Nederland boeddhaïseert

nadia

Re: Nederland boeddhaïseert

Berichtdoor nadia » Vr Jun 12, 2009 12:18 pm

Ruth schreef:
De rosse baard schreef:Een interessante evolutie. Het schijnt ook zo te zijn dat in een maatschappij waar de algemene gedeelde religie wegvalt, mensen vaak in allerlei soorten zaken gaan geloven.

Nu specifiek met het boeddhisme, vraag ik mij toch steeds af of mensen dan ook de uitgangspunten van het boeddhisme onderschrijven. Zaken als reïncarnatie, de boeddhistische hel, onsterfelijkheid van de ziel, de wereld die geen beginpunt of eindpunt heeft.. Ik heb in mijn ervaring met mensen die zich getrokken voelen tot boeddhisme vaak het idee dat men er een aantal ideëen uitfiltert, maar het totaalplaatje niet beschouwt.

Volgens mij geldt dit gegeven voor bijna alle bekeerlingen tot wat voor geloof dan ook, in het bijzonder voor moslims.
Maar dat terzijde, dit gaat over boeddhisme.

ALs het aan mij ligt komen er nog veel meer boeddhisten bij, dat 100 x keer liever dan moslims.

Hoi ruth,

Ik ben het met jou eens maar we kunnen de Islam eigenlijk niet eens vergelijken met het Boedhisme.
We doen dit nu wel makkelijk maar eigenlijk staan ze mijlenver van elkaar. Er zijn blijkbaar Boedhisten die deels de leer van het Boedhisme aanspreekt en deels niet.
Ik geloof. Elk mens kent een periode van het hebben van de welbekende levensvragen en het meer willen weten van... Een verdieping door het levensboom en haar wortels is daarom nooit verkeerd, ook voor de algemene mens en wereldwijde beschavingen van gemengde zielen samen. het Boedhisme kan hierin een grote en mooie rol spelen om beter tot elkaar te komen doordat zij veelal over de diepere leer van vrede spreken net als Jezus dit gedaan heeft. Dit kan ons helpen begrijpen van wat ons in dit leven bezighoudt.
IEDER KENT ZIJN PAD EN ALLE PADEN NAAR DE WEG VAN LIEFDE EN VREDE KRUISEN ELKAAR....

Met vrede gegroet, Nadia

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Jun 12, 2009 1:58 pm

Er zitten hier op het forum nogal wat lezers die de Koran een beetje hebben gelezen. Ter illustratie van het verschil in benadering hier het eerste hoofdstuk uit de Dhammapada:

1. KEUZES

We zijn wat we denken.
    Ons hele bestaan is het produkt van gedachten.
    Met onze gedachten scheppen wij de wereld.
    Wie vanuit een onzuivere geest spreekt of handelt,
    roept onheil over zichzelf af.
    Zoals het wiel de os volgt die de kar trekt.

We zijn wat we denken.
    Ons hele bestaan is het produkt van gedachten.
    Met onze gedachten scheppen wij de wereld.
    Wie vanuit een zuivere geest spreekt of handelt,
    roept voorspoed over zichzelf af.
    Zoals uw schaduw u altijd vergezelt.

"Hij heeft me geslagen en misbruikt,
    hij heeft me vernederd en uitgebuit."
    Wie zulke gedachten koestert, laat zich leiden door
    haat.

"Hij heeft me geslagen en misbruikt,
    hij heeft me vernederd en uitgebuit."
    Wie zulke gedachten heeft losgelaten, weet wat liefde is.

In deze wereld
    is haat nooit met haat overwonnen.
    Alleen liefde is sterker dan haat.
    Dat is de wet,
    oeroud en onvergankelijk.

Eens komt de dag dat u er niet meer zult zijn.
    Als u dit beseft, hoe kunt u dan nog ruzie maken?

Slechtgewortelde bomen waaien snel om.
    Wie geluk zoekt via de zintuigen,
    te veel eet en slaapt,
    zal gemakkelijk ontwortelen.

De wind heeft geen vat op een berg.
    Begeerte heeft geen vat op degene
    die waakzaam, sterk en bescheiden is,
    zichzelf beheerst en de wet van het leven respecteert.

Hoe kan degene wiens gedachten beneveld zijn,
    die maar raak leeft en bedriegt,
    zichzelf een zoeker naar waarheid noemen?

