Opdat we niet vergeten. Theo van Gogh.

Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Theo van Gogh. 5 jaar na de moord

Bericht door Mahalingam »

mercator schreef:
Ariel schreef: Leuk verzonnen van Fatima Elatik , maar zulke dingen doe je namelijk wel uit de naam van Allah. Waarschijnlijk kent Fatima Elatik haar eigen Koran niet, of ze speelt hier een geweldig potje Takeyya
Welnee, het is veel simpeler: geestesgestoord(psychopaat) zijn is een VOORWAARDE om moslim te kunnen zijn/worden.
Hoe geestelijk gestoord zijn ze in Allahstan? Ik weet wel
Bijna helft van Marokkaanse bevolking heeft psychische problemen
http://www.zeeburg.nu/index.php/site/co ... problemen/
Het percentage van de bevolking met mentale problemen is volgens het Marokkaanse ministerie van Gezondheidszorg 48,9. Verder heeft 26,5 procent klachten van depressieve aard en 2,8 procent van de Marokkanen is verslaafd aan alcohol of andere verdovende middelen.
En het is bekend dat er veel meer psychische problemen komen als men in een 'vreemde' omgeving moet leven. Hoe is dan wel niet de toestand onder de allahtonen hier?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Theo van Gogh. 5 jaar na de moord

Bericht door Ariel »

Marcouch: "De discussie staat stil"

Gisteren was het vijf jaar na de moord op Theo van Gogh. De herdenking was bescheiden, maar verschillende kopstukken grepen de gelegenheid aan om stevige uitspraken te doen over het gedachtegoed van Van Gogh; de vrijheid van meningsuiting en de maatschappelijke discussie over rol van de islam binnen de Nederlandse samenleving. Hieronder een overzicht.

Rita Verdonk noemde Van Gogh tijdens de herdenking in het Oosterpark „de vleesgeworden vertegenwoordiger van het vrije woord”. Ze zei dat hij „zich zou omdraaien in zijn graf” als hij zou zien hoe Nederland er nu aan toe is. Volgens haar zorgen groepen hangjongeren nog steeds voor problemen en zijn er nog steeds moslims die weinig met de Nederlandse samenleving hebben.

Ahmed Marcouch waarschuwde dat het volgens hem broodnodige debat over de rol van de islam in de samenleving weer stilstaat. „De grootste fout die we nu kunnen maken is wegkijken. Zoals moslims denken dat homo's niet bestaan als je het er niet over hebt, zo denken seculieren dat moslims wel weggaan als je het er niet over hebt.” Hij riep moslims en niet-moslims op een vuist te maken tegen extremisten.

Fatima Elatik, voorzitter van het Amsterdamse stadsdeel Zeeburg, zei tijdens een debat over de moord op Theo van Gogh in het jongerencentrum Argan in Amsterdam dat gezien de gruwelijke wijze waarop hij Van Gogh om het leven bracht, er wel een steekje los moet zitten bij Mohammed B „Hij is gewoon gek, een psychopaat. Dit doe je niet zo maar, ook niet uit naam van Allah. Wat hij heeft gedaan, kun je niet als gezond persoon doen.” Daarnaast vindt de Marokkaans-Nederlandse bestuurster dat het debat is blijven hangen in vooroordelen over de islam. „All of a sudden wordt je aangesproken op één ding van je identiteit. Dan ga je domme dingen doen, dan ga je domme dingen verdedigen.”

Ook het Amsterdamse GroenLinks-gemeenteraadslid Fenna Ulichki waarschuwde ervoor dat moslims de afgelopen jaren zo zijn aangevallen, dat ze zich opsluiten in de eigen groep. „Het bewijs van goed gedrag ligt toch veelal bij de moslims. Daardoor zie je dat de rijen gesloten worden.”

Geert Wilders zei dat PvdA-minister Eberhard van der Laan en D66-leider Alexander Pechtold zich gedragen als "politieke handlangers van Mohammed B." Volgens de PVV-voorman dragen uitlatingen van de twee politici bij „aan een klimaat van haat en geweld tegen mij en de PVV. PvdA en D66 hebben blijkbaar niks geleerd van de moord op Pim Fortuyn.”

Wilders reageerde met zijn uitspraken op uitlatingen van Pechtold in de Volkskrant en Van der Laan in De Pers die Wilders en zijn partij achtereenvolgens typeren als extreemrechts en als een gevaar voor de rechtsstaat. De uitspraken van Pechtold en Van der Laan waren reacties op een onderzoek over radicalisering dat is uitgevoerd in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken. Daarin staat dat de PVV van Geert Wilders een extreem-rechtse partij is die islamofobie en systeemhaat tegen de overheid mobiliseert. Daarmee wordt de sociale cohesie en de democratie in het land ondermijnt.

http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/ar ... stil_.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Theo van Gogh. 5 jaar na de moord

Bericht door Monique »

Elatik zei verder het jammer te vinden dat moslims de afgelopen jaren vaak alleen nog maar worden aangesproken op hun religie, en niet meer op andere aspecten van hun identiteit
Welke "andere aspecten van hun identiteit?"

Islam IS toch hun enige identiteit?
Amorele atheistische nitwit
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Theo van Gogh. 5 jaar na de moord

Bericht door Monique »

Ahmed Marcouch waarschuwde dat het volgens hem broodnodige debat over de rol van de islam in de samenleving weer stilstaat.
Gaan we weer met die relifanaat.
Islam MAG helemaal geen rol spelen in de samenleving!
Islam is voor thuis en in de moskee.

Waarom is er alleen broodnodig debat nodig over de islam?
Waarom niet ook over andere religies?

Waarom met het vingertje naar de "samenleving" wijzen?
Het is godverdomme (nu mag dat hopelijk nog ) ALLEEN de aanhangers van islam waar problemen mee zijn, niet alleen in Nederland maar in heel europa.

Nederland (europa), word eens wakker!!!!!
Behandel islam als elke andere religie of atheïsme: negeren!!
GEEN speciale wetten en behandeling voor moslims.
NIET de koran BOVEN onze wetten stellen.
NIET reli-sceptici vogelvrij verklaren en je best doen ze zo snel mogelijk afgeslacht te krijgen.

Waar zijn de problemen met aneders religies???
Die zijn er niet.
Regering: Doe godverdomme die oogkleppen af, haal je arm uit de reet van die imam en DOE IETS!
Amorele atheistische nitwit
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Theo van Gogh. 5 jaar na de moord

Bericht door Mahalingam »

Via Vlad Tepes is een filmpje opgedoken uit 2004, vlak na de moord op Theo van Gogh.

Eem stel hotemetoten van de nabij gelegen moskee vonden de tekst niet kunnen. Ze waren beledigd en boos en zo. En om de zaak bij elkaar te houden (in die tijd heeft Cohen zijn thee verslaving (aan theoïne) opgelopen) werd het met spoed verwijderd. En de de officieele journalisten werd het filmateriaal afgenomen.
De leus "Gij zult niet doden", maakte hem bekender dan zijn kunstwerken. Chris Ripken (49) haalde er anderhalf jaar terug het wereldnieuws mee. Zelfs de New York Times schreef over wat hij losmaakte in Rotterdam. Vooraf had de kunstenaar niet kunnen bevroeden wat zijn reactie op de dood van cineast Theo van Gogh (1-11- 2004) teweeg zou brengen. De dag erop stond een agent voor de deur van zijn atelier om te vertellen dat de bijbelse tekst weg moest. De toegesnelde programmamaker van Cineac Noord Wim Nottroth, die zich opwierp als beschermer van de tekst, werd afgevoerd richting politiecel.

Schielijk spoot de Roteb op last van de burgemeester de leus weg. De angst voor onlusten na de moord was groot in Rotterdam. Ripken: ,,Er heerste paniek. Achteraf begreep ik dat Opstelten ontzettend alert was op reacties uit de stad. Het was een heftige tijd. Van Gogh werd afgeslacht tijdens de ramadan, een tekst op zijn borst voorspelde navolging, er kwamen aanvallen op de pers, op cabaretiers, het was een terugval van het denken naar de Middeleeuwen."
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
antidotum
Berichten: 79
Lid geworden op: wo mei 15, 2013 10:43 am

Opdat we niet vergeten.... Theo van Gogh

Bericht door antidotum »



Er is nog steeds niets veranderd, wel dreigender geworden.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nog even Theo van Gogh

Bericht door Pilgrim »

De moord op Theo en het verraad van Beatrix

Door Joost Niemöller, 2 november 2015

Elf jaar geleden fietste Theo van Gogh op die ochtend naar zijn werk en werd hij van achteren ingehaald en afgeslacht door die Bouyeri. De manier waarop blijft ook na wat we nu allemaal gezien hebben van ISIS, schokken. Ineens maakte angst zich meester van de Nederlanders. Angst voor de islam. Al zullen de meeste nog gedacht hebben: ‘Ik laat me niet kritisch uit over moslims, dus aan mijn deur zullen ze wel voorbij gaan.’ Laf wegduiken is helaas voor al te veel Nederlanders kenmerkend geweest. Ze willen maar niet beseffen dat ze allemaal potentieel slachtoffer kunnen worden van de jihad.

Het is natuurlijk triest dat ook nu Wim van Rooy nog moet vaststellen in een heel dik boek dat er nog steeds geen debat bestaat over de islam. Dat sommigen af en toe iets roepen, is namelijk iets heel anders dan een serieus debat over de islam, de sharia, en de Nederlandse rechtstaat. Het is pure lafheid dat iedere discussie over de maatschappelijke rol van de islam gesmoord wordt in de frases over de godsdienstvrijheid. En het is die wegkijkende lafheid waardoor moslims zich steeds zekerder van hun zaak voelen. Wat nog eens bevestigd wordt door de komst van zovelen extra dit jaar.

Zwijgen en pamperen.

Theo van Gogh zelf zag dat goed in die column voor Metro die hij vlak voor zijn dood schreef:

De Amsterdamse politie heeft geen interesse om autochtonen die bedreigd worden door een steeds agressiever wordende minderheid, te hulp te komen. En Cohen al helemaal niet. Toen de geestverwanten van meneer Jahjah bijna drieduizend Amerikanen om zeep hielpen in het WTC, was de eerste gang van onze burgemeester naar de moskee. Op scholen, in moskeeën, overal in Amsterdam werd feest gevierd om deze prachtige overwinning op Satan. Cohen kroop dan ook voor de gelovigen en betoogde: “Jullie horen bij ons!”, in plaats van te vragen: “Wat doen jullie eigenlijk hier?”

Precies dat zou ook weer na de moord op Van Gogh gebeuren. Koningin Beatrix ging na de moord op Theo naar een Amsterdams Marokkaans jongerencentrum om de moslims te troosten. Beelden waar ik nog steeds niet zonder ontgoocheling naar kan kijken. Hier komt maar een woord bij me boven: Verraad.



http://joostniemoller.nl/2015/11/de-moo ... n-beatrix/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Theo van Gogh! Jij was niet gelovig!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Over dat verschrikkelijke walgelijke arrogante kutwijf Beatrix ben ik al een paar jaar duidelijk genoeg geweest. En die zoon van haar is misschien niet zo erg, maar wel een eersteklas lul. Daarin ben ik overigens niet de enige die dit vaststelt. Trouwens, kut en lul horen bij elkaar. De Nederlanden waren ooit een republiek. Maar waarom toch kiezen voor een onbetrouwbare verraderskliek die zich het Huis van Oranje ging noemen? Ach, onder Mozes gebeurde dit ook bij het joodse volk. God alleen was niet genoeg. Ze wilden een koning. En inderdaad, ze kregen koningen. De een nog beroerder en corrupter dan de ander. Vooral tegenover God. In dat licht zag ik Beatrix als een corrupte koningin tegenover het volk. Want het Nederlandse volk is in meerderheid atheïst en toch trok dat kutwijf zich daar niks van aan. Jarenlang bepaalde God haar troonrede en toch bleef zij koningin in de veronderstelling dat dit bij de gratie Gods was. Stom wijf! Dus . . . voor de meerderheid van het volk was haar troonrede telkenmale een uiting van WAARDELOZE zelfgenoegzaamheid. Maar dat interesseerde dat kutwijf geen malle moer.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nog even Theo van Gogh

Bericht door Pilgrim »

“Here we stand…..(Like a couple of fools)”

Geplaatst op 3 november 2015

Afbeelding

(Herdenking van de moord op Theo van Gogh, maandag 2 november 2015)

Ik geef het toe: Al enige dagen van tevoren had ik me al afgevraagd of de herdenking van de moord op Theo van Gogh, op 2 november 2015, misschien ófwel een dag eerder gehouden zou worden, ófwel dit jaar überhaupt zou pláátsvinden. De reden voor mijn twijfel in deze was dat de twee voorgaande herdenkingen beide in het weekend hadden plaatsgevonden en deze op máándag, toch nog altijd een doordeweekse dag...


Aangezien ik in het geval van de eerste mogelijkheid sowieso verhinderd zou zijn, met het oog op een eerder gemaakte afspraak voor de zondag, zocht ik zaterdagochtend op Google naar het één of andere bericht dat hierover uitsluitsel zou kunnen geven . . . en vond het, wonder boven wonder: De herdenking zou dit jaar gewoon op de betreffende datum, 2 november plaatsvinden, ook al viel dat op de ‘gewone werkdag’ maandag. Ook het tijdstip, de invulling van het programma en de personen die er hun bijdrage aan leverden, zouden niet afwijken van die van de voorgaande jaren. Nu ik dat zeker wist, nam ik het besluit er in dat geval eveneens weer bij aanwezig te zijn. Zeker nadat ik “onze” Jack Terrible, zoals bekend een vaste medewerker aan dit gebeuren, over mijn voornemen had gemaild, en uit zijn antwoord was gebleken dat hij dat leuk zou vinden. Toch bleek mijn aanvankelijke twijfel niet geheel ongegrond...

De herdenking zou, zoals gezegd, op het gebruikelijke tijdstip, om 14.00 uur beginnen, op de plek waar de moord destijds plaatsvond, in de Linnaeusstraat, Amsterdam-Oost. Toen ik daar, zoals bij mij altijd het geval is, ruim vóór tijd arriveerde, zo rond 13.30 uur, trof ik weliswaar Jack – wat ik half en half wel had verwacht, want mijn gewoonte in deze is ook de zijne, weet ik inmiddels- maar dat was dan ook alles: géén andere belangstellenden, die er het vorige jaar tenminste nog gewéést waren, zij het in niet al te grote getale. Maar dat was dus ook, zoals reeds opgemerkt, op ZONDAG geweest. We wachtten af, maar de situatie zou zich niet wijzigen. Ook niet toen het naar 14.00 uur liep en de delegatie van de Stichting Vrienden van Pim Fortuyn, de initiatiefnemer van de herdenking, ten tonele verscheen. Deze delegatie bestond om precies te zijn uit: Organisatrice Jennifer Vetter, tevens de vaste spreekster op de herdenking, Robert Kelder, uitgever van het nog immer miskende boek “Doodlopende weg” van Slobodan R. Mitric, waarvan men inmiddels had kunnen wéten dat hij zich de gelegenheid niet zou laten ontgaan om zijn zoveelste riedel omtrent dit meesterwerk te gaan afdraaien, en verder twee dames, die op hun beurt deel uitmaakten van de delegatie: ene Marianne Houtzager en, warempel, een Somalische, die, nóg verrassender, bleek te luisteren naar de naam Ayaan(!) Liban. Dit kleine gezelschap had wat bloemen meegebracht waarvan er een deel samen met enkele kleine decoraties op de bewuste plek werden neergelegd. Nu làg er tenminste iets, wat even tevoren nog niet het geval was geweest.

Het hele aanwezige gezelschap bestond op dat moment aldus uit acht personen, de twee politie-agenten, die de veiligheid moesten waarborgen, meegerekend. En dat zou, zeker daar in de Linnaeusstraat, niet meer veranderen. Jennifer hield haar voor dat moment bestemde rede, Jack zijn voor de gelegenheid gemaakte voordracht, en intussen, terwijl het voorgedragene van tijd tot tijd overstemd dreigde te worden door het aanwezige verkeer, onder andere door de gillende sirenes van langs scheurende ambulances, passeerden ons op het trottoir de nodige voorbijgangers, waarvan – niet verrassend, gezien de locatie- opvallend veel mét baard of hoofddoek, afhankelijk van de sekse. Een oude moslima in een scootmobiel bestond het zelfs om haar vervoermiddel een ogenblik stil te leggen en een schuwe, wezenloze blik op het gebeuren te richten. Ik keek onwillekeurig of ze er misschien niet langs kon, maar dat was niet het geval. “Doorrijden mens, je hebt hier niets mee te maken,” beet ik haar toe, onwillekeurig geprikkeld door haar lege staren. Dat hielp wel, want ze tufte verder.

Het was op dat moment, dat ik heel even in de lach dreigde te schieten vanwege het absurde van de situatie, iets, wat mij nog een paar maal bijna zou overkomen tijdens het tweede deel van de herdenking in het Oosterpark bij het monument “De Schreeuw.” Dat lag echt niet aan de waardigheid, die men heus wel in acht trachtte te nemen, maar des te meer aan de toestand in zijn geheel: In 2013 was de opkomst al slecht geweest, het jaar daarna nog iets minder, en nu... Tja, hoe moest je dit noemen? Ik kon er niets aan doen, dat me op dat moment een oude hit te binnen schoot van de Rockgroep Suzi Quatro uit de jaren ’80, getiteld “The race is on.” In mijn gedachten drong de tekst zich op: “Here we stand like a couple of fools and the race is on.” “Hand in hand as we break the rules and the race is on.....”

Hoe lang was Theo van Gogh nu dood? Elf jaar. Vermoord door een moslimfanaat. Vanaf het begin was het al duidelijk geweest dat het de bestuurlijke elite niet of nauwelijks had geïnteresseerd; de grachtengordel-elite,waarvan sommigen zich íntieme vrienden van hem hadden genoemd, beweerden, hem ‘in stilte’ te herdenken... Ja, wat je zei: “In stilte”: op deze herdenking waren ze helemaal nooit geweest. En nu... thans... mogelijk inderdáád omdát het een doordeweekse dag was... Een sterker bewijs, dat de ernst van de situatie nog steeds niet tot de massa was doorgedrongen, kon je feitelijk niet krijgen! De voordrachten op déze locatie waren intussen gehouden, daarmee het eerste deel van de herdenking afgesloten. Werklui, op dat moment bezig met een op die hoogte gelegen pand, waren net aan hun koffiepauze toe en boden ons allen óók “een bakkie” aan. Kijk, dat was nu toch wel weer hartverwarmend; dan krijg je tenminste het idee dat je tóch ergens een snaar geraakt hebt!

Na de koffie trokken wij – acht man, twee politiemensen inbegrepen dus – voor het tweede deel van de ceremonie naar het Oosterpark, waar overigens mij nog een aardige verrassing wachtte, die wat mij betrof de middag wel goed maakte: een aanwezige daar, die ik op dat moment nog niet kende, vroeg iets aan Jack, waarna hij zich tot mij wendde: “Theresa Geissler? Mag ik me even voorstellen: Ik ben D. G. Neree.” Hij verklaarde niet de hele plechtigheid te zullen uitzitten. “Ik ken het intussen wel. Maar ik wou U even zeggen dat ik uw artikelen bij E.J. Bron met plezier lees en dan in het bijzonder de Duitse vertalingen: Dat is heel goed werk. Natuurlijk is zoiets leuk om te horen! We wisselden nog enige ogenblikken van gedachten, waarbij ik op mijn beurt blij was hèm ook een vriendelijkheid te kunnen toevoegen: “Wijlen ‘meneertje’ was erg op U gesteld,” deelde ik hem mee, “hij heeft op de site laten vallen dat hij het altijd erg goed met U heeft kunnen vinden.”

Zodra onze aandacht werd gevraagd voor de lange, inmiddels overbekende verhandeling van de Heer Kelder vertrok D. G. Neree nogal schielijk. “Dàt ken ik dus al. Maar ik wou het U even zeggen. Prettige dag verder!” De rest van de plechtigheid bezorgde dit me tóch een zeker gevoel van voldoening. Behalve de Heer Kelder hield ook Jack nog één keer zijn voordracht – toch in ieder geval ter ere van Theo van Gogh – waarna de taak voor de beide politieagenten – M/V, voor ik het vergeet – er óp zat. We bedankten hen voor hun aanwezigheid, ook al kon niet worden gezegd dat er ook maar één moment gevaar had gedreigd, zelfs niet in de vèrte... Alleen dat totale gebrek aan belangstelling was confronterend geweest. Dàt wel.

Maar toch: Wie op grond daarvan aan mij zou vragen of ik een volgende keer weer aanwezig zal zijn, kan op een volmondig “ja” rekenen. Nú helemaal. En waarom? Heel eenvoudig hierom: Iemand zal de herinnering aan Theo van Gogh toch hoog moeten houden. Alsmede het besef dat de islamitische tirannie het nóóit mag winnen. En als zijn “vrienden” het niet doen... Wel, dan doen wij het. Zó ligt het, en niet anders.

Door: Theresa Geissler

https://ejbron.wordpress.com/2015/11/03 ... -of-fools/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nog even Theo van Gogh

Bericht door Pilgrim »

SCHREEUW MEE!

Geplaatst op 23 oktober 2016

Afbeelding

“Doe het niet!”, schreeuwde Theo, maar toch werd de vrijheid van meningsuiting met hem vermoord. Natuurlijk ben ik nu nog steeds in staat ook dit kritische verhaal te schrijven, maar Theo is voor niets gestorven, want de ‘creeping-sharia’ schrijdt voort. Het wil maar niet tot de meeste van onze politieke leiders doordringen dat de totale islamisering van onze westerse cultuur een zeer traag en haast onomkeerbaar proces is. De islamisering is in feite een oorlog met onconventionele wapens, zoals de voor moslims verplichte Taqiyya, de baarmoeder, het misbruik van de verouderdeMensenrechten en met als geheime wapens de Raad van Europa en de naïviteit van het politiek linkse establishment.

Objectief en historisch gezien vormt de islam een culturele beweging met religieuze, juridische, politieke, economische, sociale en militaire leefregels, waarbij de religieuze component de dekmantel vormt voor andere componenten. Islamisering vindt mondiaal plaats, begint pas echt wanneer er afdoende moslims in een land wonen om op te komen voor de religieuze rechten. De westerse politiek-correcte, tolerante, multiculturele cultuur die nu toegeeft aan de deze religieuze rechten laat daarmee sluipenderwijs ook de andere componenten van de islamitische cultuur toe.

Dat is wat Theo aantoonde. De invoering van ‘halal-voeding’, islamitische rechtspraak, vrijwillige islamitische gettovorming met een parallelle samenleving en sharia politie, verzet tegen islamkritiek en persvrijheid, haatpredikers die tegen integratie preken, FGM, eerwraak, de Marokkaanse vlag bij onze Dodenherdenking, moslima zwemuren in zwembaden, polygamie, inteelt, kindbruidjes, gedwongen huwelijken, ISIS enz, enz, zijn daar zoals wij nu merken enkele van de gevolgen van.

Afbeelding

En om op ISIS terug te komen, vergeet niet dat meer dan 70% van de jonge Neder-Turken in ons land met de ideeën van ISIS sympathiseren en dat bijna de helft van de moslims in Nederland islamitisch-fundamentalistische denkbeelden (bijv. sharia prevaleert boven grondwet ook in NL) koesteren. En vergeet ook niet dat als een Nederlands politicus (leider van de grootste politieke partij met miljoenen landgenoten die zijn ideeën delen) het probleem van de veelal criminele Marokkaanse 3e generatie aankaart en met reële oplossing komt om de last daarvan voor onze gemeenschap te verminderen, hij in zijn vrijheid van meningsuiting wordt beknot met rechtszaken. Hierbij ook nog aangetekend dat het overgrote deel van Turken en Marokkanen tot de islam behoren.

Dat zijn allemaal gevolgen van de ‘creeping-sharia’ en de islamisering van ons mooie land. Daartegen kwam Theo in verzet, hij werd vermoord voor zijn vrije woord. Vooral het islamitische ‘baarmoeder-wapen’ zal over een jaar of 20 zijn effectiviteit aantonen en daar zal de machtige NAVO niets tegenin kunnen brengen, tenzij we het gedachtegoed van Theo levend houden. Onze mooie cultuur, die mij – en velen in ons land die onze cultuur weten te respecteren – voorspoed en vrijheid heeft gebracht, is het waard om voor te vechten.

Kom daarom op 2 november naar de herdenking, laat daar ook uw schreeuw tegen de islamisering en dus voor de meningsvrijheid horen.

Zie eveneens:

http://www.herdenktheovangogh.nl
http://www.stichtingbeeldvanpim.nl

Door: Peter Rissing

https://ejbron.wordpress.com/2016/10/23/schreeuw-mee/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nog even Theo van Gogh

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik herinner mij van een paar Marokkanen al of niet moslim, dat zij zeer terecht de moord op Theo van Gogh aankaartten om de vergelijking te trekken met de lichte straf die de (intens diep corrupte walgelijke - mijn woorden) rechter vonniste over de moordenaar van Pim Fortuyn. Ik kon hen daarin slechts gelijk geven met de woorden: "Hij was een corrupte rechter van de ergste verraderlijke soort."

Ik denk dat ik er woensdag bij ben, bewapend met camera en intens diepe afkeer voor moslims. In dat deel van de Linneausstraat zien we normaliter veel Marokkaanse kopvod parasieten lopen. Ik zal proberen zo goed en kwaad als het kan zo veel mogelijk vast te leggen op de gevoelige pixels.

Moslims deugen niet. Omdat hun profeet ook niet deugde.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Verzameltopic volksvreemde rechters en hun rechterlijke dwalingen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Moord op Theo van Gogh door Marokkaanse moslim. Vandaag is de herdenking.

Afbeelding

Twaalf jaren geleden besloot een serieuze diep gelovige Marokkaanse moslim, genoemd Mohammed Bouyeri, zijn geloof eer aan te doen en schrijver filmmaker Theo van Gogh af te slachten. Allah Akbar als luie flikker en misselijk makende knecht van de historische Mohammed (de naam Mohammed is niet voor niets een favoriete naam onder ‘goede’moslims) was daar blijkbaar te beroerd voor.

U kunt vandaag Theo van Gogh herdenken in Amsterdam. Theo stond niet alleen kritisch ten opzichte van de islam - ook het christelijke geloof en dogmatisch links Nederland moesten het ontgelden. Theo had dus ook afgeslacht kunnen worden door Vollert van der Graaf voor zijn kritiek op de linkse Gutmensch politici. Maar Volkert hield het bij wie de toekomstige minister-president van Nederland had kunnen worden: Pim Fortuyn. Hij had geluk met een van onze corrupte rechters, genoemd Frans Bauduin. Na twaalf jaren onderdak met hotel accomodatie mocht hij de gevangenis weer verlaten. De rechter in het proces van de Marokkaanse moordenaar Mohammed Bouyeri oordeelde echter dat moord bedreven uit geloofsovertuiging zoals bedoeld is in de grondwet, vrijspraak vereist. Ehhh . . . ik vergis me, om voor mij onbegrijpelijke reden kreeg Mohammed A - herstel B - levenslang. En levenslang voor een vrome moslim betekent ook echt tot aan je dood wachten voordat Allah de poorten van zijn islamitisch bordeel voor moslims, die in naam van Allah gemoord hebben, opent.

Ik weet niet beter dan dat er in ons land vrijheid van godsdienst heerst. Daar hoort nu eenmaal haat zaaien bij en het beledigen en God. Voor moslims zijn niet-moslims minderwaardige wezens die het beste de keel doorgesneden kan worden. Het staat allemaal in het lievelingsboek van de moslim: KORAN.

De moordenaar van Theo van Gogh, uiteraard een Marokkaanse moslim, hield zich destijds keurig aan de koran. Niks mis mee. We hebben immers in ons land meer Marokkanen en niet minder. Als het aan justitie ligt komen daar het liefst nog een boel moslims bij, want met minder wil dit nepkabinet geen genoegen nemen. Wilders wilde daar wat aan doen. Maar dat mag dus niet. Want we hebben hier godsdienstvrijheid en aangezien bijna alle Marokkanen moslim zijn is het begrijpelijk dat Wilders voor het gerecht wordt gesleept. Moslims eisen nu eenmaal respect. Respect verdienen? Ho maar! Vandaar ook dat ALLE moslims parasieten zijn. De Koran staat vol met instructies om niet-moslims te haten en te doden. Nogmaals: godsdienstvrijheid en blijheid. Helaas gold dit niet voor Theo van Gogh. Moslims deugen niet. Nou ja, behalve dan in hun gelijk als uitgesproken parasieten.

HEINEKEN IS EEN MERK. EEN MOSLIM IS EEN BESNEDEN DROOGKLOOT.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opdat we niet vergeten. Theo van Gogh.

Bericht door Ariel »

In memoriam, Theo van Gogh. Zijn stem is gestild, maar anderen blijven gelukkig spreken.

Mooie foto.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Opdat we niet vergeten. Theo van Gogh.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ondertussen worstelen een stel van de pot gerukte rechters met de vraag of de vraag naar meer of minder Marokkanen wel is toegestaan in een risicoland voor mensen met een drang tot vrije meningsuiting.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opdat we niet vergeten. Theo van Gogh.

Bericht door Pilgrim »

Over de AIVD, de moord op Theo en het bezoek van de koningin

18 november 2015, Gerard de Boer

Afbeelding

In december 2003 verklaarde de toenmalige minister van Justitie Piet Hein Donner in de Tweede Kamer dat de AIVD geen terroristen mocht opsporen.

Nog geen jaar later werd op dinsdag 2 november 2004 in de Amsterdamse Linnaeusstraat Theo van Gogh door de 26-jarige Jihadist Mohammed Bouyeri afgeslacht. Van Gogh werd door hem van korte afstand met acht kogels beschoten, waarna hij met een groot kapmes zijn keel doorsneed. Vervolgens stak Bouyeri het mes tot aan de ruggengraat in de borst van Theo van Gogh. Overigens had de AIVD al een heel dossier over de moordenaar aangelegd, maar daar was het bij gebleven.

Lees verder>>>
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opdat we niet vergeten. Theo van Gogh.

Bericht door Pilgrim »

Video – Geert Wilders: We hebben niets geleerd van de moord op Theo van Gogh

Redactie Zoomin, 02-11-2016

Afbeelding

'Nederland is onveiliger geworden, verder geïslamiseerd'

Het was woensdag 12 jaar geleden dat Theo van Gogh werd vermoord door de moslimterrorist Mohammed Bouyeri. Volgens PVV-leider Geert Wilders heeft Nederland niets geleerd van die moord.

Bekijk HIER de video!

http://politiek.tpo.nl/2016/11/02/video ... theo-gogh/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opdat we niet vergeten. Theo van Gogh.

Bericht door Pilgrim »

Herdenking Theo van Gogh – Toespraak door Theresa Geissler (02-11-2016)

Geplaatst op 2 november 2016

Afbeelding

Geachte aanwezigen, Vrienden van Pim Fortuyn, geestverwanten van Theo van Gogh,

Vandaag herdenken wij hier een mens. De Mens Theo van Gogh. Nu, 12 jaar geleden, stierf hij, zo’n 2,5 jaar na de politicus en beoogd premier van Nederland, Pim Fortuyn. De verschillen tussen beide moordaanslagen, zijn zij de moeite waard om te benoemen? Tèllen zij überhaupt? Mijns inziens zijn de overeenkomsten belangrijker: Beiden werden met voorbedachte rade van het leven beroofd. Beiden vielen ten prooi aan de thans nog onderhuidse, voortwoekerende strijd die de samenleving teistert, met als inzet: De westerse identiteit, het westerse normen- en waardestelsel, het vrije woord.


Om mij nu even te bepalen tot Theo, wiens sterfdag het hier tenslotte is, die wij herdenken: Theo was een artistieke geest. Een artiest, een geslaagd cineast, een “Bekende Nederlander.” Alleen al hierdoor werd hij, bijna onvermijdelijk, opgenomen in het ‘Grachtengordelmilieu.’ Economisch behoorde hij tot dat milieu. Cultureel behoorde hij tot dat milieu. Hij bleef evenwel voldoende zichzelf om nooit te verbergen dat hij mentaal gezien níet tot dat milieu behoorde. Dat hij té veel Realist was om zich aan dat milieu te conformeren. Dat hij de realiteit niet wenste te verloochenen om maar onvoorwaardelijk tot die bepaalde kring te kunnen behoren, in welke men algemeen zijn blik juist àfwendt van die realiteit en hem daarentegen richt op verbondenheid met de bevoorrechte elite, tot en met een sprankje aandacht van het zogeheten koningshuis aan toe.

Zo was Theo niet, dat ambieerde hij niet en die boodschap is dan ook overgekomen: Zowel bij zijn overlijden als bij de herdenkingen in de jaren daarna heeft de familie Von Amsberg consequent geschitterd door afwezigheid. Steunbetuiging verlenen aan die kringen, uit welke de móórdenaar van Theo afkomstig was, bleek voor hen aanmerkelijk belangrijker. En niet alleen voor hèn: Want hetzelfde valt te constateren met betrekking tot al diegenen – afkomstig dus uit datzelfde Grachtengordelmilieu – die de begaafde, succesvolle cineast Van Gogh door de jaren heen gráág tot hun vriendenkring rekenden. Evenwel vraag ik U: Nu, bij de herdenking van zijn sterfdag, waar zijn deze mensen nú? Waar waren zij bij eerdere herdenkingen gedurende de voorgaande jaren?

Het is waar: Twee jaar geleden werd het antwoord gegeven in Volkskrant Magazine door mevrouw Katja Römer-Schuurman, thans weer Katja Schuurman, die daarin toegaf niet naar deze herdenkingen te gaan, omdat zij en de haren “Theo liever herdachten in hun eigen, intieme kring.” Die behoefte aan ‘intimiteit’ verhinderde haar echter niet om het volgende ogenblik enige laatdunkende schimpscheuten ten beste te geven, gericht aan het adres van de vriendinnen die Theo tijdens zijn leven had gehad. Schimpscheuten, die ik hier niet zal gaan herhalen, aangezien w i j er hier althans naar zullen streven om déze herdenking een respèctvol karakter te geven, maar die veel zeggen over het diepte-gehalte en de mentaliteit van hen, die zichzelf tot Van Gogh’s “own pople” rekenden.

Afbeelding

Zij vergisten zich daarin: Theo van Gogh was níet één van de hunne: Hij was een Realist. In tegenstelling tot vrijwel de gehele rest van die kliek van BN’ers met een hoog D66-gehalte was hij zich bewust van de gevaren die de Nederlandse samenleving ook tóen al bedreigden, vanwege het ‘islam voor olie’-beleid van de bestuurlijke elite, had hij oog voor het verwerpelijke van de islam….en stak dat niet onder stoelen of banken. Hij bracht dat onder meer tot uiting door het uitbrengen van zijn werk “Submission I en II”, in samenwerking met Ayaan Hirsi Ali. Hij nam hiermee een groot risico, iets, wat hij vrijwel zeker ook beseft heeft, maar Theo was een bevlogen mens, die deed wat hij móest doen.

Tenslotte heeft hem dit het leven gekost: Hij viel ten prooi aan de vergeldingsdrang van een vertegenwoordiger van de fundamentalistische islam, of ik kan beter zeggen: Aan een vertegenwoordiger van de ISLAM. Want als Erdoğan, een van de meest verachtelijke islamitische dictators van het ogenblik, tenminste één keer niet gelogen heeft, dan is dat geweest op het moment dat hij ronduit stelde: “Er bestaat geen gematigde islam: Islam=islam.”

Maar in plaats van dat Theo’s vrienden uit het grachtengordelmilieu deze realiteit erkenden en zich nadrukkelijk distantieerden van alles wat met diezelfde islam te maken had, vergáten zij liever. Algemeen trokken zij zich wederom terug in het politiek-correcte denken en vergaten hiertoe de plek waar hij zo lafhartig om het leven werd gebracht, het monument, dat te zijner ere werd opgericht... Zij kozen, kortom, voor het wegkijken en de vergetelheid. Teneinde ongestoord de islamisering van onze maatschappij te kunnen blijven omarmen.

Afbeelding

Zij, die dit níet verkozen, die deze twee plaatsen níet wensten te vergeten, die de jaarlijkse herdenkingen in ere zijn blijven houden en hier vandaag dan ook weer aanwezig zijn, deden en doen dit, omdat ZIJ de ware, realistische geestverwanten zijn van Theo. Tijdens zijn leven hebben zij hem vaak niet eens persoonlijk gekend en hebben zij nooit tot de BN-kringen behoord waartoe hij behoorde. Maar juist daaraan ziet men dat er nog ándere banden bestaan dan die welke het eerst in het oog springen: Banden, die op den duur de meest waardevolle en sterke blijken te zijn. Theo, jij was de witte raaf onder de BN’ers, die ons voorging in het patriottisme. Moge het offer, dat jij gebracht hebt ons de kracht geven om deze strijd voort te zetten. Als dan jouw officiële naaste vrienden zich hiertoe niet geroepen voelen, als zij de wil, de kracht en het zelfbewustzijn blijken te ontberen om op te komen voor de Nederlandse, humanistische normen en waarden, om, zogezegd, de westerse identiteit te blijven verdedigen, laat dan jouw gééstverwanten het doen, niet in de laatste plaats ter nagedachtenis aan jou.

Rust in vrede, Broeder: In de harten van allen, die het patriottisme, het verzet tegen de islamisering zijn toegedaan, leef jij voort tot in Eeuwigheid.

Ik dank U voor de aandacht.

Door: Theresa Geissler

Foto´s: “Jack Terrible”

https://ejbron.wordpress.com/2016/11/02 ... 2-11-2016/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Opdat we niet vergeten. Theo van Gogh.

Bericht door King George »

AIVD houdt nog steeds taps achter over moord op Theo van Gogh: “Dit lijkt verdacht veel op een doofpot”

De moord op Theo van Gogh lijkt verdacht veel op een doofpot, schrijft Peter Wierenga in een open brief aan minister Plasterk in de Volkskrant.
Hij merkt op dat het feitenrelaas over de moord rammelt.
De CTIVD, de commissie die toezicht houdt op de inlichtingendiensten, bevestigde dat de AIVD meer informatie had over Mohammed B. dan ze had erkend.

Woede

Officier van justitie Frits van Straelen, die ervan overtuigd was dat Mohammed B. hulp heeft gehad, wilde weten wat er allemaal gezegd was in het huis dat de AIVD had verhuurd aan leden van de Hofstadgroep.
Maar tot zijn woede kreeg hij de taps niet van de AIVD. Hij kreeg ze alleen van na de moord.
Bijna 11 jaar na dato is gebleken dat op de taps wordt gezegd dat een zekere persoon eerst iemand anders dan Mohammed B. opdracht gegeven zou hebben tot de moord, merkt Wierenga op.

Persoon 2

Deze opdrachtgever wordt door de CTIVD ‘persoon 2’ genoemd. De AIVD heeft deze informatie niet doorgegeven aan het OM.
Toen dat begin dit jaar alsnog gebeurde, besloot het OM in Amsterdam vervolgens er niets meer mee te doen.
Wierenga verzocht minister Plasterk in april om inzage in de taps, maar kreeg tot zijn verbazing alleen taps van na de moord.

Duidelijk patroon

De minister heeft volgens hem 152 passages geweigerd, waaronder die over de ‘opdrachtgever’ en over de periode voor de moord.
“Er is een duidelijk patroon: informatie moet steeds worden afgedwongen,” schrijft Wierenga in de brief. “En als die er eenmaal is, blijkt dat eerdere informatie niet klopte.”
Er zijn steeds zaken verhuld of vertraagd en dat past in zijn ogen niet bij een democratie.

http://www.volkskrant.nl/politiek/-best ... ~a4431342/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opdat we niet vergeten. Theo van Gogh.

Bericht door Pilgrim »

Hij zou vandaag 60 geworden zijn...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opdat we niet vergeten. Theo van Gogh.

Bericht door Pilgrim »

Herdenking moord op Theo van Gogh ( 02-11-2017)

Geplaatst op 29 oktober 2017

Afbeelding

Programma:
I. LINNAEUSSTRAAT te Amsterdam, locatie van de moord,
omstreeks 14.30 uur:
1 MINUUT STILTE
BLOEMLEGGING
Sprekers

II. OOSTERPARK BIJ HET BEELD “DE SCHREEUW” te Amsterdam,
omstreeks 15.00-16.00 uur:
1 MINUUT STILTE
BLOEMLEGGING
Sprekers

Allen die zich geroepen voelen om te spreken zijn hierbij van harte uitgenodigd.
Graag een email aan de organisatoren sturen.
Email: [email protected]; [email protected];
Stichting Beeld van Pim; www.beeldvanpim.nl
Stichting Vrienden van Pim Fortuyn; http://www.pimfortuyn.com/pim-fortuyn
Pim Fortuyn Foundation; www.herdenktheovangogh.nl; www.herdenkpimfortuyn.nl
Geplaatst door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/10/29 ... 2-11-2017/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opdat we niet vergeten. Theo van Gogh.

Bericht door Ariel »

Bent u ook zo benieuwd naar die 'verdwenen' Van Gogh-tapes?

Gijs van de Westelaken had graag geweten of de moord voorkomen had kunnen worden

Nog steeds worden de AIVD-taps van de Hofstadgroep inzake de moord op Van Gogh niet vrijgegeven.

Ruim negen jaar geleden, in 2008, mocht ik op deze plek een voetnoot schrijven bij wat toen het afsluitende Kamerdebat leek over de moord op Theo van Gogh, op 2 november 2004. In de tussenliggende jaren was met name één kwestie blijven hangen: waar waren toch de AIVD-taps gebleven van de afluisteroperatie in het Haagse Laakkwartier, waar de geheime dienst maandenlang leden van de Hofstadgroep rond moordenaar Mohammed Bouyeri in de peiling had gehouden?

Kort na de moord konden ze om staatsgeheime redenen niet overhandigd worden aan het Openbaar Ministerie en/of de Tweede Kamer, vervolgens bleken ze grotendeels van te slechte kwaliteit en uiteindelijk klopte ook dat niet: ze waren zoek, of per ongeluk weggegooid, of vernietigd, want dat gebeurde nu eenmaal standaard met oude computerbestanden. Een onbevredigend einde, want graag hadden we, samen met een enkel actief Kamerlid als SP'er Ronald van Raak, geweten of de AIVD in de weken voorafgaand aan 2 november misschien niet goed had afgeluisterd - en wie weet de moord dus had kunnen worden voorkomen.

De kwestie van de bestanden belandde zo op de lijst met wonderbaarlijke Haagse verdwijningen, aangevoerd door het befaamde fotorolletje van Srebrenica. De Kamer zette opgelucht een streep onder het dossier-Van Gogh, men had tenslotte wel wat anders aan het hoofd dan oude koeien; ik zie nog de verveelde blik voor me van Alexander Pechtold richting plafond - gelukkig, daar ging het belletje voor een stemming, snel wegwezen - gadegeslagen door een zware delegatie AIVD'ers op een ambtenarentribune. Buiten scheen de zon, op een terrasje aan het Plein hief de vijftien m/v sterke AIVD-delegatie het glas op de goede afloop, met uitzicht op het fraaie pand van de exclusieve sociëteit De Witte - straks zouden de hogergeplaatsten onder hen daar wellicht nog wel een afzakkertje nemen, te midden van de andere leden van de Haagse politieke en vooral ambtelijke elite.

Het gekonkel van topambtenaren achter de schermen, terwijl de heren een genoeglijk glaasje drinken in sociëteit De Witte

Die onbevredigende voetnoot bleef de jaren daarna hangen, bij ons althans, en toen het tienjarig jubileum van de moord zich aandiende, bedachten we - we zijn tenslotte filmmakers - dat het een goed idee zou zijn een politieke thriller te maken rond die effectieve onder-het-tapijt-veegoperatie.

Dat vonden ze bij de VPRO, de Human en de NPO ook, en dus maakten we 2/11 - Het Spel van de Wolf, waarin het plot vooral draaide rond die verdwenen bestanden - en rond het gekonkel van topambtenaren achter de schermen, verbeeld in een sessie tussen Pierre Bokma als secretaris-generaal en Johan Leysen als AIVD-hoofd, terwijl de heren een genoeglijk glaasje drinken in sociëteit De Witte.

De film zou worden uitgezonden op 2 november 2014 en in de weken daaraan voorafgaand kort te zien zijn in enkele bioscopen. Bij een daarvan, EYE in Amsterdam, meldde zich al snel een delegatie van Binnenlandse Zaken onder aanvoering van minister Ronald Plasterk. Ze kochten een kaartje - waarvoor dank - en toen er rond de theorie van de film toch nog enige politieke opwinding ontstond, besloot de minister alsnog tot een aanvullend onderzoek.

Misverstandje
O nee hoor, bij de AIVD wordt niks zomaar weggegooid, hadden we dat gezegd? Misverstandje

Dat duurde even, maar ruim een jaar later kwam de CTIVD (de commissie die toezicht houdt op de veiligheidsdiensten) met een stevig rapport, waarin een intrigerende verrassing stond: alle afluisterbestanden waren opnieuw uitgeluisterd en geanalyseerd. Hè?! Ze waren toch zoek, weggegooid of vernietigd? O nee hoor, bij de AIVD wordt niks zomaar weggegooid, hadden we dat gezegd? Misverstandje - ze waren destijds gewoon grotendeels onverstaanbaar, dus kon men er niks mee, maar anno 2015 ging dat met nieuwe software stukken beter.

Niet dat er nou echt interessante zaken naar voren waren gekomen - die bestanden, het stelde grotendeels maar bar weinig voor, een enkel ondergeschikt nieuwtje daargelaten; nee, de commissie had ook geen behoefte om, wat ze anders meestal wel doen, het rapport te voorzien van een geheime bijlage, dat was helemaal niet nodig.

Nou, reageerden wij, samen met de al die jaren vasthoudende reporter Peter Wierenga: als het allemaal niet veel voorstelt, maak die bestanden dan maar openbaar, dan kunnen we ze zelf beluisteren. Maar dat ging zomaar niet. Wierenga stortte zich op een WOB-procedure, die in eerste instantie integraal werd afgewezen (die 'nationale veiligheid' bleek toch ineens een dingetje); na een bezwaar werden alsnog 12 A4'tjes verstrekt, de meeste met erop niet meer dan een deels weggelakte alinea.

Op internet lazen we dat mevrouw mr. drs. J.J.P. Bosman lid was van de ballotagecommissie van sociëteit De Witte

Op naar de Haagse rechtbank dan maar. Eind augustus mochten we onze zaak bepleiten bij mevrouw mr. drs. J.J.P. Bosman, die al snel korzelig haar hakken in het zand zette toen de inderdaad nogal aandringende WOB-specialist Roger Vleugels namens ons het woord voerde. Dat beloofde niet veel goeds. Erg optimistisch waren we al niet binnengekomen - op internet hadden we gelezen dat mevrouws enige nevenfunctie het lidmaatschap van de ballotagecommissie van sociëteit De Witte (zie boven) was.

Raakt u ook zo benieuwd naar die oninteressante bestanden?

Het verbaasde ons dan ook niet toen we onlangs in de post een afwijzing van de rechter op het WOB-verzoek aantroffen - veel woorden maakte ze er niet aan vuil, maar om ons schuldbewust in de hoek te zetten schrok ze ook niet terug voor een enkele pompeuze formulering, zoals: 'Het vrijgeven van de informatie vormt een directe bedreiging voor de democratische rechtsorde en de veiligheid van de staat.' Raakt u ook zo benieuwd naar die oninteressante bestanden?

Rest ons nog een laatste beroepsinstantie: de Raad van State. Maar ja, die staat onder leiding van Piet Hein Donner, de man die kort na de moord, met het oog op Van Goghs geschriften, als minister van Justitie, voorstelde de Wet op de Godslastering maar eens af te stoffen. Of hij lid is van De Witte weet ik niet. Enfin, we beraden ons.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opdat we niet vergeten. Theo van Gogh.

Bericht door Pilgrim »

Jan Roos: Theo van Gogh 13 jaar geleden vermoord, Nederland niets geleerd
LaVieJanRoos - Gepubliceerd op 2 nov. 2017

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opdat we niet vergeten. Theo van Gogh.

Bericht door Pilgrim »

Speech Theresa Geissler tijdens de herdenking van Theo van Gogh (Amsterdam, 02-11-2017)

Geplaatst op 2 november 2017

Afbeelding

Geachte aanwezigen, vrienden van Pim Fortuyn en geestverwanten van Theo van Gogh:

Het is vandaag de 13de verjaardag van de moord op Theo van Gogh. Er heerst hier momenteel rust. Véél meer rust dan voor de herdenking van deze sterfdag passend geweest zou zijn. Mensen worden geboren, mensen sterven... en de vergetelheid volgt onherroepelijk. Zèlfs, ja zèlfs als het de dood betreft van een klokkenluider, die op gewelddadige wijze om het leven is gebracht. Vanwege niets anders dan het verkondigen èn het verdedigen van het vrije woord.


Juist daarom is het echter, dat wij, zoals wij hier bijeen zijn, alles op alles zetten om die vergetelheid, die in een tragisch geval als dit geen bestaansrecht zou mogen hebben, te blijven trotseren: Men kan het ook zó uitdrukken: Hier staan wij: Wij kunnen niet anders.

Want om te beginnen was Theo een bijzonder mens: Als cineast was hij gevierd, ook in de kringen van de Grachtengordel. En wat, vraag ik U, zou hem normaal gesproken hebben weerhouden om, evenals zovele anderen in die kringen, comfortabel achterover te leunen, verzínkend in de oppervlakkigheid van het progressieve snobisme, gekoppeld aan het zelfgenoegzame “goedmenschendom” ?

Dát echter deed Theo nu juist niet. Hij weerstond die verleiding. Hij bleef oog houden voor de maatschappelijke ontwikkelingen, de intriges van de EU-politiek, het foute van de massa-immigratie en de daaruit voortvloeiende islamisering. En zijn talent, dat hem tot een gevierde “BN”er had gemaakt, bleef hij aanwenden om voor de gevaren van dit alles te waarschuwen.

Dat maakte hem tot een witte raaf onder de BN’ers, een gunstige uitzondering binnen zijn eigen kring…. en tegelijkertijd een doorn in het oog niet alleen van “progressief Links”, maar tevens van hen die zich in gedachten al Heer en Meester wanen van West-Europa, dat zij door list en bedrog hebben weten te betreden. De Witte Raaf moest worden neergehaald. En de Witte Raaf wèrd neergehaald. Afgeslacht.

Een voorbode van wat ons, westerlingen, onherroepelijk te wachten staat als wij ons blind blijven staren op de vermeende “zegeningen” van de massa-immigratie en het zogenaamd “vreedzame” karakter van de islam. Alleen al om díe reden dienen wij alles op alles te zetten om de vergetelheid tenminste in dít geval géén kans te geven!

Theo, jij zult, als het aan ons ligt, nooit worden vergeten! In wezen kún jij niet sterven, in die zin, dat degenen die zich jou herinneren er alles aan zullen doen om die fakkel, dat lichtbaken, brandende te houden!

“Keep the homefires burning”, zoals de Britse geallieerden tijdens beide wereldoorlogen al vol overgave zongen. Wij zeggen het hen van harte na:

Als het aan het Patriottisme ligt, zal dit vuur nooit doven, maar ons blijven bezielen om de strijd voort te zetten: Tegen de massa-immigratie, de islamisering en de schijn-elite, vóór het behoud van onze westerse samenleving en onze westerse cultuur.

Rust in vrede, Theo van Gogh; Zij die de strijd blijven aangaan, vergeten jou niet!

Ik dank U voor de aandacht.

Door: Theresa Geissler

https://ejbron.wordpress.com/2017/11/02 ... 2-11-2017/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opdat we niet vergeten. Theo van Gogh.

Bericht door Pilgrim »

Het vrije woord vermoord...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opdat we niet vergeten. Theo van Gogh.

Bericht door Pilgrim »

Theo van Gogh herdacht (02-11-2017)
Omroep PowNed - Gepubliceerd op 2 nov. 2017

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie