Het demoniseren van Geert Wilders.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89879
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het demoniseren van Geert Wilders.

Bericht door Ariel »

door Pilgrim

Interessant filmpje over Van Agt waarin hij Wilders racistisch noemt en zijn lidmaatschap zal opzeggen van het CDA als met de PVV gaat samenwerken. Moeilijk voor te stellen dat ik vroeger ooit op deze man gestemd heb
Dit is voor de CDA een goede manier om van de geriaat Van Agt af te komen. De man is een antisemiet van de hoogste orde. :yuk:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52312
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het demoniseren van Geert Wilders.

Bericht door Mahalingam »

Staats Journaal 08:00 vandaag.
Geert komt in beeld. Zie vanaf 6:20
Let op de stilstaande achtergrondsbeelden op de TV monitoren.
Van die uitgeknipte plaatjes die zo overduidelijk laten zien dat Wilders een demoon is.
Het fragment begint ermee en eindigt met net zo'n soort beeld.
http://player.omroep.nl/?aflID=11023186
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het demoniseren van Geert Wilders.

Bericht door Pilgrim »

Mahalingam schreef:Let op de stilstaande achtergrondsbeelden op de TV monitoren.
Het spijt me, maar ik zie niets of ligt dat aan mij. Ik zie wel monitoren op de achtergrond, maar die staan veel te ver weg. [c045.gif]
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52312
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het demoniseren van Geert Wilders.

Bericht door Mahalingam »

De presentator heeft achter links van hem (rechts in beeld dus voor de kijker) twee grote schermen boven elkaar staan die bijna de helft van het beeld rechts opvullen. Beide tonen dezelfde beelden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het demoniseren van Geert Wilders.

Bericht door Pilgrim »

Hmm, ik snap geloof ik wat je bedoelt, maar ik vind het wat ver gezocht. Ik heb er zelf niets demonisch in gezien. Ik zie gewoon Wilders. :?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Het demoniseren van Geert Wilders.

Bericht door silkyboxershortXL »

Ik vind het niet ver gezocht, er wordt echt wel gelet op het laatste beeldje. Ooit weleens zo´n beeld van de koningin gezien? Met dezelfde knop waarmee je het beeld stilzet kun je ook een beeldje naar voor of naar achter. En een totaal andere gezichtsuitdrukking is het gevolg. De verantwoordelijke is vast geen Wilders fan. Zijn baan staat immers ook op de tocht. En als we het toch over media hebben; De bijgevoegde link klassieke muziek op internet wil ik mee aantonen hoe goedkoop radio kan zijn. Zo´n bandbreedte 24/7 kost per jaar ± $100.000,- Zonder reclame blokken! Dit is waarschijnlijk net zoveel als het salaris van Maartje van Wegen die
gedurende een 2 uur durend programma teksten gaat voorlezen die ze aangereikt krijgt om muziekwerken aan te kondigen. Hiervoor heeft ze een koninklijke onderscheiding voor gekregen. http://pri.kts-af.net/redir/index.pls?e ... icksrc=xml
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Mahalingam
Berichten: 52312
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het demoniseren van Geert Wilders.

Bericht door Mahalingam »

Op HVV staat een ingezonden tekst en de schrijver heeft de moeite genomen om de beelden eruit te knippen en te vergroten. Dan zie je als stilstaand beeld op die monitoren in de uitzending deze:

Afbeelding
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Het demoniseren van Geert Wilders.

Bericht door silkyboxershortXL »

Het heet dus subliminal massaging las ik. Ernstig. Waar zou je een klacht daarover kunnen indienen?http://weblogs.nos.nl/ombudsman/procedure/
Is het niet een taak van FFi om hier een klacht over uit te brengen?
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Het demoniseren van Geert Wilders.

Bericht door naar boven »

silkyboxershortXL schreef:Het heet dus subliminal massaging las ik. Ernstig. Waar zou je een klacht daarover kunnen indienen?http://weblogs.nos.nl/ombudsman/procedure/
Is het niet een taak van FFi om hier een klacht over uit te brengen?
Nee.
1) FFI is de PVV niet. Als er geklaagd moet worden dient Wilders, of de PVV, dat zelf te doen.
2) Het heeft totaal geen zin. Klagen over dit soort dingen wordt meestal (en mijns inziens terecht) als kinderachtig gezien: wie gekozen heeft voor een prominente rol in de politiek moet tegen een stootje kunnen. Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal. Het is misschien niet netjes, maar de publiciteit die een klacht tegen iets vrijwel ongrijpbaars met zich meebrengt, werkt over het algemeen in het nadeel van de klager.
3) Dat een miljard+ mohammedanen zich druk maken over een tekeningetje is al reden genoeg om je niet druk te maken over afbeeldingen.
RTFM
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Het demoniseren van Geert Wilders.

