Arabisch Europese Liga wil Zelfmoordterrorisme financieren

Patrick

Arabisch Europese Liga wil Zelfmoordterrorisme financieren

Berichtdoor Patrick » Za Apr 19, 2003 9:27 am

Den Haag - De Nederlandse afdeling van de Arabisch-Europese Liga (AEL) wil geld geven aan nabestaanden van Palestijnse zelfmoord terroristen. Dat heeft de kandidaat-voorzitter van de organisatie de Marokkaanse Nederlander Nabil Marmouch in een interview met het Eindhovens Dagblad gezegd. "Wij streven op alle mogelijke manieren naar gerechtigheid", verklaarde hij. "En dus zullen we geld geven aan de organisaties die zelfmoordaanslagen plegen als ze daarom vragen". Volgens Marmouch zijn zelfmoordaanslagen een aanvaardbaar middel van verzet tegen Israël. "Er worden geen onschuldige burgers door getroffen" beweert hij. "Want alle Israëlische burgers zijn bezetters" AEL-oprichter Dyab Abou JahJah, die zowel de Europese als de Belgische voorzitter is, was gisteren niet te bereiken voor een reactie.

Serdar

Berichtdoor Serdar » Za Apr 19, 2003 11:16 am

Wat kunnen we nog meer verwachten, een speciaal martelarenfonds voor de broeders in dienst bij Binladen?

Manon

Berichtdoor Manon » Za Apr 19, 2003 11:19 am

Zouden ze niet beter een aantal leden naar Palestina sturen om daar "training" in zelfmoordaanslagen te gaan organizeren?

Fenomeen

Berichtdoor Fenomeen » Za Apr 19, 2003 4:17 pm

Ach, ik hoop altijd op een 'gooi-je-eigen-ruiten-in-effect' als ik zoiets lees.

Monique

Re: Arabisch Europese Liga wil Zelfmoordterrorisme financier

Berichtdoor Monique » Za Apr 19, 2003 4:29 pm

Patrick schreef:Den Haag "En dus zullen we geld geven aan de organisaties die zelfmoordaanslagen plegen als ze daarom vragen". .

Sommigen doen ook alles voor geld....:mrgreen:

nina

Berichtdoor nina » Za Apr 19, 2003 4:55 pm

Het zou me niks verbazen als de AEL eigenlijk onderdeel is van een zionistisch complot om alle Palestijnen en moslims uit te roeien. Maar okee, wie trekt er naar Israel? :D

Hamsa

Berichtdoor Hamsa » Zo Apr 20, 2003 6:50 am

De AEL heeft twee gezichten.
In een interview verklaarde Cheppih, de voorzitter van de Nederlandse AEL, dat de Islam leert respect te hebben voor andersdenkenden en voor niet-moslims. Hij kwam met de bekende Koranvers van "ik mijn geloof en jij jouw geloof"
Maar van de andere kant heeft deze man zeer extreme opvatttingen.

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Za Mei 17, 2003 8:59 am

Hamsa schreef:De AEL heeft twee gezichten.

Dat heeft de islam toch ook?

AREND

Berichtdoor AREND » Za Mei 17, 2003 11:49 am

Ik kan die mohammed cheppi echt niet serieus nemen..
Ik vraag mij af wat hij van homo,s vind....Of de doodstraf.
Hij ontwijkt vragen door een hoog interlectueel riedeltje te praten...het liefst onverstaanbaar voor de gewone man.
oh ja,.... en ontkenning van feiten jah daar is hij ook goed in

Het is een hot item geweest onder de politiek correcten in nederland....De doodstraf is absoluut onbespreekbaar...Maaaaaaarrrr als een a.e.l. hardop roept dat zij de shaira wil invoeren als het aan hun ligt,is er opeens geen vuiltje aan de lucht..en moet er een zogenaamd dialoog aangegaan worden.
Ik wijt het aan de domheid van vele nederlanders.

bah bah,,,,, hoe dom en principes als elastiek.

Laatst was er een kranslegging op de dam.
Marrokaanse jongeren moesten weer eens respectloos met grafkransen gaan voetballen..
Notabene onder het ziende oog van de politie.
Zij deden niks hieraan...
In rondom tien van de week zat ons aller correcte burgervader van amsterdam cohen" te vertellen dat wij met de opvoeders moeten praten van deze relschoppers,en hun bewust moeten maken van de geschiedenis van nederland en de rede van de kranslegging.
Nou heb ik ooit!!!!!! is die cohen" niet goed bij zijn plaat????

Een leraar zegt hem dat zijn leerlingen lopen te roepen joden dood en z enz...,,,waarop cohen antwoord..: luister ... de opvoeders (leraren op school) moeten de jongeren er van bewust maken dat nederland een geschiedenis,,,bla ble bla blabla enz enz...
De leraar antewoord daarop weer..... luister mijnheer cohen.,....het zijn de moskees waar dit geleerd word,,,,en door hun ouders.... dat zeggen de jongeren zellf tegen de leraar...

Wat mij betreft valt er nog een hoop te leren door mijnheer cohen......In dialoiog gaan met iemand die een zwaard in zijn ene hand heeft en in zijn anderen hand een koran.....

Slaap lekker verder mijnheer cohen. en neem je politieke correcte gemeenteraadsleden met je mee please.

arend
"leest u ons ook voor uit de
fabeltjeskoran,t"
mijn homepage
Afbeelding

nina

Berichtdoor nina » Do Mei 22, 2003 9:47 am

Arend, ik heb eerlijk gezegd bewondering voor de manier waarop Cohen dingen aanpakt. Hij is altijd in staat om op een rationele en diplomatieke manier met iedereen te praten, en hij behandelt iedereen met respect. Hij is altijd vriendelijk, maar dat betekent niet dat hij over zich laat lopen. Hij gaat de problemen niet uit de weg.

Vergeet niet dat Cohen zelf een joodse achtergrond heeft. Als er iemand is die heel goed weet waar het over gaat, is hij het. Zowel wat betreft het verleden (holocaust) als de opkomende jodenhaat nu weet hij erg goed wat er speelt.
Hij weet als de beste hoe belangrijk het is dat niet de emoties de overhand krijgen. En dat komt van twee kanten, omdat je al gauw te maken hebt met een reactie en een tegenreactie.

Ik denk ook dat Cohen prima weet waar deze jongens hun ideeën vandaan halen. Daarom zegt hij ook dat er moet worden uitgelegd hoe het werkelijk zit. De leraar kan wel wijzen naar de ouders en de moskeeën, maar die kan hij niet bereiken. Hij kan alleen de kinderen bereiken.

Wat denk je dan te doen, Arend? Nederland is geen eilandje in de wereld, we kunnen ons niet afsluiten voor deze ideeën. Een van de dingen die je moet doen is ze dus ontzenuwen. Het is erg moeilijk om je te verdedigen tegen hetzes en propagandistische haatzaaierij. Maar het zal niet helpen als er twee emotionele kampen tegenover elkaar komen te staan.
Het is belangrijk om uit te leggen waarom je geen groepen moet demoniseren.

Monique

Berichtdoor Monique » Do Mei 22, 2003 10:53 am

Dat religieuze geleuter begint in nederland belachelijke vormen aan te nemen.
Het lijkt wel alsof religie ineens ontzettend belangrijk is. Wanneer je een miadaad begaat en maar roept dat je "moslim" bent... moet er ineens "een dialoog komen".... hoe achterlijk kan het nog worden...?
Aanpakken die handel...al geloven ze dat de bloempot bij de buren een " hogere macht" is.... 8)

Kortom...dat geleuter en onzinnige gezever moet eens afgelopen zijn.... religieuze smoesjes hangen ze thuis maar op maar hou aub anderen erbuiten...die hebben er geen boodschap aan.
Wanneer mensen problemen hebben met hun religie zullen ze dat zelf moeten oplossen en niet anderen daarmee lastigvallen....op wat voor manier dan ook.

Trouwens...ik stel voor om de amsterdam arena 1X per week open te stellen voor zelfmoordenaars.... kunnen ze zich daar opblazen zonder dat iemand er last van heeft.... de tv rechten kunnen dan verkocht worden... toch weer iets spannends op tv...en ze hebben dan toch nog enig nut.... :twisted:

nina

Berichtdoor nina » Do Mei 22, 2003 12:15 pm

Ik ben het er niet mee eens dat we moeten stoppen met zeveren. Ik was ook niet voor niets met een topic begonnen over de islamitische jodenhaat, die volgens mij al aanwezig is vanaf de oorsprong van de islam.

Ik vind het heel belangrijk om erop te wijzen dat die haat vanuit de cultuur wordt aangewakkerd, met name vanuit het Arabische imperialisme. Het Israëlisch-Palestijns conflict wordt door dit imperialisme aangewakkerd, en er is een grote propagandamachine in werking om de haat tegen joden en tegen het westen te voeden.
Dit conflict wordt als kapstok gebruikt om anti-joodse gevoelens bij moslims weer eens te mobiliseren.

Dan kun je wel kordaat de jongeren aanpakken die zich hierdoor laten ophitsen. Maar je hebt hiermee nog niets gedaan tegen de haatcampagnes en de indoctrinatie. Die zul je toch op argumenten moeten aanpakken. En dat is voor ons ook nog niet eens zo slecht, om te voorkomen dat ons argumenteervermogen roestig begint te worden.

Ik vind de verontwaardiging over deze gebeurtenis wel op z'n plaats. Maar ik denk dat je voorlopig het argument wel degelijk moet gebruiken om dit hetzerige gedrag aan te pakken.
Je kan ze wel bekeuren of wat jullie anders voor ogen hebben, maar je hebt hiermee de voedingsbodem niet weggenomen. Dan moet je je daar eerst op richten, en als blijkt dat het voor bepaalde mensen helemaal niet aanslaat, kun je ook nog eens met hardere middelen komen.

Ik ben wel benieuwd naar jullie suggesties om dit aan te pakken. Die Arena is alvast één ding.

Serdar

Berichtdoor Serdar » Do Mei 22, 2003 1:09 pm

Maar Nina... volgens mij komt dat hele gedoe juist door die typisch nederlandse geitenwollensokkenmentaliteit. Je moet overal begrip voor hebben, gedogen en bespreekbaar maken.
Sommige dingen zijn op die manier gewoon niet "op te lossen".

Met argumenten proberen de mentaliteit van deze mensen te veranderen lijkt mij onbegonnen werk. Je ziet immers zelf dat er niet mee te praten is... kijk eens rond op de fora. Wanneer 1 reden voor jodenhaat "beargumenteerd" weerlegd is...komen ze met een andere reden aanzetten.
Wanneer alle redenen zo'n beetje weggenomen zijn komt de koran om de hoek zetten.

Hoe dit WEL opgelost moet worden weet ik niet. Ik weet ook niet of het wel op te lossen is. Zoals je al zei...de jodenhaat is van alle tijden. En ik weet nog steeds niet waarom. Volgens mij weten ze het zelf ook niet.
Ze vinden alleen dat de hele wereld 1 groot zionistisch complot is. Wanneer een vlieg een natte wind laat hebben "de joden" het gedaan. Ik krijg er een sik van.

Wanneer middels dialoog deze uitwassen niet te "verhelpen" zijn denk ik dat die lui maar opgesloten moeten worden..zijn ze in ieder geval van de straat. Beter dan niets.

Dan Cannon

Berichtdoor Dan Cannon » Do Mei 22, 2003 8:15 pm

nina schreef:Ik ben het er niet mee eens dat we moeten stoppen met zeveren. Ik was ook niet voor niets met een topic begonnen over de islamitische jodenhaat, die volgens mij al aanwezig is vanaf de oorsprong van de islam.

Ik vind het heel belangrijk om erop te wijzen dat die haat vanuit de cultuur wordt aangewakkerd, met name vanuit het Arabische imperialisme. Het Israëlisch-Palestijns conflict wordt door dit imperialisme aangewakkerd, en er is een grote propagandamachine in werking om de haat tegen joden en tegen het westen te voeden.
Dit conflict wordt als kapstok gebruikt om anti-joodse gevoelens bij moslims weer eens te mobiliseren.

Dan kun je wel kordaat de jongeren aanpakken die zich hierdoor laten ophitsen. Maar je hebt hiermee nog niets gedaan tegen de haatcampagnes en de indoctrinatie. Die zul je toch op argumenten moeten aanpakken. En dat is voor ons ook nog niet eens zo slecht, om te voorkomen dat ons argumenteervermogen roestig begint te worden.

Ik vind de verontwaardiging over deze gebeurtenis wel op z'n plaats. Maar ik denk dat je voorlopig het argument wel degelijk moet gebruiken om dit hetzerige gedrag aan te pakken.
Je kan ze wel bekeuren of wat jullie anders voor ogen hebben, maar je hebt hiermee de voedingsbodem niet weggenomen. Dan moet je je daar eerst op richten, en als blijkt dat het voor bepaalde mensen helemaal niet aanslaat, kun je ook nog eens met hardere middelen komen.

Ik ben wel benieuwd naar jullie suggesties om dit aan te pakken. Die Arena is alvast één ding.

Met alle respect, Nina. Maar je klinkt als een typische PVDA-er. Die bekritiseren elke kritiek op de Islam met het zwaard. Maar elke haatzaaiende opmerking van Moslims wordt afgedaan met "we moeten de dialoog aangaan". Gaat deze zelfde Cohen ook de "dialoog" aan met NeoNazi's die Joden haten omdat ze dat misschien alleen aangeleerd is. Dit slappe geleuter is geen aanduiding dat hij het "juist" aanpakt; het is een aanduiding van lafheid. Hij gaat niet stevig tekeer (wat ook met dialoog kan. Dialoog hoeft niet alleen "begripvol" te zijn) omdat hij in zijn broek schijt dat het uit de hand loopt. Kijk eens naar de uit de hand gelopen demonstratie op de Dam, waar Islamitische jongeren gigantisch als beesten tekeer gingen, andere Moslims anti-semitische leuzen riepen, en kinderen op hun schouders hadden die op hun beurt weer nepgeweren droegen. Waar was Cohen? En wat zou hij gedaan hebben als EXACT hetzelfde gedaan zou zijn door neo-Nazi's? Het is geen juiste taktiek, het is pure lafheid om de Islamitische kiezers niet tegen zich in het harnas te jagen. Als je als burgemeester ergens voor staat, moet je daarvoor staan op dezelfde manier met iedereen, en niet uitzonderingen maken als het je uitkomt.
En heb je er wel eens bij stilgestaan dat bij elk nieuw "dialoog" er weer tientallen nieuwe slachtoffers bij kunnen komen, hetzij van bedreigingen, hetzij van mishandeling?

Tot twee keer toe is naar buiten gekomen dat Imams haatzaaiende dingen roepen in Moskee's, waar ook nog eens werd goedgekeurd dat vrouwen geslagen werden. En met welke reaktie kwam Cohen toen hem gevraagd werd wat hij dacht na de beelden?
"Veluwe".
Jazeker, in plaats van deze situatie te veroordelen, begon hij te ouwehoeren over hoe de Christenen in het verleden hetzelfde deden, en dat we daarom maar begrip moesten hebben voor dit gedrag. Wat vind je van een dergelijk optreden van een burgemeester? Is hij er om iets te vergoeilijken met het oog op het verleden, of is hij er om problemen aan te pakken?
Wat zou je ervan zeggen als jij slachtoffer zou worden van discriminatie omdat je een vrouw bent, en Cohen zegt dat je daar maar begrip voor moet hebben omdat dat bij hun macho-cultuur hoort. Zou je dan zeggen "Petje af, meneer Cohen"?
Als die haat wordt aangewakkerd vanuit een cultuur, dan moet duidelijk gemaakt worden dat die cultuur in Nederland niet wordt geaccepteerd. Dat het wel wordt geaccepteerd, komt voort uit de idiote verklaring uit het verleden dat "alle culturen gelijkwaardig" zijn. Als dat zo is dan is de middeleeuwse cultuur ook gelijkwaardig aan de huidige.

Cohen is een typische apologist, Nina. Het feit dat een aantal Moslims anti-Semitisch is interesseert hem niet. Het gaat om het feit dat Moslims tot minderheden behoren, en zoals al meerdere malen pijnlijk duidelijk is geworden in de afgelopen jaren, wordt van minderheden gewoon veel meer geaccepteerd dan van autochtonen, omdat zij "arme slachtoffers" zijn.

Cohen is laf, hypokriet en apologistisch.
Hier is een tip: ga de dialoog aan met terroristen, zij weten immers ook niet beter dan wat ze aangeleerd is. Ga de dialoog aan met mensen die vrouwen mishandelen, zij hebben dit gedrag waarschijnlijk geleerd van hun vader. Ga de dialoog aan met moordenaars, zij hebben dit gedrag aangeleerd dank zij een moeilijke jeugd. En zo kan ik wel even doorgaan.

De wet is de wet, Nina. En die geldt voor iedereen hetzelfde.
Alleen moet iemand dat nog duidelijk maken aan meneer Cohen.

Terug naar “Nederland”