OM moet Wilders alsnog vervolgen

Ariel

Bericht door Ariel »

Het Openbaar Ministerie (OM) moet Geert Wilders toch vervolgen voor anti-islamitische uitspraken die hij de afgelopen jaren heeft gedaan. Het gerechtshof in Amsterdam heeft dat woensdag bekendgemaakt.

Eerder had het OM aangegeven niks strafbaars te zien in Wilders' uitspraken in de Volkskrant, in een column en in de film Fitna. Diverse personen en organisaties hadden aangifte gedaan tegen de PVV-politicus wegens discriminatie en aanzetten tot haat. Zij klaagden bij het hof over het besluit van justitie Wilders niet te vervolgen.

Aangifte
Volgens degenen die aangifte hebben gedaan, heeft Wilders gediscrimineerd en aangezet tot haat in verscheidene uitspraken en door middel van zijn anti-islamfilm Fitna, die vorig jaar op 27 maart uitkwam. Eind juni maakte het OM bekend dat het geen strafbare feiten had gevonden in de film of in de uitspraken. Enkele aangevers begonnen toen een zogenoemde artikel-12-procedure bij het hof om te proberen het toch tot een proces te laten komen.

Naar aanleiding van uitspraken die Wilders in 2006 en 2007 in de Volkskrant en in een column op internet deed, kwamen tientallen aangiften bij het OM binnen. De PVV-voorman had onder meer gezegd dat de Koran een fascistisch boek is, dat verboden zou moeten worden. Over Fitna zei Wilders dat het ,,een nette film'' is die binnen de grenzen van de wet is gebleven. ,,Mijn film is niet bedoeld om rotzooi uit te lokken''.

Rene Danen van Nederland Bekent Kleur bij Pauw & Witteman over de aangifte en beelden van de uitspraken van Wilders.

http://www.depers.nl/binnenland/278835/ ... volgd.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Manon

Re: OM moet Wilders alsnog vervolgen

Bericht door Manon »

Bestaat er in Nederland niet zoiets al "tergend geding"? Een kamerlid dat zijn OPINIE geeft, zijn voorstellen uitspreekt etc... ??? aangifte wegens discriminatie?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Ariel

Bericht door Ariel »

Manon schreef:Bestaat er in Nederland niet zoiets al "tergend geding"? Een kamerlid dat zijn OPINIE geeft, zijn voorstellen uitspreekt etc... ??? aangifte wegens discriminatie?

Ik heb geen idee Manon, maar ik vermoed dat het er niet goed voor hem uitziet.
Wilders komt later deze dag met een reactie.
Wilders moet zich voor de rechter gaan verantwoorden voor uitlatingen in onderstaand opiniestuk in de Volkskrant, in een column en in zijn film Fitna.
Genoeg is genoeg: verbied de Koran

OPINIE, Geert Wilders
gepubliceerd op 08 augustus 2007

De Koran is een fascistisch boek dat oproept tot geweld, schrijft Geert Wilders. Daarom moet dat boek, net als Mein Kampf, worden verboden.

Ik roep het al jaren: een gematigde islam bestaat niet. Voor wie mij niet wil geloven: lees de speech die de helaas vorig jaar overleden Italiaanse schrijfster Oriana Fallaci op 28 november 2005 hield in New York, toen zij een prijs in ontvangst nam ter ere van haar heldhaftig verzet tegen het islamofascisme en haar strijd voor vrijheid: ‘Een gematigde islam bestaat niet. Het bestaat niet, omdat er geen onderscheid is tussen Goede islam en Slechte islam. Er is islam, en daar houdt het mee op. En islam is de Koran, en niets dan de Koran. En de Koran is het Mein Kampf van een religie die beoogt anderen te elimineren, die die anderen – niet-moslims – ongelovige honden noemt, inferieure wezens. Lees de Koran, dat Mein Kampf, nog eens. In welke versie dan ook, je zult zien dat al het kwade dat de zoons van Allah tegen ons en henzelf begaan, uit dat boek afkomstig is (Oriana Fallaci, The Force of Reason, post-script, pag. 305, februari 2006).’

Ehsan Jami is zo’n ongelovige hond, een afvallige moslim die het lef had de profeet Mohammed een crimineel en sommige bepalingen uit de Koran achterlijk te noemen. En die het ook nog in zijn hoofd heeft gehaald op te komen voor andere afvallige honden en daar zelfs een comité voor heeft opgericht. Allah vindt voor afvalligheid de doodstraf gepast. Afgelopen zaterdag werd dat bijna realiteit: de ongelovige Jami werd door twee Marokkanen en een Somaliër tot bloedens toe in elkaar geramd.

Genoeg is genoeg. Laten we ophouden met politiek correct gedraai en gekonkel. Het is goed dat Jami nu beveiligd wordt en een schande dat dit niet eerder is gebeurd, maar het lost de kern van het probleem niet op. De kern van het probleem is de fascistische islam, de zieke ideologie van Allah en Mohammed zoals neergelegd in de islamitische Mein Kampf: de Koran. De teksten uit de Koran laten weinig aan de verbeelding over.

In verschillende soera’s worden moslims opgeroepen joden, christenen, andersgelovigen en niet-gelovigen te onderdrukken, vervolgen of vermoorden, vrouwen te slaan en te verkrachten en met geweld een wereldwijde islamitische staat te vestigen. Soera’s te over die moslims oproepen en aanzetten tot dood en verderf.

Verbied dat ellendige boek zoals ook Mein Kampf verboden is! Geef zo een signaal aan de overvallers van Jami en andere islamisten dat de Koran in ons land nooit en te nimmer als inspiratie of excuus voor geweld mag worden gebruikt.

Wat schaam ik me voor de Nederlandse politici. Hun naïviteit en ziekelijke streven naar de utopische gematigde islam, die ons land alleen maar hel en verdoemenis brengt. Wat schaam ik me voor al diegenen in en buiten kabinet en Tweede Kamer die de islamitische invasie van Nederland weigeren te stoppen. Wat schaam ik me voor de Nederlandse politiek die dag in dag uit de oververtegenwoordiging van allochtonen in de criminaliteit en misdaad accepteert en er geen antwoord op heeft.

Den Haag zit vol met laffe lieden. Bange mensen die laf zijn geboren en laf zullen sterven. Die vinden en bevorderen dat de Nederlandse cultuur gestoeld zal zijn op een joods-christelijke-islamitische traditie. Die een generaal pardon verlenen aan leugenaars en criminelen. Die de andere kant op kijken als homoseksuelen inmiddels bijna dagelijks in elkaar worden geramd. Die sharia-hypotheken willen invoeren.

Die met vertegenwoordigers van de terroristische Hamas in gesprek gaan. Die werkzaamheden verrichten voor de dictatoriale Marokkaanse koning. Die extremisten van de Moslimbroederschap als gesprekspartner zien. Die toestaan dat moslimmannen weigeren hun zieke vrouw te laten behandelen door mannelijke artsen. Die lak hebben aan de belangen van de Nederlandse burger en meewerken aan de transformatie van Nederland in Nederabië als provincie van de islamitische superstaat Eurabië.

Ik heb genoeg van de islam in Nederland: geen moslimimmigrant er meer bij. Ik heb genoeg van de aanbidding van Allah en Mohammed in Nederland: geen moskee er meer bij. Ik heb genoeg van de Koran in Nederland: verbied dat fascistische boek.

Genoeg is genoeg.

Geert Wilders is fractievoorzitter van de Partij voor de Vrijheid
.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... d_de_Koran" onclick="window.open(this.href);return false;
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Bericht door Ariel »

Ik lees dit in het AD , en de moed zakt me in de schoenen. Als Janmaat al veroordeeld is om een uitspraak "vol is vol" wat gaat er dan nu gebeuren.
Het recht op vrijheid van meningsuiting staat hoog in het vaandel, aldus het gerechtshof, maar dat recht is niet onbeperkt. De rechters van het hof hebben de uitlatingen van de politicus langs de meetlat van het Europees Verdrag van de Rechten van de
Mens gelegd en concluderen dat vervolging daarmee niet in strijd hoeft te zijn.
Of het maatschappelijk gezien opportuun is om Wilders te vervolgen, heeft het hof ook overwogen. Het haatzaaien is in een democratie dermate ernstig dat het in het algemeen belang is om een duidelijke grens te trekken, vindt het hof, en mede daarom is
een strafrechtelijke aanpak nodig.

Mahalingam

Bericht door Mahalingam »

De tekst van het persbericht dat het gerechtshof heeft uitgegeven is hier:
http://www.rechtspraak.nl/Gerechten/Ger ... utch+S.htm
Amsterdam Court of Appeal orders the criminal prosecution of the Member of Parliament of the Dutch Second Chamber Geert Wilders
Ja het is in het Engels, dus zeker ook gericht op het buitenland.
Aangezien gerechtelijke molens langzaam draaien heeft Geert de komende tijd een hoop gratis publiciteit.
En zou die veroordeeld worden dan is er voor jaren geregeld nieuws vanwege hogere beroepen tot aan het Europees hof toe.
Gelukkig hebben we geen wet (nog) die volksvertegenwoordigers buiten spel zet als zij een keertje voor een hate-crime veroordeeld zijn.
the Court of Appeal emphasizes that this is a provisional judgment in the sense that Wilders has not been convicted in this suit of complaint. The Court of Appeal has only judged whether there are sufficient indications – at the level of a reasonable suspicion – to start a criminal prosecution against Wilders. The penal judge who will ultimately render judgment in a public criminal trial will answer the question if there is ground for conviction, and if so, to which extent.
Dit gaat dus analoog lopen; zoals de zaak tegen Janmaat ook is opgezet. De intentie moet onderzocht worden. Niet de daad zelf maar de beweegredenen bepalen strafbaarheid.
Sinds de val van het Ijzeren Gordijn hebben we zeer bedenkelijke praktijken uit de streken ten Oosten daarvan geïmporteerd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Ariel

Bericht door Ariel »

Wilders aangeslagen door besluit vervolging
woensdag 21 januari 2009

(Novum) - Geert Wilders is verrast en aangeslagen door het besluit van het hof in Amsterdam om hem te laten vervolgen voor discriminatie en haatzaaien. De PVV-voorman had er niet op gerekend dat het hof de beslissing van het Openbaar Ministerie om hem niet te vervolgen ongedaan zou maken. "Dit is een zwarte dag en een aanslag op de vrijheid van meningsuiting."

Volgens Wilders staat niet alleen hij terecht, maar staan ook de half miljoen mensen die op hem hebben gestemd straks in het beklaagdenbankje in 'een verschrikkelijk proces'. "Dit is ook een belediging voor de mensen die op mij hebben gestemd. Ik ben wel nog steeds van mening dat ik niks verkeerd heb gedaan. Ik zie het proces dan ook met vertrouwen tegemoet."

Wilders vreest een jarenlang proces en de kosten die daarmee gemoeid zijn. "Dit gaat jaren duren. Wie er straks ook wint, dit gaat door tot aan de Hoge Raad. Dat gaat ook veel geld kosten. Dat is niet het belangrijkste, maar zo veel geld heb ik niet." Of Wilders overweegt externe fondsen te werven om de proceskosten te kunnen betalen, kan hij nog niet zeggen.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... tid=220587" onclick="window.open(this.href);return false;

naar boven
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Manon schreef:Bestaat er in Nederland niet zoiets al "tergend geding"? Een kamerlid dat zijn OPINIE geeft, zijn voorstellen uitspreekt etc... ??? aangifte wegens discriminatie?
Het Openbaar Ministerie dient te voorkomen dat er misbruik wordt gemaakt van het rechtssysteem dmv het doen van kansloze aangiftes.
Aanvankelijk werden de klachten tegen Wilders dan ook verworpen.

Blijkbaar zijn er nieuwe redenen aangevoerd voor een aangifte: de uitspraken die Wilders in de Volkskrant en de column op internet.

De tekst van het mondsnoeringsbevel:
Amsterdam Court of Appeal orders the criminal prosecution of the Member of Parliament of the Dutch Second Chamber Geert Wilders

On 21 January 2009 the Court of Appeal in Amsterdam ordered the criminal prosecution of the member of parliament Geert Wilders for the incitement to hatred and discrimination based on his statements in various media about moslims and their belief. In addition, the Court of Appeal considers criminal prosecution obvious for the insult of Islamic worshippers because of the comparisons made by Wilders of the islam with the nazism.

The Court of Appeal rendered judgment as a consequence of a number of complaints about the non-prosecution of Wilders for his statements in various media about moslims and their belief. The complainants did not agree with the decision of the public prosecution which decided not to give effect to their report against Wilders.

The public prosecution is of the view, amongst others, that part of the statements of Wilders do not relate to a group of worshippers, but consists of criticism as regards the Islamic belief, as a result of which neither the self-esteem of this group of worshippers is affected nor is this group brought into discredit. Some statements of Wilders can be regarded as offending, but since these were made (outside the Dutch Second Chamber) as a contribution to a social debate there is no longer a ground for punishableness of those statements according to the public prosecution.

The Court of Appeal does not agree with this view of the public prosecution and the considerations which form the basis of this view.

The Court of Appeal has considered that the contested views of Wilders (also as shown in his movie Fitna) constitute a criminal offence according to Dutch law as seen in connection with each other, both because of their contents and the method of presentation. This method of presentation is characterized by biased, strongly generalizing phrasings with a radical meaning, ongoing reiteration and an increasing intensity, as a result of which hate is created. According to the Court of Appeal most statements are insulting as well since these statements substantially harm the religious esteem of the Islamic worshippers. According to the Court of Appeal Wilders has indeed insulted the Islamic worshippers themselves by affecting the symbols of the Islamic belief as well.

Secondly, the Court of Appeal has answered the question whether a possible criminal prosecution or conviction would be admissible according to the norms of the European Convention on Human Rights and the jurisprudence of the European Court based thereon, which considers the freedom of expression of paramount importance. The Court of Appeal has concluded that the initiation of a criminal prosecution and a possible conviction later on as well, provided that it is proportionate, does not necessarily conflict with the freedom of expression of Wilders, since statements which create hate and grief made by politicians, taken their special responsibility into consideration, are not permitted according to European standards either.

Thirdly, the Court of Appeal has answered the question whether criminal prosecution of Wilders because of his statements would be opportune in the Dutch situation (the question of opportunity). According to the Court of Appeal the instigation of hatred in a democratic society constitutes such a serious matter that a general interest is at stake in order to draw a clear boundary in the public debate.

As regards the insult of a group the Court of Appeal makes a distinction. In general the Court determines that the traditional Dutch culture of debating is based on tolerance of each others views to a large extent while Islamic immigrants may be expected to have consideration for the existing sentiments in the Netherlands as regards their belief, which is partly at odds with Dutch and European values and norms. As regards insulting statements the Court of Appeal prefers the political, public and other legal counter forces rather than the criminal law, as a result of which an active participation to the public debate, by moslims as well, is promoted.

However, the Court of Appeal makes an exception as regards insulting statements in which a connection with Nazism is made (for instance by comparing the Koran with “Mein Kampf”). The Court of Appeal considers this insulting to such a degree for a community of Islamic worshippers that a general interest is deemed to be present in order to prosecute Wilders because of this.

The Court of Appeal concludes that the way in which the public debate about controversial issues is held, such as the immigration and integration debate, does not fall within the ambit of the law in principle indeed, but the situation changes when fundamental boundaries are exceeded. Then criminal law does appear as well.

Otherwise, the Court of Appeal emphasizes that this is a provisional judgment in the sense that Wilders has not been convicted in this suit of complaint. The Court of Appeal has only judged whether there are sufficient indications – at the level of a reasonable suspicion – to start a criminal prosecution against Wilders. The penal judge who will ultimately render judgment in a public criminal trial will answer the question if there is ground for conviction, and if so, to which extent.
RTFM

Manon

Bericht door Manon »

Is het Nederlands niet de officiele gerechterlijke taal in Nederland? Waarom sturen ze dan zo'n tekst in het Engels de wereld rond?

Is het dan vanaf nu ook OK om de koranteksten in de 21ste eeuw te plaatsen? met eventueel andere partijen? zoals in:

"wacht tot de heilige maanden voorbij zijn en vermoordt dan alle moslims die in ons land wonen"? of zou dat verboten zijn?
Men mag toch niet meer oproepen om bovenstaande teksten uit het koranboek te schrappen? Dus mag iedereen zulke teksten toch gebruiken?

Neem nooit moslims tot vriend. Moslims zijn vrienden van elkaar en daarom kunnen we hen nooit vertrouwen.

Gaat goed zo hoor!

Tijd om Koran versie2 te schrijven en aan Wilders een kadootje te geven.

naar boven
Contacteer:

Manon schreef:Is het Nederlands niet de officiele gerechterlijke taal in Nederland? Waarom sturen ze dan zo'n tekst in het Engels de wereld rond?
Hoe zeggen ze dat? De vraag stellen is hem beantwoorden?
Manon schreef:Is het dan vanaf nu ook OK om de koranteksten in de 21ste eeuw te plaatsen? met eventueel andere partijen?
Zo werkt dat natuurlijk niet.
Omdat jij je hond niet aan een boom in het bos mag vastbinden voor je op vakantie gaat, wil dat nog niet zeggen dat jouw hond dat niet met jou mag doen..
RTFM

Manon

Bericht door Manon »

Ik weet niet of het CIDI hier meeleest, maar het zou best wel eens interessant en leerrijk kunnen zijn moesten ze dit weldegelijk doen.

- Ik mag dus géén kritiek meer leveren op een boek dat zegt: "joden zijn apen en varkens".
- dit impliceert dat ikzelf ook mag zeggen dat joden apen en varkens zijn
- omdat iedereen - tot nader order - gelijk zou moeten zijn voor de wet, mag ik dus ook zeggen dat moslims apen en varkens zijn.
- makaken zijn een apensoort
- ik mag dus zeggen dat moslims makaken zijn
- wat meer is: iemand die me gaat bekritizeren omdat ik zeg dat moslims makaken zijn, mag vanaf nu vervolgd worden!

Doe ik het goed zo?

-------

ps . en vooraleer de regel aangehaald wordt dat de koran door Allah zèlf is geschreven en dat het dus iets anders is dan indien Manon zulke zinnen zou uitspreken: ik spreek niet vanuit mezelf. Het is mijn godheid Lalallielullderoet die me dit doorgeeft!

Tot nader order lijkt me de beperking op de vrijheid van meningsuiting toch nog niet doorgetrokken tot een beperking op de vrijheid van godsdienst dacht ik.
Laatst gewijzigd door Manon op wo jan 21, 2009 3:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ariel

Bericht door Ariel »

VVD: Vervolging Wilders 'zorgelijk'

DEN HAAG - Het is zorgelijk dat een parlementariër wordt vervolgd voor uitspraken die hij als politicus doet. Dat vindt de VVD in de Tweede Kamer. Het is de taak van een volksvertegenwoordiger zijn mening te laten horen in de samenleving.

VVD-Tweede Kamerlid Fred Teeven liet dat woensdag weten in reactie op het besluit dat het Openbaar Ministerie (OM) Geert Wilders moet vervolgen voor anti-islamitische uitspraken.

Teeven vindt dat het OM in eerste instantie de juiste beslissing had genomen door zijn collega Wilders niet te vervolgen. Nu het gerechtshof in Amsterdam heeft besloten dat justitie alsnog strafvervolging moet instellen, wacht de VVD de procedure af.
Maar... de PVDA is blij.
PvdA: Oordeel rechter goed

DEN HAAG - De PvdA in de Tweede Kamer vindt het een goede zaak dat rechters gaan oordelen over de anti-islamitische uitspraken van PVV-collega Geert Wilders. De beslissing daarover is aan het gerechtshof en daarom past voor een Kamerlid terughoudendheid.

Maar PvdA'er Ton Heerts vindt het „goed dat de rechtspraak in een debat dat alsmaar polariseert, zich nu gaat uitspreken”. Tot nu toe deed vooral het Openbaar Ministerie dat. Volgens Heerts is het belangrijk dat de rechtspraak „een opvatting creëert, hoe moeilijk ook”.
Moslims jubbelen
'Uitspraak hof heel goede zaak'

DEN HAAG - Nasr Joenmman, bestuurslid van het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO), vindt het „een heel goede zaak” dat het gerechtshof in Amsterdam het Openbaar Ministerie opdracht heeft gegeven PVV-leider Geert Wilders te vervolgen.

Zo kan duidelijk worden of mensen ongestraft „voor moslims beledigende” uitlatingen kunnen doen. Joemman verwacht dat de vervolging van het Kamerlid de gemoederen binnen de moslimgemeenschap over Wilders' uitlatingen tot bedaren zal brengen. Hij onderstreept dat de moskeeorganisaties die in het CMO samenwerken, willen bijdragen aan het debat over de islam, maar de gesprekspartners moeten elkaar dan wel respecteren.

Niet het CMO zelf, maar wel een aantal lidorganisaties hadden bij het gerechtshof op vervolging van de PVV-leider aangedrongen.

Laten we in Allah's naam snel een Islamitisch land worden, en insallah zal Gerard Spong dan als eerste met zijn hoofd naar beneden van een hoog gebouw gegooid worden.
Klagers blij met beslissing hof

AMSTERDAM - Personen die zich bij het gerechtshof in Amsterdam hadden beklaagd over het uitblijven van vervolging van Geert Wilders, zijn blij met de beslissing van het hof.

Advocaat Gerard Spong zei het goed te vinden dat het hof een „duidelijke grens” heeft gesteld aan het recht op de vrijheid van meningsuiting. „Wilders heeft met zijn uitspraken duizenden en duizenden mensen in het diepst van hun ziel gekwetst”, aldus de advocaat.

Advocate Els Lucas uit Lelystad zei „opgetogen” te zijn. „Het is goed dat het hof de weg naar de gewone rechter heeft geopend en dat er een signaal wordt gegeven dat er wel veel mag, maar niet alles.”

In totaal beklaagden acht partijen zich over de beslissing van het Openbaar Ministerie Geert Wilders niet te vervolgen.
Bron....http://www.telegraaf.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

naar boven
Contacteer:

Manon schreef:...
Doe ik het goed zo?
Dit lijkt me een krampachtige poging om niet te willen inzien dat je onder een dictatuur leeft.

In het post-democratische tijdperk waarin we al een paar jaar leven - keerpunt 2-11-2004 - gaat (je) logica niet meer op.
RTFM

Amazigh

Bericht door Amazigh »

Manon schreef:Ik weet niet of het CIDI hier meeleest, maar het zou best wel eens interessant en leerrijk kunnen zijn moesten ze dit weldegelijk doen.

- Ik mag dus géén kritiek meer leveren op een boek dat zegt: "joden zijn apen en varkens".
- dit impliceert dat ikzelf ook mag zeggen dat joden apen en varkens zijn
- omdat iedereen - tot nader order - gelijk zou moeten zijn voor de wet, mag ik dus ook zeggen dat moslims apen en varkens zijn.
- makaken zijn een apensoort
- ik mag dus zeggen dat moslims makaken zijn
- wat meer is: iemand die me gaat bekritizeren omdat ik zeg dat moslims makaken zijn, mag vanaf nu vervolgd worden!

Doe ik het goed zo?

-------

ps . en vooraleer de regel aangehaald wordt dat de koran door Allah zèlf is geschreven en dat het dus iets anders is dan indien Manon zulke zinnen zou uitspreken: ik spreek niet vanuit mezelf. Het is mijn godheid Lalallielullderoet die me dit doorgeeft!

Tot nader order lijkt me de beperking op de vrijheid van meningsuiting toch nog niet doorgetrokken tot een beperking op de vrijheid van godsdienst dacht ik.
Je bedoelt deze vers? :rongue:

And ye know of those of you who broke the Sabbath, how We said unto them: Be ye apes, despised and hated!
Ik heb een totaal ander beeld dan jij, ik zie dat Allah swt alleen Joden vervloekt die de Sabbath verbreken. :smile:
A proud amazigh!

Ariel

Bericht door Ariel »

Wilders: Uitspraak Hof is aanslag op vrijheid meningsuiting
woensdag 21 januari 2009 14:20

De PVV zegt aangeslagen te zijn door de uitspraak van het Gerechtshof in Amsterdam. Die besloot woensdag PVV-leider Geert Wilders te vervolgen voor ‘discriminatie, aanzetten tot haat en het beledigen van groepen mensen’.

‘Zo zit Nederland blijkbaar in elkaar. Als je je mening geeft loop je het risico vervolgd te worden. Deelnemen aan het publieke debat is een gevaarlijke activiteit geworden,’ zegt Wilders in een reactie.

Islamisering van Nederland
‘Als ik moet voorkomen, sta niet alleen ik terecht maar ook de honderdduizenden Nederlanders die de islamisering van Nederland afwijzen,’ vindt de PVV-leider.

‘Hun mening wordt in Den Haag alleen vertolkt door de Partij voor de Vrijheid. Wie komt er nog op voor onze cultuur als ik moet zwijgen? Dat sterkt me in deze barre dagen,’ vervolgt hij.

Wilders is bang voor de kosten die het proces met zich gaat meebrengen. ‘Wij zijn afhankelijk van kleine giften. De PVV is de enige partij die zich niet afhankelijk heeft gemaakt van subsidies. De uitspraak van het Hof brengt het voortbestaan van de Partij voor de Vrijheid in gevaar. De tonnen die we kwijt zijn aan kosten kunnen we onmogelijk opbrengen.’

'Zwarte dag'
De PVV-leider beschouwt vandaag ‘als een zwarte dag’.

Het Gerechtshof vindt dat de uitspraken over de islam en moslims een ‘redelijk vermoeden van schuld’ opleveren. Daarom moet de stafrechter erover oordelen, vindt het Hof. Ook moet de rechter een oordeel vellen over Wilders’ vergelijking van de Koran met Mein Kampf.

Zorgelijk
De VVD noemt het zorgelijk dat een parlementariër wordt vervolgd voor uitspraken die hij als politicus doet. Het is de taak van een volksvertegenwoordiger zijn mening te laten horen in de samenleving, aldus VVD-Kamerlid Fred Teeven.

Goed dat de rechtsspraak in een debat dat alsmaar polariseert, zich nu gaat uitspreken,' vindt PvdA-lid Ton Heerts.

Door Claudia van Zanten
http://www.elsevier.nl/web/10220598/Nie ... uiting.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ariel

Bericht door Ariel »

Amazigh schreef:

And ye know of those of you who broke the Sabbath, how We said unto them: Be ye apes, despised and hated!
Ik heb een totaal ander beeld dan jij, ik zie dat Allah swt alleen Joden vervloekt die de Sabbath verbreken. :smile:
Je vergeet deze verzen schat.
5.60 Zeg: "Zal ik u vertellen over degenen wier straf bij Allah erger is dan dit? Dezen zijn het, die Allah heeft vervloekt en over wie Hij Zijn toorn heeft uitgestort en van wie Hij apen, zwijnen en duivelsdienaren heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte toestand en ver van het rechte pad afgedwaald."

8.22 Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van Allah de doven en de stommen die niet willen begrijpen.
En dit vind ik ook nogal heftig.
5.51 O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.
Hier wordt even duidelijk maar zeer hatelijk gezegd dat men Joden en de Christenen niet tot vrienden mag nemen. Ik vind dat nogal wat. Als Geert wilders zou zeggen....Neemt de Moslims niet tot uw vrienden, En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner... dan ging heel links Nederland en alle moslims helemaal uit hun dak. Discriminatie wordt er dan geroepen. Haat tegen moslims....

Manon

Bericht door Manon »

Amazigh schreef:Ik heb een totaal ander beeld dan jij, ik zie dat Allah swt alleen Joden vervloekt die de Sabbath verbreken.
Kan goed zijn dat jouw Allah enkel Joden bedoelde, maar mijn Lalallahlielulderoet (die trouwens de énige échte godheid is) vindt dat dus helemaal niet! Die vindt dat Moslims makaken zijn, of ze nu de sabbath vieren of niet.

en natuurlijk mag ik dat zeggen, want jij mag geen kritiek leveren op mijn boodschappen van Lalallahlielulderoet (de énige en de échte) ..... haaa... jullie dachten dat je de hoofdvogel had afgeschoten hé? Lekker niet! Na Pasen moeten we jullie allemaal de nek oversnijden volgens Lalallahlielulderoet.

-----------------------

Het zou natuurlijk ook héél leuk zijn moesten er nu eens overal van de wredelievende protestacties ontstaan waar mensen TOEGESTANE borden meedroegen zoals

- hamas, hamas, alle moslims aan het gas
- moslims zijn apen en varkens en makaken
- na pasen moeten we moslimnekken afhakken van Lallallahdelielulderoet

en dan wachten tot de politie gestraft gaat worden omdat ze de wreedzame betogers wil oppakken? :question:

Petra

Bericht door Petra »

Eenzijdig opgeblazen hype, zoals alles dat tegenwoordig schijnt te moeten zijn. Er zijn nogal wat oude (religieuze) geschriften op de wereld waarin dingen te lezen zijn die wij anno 2009, niet meer accepteren. Een paus in Rome probéért ons nog wel deels aan die geschriften te houden, maar West-Europa is sinds de Franse Revolutie uit de Vrijheid-gelijkheid-en-broederschap doorgegroeid naar een vorm waarin de meerderheid zélf wenst na te denken en te beslissen over wat goed en fout is. Als een seropositieve man in een Afrikaans land eigen verantwoording wil nemen en het nageslacht behoeden voor een HIV-infectie, dan hebben wij daar geen enkele moeite mee, maar Rome nog steeds wel.
Dat is het eigentijdse geloof, een soort omgevormd geheel, op basis van een tekst die bijna 1700 jaar gelden geschreven is. We móeten wel, onze samenleving zou niet meer leefbaar zijn met practiserende katholieken die hetzelfde geloofden en zich hezelfde gedragen als in 260 NC.
Een deel van de Moslims gelooft nog steeds dat wat geschreven staat, de enige en ultieme waarheid is, en dat hanteren daarbij hetzelfde standpunt als de Christelijke ex-president Bush: Hij die niet voor ons is, is tegen ons, en wij voeren oorlogen uit de naam van God de Almachtige.
Een Wilders die selectief teksten uit de Koran, hadiths en soera's neemt om zijn gelijk te bewijzen, kan dat met evenveel moeite doen met elk willekeurig ander religieus boek dat meer dan 1000 jaar oud is. Simpelweg omdat het een andere tijd was, wij plaatsen toen nog heksen op de brandstapel, we vierendeelden, we radbraakten en weet-ik-veel-wat-nog-meer-voor gruwelijks als 'normaal' en 'terecht' werd gezien in die tijd.
Je kunt die teksten opblazen om aan te tonen hoe slecht dat geloof is, maar dan zou je het met elk geloof moeten doen. Je kunt ook de mensen beoordelen op hun gedrag in hun geloof. Als een Moslim zich tegen de landswetten gedraagt, dan wordt hij bestraft, net als een Jood, een Katholiek, of een atheist.
Dat geldt voor Mohamed en dat geldt voor Geert. Want we zijn hier in Nederland...
Als de rechter nu de intentie van Wilders in zijn beoordeling mee zou moeten nemen, dan zou ik zeggen dat hij niet strafbaar was. Want ík denk dat Wilders 'intentie publiciteit zoeken is. En de media springt er te graag op, want die zijn gek op helden en verliezers...

Ariel

Bericht door Ariel »

SP: Vervolging hoogst ernstig

DEN HAAG - De SP vindt eventuele vervolging van een Tweede Kamerlid „hoogst ernstig”. Maar het gerechtshof in Amsterdam wijst er wel op dat er mogelijk sprake is van haatzaaiende en ernstige beledigingen, stelt Tweede Kamerlid Jan de Wit in reactie op de zaak tegen PVV-leider Geert Wilders.

Ons past enige terughoudendheid, het Openbaar Ministerie is nu aan zet en de rechter moet oordelen. Maar dit zijn geen flauwekulargumenten”.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3055 ... tig__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Monique

Bericht door Monique »

Je hebt best kans dat de PVV nu de grootste partij gaat worden.

Ariel

Bericht door Ariel »

Petra schreef:Als de rechter nu de intentie van Wilders in zijn beoordeling mee zou moeten nemen, dan zou ik zeggen dat hij niet strafbaar was. Want ík denk dat Wilders 'intentie publiciteit zoeken is. En de media springt er te graag op, want die zijn gek op helden en verliezers...
Ik denk niet dat Wilders blij is met dit oordeel van de rechters Petra. Hij zoekt op dit moment geen publiciteit. In ieder geval niet wat dit geintje betreft.

En wat betreft de bijbel en de koran.
De bijbel pretendeert niet het ware woord van God te zijn, ( plus dat het oude testament voor Christenen vervallen is met de komst van Jezus ) dit in tegenstelling met de koran die wel pretendeert dat alle woorden die geschreven staan in de Koran door Allah gesproken zijn. En zijn woorden gelden heden ten dage nog.
1.1 Dit is een boek waarvan de verzen onherroepelijk zijn gemaakt.

Dat betekent dat soera’s zoals deze nog steeds waarde hebben.
2.191 En doodt hen (de ongelovigen), waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden.

Moslims vinden dus dat vanaf de eerste dag dat de koran geopenbaard werd tot aan de dag des oordeels, dit laatste goddelijke boek de enige gids voor de mensheid zal blijven.

Amazigh

Bericht door Amazigh »

Ariel schreef:
Amazigh schreef:

Je vergeet deze verzen schat.
5.60 Zeg: "Zal ik u vertellen over degenen wier straf bij Allah erger is dan dit? Dezen zijn het, die Allah heeft vervloekt en over wie Hij Zijn toorn heeft uitgestort en van wie Hij apen, zwijnen en duivelsdienaren heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte toestand en ver van het rechte pad afgedwaald."

8.22 Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van Allah de doven en de stommen die niet willen begrijpen.
En dit vind ik ook nogal heftig.
5.51 O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.
Hier wordt even duidelijk maar zeer hatelijk gezegd dat men Joden en de Christenen niet tot vrienden mag nemen. Ik vind dat nogal wat. Als Geert wilders zou zeggen....Neemt de Moslims niet tot uw vrienden, En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner... dan ging heel links Nederland en alle moslims helemaal uit hun dak. Discriminatie wordt er dan geroepen. Haat tegen moslims....
Voor 5.60 vind je ook deze vers:

O, gij die gelooft, neemt niet degenen tot vrienden die een spotternij en een spel maken van uw godsdienst, uit de kring dergenen wie het Boek was gegeven vََr u, noch van de ongelovigen. En vreest Allah als gij gelovigen zijt.

8.22: Gaat over ongelovigen die liegen over hun geloof. Ze zeggen dat ze geloven en dat ze het begrijpen terwijl dat niet waar is.

8.21 En weest niet zoals degenen, die zeggen: "Wij horen," maar zij horen niet.

Over 5.60

61. Wanneer zij tot u komen, zeggen zij: "Wij geloven," terwijl zij met ongeloof binnenkomen en er mee heengaan en Allah weet het beste, wat zij verbergen.

62. En gij ziet velen hunner zich haasten om zonde te bedrijven en overtreding en van verboden dingen te gebruiken. Het is inderdaad slecht, wat zij doen.

Logisch he?
A proud amazigh!

Manon

Bericht door Manon »

Petra schreef:Eenzijdig opgeblazen hype, zoals alles dat tegenwoordig schijnt te moeten zijn.

Het is niet Wilders die dit opblaast. wilders heeft zijn stellingen genomen zoals het een kamerlid past. Wilders heeft verder een film gemaakt over zijn standpunten. wilders "springt" er helemaal niet op. Het is niet Wilders die een klacht tegen zichzelf heeft ingediend.
Een Wilders die selectief teksten uit de Koran, hadiths en soera's neemt om zijn gelijk te bewijzen, kan dat met evenveel moeite doen met elk willekeurig ander religieus boek dat meer dan 1000 jaar oud is. Simpelweg omdat het een andere tijd was, wij plaatsen toen nog heksen op de brandstapel, we vierendeelden, we radbraakten en weet-ik-veel-wat-nog-meer-voor gruwelijks als 'normaal' en 'terecht' werd gezien in die tijd.
Ik weet niet wat "jij" deed duizend jaar geleden, maar "ik" was toen nog niet geboren. Ik weet dus niet over wie je het hebt als je het over "we" hebt.

Wilders heeft het niet over 1000 of 1400 jaar geleden, maar over NU, anno 2009, 21ste eeuw. Ik heb Wilders nog niks over het kalifaat horen zeggen zoals het in voege was ten tijde van de Ottomanen.

Je kunt die teksten opblazen om aan te tonen hoe slecht dat geloof is, maar dan zou je het met elk geloof moeten doen.
Geloof me vrij, van zodra boeddhisten of hindoe's zich gaan bezighouden met het regelmatig zelfontploffen in bussen, trams en vliegtuigen, liefst omringd door zoveel mogelijk "niet-gelovigen", zich daarbij beroepend op hun eigen heilige gebruiksaanwijzing, dan mag je er zeker van zijn dat men die aangehaalde teksten OOK zal willen verbieden en bekritizeren.

Je kunt ook de mensen beoordelen op hun gedrag in hun geloof. Als een Moslim zich tegen de landswetten gedraagt, dan wordt hij bestraft, net als een Jood, een Katholiek, of een atheist.
Dat geldt voor Mohamed en dat geldt voor Geert. Want we zijn hier in Nederland...
Net dàt zou Geert Wilders zo graag willen behouden.
Tot dan mag jij niét zeggen "Hamas alle joden aan het gas", maar mogen moslimfanaten dat alreeds wèl! Bovendien mogen ze zeggen dat ze homo's van de hoogste kerk naar beneden willen kieperen, dat vrouwen minderwaardig zijn, dat joden apen en varkens zijn en dat ongelovigen de keel moet worden overgesneden....
maar oweee owee owee als wilders durft zeggen dat de koran een fascistisch boekske is en dat er minstens een aantal verzen uit zouden moeten geschrapt worden....
Heil Mohammed? doe ik het goed zo?

Ariel

Bericht door Ariel »

Amazigh schreef: Voor 5.60 vind je ook deze vers:

O, gij die gelooft, neemt niet degenen tot vrienden die een spotternij en een spel maken van uw godsdienst, uit de kring dergenen wie het Boek was gegeven vََr u, noch van de ongelovigen. En vreest Allah als gij gelovigen zijt.

8.22: Gaat over ongelovigen die liegen over hun geloof. Ze zeggen dat ze geloven en dat ze het begrijpen terwijl dat niet waar is.

8.21 En weest niet zoals degenen, die zeggen: "Wij horen," maar zij horen niet.

Over 5.60

61. Wanneer zij tot u komen, zeggen zij: "Wij geloven," terwijl zij met ongeloof binnenkomen en er mee heengaan en Allah weet het beste, wat zij verbergen.

62. En gij ziet velen hunner zich haasten om zonde te bedrijven en overtreding en van verboden dingen te gebruiken. Het is inderdaad slecht, wat zij doen.

Logisch he?
Zo logisch als de modderige poel waar de zon in zakt.
Hoe kan een ongelovige liegen over zijn geloof Amazigh.
Als je hier een discussie over wil beginnen dan moet je even een nieuwe draad aanmaken. Dit topic gaat over Geert Wilders.

Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

Petra schreef:Een Wilders die selectief teksten uit de Koran, hadiths en soera's neemt om zijn gelijk te bewijzen, kan dat met evenveel moeite doen met elk willekeurig ander religieus boek dat meer dan 1000 jaar oud is. Simpelweg omdat het een andere tijd was, wij plaatsen toen nog heksen op de brandstapel, we vierendeelden, we radbraakten en weet-ik-veel-wat-nog-meer-voor gruwelijks als 'normaal' en 'terecht' werd gezien in die tijd.
Die andere boeken hebben niet zoveel aanhangers als de Koran en er wordt in veel gevallen ook niet meer in geloofd.
Petra schreef:Je kunt die teksten opblazen om aan te tonen hoe slecht dat geloof is, maar dan zou je het met elk geloof moeten doen.
De Bijbel misschien? Volgens mij komen er in de bijbel geen haatzaaiende teksten voor die oproepen tot geweld tegen Joden, Christenen en ongelovigen. Wel wordt er gewaarschuwd tegen valse profeten en heidense godsdiensten, maar je zult niets vinden dat de rest van de wereld met geweld bekeerd moet worden tot het Jodendom en/of Christendom.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

Monique schreef:Je hebt best kans dat de PVV nu de grootste partij gaat worden.
Het is inderdaad mogenlijk dat hij hierdoor juist sterker gaat worden. Laten we hem allemaal financieel gaan steunen als dat tijdens de komende processen nodig mocht zijn. Het is eigenlijk te gek voor woorden dat je veroordeeld wordt als je de Islam met nationaal-socialisme vergelijkt. Als ik van mening ben dat de Islam vergelijkbaar is met nazisme en communisme vanwege het totalitaire karakter en de vele antisemitische verzen in de Koran en de hadiths mag ik mijn menig dus niet meer uiten want dat is 'aanzetten tot haat' en dus strafbaar. Stelletje dwazen! Dit is heb begin van de censuur en het zal verder gaan. Alle kritiek op een geloof of ideologie zal uiteindelijk strafbaar worden, want dat is een 'indirecte belediging' van de bevolkingsgtroep die hierin gelooft. Denk hierbij aan de pogingen van Hirsch Ballin. Pure dhimmitude!!! Met alle mogelijke middelen probeert de politiek correct elite het tij te keren door de kritici van de Islam de mond te snoeren. Toch zullen ze het tij niet keren, want een groeiend aantal mensen wordt zich bewust van het gevaar van de Islam.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Plaats reactie