Bericht door silkyboxershortXL »

naar boven schreef:
silkyboxershortXL schreef:Het heet dus subliminal massaging las ik. Ernstig. Waar zou je een klacht daarover kunnen indienen?http://weblogs.nos.nl/ombudsman/procedure/
Is het niet een taak van FFi om hier een klacht over uit te brengen?
Nee.
1) FFI is de PVV niet. Als er geklaagd moet worden dient Wilders, of de PVV, dat zelf te doen.
2) Het heeft totaal geen zin. Klagen over dit soort dingen wordt meestal (en mijns inziens terecht) als kinderachtig gezien: wie gekozen heeft voor een prominente rol in de politiek moet tegen een stootje kunnen. Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal. Het is misschien niet netjes, maar de publiciteit die een klacht tegen iets vrijwel ongrijpbaars met zich meebrengt, werkt over het algemeen in het nadeel van de klager.
3) Dat een miljard+ mohammedanen zich druk maken over een tekeningetje is al reden genoeg om je niet druk te maken over afbeeldingen.
1 akkoord, maar toch wil ik niet door de nos aan subliminal massaging te worden blootgesteld.
2 Het ziet er niet zo niet aantoonbaar uit. en inderdaad, je bereikt pas wat als er 1000den klachten komen en dan nog bemoeienis van de rest van de media. Er is al wel consensus dat het verwerpelijk is.
3 Daar zeg je zoiets, sinds ik mij met de islam bezig houd zet ik steeds meer mijn hakken in het zand.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Mahalingam
Berichten: 52312
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het demoniseren van Geert Wilders.

Bericht door Mahalingam »

silkyboxershortXL schreef:Het heet dus subliminal massaging las ik. Ernstig. [...]
Neen, het is niet subliminaal. Dat is het geval als er in de continue video stroom zeer kortstondig een ander beeld zit dat te snel voorbij is om het bewust te zien.
Wat hier gebeurt is dat op de monitoren een stilstaand beeld is dat na wat woorden van de presentator in beweging komt en waar de kijker dan vervolgens in duikt. En aan het eind gebeurt het omgekeerde en wordt weer afgesloten met een stilstaand beeld. Het is de keuze van de stilstaande beelden die zo 'typisch' Hilversums is.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Het demoniseren van Geert Wilders.

Bericht door Zwartmeer »

Reacties toevoegen uitgeschakeld...

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89879
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het demoniseren van Geert Wilders.

Bericht door Ariel »

:laugh1: Prachtig filmpje. Wilders als een Zionistische spion. Het kan niet beter.
Wie heeft dit filmpje gemaakt? Ihsanyd?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52312
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het demoniseren van Geert Wilders.

Bericht door Mahalingam »

Denkend aan het feit dat nr. 27 van de PVV dhr. Kops zijn baan leraar Duits kwijt is 'omdat die niet in de groep past' , kwam de vraag op: en wat denk die groep dan wel?
Hier een powerpoint presentatie van een hoorcollege van de Fontys Geschiedenislerarenopleiding.

http://www.hetvrijewoord.org/wp-content ... 201011.pdf

"Historistisch denken: op zoek naar objectiviteit. Welke bronnen willen wij kennen? Wilders als gek of op zoek naar nuance? Het lastige is dat Wilders nog leeft. Onze specialiteit: oordeel achteraf.”

"De vraag is of Wilders om die reden dus in het rijtje Caesar, Karel de Grote, Karel V, Louis XIV, Napoleon, Stalin, Hitler, etc. thuishoort. En zo ja, moet je hem dan bestrijden. En zo ja, hoe dan?”
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
carabo
Berichten: 312
Lid geworden op: di jan 15, 2008 12:45 am
Contacteer:

Re: Het demoniseren van Geert Wilders.

Bericht door carabo »

Zwartmeer schreef:Reacties toevoegen uitgeschakeld...

Ariel schreef: :laugh1: Prachtig filmpje.
:laugh1: Geweldige muziek ook.
Krijg meteen zin om in een bar met een houten vloer een bottle dance te doen. :rock:
Alles in de koran over barmhartigheid, liefde, tolerantie en vergeving tegenover niet Moslims is afgeschaft door het zwaardvers sura 9:5 - Jalaluddin Al-Suyuti
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Het demoniseren van Geert Wilders.

Bericht door birdie »

PVV KIEZERS GESMAAD DOOR VOLKSKRANT

Door Joost Niemoller

Volkskrantcolumniste Evelien Tonkes schreef niet alleen smadelijk over Wilders door hem een racist te noemen, ook de kiezers op Wilders noemde ze racisten, en zodoende hebben zij ook het recht zich gesmaad te voelen en naar de rechter te stappen. Aldus Le Corbeau, zo’n kiezer.

Smaad van de kiezer

-door Le Corbeau-

Spanje verloor vanmiddag van Zwitserland. Het na Frankrijk eerstvolgende land van het boerkaverbod – althans in de tweede stad van het land – moest het afleggen tegen de minarettenverbieders. Dat kwam hard aan. Ik had vandaag andere zorgen. In de Volkskrant werd ik weggezet als een racist.

Racisme. Woordinflatie. Als ik racistisch ben, dan zijn de toeristen die voortaan met een boog om Limburg heen rijden dat helemaal. Blijkbaar hebben zij voortaan de pest aan Limburgers. Ik heb niet de pest aan alle Marokkanen en Turken. Waarom zou ik?

Dat de anti-Wildersratten al wel gauw uit hun riolen zouden komen, wist ik. Toch had ik deze intensiteit niet verwacht. Die Volkskrant-column kwam hard aan. Nu moet ik, hardwerkende Nederlander, naar het politiebureau om aangifte te doen tegen Evelien Tonkens en haar kersverse hoofdredacteur (jazeker, heer Remarque, het zijn uitdagende tijden op de krant). Dat kost me minstens een vrije middag. Hebt u het gehoord, Mr. Fred Teeven van de VVD? Als we willen dat het nog wat worden gaat met de crime fighting in de polder, moet het mes in de procedures. Ik hoorde laatst van een mede-kerklid hoe erg die interactieve formulieren zijn. Een familielid liet hem even wat zien. Dat triggerde mijn broeder, want hij was zelf ontzettend handig met Adobe PDF enzo. Op een achternamiddag had hij een uiterst werkbaar alternatief in elkaar gezet. Maar wat de korpscommandant niet kent, dat vreet hij niet. En zijn man (pardon, vrouw) in blauw die op straat had moeten lopen, hij (zij) ploegde voort op zijn/haar trage pc.

Smaad van de kiezer. Is dat een novum? Heb ik een zaak? Mij dunkt, inhoudelijk toch zeker. Als het strandt, strandt het op ontvankelijkheid.

En dan komt het hoge woord eruit: ik ben een banale racist

Tonkens zet mij, als een van anderhalf miljoen PVV-kiezers, neer als iemand die:

- “het overtuigde racisme van Wilders geen onoverkomelijk probleem” vindt;

- “misschien zelf niet veel tegen moslims [heeft], maar er niet zo mee [zit] dat iemand namens [mij] islamofobe haatpraat uitslaat”.

Dat is op maar nog niet over het lasterlijke randje. Verderop in het artikel wordt echter vastgesteld dat ik:

- een vorm van het “banale, onovertuigde racisme” aanhang.

De schrijver betoogt in deze alinea dat mijn racisme (wat ik blijkbaar heb) niet zozeer het meest “zorgelijk” verschijnsel is van deze dagen, maar het feit dat ik “zo gemakkelijk over Wilders’ racisme heenstap”.

Echter, vervolgens komt het hoge woord er toch uit; van mij wordt gezegd dat ik een “banale racist” ben: “Maar banale racisten, die zich er niet zo druk om maken dat anderen racistisch zijn terwijl ze zeggen dat ze dat zelf niet zijn, die zijn er bij bosjes.”

Met Wilders op weg naar poldergenocide
Subsidiair laak ik Tonkens’ betoog doordat er de duidelijke suggestie vanuit gaat dat mijn ‘tweederangs’ racisme buitengewoon ernstige gevolgen zal hebben. Namelijk, ik versterk en ondersteun Wilders zijn ‘pure’ racisme. Als concreet mogelijk gevolg daarvan noemt de auteur: poldergenocide, een toekomstige (etnische) zuivering in Nederland. De auteur komt onder meer tot deze pessimistische conclusie op grond van een nauwelijks impliciet te noemen vergelijking van Geert Wilders met Adolf Hitler.

Wat ga ik de sterke arm nu vertellen? Onder andere ook dit:

– Mag ik in elk geval vaststellen dat Geert Wilders er geen racistische opvattingen op nahoudt? En dat ik, lid van een gevestigde partij, mede vanuit die wetenschap en na ampel beraad op iemand op de lijst van Wilders’ beweging heb gestemd?

– Mag ik tevens vaststellen dat voorzover ik problemen zou hebben met het gedrag van individuele moslims, dit niets te maken kán hebben met racisme? Immers, de objecten ter zake behoren dan toch in elk geval voor het grootste deel tot het blanke ras (Marokkanen, Turken) en slechts in minderheid tot het zwarte (bijv. Somaliërs).

Nu kan het natuurlijk zijn dat de auteur uitgaat van de onjuiste, maar helaas wel veel gehuldigde opvatting dat islamkritiek c.q. islamofobie gelijk staat aan racisme en/of dat Marokkanen en Turken toch tot een ander ras behoren dan de meeste Nederlanders c.q. West-Europeanen. Maar dan nog had zij zich ervan rekenschap moeten geven dat haar visie op “ras” (die zij kennelijk nakakelt van nietswaardige wetenschappers zoals Jaap van Donselaar) omstreden is.

Wat willen Remarque c.s.? Een juridische wapenwedloop ontketenen?
Evelien Tonkens wilde haar morele superioriteit bewijzen door een bicultureel buurtfeest te bezoeken. Daar werd een – niet eens zo heel geslaagde – poging gedaan om de boel bij mekaar gehouden. Vervolgens drijft ze in de Volkskrant de boel in de rest van de polder uit mekaar.

Het is al eerder vastgesteld: scribenten en volksmenners die zich keren tegen Henk en Ingrid, houden de boel niet bij mekaar. Dat is iets wat ze doelbewust niet willen, aanhangers van het Cohenisme die zij zijn. Misschien laat ik mij wel uit de tent lokken en doe ik met mijn bezoek aan het politiebureau precies wat Philippe Remarque beoogt: pogen met het schotschrift van Tonkens een juridische wapenwedloop te ontketenen, als opmaat voor de volgende in het grote Wilders-proces. Kwaadaardig noem ik dat.

http://www.artikel7.nu/?p=18179
Het stront gooien gaat maar door. Leernicht van der Dunk en Co kunnen er wat van, en houden er zelfs van.
Waarom???? De druiven zijn heel erg zuur!

Hier het stuk van Tonkens

http://extra.volkskrant.nl/opinie/artik ... e_racisten
† 14 september 2012.
Mahalingam
Berichten: 52312
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het demoniseren van Geert Wilders.

Bericht door Mahalingam »

Zelfs nu in de toekomst van een PVV kabinet voorlopig van de baan is, houdt het demoniseren niet op.
Nu weer zo'n Arabist, Jan Jaap de Ruiter, die op de site 'Bruggenbouwers" (tja, wat is in a name) beweert dat Feert aan taqiyya doet. Even een paar quotes:
De PVV is eerst en vooral een partij die zich richt tegen deze nieuwe godsdienst in Nederland en haar belijders en terecht staat de PVV in de buitenlandse pers te boek als xenofoob en anti-islam.[...]
We hebben het Wilders de moslims vaak horen verwijten: ze zijn niet betrouwbaar, ze hebben een dubbele agenda. Ik kan er niets aan doen, maar nu ik Wilders zo al te makkelijk zijn sociaal-economische wisselgeld zie uitruilen, kan ik alleen maar concluderen dat hij dat, de strategie van de taqiyya toepassend, doet om zijn ware doel te verwezenlijken: het de moslims en de islam in Nederland zo moeilijk mogelijk maken.[...]
Ik vraag me altijd af met dit soort mensen: waarom zijn ze geen Moslim geworden als dat Mohammedanen gedoe zo fijn is?
Moslimtactieken van Wilders
http://www.bruggenbouwers.com/2010/06/1 ... n-wilders/
Spoiler! :
De spreekwoordelijke inkt van de verkiezingen was nog niet droog of Geert Wilders, voorman van de Partij voor de Vrijheid, liet zijn keiharde AOW-eis van 65 jaar vallen om erger te voorkomen: een paars(plus)kabinet. Hij deed de concessie ongevraagd en in de media. VVD-leider Rutte had hem nog niets gevraagd. Wilders wekt de indruk dat hij zo graag wil regeren dat hij ook op andere sociaal-economische terreinen wellicht tot – verregaande – compromissen bereid is. Misschien toch maar water bij de wijn doen in het onderwijs of extra bezuinigingen in de zorg? Op één terrein heeft hij zich niet uitgelaten en dat is de islam, de moslims en de ‘massa-immigratie’. En ik denk dat we hem daar ook niet in even toegevende tonen over zullen horen. De PVV is eerst en vooral een partij die zich richt tegen deze nieuwe godsdienst in Nederland en haar belijders en terecht staat de PVV in de buitenlandse pers te boek als xenofoob en anti-islam. In Nederland kijken we echter niet meer op van weer een stevige uitspraak van Wilders over de moslims. Kopvoddentaks, ach ja, een woordspeling en nu weten we wel dat Wilders cum suis tegen hoofddoekjes en wat dies meer zijn. Je zou haast gaan denken dat Wilders en zijn beweging een strategie hadden uitgedacht die pas nu aan het licht komt: we zetten een conservatief sociaal-economisch programma uit waarin we strijden voor verworven rechten en tegelijkertijd houden we vast aan onze extreme anti-islamagenda. De verkiezingen gingen vooral over (behoud van) het geld in de huishoudens en daar heeft Wilders dus mee gescoord: conform verwachtingen. Maar de adder onder het gras is zijn islamagenda. Daar mag niets aan worden afgedaan: alles is onderhandelbaar maar dat niet. En een peiling van EenVandaag gaf Wilders –weer- gelijk: zijn achterban zit er niet zo over in als de eis van de 65 jaar AOW wordt versoepeld.

De tactiek van Wilders lijkt afgekeken van zijn grote opponenten: het principe van de islamitische taqiyya toepassen. Taqiyya is zoveel als dat een moslim in een voor hem vijandig gebied zijn ware moslim aard mag verloochenen uit lijfsbehoud en uit bescherming van de islam tegen vijanden. Taqiyya is een omstreden begrip in de Islam en zorgt voor veel onrust over de betrouwbaarheid van de moslims. Een ware christen verloochent zichzelf niet maar de ware moslim wel! We hebben het Wilders de moslims vaak horen verwijten: ze zijn niet betrouwbaar, ze hebben een dubbele agenda. Ik kan er niets aan doen, maar nu ik Wilders zo al te makkelijk zijn sociaal-economische wisselgeld zie uitruilen, kan ik alleen maar concluderen dat hij dat, de strategie van de taqiyya toepassend, doet om zijn ware doel te verwezenlijken: het de moslims en de islam in Nederland zo moeilijk mogelijk maken.

De kwestie Hero Brinkman viel me overigens ook op. Mark Rutte heeft zich in het openbaar al afgevraagd hoe het nou toch met deze dissident zit. In verkiezingstijd begon hij te zeuren over democratisering van de PVV; middels geheime opnamen kwamen we te weten dat Brinkman Wilders in zekere zin als opponent ziet. Kortom: een recept voor veel onrust en instabiliteit in de toekomstige PVV fractie. Wat was en is de reactie van Wilders? Hij dekt zijn man, wat heel nobel is, zegt dat hij diens initiatieven waardeert, jammer dat hij hem niet altijd inlicht. Tja, hoe geloofwaardig ben je dan als coalitiepartner? Ik vind het een brevet van onvermogen voor de PVV en als ik het gezicht van Hero Brinkman goed bekijk, dan zit er nog wel wat aan te komen. Maar Wilders? Nee, hoor, ons woord staat als een huis. En verdraaid: nu moest ik toch wéér aan de islam en de moslims denken! Die werd door Wilders altijd verweten uit te zijn op overheersing, een fascistische ideologie die de wereld wil veroveren, de koran een handboek voor terrorisme. En wat was de reactie van de moslims dan? Nee hoor, dat is niet waar, islam is vrede, wij willen tolerantie, bruggen bouwen en samen leven. Wij zijn één in ons streven vrede te brengen en vrede te geven en moslims die dat niet doen zijn geen echte moslims. Nu breekt mijn klomp: weer past Wilders een truc toe van de door hem zo verfoeide moslims en hun islam: ontken dat je slechte bedoelingen hebt of intern verdeeld bent, ontken de ostentatief aanwezige aanwijzingen daarvoor en sluit de rijen, ook al ziet iedereen dat de realiteit een andere is.

Wilders en zijn PVV passen het principe van de geheime agenda, een verkapte taqiyya toe, en denken de mensen in het land zand in de ogen te kunnen strooien door eenvoudigweg te verklaren één te zijn, net zoals moslims altijd zeggen dat ze alleen maar vrede willen en beogen, ook al ziet iedereen dat er ook moslims zijn die dat helemaal niet willen. U bent net zo doortrapt als de door u zo verfoeide moslims! Chapeau, meneer Wilders, en omdat het zo is dat de islam en de moslims,slim als ze zijn, alleen maar (door) groeien en bloeien, tegen de verdrukking in, zal het u, even slim als u bent, ook vast lukken uw doelen te verwezenlijken: een plek in de regering van dit land. Maar u zult uiteindelijk niet winnen en zij zullen niet winnen. Er zijn slechts verliezers en dat zijn op de eerste plaats de gewone inwoners van dit mooie land die gegijzeld zijn geraakt in zinloze polarisatie.

Jan Jaap de Ruiter is arabist aan de Universiteit van Tilburg. Voor meer informatie: http://www.janjaapderuiter.eu" onclick="window.open(this.href);return false;.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Het demoniseren van Geert Wilders.

Bericht door Zwartmeer »

"Omdat de Ruyter geen kogelvrij vest droeg in tientallen zeeslagen die hij meemaakte, sneuvelde hij uiteindelijk voor zijn vaderland,
In die tijd droegen ze harnassen.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Mahalingam
Berichten: 52312
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het demoniseren van Geert Wilders.

Bericht door Mahalingam »

Er is weer nieuw voer voor de demoniseerders: Daniel Pipes die getuige-deskundige is in het Wilders proces.
Hij schreef dit begin februari:
How to Save the Obama Presidency: Bomb Iran
http://www.danielpipes.org/7921/bomb-ir ... presidency
dat werd vertaald gepubliceerd bij Die Welt (niet meer te vinden inmiddels0 Copie van de tekst hier:
http://de.danielpipes.org/7923/iran-bombardieren
Barack Obama sollte den Iran bombardieren
Dit schoot diverse Gutmenschen in het verkeerde keelgat en die gingen dus zich beklagen. Bij de Presse-Kammer of hoe dat mag heten. Zoals deze mevrouw:
http://www.becklog.zeitgeist-online.de/ ... at-erfolg/
En ze kreeg gelijk: dit had niet gepubliceerd mogen worden zonder discllaimer. Want het is een oproep tot oorlog tegen een bevriende natie en dat is ongrondwettelijk.
Beschwerde beim Deutschen Presserat gegen DIE WELT hat Erfolg!
Let wel: het is de uitgever die veroordeeld wordt, niet de schrijver. Dus het heeft niets te maken met vrijheid van meningsuiting.
En waarvoor is veroordeeld: artikel 6 en 6.1
De eerste is een vangnet artikel over aantasting van de geloofwaardigheid van de pers (boehoe!, we leven inmiddels in 2010 en hebben internet)) en de andere gaat over duidelijkheid van nevenfucties van de schrijver.

Maar dat soort onbenullige vertredingen van de pers-codex zijn koren op de molen van de demoniseerders. Daniel Pipes is schuldig geweest aan een hate-crime in Duitsland en dus gedisqualificeerd op elk menselijk niveau.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89879
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het demoniseren van Geert Wilders.

Bericht door Ariel »

Eimert van Middelkoop (ChristenUnie) laat weer een wind. Het is weer tijd om Geert Wilders de schuld te geven van alle onvrede in dit landje....Dat mensen hun eigen stoepje kunnen schoonvegen komt niet in het hoofd van deze goede man op. Nee, dat vegen moet door de kafir gedaan worden. Investeren in wijken heeft namelijk geen zin als de wijken worden bevolkt door mensen met afwijkend gedrag. Want ondanks zo'n vernieuwing zet de verloedering zich voort, die stopt niet.

'Blijf investeren in achterstandswijk'

AMSTERDAM - Eimert van Middelkoop (ChristenUnie), demissionair minister voor Wonen, Wijken en Integratie, vindt dat er niet mag worden gestopt met het investeren in achterstandswijken. Als dat wel gebeurt, is dat voordelig voor de PVV, zegt hij.

Van Middelkoop maakt zich zorgen over de voortgang van de wijkenaanpak als gevolg van mogelijke bezuinigingen en een mogelijk andere koers van een nieuw kabinet, vertelt hij in Trouw.

"Het zou tamelijk desastreus en destructief zijn. Je laat de wijken aan hun lot over. Het gevolg zou kunnen zijn dat er bij de volgende verkiezingen uit onvrede nog meer mensen op de PVV stemmen. Maatschappelijk is het onverantwoord met de wijkenaanpak te stoppen.” Van Middelkoop stelt dat de wijkenaanpak van de zogenaamde 'krachtwijken', bedacht door Ella Vogelaar, zijn meerwaarde inmiddels heeft bewezen.

Van Middelkoop noemt een regering met de PVV in datzelfde oogpunt interessant. "De PVV mobiliseerde de onvrede. Het zou best interessant zijn als de PVV verantwoordelijkheid neemt voor de wijkenaanpak en al die ontevredenen helpt tevreden mensen te worden."

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7083 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52312
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het demoniseren van Geert Wilders.

Bericht door Mahalingam »

Elsevier kopt met het bericht:
Van Middelkoop waarschuwt voor groei aantal PVV-stemmers
Demissionair minister Eimert van Middelkoop (ChristenUnie) van Integratie vindt dat een nieuw kabinet niet moet stoppen met het aanpakken van de achterstandswijken. Dat zou alleen maar tot meer PVV-stemmers leiden, waarschuwt de minister.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... emmers.htm
Hoeveel belastinggeld kost het inmiddels om een PVV stemmer tot andere gedachten te brengen?
30 miljoen extra in de kansenwijken om een kwart miljoen minder PVV-ers te hebben? Is dat een goede uitruil?

Een reageerder stelt vragen:
- Waarom zouden PVV stemmers in achterstandswijken wonen?
- Waarom zou er alleen uit uit onvrede op PVV gestemd worden en niet uit o.a. gezond verstand?
- Waarom zouden er verwachtingen zijn gewekt m.b.t. een bondgenootschap en met wie?
- Waarom zouden er alleen migranten vervreemd zijn geraakt van de rechtstaat en de politiek?
- En wie wordt er gewaarschuwd en waarvoor?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Het demoniseren van Geert Wilders.

Bericht door Monique »

"Het zou tamelijk desastreus en destructief zijn. Je laat de wijken aan hun lot over. Het gevolg zou kunnen zijn dat er bij de volgende verkiezingen uit onvrede nog meer mensen op de PVV stemmen.

en

"De PVV mobiliseerde de onvrede. Het zou best interessant zijn als de PVV verantwoordelijkheid neemt voor de wijkenaanpak en al die ontevredenen helpt tevreden mensen te worden."
Eerst zegt hij alles te willen doen om de PVV maar niet nog meer stemmen te laten krijgen zodat de PVV nooit kan gaan regeren....en..... even later zegt hij dat de PVV iets moet doen om die onvrede weg te nemen. [c045.gif]

Om dat te kunnen doen zal de PVV dus moeten gaan regeren wat deze klojo dus wil voorkomen.

Dat is hetzelfde als iemand zijn schep afpakken en hem dan verwijten dat hij geen kuil heeft gegraven.
Amorele atheistische nitwit
Mahalingam
Berichten: 52312
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het demoniseren van Geert Wilders.

Bericht door Mahalingam »

Ooit gehoord van Greg Shapiro? Ik niet. Het is een Amerikaanse lolbroek, een soort cabaretier en dus goed links.
Hij zit momenteel in Amsterdam met vrouw en kindjes te genieten van de multikul (en net zoals zijn vakgenoten, een steentje bijdragen in de Wilders-demonisatie).
En hij krijgt ongenood bezoek van een Marokkaanse jeugdige. Is de multikul nog steeds zo leuk dan?
In welke bochten draait een Gutmensch zich dan? Net zulke bochten als al eerder Hanneke Groenteman en haar twee tasjesrovertjes.
"Why can’t I trust my non-racist instincts?! Why couldn’t it be NOT a Dutch-Moroccan teenager who cracked my window-frame? Why do I now have to call the police and report the incident and add to the statistics that VVD or PVV will use to kick out immigrants and refugees who are NOT looking for a handout, who DO want the crap jobs that the Dutch unemployed won’t touch, AND who work twice as hard as everyone else?"[...]
"...if I ever see that damn kid again, I’ll probably still invite him to drink tea."
Cohen mag daar dan wel weg zijn, zijn Geest waart er nog rond.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments
Greg Shapiro bijna racist na inbraak
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Het demoniseren van Geert Wilders.

Bericht door Dhana »

Ik vind het altijd nog zo ongelooflijk dat een groep mensen die zelf onderdeel zijn van een religie die dagelijks ettelijke tientallen onschuldigen de lucht in blaast, verder verantwoordelijk is geweest voor de grootste genocides aller tijden, zich ernstig zorgen maakt over de gevolgen van uitspraken van een mens die die wantoestanden aan de kaak stelt.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Mahalingam
Berichten: 52312
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het demoniseren van Geert Wilders.

Bericht door Mahalingam »

Hoe kijken ze in Turkije tegen de opkomst van de PVV aan? Hier is een artikel uit Hürriyet.
Immigrants in Holland unfazed by rise of anti-Islamic party
The rise of an anti-Islamic political party in recent Dutch elections leaves some Muslims in the Netherlands concerned for their future. Others, however, say the hostility is unlikely to last long because it is only a symptom of a lack of knowledge about the religion and does not reflect the day-to-day reality of their experience.

Although Dutch voters gave the anti-Islamic party a boost in recent elections, Muslims in the Netherlands predict the hostile political atmosphere will be short lived, an idea bolstered by the fact that they are facing no increase in discrimination.

In the recent general elections, Geert Wilders’ far-right Party for Freedom, or PVV, recorded significant gains and ended in a strong third place, with 24 seats out of 150 in parliament. Wilders campaigned on a platform that included ending immigration from Muslim countries and instituting a ban on new mosques and the Quran.

With coalition talks ongoing since the shock of Wilders’ election victory and debates continue over his possible participation in the Cabinet, many immigrants and Dutch people think the far-right’s surge in popularity is a temporary situation and does not reflect what they encounter in daily life. And, generally, they don’t take Wilders seriously.

“Although we don’t receive the anti-Islam party’s election success favorably and describe Wilders as a racist, we believe that this was not because of increasing discrimination in this country,” İslam Erkal told the Hürriyet Daily News & Economic Review. He also said he thought the political atmosphere would change soon.

Erkal is the secretary of a Turkish charity foundation that runs a mosque that was originally a synagogue. The Turkish community bought the building in 1979 and turned it into the Mescid-i Aksa mosque, which has a community of around 1,500. The mosque is located in The Hague’s China Town, once a Jewish neighborhood that is now dominated by Turkish and Chinese immigrants.

Eric Outshoorn, a veteran Dutch journalist from the Netherland’s most circulated newspaper, daily De Volkskrant, told the Daily News that the rise in anti-Islamic rhetoric is temporary because it is rooted in ignorance.

“Dutch society is experienced enough to overcome this conflicting situation. It’s a matter of time,” he said. “The main problems about the rise of anti-Islamic rhetoric in this tolerant country are the majority of Dutch people don’t know anything about Islam. They don’t know that there is also a tolerant Islam like in Turkey and Indonesia, not like very hard-line Sunni Islam.”

Assassination of Pim Fortuyn
Polarizing politicians are not new to the Netherlands. “The rise of discriminatory politicians in the Netherlands was not a developing fact. It happened suddenly with the assassination of Pim Fortuyn,” said Evren Madran, a 30-year-old Turkish translator who has been living in the Netherlands for nine years and is married to a Dutch woman.

Fortuyn was a Dutch politician known for his extreme views about immigrants and Islam. He called Islam “a backward culture,” and said that if it were legally possible he would close the borders to Muslim immigrants. He is the politician who coined the slogan, “Holland is full!”
Fortuyn was assassinated during the 2002 Dutch national election campaign by a Dutch rights activist who said he murdered Fortuyn to stop him from exploiting Muslims as “scapegoats” and targeting “the weak members of society” for political gain. Now Wilders is seen as his successor, only less entertaining.

“Dutch people love to be dampened by a politician who plays the victim role,” Madran said. According to Madran, Fortuyn’s party, called Pim Fortuyn List, benefited from this and Wilders was trying to fill that role by playing up the U.K.’s refusal to let him enter the country.

“Dutch people made it a national honor issue,” he said. “Both Fortuyn and Wilders were filling the open space of Dutch politics, which has been formed by the monotony of Dutch politicians.

“And also if we follow the political developments within the far-right surge, we can see the ongoing gradual elimination of the social state and the adoption of terror laws in the Netherlands,” Madran said. “For me this rhetoric was used for that in a controlled way and will continue to be used to legitimize their moves.”

‘Holland is full’
Madran said the “Holland is full” slogan was partly correct and was an effective campaign strategy for Wilders because it reflects reality. But Outshoorn disagreed with this analysis and said people were saying the same things in the 1950s. “No, Holland is not full,” he said.

A 21-year-old Surinamese student at The Hague University, who gave only her first name, Nandini, said she also voted for Wilders because she agrees that Holland is full.

“It’s not about discrimination. It’s a reality,” she said. “And Wilders’ visions consist not only of Islam. He has really different views on economics, for example.” Nearly half of The Hague University’s students are from foreign countries.

The combined legacy of the Netherlands’ colonization of Suriname and the current immigration issue has put Suriname immigrants in a unique situation. When Suriname gained independence in 1975, Dutch subjects living in the former colony were given the choice of Dutch or Surinamese citizenship. About 200,000 out of a population of 450,000 left Suriname for the Netherlands.

Another student from the same university, Aaron Elyazar, who is from Indonesia, said living in Holland as a Muslim was hardly an unbearable situation.

“Wilders’ boom does not reflect discrimination in daily life, at least not more than in the other European countries,” Elyazar said. “And if one day the Dutch state wants to get rid of us, I don’t care; Muslims can always find better places to live. But their need for immigrants will never end. If not now, I’m sure they will need [immigrants] again.”

Uncertain future
But some immigrants still feel insecure about Wilders’ rise. Millet Milad, a Libyan man who has been living in Netherlands for 20 years, said Wilders’ racist opinions frightened him about the future.

“After the results of the last election, I started to be afraid for my family’s future, “ Milad said. “If it continues like that, I will surely leave this country.”

Mahmoud Mostafa, 40, from Egypt, agreed with Milad and said the problem was Wilders himself. “Even if we don’t face more discrimination in daily life, Wilders’ views are quite provocative, and we are afraid of rising discrimination in daily life because of his provocations.”

Redokan Schat, a Dutch man who converted to Islam three months ago and is now one of the members of Mescid-i Aksa mosque, said he found peace in Islam after searching for 20 years. “Dutch people are afraid of Muslims just because of a lack of knowledge, but of course this will change, and the anti-Islam party’s rise will not continue,” Schat said.

But Wilders, the lone politician at the center of this nationwide debate, has pledged to continue his rise to power and make his party part of the new government. When the elections were over, he declared, “Nobody in The Hague can bypass the PVV anymore.”
http://www.hurriyetdailynews.com/n.php? ... 2010-07-04
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie