Geert Wilders en zijn PVV

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Ariel »

Geert Wilders

Door Maartje van Hoek
gepubliceerd op 02 augustus 2008

Nieuwsgierigheid is niet voorbehouden aan journalisten. Daarom deze zomer zes interviews waarin het de lezers zijn die de vragen stellen.

Deze week: Geert Wilders, fractieleider van de PVV. ‘Hier klopt helemaal niets van, van deze vraag. Ik zeg wél wie ik graag mag en wie niet. Dat is mijn goed recht.’

Justitie wil het verbod op smalende godslastering afstoffen. Komt dat door u? U wijst steeds op de Joods-christelijke traditie van ons land, in plaats van op de verworvenheden van de verlichting. (Pieter Markus, Geldrop)
‘Nee, dat komt niet door mij. Ik wijs niet alleen op de Joods-christelijke traditie, maar ook op het humanisme en de Verlichting. Begrippen als democratische rechtsstaat en gelijkheid zijn voor mij net zo belangrijk.

‘De fout van CDA-ministers Donner en Hirsch Ballin is dat ze in de islam een bondgenoot van het christelijke geloof zien. Maar in een land als Saudi-Arabië mogen christenen hun godsdienst niet belijden en zijn kerken verboden. Dat noem ik geen bondgenoot.’

Is er in uw leven iets voorgevallen waardoor u zich met grote gedrevenheid verzet tegen het islamitische geloof?(Gert Gering, Tilburg)
‘Mijn drijfveer is het vechten voor onze vrijheid en voor wie wij zijn in Nederland. Ik heb wel veel meegemaakt in mijn leven, waardoor dit is ontstaan.

‘Er worden weleens grappen gemaakt over mijn eerste bezoek aan een moskee. Dat was in Damascus, in Syrië. Toen ik terugkwam, waren mijn schoenen gejat.

‘Maar nee, dat heeft me niet getekend. Toen ik 17 jaar was en een tijdje in de Jordaanvallei in Israël woonde, moesten we ’snachts de schuilkelders in omdat Palestijnse terroristen de grens overkwamen om te moorden.

‘Dat zijn natuurlijk serieuze zaken. Maar ik was jong, ik wilde gewoon achter de Israëlische meisjes aan.’

Het heeft vast uw leven beïnvloed.
‘Ik heb de halve wereld bereisd, ik heb gezien wat terreur is, en ik heb met allerlei betrokkenen over de islam gesproken.

‘In Syrië, waar ik als jonge gast in een gehuurde Kever rondreed, moesten ramen en deuren dicht zodra we over politiek spraken, en verliet iedereen de kamer. Die mensen wordt tot de dag van vandaag onrecht aangedaan.’

Maakt u nu nog wel eens zulke roadtrips?
‘Als ik op vakantie ga, heb ik altijd wat geregeld: of een gesprek met een ambassadeur of een intellectueel, of ik bezoek een ministerie. Tot grote woede van mijn vrouw.

‘Ik vertel het haar pas in de auto, anders krijg ik vrij grote problemen. Het lukt me gewoon niet om een paar weken niets aan politiek te doen.’

Gaan uw beveiligers mee op vakantie?
‘Ja. Mijn beveiligers slapen rondom de kamer van die van mij en mijn vrouw. Overdag liggen we met z’n allen aan het zwembad

Gaat de PVV meedoen aan de Europese verkiezingen en maakt u een thema van de toetreding van Turkije tot de EU? (Nikolai van der Kolk, Dalfsen)
‘Als ik goede kandidaten kan krijgen, gaan we zeker meedoen. Die zijn minder makkelijk te vinden dan voor de Tweede Kamerverkiezingen. Al zijn toen ook mensen afgehaakt uit veiligheidsoverwegingen. Mensen die na overleg thuis toch besloten: nou, dat doen we dus niet.

‘Turkije is een van de thema’s die we willen belichten bij de Europese verkiezingen. Dat land hoort niet bij Europa. Het is een prima bondgenoot en een goede buur, maar geen lid van de familie. Het heeft een andere religie en cultuur.’

Bestaat er een causaal verband tussen uw islamhaat en uw liefde voor het Joodse volk in Israël? (Jan-Willem van Waning, Den Haag)
‘Er is geen causaal verband, maar we zijn cultureel wel sterk verbonden met Israël, met waar het voor staat.

‘Israël wordt omringd door barbaarse dictaturen waarin de islamitische ideologie domineert. Het is een oase van democratie en vrijheid, ingeklemd tussen al die ondemocratische en onderdrukkende regimes in het Midden-Oosten. Israël is het enige land in de regio waar een meerderheid van het parlement het kabinet naar huis kan sturen.

‘Israël en de Palestijnen willen hetzelfde: hun vrijheid. Dat is mijn motivatie.’

Is uw liefde voor Israël wederkerig? Wordt u financieel gesteund door de Israëlische overheid? (Huub Beijers, Utrecht)
‘Ik zal nooit een cent ontvangen, van geen enkel land. Ik ben een onafhankelijke parlementariër. Ik zeg wél wie ik graag mag en wie niet. Dat is mijn goed recht.’

U wilt islamitisch onderwijs verbieden, maar reformatorisch onderwijs niet. Waarom niet? (Pieter Markus)‘Wij willen artikel 23 van de Grondwet (vrijheid van onderwijs, red.) niet wijzigen.

‘Christenen en Joden zijn goed geïntegreerd in onze samenleving. Maar de groep die naar islamitische scholen gaat, heeft grote problemen met integratie. Op het gebied van criminaliteit, normen en waarden, hoe ga je met vrouwen en homoseksuelen om.

‘Ik wil graag dat die moslimjongens en -meisjes integreren in de Nederlandse samenleving. Plant ze tussen de andere jongeren, dat is de beste manier. Ze krijgen andere vriendjes, zien andere culturen, merken wat wel en niet kan.

‘Juist in de kinderjaren, de vormende jaren, is het funest om kinderen die al een achterstand hebben, op een aparte school te zetten.’

Bent u wel eens op een islamitische school geweest?
‘Waarom zou ik?’ Om te kijken of het er misschien minder slecht aan toe gaat dan u denkt. ‘Ze zouden allemaal moeten sluiten, dus ik weet niet wat ik daar te zoeken heb.’

Ontkent de PVV het bestaan van verschillende geloofsstromingen binnen de islam? Wat vindt u van de soefi-stroming? (Guy Bangoera, Amsterdam)
‘De soefi’s zijn een beetje zweverige types; ik denk niet dat ze op dit moment het grote probleem zijn binnen de islam.

‘Natuurlijk zijn er verschillende stromingen. Dat is allemaal prachtig, maar het blijft de islam, en daar zien wij niets in.

‘De basis van de islam blijft de Koran. Ik zou zo graag willen dat er, net zoals er een Nieuw Testament is ontstaan, ook een nieuwe Koran ontstaat. Een Koran die wordt ontdaan van alle haatdragende en gewelddadige passages.

‘Als de soefi’s daar een rol in kunnen spelen, zou dat prachtig zijn. Alleen: ik zie het ze nog niet doen. Helaas vormen ze een minderheid, en zijn islamitische stromingen als het soennisme en de shia dominant.’

Heeft u het voorstel voor een nieuwe Koran wel eens aan een imam voorgelegd?
‘Ik heb zes imams uitgenodigd om erover te praten. Drie gematigde, en daarna drie radicale. Ik heb vijf brieven met opzeggingen gekregen, eentje heeft helemaal niet gereageerd. Dan houdt het op.’

Waarom gelooft u de fundamentalistische moslims wél, die zeggen dat gematigde moslims niet bestaan, en de individuele vrijdenkers binnen de islam niet? (Geert Docter, Amsterdam)
‘Hier klopt helemaal niets van, van deze vraag. Met alle respect voor de vragensteller, Ik vind dit helemaal niet. Ik maak onderscheid tussen mensen en de ideologie. Ik heb een groot probleem met de islam: ik geloof er niet in. De ideologie islam moeten we bestrijden.

‘Iets anders zijn de mensen. In beginsel heb ik niets tegen mensen en geef ik iedereen het voordeel van de twijfel, en hoop dat ze dat bij mij ook doen. De Koran zegt dat moslims die niet in alle verzen geloven, geen moslim zijn. Ik zeg dat niet, dat zegt de Koran.

‘Als mensen in Nederland leven en ze houden zich aan de regels, dan heb ik daar niets op tegen. Alleen gebeurt datis het helaas niet zo. Ik heb nooit gezegd dat ik niet geloof in gematigde moslims. Ik geloof niet in een gematigde islam. Gematigde moslims zijn volgens de Koran geen moslims, en als je ze toch zo wilt noemen, is dat prachtig, mits ze dan ook geïnteresseerd zijn in onze waarden en regels.’

Herziet u uw asielzoekersstandpunt, nu het Jordaanse bewind op u jaagt vanwege uw film Fitna? (Jan van Tricht, Amersfoort)
‘Een leuke vraag, maar hij klopt niet. Ik heb niets tegen vluchtelingen. ‘Vluchtelingen zijn asielzoekers. Nederland zou niet meer dan vijfduizend asielzoekers per jaar moeten opnemen, maar ze zijn welkom. Mits ze de waarheid spreken: ze moeten een verhaal en documenten hebben. En een paspoort; dat is nu eerder regel dan uitzondering. Met dat paspoort wordt veel gesjoemeld, want dan weten ze dat ze niet uitgezet kunnen worden.

‘Als je deze voorwaarden stelt, stuur je ook échte asielzoekers terug.
Maar dat probleem houd je altijd. Er vindt nu te veel misbruik plaats, het aantal asielzoekers stijgt weer de laatste tijd.

‘Iets anders is gezinsmigratie. Dat gaat om mensen uit Turkije en Marokko die zich hier permanent vestigen. Daarvoor moeten de grenzen dicht. Dat heeft niets te maken met het feit dat ik zelf niet vrij kan bewegen in eigen land.’

Wat is uw lievelingseten of favoriete keuken? (Fanny Elbers, Haarlem)
‘Het lekkerst zijn aardappelen met jus, een flinke gehaktbal of saucijs, en erwtjes en worteltjes. Gewoon, eenvoudig eten. Er gaat niets boven de erwtjes en worteltjes uit een pot van Hak. Zijn ogen twinkelen. Ja, die hebben een unieke smaak, die krijg je vers niet. Die worteltjes zijn perfect. Daar kun je me voor wakker maken. Ik houd trouwens ook van alles met pasta en van de Griekse, Turkse en Indische keuken.’

Kookt u zelf wel eens?
‘Ik moet helaas bekennen dat ik niet verder kom dan een ei bakken of een pizza in de oven doen. Het is geen hobby. In Kamerweken eet ik meestal in Den Haag, maar in de weekeinden en tijdens recessen zoveel mogelijk thuis.’

Als u ooit weer normaal kunt leven, wat gaat u dan als eerste doen? (Melanie Baas, Brussel)
‘Plankgas geven op de Duitse snelweg in mijn Audi TT. Snelheid – in Duitsland krijg je geen bon voor te hard rijden –, weg zijn en buiten zijn zonder dat iemand het weet, dat is mijn droom. Met Bruce Springsteens Blood Brothers (‘And it’s a ride, ride, ride/ No one running by your side’) snoeihard uit de speakers. Zonder mensen achter me aan, zonder beveiligers om me heen.

‘Ik heb mijn hele leven in oude roestbakken gereden. Vijf jaar geleden kocht ik van al mijn spaargeld die Audi. Een jaar later werd ik beveiligd.

‘Ik rijd niet meer zelf – was het maar waar. Sinds de zomer van 2004 word ik rondgereden in zwaar gepantserde wagens. De Audi staat nu al vier jaar in de kelder van het pand waar ik verblijf. Ik had het ding al tien keer moeten verkopen, ik betaal elk jaar duizenden euro’s aan belasting en onderhoud. Maar ik kan het niet.

‘Laatst hoorde ik dat Rita Verdonk weer zelf achter het stuur mag, dus er blijft hoop voor de toekomst.’
http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... rt_Wilders
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

Ik heb respect voor deze man! Applaus!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

De individuele vrijdenkers binnen de islam. Juist, volgens mij is dat een mensensoort dat met uitsterven wordt bedreigd. Als ze al bestaan natuurlijk. Erg vage vraag inderdaad, beweren deze vrijdenkers in de islam dan dat er wél gematigde moslims bestaan?
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Een interview met Geert Wilders op de BBC .
Voor Realplayer:
http://www.bbc.co.uk/radio/aod/playlist ... fourfm.ram
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Ilona schreef:beweren deze vrijdenkers in de islam dan dat er wél gematigde moslims bestaan?
Joh, dat ik een vetaraan als jij nou moet corrigeren :)
Gematigde moslims bestaan, want dat zijn slecht practiserende moslims. Een 'gematigde Islam', ik denk niet dat die bestaat, zolang ze de Koran niet overboord gooien.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Heeft u het voorstel voor een nieuwe Koran wel eens aan een imam voorgelegd?
‘Ik heb zes imams uitgenodigd om erover te praten. Drie gematigde, en daarna drie radicale. Ik heb vijf brieven met opzeggingen gekregen, eentje heeft helemaal niet gereageerd. Dan houdt het op.’
Heb ik echt hard om gelachen!!! :) Toch goed dat 'ie het probeert natuurlijk :)
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Links666 schreef:
Ilona schreef:beweren deze vrijdenkers in de islam dan dat er wél gematigde moslims bestaan?
Joh, dat ik een vetaraan als jij nou moet corrigeren :)
Gematigde moslims bestaan, want dat zijn slecht practiserende moslims. Een 'gematigde Islam', ik denk niet dat die bestaat, zolang ze de Koran niet overboord gooien.
Ten eerste was het een vraag over een vraag, ik begreep namelijk niet wat de steller ervan bedoelde.
Ten tweede denk ik precies andersom. Ik denk eerder dat een gematigde islam wél bestaat, en dat er geen gematigde moslim 'nodig' is wanneer er sprake is van een gematigde islam. Een ideologie matigen is efficienter dan per individu.

Zoals je het zelf al stelt, is 'gematigde moslim' contradictio in terminis. Het kan bij voorbaat al niet. De islam zegt dat mensen die zich afkeren van de islam geen moslims zijn. De 'gematigde' moslim is dus al geen moslim meer, dus de termen gaan op in het niets. Het bestaat gewoonweg niet, omdat de (superieure) ideologie dat zegt.

Enne, veteraan? :wink:
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Re: 'Gematigde Islam'

Hoe stel je dat voor? Een beetje rommelen met de Bijbel is geen problem, maar als je dat met de Koran doet heb je niet zo lang meer te gaan vrees ik. Volgens mij wijken de Ahmadiyyahs maar heel weinig af van de Soennieten, toch word op diverse plaatsen hun het leven zuur gemaakt.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Links666 schreef:Re: 'Gematigde Islam'

Hoe stel je dat voor? Een beetje rommelen met de Bijbel is geen problem, maar als je dat met de Koran doet heb je niet zo lang meer te gaan vrees ik. Volgens mij wijken de Ahmadiyyahs maar heel weinig af van de Soennieten, toch word op diverse plaatsen hun het leven zuur gemaakt.
Schootkrokodil.
RTFM
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Ahmadiyyah is een schootkrokodil?
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Links666 schreef:Ahmadiyyah is een schootkrokodil?
Nee, 'gematigde islam' is een schootkrokodil..
RTFM
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

De 'gematigde' moslim is dus al geen moslim meer,
Als er genoeg druk wordt uitgeoefend, is hij snel weer Moslim.

Zolang de Koran het directe woord van God blijft, is er geen gematigde Islam mogelijk.
Het directe woord van God laat enkel letterlijke interpretatie toe.

Dat er een langdurige gematigde vorm van Islam zou kunnen ontstaan is een zinsbegoocheling.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

ik zag dit bij V&G forum http://vrijheidengelijkheid.forumup.nl/ ... gelijkheid door Crusader geplaatst daar.

Tekeningen maken daarentegen is weer 100% haram.

Dat wij gewezen terroristen in de Kamer hebben die strijden voor de goede zaak, http://www.bbrussen.nl/2008/08/05/de-go ... /#comments is al heel abject. Maar het kan nog erger.

Volgens een deskundige die Dagblad DePers http://www.depers.nl/binnenland/230290/ ... Hyves.html te woord stond, is het legitiem om een democratisch gekozen volksvertegenwoordiger met de dood te bedreigen. Daar staat tegenover dat tekeningen maken over diegene(n) die een absolute claim op de waarheid leggen weer niet door de beugel kunnen:

“Jurist Ras denkt dat er een ‘minieme kans’ is dat de bedreigers op de anti-Wilderspagina voor de rechter komen. ‘Er komen veel van dit soort klachten binnen. Maar zelden gaat het Openbaar Ministerie over tot onderzoek. De prioriteiten liggen elders.’ Alleen bij prominente gevallen, zoals de aangifte tegen Gregorius Nekschot, gaat justitie volgens hem over tot verdere stappen.”

Pure willekeur dus.

Voor de goede orde, ik gun iedereen een misstap. Ik ben geen voorstander om mensen daarvoor te criminaliseren. Helemaal niet kinders, die slechte cijfers halen op school en er mee denken weg te komen de Blonde Satan er de schuld van te geven.

Ook heb ik er niks op tegen dat er mensen zijn die iets tegen een Limburgse politicus hebben. Dat is hun goed recht. Vrijheid van meningsuiting willen voor louter gelijkgestemden heet fascisme (of Anja Meulenbelt). http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/

Maar ik vind dat je doodsbedreigingen, geuit tegen een democratisch gekozen volksvertegenwoordiger, niet zomaar kan toelaten. Juist omdat in een vrij land een ieder zijn mening vrij en onverveerd moet kunnen uiten. Een lesje democratie en omgangsvormen lijkt mij daarom geen overbodige luxe.

Frappant is dat de beheerder van de site, Hans van Veluwen, http://hveluwen.hyves.nl/ nu in alle toonaarden ontkent http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=6685 .
Toch is hij minder onschuldig dan hij zich voordoet. De anti-Wilders-hyve http://anti-wilders.hyves.nl/ volgde ik namelijk al tijden op de voet.

Een Turks verNederlandst meisje, dat ondermeer aan hockey deed, begon bijvoorbeeld een discussie over de hoofddoek en erkende dat Wilders wat haar betreft gelijk had over dat thema. In Turkije was men namelijk daar ook niet zo tuk op. Zij kreeg van andere moslims en andere anti-Wilderianen de volle laag.

De beheerder wist niet hoe snel hij dat onderwerp moest weghalen. Want wat is er nou erger dan een moslima die Wilders gelijk geeft?

Hetzelfde overkwam een Joodse man die tegen Wilders was. In het begin veroordeelde hij de voorman van de PVV. Echter, hij merkte na een tijdje -ook- op dat als hij met zijn keppeltje op straat liep, gemolesteerd en nageroepen werd door een bepaalde bevolkingsgroep. Daar startte hij een topic over. Ook toen wist de beheerder niet hoe snel hij dat onderwerp moest verwijderen..

Maar het allerergst vind ik dat er talloze doodsbedreigingen tegen Wilders zijn geuit; wat ik heb geplaatst http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=6673 was slechts het topje van de ijsberg. Zou ik voor alle doodsverwensingen een euro per stuk krijgen, dan zou ik voortaan niet meer hoeven te werken.

Gaat dat je dan niet aan het denken zetten? Vraag ik mij dan af, hoe oneens je het met de politicus ook bent.
Kom je niet tot de conclusie dat het kwaad waar deze politicus tegen strijdt wellicht een klein beetje reëel is?

Zie je ook niet in, dat het een schande is dat je bedreigd wordt als je voor je mening durft uit te komen?

Of is je afkeer zo groot geworden dat je alle redelijkheid uit het oog verloren bent?

Vragen die ik graag zou willen stellen aan die kleine man.

Bron: VrijeVolk
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Vrijspraak voor dreigmail aan Wilders

Bericht door naar boven »

Vrijspraak voor dreigmail aan Wilders

AMSTERDAM - Een man is vrijdag vrijgesproken van het bedreigen van PVV-voorman Geert Wilders. De 39-jarige inwoner van Raalte had in aanloop naar de verschijning van Wilders' film 'Fitna' een boze e-mail naar de politicus gestuurd.

Volgens het Openbaar Ministerie werd Wilders met de dood en zware mishandeling bedreigd. Het had een werkstraf van veertig uur geëist, waarvan twintig uur voorwaardelijk.

De 39-jarige man, volgens de rechtbank een moslim, schreef onder meer: "Vuile Geertje, je tijd is gekomen, wie het laatst lacht, lacht het best". De politierechter van de rechtbank in Zwolle-Lelystad oordeelde dat de woorden 'je tijd is gekomen' meerdere betekenissen kunnen hebben en dus niet vaststaat dat het zonder meer doodsbedreigingen zijn.

Besnijden

Dat Wilders volgens de aangeklaagde ook besneden zou moeten worden, vindt de rechter geen dreiging met zware mishandeling. Het tegen iemands wil besnijden is te classificeren als mishandeling, niet als zware mishandeling, aldus de politierechter.

Spijt

De man heeft verklaard dat hij boos was dat Wilders zijn geloof bekritiseert, maar dat hij spijt heeft van de mail.
Vanzelfsprekend doelde de moslim er op dat het moment van definitieve doorbraak van Wilders was aangebroken en de weg naar de wereldheerschappij voor hem open lag.

En van die vaststelling had de moslim, achteraf, natuurlijk spijt..
Laatst gewijzigd door naar boven op vr aug 08, 2008 7:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
RTFM
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Vrijspraak voor dreigmail aan Wilders

Bericht door Scarlatti »

naar boven schreef:
Vrijspraak voor dreigmail aan Wilders

AMSTERDAM - Een man is vrijdag vrijgesproken van het bedreigen van PVV-voorman Geert Wilders. De 39-jarige inwoner van Raalte had in aanloop naar de verschijning van Wilders' film 'Fitna' een boze e-mail naar de politicus gestuurd.

Volgens het Openbaar Ministerie werd Wilders met de dood en zware mishandeling bedreigd. Het had een werkstraf van veertig uur geëist, waarvan twintig uur voorwaardelijk.

De 39-jarige man, volgens de rechtbank een moslim, schreef onder meer: "Vuile Geertje, je tijd is gekomen, wie het laatst lacht, lacht het best". De politierechter van de rechtbank in Zwolle-Lelystad oordeelde dat de woorden 'je tijd is gekomen' meerdere betekenissen kunnen hebben en dus niet vaststaat dat het zonder meer doodsbedreigingen zijn.

Besnijden

Dat Wilders volgens de aangeklaagde ook besneden zou moeten worden, vindt de rechter geen dreiging met zware mishandeling. Het tegen iemands wil besnijden is te classificeren als mishandeling, niet als zware mishandeling, aldus de politierechter.

Spijt

De man heeft verklaard dat hij boos was dat Wilders zijn geloof bekritiseert, maar dat hij spijt heeft van de mail.
juist ja.. hij heeft spijt vd mail, niet vd bedreigingen, welk pvdalid was dat ook alweer die ook dr spijt betuigde... en waarvan het een na t ander boven water kwam.. tot en met dr gezette handtekening toe.. :twisted:
je zou die rechter toch...
ms is het nuttig eens die rechter te googlen, wie weet welke zaken boven komen... je weet maar nooit met wie hij 'bevrind' is :evil:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Wilders is geinterviewd voor 'Hard Talk' op BBC World. Het wordt uitgezonden op 10:30, 16:30, 22:30, 00:30 onze tijd. Ik wens 'em succes.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Wilders deed 't goed in dit interview. Een aanrader.

Aardig was dat de interviewer opmerkt dat Wilders de Islam gelijkstelt met terrorisme en hiervoor Harrie de Winter aanhaalt: dat de Thora "even erg is" als de Koran. Interviewer: Yitzhak Rabin was toch ook vermoord door een orthodoxe Jood?

De BBC interviewer vergeet er wel bij te vermelden dat hij voor dit Rabin-voorbeeld 13 jaar terug moest in de tijd. Dat terwijl zijn eigen BBC meldt dat vandaag nog 43 doden vielen bij een aanslag in Algerije, en ook nog 10 dode Franse soldaten door die Chaimae-vriendelijke Taliban in Afghanistan.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Jammer dat ik niet heb kunnen kijken, maar dit gesprek komt vast en zeker op youtube.
Als ik dit gesprek tegen kom dan zal ik de link hier plaatsen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Ook leuk: hij noemde tussendoor 'taqiyya'
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Dank zij het Vrije Volk link gevonden naar het interview.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/h ... 570380.stm
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
carabo
Berichten: 312
Lid geworden op: di jan 15, 2008 12:45 am
Contacteer:

Bericht door carabo »

Heb Hard Talk net gezien op BBC World

Geert kwam goed over, spreekt prima Engels (i.t.t. Pim Fortuyn).

Over zijn voorgenomen debatten met imams die niet doorgingen: Ze durven niet omgaan met kritiek op de islam.

Islam is een bedreiging voor onze samenleving.

De interviewer deed z'n best maar haalde Geert niet onderuit.

Ik hoop dat hij zijn 10% haalt de komende verkiezingen:
15 zetels.
Alles in de koran over barmhartigheid, liefde, tolerantie en vergeving tegenover niet Moslims is afgeschaft door het zwaardvers sura 9:5 - Jalaluddin Al-Suyuti
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Islam deugt niet. Voor geen cent. Islam wordt in stand gehouden door angst, list en bedrog. De maffia is wat dat betreft stukken oprechter en meer te vertrouwen. Alleen deze vergelijking al . . . maar zo is het wel.
De grootste en machtigste criminele organisaties bedienen zich van moord om hun leden vast te houden en niet ’te laten ontsporen’. Islam is een diepgewortelde criminele organisatie binnen een massacultuur waar moeilijk is uit te ’ontgroeien’ en ontsnappen. Vandaar dat vrijheid in welke vorm dan ook binnen islam taboe is. Islam is een criminele organisatie. Want om iemand te verplichten - op straffe van marteling en doodvonnis - voor waar aan te nemen dat een grote postduif uit het heelal een mededeling van god had voor Mohammed, staat voor mij gelijk aan bepaalde methoden uit de grootste criminele organisaties. Met dit verschil, dat je vrijwillig binnentreedt in een criminele organisatie en binnen de islam ben je vanaf je geboorte veroordeeld tot de grootste onwetende sukkel. Jou worden de meest walgelijke onmenselijke waarden van bovenaf opgelegd. Door wie? Ja, door wie? Heeft een klein beetje nadenkende moslim zich dat weleens afgevraagd?

Islam wordt geregeerd door een stelletje vieze ouwe kereltjes die op niets anders dan op macht belust is. Anders zou dat stelletje godsdienstwaanzinnigen hun islamietjes wel met rust laten. Het is een gore sekte en anders niks. Wilders mag dit niet zeggen. Maar wat hij over de islam heeft gezegd is niets mis mee. Sterker nog, hij geeft recht voor zijn raap aan waar islam thuishoort, al is het met andere woorden:

in de vuilnisbak van de menselijke beschaving.

Een zichzelf respecterende moslim met een boven het gemiddelde uitstekend IQ, zegt tenminste eerlijk dat hij GÉÉN PRAKTISERENDE MOSLIM IS. En bij die mensen willen wij ons thuisvoelen. Als een samenleving die zonder vrees voor spoken, monsters, engelen, satans, ufo’s of vuile vieze smerige satanische goden zoals ’allah’ uit de koran, de toekomst in vrijheid en blijheid wil delen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Hans,

Hallo,

Niet zo dramatiseren. Ben zelf ook niet zo tuk op de Islam, maar het geeft mensen wel een doel in het leven.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Lodewijk Nasser schreef:Hans,

Hallo,

Niet zo dramatiseren. Ben zelf ook niet zo tuk op de Islam, maar het geeft mensen wel een doel in het leven.
Natuurlijk heb je gelijk met wat je hier stelt. Alhoewel er niets mis is met een mooi drama, al heeft het nog zo’n defaitistisch einde. En het doel in het leven van de moslim? Dat moet hier in Nederland toch hemelsbreed verschillen van daar in Indonesië, het grootste moslimland ter wereld dat hoogtij dagen viert met zijn tweede doodsoorzaak diarree. En dan mag het wat mij betreft zo blijven. Het is de teneur van het bestaan waar geen mens om gevraagd heeft. Ik ben toch geen ’allah’ die dat makkelijk ten goede zou kunnen veranderen? Waardoor alle goede mensen in vrede en zonder diarree zouden kunnen leven en niet zo vlug doodgaan.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Mijn stelling is als je teveel overdrijft, dat jij je dan vervreemdt van de mensen die je wilt overdrijven.

Juist door redelijk te blijven, ben je geloofwaardiger.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Plaats reactie