Ruim miljoen Nederlanders hebben dubbele nationaliteit

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Ruim miljoen Nederlanders hebben dubbele nationaliteit

Bericht door Ariel »

Ik voel me bijna gediscrimineerd. Ik heb maar een paspoort. Nog een paar jaar, en dan zijn de Nederlanders met 1 paspoort een uitstervend ras. Je moet ze dan zoeken .
Maar wie weet. Als het ooit zover komt dat de Nederlanders met 1paspoort ondergesneeuwd worden door de dubbele nationaliteiten, dan neemt de PVDA het misschien voor ons op. Dan zijn wij de zielige, arme onderdrukte stumpers.
Moed houden mensen. :( Het komt goed.
Ruim miljoen Nederlanders hebben dubbele nationaliteit
maandag 15 december 2008

Het aantal Nederlanders met een dubbele nationaliteit is sinds 1995 verdrievoudigd. Op 1 januari van dit jaar waren er 1,08 miljoen inwoners met twee paspoorten.

Ruim 500.000 mensen hebben naast een Nederlands een Turks of Marokkaans paspoort.

Dat blijkt uit maandag gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Kinderen
In 2007 kregen ruim 22.000 mensen, waaronder zesduizend kinderen, door naturalisatie het Nederlanderschap, bijna duizend meer dan het jaar daar voor.

Een kwart van de genaturaliseerden bestond in 2007 uit Turken of Marokkanen.

Geboorte
Sinds 2003 neemt het aantal Nederlanders met een dubbele nationaliteit vooral toe door geboorte.

Vorig jaar waren er 21.000 kinderen die bij geboorte automatisch een dubbele nationaliteit kregen, omdat een van de ouders naast de Nederlandse nationaliteit ook een niet-Nederlandse nationaliteit had.

Door Maartje Willems
BRON!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Petra
Berichten: 271
Lid geworden op: za dec 13, 2008 10:13 am

Bericht door Petra »

Tja...in 2007 kwamen er 22.000 nieuwe Nederlanders bij, en van die 22.000 waren er 5.500 Turk of Marokkaan. De helft van alle mensen met een dubbele nationaliteit is weer die groep Turken en Marokkanen. Je zou dus zeggen dat er een teruglopende tendens is. Zo wordt het ook gebracht, meen ik mij te herinneren. Door de inburgeringstoets en andere beperkende maatregelen zijn de voormalig immigranten geneigd met iemand te trouwen die al in Nederland IS.
Óf......... ze wijken uit naar een land waar het wat makkelijker is, zoals België.

Nederland is al een hele poos krampachtig de deur aan het dichthouden, wat immigratie betreft. In o.a. België is het veel makkelijker. Dus verhuist men tijdelijk naar België, totdat ze Belgische is, en verhuist vervolgens naar Nederland, en dan zal ze wel tot die andere driekwart gerekend worden.


Heeft dus geen enkele zin. Er varen dagelijks boten heen en weer om de Middellandse Zee over te steken, en die kiezen op den duur allemaal via een zijroute (Italië, Griekenland, België, Frankrijk) voor een land waar het leven het beste is...
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Petra schreef:Tja...in 2007 kwamen er 22.000 nieuwe Nederlanders bij, en van die 22.000 waren er 5.500 Turk of Marokkaan.
5.500 Marokkaan
3.000 Turk
8.500 Turk of Marokkaan

bron: CBS
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Petra schreef:
Heeft dus geen enkele zin. Er varen dagelijks boten heen en weer om de Middellandse Zee over te steken, en die kiezen op den duur allemaal via een zijroute (Italië, Griekenland, België, Frankrijk) voor een land waar het leven het beste is...
Beste Petra.
Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen hun best doen om een land te ontvluchten waar ze vervolgd worden, of waar ze geen toekomst hebben. Ik zou denk ik het zelfde doen, om mijn kinderen een betere leven en toekomst te geven.
Waar ik me druk om maak, is de regering. Ik ben namelijk van mening dat als men hier zijn Nederlandse paspoort krijgt, men het oude paspoort dient in te leveren. Als men genaturaliseerd wordt, dan moet men blij zijn met de nieuwe kansen die geboden worden, en zich Nederlander gaan voelen. Wil men zijn oude paspoort niet inleveren, dan heeft men ook geen recht op een Nederlands paspoort. De keuze ligt dus nog steeds bij de nieuwe Nederlanders. Ik denk namelijk dat men zich sneller Nederlander zullen voelen en beter zullen inburgeren als men maar 1 paspoort bezit.
Maar ja, dat is de taak van de regering. Zolang die een slap beleid voeren wat betreft het tweede paspoort zullen we steeds meer mensen krijgen die zich half Nederlander en half Turk, Marokkaan, of vul zelf maar in voelen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Petra
Berichten: 271
Lid geworden op: za dec 13, 2008 10:13 am

Bericht door Petra »

Hoe doen andere immigratielanden dat eigenlijk? De 'oude' immigratielanden zoals Canada, Australië, Nieuw Zeeland etc?
Hoe doen ze dat en waarom?
Je zou succesvolle immigratielanden, en volgens mij valt bijvoorbeeld Australië daaronder, naar het beleid in deze kunnen vragen.
Ik las laatst een stukje van een Nederlands stel die naar Australië geemigreerd waren, nog geen nationaliteit hadden, en een kind met een handicap kregen. Dat kind werd vervolgens ongewenste vreemdeling omdat het de staat teveel zou kosten. Keihard, dat wel. De Nederlanders keerden gedesillusioneerd terug.
Ik heb ook ooit iets gehoord over hun integratiebeleid. Aanpassen of vertrekken. En toch blijven ze een aantrekkelijke bestemming, voor diverse soorten van immigranten. Geen gekke ontwikkeling voor een voormalige strafkolonie voor Europese criminelen...
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door mercator »

Petra schreef:Hoe doen andere immigratielanden dat eigenlijk? De 'oude' immigratielanden zoals Canada, Australië, Nieuw Zeeland etc?
Met enkele verschillen in details kom je daar niet binnen als je niet in je eigen levensonderhoud kan voorzien. Of een ingezetene daar moet zich borg stellen zodat je niet ten laste valt van het immigratieland. In Japan bijv. ook, de Japanners willen hun eiland ethnisch zo homogeen mogelijk houden, een moslim of een asielzoeker komt er daar gewoon niet in, punt uit. En toch zal niemand het in zijn hoofd halen om de Japanners als "racisten" te brandmerken. Dat gebeurt alleen hier als je ook maar voorzichtige vragen durft te stellen over het massaal binnendweilen van het parasitair demografisch overschot uit de moslimlanden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Kiwiwoman
Berichten: 69
Lid geworden op: di aug 05, 2008 11:38 pm
Locatie: Nieuw-Zeeland

Bericht door Kiwiwoman »

Hoe doen andere immigratielanden dat eigenlijk? De 'oude' immigratielanden zoals Canada, Australië, Nieuw Zeeland etc?
Het is heel moeilijk om in Nieuw-Zeeland binnen te komen. Er is een puntenstelsel.
Eerst en vooral moet aangetoond worden, dat men goed Engels spreekt. Daar moet een examen voor worden afgelegd. Kinderen onder de 16 jaar hoeven niet.
Punten gelden voor leeftijd (de hoofdaanvrager tot 56 jaar), opleiding (door NZ geaccepteerd!), beroep (die op de shortage list staan, krijgen veel punten), en nog veel meer.

Wij kwamen binnen doordat we een bedrijf overnamen en konden aantonen, dat we dit bedrijf economisch beter konden maken. Bovendien is het een voordeel als je aantoont, dat je meer werkverschaffing biedt. Dit is met nog meer restricties als wij ondervonden, nog steeds mogelijk heb ik begrepen.

Nee, Nederland had dat ook moeten invoeren, zo'n puntenstelsel.
Petra
Berichten: 271
Lid geworden op: za dec 13, 2008 10:13 am

Bericht door Petra »

Het grote verschil is dat Nederland deel uitmaakt van de EU. Nederland heeft de toelating ook behoorlijk verzwaard, maar het is makkelijk om via een ander EU-land binnen te komen, en daarna vervolgens door te stromen naar Nederland, omdat je daar als EU-ingezetene recht op hebt.

De EU-lidstaten hebben verschillende belangen. Er zijn er een aantal die afhankelijk zijn van buitenlandse werknemers, en die moeten mensen van buitenaf halen...

In Spanje komen veel Zuid-Amerikanen binnen, ze hebben geen taalprobleem, de godsdienst is gelijk, dus die zouden makkelijker moeten integreren. Een aantal landen heeft het zg. koloniale verleden waardoor er veel mensen binnenkomen, zoals Frankrijk.

En dan heb je de zg. makkelijke landen, zoals Griekenland, België en Italië. Hele netwerken zijn daar actief. Op termijn kunnen die allemaal zó Nederland in...
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Petra schreef:Hoe doen andere immigratielanden dat eigenlijk? De 'oude' immigratielanden zoals Canada, Australië, Nieuw Zeeland etc?
Hoe doen ze dat en waarom?
Heel erg simpel. Daar moet je kiezen. OF je oude nationaliteit, OF de Nieuw Zeelandse etc. Verder wordt er van je verwacht dat je je aanpast. Dus geen gratis vertaling, gratis tolk, gratis rijexamen. Als je dat nodig hebt, dan betaal je het zelf maar.
Verder is er een hele goede reden om de nationaliteit aan te nemen: bepaalde sociale voorzieningen (ongeveer alles) zijn er uitsluitend en alleen voor Nieuw Zeelanders.
Dat moedigt sterk aan bijvoorbeeld om de taal te leren. Als je iets anders wilt doen dan bordenwasser is het handig bij een solliciatie gesprek. Geen werk? Geen uitkering. Maar dan wordt je binnen no time als ongewenste vreemdeling (zgn. bedelaar) op de retourvlucht terug geplaatst.
Je zou succesvolle immigratielanden, en volgens mij valt bijvoorbeeld Australië daaronder, naar het beleid in deze kunnen vragen.
Nee, want dat is multikul niet acceptabel. Nu ze ongeveer hetzelfde beleid beginnen te hanteren (en dus exact dezelfde problemen krijgen) wordt dat wat minder, natuurlijk.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Kiwiwoman
Berichten: 69
Lid geworden op: di aug 05, 2008 11:38 pm
Locatie: Nieuw-Zeeland

Bericht door Kiwiwoman »

Petra schreef:
Hoe doen andere immigratielanden dat eigenlijk? De 'oude' immigratielanden zoals Canada, Australië, Nieuw Zeeland etc?
Hoe doen ze dat en waarom?

H.Numan schreef:
Heel erg simpel. Daar moet je kiezen. OF je oude nationaliteit, OF de Nieuw Zeelandse etc. Verder wordt er van je verwacht dat je je aanpast. Dus geen gratis vertaling, gratis tolk, gratis rijexamen. Als je dat nodig hebt, dan betaal je het zelf maar.
Verder is er een hele goede reden om de nationaliteit aan te nemen: bepaalde sociale voorzieningen (ongeveer alles) zijn er uitsluitend en alleen voor Nieuw Zeelanders.
Sorry H.Numan, maar je bent helemaal niet op de hoogte en je kunt ook niet lezen, merk ik. Lees mijn eerder post nog even door!

Niks geen kiezen. Je kunt Kiwi worden als je dat wilt, maar het hoeft niet. Aanpassen moet je overal. Je komt het land niet in, als je geen examen voor Engels hebt gedaan en dat is een speciaal examen. Als je in de gezondheidszorg zou zitten, moet je een nog zwaarder examen doen.
De enige sociale voorzieningen, zijn eerstens ACC en die geldt voor iedereen, zelfs voor toeristen. ACC is een soort ziekenfonds, dat haar premie krijgt van 1,5% werknemerssalaris en afhankelijk van wat voor bedrijf van dit bedrijf 5-30%.
En tweedens is hier sinds vorig jaar juli een pensioenprogramma
opgezet, waar iedereen, ook niet-Kiwi's aan mee kunnen doen.
En daar heb je de sociale voorzieningen mee gehad.
Geen werk? Geen uitkering. Maar dan wordt je binnen no time als ongewenste vreemdeling (zgn. bedelaar) op de retourvlucht terug geplaatst.
Dit is ook een fabeltje.
Je komt er sowieso niet in, als je jezelf niet kunt onderhouden!

Waar haal je dat toch vandaan? Uit je duim?



Nog iets om te weten is, dat je ouders je kunnen leren auto te rijden. Niks geen rijscholen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Sorry Kiwiwoman, ik heb inderdaad je post helemaal over het hoofd gezien. Mijn excuses.

Ik spreek uit eigen ervaring hier: je komt Nieuw Zeeland niet binnen zonder een goede verzekering. Ik heb jaren voor Thaise reisbureau's gewerkt. Teveel Thais gingen 'Robin Hood'. (= toeristenvisum, en dan illegaal blijven)

Rijscholen: dat verschilt per land. In Nederland moet je examen doen, en dat mag in tegenwoordig flink wat talen. Gratis. Waar je je opleiding volgt moet je zelf weten. Ik stel me zo voor dat NZ niet veel anders werkt, alleen zal je zeer waarschijnlijk de kosten van de tolk uit eigen zak moeten betalen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Petra
Berichten: 271
Lid geworden op: za dec 13, 2008 10:13 am

Bericht door Petra »

Tegenwoordig moet je betalen, om examen doen in een andere taal dan het Nederlands. http://www.cbr.nl/1181.pp
Kiwiwoman
Berichten: 69
Lid geworden op: di aug 05, 2008 11:38 pm
Locatie: Nieuw-Zeeland

Bericht door Kiwiwoman »

je komt Nieuw Zeeland niet binnen zonder een goede verzekering.
Ook niet waar. Er wordt niet naar een verzekering gevraagd. Wij zijn zonder verzekering binnengekomen en over wat voor verzekering praten we hier?

Toeristen komen hier gewoon binnen, mits ze maar een retourticket hebben, anders moeten ze weer terug. (Dit weten overigens alle vliegvelden die Air New Zealand toelaten, dus je kunt niet eens een enkele reis ticket kopen!)

Willen ze langer blijven dat de drie maanden, waarvoor ze een stempel in hun paspoort hebben, dan moeten ze een afschrift van het saldo van hun bankrekening kunnen laten zien, met een minimaal bedrag om tenminste nog eens drie maanden zichzelf te kunnen bedruipen.

Willen ze hier blijven, kan dat niet meer illegaal, want bij banken moet je geregistreerd zijn en dus kun je niet zoekraken, want hoe kom je anders aan je geld? Je kunt maar NZ$10.000,00 invoeren en dat is echt niet veel.

Deze mensen zullen de IELTS-test moeten doen, net als iedere immigrant. Slagen ze niet, dan wordt ze nog steeds kansen gegeven, maar ze moeten ook aantonen, dat ze werk hebben, of - zoals in mijn geval - een bedrijf overnemen of starten met zeer goed onderbouwd businessplan. Dat is niet makkelijk!

Rijbewijs: De Road Code, kun je overal kopen, is ongeveer 35 nzdollar (= 17 euro). Leer dat uit je hoofd. Ga schriftelijk examen doen en dat is allemaal Engels, dus je MOET wel Engels machtig zijn en als je eerder nog geen rijbewijs had, moet je een half uurtje rondrijden met een AA-officer en dat moet geen probleem zijn, want er zijn hier heel weinig verkeersregels (te weinig, denken veel immigranten, want er gebeuren teveel domme verkeersongelukken). Ook de AA-officer spreekt Engels :cool: Tolken? Nee, moet niet nodig zijn, want men heeft de IELTS-test moeten doen.
Plaats reactie