit is niets nieuws in het programma van de PVV en in de praktijk hebben wij in de afgelopen tien jaar, nog lang voordat er sprake was van corona, bijzondere waarde gehecht aan de gezondheidspolitiek. Werknemers in het gezondheidswezen dienen een hoger salaris te krijgen en onze patiënten dienen een kwalitatief eersteklas verzorging tegen geringere kosten te krijgen. In principe willen wij de uitgavenkant van de Nederlandse staatskas veranderen: minder geld naar het buitenland en meer voor onze eigen burgers.

Met betrekking tot een strenge immigratie heeft de Hongaarse regering ook bondgenoten. Wordt de migratiesamenwerking voortgezet? Vooral nu, waar het Brusselse pakket migratievoorstellen en het integratieactieplan op tafel liggen?

Natuurlijk. Vorig jaar december heb ik een ontmoeting gehad met uw minister van Buitenlandse Zaken, Péter Szijjártó. Een van de discussiepunten was de migratie. We waren het er over eens dat de bescherming van het christelijk-joods erfgoed van Europa van wezenlijk belang is, en we mogen dit niet door een politiek van open grenzen in gevaar brengen. We hebben het ook gehad over de Nederlandse rechtsstatelijkheid kritiek tegenover Hongarije. Op dat moment wisten we natuurlijk nog niet dat de Nederlandse regering zelf verwikkeld zou raken in een kwestie betreffende de rechtsstatelijkheid.

Ik respecteer Péter Szijjártó, ik beschouw hem als een zeer actief en intelligent politicus.

En wat vindt u van deze initiatieven van de Europese Commissie?

Ze bewijzen wat mij betreft dat de economische samenwerking in de EU nu door de politieke unie werd vervangen. De politieke EU wil echter zoveel mogelijk immigranten en gelooft niet in nationale culturen. De islam wordt ook eerder als religie dan als ideologie gezien. Ik denk dat dit een compleet foute opvatting is, en we zouden geen kiesrecht moeten geven aan vreemdelingen. Zelfs bij een dubbel staatsburgerschap ondersteun ik dit niet. Als men het kiesrecht actief of passief wil uitoefenen, kan men slechts één land trouw blijven. Laat me u een ander voorbeeld geven: in Nederland is het geen misdaad om illegaal in het land te zijn. Verbazingwekkend, nietwaar? We zouden op vrijwillige basis en effectief buitenlanders moeten terugbrengen, die nu veilig naar huis kunnen terugkeren. We zien dat bijvoorbeeld veel Syriërs uit Libanon en Jordanië al vrijwillig naar huis zijn teruggekeerd.

Gebaseerd op deze overwegingen stelt de PVV voor om een nieuw ministerie van Immigratie in Nederland op te richten. Het is culturele zelfmoord wanneer wij het zonder uniforme regels aan iedereen toestaan om in ons land te komen.

Ik zeg niet dat er alleen maar criminelen uit landen met een islamitische meerderheid naar ons toe komen, maar we moeten begrijpen dat zij op grond van open grenzen daadwerkelijk oververtegenwoordigd zijn in onze criminaliteitsstatistiek.

Veel mensen in Hongarije weten dat u een Hongaarse vrouw hebt, daarom bezoekt u vaak Hongarije. In hoeverre maakt de epidemische situatie deze reizen onmogelijk?

Helaas was ik vorig jaar augustus voor het laatst in Hongarije. Ik was hier hoofdzakelijk voor ontspanning, maar ik had ook een ontmoeting met minister-president Viktor Orbán.

We hebben bijna dertig jaar lang elke Kerst in Boedapest doorgebracht. Vorig jaar was het de eerste keer dat dit niet het geval was.

Ik kan beloven dat we terug zullen komen zodra de epidemische toestand het toelaat! Ik ontken niet dat ik een beetje bevooroordeeld ben, maar ik denk dat Hongarije een van de mooiste landen ter wereld is. De grote steden en het landschap zijn allebei prachtig. Ik heb ook twee lievelingsgerechten. Kip met paprika en aardappelovenschotel. Als ik uit mijn droom wakker word, kan ik er nog steeds van eten! In werkelijkheid maak ik zelf een heel goede aardappelovenschotel.
Citaat van Geert Wilders: “Nederland. Het kwalijke gespuis van immigranten vernietigt ons land. Ze hebben niets met Nederland. Ze delen onze waarden niet. Stopt u dit en ga over tot handelen, Tutte, voordat dit geweld een burgeroorlog wordt. Stop het nu. Zet u ons leger in. Direct.”

Bron: unser-mitteleuropa.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2021/01/28 ... zelfmoord/
Spoiler! :
Als ik dit zo lees lijkt Wilders echt in het officiële coronaverhaal te geloven. Dat kon voor veel mensen wel eens een reden zijn om af te haken en op Baudet te stemmen.
Uiteraard wordt de optie om het leger in te zetten weggewuifd. Als het om de bontkraagjes gaat dan. Want tegen de protesten van boeren, kermisexploitanten en in een heel grijs verleden tegen hippies die op de Dam sliepen werden wel degelijk militaire middelen ingezet. Maar men stelt dat men het met de politie en de ME af kan, desnoods met versterking van ME-troepen uit het buitenland.

Nederland heeft geen of nauwelijks tanks meer. Al geheel wegbezuinigd.
Sinds de Koude Oorlog is de Nederlandse krijgsmacht vooral veel tanks en vliegtuigen kwijtgeraakt. Ze zijn verkocht of gingen stuk en zijn niet meer vervangen. Zo had defensie ooit ongeveer 200 jachtvliegtuigen, nu zijn dat er 63. Van de pakweg 900 tanks hebben we er nog 18 over. En zelfs die zijn officieel niet van ons, we leasen ze van Duitsland.

Afbeelding
https://nos.nl/op3/artikel/2159597-wat- ... 20er%2063.


En wat lezen we hier?

'Miljoenen kostende ’oorlogsrenovatie’ moet onze wegen geschikt maken voor tanks'

Voor welke tanks dan wel? :thinking: :thinking:
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door hans van de mortel »

Ik weet niet waar de opgeschoten joodse meneer Bron mee bezig is, maar deze vertaling uit het Duits is niet zijn beste. Maar ook al zou het interview uit het Russisch zijn vertaald, dan nog blijkt eruit dat Bron de Nederlandse bron niet meester is.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

"Iedereen krijgt gevangenisstraf van Rutte" - Binnenhof Report met Geert Wilders (PVV)
Ongehoord Nederland - 20 jan. 2021

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

PATRIOTTEN!

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Tweet van Geert...

Afbeelding

Het is van een ongekende botheid. Het kabinet wil wél een hogere beloning voor commissarissen bij staatsbedrijven, maar heeft geen cent over voor salarisverhoging zorgpersoneel. Onacceptabel! #StemZeWeg #PVV #Wilders

Kabinet herhaalt: geen extra salarisverhoging in de zorg

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; Geert Wilders)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Beleidskader Vrijheid

donderdag, 28 januari 2021, 10:33

Afbeelding

Voorzitter (Vrz),

nadat de capitulatie van de Duitse bezetter in hotel de Wereld in Wageningen een feit werd volgden in Nederland de jaren van de wederopbouw. Nederland was leeg geroofd. En niet alleen 72% van de Nederlandse Joden was gedeporteerd naar de vernietigingskampen maar ook homoseksuelen, zigeuners en politieke tegenstanders. Grote delen van Nederland lagen in puin zoals de havenstad Rotterdam en onze provincie hoofdstad Arnhem.


En onze mannen staken niet de Atlantische Oceaan over voor "the American Dream". Zij bleven, stroopten hun mouwen op en bouwden samen met hun gezinnen Nederland weer op. En Nederland was dankbaar voor de hulp in de regio, die Amerika aanbood in de vorm van de Marshallhulp.
Deze jaren kenmerkten zich door noeste arbeid aangedreven door de euforie van de vrijheid.

En nu zijn we 75 jaar verder. Hoe zit het met onze vrijheid en onze democratie, die immers samenhangen?
Het College bewierookt de EU en VN en schuiven hen naar voren als borgers voor vrede, vrijheid en veiligheid. Maar zijn zij dat werkelijk?

Laten we beginnen met de EU waar meer dan 50% van onze wetgeving ondemocratisch bepaald door:
  1. De Europese Ministerraad die achter gesloten deuren vergaande besluiten neemt. Stemverhoudingen blijven immers geheim.
  2. De Europese Commissie, een benoemd politiek orgaan die ongewenste politieke stromingen weert. Een paar citaten:“Bij deze verkiezingen zullen diegenen die onnozel nationalisme propageren daarvoor een prijs betalen”, dreigt Juncker en zegt: “Niemand weet het, maar ik heb de laatste keer de kandidaturen van zes mogelijke leden voor de Europese Commissie afgewezen, die door de nationale regeringen naar voren werden geschoven.”
  3. Het Europese Parlement, wat eigenlijk niet een echt parlement is, maar volgens de demissionair Minister President Rutte meer een feestcommissie die altijd op zoek is naar een feest.
Kortom, het democratisch gehalte is ver te zoeken bij de EU. We zijn in feite voor een groot deel aan hun hun grillen overgeleverd.

Vrz, dan de grote broer van de EU, de VN. Zij is lieflijk gehuld in de Sustainable Development Goals. Maar schijn bedriegt. Zij rolt ondertussen schaamteloos een agenda uit van antisemitisme, terrorisme en ik verwoord het maar even in hun eigen termen "replacement migration".
Hierdoor staan onze grenzen wagenwijd open zodat de intolerante islam naar binnen stroomt. De, door de politieke elite, ingezette verschuiving van democratie naar mensenrechten, faciliteert deze ideologie die niet maalt om vrijheid en democratie, maar wel bol staat van discriminatie en geweld.
Mensenrechten klinkt sympathiek, maar zijn eigenlijk gelijke rechten in ongelijke gevallen. Zo kan een rechter in zijn uitspraak een religieuze/culturele achtergrond mee laten wegen in zijn/haar oordeel. Hierdoor krijgt Hassan die Fatima afrost minder straf dan Henk die Ingrid afrost.
En dat terwijl iedereen gelijk is voor de wet.

De gedeputeerde, die islam beschouwt als een religie, geeft aan niet nader in te willen gaan op religies. Hiermee geeft hij zichzelf een excuus om een discussie over de islam uit de weg te gaan.
Blijkbaar doet het er niet toe dat alle vrouwen op ideologische grond weg worden gezet als minderwaardig.
Dit met gevolg dat vrouwen levenslang de slaaf zijn van, in eerste instantie de vader en de broer. Dan de echtgenoot en mogelijk de zoon. Het aanpakken van de islam is een uitgelezen kans om eens echt meters maken op het gebied van vrouwenrechten. En dan heb ik het nog geeneens over lhbt-ers, joden, christenen en andere ongelovigen. Voor de beeldvorming hijst men liever de regenboogvlag en laat men overheidsgebouwen beschijnen met oranje licht.

En nu komt het College ook nog nog met een flut voorstel over vrijheid, zonder een kritisch woord te reppen over één van de grootste bedreigingen van de westerse democratie en vrijheid: de islam.
Waarom gaat de gedeputeerde een discussie over islam uit de weg? Graag een reactie van de gedeputeerde.

Vrz, zoals vrijheid en democratie samenhangen, zo ook democratie en de vrijheid van meningsuiting.
De vrijheid van meningsuiting staat zwaar onderdruk. Er wordt wat afgestreept en voorgeschreven!
Zo flikken de Europese Commissie en de Verenigde Naties het om journalisten voor te schrijven welke woorden zij dienen te gebruiken en welke onderwerpen er belicht moeten worden.
Vrz, je reinste manipulatie. Gesubsidieerde NGO's, niet vies van enige willekeur, stropen als wolven het internet af voor ongewenste uitingen om vervolgens karaktermoord te plegen op de betreffende internetters.
Vrz, dan de social media bedrijven. Hun wil is wet en zij bepalen wat jij wel en niet mag schrijven. Zij zitten doodleuk op de stoel van de rechter.
Vervolgens houden Google en Apple de bevolking in de smiezen en spelen onder een hoedje met de overheid en zo kan de technocratie ontluiken.

Vrz, zolang tolerantie geen universele waarde is ga je het ook niet redden met een programma over vrijheid voor scholen. Dat is jammer want de jeugd is de toekomst. Veel docenten zullen geremd zijn en hun hoofd er goed bijhouden om hun hoofd te behouden en niet te eindigen zoals de vermoorde Franse leraar Paty die de vrijheid van meningsuiting aankaartte tijdens de les .
Oké en stel dat je de scholieren wel zou bereiken, wat blijft er dan nog hangen als zij doorstromen naar een universiteit, zoals bijvoorbeeld de Radboud? Deze universiteit zegt divers en inclusief te zijn. Maar hoe divers en inclusief ben je als een voormalig rector magnificus aangifte doet tegen een gekozen volksvertegenwoordiger? En hij riep ook nog studenten op om zijn voorbeeld te volgen.
Trouwens de GroenLinks gedeputeerde in dit huis nam ook gretig deel aan dit circus.

Vrz, ik kan nog uren over dit onderwerp door gaan, maar ik kom tot een afronding. Dit hele statenvoorstel is een farce. De vrijheid en democratie kan je niet redden met een politiek bestuur dat zelf meewerkt aan het afbreken van diezelfde vrijheid en democratie.
Nederland wordt wederom leeggehaald, nu als wingewest van de EU en o.a. door honderdduizenden gelukszoekers.
Het antisemitisme is springlevend, ongewenste politieke meningen worden zo veel mogelijk de kop ingedrukt. En een deel van politici spelen het spel mee voor een mooi baantje.
En zoals Friedrich Schiller fraai verwoordde "de groten houden op te heersen wanneer de kleinen ophouden te kruipen". Dus kappen met kruipen!
Vrz, wij moeten ons niet schamen voor onze cultuur, onze historie en onze identiteit.
Als wij dan zo slecht zijn waarom rammelen er dan ieder jaar 100.000 migranten aan de poort?

Vrz, we moeten niet een standbeeld oprichten voor de slavernij, zoals de PVDA voorstelde, maar een standbeeld voor de vrijheid. Dit standbeeld zal ons herinnerden hoe het ooit is geweest. Vroeg of laat zullen wij ons bitter realiseren dat wij de nieuwe slaven zijn van de op handen zijnde technocratie, die voorlopig niet zal worden afgeschaft .

Willekeurige vrijheid in Gelders provinciehuis!



https://www.pvv-gelderland.nl/nieuws/fr ... r-vrijheid
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Martin Bosma (PVV) sloopt in 15 minuten Kajsa Ollongren, Femke Halsema en links Amsterdam
11 feb. 2021

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Martin Bosma (PVV) gaat nog twee keer los op D66 (deel 1)
12 feb. 2021

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Aan de NRC-hoofdredactie

Afbeelding

Afbeelding

Beste hoofdredactie,

Goeie scoop.

Als Openbaar Ministerie en/of Rijksrecherche ‘nieuwe informatie’ van teleurgestelde ex’en lekken over de malle slaapkamermores van politici en je vindt als hoofdredactie van een zelfbenoemde kwaliteitscourant dat media als Privé, Story en Weekend tegenwoordig veel te braaf zijn, dan pak je daarmee groot uit in de zaterdagkrant.

Dion Graus die zijn privé-bewakers niet met euro’s betaalde, maar met een hapje, een drankje en een wipje – daar willen de keurig nette NRC-lezers álles van weten natuurlijk!

Het past bovendien bij de modus operandi van NRC Handelsblad.

Als iemands kop te veel boven het maaiveld uitsteekt of met de zittende macht wil afrekenen, dan is NRC Handelsblad altijd tot medewerking aan trial by media bereid.

Een voorbeeld van jullie warme banden met de zittende macht is de wijze waarop CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt vlák na de start van Rutte 3 met een schandalig verhaal (“Karaktermoord” ) werd gedwongen om te stoppen met het MH17-dossier.

Een voorbeeld van jullie warme banden met het Openbaar Ministerie en/of de Rijksrecherche is zo ongeveer de hele zaak van de Haagse oud-wethouder Richard de Mos. Daarin beet NRC zich zo fanatiek vast dat op het Haagse stadhuis zelfs een soort ‘Joep Dohmen-loket’ schijnt te zijn ingericht, om de vragen van jullie verslaggever te coördineren.

Mag allemaal.

En zit natuurlijk ook een beetje in het DNA van de krant.

Over De Telegraaf wordt wel altijd geroepen dat die krant fout was in de Tweede Wereldoorlog, maar de twee voorlopers van NRC Handelsblad, de Nieuwe Rotterdamse Courant en het Algemeen Handelsblad, waren toentertijd ook geen lieverdjes. Sterker: beide kranten kregen na de oorlog een verschijningsverbod.

Maar goed, begrijpelijk dus dat jullie uitpakken over PVV-Kamerlid Dion Graus.

Ik snapte alleen één ding niet.

Waarom proberen jullie de PVV vierenhalve week voor de Tweede Kamerverkiezingen te raken door die opgewarmde prak van oud nieuws en een nieuwe wraakactie te publiceren?

Jullie weten toch wel dat de kiezer een geheugen als een zeef heeft?

Wat op 13 februari in de krant staat, is de kiezer op 15, 16 en 17 maart allang weer vergeten.

Daar zitten víer zaterdagkranten tussen!

Maar toen viel het kwartje.

Jullie bouwen het op.

Het dossier over Dion Graus van vandaag is het eerste deel van een vijfluik over wantoestanden bij politieke partijen!

Er komen nog vier afleveringen, telkens over een andere politieke partij.

Zaterdag 20 februari verschijnt het dossier over de lijsttrekkersverkiezing van het CDA. Tóch fraude. Met screenshots van Whatsapp-verkeer tussen Hugo de Jonge en CDA-voorzitter Rutger Ploum en bewijs dat mevrouw Omtzigt wel degelijk op haar eigen man heeft gestemd.

De week daarop, zaterdag 27 februari, zal blijken dat jullie beschikken over alle sms’jes die VVD-premier Mark Rutte heeft gewisseld in zaken als de dividendaffaire, de Demmink-affaire, de toeslagenaffaire en het politieke proces tegen PVV-leider Geert Wilders.

Zaterdag 6 maart gaat GroenLinks op het rooster. Dan tonen jullie aan dat de banden van dat hoofddoekmeisje op nummer 9 van de kandidatenlijst met de Moslimbroederschap een stuk inniger waren en zijn dan zij altijd heeft beweerd. En komen jullie als bonus met een complete reconstructie van de aanrandingsaffaire bij Klavers club. Jeweetwel, die fractievoorlichter die een stagiaire voor oud vuil achterliet op straat en die toen vervolgens werd weggepromoveerd naar een baantje bij de Haagse GroenLinks-wethouder Liesbeth van Tongeren.

En zaterdag 13 maart, twee dagen voor de stembussen open gaan, gaan jullie voor the kill. Dan publiceren jullie acht onthullende pagina’s in de krant over de #MeToo-affaire bij D66, waarin Frans van Drimmelen, de oud-‘talentenrecruiter’ van D66 en oud-campgnestrateeg van lijsttrekker Sigrid Kaag een hoofdrol speelt. En waarin wordt geciteerd uit bandopnamen van partijmastodonten als Thom de Graaf en Alexander Pechtold waaruit blijkt dat die twee er vuistdiep in zaten. Niet in die ‘talenten’, maar in die doofpotaffaire.

Graus vandaag is klein bier.

Opwarmertje.

Vanaf volgende week gaan jullie écht los.

Ik kan niet wachten!

Groet,

JanD

UPDATE Wel aardig van Geert Wilders dat hij op jullie verhaal reageert.

PS. Cadeautjes voor de hele club! Een stukje zelfreflectie naar de snobjes toe.

https://www.briefjevanjan.nl/aan-de-nrc-hoofdredactie/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Tweet van Geert...

Afbeelding

Zo, en nu nog even de @nrc in de kattenbak leggen. Fijn weekend!

(Via Twitter; Geert Wilders)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door hans van de mortel »

Pilgrim schreef:
za feb 13, 2021 9:26 pm
Aan de NRC-hoofdredactie

Afbeelding

Afbeelding

Beste hoofdredactie,

Goeie scoop.

Groet,

JanD
Eerlijk gezegd snap ik niks over de inhoud van wat nou de bedoeling van Jan was. Het is toch prima wat NRC doet? En waarom moet Jan ouwe koeien uit de sloot halen van vlak na de oorlog? Dat gaat wel erg ver terug. Jan spoort niet helemaal, vermoed ik.

Groet,
Hans van de M.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Tweet van Geert...

Geplaatst op 15 februari 2021

Afbeelding

Grote vrienden: Rutte en Erdogan.

De VVD zette mij 16 jaar geleden uit hun partij, omdat ik weigerde in te stemmen met Turkije als kandidaat-lid van de EU.

Stem #Rutte uit het Torentje op 17 maart, dan zal ik korte metten maken met de invloed van de “islamist” Erdogan in NL. #StemPVV


(Via Twitter; Geert Wilders)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Verkiezingsprogramma PVV 2021 – 2025: Onderwijs

Geplaatst op 15 februari 2021

Afbeelding

Het onderwijs is onder de kabinetten van Rutte in een vrije val geraakt. Een kwart van onze leerlingen is semi-analfabeet en er heerst een gigantisch lerarentekort, omdat steeds minder mensen voor de klas willen staan.

Ook de vernieuwingsdrang in het onderwijs blijft maar doorwoekeren; elke “vernieuwing” breng tonrust met zich mee en leidt tot kwaliteitsverslechtering. Wij willen terug naar de pedagogiek van de “directe instructie” in een klas waar structuur, veiligheid, rust en regelmaat heersen.

Wij constateren in de scholen een toename van politieke indoctrinatie, altijd linkse indoctrinatie. Schoolkinderen die worden ingezet als klimaatspijbelaars en scholen die vooroplopen om Zwarte Piet te verbieden zijn zomaar een paar voorbeelden. Wij willen politiek neutrale leraren. Vorming in levensvisie en politiek is aan de ouders, niet aan de school.

Leerkrachten moeten uw kinderen leren hoe ze moeten denken en niet wat ze moeten denken. In grote, gefuseerde scholen gaan leerlingen onder in de grote massa. Wij willen kleinschalig onderwijs, waar leerlingen weer worden gekend en geen nummer zijn. Door alle zogenaamde vernieuwingen is er steeds minder aandacht voor de kernvakken taal en rekenen, de basis van emancipatie en verheffing, en wordt kostbare onderwijstijd verspild aan allerlei modieuze bijkomende zaken. Wij willen terug naar de kern van het onderwijs.

Het beroep van leraar moet weer aantrekkelijk worden: de leraar weer als een zelfstandige en zelfbewuste pedagoog voor de klas, in plaats van de leraar als uitvoerder van onwerkbare onderwijsvernieuwingen, bedacht door beleidsmakers en bestuurders die nauwelijks voor de klas hebben gestaan. Bovendien moet de kennisbasis van de leraar hersteld worden. Een bevoegdheid die vakkennis en pedagogische bagage waarborgt, is essentieel.

De PVV is altijd tegen het leenstelsel geweest. Het is onaanvaardbaar om studenten voor een groot deel van hun leven op te zadelen met schulden. Wij willen daarom het leenstelsel afschaffen en de basisbeurs herintroduceren.

Wij willen het bijzonder onderwijs en artikel 23 van de Grondwet behouden. De vrijheid van onderwijs is een groot goed. Er is echter geen plaats voor islamitisch onderwijs, omdat juist dat onderwijs in alles haaks staat op de vrijheid, gelijkheid en democratie.

Geplaatst door: E.J. Bron (via Twitter; Fleur Agema)

https://ejbron.wordpress.com/2021/02/15 ... onderwijs/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Ariel »

Turkse hoofdaanklager kondigt onderzoek tegen Wilders aan om tweet

De Turkse hoofdaanklager in Ankara start een onderzoek naar PVV-leider Geert Wilders. Dat heeft te maken met een Twitterbericht van de Nederlandse politicus, bericht het Turkse staatspersbureau Anadolu.

Het zou gaan om een tweet met een foto die op 15 februari is geplaatst. Wilders deelde toen een illustratie van Erdogan met de mededeling ’terrorist’. Hij noemde de Turkse president in een ander bericht een „levensgevaarlijke islamist die aanzet tot haat en terreur ook hier in Nederland.”

Erdogan deed vorig jaar nog aangifte tegen Wilders wegens belediging. Ook daar blikte de PVV-leider deze week op terug. „Erdogan heeft zelfs aangifte tegen me gedaan in Turkije en wil me daar achter de tralies. Het wordt tijd dat Rutte lef toont en de terrorist Erdogan aanpakt, zijn invloed in NL stopt, Turkije uit de NAVO zet en de Turkse ambassadeur uitwijst!”
Dit is het gewraakte plaatje.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Fleur Agema (PVV) versus Slootweg (CDA): “U pikt gewoon mijn idee en gaat ermee naar de krant!”
16 feb. 2021

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Tweet van Martin Bos

Afbeelding

Gezocht: gezagsgetrouwe D66-rechters voor het hoger beroep dat de Staat heeft aangespannen inzake de #avondklok.

(Via Twitter; Martin Bos)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Geert Wilders bij WNL op Zondag 21.02.2021

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Ariel »

:bestwishes: De PVV is jarig.
PVV: 15 jaar krachtig en kwetsbaar

— De PVV bestaat maandag vijftien jaar. Lang vertolkte de partij van Geert Wilders een uniek, grof geluid tegen immigratie, islam en EU. Met de komst van concurrentie moest Wilders zich opnieuw uitvinden. Aan de hand van de coronacrisis lukte dat ook. Maar een geoliede machine is de ledenloze partij nog altijd niet, met alle onbeholpen incidenten die geregeld de kop op steken.

Vijftien. Het is toevallig Wilders’ geluksgetal. „Omdat ik vroeger altijd op de vijftiende mijn zakgeld kreeg.” Dat zijn Partij voor de Vrijheid – in 2006 opgericht na zijn breuk met de VVD – dat getal heeft bereikt, is zeker geen gelukje. „De meeste partijen die uit afsplitsingen voortkomen, redden het niet. En kijk naar ons. Hoe vaak zijn wij al niet afgeschreven? We bestaan nog.”

Lang was Wilders’ geluid uniek. Er was geen partij die zo radicaal ageerde tegen immigratie, de islam en de EU, op een toon die eerder bot dan beleefd is. „Wij praten niet met meel in de mond”, beaamt Wilders, die om zijn stevige standpunten wel serieuze bedreigingen krijgt en daarom al jarenlang 24 uur per dag wordt beveiligd.

Kernthema’s
Maar toen de PVV vanaf 2017 concurrentie kreeg op z’n kernthema’s van Forum voor Democratie, leek de partij even ten dode opgeschreven. „Hier was opeens een partij die wat minder radicaal leek, die geen moskeeën wilde sluiten maar wel tegen immigratie was, met jong elan en leden, waar je bij kon horen en die slim gebruikmaakte van sociale media”, zegt hoogleraar politicologie Gerrit Voerman. „Dat was natuurlijk niet leuk”, zegt Wilders. „Maar ik heb het maar zo gezien dat hij eerder bondgenoot dan concurrent was.”

De rollen zijn inmiddels omgedraaid. De PVV is in de peilingen de tweede partij. Voerman: „Na de zelfverbranding van Baudet was hij die concurrentie kwijt. Er blijft namelijk structureel behoefte aan een geluid rechts van de VVD.”

’Rasparlementariër’
Terwijl FvD implodeert, vindt Wilders ook zijn podium in de talloze Kamerdebatten over de coronacrisis. Het bracht de ’rasparlementariër’ in Wilders naar boven die vindt dat elk kabinet keiharde oppositie verdient, die de debatten grondig voorbereidt en die een feilloos politiek gevoel heeft, zegt Voerman.

De PVV was altijd al sociaal-economisch links, met aandacht voor de zorg. Met de oppositie tegen het coronabeleid van het kabinet komt dat vol tot uiting. Voerman: „Met het telkens terugkerend debat over hogere lonen in de zorg liet Lilian Marijnissen (SP) zich door Wilders de kaas van het brood eten.”

Schijndemocratie
Wilders heeft het debat nodig, met een partij die alleen om de leider draait. De PVV heeft geen leden, waar Wilders nog ’elke dag blij’ mee zegt te zijn. Een ledenpartij, het is toch allemaal schijndemocratie, vindt Wilders. En het was een les van de LPF, die in recordtijd aan intern geruzie te gronde ging.

Maar er zijn ook nadelen: geen leden betekent geen subsidie, dus geen grootschalige campagne.

Relletjes
En ook zonder leden blijft de partij niet gevrijwaard van relletjes. Zo bleken in het verleden Kamerleden veroordeeld te zijn, vertrokken sommigen omdat ze de partij te beknellend vonden, waren er verhalen rond de bonte levensstijl in de Brusselse fractie en recent nog de seksrel rond Tweede Kamerlid en PVV’er van het eerste uur Dion Graus.

Wilders zorgde met zijn stevige teksten en voorstellen zelf ook voor de nodige opschudding. Van zijn anti-islamfilm Fitna en de weigering van Engeland om hem in 2009 toe te laten tot een plan voor belasting op hoofddoekjes (’kopvoddentaks’) en een ’Polen-meldpunt’, om overlast van Oost-Europeanen te kunnen melden. De klap op de vuurpijl was Wilders’ ’minder, minder’-uitspraak, waarvoor hij door het gerechtshof is veroordeeld vanwege groepsbelediging.

Huiswerk
Terugkijkend ziet Wilders het als zijn grootste zeperd dat hij in het verleden de nieuwe kandidaten op zijn lijst onvoldoende heeft gecheckt. „Ik had dat huiswerk beter moeten doen.” Het hoogtepunt vindt Wilders nog altijd de ’deelname’ aan kabinet-Rutte I in 2010, in een gedoogconstructie. „Ook al was de afloop niet goed. We bestonden nog maar vier jaar, maar we lieten toen zien dat we verantwoordelijkheid wilden nemen.”

Dat Wilders bijna alles zelf bepaalt, betekent ook dat hij alle problemen zelf moet oplossen. Zoals de incidenten die telkens weer de kop op steken. „Het toont ook de kwetsbaarheid van een eenmanspartij”, zegt hoogleraar Voerman. „Ooit houdt Wilders ermee op. Het is moeilijk voor te stellen dat de partij zonder hem verder kan gaan.”

Maar zover is het nog lang niet, zegt de 57-jarige Wilders. „Mijn AOW-leeftijd ligt op 67 jaar en 4 maanden. Ik ga mijn best doen om dat vol te houden.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Tweet van Geert

Afbeelding

DE PVV IS JARIG! We bestaan vandaag 15 jaar! Felicitaties aan al die PVV-kiezers in Nederland, we zijn er voor jullie!

#PVV15jaar #PVV #PVV2021 #StemPVV #Wilders

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; Geert Wilders)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

De PVV bestaat vandaag 15 jaar!

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Geert Wilders viert 15 jaar PVV bij radio 538

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Wilders smult van kabinetsruzie over Europees leger: “Het loopt gesmeerd in de coalitie!”

Door Tim Engelbart, 27 november 2018

Hij mag dan wel de op één na grootste fractie in de Tweede Kamer besturen, maar dat betekent niet dat hij boven leedvermaak staat. Geert Wilders geniet van de ruzie over een Europees leger die het kabinet in de openbaarheid uitvent. Rutte en Bijleveld zijn tegen, maar D66-kanon Ollongren is voor. Nee, zegt de ietwat vileine Wilders, het loopt echt ‘gesmeerd’ in het kabinet-Rutte III!

PVV-voorman Geert Wilders is zelf mordicus tegen een Europees leger. Gemeenschappelijke defensie in het Westen, zo luidt het PVV-standpunt, is een aangelegenheid van de NAVO. De EU moet zich daar echt ver vandaan houden. Brussel is momenteel al veel te machtig zónder militaire arm. We sturen daarnaast jaarlijks al genoeg euro’s op naar Juncker. We hoeven hem niet ook onze jongens nog cadeau te doen, toch?

De discussie laaide onlangs opnieuw op toen de Franse eurofiele president Macron verkondigde dat Europa een eigen leger nodig heeft. Om het hoofd te bieden aan Rusland, China en de Verenigde Staten, aldus de president in Parijs. Ook het Nederlandse kabinet werd toen gedwongen partij te kiezen. Premier Rutte en minister Bijleveld waren er als de kippen bij om het plan te veroordelen. Als er in Brussel druk wordt uitgeoefend zullen ze overigens heus nog wel door de pomp gaan, maar voor nu is de Nederlandse positie tegen een EU-leger.

Wat ook nog steeds geldt is dat het kabinet met één mond spreekt. Ministers kunnen er privé en in de ministerraad verschillende opvattingen op nahouden, maar naar buiten toe moet de woordvoering op één lijn zitten. Dat stukje staatsrecht staat al sinds jaar en dag als een huis overeind. Minister Ollongren (D66) had die memo kennelijk niet gekregen, want zij kwam gisteren doodleuk uit vóór een Europees leger. Alsof Rutte en Bijleveld hier nooit ferm afstand van gedaan hadden. Amateuristisch gepruts.

Vanaf de oppositiebankjes ziet Wilders dit tenenkrommende schouwspel zich voltrekken, en kan het daarom ook niet laten er zelf wat commentaar op te leveren: “Het loopt gesmeerd in de coalitie,” aldus de PVV-voorman met gepast sarcasme. En PVV’er of niet: geef hem wat dit betreft eens ongelijk!

https://www.dagelijksestandaard.nl/2018 ... -coalitie/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

PVV: “Nederland wil haar vrijheid terug!”
PVVpers – 26 feb. 2021

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Ariel »

Een pittig maar ook leuk interview met Geert Wilders.
Wilders hekelt Haagse handjeklap: ’Je ziet dat iedereen zich klaarmaakt voor grote paringsdans’

Na een moeizame periode is PVV-leider Geert Wilders (57 jaar) weer in topvorm. Hij is een van de felste critici van het coronabeleid van het kabinet. Tegelijkertijd drukt de slepende rechtszaak over zijn belofte om ’minder Marokkanen’ te gaan ’regelen’ de ervaren politicus bestuurlijk nog altijd in de marge. Toch hoopt hij zelf nog altijd op een rol voor zijn partij in een volgend kabinet. „Ook moslims zijn het met mij eens dat je niet méér mensen moet binnenlaten wil je de problemen met integratie oplossen.”

Op zijn zwaar beveiligde werkkamer in het Tweede Kamergebouw constateert Wilders dat niet alles in de coronacrisis bittere ellende is. Over de rol van zijn eigen partij is de oppositieleider eigenlijk best tevreden. „We zijn de tweede partij van Nederland, doen het hartstikke goed. Ik denk dat menigeen had voorspeld dat we nu drie zetels hadden gehad.”

Wat ziet u als u het politieke landschap bekijkt?

„Iedereen wil vooral aardig gevonden worden om maar dadelijk niet uitgesloten te worden aan de onderhandelingstafel. Kijk maar naar Jesse Klaver met zijn verkiezingsposter met daarop ook de namen van de lijsttrekkers van SP, PvdA en D66. Daarmee maakt hij van links één grote eenheidsworst. En op rechts raken VVD en CDA elkaar nauwelijks aan. Je ziet dat iedereen zich eigenlijk klaar maakt voor de grote paringsdans.”

Misschien is het omdat partijen middenin een pandemie niet de strijd met elkaar durven aan te gaan?

„Dit was al voor die tijd. Het is de dood in de pot. Mensen moeten wel wat te kiezen hebben. Stel dat VVD en CDA mijn partij blijven uitsluiten. Dan kan Klaver nóg een poster maken, met naast Lilian, Sigrid en Lilianne ook de woorden Mark en…. Hoe heet die ander ook alweer? O ja, Wopke erop. Ik hou niet van die politiek. Want dan weten mensen niet meer wat nou het verschil is tussen GL, VVD, of PvdA.”

VVD en CDA willen na uw oproep voor ’minder Marokkanen’ nog steeds niet met de PVV in een kabinet.

„Ik vind het onvoorstelbaar en a-democratisch. Een partij die misschien wel anderhalf miljoen stemmen kan halen, sluit je niet bij voorbaat uit. Nederland onder Rutte die ’nee’ zegt tegen de PVV? Dan krijg je meer klimaatbeleid, meer immigratie, minder Nederlandse cultuur. Maar dat vindt Rutte niet erg, zolang hij maar aan de macht blijft.”

In de Tweede Kamer heeft u nog maar weinig bondgenoten, misschien op FvD na. Wat vindt u eigenlijk van de uitspraak van Baudet dat het Neurenbergtribunaal waarbij nazi-kopstukker werden veroordeeld ’illegitiem’ is?

„Ik zit hier niet om Baudet te bashen, maar een uitspraak zoals deze zou ik nooit hebben gedaan.”

Waarom niet?

„Ik heb begrepen dat hij in de context bedoelde dat je niet iemand moet veroordelen op wetten die er toen nog niet waren. Alleen, ik zou dat voorbeeld niet hebben gebruikt, wetende hoe pijnlijk dat voor veel mensen is en hoe terecht dat is dat die nazi’s allemaal hard zijn aangepakt tot en met de doodstraf toe. Dat is niet handig.”

Kan het door de beugel?

„Ik zeg: het is niet handig en ik had het niet gezegd.”

Over uw verkiezingsprogramma. U wilt een ministerie van immigratie, remigratie en de-islamisering? Wat is dat eigenlijk, de-islamisering?

„Wij vinden dat de ideologie islam, dat die niet met vrijheid samen gaat. Dat is eigenlijk de kern.”

Is de kern niet dat u mensen wilt verplichten van hun geloof te vallen?

„Dat kan ik niet. Er staat ook niet de-moslimiseren, maar de-islamiseren. Het gaat om de ideologie. In al die landen waar de islam dominant is, ontbreekt elk begin van vrijheid en democratie. Als mensen naar zo’n ideologie handelen, dan vind ik dat ze verplicht het land moeten worden uitgezet.”

Wat bedoelt u precies met ’handelen naar de islam’?

„Als je de wet overtreedt. In Nederland zijn 41.000 besneden vrouwen. Als je je meisje hier illegaal of in je vaderland laat besnijden, dan hoort dat in Nederland niet beloond te worden met een verblijfsvergunning. Of denk aan eerwraak, ook cultureel verbonden. Kijk naar het doden van afvalligen. Ik vind dat dat allemaal niet in Nederland thuis hoort.”

Dan zou je toch ook kunnen optreden tegen dat soort uitwassen, in plaats van mensen uitzetten

„Het één sluit het ander niet uit. Heel veel mensen, ook moslims, zijn het met mij eens dat je in ieder geval niet méér mensen binnen moet laten, wil je de problemen met de integratie in Nederland oplossen.”

Is dat dan het doel van zo’n ministerie? Minder mensen toelaten?

„Nou, dat gaat streng immigratiebeleid vormgeven. Er dus voor zorgen dat we minder immigranten binnen krijgen. Tenminste, uit islamitische landen geen, uit andere landen misschien minder. In ons verkiezingsprogramma staat een stop op immigranten uit islamitische landen.”

Én op asielzoekers. Met zo’n complete asielstop maakt u samenwerking met andere partijen nog lastiger.

„Ik maak een partijprogramma omdat ik ergens in geloof.”

Mensen met een dubbele nationaliteit krijgen wat u betreft geen stemrecht meer en geen politieke functie. Uw partij zal bijvoorbeeld niet instemmen met de herbenoeming van Khadija Arib als Kamervoorzitter, omdat ze een dubbel paspoort heeft.

„Het heeft de schijn van dubbele loyaliteit. Ik vind dus niet dat zij voorzitter had moeten zijn, maar ik vind haar wel een geweldige voorzitter. Dat zeg ik er tegelijkertijd bij.”

Zulke standpunten raken grondrechten van mensen. Betekenen die niks voor u?

„Het is toch niet onredelijk dat bijvoorbeeld een minister die wetten maakt alleen het Nederlands belang in zijn hoofd moet hebben?”

Het zijn dergelijke standpunten die ervoor zorgen dat andere partijen u buiten sluiten.

„Dan ga je onderhandelen. In 2010 is dat toch ook gebeurd? We hebben toen een formule gevonden die recht deed aan alles. Pijnpunten eruit, toch minder immigratie.”

De VVD wil niet meer met u in zee omdat u wegliep uit dat kabinet.

„Het is fout gegaan na twee jaar, oké. Maar er zijn partijen in de Tweede Kamer, zoals de SP en GL, die nog nóóit verantwoordelijkheid hebben genomen.”

Wat vindt u van de casus Graus zoals die weer opdook?

„Ik ga niet op alle onderdelen in. Ik ga ook niet een collega voor de bus gooien omdat een krant een paar weken voor de verkiezingen een stuk naar buiten gooit. Ik heb de heer Graus wel gevraagd wat er allemaal van waar is. Hij zegt dat hij dat niet heeft gedaan. Nederland is gelukkig een land waarin – als er geen bewijs en veroordeling is - dat je er dan ook vanuit gaat dat het niet zo is.”

Vraagt u dan wel na bij de rijksrecherche of er nieuw bewijs is?

„Alsjeblieft zeg, ik ga geen contact zoeken met ze. Zij hebben mij ook niet benaderd.”

De rijksrecherche moet er iets van vinden, maar u ook als werkgever. Graus en zijn ex-vrouw werken op uw afdeling.

„De laatste feiten die bij mij bekend zijn, is dat ze hun aangiften hebben ingetrokken. En niemand heeft mij benaderd dat er iets is veranderd.”

Heeft u het ook aan haar gevraagd?

„Nee, maar ze heeft me wel een mail gestuurd dat ze met die berichtgeving van NRC niks te maken heeft of iets dergelijks. Dus voor mij is het ook klaar.”

Er staan dingen in uw programma die voor kiezers heel aantrekkelijk klinken. Structurele salarisverhoging voor zorgpersoneel, btw omlaag, de AOW-leeftijd terug naar 65 jaar. U heeft de kosten vast tot achter de komma uit laten rekenen?

„De kern van ons programma is dat we van buitenland uitgaven, binnenland uitgaven willen maken. En dat we willen snijden in onzinnige uitgaven. Dat is de grote lijn. We hebben dus niet alle uitgaven en inkomsten letterlijk naast elkaar gelegd.”

Hoe duur is de AOW terugbrengen naar 65 jaar?

„Al gauw een aantal miljard. Maar wij tekenen voor vier jaar. Wij dekken dus ook voor vier jaar.”

Pardon? U kunt toch niet zeggen na vier jaar: bekijkt u het maar?

„Nou ja, als je zou zeggen: extra geld naar defensie, dan is het in beginsel niet de bedoeling dat je dat weer terugdraait. Maar je moet ook niet over je graf heen regeren. Want dan zou elke uitgave honderden miljarden kosten om dat te doen.”
U wil niet alleen miljarden spenderen, u pleit ook voor lagere lasten. Is dat niet financieel onverantwoord beleid? Als uw kiezer minder geld zou binnen krijgen adviseert u toch ook niet om méér boodschappen te gaan doen?
„Nee dat is niet onverantwoord. Want ik denk dat we dat voor de komende vier jaar goed gedekt kunnen krijgen. Deze week probeerde het kabinet even om honderd miljard aan Europa te geven. Als we die dingen in Nederland zouden kunnen houden...”
Denkt u weleens na over uw opvolging?
„Zeker, als ik in 2031 67 jaar en vier maanden word, hou ik er mee op. Eerder ga ik hier niet de deur uit. Of het moet horizontaal zijn of met nul zetels. Ik moet de komende tien jaar goed over een opvolger nadenken. Fleur Agema? Ik doe geen enkele uitspraak over hoe en wie. Het speelt niet.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie