Marcouch in opspraak door contacten met radicale sjeik

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Dec 19, 2008 1:24 pm

Ik begrijp niet waarom men dit nu pas in de openbaarheid brengt.
Marcouch heeft 150.000 euro subsidie aangevraagd om de radicale sjeik Al Qaradawi naar Nederland te halen.
Is Marcouch nou werkelijk zo onnozel, of wist hij duvels goed wie deze man is.

Hier kan je de sjeik in actie zien. We zullen Europa overwinnen.
Afbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=RDLinMUhn3Q

vrijdag 19 december 2008

Om een brug te slaan tussen moslims en Amsterdammers heeft Ahmed Marcouch (PvdA) enkele maanden na de moord op Theo van Gogh subsidie aangevraagd om de omstreden sjeik Yousouf al Qaradawi naar Nederland te halen

Marcouch was toen bestuurder van een moskeevereniging en een van de initiatiefnemers van een congres bedoeld om moslims en Amsterdammers dichter bij elkaar te brengen.

De bedoeling was om de leider van de 'Europese Raad voor Fatwa en Onderzoek' Al Qaradawi uit te nodigen. Volgens de aanvragers kon met de conferentie en de komst van Al Qaradawi 'een brug worden geslagen richting alle Amsterdammers' na de spanningen rond de moord op Van Gogh.

Verzoek
Het verzoek werd samen met onder meer de Turkse beweging Milli Görüs ingediend in 2005, een jaar later werd hij stadsdeelvoorzitter van Amsterdam Slotervaart.

De Telegraaf heeft een brief aan het college van B en W in Amsterdam, waar dat in staat. De woordvoerder van burgemeester Job Cohen, Mirjam Otten, bevestigt het bericht aan elsevier.nl.

Voor het congres werd 150.000 euro subsidie aangevraagd. Dat is uiteindelijk door het college afgewezen, deels vanwege de reputatie van de omstreden Al Qaradawi, maar ook omdat de gemeente het congres niet volledig wilde betalen.

Fatwa
De radicale sjeik Al Qaradawi is vermoedelijk lid van de omstreden Moslim Broederschap.

Hij verdedigde zelfmoordaanslagen en vaardigde fatwa's uit waarin de doodstraf voor homoseksuelen werd goedgekeurd.

Door Maartje Willems

BRON!!!!!!!!
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Zwartmeer

Re: Marcouch in opspraak door contacten met radicale sjeik

Berichtdoor Zwartmeer » Vr Dec 19, 2008 2:01 pm

Het is in iedergeval een echte zwaargewicht waar Marchouch mee aankwam zetten!:

Risks of Female Masturbation According to Islamic Teachings
http://www.youtube.com/watch?v=4g_QwiYxvkY

Shaykh al Qaradawi speaks about Wafa Sultan
http://www.youtube.com/watch?v=cfwRCjMy0ug
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op Vr Dec 19, 2008 2:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.

Manon

Berichtdoor Manon » Vr Dec 19, 2008 2:03 pm

Van Marcouch is ondertussen toch al beter geweten dat hij een soort Tarik Ramadan der Lage Landen wil zijn?
De Januskop in levenden lijve!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Vr Dec 19, 2008 2:25 pm

En nog zo'n beauty van Sheik Yusuf Al-Qaradawi:

Shocking video of terrorist jihadists in America.
Sheik Yusuf Al-Qaradawi preaching jihad in America.

(op 2.38 trekt ie z'n muil open)

Sheik Yusuf Al-Qaradawi Preaching Jihad in America.
http://www.youtube.com/watch?v=vwPoQq6-5-g
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op Vr Dec 19, 2008 2:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Vr Dec 19, 2008 2:28 pm

Radicale sjeick.

Kan iemand me vertellen wanneer iemand nou radicaal is?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Vr Dec 19, 2008 3:05 pm

Nou, bijvoorbeeld: als hij niet zoals jij om de ondergang van Israel bralt, maar er daadwerkelijk aan meewerkt.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Dec 19, 2008 3:18 pm

De PVV heeft kamer vragen gesteld.
Het schandaal zal wel weer met de mantel der liefde bedekt worden.
Marcouch weigert commentaar, en Bouyafa laat weten dat de voorgestelde conferentie tot doel had om de kloof tussen moslims en niet-moslims te verkleinen. :roll:

PVV: Marcouch is wolf in schaapskleren - Kamervragen

vrijdag 19 december 2008
Vragen van de leden Fritsma en Wilders (beiden PVV) aan de minister voor WWI over de ware aard van Ahmed Marcouch.

1.)
Hoe beoordeelt u het dat PvdA' er Marcouch met belastinggeld een sjeik naar Nederland wilde halen die zelfmoordaanslagen verdedigt, warme contacten onderhoudt met Hamas en Hezbollah en homoseksuelen met de doodstraf wil bestraffen? *

2.)
Deelt u onze mening dat politici die denken dat dergelijke barbaren een positieve invloed hebben op integratie levensgevaarlijk zijn en zo snel mogelijk van het politieke toneel moeten verdwijnen? Zo neen, waarom niet? Zo ja, wat gaat u er aan doen om Nederland te bevrijden van de schadelijke islamiseringsdoelstellingen van Marcouch?

3.)
Bent u bereid om alle contacten met deze wolf in schaapskleren te verbreken en ook de andere minder toerekeningsvatbaren die de misdadige Sjeik Al Qaradawi met belastinggeld naar Nederland wilden halen niet langer te erkennen als gesprekspartner? Zo neen, waarom niet?

http://www.pvv.nl/index.php?option=com_ ... 7&Itemid=1
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Dec 19, 2008 5:29 pm

Gelezen op hoeiboei.
http://hoeiboei.blogspot.com/2008/02/4- ... aar-1.html

6 sterke uitspraken van Ahmed Marcouch

1. Marcouch ondersteunt voor 100% de Amsterdamse burgemeester Job Cohen die het geen probleem vindt dat sommige 'straatcoaches' in Amsterdam-West vanwege hun geloof vrouwen geen hand geven.

2. Marcouch pleit ervoor dat moslimvrouwen bij de politie hoofddoeken mogen dragen.

3. Marcouch: "We hebben in Nederland een paar dozijn Tariq Ramadan klonen nodig."

4. Marcouch: "We zien ook in Amsterdam bijvoorbeeld heel veel mensen klagen, meisjes met een hoofddoek die zeggen ik kom heel vaak mensen tegen die gewoon bang zijn voor moslims, die anti-islam zijn. Nou dat zijn de dingen, waar we dus ook op 4 mei vooral bij stil moeten staan en zeggen toen is het ook zo begonnen."

5. Marcouch: Ik ben een voorstander van koranonderwijs op openbare scholen.

6. Tegen elsevier.nl zegt Marcouch dat Al Qaradawi een 'gerespecteerde autoriteit' is, die 'inspirerende dingen heeft gezegd over moslims en de samenleving'. Hij vindt het belangrijk dat iemand als Al Qaradawi ook in Nederland wordt gehoord, zodat zijn standpunten 'bediscussieerd kunnen worden'.

(De radicale sjeik Al Qaradawi is betrokken bij de omstreden Moslim Broederschap.
Hij verdedigde zelfmoordaanslagen en vaardigde fatwa's uit waarin de doodstraf voor homoseksuelen werd goedgekeurd.)

Bronnen: Het Parool, Buitenhof, Elsevier, Wereldomroep en AT5.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Dec 19, 2008 5:36 pm

Dossier Ahmed Marcouch. Alle belangrijke artikelen op een rij

Door Carel Brendel

Ahmed Marcouch, voorzitter van het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart, is een van de opvallendste figuren in het islam- en integratiedebat. De PvdA’er van Marokkaanse afkomst is een self made man, die harde taal tegen crimineel ingestelde jongeren niet schuwt. Tegelijkertijd is hij een orthodoxe moslim, die hoofddoeken wil invoeren bij de politie, het goedkeurt dat ambtenaren weigeren om vrouwen de handen te schudden, en koranlessen wil invoeren in het openbaar basisonderwijs.

Marcouch is medeverantwoordelijk voor een scheuring in de lokale partij. Drie PvdA’ers, die niets willen weten van de door hun stadsdeelvoorzitter voorgestane ‘islamisering’, zijn uit de partij gestapt en vormen nu een eigen fractie in Slotervaart. Het laatste nieuws is dat Marcouch begin 2005 (toen hij nog bestuurslid was van een moskeevereniging) de moord op Theo van Gogh aangreep om een subsidie van 150.000 euro aan te vragen voor de komst van de omstreden radicale moslimgeleerde Youssef el Qaradawi. Marcouch beschouwt deze Egyptenaar als een autoriteit, maar zegt hem niet meer blind te volgen. El Qaradawi kwam dit jaar nog in het nieuws door in een fatwa de doodstraf uit te roepen tegen de bekende islamcritica Wafa Sultan.

Moeten we de lijn-Marcouch volgen, is een veelgehoorde vraag binnen de PvdA. En om welke lijn gaat het dan? Harde taal en stevig optreden tegen allochtone ettertjes in de probleemwijken? Of voortdurend tegemoetkomen aan de wensen van orthodoxe moslims, ook als die indruisen tegen westerse waarden als de scheiding van kerk en staat of de gelijkheid van man en vrouw?

In verband met Marcouch heb ik begin dit jaar een gewetensvraag gesteld aan de PvdA: “Stel: de denkbeeldige partijgenoot Arie Marcus, ouderling van de Gereformeerde Gemeente in Kesteren, in het hart van de Gelderse bible belt, treedt daadkrachtig op tegen de plaatselijke hangjongeren. Marcus durft deze crimineeltjes zonder blikken en blozen voor ‘tuig’ uit te maken. Maar hij probeert ze tevens met hulp van de kerk weer op het rechte pad te brengen. Arie Marcus is fel gekant tegen de Sinterklaasintocht (“een roomse heilige”), verkondigt dat getrouwde vrouwen niet mogen werken, ijvert voor de sluiting op zondag van het plaatselijke zwembad, en zegt zijn inspiratie te vinden bij de reformatorische geleerde Jodocus van Lodenstein. Zou de Partij van de Arbeid deze Arie Marcus net zo innig omarmen als Ahmed Marcouch?

In dit dossier heb ik de belangrijkste artikelen van deze website over Ahmed Marcouch op een rij gezet. Bovendien is er een link naar een recente column van Marcel Duyvestijn, een van de 'liefdevolle' leden die de PvdA in vrijzinnige richting probeert op te stuwen.

Op de site van Carel Brendel zijn al zijn artikelen over Ahmed Marcouch te lezen.
http://home.hetnet.nl/~c.brendel/Marcouch8.htm

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Dec 19, 2008 8:13 pm

Ariel schreef:Gelezen op hoeiboei.
http://hoeiboei.blogspot.com/2008/02/4- ... aar-1.html

6 sterke uitspraken van Ahmed Marcouch

1. Marcouch ondersteunt voor 100% de Amsterdamse burgemeester Job Cohen die het geen probleem vindt dat sommige 'straatcoaches' in Amsterdam-West vanwege hun geloof vrouwen geen hand geven.

2. Marcouch pleit ervoor dat moslimvrouwen bij de politie hoofddoeken mogen dragen.

3. Marcouch: "We hebben in Nederland een paar dozijn Tariq Ramadan klonen nodig."

4. Marcouch: "We zien ook in Amsterdam bijvoorbeeld heel veel mensen klagen, meisjes met een hoofddoek die zeggen ik kom heel vaak mensen tegen die gewoon bang zijn voor moslims, die anti-islam zijn. Nou dat zijn de dingen, waar we dus ook op 4 mei vooral bij stil moeten staan en zeggen toen is het ook zo begonnen."

5. Marcouch: Ik ben een voorstander van koranonderwijs op openbare scholen.

6. Tegen elsevier.nl zegt Marcouch dat Al Qaradawi een 'gerespecteerde autoriteit' is, die 'inspirerende dingen heeft gezegd over moslims en de samenleving'. Hij vindt het belangrijk dat iemand als Al Qaradawi ook in Nederland wordt gehoord, zodat zijn standpunten 'bediscussieerd kunnen worden'.

(De radicale sjeik Al Qaradawi is betrokken bij de omstreden Moslim Broederschap.
Hij verdedigde zelfmoordaanslagen en vaardigde fatwa's uit waarin de doodstraf voor homoseksuelen werd goedgekeurd.)

Bronnen: Het Parool, Buitenhof, Elsevier, Wereldomroep en AT5.

Ja vooral die uitspraak over zijn geestelijke leidsman is zeer bedenkelijk. Hoe zat dat met die dominee van Obama?
Ik mis een uitspaak van Marcouch (gehuwd op 19-jarige leefstijd, gescheiden) namelijk die over zijn kinderen: meisje van 7 en zoons van 18 en 14. Zo hoefden dan wel niet met een Marokkaan(se) te trouwen maar verplicht was wel met een Moslim.
Dus ongelovige inboorlingen zijn out-of-bounds voor zijn nageslacht.
Mocht zijn dochter ooit verkeerd gaan dan lijkt Marcouch mij niet het type van halsafsnijder maar meer van defenestratie.
Laatst gewijzigd door Mahalingam op Vr Dec 19, 2008 9:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Links666

Berichtdoor Links666 » Vr Dec 19, 2008 9:01 pm

Ariel schreef:De PVV heeft kamer vragen gesteld over Marcouch.

Ik ben benieuwd. Wordt de reactie van de minister ergens online gepost?

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Dec 19, 2008 9:20 pm

Links666 schreef:
Ariel schreef:De PVV heeft kamer vragen gesteld over Marcouch.

Ik ben benieuwd. Wordt de reactie van de minister ergens online gepost?

Meestal hoor je er niets meer over. Men loopt over de vragen van Geert heen. Over een paar maanden dan komt de VVD met een zelfde soort vragen, en dan gaat men er wel serieus op in.

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Za Dec 20, 2008 2:11 am

Mahalingam schreef:Ik mis een uitspaak van Marcouch (gehuwd op 19-jarige leefstijd, gescheiden) namelijk die over zijn kinderen: meisje van 7 en zoons van 18 en 14. Zo hoefden dan wel niet met een Marokkaan(se) te trouwen maar verplicht was wel met een Moslim.

Deed PvdA-er Achmed de burgemeester van Rotterdam ook niet eens zo’n uitspraak in een interview met De Volkskrant? Het is wel lang geleden hoor! Iemand van ons heeft daar een link over geplaatst. Jammer dat ik die niet bewaard heb, verdomme! Volgens mij zei hij: ”Ik zie het liefst dat mijn dochter met een moslim trouwt, maar uiteindelijk bepaalt zij zelf haar keuze.” Al eerder schreef ik hierover: ”dit komt overeen met wanneer ik tegen mijn zoon zeg dat ik het liefst zie dat hij met een blanke trouwt, maar uiteindelijk bepaalt hij het zelf.”

INTELLIGENT - Dat men in staat is om zich aan te passen. Goed kan inschatten en daar eficiënt naar handelen.

Ach, voor het ambt van burgemeester kun je elke rommelaar inhuren. Kijk naar het drama Cohen en al zijn voorgangers in Amsterdam. Of zou het iets te maken hebben met het feit dat al die miskleunen lid van de PvdA waren. JA! Dat zal het zijn. Gebrek aan intelligentie.
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

naar boven

Berichtdoor naar boven » Za Dec 20, 2008 2:47 am

hans van de mortel schreef:Deed PvdA-er Achmed de burgemeester van Rotterdam ook niet eens zo’n uitspraak in een interview met De Volkskrant?

Waar is mevrouw Aboutaleb?

Even scrollen naar reactie # 25.

...
Cisca Dresselhuys: U hebt een gezegd dat u liever een moslim dan een niet-moslim als schoonzoon zou krijgen.

Aboutaleb: “Heb je dat weer. Die uitspraak achtervolgt me al jarenlang. In een tv-uitzending van De Achterkant van het Gelijk vroeg Marcel van Dam mij daarnaar, net zoals Roger van Boxtel. Die zei dat hij liever geen zwarte schoonzoon zou hebben en daar is hij nooit op afgerekend. Maar mijn antwoord dat ik het liefst een moslim zou zien, achervolgt me nog altijd. Nu komt u er ook weer mee. Laat ik dan gelijk zeggen wat er toen op die uitspraak volgde, namelijk de zin: “Maar ik zal haar eigen keuze altijd respecteren.” Trouwens: hoeveel Nederlandse ouders vinden de jongen met wie hun dochter thuiskomt niet walgelijk, dus waarom is zo’n gevoel bij allochtonen dan ineens abnormaal? Niets menselijks is ons vreemd.”

D: Een islamitische vrouw mag toch niet trouwen met een niet-moslim?

A: “Ja, dat is zo, maar dan begeef ik mij in een theologische exercitie en dat boeit me niet. Ik ben geen theoloog, maar een vader. Ik gun mijn dochter een fantastische partner, die ze zelf mag uitkiezen, ik respecteer haar keuze, ook al zou mijn gevoel misschien “nee” zeggen tegen die jongen.”

D: Ook als zij daarmee een religieus gebod overtreedt?

A: “Ja. Want anders zou ik haar ook moeten voorschrijven dat ze een hoofddoek draagt, bidt en op vrijdag naar de moskee gaat. Dat doe ik niet. Ik heb haar begeleid tot aan haar volwassenheid en iemand van 19 is in staat haar eigen keuzes te maken op elk gebied. Ik ga haar daarbij niet in de weg staan.”
...
RTFM

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Za Dec 20, 2008 11:39 am

naar boven schreef:
hans van de mortel schreef:Deed PvdA-er Achmed de burgemeester van Rotterdam ook niet eens zo’n uitspraak in een interview met De Volkskrant?

Waar is mevrouw Aboutaleb?

Even scrollen naar reactie # 25.

...
Cisca Dresselhuys: U hebt een gezegd dat u liever een moslim dan een niet-moslim als schoonzoon zou krijgen.

Aboutaleb: “Heb je dat weer. Die uitspraak achtervolgt me al jarenlang. In een tv-uitzending van De Achterkant van het Gelijk vroeg Marcel van Dam mij daarnaar, net zoals Roger van Boxtel. Die zei dat hij liever geen zwarte schoonzoon zou hebben en daar is hij nooit op afgerekend. Maar mijn antwoord dat ik het liefst een moslim zou zien, achervolgt me nog altijd. Nu komt u er ook weer mee. Laat ik dan gelijk zeggen wat er toen op die uitspraak volgde, namelijk de zin: “Maar ik zal haar eigen keuze altijd respecteren.” Trouwens: hoeveel Nederlandse ouders vinden de jongen met wie hun dochter thuiskomt niet walgelijk, dus waarom is zo’n gevoel bij allochtonen dan ineens abnormaal? Niets menselijks is ons vreemd.”

D: Een islamitische vrouw mag toch niet trouwen met een niet-moslim?

A: “Ja, dat is zo, maar dan begeef ik mij in een theologische exercitie en dat boeit me niet. Ik ben geen theoloog, maar een vader. Ik gun mijn dochter een fantastische partner, die ze zelf mag uitkiezen, ik respecteer haar keuze, ook al zou mijn gevoel misschien “nee” zeggen tegen die jongen.”

D: Ook als zij daarmee een religieus gebod overtreedt?

A: “Ja. Want anders zou ik haar ook moeten voorschrijven dat ze een hoofddoek draagt, bidt en op vrijdag naar de moskee gaat. Dat doe ik niet. Ik heb haar begeleid tot aan haar volwassenheid en iemand van 19 is in staat haar eigen keuzes te maken op elk gebied. Ik ga haar daarbij niet in de weg staan.”
...

Hardstikke bedankt ’Naar Boven’. Een heel belangrijke uitspraak van Achmed de burgemeester. Je kunt er veel uit halen. Als ik zo vrij mag zijn. Eerst was ik stomverbaasd. Ik moest even schudden met mijn hoofd. Dit kon toch niet waar zijn van Achmed de burgemeester? Zulke rake uitspraken in zo weinig antwoorden? Achmed de burgemeester begint al op voorhand te selecteren op afval tussen mogelijke huwelijkskandidaten. Want door op voorhand niet moslims uit te sluiten (betreft het afval - lees bij ’walgelijk’), geeft hij nadrukkelijk aan hoe hij over uw en mijn kinderen denkt. En zo’n Marokkaan is tot burgervader gekozen en moet de bevolking van Rotterdam representeren. Hoe ver kunnen mensen zakken om tot zo’n besluitvorming en miserabel inzicht te komen? Ik moet er toch niet aan denken dat ik inwoner van Rotterdan zou zijn.

Verder gedraagt Achmedje zich zoals een Marokkaan - hij probeert de consequentie van zijn uitspraak af te wentelen op de ander. Sterker nog, hij ziet hierin een bevestiging van zijn gelijk. Dat getuigt volgens mij van een zwakke, zeer zwakke persoonlijkheid. Maar dat kan ook haast niet anders bij mensen die leiden aan het syndroom van een islamitisch aangeboren minderwaardigheidscomplex. Je later aanpassen aan een andere cultuur en beschaving stuit dan onbewust op tegenstand. Want wat zei Achmedje de burgemeester?
In een tv-uitzending van De Achterkant van het Gelijk vroeg Marcel van Dam mij daarnaar, net zoals Roger van Boxtel. Die zei dat hij liever geen zwarte schoonzoon zou hebben en daar is hij nooit op afgerekend. Maar mijn antwoord dat ik het liefst een moslim zou zien, achervolgt me nog altijd. Nu komt u er ook weer mee.

Die ander is daar nooit op afgerekend, dus - volgens Achmed de burgervader - moet en kan ook hij hierop niet afgerekend worden. Stel Roger van Boxtel mag ’s nachts niet later dan 11.00 uur thuiskomen van zijn vrouw, dan mag Achmedje dat automatisch ook niet, volgens zijn eigen gedachtenkronkels. Een intelligente Achmed (bestaat die?) had simpelweg zijn foute uitspraak moeten toegegeven en een nadere toelichting kunnen geven op wat hij eigenlijk in gedachte had en had wilde zeggen. Achmedje had kunen zeggen dat men zijn tekst uit de context had gehaald. Als ik zeg dat moslims en Marokkaanse burgemeesters (hij is en BLIJFT Marokkaan met zijn dubbele paspoort!) dom zijn, dan mag dat niet van de Anne Frank Stichting of een andere nutteloze instelling. Terwijl toch bekend is dat zeker 80% van de wereldbevolking dom is. Ik zou moeten zeggen: ”sommige moslims zijn dom.” Maar als ik zeg dat moslims dom zijn, zeg ik toch ook niet dat alle moslims dom zijn? Maar tja, wie angst heeft voor de zeggingskracht van ongewilde culturele intimiteiten vindt allicht een betonnen wetsartikel om iemand de mond te snoeren. De oplossing? Alles in de ’ik dacht’ of ’ik droomde’ situatie plaatsen en je bent van die nutteloze overbodige zich zelf voor de voeten lopende hitsige stichting af.

Achmedje is Marokkaan met trots op zijn moslimafkomst. Maar laat ons met rust daarbij. Want wat doet Achmed de burgervader? Die gaat ons erbij betrekken op een van tevoren door hem zelf vastgestelde manier. Typisch moslims. Zij hebben alle kennis en weten alles beter. Geen discussie, want de moslim vertelt U en MIJ hoe het werkelijk zit! Lees maar even mee:
Trouwens: hoeveel Nederlandse ouders vinden de jongen met wie hun dochter thuiskomt niet walgelijk, dus waarom is zo’n gevoel bij allochtonen dan ineens abnormaal?

Op het eerste gezicht lijkt met deze tekst niks mis mee. Maar als hij eerlijk en vooral duidelijk was geweest, had er dit gestaan: ”Hoeveel Nederlandse ouders vinden de Marokkaanse jongen met wie hun dochter thuiskomt niet walgelijk?” Tja, dan zet je mensen aan het denken, en dat wil Achmedje niet. Want van Mohammedanen heeft toch geen mens last in Nederland? :( Achmed toont zich als Marokkaan als een onbetrouwbaar sujet, gelijk een gluipertje met een gladgestreken politiek vernisje, al zwaaiend met de koran, het enige kennisboek dat de mohammedaan rijk is. Het boek dat tot verschrikkelijke wereldwijde armoede heeft geleid onder de moslims. De tweede doodsoorzaak in het grootste moslimland ter wereld Indonesië is niet voor niets diarree!.

Rob Oudkerk schreef er al over toen hij nog samen met Achmed in de gemeenteraad van Amsterdam zat; Achmed was lastig te benaderen, je kon geen peil op hem trekken, een gesloten karakter. Dat valt wel mee. Achmed is van simpele komaf, daar kan hij niets aan doen de stumperd, maar hij ondervindt er wel de nare gevolgen van. Hij is nog steeds niet in staat zichzelf te zijn en dat zal zich op den duur wreken.

Dat Allah, de kluns en bijwagen van Mohamed, burgervader Achmed over zoveel verschillende culturen in Rotterdam moge behoeden!
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Dec 20, 2008 1:38 pm

Populariteit van Ahmed Marcouch is een raadsel

De Egyptische haatzaaier Yusuf Al-Qaradawi is de geestelijk en politiek leidsman van de Amsterdamse stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch. Toch blijft Marcouch een van de helden van PvdA-leider Wouter Bos. Waarom toch?

Door Syp Wynia

Ahmed Marcouch, een van de helden van PvdA-leider Wouter Bos, zei tegen elsevier.nl dat Yusuf Al-Qaradawi, de ideoloog van de radicale Egyptische Islamitische Broederschap, een ‘gerespecteerde autoriteit’ is. Hij zegt daarmee met zoveel woorden dat hij nog steeds achter zijn plan van vier jaar geleden staat om Al-Qaradawi een congres te laten houden in Nederland.

Dat congres ging niet door, omdat de gemeente Amsterdam weigerde de gevraagde 150.000 euro subsidie aan Marcouch c.s. te geven. Kennelijk waren Job Cohen c.s. er, anders dan Marcouch, toch niet zo van overtuigd dat de komst van de Egyptische haarzaaier een zinnige bijdrage was aan ‘het verkleinen van de kloof tussen moslims en niet-moslims’.

Boegbeeld
Dat Marcouch de omstreden Al-Qaradawi naar Nederland wilde halen staat niet op zichzelf. In 2005, kort voordat hij voor de PvdA stadsdeelvoorzitter van Amsterdam-Slotervaart werd, zei Marcouch in een interview met Samira Abbos (nu PvdA-kamerlid), dat als hij de Koran niet begrijpt, hij afgaat op de interpretatie van Al-Qaradawi. Hij noemde hem ‘een boegbeeld in de islamitische samenleving en een groot wetenschapper’.

Voor alle duidelijkheid: de geestelijk leidsman van Marcouch is de ideoloog van de Islamitische Broederschap en dat is zo ongeveer de moeder van alle terreurbewegingen, tot aan Al-Qa’ida toe.

Verrotte Europa
Al-Qaradawi is een heel gevaarlijk man. Hij is persona non grata in
Groot-Brittannië en de Verenigde Staten. Hij is een rabiate antisemiet, steunt zelfmoordaanslagen tegen Israël en vindt dat het verrotte Europa moet worden gered door de islam. Het enige dat nog voor Al- Qaradawi pleit, is dat hij ook wel eens wordt aangevallen door nog conservatievere moslims.

En dat is dan de leidsman van Ahmed Marcouch, die zelf weer de held van Wouter Bos is. De loyaliteit van Marcouch aan Al-Qaradawi verklaart veel van het optreden van de stadsdeelvoorzitter.

De vaste lijn van Marcouch is dat hij zich voorstelt als het redelijke alternatief, als de gematigde moslim die je maar beter zijn zin kunt geven omdat anders de boze, radicale, criminele en terroristische moslim de kop opsteekt. Marcouch zet zich af tegen Koranschooltjes, om als redelijk alternatief de islam binnen te halen bij het openbaar onderwijs.

Broedplaats
Je zult maar inwoner zijn van Slotervaart. Dat stadsdeel heeft 44.000 inwoners, waarvan een kwart te boek staat als moslim en 7.000 als Marokkaan.

Hoe zit het eigenlijk met de andere 37.000 Slotervaarters? Voelen die zich ook vertegenwoordigd door Marcouch? Vinden die het ook zo’n goed idee dat hun stadsdeel een broedplaats is voor de introductie van de gemeentelijke islam – in de wetenschap dat hun burgervader Yusuf Al-Qaradawi als rolmodel ziet?

En hoe zit het eigenlijk met PvdA-leden en PvdA-stemmers? Zijn die net zo blij met Ahmed Marcouch als Wouter Bos dat is? De stilte regeert, en daarmee de zelf-islamisering.

BRON!!!!!!!!

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Dec 20, 2008 2:22 pm

H.Numan schreef:Nou, bijvoorbeeld: als hij niet zoals jij om de ondergang van Israel bralt, maar er daadwerkelijk aan meewerkt.

Och, dan wil ik ook best een radicaliste zijn.

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Dec 20, 2008 2:25 pm

Ik mis een uitspaak van Marcouch (gehuwd op 19-jarige leefstijd, gescheiden) namelijk die over zijn kinderen: meisje van 7 en zoons van 18 en 14. Zo hoefden dan wel niet met een Marokkaan(se) te trouwen maar verplicht was wel met een Moslim.

Dat lijkt me vrij normaal.
Een praktiserend christen of jood zal je ook niet gauw een atheist zien huwen.

Het huwelijk is het helft van je geloof, omdat het huwelijk er is om samen met je man/vrouw te groeien in het geloof. Mocht je een niet-msolim huwen, dan zal daar niks van komen..

Polleke

Berichtdoor Polleke » Za Dec 20, 2008 2:39 pm

Mocht je een niet-msolim huwen, dan zal daar niks van komen..

Precies, da's kiezen voor hartstocht en passie; dan heb je geen tijd voor alle regeltjes en cyberimamadviezen. En, most of all, elkaar in de gaten houden natuurlijk. Lekker weetjes uitwisselen! :cool:

Hmmm, zou best goeie business zijn! het Haraam detective bureau: wie bidt er op tijd? Wie gaat er vreemd? Een soort kaaskoppenvariant van de religieuze politie, die je overal kan vinden.

Of een top-500 vrome moslims. Of de uitverkiezing van de slechtst geklede moslima van het jaar. Kijk, dan heb je nog eens een flink aantal kandidaten! Hee Ariel, heb jij nog een oude foto van Chaimea in het archief?

Ja, we gaan eens lekker geld verdienen! 8)

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Dec 20, 2008 3:11 pm

De man en vrouw moeten aan een aantal islamitische eigenschappen volstaan, die het huwelijk zeer aangenaamd maken. Het huwelijk is ook niet iets wat je op een dag doet, want het vervult immers het helft van je geloof. Dat impliceert de ernst van het huwelijk. Vanaf het jawoord zal jouw man op aarde en in het hiernamaals jouw beste vriend zijn.

Wat is er mooier dan het samen praktiseren van de islam? Hand in hand de pelgrimage in Mekka verrichten, samen met de kinderen het gebed verrichten en samen elk zondag uit de Koran lezen. Samen lachen, huilen en praten tot laat in de nacht. Wat is er mooier dan een goed echtgenote voor je man van wie je houdt te zijn? De korant stelt: Zij zijn (als) kleding voor jullie en jullie zijn (als) kleding voor hen.De tafseer hiervan is dat man en vrouw elkaar bescherming, comfort, bedekking, steun en sier geven.

Pffff, ik wil trouwen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Dec 20, 2008 3:28 pm

Laat me niet lachen meisje. Een Islamitisch huwelijk is nou juist wel wat men op een dag doet. Meisjes krijgen niet eens de kans om hun toekomstige man goed te leren kennen.

Samen lachen, huilen en praten tot laat in de nacht. Wat is er mooier dan een goed echtgenote voor je man van wie je houdt te zijn?

Als je voor deze dingen gaat dan kan je beter een Hollandse kafir nemen, want dan krijg je wat je hartje verlangt.

Polleke

Berichtdoor Polleke » Za Dec 20, 2008 3:32 pm

Wat is er mooier dan het samen praktiseren van de islam?

Ja, dat heeft misschien wel zijn voordelen. Zou wel een eigen sekte beginnen, Polleke Khan of zo. Paar moskeeën overnemen en een aantal gesjeesde LBO-ers als pressieploeg inzetten. Waar zit die Poldermoskee ergens? Verder eigen school en reisbureau, dan heb je altijd voldoende cash bij de hand!

De korant stelt: Zij zijn (als) kleding voor jullie en jullie zijn (als) kleding voor hen.
Ja, da's nou juist het probleem: een slecht huwelijk heeft altijd last van te veel kleding.

Pffff, ik wil trouwen.

Hmmm, da's ook mooie cash: bemiddelingsbureau voor geconverteerde kaaskoppen. Als je van je kipje wilt scheiden zetten we sjeik Fawazzie in: ik wil scheiden, ik wil scheiden, ik wil scheiden. Bruidsschat is daarom niet langer nodig, daarvoor hebben we de sociale dienst.

Wie heeft het nummer van sjeik Fawaz?

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Dec 20, 2008 3:43 pm

Laat me niet lachen meisje. Een Islamitisch huwelijk is nou juist wel wat men op een dag doet. Meisjes krijgen niet eens de kans om hun toekomstige man goed te leren kennen.

Je leert je man pas kennen wanneer je samen onder één dak leeft.

Het verschil is dat wij onze vertrouwen in God leggen. Wanneer iemand mijn hand zou komen vragen, en het is een nette man, ik heb de toestemming van mijn vader, dan verricht ik het istichaare gebed en vraag ik God om een teken.

Hoe hebben mijn ouders, ooms, nichten, neven en vriendinnen het gedaan?

Mocht je toch per se een date willen, dan doe je dat door een mahram (oom, vader of broer) mee te nemen.

Als je voor deze dingen gaat dan kan je beter een Hollandse kafir nemen, want dan krijg je wat je hartje verlangt.

Dat is haram, en bovendien vind ik Hollandse mannen niet aantrekkelijk. Het zijn geen echte mannen.
Laatst gewijzigd door Chaimae op Za Dec 20, 2008 3:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Dec 20, 2008 3:53 pm

Polleke,

Een scheiding is bij God een afschuwelijke daad. Het behoort tot één van de grootste zonden in het geloof.

Daarom al zou ik nooit scheiden, en zeker niet wanneer er kinderen in het spel zijn. Het belang van de kinderen gaat voor alles. Als zij gelukkig zijn, dan ben ik het ook.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Dec 20, 2008 3:58 pm

Tegenwoordig lijkt het de norm eerst een relatie aan te gaan, alvorens je het huwelijksbootje instapt. Wees sterk, en zwem tegen die norm in.

Nee tegen relaties, dates en ontucht!

Terug naar “Nederland”