Alleen degene die zichzelf in de hand heeft
    en in waarheid leeft,
    mag zichzelf een oprecht zoeker noemen.

Wie het verkeerde voor waar houdt
    en het ware voor onwaar,
    luistert niet naar zijn hart.
    Hij laat zich leiden door begeerte.

Wie in het verkeerde het verkeerde ziet
    en oog heeft voor het ware,
    leeft vanuit zijn hart.
    Hij laat zich leiden door zijn ware aard.

Een onbezonnen geest is als een huis met een slecht dak.
    Het zal bezwijken onder de stroom van hartstocht.
    Als het dak stevig is, kan niets de woning binnendringen.

Wie onzuivere gedachten koestert,
    zal lijden in dit leven en het leven erna.
    Het lijden in beide werelden
    zal nog groter worden
    als hij inziet wat hij verkeerd heeft gedaan.

Wie rechtschapen leeft,
    zal in beide werelden gelukkig zijn.
    Het geluk dat hij in beide werelden ervaart,
    zal nog groter worden
    als hij inziet dat hij het goede heeft gedaan.

Hoe overvloedig de oogst in dit leven ook is,
    hij zal in een volgend leven altijd overtroffen worden.

Wat heeft het voor nut
    heilige geschriften te lezen
    en verheven woorden te spreken
    als u niet in staat bent ernaar te leven?
    Bent u ook zo'n herder
    die andermans schapen telt
    en zelf nergens in deelt?

Wie weinig heilige geschriften leest,
    er weinig over praat,
    maar handelt overeenkomstig de levenswet,
    breekt met oude gewoonten,
    hartstocht, haat en waanideeën,
    zal de waarheid ontdekken en vrede vinden.
    Hij zal er samen met anderen in delen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

BFA

Berichtdoor BFA » Vr Jun 12, 2009 2:59 pm

Er zijn blijkbaar Boedhisten die deels de leer van het Boedhisme aanspreekt en deels niet.

De leer van Buddhisme kent maar 2 dogma's: Reincarnatie en de wijsheid van de lessen van Buddha aanvaarden en volgen. Men vult zelf in tot waar men gaat. Er zijn eens men die
dogmas aanvaard heeft, duizenden verschillende manieren om Buddhist te zijn.

we kunnen de Islam eigenlijk niet eens vergelijken met het Boedhisme.

Islam en Buddhisme staan lijnrecht tegenover elkaar als levensfilosofie. 2 tegenstellingen die niet met elkaar te vergelijken zijn.
Niettegenstaande Buddhisme atheïstisch is, staat het veel dichter bij het Christendom. Niet de oorsprong. De evolutie die beiden hebben doorlopen hebben ze naar ongeveer dezelfde filosofische levensbeschouwing gebracht.

de diepere leer van vrede

Islam is een religie van eeuwigdurende oorlog. Zelfs als elke mens op de wereld Mohammedaan wordt, zal er nog steeds oorlog tegen hypocrieten zijn. (Ali Ibn Tamiyah)
Buddhisme is een krijgsgodsdienst. Het bezitten van superieure krijgskunsten houdt de vrede in stand. (Uitgezonderd Engels Boksen en Savate, zijn bijna alle gevechtssporten Buddhistisch van oorsprong) Buddha heeft zelf gedood om duizenden onschuldige slachtoffers in de toekomst te voorkomen.
Christendom is een vredesgodsdienst en verwijst beslissingen over krijg naar een andere macht, de koning. Christus heeft in tegenstelling tot Buddha nooit gedood.

Buddhisme is oorspronkelijk zachter en minder dogmatisch dan het Christendom. De vele dogmas van het Christendom komen niet voort uit de essentie van het Christelijk Godsbeeld. De Christelijke God is er een die geen voorwaarden stelt voor het ontvangen van zijn liefde.
Christendom is ontwikkeld om een etnisch heel verschillend Romeins Rijk bij elkaar te houden. Etnisch conflict te vermijden door alle etniciteiten in een nieuw volk onder te brengen.
Net zoals etnische variatie de supranationale staat totalitair maakt, maakte de etnische variatie in het Romeinse rijk dat het Christendom niet anders dan dogmatisch kon ontstaan.
Buddhisme is een filosofie die ontstaan is en zich verspreid heeft langs de belangrijkste handelsroute uit de oudheid, de Zijdeweg. Opheffen van etniciteiten was niet de reden van zijn ontstaan. Het kon zich veel zachter opstellen tegen de verscheidenheid van denkbeelden.

Christendom en Buddhisme hebben gemeen dat het doel vrede is.
De uiteindelijke vredelievendheid is er bij beide pas gekomen door de vele etnische oorlogen die gevoerd zijn die hun vlag geleend hebben.
Beiden hebben heel hun geschiedenis theologen gehad die zich over het vraagstuk gebogen hebben, welke gevechten en oorlogen rechtvaardig waren en welke niet. Beiden zijn tot de constatatie gekomen dat geen enkele oorlog of gevecht rechtvaardig is.

De evolutie in het Christendom heeft ook vele dogmas weggevaagd. Men kan stellen dat het er nog 2 zijn: Etniciteit achterlaten, met het sacrament van de communie als teken hiervan. Voorbeeld en lessen van Christus volgen.
Voor een God zonder voorwaarden is het geloof in hem geen verplichting meer, God is ook een dogma dat op een virtuele helling staat.
(Niet alle Christenen gaan met bovenstaande alinea akkoord zijn)

@ Roodbaard.

de boeddhistische hel

Niettegenstaande Zen-Buddhisme alleen al meer dan 8 000 geschriften over de hel kent, deze een belangrijke plaats inneemt, is dit geen fysische hel maar een creatie van de eigen Geest waaraan te ontsnappen is.
De Buddhistische hel is hierdoor niet te vergelijken met de vroegere Christelijke hel of de Islamitische.
Waarschijnlijk meer met de hel uit het Judaïsme die ook iets is dat is en niet is.

onsterfelijkheid van de ziel

In Buddhisme is de ziel sterfelijk en rëincarneert niet mee.
Wat in reïncarnatie meegaat is te vergelijken met parfum dat in de ochtend nog van de dag ervoor in je kleren hangt.
Een levensstroom gaat over duizenden levens. In het begin staat een voorraadschuur (men gebruikt het sanskriet woord voor voorraadschuur) Na elk leven wordt een nieuw zaadje (ziel) uit die voorraadschuur genomen waar het volgende leven uit ontkiemt. Als de voorraaadsschuur leeg is, houdt de levensstroom op.

de wereld die geen beginpunt of eindpunt heeft..

De wereld heeft een beginpunt, of er een eindpunt is weet men niet. Er zijn 2 mogelijkheden. Wel of niet. Of er voor dit beginpunt iets geweest is kan men niet waarnemen.
Zelfde discussie als: na Big Bang, steeds uitdeiend heelal of uitdeiend heelal dat op een ogenblik terug samenklapt naar één punt.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Do Jan 24, 2013 6:02 pm

Loop ik bij de Blokker binnen of Xenos of Wibra, altijd kan ik Boeddha dingen te koop zien. echt stenen beelden, plastic beelden, hoofden enz. enz. Soms vreselijke kitsch. Het is populair om het interieur mee aan te kleden.
het heeft wel onverwachtte gevolgen deze populariteit van Boeddha. Nu zijn er Boze Boeddhisten in Thailand. En wel hierom:

Afbeelding

Nederlands boeddha-toilet veroorzaakt relletje in Thailand

Ophef in Thailand: in Limburg stond een toilet met daarop de beeltenis van boeddha. Zo'n 5000 Thaise Facebookgebruikers wonden zich op over het closet, dat voorzien was van de beeltenis van de boeddha.
Het relletje ontstond toen een Thaise student bij een bezoek aan het stadje Brunssum een van de zogeheten Bioboxen ontdekte en een foto op Facebook plaatste.

Onder zijn bericht zou hij hebben vermeld dat de Nederlandse autoriteiten de toiletten niet wilden verwijderen. Het exemplaar in kwestie was gehuurd door de gemeente en bedoeld voor bezoekers van de lokale versmarkt.

De kwestie werd onder meer opgepikt door lokale media als de Bangkok Post en The Phuket News. Een Thaise minister liet deze week weten dat hij de ambassade op de hoogte had gebracht. Verhuurbedrijf Boels heeft vijf mobiele toiletten inmiddels uit de handel gehaald.

'We wilden gewoon een vrolijke opdruk'
Op haar website meldt de ambassade dat het verhuurbedrijf 'niet wist dat deze afbeeldingen gevoelig lagen' en dat Boels haar excuses maakt aan de Thaise en boeddhistische gemeenschappen.

Hoppers: 'Toen klachten ons bereikten, hebben we direct besloten om alle vijf toiletten uit het boeddha-assortiment te laten vernietigen. De keuze voor boeddha had niets met religie te maken. Bij het ontwerpen van nieuwe modellen zoeken we naar vrolijke, rechtenvrije beelden. Elders in Nederland staan Bioboxen met zonnebloemen en bomen. De boeddha-toiletten stonden er trouwens al een maand of vier. We hebben er voorheen nooit klachten over gehad.'

Boels beschouwt de reactie niet als zelfcensuur. De recente 'cartoonrellen' en de ophef over de film Innocense of Muslims waren geen reden om de rel in de kiem te smoren, vertelt Hoppers. 'Waarom zou je hier moeilijk over doen? Het gaat om vijf toiletten.'
http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/3381728/2013/01/23/Nederlands-boeddha-toilet-veroorzaakt-relletje-in-Thailand.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Danube

Berichtdoor Danube » Do Jan 24, 2013 6:39 pm

H.Numan schreef:
Nederland boeddhaïseert
AMSTERDAM - Nederland telt nu al naar schatting 250.000 boeddhisten. De stijging is zo sterk, dat naast islamisering ook kan worden gesproken van boeddhaïsering van Nederland

Please Wait ...
Marcel Poorthuis en Theo Salemink van de Universiteit van Tilburg schreven er een boek over. "Niemand maakt zich er druk over. Het boeddhisme heeft blijkbaar een veel beter imago dan de islam”, aldus Poorthuis.

Terwijl islamisering door politici als Geert Wilders vaak wordt geassocieerd met gewelddadigheid en collectiviteit en daarom als een bedreiging wordt gezien, staat het boeddhisme veel beter bekend, meldt De Volkskrant. De derde grote religie van Nederland wordt beschouwd als een soloreligie die staat voor geweldloosheid en pacifisme.
bron

Wederom een flinke deuk in het wereldbeeld van de linkse lamzakken. Nederland heeft totaal geen problemen met het *kuch* "oprukkende" Boedhisme.
Een gigantische trap tegen de (on)edele delen van de toch al zo zwaar ke-dieskriemierrrrrde marokkanen. Een andere heidense religie wint terrein... En die van hun (de markokkanen) is toch de meest natuurlijke. Iedereen die geen geloof beleid is van nature mohammedaan, en spreekt eigenlijk van nature -wat anders- arabisch.

Tja. Boedhisme is vredelievend. Heeft geen dwang. Kent niet zo zeer missionarissen. Heeft geen problemen met varkens, geiten, koeien, of wat dan ook.

Dus het domme dogma 'de Nederlander is intolerant ten aanzien van andere religies dan de zijne' kan naast 'het mohammedanisme is een vredelievende godsdienst' in het rariteiten kabinet. :rongue:

Een beperkt deel van de Nederlanders (en gelukkig neemt dat aantal snel af) heeft moeite met de Islam. Die vorm van racisme richt zich op een specifieke doelgroep, namelijk de moslims.
Net zoals antisemieten alleen maar moeite hebben met Joden hoeft het hier ook niet te verbazen dat islamofoben geen moeite met boeddhisten hebben.

xplosive

Berichtdoor xplosive » Do Jan 24, 2013 9:01 pm

Als reactie hierop zouden er op veel meer toiletten in Nederland afbeeldingen van Boeddha moeten verschijnen. Het is volgens mij niet de bedoeling dat wij ons hier de wet laten voorschrijven door een stel reli-fanatici.

In ieder geval hebben die protesterende boeddhisten dit niet als reden gezien om ergens de boel kort en klein te slaan of om mensen te vermoorden.

Zo zie je maar weer : er zijn qua gedrag tòch duidelijke algemene verschillen tussen diverse groeperingen aan te wijzen.

Verder blijf ik me erover verbazen dat de term racisme gebruikt wordt daar waar het totaal niets met onderscheid naar ras te maken heeft. Het zal wel te maken hebben met de taalvervuiling van de Nederlandse taal. Je hoort tegenwoordig bijvoorbeeld ook steeds meer autochtonen een verbasterd soort Nederlands praten, met weglating van lidwoorden e.d.. Het lijkt zo langzamerhand de norm te worden.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten

Ozes

Berichtdoor Ozes » Do Jan 24, 2013 9:56 pm

De realiteit openbaart zich vanzelf, en figuren als Danube moeten steeds gekkere gezichten trekken om te doen alsof ze serieus de Islamisering kunnen ontkennen.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.

mercator

Berichtdoor mercator » Do Jan 24, 2013 9:59 pm

Komt daarbij dat dhr. Danube nog altijd niet door heeft dat Islam helemaal geen religie is maar een lidmaatschap van een misdadige organisatie.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Vr Jan 25, 2013 2:46 am

Als alles zo simpel opgelost kan worden...

Even bellen met het bedrijf. Bedrijf begrijpt het probleem. Biedt direct een goede oplossing aan. Boeddhisten accepteren dat, bedanken de eigenaar. Probleem opgelost.

Kunnen de haatbaardjes nog wat van leren.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Hans v d Mortel sr

Veel problemen door Facebook

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Vr Jan 25, 2013 8:40 am

H.Numan schreef:Als alles zo simpel opgelost kan worden...

Even bellen met het bedrijf. Bedrijf begrijpt het probleem. Biedt direct een goede oplossing aan. Boeddhisten accepteren dat, bedanken de eigenaar. Probleem opgelost.

Kunnen de haatbaardjes nog wat van leren.

Boeddhisten hebben ook geen minderwaardigheidscomplex. Islamisten en Danube (mogelijk) wel.

Overigens vraag ik mij af wat het probleem is om Boeddha op een keurige toiletgelegenheid te plaatsen. Of moeten we piesen in navolging van hoe meneer Boeddha dat ooit plachtte te doen. Hoe? Tegen een boom (nee toch?). Met de wind mee? Gehurkt in de struiken? Boven een gat in de grond met zijn jurk opgetild? Heeft Boeddha overigens ooit weleens geplast? Ik kan het mij niet herinneren.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Danube

Berichtdoor Danube » Vr Jan 25, 2013 9:17 am

xplosive schreef:Als reactie hierop zouden er op veel meer toiletten in Nederland afbeeldingen van Boeddha moeten verschijnen. Het is volgens mij niet de bedoeling dat wij ons hier de wet laten voorschrijven door een stel reli-fanatici.

In ieder geval hebben die protesterende boeddhisten dit niet als reden gezien om ergens de boel kort en klein te slaan of om mensen te vermoorden.

Zo zie je maar weer : er zijn qua gedrag tòch duidelijke algemene verschillen tussen diverse groeperingen aan te wijzen.

Verder blijf ik me erover verbazen dat de term racisme gebruikt wordt daar waar het totaal niets met onderscheid naar ras te maken heeft. Het zal wel te maken hebben met de taalvervuiling van de Nederlandse taal. Je hoort tegenwoordig bijvoorbeeld ook steeds meer autochtonen een verbasterd soort Nederlands praten, met weglating van lidwoorden e.d.. Het lijkt zo langzamerhand de norm te worden.

Die verbazing is alleen mogelijk als je de term racisme beperkt tot discriminatie en vervolging van mensen op grond van het onmogelijke begrip mensenras. In die logica is antisemitisme ook geen racisme.
Als je even vogelt kun je zien dat begrip tegenwoordig algemeen bredere strekking heeft, het betreft het generaliserend discrimineren, stigmatiseren, uitkafferen dan wel vervolgen van een minderheidsgroep.

mercator

Berichtdoor mercator » Vr Jan 25, 2013 9:38 am

Verplaatsbare toiletten met een afbeelding van Mohammed met bomtulband zijn eerder aangewezen.

mercator

Berichtdoor mercator » Vr Jan 25, 2013 9:41 am

Danube schreef:Die verbazing is alleen mogelijk als je de term racisme beperkt tot discriminatie en vervolging van mensen op grond van het onmogelijke begrip mensenras. In die logica is antisemitisme ook geen racisme.

In die zin is het leven in gezinsverband een vorm van racisme want het discrimineert mensen uit die niet tot het gezin behoren. Als dat gezin gezellig samen in een huis woont is dat hyper-racisme.

Danube

Berichtdoor Danube » Vr Jan 25, 2013 9:45 am

mercator schreef:
Danube schreef:Die verbazing is alleen mogelijk als je de term racisme beperkt tot discriminatie en vervolging van mensen op grond van het onmogelijke begrip mensenras. In die logica is antisemitisme ook geen racisme.

In die zin is het leven in gezinsverband een vorm van racisme want het discrimineert mensen uit die niet tot het gezin behoren. Als dat gezin gezellig samen in een huis woont is dat hyper-racisme.

Ik zie dat je de definitie niet weet op te pikken.

mercator

Re: Veel problemen door Facebook

Berichtdoor mercator » Vr Jan 25, 2013 10:37 am

'Hans van de Mortel' schreef:Boeddhisten hebben ook geen minderwaardigheidscomplex. Islamisten en Danube (mogelijk) wel.

Het zit ietwat anders. Moslims voeden hun minderwaardigheidscomplex met het meerderwaardigheidscomplex van de linkse racistische goedmens. Hoe achterlijker en onbeduidender Danube de moslim vindt hoe meer de moslim zich gesterkt voelt in zijn slachtoffer denken. Het is als een mathematische wet: het minderwaardigheidsgevoel van de moslim is omgekeerd evenredig met het ego van de linksmens.
Zoals Wouter Bos het zei tegen de moslims: wij socialisten weten hoe de ideale samenleving eruit ziet en we gaan die voor jullie realiseren..

xplosive

Berichtdoor xplosive » Vr Jan 25, 2013 10:51 am

Danube schreef:Die verbazing is alleen mogelijk als je de term racisme beperkt tot discriminatie en vervolging van mensen op grond van het onmogelijke begrip mensenras.

Over de kwalificatie ras kun je twisten, maar in ieder geval werd met racisme ooit uitsluitend discriminatie op grond van verschillen in uiterlijke lichamelijke kenmerken bedoeld.

Danube schreef:In die logica is antisemitisme ook geen racisme.
Als je even vogelt kun je zien dat begrip tegenwoordig algemeen bredere strekking heeft, het betreft het generaliserend discrimineren, stigmatiseren, uitkafferen dan wel vervolgen van een minderheidsgroep.

Ja, dat het inmiddels een bredere strekking heeft gekregen wegens een massaal volstrekt verkeerd gebruik (door een stelletje randdebielen) van het woord racisme is wel duidelijk. Toch blijf ik die bredere strekking een verkrachting van de term racisme vinden. We hadden het gewoon bij de term discriminatie kunnen laten, maar men moest de godsdienstcriticus persé de term racist opdrukken, want daar kun je zo lekker ongenuanceerd iemand zwart mee maken en mogelijk zelfs wel grotendeels de mond mee snoeren en zo is dat idiote gebruik van de term racisme ontstaan en inmiddels tot officiële norm verheven (hoe walgelijk).
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten

mercator

Berichtdoor mercator » Vr Jan 25, 2013 11:05 am

Terwijl echt racisme alleen nog maar bestaat in de moslimlanden en Afrika en niet in Europa.

Danube

Berichtdoor Danube » Vr Jan 25, 2013 11:48 am

xplosive schreef:
Danube schreef:Die verbazing is alleen mogelijk als je de term racisme beperkt tot discriminatie en vervolging van mensen op grond van het onmogelijke begrip mensenras.

Over de kwalificatie ras kun je twisten, maar in ieder geval werd met racisme ooit uitsluitend discriminatie op grond van verschillen in uiterlijke lichamelijke kenmerken bedoeld.

Danube schreef:In die logica is antisemitisme ook geen racisme.

Ja, dat het inmiddels een bredere strekking heeft gekregen wegens een massaal volstrekt verkeerd gebruik (door een stelletje randdebielen) van het woord racisme is wel duidelijk. Toch blijf ik die bredere strekking een verkrachting van de term racisme vinden. We hadden het gewoon bij de term discriminatie kunnen laten, maar men moest de godsdienstcriticus persé de term racist opdrukken, want daar kun je zo lekker ongenuanceerd iemand zwart mee maken en mogelijk zelfs wel grotendeels de mond mee snoeren en zo is dat idiote gebruik van de term racisme ontstaan en inmiddels tot officiële norm verheven (hoe walgelijk).

Ik zie dat je erkent dat het inmiddels een algemeen bredere strekking heeft gekregen. Ik stel ook vast dat je het daar niet mee eens bent maar wel begrijpt dat de term discriminatie hier van toepassing is.

Ozes

Berichtdoor Ozes » Vr Jan 25, 2013 3:11 pm

Anti-semitisme valt ook niet onder racisme tenzij de oorzaak van het anti-semitisme gerelateerd is aan de genetische eigenschappen. Anders valt het onder discriminatie. Het lijkt me gemakkelijk te begrijpen.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.

H.Numan

Re: Veel problemen door Facebook

Berichtdoor H.Numan » Za Jan 26, 2013 3:47 am

'Hans van de Mortel' schreef:Overigens vraag ik mij af wat het probleem is om Boeddha op een keurige toiletgelegenheid te plaatsen.

Overigens vraag ik me af wat het probleem is om suikerzoete Jehova-Jezus afbeeldingen op een keurige toiletgelenheid te plaatsen. :smile7:

Ik denk dat de Jehova's dan ook snel aan de bel hangen. Jij niet?
Jehova's en Boeddhisten hangen aan de bel. Da's alles.
Mohammedanen hangen iemand op. Da's anders.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Hans v d Mortel sr

Lange tenen religies

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Za Jan 26, 2013 10:20 am

H.Numan schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Overigens vraag ik mij af wat het probleem is om Boeddha op een keurige toiletgelegenheid te plaatsen.

Overigens vraag ik me af wat het probleem is om suikerzoete Jehova-Jezus afbeeldingen op een keurige toiletgelenheid te plaatsen. :smile7:

Ik denk dat de Jehova's dan ook snel aan de bel hangen. Jij niet?

Dat denk ik nu juist niet. Daarom vroeg ik mij dat af van Boeddha. Katholieken en ander soortige christenen hangen wel snel aan de bel wanneer Jezus in het geding komt. Er zijn aardig wat Jehovah's Getuigen in concentratiekampen omgekomen. Niet omdat ze aan de bel hingen vanwege de strapatsen van Hitler, maar omdat ze eenvoudigweg niet de Hitlergroet brachten in de fabriek of het document weigerde te onderteken waarop ze te kennen gaven afstand te doen van hun geloof en daarmee weer op vrije voeten kwamen.
Mohammedanen hangen iemand op. Da's anders.

Klopt! Is langzamerhand genoegzaam bekend onder de wereldbevolking. Alleen Obama schijnt nog wat tijd nodig te hebben om dit tot zich te laten doordringen. Weet Obama dan niet dat bijna alle Arabieren, Palestijnen en alle Hamas-leden mohammedaan zijn?

Ik verafschuw de in mijn ogen walgelijke orthodoxe joden en dat zijn er echt teveel van het goede. Maar toch kies ik voor de joden. Voor zover mij bekend een vredelievend volk sinds de dood van Jezus Christus. Ik kan mij ook neutraal opstellen. Maar dan vind ik mijzelf een laffe klootzak en kan ik beter direct zelfmoord plegen. De wereld wordt er tien keer beter op met joden en zonder Arabieren.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

mercator

Re: Lange tenen religies

Berichtdoor mercator » Za Jan 26, 2013 10:34 am

'Hans van de Mortel' schreef: Er zijn aardig wat Jehovah's Getuigen in concentratiekampen omgekomen. Niet omdat ze aan de bel hingen vanwege de strapatsen van Hitler, maar omdat ze eenvoudigweg niet de Hitlergroet brachten in de fabriek of het document weigerde te onderteken waarop ze te kennen gaven afstand te doen van hun geloof en daarmee weer op vrije voeten kwamen.

Ik weet niet of ik die rechtlijnige houding van de Getuigen nu juist moet bewonderen of het ergerlijk vinden. Als je geloof in de Wederopstanding en alles wat daarbij hoort echt sterk genoeg is maakt dat toch geen bal uit wat Adolf Hitler daarvan denkt? Buiten het concentratiekamp kon je nog iets nuttigs doen, eenmaal erin niet meer. Ik ben niet gelovig, dus zal ik nooit voor dat probleem komen te staan gelukkig.

Terug naar “Nederland”