Geert Wilders en zijn PVV

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Statenlid Ton van Kesteren (PVV) wint Klare Taal Bokaal 2020

11 november 2020

Afbeelding

Statenlid Ton van Kesteren van de PVV is de winnaar van de Klare Taal Bokaal 2020. Volgens de jury, die bestaat uit jongeren van de Jongeren Adviesraad, sprak hij de meest begrijpelijke taal tijdens de behandeling van de begroting op 11 november. De Klare Taal Bokaal werd dit jaar voor de vijfde keer uitgereikt aan een provinciepoliticus. Onder andere Stieneke van der Graaf van de ChristenUnie, Tim Zwertbroek van D66 en Johan ten Hoove van 50PLUS gingen hem voor.

Sterke intonatie
De leden van Provinciale Staten werden tijdens de vergadering beoordeeld door de jongeren. Dit gebeurde vanwege de coronamaatregelen vanuit huis. De jury lette er vooral op dat de volksvertegenwoordigers een samenhangend verhaal hielden in begrijpelijke taal. Ton van Kesteren had volgens de jongeren een boeiend en goed te volgen verhaal. Met zijn sterke intonatie wist hij het publiek het beste in zijn gedachtegang mee te nemen. Naast Ton van Kesteren was er een eervolle vermelding voor Robert de Wit van het CDA. Omdat Van Kesteren niet in de Statenzaal aanwezig was, nam zijn fractiegenoot Dennis Ram van de PVV de bokaal in ontvangst.

Idee van jongeren
De uitreiking van de Klare Taal Bokaal in Provinciale Staten is een initiatief van jongeren en kwam voort uit het provinciaal jeugddebat, dat jaarlijks plaatsvindt. Daar kwam naar voren dat politieke debatten voor jongeren vaak moeilijk te volgen zijn door het ingewikkelde taalgebruik van politici. Zes jaar geleden werd de Klare Taal Bokaal voor het eerst uitgereikt tijdens een Provinciale Statenvergadering.

https://www.provinciegroningen.nl/actue ... kaal-2020/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Tweet van Geert...

Afbeelding

Dus de zorg voor veel zieke mensen werd het afgelopen jaar afgeschaald waardoor ze minder zorg kregen, maar toch moeten ze meer premie gaan betalen? Terwijl premier Rutte ook nog eens 100 miljard euro aan Brussel en Zuid-Europa weggeeft? Waanzin. #PVV #Wilders

(Algemeen Dagblad)

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; Geert Wilders)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door hans van de mortel »

Mijn advies aan de mensen zonder empathie voor de hulpbehoevenden in onze samenleving die zich thuis voelen bij het domme egoïstische Nederlandse klootjesvolk:

Stem in maart weer op de VVD!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Tweet van Geert!

Azarkan bewijst moslims een slechte dienst vandaag. Hij weigert afstand te nemen van een abjecte oproep net na de moord op Samuel Paty om belediging vd profeet strafbaar te stellen. Hij is nerveus, onzeker en druipt zwijgend af. Bye bye @DenkNL. #Wilders #PVV pic.twitter.com/6WJX3C7K7i

— Geert Wilders (@geertwilderspvv) November 12, 2020
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Tweet van Geert

Afbeelding

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; Geert Wilders)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Tweet van Geert...

Afbeelding

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; Geert Wilders)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Geert Wilders: “Waarom hebben wij zo´n slappeling als premier?”
17 nov. 2020

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Tweet van Geert

Afbeelding

Wat een oeverloos geklets en wat een badinerende kleutertaal “Sinterklaas doet zijn inkopen alleen”. Behandel mensen als volwassenen. Spreek ze in normaal Nederlands toe en biedt ze concreet perspectief, niet alleen voor Kerst maar ook voor 2021. #persconferentie

(Via Twitter; Geert Wilders)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Geert Wilders: “Geen vaccinatieplicht!”
8 nov. 2020



Betonrot in het kabinet
8 nov. 2020

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Geert Wilders woest na motie Veldman (VVD) voor thuiswerken
18 nov. 2020

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Ariel »

Martin Bosma maakt de balans op van 4 jaar Ingrid van Engelsh...
Over kunstsubsidies en de NSB, linkse racisten, boekverbrandende bibliotheekbazen en Jip & Janneke.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Tweet van Geert

Afbeelding

Motie GEEN verplichte vaccinatie, GEEN dwang en ook GEEN drang maar alleen vaccinatie op vrijwillige basis net AANGENOMEN in de Tweede Kamer! Alleen de nepliberalen van VVD en D66 stemden tegen.
#vaccinatie #Vaccin #corona #coronavirus #PVV #Wilders


Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; Geert Wilders)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door hans van de mortel »

Pilgrim schreef:
vr nov 20, 2020 12:49 am
Geert Wilders woest na motie Veldman (VVD) voor thuiswerken
18 nov. 2020

Dit optreden laat nog eens duidelijk zien hoe Wilders onverslaanbaar is in het debat.

Een aanrader voor iedere politicus in spe. Als Geert, Veldman bekritiseert, weet Veldman zich onverstoorbaar en is niet uit het veld te slaan door met geen woord inhoudelijk op wat Wilders hem voor de voeten werpt, te reageren. Ieder weldenkend mens die dit ziet en vooral aanhoort kan maar tot één conclusie komen: Geert Wilders heeft voor honderd procent gelijk. Want meneer Veldman blijft weliswaar onbewogen kalm - heel verstandig - maar er komt verder geen zinnig woord uit om Wilders' kritiek teniet te doen. Dat kan hij ook niet, dus dan doet hij wat alle VVD-ers van Mark Rutte hebben geleerd: eindeloos herhalen van zaken die niet relevant zijn waarmee de kritiek van Wilders niet serieus wordt genomen en de tijd vanzelf om gaat.

En zo gaat het elke keer weer in de Tweede Kamer. Het is hoogst beschamend en toont aan hoe minderwaardig, lafhartig, hypocriet en smerig de politiek is. Vooral van de VVD. Dat was vroeger wel anders. Toen werd er keihard gedebatteerd. In de tijd van fenomeen Wiegel èn met de nodige humor. D66 met Hans van Mierlo. Die waren het aanhoren waard en altijd moeilijk te bestrijden.

Ik ken niet een VVD-er die in staat is een goed weerwoord te geven op de geuite kritiek van Wilders. Dat tekent de enorme zwakte van de VVD, die belichaamd wordt door de enge griezelige politiek gestoorde persoon Mark Rutte, de man van het verbinden, van een wond die maar niet geneest en door blijft bloeden. En wat doet Rutte? Ach, net zoals Veldman, hij doet of zijn neus bloedt.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door hans van de mortel »

Ook hiervan kunnen we weer smakelijk leren over debatteerkunst, en ervaren hoe smerig en achterbaks en heel vaak kinderachtig misselijk makend de politiek is.

Wilders beschuldigt de islam van discriminatie.



Honderd procent terecht.

De beschuldiging wordt niet gepareerd door spreekvos Azarkan die net zo’n politicus is als de rest: nooit ingaan op de beweringen van je tegenstander, maar hem simpelweg aanvallen door zelf met een andere beschuldiging te komen waarmee de beschuldiging zoals door Wilders geuit, ontweken wordt vanuit de slimme gedachte dat de beste verdediging de aanval is.

Ararkan reageert op de beschuldiging van Wilders door te zeggen dat Wilders door de rechter veroordeeld is voor discriminatie. Klopt! Dat dit een onterechte beslissing is van de rechter zou een andere discussie kunnen vormen. Maar de reactie van Azarkan is geen weerwoord op Wilders’ beschuldiging dat de islam discrimineet. Dus is de gerechtvaardigde conclusie:

Islam discrimineert.

Het wordt namelijk NIET ontkent door Azarkan.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Tweet van Geert...

Afbeelding

Het moment dat je weet dat er iets niet klopt.

(Via Twitter; Geert Wilders)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Ariel »

Afbeelding

In een tijd van pandemie, van de grootste economische crisis sinds de Tweede Wereldoorlog en van een onthoofding in Frankrijk wegens het tonen van een Mohammed-cartoon jeuken de handen van PVV-leider Geert Wilders (57) als nooit tevoren. Al zit hij naar eigen zeggen niet in de politiek om wild om zich heen te slaan, maar om naar politieke oplossingen te zoeken: “Nederland gaat kapot onder leiding van Mark Rutte.”

In welke gemoedstoestand treffen we u?
“Ik heb geleerd om altijd de rust te bewaren, maar ik verbaas me over hoe stil het bij onze Kamerleden blijft wat die onthoofding betreft. Waar zijn zij? Ik herinner me nog dat toen George Floyd in Amerika door politiegeweld om het leven kwam Lodewijk Asscher, Jesse Klaver en Lilian Marijnissen in de rij stonden om debatten aan te vragen, schande te spreken en het kabinet naar de Kamer te halen: nu heerst er een ijzige stilte. Nu is het niet een blanke man die de dader is, maar een Tsjetsjeense moslim. Het gaat nu over de islam waar zij, de Asschers van deze wereld, hun electoraat vandaan halen. Waar ze dus liever niet over praten, omdat het ongemakkelijk is en tot pijnlijke conclusies kan leiden. Het is niet alleen een hypocriete, maar ook een laffe stilte waar niet alleen ons land, maar het hele vrije westen aan kapot gaat. Zelfs de Franse president Macron zet nu stappen om zijn land vrij te houden.”

Macron heeft het over het ‘verfransen’ van de islam.
“Ik geloof niet in een Franse, Nederlandse of westerse islam. Er is maar één islam en die wil je liever niet binnen de muren van je huis of land hebben. Want islam en vrijheid gaan niet samen. Dat blijkt in ieder land waar de islam al dominant is en waar alles wat niet-islamitisch wordt onderdrukt met geweld. Ik ben het dus niet eens met Macron over dat ‘verfransen’, maar hij zet wel stappen. Hij sluit moskeeën, hij pakt mensen op en zet ze het land uit als ze zich niet aan de regels hebben gehouden. Eerder maakte hij grote fouten door dat níét te doen, met alle gevolgen van dien. Ik noem Bataclan, Charlie Hebdo, nu dus die onthoofde leraar. Maar ik ben hier niet om de Franse president, maar om Mark Rutte te controleren.”

Wat vindt u van het huidige leiderschap van Rutte?
“Onder zijn leiding is Nederland apathisch geworden. We zitten als zielige konijnen in de koplampen van een auto te staren. We moeten erkennen dat de islam gewelddadig is en dat vrijheid en islam niet samengaan. Dan heb ik het niet over de mensen, maar over de ideologie. De islam hoort niet bij Nederland. Het staat letterlijk in de Koran, Soera 47 vers 4: wanneer jullie diegenen die ongelovig zijn ontmoeten, houwt dan in op hun nekken. Mohammed deed dat, bij joodse stammen in wat nu Saoedi-Arabië is. Althans, zo staat het in de Koran. Heel veel mensen op deze wereld, bijna anderhalf miljard, geloven dat. Die geloven heilig in het leven van Mohammed en in de Koran. Dat zijn heel serieuze zaken die je niet mag ontkennen als je dat als land importeert. We moeten hard optreden tegen iedereen die onze wetten en normen overtreedt. Als je je aan de regels houdt, ben je welkom. Doe je dat niet, dan ga je eruit, zo simpel is het.”

Net als die onthoofde leraar in Frankrijk heeft u een fatwa boven uw hoofd hangen. Wordt u op zo’n moment weer geconfronteerd met uw eigen werkelijkheid?
“Natuurlijk. De enige reden dat mijn kop er nog niet is afgehakt is dat ik word beschermd door de helden van de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging (DKDB). Anders had ik het nog geen dag overleefd. Ik ben het levende bewijs dat de islam ook wordt belijd door ideologische gekken, maar ik ben ook het bewijs van iemand die, en met mij vele anderen, niet klein te krijgen is. Ik zal nooit buigen. Ik heb het opgeven van mijn vrijheid, iets wat ik mijn ergste vijand niet toewens, ervoor over om te zorgen dat de rest van Nederland die vrijheid níét kwijtraakt. Dat zij wél hun dochters en zonen in een vrij land kunnen laten opgroeien.”

U wordt al 16 jaar lang dag en nacht met de dood bedreigd vanwege uw opvattingen. Hoe ‘normaal’ is dat inmiddels voor u?
“Het went nooit. Elke ochtend realiseer ik mij dat niet iedereen in een colonne van auto’s met sirenes naar zijn werk gaat. Het is niet fraai wat er boven mijn hoofd hangt, maar ik weet ook heel goed dat de mensen die mij bedreigen en die die leraar in Frankrijk hebben onthoofd niks liever willen dan dat je buigt. Dat je bang wordt, je mond houdt en opgeeft. Maar dat zal ze nooit lukken, integendeel. Elke keer dat ik zoiets hoor of zie is dat voor mij een extra drijfveer om het gaspedaal nog iets harder in te trappen. Ik word er alleen maar strijdbaar door, terwijl Rutte alleen maar wegkijkt.”

Wat moet hij doen volgens u?
“Rutte heeft een blinde vlek voor de islamisering. Wat dat betreft onderscheidt hij zich niet van iemand als Jesse Klaver. Eigenlijk heeft iedereen in de Tweede Kamer er wel een blinde vlek voor. Rutte heeft niks met ideologie, zoals hij altijd roept. Hij zegt nog steeds dat ‘een paar mensen het voor de rest verpesten.’ Ik zeg ook niet dat iedere moslim niet deugt, maar hij wil het probleem het liefst zo klein mogelijk houden. Dat komt omdat hij al jaren afhankelijk is van de centrumlinkse partijen om een meerderheid in het kabinet te krijgen. Áls Rutte dus iets van de islamisering zou vinden, dan wordt hij teruggefloten door zijn vrienden in de coalitie. Rutte is een lame duck, zonder mening of visie.”

Een zwakkeling?
“Wat islam betreft is hij een grote witte bladzijde en dat is eigenlijk het grootste gevaar. De islamisering is niet alleen een veiligheidsprobleem, maar ook een existentieel probleem. Zelfs de economische malaise waarin we zitten is niet een existentieel probleem, want met goed beleid gaat het vanzelf weer een keer beter. Zelfs met slecht beleid, maar eerder met goed beleid. Vrijheid is niet een economisch begrip: dat gaat over je bestaan, je identiteit, je cultuur, over de existentie van een land, een persoon en een volk. Dat is veel belangrijker dan economie. Wat hebben we aan een goede economie als er geen vrije mensen meer zijn? De islamisering negeren is gevaarlijker dan tien pandemieën bij elkaar.”

Is Rutte volgens u ook een lame duck in het coronadebat?
“Het coronavirus kan, wil en zal ik Rutte niet in zijn schoenen schuiven, daar kan hij natuurlijk niks aan doen, maar hij heeft er wel voor gezorgd dat ons zorgstelsel kraakt bij de eerste de beste klap. Corona is een forse klap, daar doe ik niet vervelend over, maar het stort bijna in. Vergelijk de zorg in Nederland met een tafel. Als je daarop slaat, blijft die normaal gesproken overeind staan, maar nu zakt ‘ie bijna door zijn poten. Omdat we onze zorg jarenlang hebben vernacheld en behandeld als een vrekkige boekhouder. Dat is verwijtbaar. Ziekenhuizen zijn gesloten, mensen zijn ontslagen, op de GGD is bezuinigd: eigenlijk hebben we alles verkeerd gedaan. Door de zorgvrekkigheid van tien jaar Rutte betalen we nu met corona de dikke prijs. Komt nog eens bij dat we tijdens deze tweede golf niks geleerd lijken te hebben van die eerste golf.”

In welk opzicht?
“Het testbeleid is nog steeds niet op orde, de ic-capaciteit is nog steeds niet groot genoeg als het straks uit de hand loopt, maar nog veel erger: we hebben niet alleen een beddentekort, maar vooral ook een personeelstekort. De reguliere zorg wordt afgeschaald, omdat we niet genoeg mensen hebben. Dat is onverkoopbaar. Cardiologen, oncologen en internisten zijn hier heel boos over, en terecht. Je zou tegenwoordig kanker krijgen, zeg. Ik bezocht onlangs een vrouw die mij een brief had gestuurd, in Schiedam. Zij was succesvol geopereerd aan kanker en moest terugkomen voor controle, maar omdat die afspraak door de afgeschaalde zorg met een paar maanden werd uitgesteld had ze opeens weer uitzaaiingen. Die vrouw was woest, ook al sloeg de chemokuur aan. Dat mag je als kabinet niet laten gebeuren.”

Als we naar de meest recente peilingen kijken, met de PVV als grootste oppositiepartij op 24 zetels, lijkt uw boodschap aan te slaan.
“Mensen zijn niet gek: iedereen ziet dat er onvoldoende is geïnvesteerd in de zorg en dat zorgpersoneel zich een slag in de rondte werkt voor te weinig geld. Mensen zien ook dat Rutte liever naar Brussel gaat om in te stemmen met een meerjarenbegroting en herstelplan van 1700 miljard euro, waarvan 100 miljard afkomstig uit Nederland, in plaats van dat hij ons land voorbereidt op een tweede golf. Die 100 miljard euro van ons gaat naar landen als Italië, Spanje en Griekenland die met dat geld wél hun zorgstelsel op orde brengen. Dat raakt de mensen hier: hoe kan onze minister-president de zorg van onze eigen mensen op de tweede of zelfs derde plek zetten en ondertussen ons belastinggeld afstaan aan landen die zelf hun zaakjes niet op orde hebben? Rutte smijt 100 miljard euro over de balk in het buitenland, terwijl onze eigen mensen worden gebeld dat een operatie niet doorgaat of dat we worden gekort op ons pensioen.”

En toch stijgt ook Rutte in de peilingen. Hoe verklaart u dat?
“Hij komt ermee weg, omdat veel mensen in crisistijd een premier willen hebben die er staat. Dat is niet alleen in Nederland zo. Tijdens de eerste golf werd Angela Merkel in Duitsland bijna bij het grofvuil gezet, maar steeg daarna in de peilingen. In Frankrijk precies hetzelfde: Macron kreeg in maart nog historisch slechte cijfers, maar schoot daarna ook omhoog. Iedere leider, hoe impopulair ook, is het afgelopen halfjaar in de peilingen gestegen. Omdat mensen in coronatijd behoefte hebben aan houvast. Maar ik denk dat dat effect uiteindelijk verdwijnt.”

Binnen nu en vijf maanden tot aan de verkiezingen? Volgens de peilingen heeft u nog 9 zetels goed te maken op Rutte.
“Minder natuurlijk als hij er vijf verliest. Weet u, de grootste worden is altijd het streven, maar je moet er iedere dag voor vechten en pas juichen op het moment dat het zover is.”

Is het premierschap een jas die u zou passen?
“Ik zou enorm vereerd zijn om premier van Nederland te worden, want dan zou er gigantisch veel veranderen. Het allerbelangrijkste: dat Nederland weer van de Nederlanders wordt. Dat we over ons eigen geld beslissen, over onze eigen grenzen, onze eigen cultuur. Dat we niet investeren in het buitenland, maar in onze eigen zorg. Het is nu weer de beurt aan u, zou ik tegen alle Nederlanders willen zeggen. Maar daarvoor moet de PVV niet alleen de grootste worden, ook moet ik dan een coalitie zien te smeden.”

Dat is in het verleden een probleem gebleken, mede door de manier waarop u uw boodschap verkondigt.Neem uw recente tweets over de ic’s waar niet-westerse allochtonen oververtegenwoordigd zijn. Zelden heeft een tweet zoveel kwaad bloed gezet als deze.
“Dat waren gewoon twee heel goede tweets. In de eerste tweet herhaalde ik wat het hoofd van de ziekenhuisafdelingen in Amsterdam feitelijk constateerde, dus daar kan ik onmogelijk spijt van hebben. Ook niet van die tweede trouwens.”

Half Nederland was woest.
“Omdat ze de waarheid niet onder ogen willen zien.”

Was u niet uit op effectbejag?
“Hoe kan ik daar nou op uit zijn? Ik heb het toch niet verzonnen? Het zijn gewoon de feiten. Zo heb ik nog een andere lijst van niet-westerse allochtonen die zich niet aan de regels hebben gehouden, van Tilburg tot aan Rotterdam. Op bruiloften en op andere feestjes met z’n honderden tegelijk. Zo’n lijst kan ik ook van gewone Nederlanders maken, maar die mensen zijn niet oververtegenwoordigd op de ic’s. Er is een duidelijk verband tussen wie er op de ic’s ligt en wie zich structureel niet aan de regels houdt. Als je dat gewoon benoemt, is de reactie: ja, maar niet-westerse allochtonen wonen vaak in kleine vochtige huizen, dicht op elkaar. Dat mag allemaal waar zijn, maar wat ik zeg is ook waar. Daar kan iemand als Lodewijk Asscher schande over spreken, maar volgens mij heeft hij er meer last van dan ik. PvdA staat in de min, PVV in de plus.”

Dus de volgende keer stuurt u nog stevigere tweets de wereld in?
“Ik stuur geen tweets om zetels te winnen. Ik doe het omdat iedereen stil is in de politiek. Als gebleken zou zijn dat het merendeel op de ic’s vrouwen, kinderen of Chinezen waren, dan hadden we hier al drie keer een debat over gehad. Nu zegt een ic-arts dat het over niet-westerse allochtonen gaat en het is weer taboe. Het is een feit, net zoals dat die leraar in Frankrijk is onthoofd omdat hij een Mohammed-cartoon liet zien in de klas en dat er in Amerika een zwarte man om het leven is gekomen door politiegeweld. Zeg dat gewoon. Ik vind dat niet-westerse allochtonen op de ic’s die plek verdienen, ik hoop dat ze de beste zorg krijgen en snel opknappen – het tegenovergestelde wordt mij weleens in de mond gelegd – maar het gaat wel allemaal ten koste van de reguliere zorg. Ook dat is een feit. Ik heb niets gezegd wat feitelijk niet klopt, maar omdat het Wilders is en het over de islam, moslims of niet-westerse allochtonen gaat, schreeuwt links moord en brand.”

Maar u heeft ze straks waarschijnlijk wel nodig in een coalitie. Is dat niet een reden om uw toon te matigen?
“Dat is de dood van de politiek in Nederland. Ik heb een gruwelijke hekel aan consensus en ik geloof dat conflict leidt tot betere resultaten. Consensus slaat alles plat. Kijk eens wat er nu aan de hand is: we hebben niet eens een echte oppositie. Alle partijen, van VVD tot SP en alles wat ertussen zit, zeggen ongeveer hetzelfde, behalve PVV. Er zijn nauwelijks grote verschillen, hooguit over de maximumsnelheid op snelwegen. Die partijen willen graag samen regeren, of anders gezegd: niemand wil buiten de boot vallen. Dus ze praten allemaal met meel in de mond, ze zijn allemaal lief voor elkaar, Rutte rolt met twee vingers in de neus door alle debatten, omdat de SP niet durft door te bijten, omdat Jesse Klaver publiekelijk zijn steun betuigt aan Rutte. Asscher krijgt drie kruimels toegeworpen, eet die op, denkt dat hij een dikke buik heeft en gaat vervolgens meedoen met het kabinet. Ze sorteren allemaal voor waardoor het slechte beleid van Rutte niet gecontroleerd wordt. Moet ik dat ook gaan doen volgens u? Moet ik ook met meel in mijn mond gaan praten? Misschien word ik dan ook aardig gevonden inderdaad, misschien word ik ook een keer uitgenodigd voor een borrel, maar ondertussen gaat het land kapot. Ik zeg wat ik vind: dat is misschien niet altijd politiek-correct, maar het wordt in ieder geval wel gezegd.”

Keert uw felheid zich nooit tegen u?
“Mensen hebben vaak het idee dat ik een redelijke man ben als ze met mij praten. Als ze mij niet ontmoeten en alleen maar kennen van de debatten op tv kan ik inderdaad een ander beeld oproepen. Maar dat is helemaal niet erg. Het gaat mij om de boodschap, niet om aardig gevonden te worden. Vraag maar aan mijn collega’s in de Tweede Kamer: ik denk niet dat er iemand is die mij écht een klootzak vind.”

Bent u zelfkritisch?
“Ik heb het voordeel dat heel veel mensen in Nederland al kritisch over mij zijn. Natuurlijk kijk ik weleens een debat terug, maar ik heb nooit spijt van wat ik heb gezegd of gedaan. Niet omdat ik nooit fouten maak, maar je hebt er niks aan. Je moet altijd vooruitkijken: wat is gebeurd, is gebeurd.”

U bent meer dan twintig jaar Kamerlid: vertoont uw zetel nog geen doorzitplekken?
“Ik ben op Kees van der Staaij van de SGP en Kamervoorzitter Khadija Arib na het langst in de Tweede Kamer, maar maakt u zich geen zorgen: we hebben sinds kort nieuwe stoelen. Toen die werden geleverd, dacht ik: yes, weer twintig jaar erbij.”

Zolang nog?
“Over tien jaar ben ik 67, de huidige pensioensleeftijd. Zolang wil ik nog doorgaan, minstens. Voor mij is politiek een missie. Elke ochtend als ik opsta weet ik waarvoor ik het doe, mede door de omstandigheden waarin ik moet leven. Ik doe het omdat ik wil knokken voor de vrijheid van Nederland, op alle mogelijke manieren. Hopelijk houdt dat knokken ooit op, maar ik zal doorgaan totdat die missie is geslaagd of totdat ik half uit elkaar val als ik naar dat spreekgestoelte loop. Dat zijn wat mij betreft de enige opties.”

Wanneer is uw missie geslaagd?
“Als de vrijheid van onze mensen weer bovenaan staat, en dat we niet gekneveld worden door ideologieën die hier niet thuishoren waardoor we ons onveilig voelen. Dat geldt niet alleen voor de hoofdafhakkers, maar ook voor de criminaliteit op straat, van kleine criminelen tot de Mocro Maffia. Dat we weer baas zijn over ons eigen geld en dat we teruggeven aan de gewone Nederlander.”

Gaat dat ooit gebeuren?
“Als je daar niet in gelooft, moet je inderdaad zo snel mogelijk stoppen.”

Krijgt u uw leven terug als u stopt als politicus?
“Dat weet ik niet. Als ik vandaag besluit om te stoppen, denk ik niet dat mijn beveiliging meteen wordt opgeheven. Als je naar het niveau van mijn bedreiging kijkt, dan weet je dat ik voorlopig nog niet de straat op kan. Dan zou mijn kop er alsnog af gaan. Maar ik wil ook niet stoppen. Vergis u niet: we hebben het over bedreigingen en andere zware dingen, maar ik vind het ook nog steeds hartstikke leuk om in de politiek te zitten. Ondanks alles vind ik het een prachtig vak. Het is een vervelende tijd voor Nederland, zeker met corona, maar ik heb nog nooit zoveel debatten gehad als dit jaar. Logisch ook, want er staat genoeg op het spel.”

Ligt u daar weleens wakker van?
“Soms. Ik slaap redelijk, een uurtje of vijf per nacht haal ik meestal wel, maar net als elk ander mens lig ik weleens wakker ja. Maar niet door de angst dat mij ’s nachts iets overkomt. Ik bedoel: ik woon in een van de veiligste woningen van Nederland. Mijn slaapkamer bevindt zich in een safe room, een kluis in een kluis dus, dus je moet wel van heel goeden huize komen wil je mij ’s nachts tegenkomen in mijn onderbroek.”

BRON
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Ons Nederland... PVV dus!

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Tweet van Geert

Afbeelding

Onze grenzen moeten dicht voor nog meer asielzoekers en immigranten uit islamitische landen. Nederland is overvol. En de islam hoor niet bij Nederland. De PVV wil een nieuw Ministerie van Immigratie, Remigratie en De-islamisering (IRD). Met een Minister van IRD.
#PVV #Wilders


Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; Geert Wilders)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
di dec 01, 2020 12:42 pm
Afbeelding

Krijgt u uw leven terug als u stopt als politicus?
“Dat weet ik niet. Als ik vandaag besluit om te stoppen, denk ik niet dat mijn beveiliging meteen wordt opgeheven. Als je naar het niveau van mijn bedreiging kijkt, dan weet je dat ik voorlopig nog niet de straat op kan. Dan zou mijn kop er alsnog af gaan.

Dat is de reden dat de quasi populaire onbetrouwbare burgemeester van Rotterdam zich salafist is gaan noemen.


Op deze manier heeft de humorloze Marokkaanse Ahmed Aboutaleb zich ingedekt tegen een mogelijke aanslag door zijn landgenoten. Het zijn namelijk nooit 'gematigde' moslims die op de daden van de Profeet geïnspireerde aanslagen plegen, maar altijd salafisten. :roll:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Fleur Agema (PVV): “Onze zorg staat op klappen! Maar straks... staan jullie te janken!”
4 dec. 2020

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Geert Wilders/PVV: “Steun de horeca!”
PVVpers – 7 dec. 2020

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Martin Bosma (PVV) legt uit waarom D66-idee EU-lidmaatschap in Grondwet verankeren geen goed idee is
ThePostOnline TPO - 9 dec. 2020


Spoiler! :
De Tweede Kamer bespreekt woensdag een wetsvoorstel van D66 om het lidmaatschap van de Europese Unie vast te leggen in de Grondwet om een Nexit te voorkomen. PVV Kamerlid Martin Bosma vindt daar iets van. "De core business van D66 is burgers het zwijgen op te leggen."
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Geert Wilders WOEST over notitie: “Horeca VOOR NIETS in puin geslagen!
GeenStijl - 8 dec. 2020


Spoiler! :
Geertje #Wilders is niet blij dat er een notitie over de horeca is uitgelekt, waaruit zou blijken dat het opengaan van de horeca juist leidt tot MINDER MINDER besmettingen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

"Ze schamen zich nergens meer voor" - Binnenhof Report met Martin Bosma (PVV)
Ongehoord Nederland - 10 dec. 2020


De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Martin Bosma (PVV): “Wat zegt Attje Kuiken (PvdA) tegen een blanke sollicitant?”
11 dec. 2020


Spoiler! :
Als Martin Bosma (PVV) aan Attje Kuiken (PvdA) vraagt wat zij zou zeggen tegen een blanke sollicitant die wordt afgewezen op grond van verkeerde huidskleur volgt eerst een pijnlijke stilte en daarna een nogal warrig antwoord. Maar of de sollicitant echt met een tevreden gevoel naar huis gaat?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie