Journaal-baas Hans Laroes kiest partij voor Hamas-aanhangers

Plaats reactie
Vrijdenker
Contacteer:

Journaal-baas Hans Laroes kiest partij voor Hamas-aanhangers

Bericht door Vrijdenker »

Op http://weblogs.nos.nl/hoofdredactie/200 ... ls-kijken/" onclick="window.open(this.href);return false; heult de hoofdredacteur van het NOS Journaal openlijk met de apologeten van Hamas. Het betreft Hans Laroes, die pretendeert dat het NOS Journaal "objectief" is.

Citaat van de hoofdredacteur van het NOS Journaal: "Er zijn veel meer mensen-met-een-kleurtje die de wij-staan-achter-Israel-sentimenten niet kennen, maar die een ander, eigen gevoel volgen (los van het gegeven dat ook dat achter-Israelgevoel bij meer mensen erodeert). Niet pro-Hamas, maar pro-mensen, pro-slachtoffers."

1. Heel slinks gebruikt Hans Laroes de omschrijving "mensen-met-een-kleurtje", terwijl het eigenlijk uitsluitend om islamieten gaat. Van een religieuze groepering maakt Laroes hiermee op een slinkse manier een groepering met een andere huidskleur. Dat is een beproefde methode van islam-apologeten, want door middel van deze intellectuele oneerlijkheid tracht men meer dan eens de critici van de islamieten als racisten te bestempelen (terwijl islamieten allerlei huidskleuren kunnen hebben en anti-islamisme dus niets met racisme heeft te maken).

2. Hans Laroes heeft schijnbaar de veel gebruikte "Hamas, Hamas, Joden aan het gas"-leuzen (die de laatste dagen in allerlei Nederlandse steden werden gebruikt) niet gehoord of niet willen horen. Wat hij ook niet zag (of niet heeft willen zien) zijn de grote borden met daarop afbeeldingen van de voormalige Hamas-leider sjeik Yassin (een notoire islamofascist die gelukkig enkele jaren geleden door Israël uit de weg werd geruimd). Overigens liepen er tevens mensen met afbeeldingen van ayatollah Khomeini rond (die in 1989 een fatwa uitvaardigde waarin hij opriep tot moord op de schrijver Salman Rushdie).

3. Hoe moet ik de kwalificeringen "pro-mensen" en "pro-slachtoffers" van Hans Laroes opvatten? Zijn soms alleen de "slachtoffers" van het Israëlische leger mensen? Wat te denken van de slachtoffers van Hamas (zowel in Israël als in de Gazastrook zelf)? En waarom zie ik nooit "Nederlandse" Ahmeds, Fatima's en Rashids demonstreren tegen de genocide in Darfur? Of vinden die "Nederlandse" moslims het niet erg als moslims door andere moslims worden afgeslacht? Daar heeft de hoofdredacteur van het NOS Journaal schijnbaar geen boodschap aan.

4. De "slachtoffers van Israël" zijn daadwerkelijk vaak de slachtoffers van Hamas, die smerige terroristische organisatie die kinderen als schilden gebruikt en vervolgens Pallywood-propaganda de wereld in slingert als iets met die kinderen gebeurt (die Pallywood-propaganda gaat er op de werkvloer van de NOS overigens in als koek, gezien de partijdige pro-Hamas-berichtgeving van de NOS).
http://www.luxetlibertas.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Scarlatti

Re: Journaal-baas Hans Laroes kiest partij voor Hamas-aanhangers

Bericht door Scarlatti »

ik heb me bijv kapòt geërgerd aan Canvas die steeds die 'nederlander v volgens eigen zeggen palestijnse achtergrond' ah woord liet.. ben ff zijn naam kwijt, ik voelde gewoon mijn bloeddruk stijgen en hij wèrd maar ah woord gelaten door die politiek correcte interviewers gàtverdàmme! Manon weet ms de naam wel of Stropke, t is àllemaal uiteraard weer de schuld vd Israëli hè :twisted: t slachtoffersyndroom doet t goed hoor! Ms moet Israel en ook WIJ ons eens nèt zo als zij :turban: gaan gedragen! dan kunnen we doen wat wij willen! :twisted:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)

H.Numan

Bericht door H.Numan »

Dan ben ik heel erg blij dat ik al 15 jaar weg ben. Ik vond het journaal destijds al belachelijk eenzijdig, en het jeugdjournaal een politiek indoctrinatie programma. Ik stel me zo voor dat in die 15 jaar dat bepaald niet minder is geworden. :mad:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Vrijdenker
Contacteer:

Bericht door Vrijdenker »

Ja, het Journaal is links
http://www.joostniemoller.com/2009/03/j ... -is-links/" onclick="window.open(this.href);return false;
Is het NOS Nieuws links? Welzeker. Is dat moeilijk aan te tonen? Ach, een keertje kijken en je weet genoeg.
Mijn reactie op het weblog-artikel van Joost Niemöller:
Inderdaad. Iedereen die eerlijk is, zal moeten toegeven dat het NOS Journaal links is. Dat blijkt overigens niet alleen uit de rood gekleurde berichtgeving zelf, maar ook uit het stemgedrag van de journalisten van het NOS Journaal. Een citaat uit een artikel van De Telegraaf uit 2003:

“De linkse kleuring van de Journaal-redactie lijkt te worden versterkt door een schaduwverkiezing die vorig jaar op de redactie is gehouden. De uitkomst geeft een aardig beeld van de politieke voorkeuren van de medewerkers van het nieuwsinstituut: de grootste partij is PvdA (48 procent), GroenLinks tweede (20 procent). De VVD krijgt 5 procent van de stemmen en de LPF slechts eentje.”

Zonder de SP meegerekend haalden de linkse partijen in 2002 dus een kleine zeventig procent op de werkvloer van het NOS Journaal. Dat is veelzeggend en “groupthink” ligt dan op de loer.

Hans Laroes, de hoofdredacteur van het NOS Journaal, beweert overigens dat de linkse politieke voorkeuren van de journalisten van het NOS Journaal niet ervoor zorgt dat de berichtgeving van het NOS Journaal links is. Nog afgezien van de daadwerkelijk zeer rood gekleurde berichtgeving van het “nieuwsinstituut”, is dat een zeer onnozele opmerking. Onderzoek in het kader van de sociale psychologie heeft namelijk stelselmatig aangetoond dat persoonlijke opvattingen een zeer sterke invloed hebben op hoe mensen zaken beschrijven. Ook als mensen proberen “objectief” (wat is dat eigenlijk?) te zijn, zij hebben geen controle op die invloed. En de journalisten van het NOS Journaal proberen zelfs niet “objectief” te zijn, zo leert mijn ervaring, al beweren zij vaak van wel.
http://www.luxetlibertas.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie