Wilders eist opheldering van NCTb na infiltratie in PVV

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Jan 05, 2010 11:57 am

dinsdag 5 januari 2010

De beveiliging van PVV-leider Geert Wilders blijkt niet erg streng te zijn. Een journalist meldde zich als stagiair bij de partij, werd niet doorgelicht door de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) en kon zo regelmatig dicht in de buurt van de politicus komen. Wilders baalt enorm van de situatie en eist opheldering van de NCTb.

De journalist van HP/De Tijd werkte vier maanden lang bij de partij. Ze deed zich voor als stagiair, terwijl ze in werkelijkheid aan een artikel werkte over haar tijd bij de PVV.

Eigen naam
Wel gebruikte ze gewoon haar eigen naam, Karen Geurtsen, waardoor het heel simpel was om erachter te komen wie zij werkelijk was. ‘Alleen het intikken van mijn naam op Google had destijds al onthuld dat ik journalist ben.’

Geurtsen, die bij HP/De Tijd aan haar eerste baan als journalist bezig is, zegt verschillende keren dicht in de buurt te zijn geweest van Wilders, die al jaren onder de zwaarst mogelijke bewaking staat van de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging (DKDB). ‘Als ik had gewild, had ik hem iets kunnen aandoen,’ aldus de infiltrant.

NCTb
De nepstagiaire, die gedurende vier maanden beleidsmedewerker van Kamerlid Raymond de Roon was, kreeg een toegangspas waarmee zij zonder controles met haar tas en andere spullen tot in de zwaar bewaakte fractiekamer van de PVV kon komen.

Na haar sollicitatiegesprek met De Roon is zij nooit gecontroleerd door de NCTb. Een woordvoerder van de dienst wil weinig kwijt. ‘Daarmee zouden we inzicht in zijn beveiliging geven.’

Laag bij de grond
Wilders zegt enorm te balen. 'Dit is laag bij de grond.' De infiltratie heeft Wilders een onveilig gevoel gegeven. Hij wil opheldering van de NCTb.

Wilders: 'Wij hebben gedaan wat we konden door na te gaan wie zij was. Het gaat om een stagiaire, die heb ik zelf ook. Maar het is waar dat er kennelijk mensen door kunnen glippen.’

Door Robin van der Kloor

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... in-PVV.htm

Undercover bij de PVV

http://www.hpdetijd.nl/archive/2010-01- ... bij-de-pvv

HP/De Tijd-verslaggeefster Karen Geurtsen verbleef bijna vier maanden undercover bij de Tweede-Kamerfractie van de PVV. Doel: onderzoeken hoe ‘gevaarlijk’ de partij van Geert Wilders nu écht is. In de HP/De Tijd die morgen verschijnt, schrijft ze over het hoe en waarom van deze moeilijke missie én de eerste kennismaking met Wilders’ keurkorps en de leider zelf. Hier alvast een voorproefje.

Ik had hem kunnen doden. Ik had hem zelfs tientallen keren kunnen doden. Tijdens mijn eerste dagen als stagiaire bij de PVV kreeg ik een dagpas en gingen mijn tas en ik elke keer dat ik het Tweede Kamergebouw in wilde door de scanner. Toen ik na twee weken een permanente pas kreeg, mocht ik gewoon doorlopen. En dat terwijl Geert Wilders, mijn hoogste baas, de strengst beveiligde man van Nederland heet te zijn.
Gek vond ik dat gebrek aan controle. Mijn collegaatjes vonden dat ook. “Ik zou zo een bom mee kunnen nemen,” zei een van hen. Mijn ‘bom’ was mijn pen.
(...)
Ik had geluk: op 31 augustus, de dag voor mijn eerste officiële werkdag als stagiair bij de PVV én de eerste als volwaardig redactielid van HP/De Tijd, was het jaarlijkse fractie-uitje, op de Gouwzee. En ik mocht mee. Kon ik meteen zien of de PVV een homogene club is.
Op de kade van Monnickendam werd ik bijna van mijn sokken gereden door drie zwarte bolides. Er sprongen breedgeschouderde mannen met ‘oortjes’ uit. Ze keken even spiedend rond en besloten toen dat de kust veilig was. Het rechterachterportier van de middelste auto zwaaide open, een overbekende haardos werd zichtbaar. Daar was hij dan: Geert Wilders, de ster van de show.
De PVV-leider stapte op de gereedliggende Zeeuwse klipper, een klassiek zeilschip uit 1911. Hij schudde links en rechts wat handen en vervoegde zich op het voordek bij twee vertrouwelingen: de Kamerleden Martin Bosma en Teun van Dijck. Bosma was gehuld in een grijze sweater met de tekst ‘Israel Defense Forces’. Zijn baas ging aanmerkelijk minder casual gekleed. Hij droeg een zwart pak over een wit overhemd; alleen de stropdas ontbrak.
Ik ging ook aan boord, en voegde me bij een clubje twintigers, de andere stagiairs.
Het hele artikel staat in de HP/De Tijd die morgen in de winkel ligt.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Zwartmeer

Re: Wilders eist opheldering van NCTb na infiltratie in PVV

Berichtdoor Zwartmeer » Di Jan 05, 2010 1:02 pm

Wilders zegt enorm te balen. 'Dit is laag bij de grond.' De infiltratie heeft Wilders een onveilig gevoel gegeven. Hij wil opheldering van de NCTb.

Ik denk toch dat ie blij moet zijn. Het had ook iemand kunnen zijn die kwade bedoelingen had. Nu kan hij, of zijn beveiligers, er iets van leren.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Jan 05, 2010 1:08 pm

Ik vraag me af hoe gekleurd dit artikel zal zijn. Men is vast niet geïnfiltreerd omdat men zo’n enorme sympathie voor de PVV heeft. En als je een hond wil slaan kan je altijd een stok vinden, en het kleinste incident enorm opblazen.
Straks of morgen maar eens kijken of ik een HP de Tijd kan bemachtigen.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Di Jan 05, 2010 5:08 pm

Ik denk dat de doopceel van de dame in kwestie grondig gelicht is door de veiligheidsdiensten. En ze was niet vuurwapengevaarlijk, had geen vriendjes die haar bommen zouden kunnen laten smokkelen, heeft niet de benodigdheden en instelling op plofkip te worden enz. Geen fysieke bedreiging. Maar wel zeer zeker een politieke dreiging voor Geert zijn zaak. Dat zal naar hogerop doorgegeven zijn en de politieke zetbaas van de NCTb zal besloten hebben om de infiltratie door te laten gaan.
In deze theorie past ook het feit dat ze een 'groene pas' had en niet gecontroleerd werd. Zouden ze haar tas doorzoeken dan is er een kans dat ze (voor bewijsvoering) allerlei afluisterapparatuur bij zich had. Dat had dan gemeld moeten worden en dan zou de 'plausable deniability' in het gedrang komen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Di Jan 05, 2010 5:55 pm

Ariel schreef:Straks of morgen maar eens kijken of ik een HP de Tijd kan bemachtigen.

Toch is HP de Tijd bepaald geen links blad. Vreemd! [c045.gif]
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Jan 05, 2010 6:22 pm

Pilgrim schreef:
Ariel schreef:Straks of morgen maar eens kijken of ik een HP de Tijd kan bemachtigen.

Toch is HP de Tijd bepaald geen links blad. Vreemd! [c045.gif]

Wie weet komt de PVV wel heel goed uit de verf Pilgrim. Wie zal het zeggen.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Wo Jan 06, 2010 2:46 am

Wilders is een teflon politicus. Gooi wat je wilt tegen Wilders, en niets blijft plakken. :smile:
Goede zaak dat een journalist lekken in zijn beveiliging naar voren brengt. Dat is een taak van journalisten: de aandacht vestigen op iets wat niet in orde is. Ik denk dat de meeste mensen het zo zullen zien. Het laatste wat gaat gebeuren is dat hele volksstammen hierdoor gaan stemmen op de PvdA. Zij die Wilders niet zien zitten stemden tocht al niet op hem. Zij die Wilders wel zien zitten zullen hierdoor niet van mening veranderen.

Het hangt wat af van hoe het artikel geschreven gaat worden. Waarschijnlijk gaat het eerst over het lek in de beveiliging. Als dat niet het gewenste effect heeft zal de journalist mogelijk zijn ervaringen publiceren hoe de PVV intern denkt. Maar mensen zijn niet dom. De meeste mensen zullen dat gewoon als modder smijten beschouwen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Jan 06, 2010 2:54 am

Het journaliste/stagiaire meisje was vanavond bij NOVA. Het klonk niet echt goed voor de PVV. Volgens mij wordt dit een erg gekleurd artikel, met Geert Wilders als dictator en de rest van zijn team als makke schapen die niks te vertellen hebben.

De uitzending staat nog niet online. Hier zijn wat reacties.

http://www.novatv.nl/page/detailreactie ... nfiltratie

carabo

Berichtdoor carabo » Wo Jan 06, 2010 2:55 am

Ik merk het vaker dat Wilders fouten maakt, verkeerde pic bij Mohammed Bouyeri, cartoons op zijn website die niet van Westergaard zijn, en niet eens even onderzoek doen op internet naar nieuwe medewerker... Hoop dat er van fouten geleerd wordt of dat hij gewoon mij inhuurt. :roll2:
Alles in de koran over barmhartigheid, liefde, tolerantie en vergeving tegenover niet Moslims is afgeschaft door het zwaardvers sura 9:5 - Jalaluddin Al-Suyuti

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Wo Jan 06, 2010 3:15 am

Iedereen maakt fouten. Zelfs ik... :crying: (soms).
De beste stuurlui staan aan wal, zegt het spreekwoord.

Gelukkig maakt links nog veel meer fouten en leren ze er niets van. Dat is in ieder geval iets. Met modder smijten werkt niet meer. Al een hele tijd. Elke keer als een of andere linksmiegel met een modder smijt campagne komt valt die rotzooi rechtstreeks op hem zelf. En daar plakt het wel! Doekle Terpstra heeft zich voor de eerst komende jaren volkomen onmogelijk gemaakt, bijvoorbeeld. Freek de Jonge: mislukt! En niet alleen dat zijn demonisering mislukte, het kostte hem behoorlijk veel prestige. Hij is een ouwe zure verlopen komediant, maar nu hoor je het van alle kanten.

Ik ga er voorlopig van uit dat die trend niet verandert. Dus HP-de Tijd laat zien dat ze in het rijtje onTrouw, NSB Handelsblatt en de Azijnbode horen.
dan dooft het licht….
Anoniem

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Jan 06, 2010 3:41 am

NCTb: ‘Wilders bepaalt zelf wie hij ziet’

DEN HAAG - Geert Wilders is zelf verantwoordelijk voor wie hij in zijn buurt toelaat. Die boodschap hebben medewerkers van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) hem dinsdag in een persoonlijk gesprek overgebracht. Wilders vroeg om het onderhoud, nadat hem maandag was gebleken dat een HP/De Tijd-journaliste maandenlang geïnfiltreerd was in de PVV.

De NCTb-lijn is dat niet iedereen met wie een beveiligd persoon contact heeft vooraf door het Rijk kan worden gescreend. Dat geldt zeker voor het eigen personeelsbeleid, ‘al heeft de overheid natuurlijk een aanvullende taak als daartoe aanleiding wordt gezien’.

Bijeffect
‘De discussie over beveiliging is voor ons een bijeffect’, zegt hoofdredacteur Jan Dijkgraaf van HP/De Tijd. ‘Wij wilden in de eerste plaats een beeld krijgen hoe het in de PVV-fractie toegaat. Maar zonder dit lek hadden we ons doel natuurlijk nooit kunnen bereiken.’

De zojuist afgestudeerde Karen Geurtsen liep in de zomer stage bij het weekblad, waar redacteur Niek Stolker aan een profiel van de PVV-fractie werkte. Op zijn verzoek mee te mogen lopen met de Kamerfractie, kreeg hij nul op het rekest.

Undercover
Dijkgraaf vond het om die reden gerechtvaardigd undercover te gaan. Wilders noemt dit ‘laag bij de grond’. Dijkgraaf liet Geurtsen solliciteren op een PVV-advertentie waarin stagiairs werden gevraagd. ‘Net als iedereen zijn wij heel geïnteresseerd in deze club’, zegt Dijkgraaf, die de komende vier weken de bevindingen van Geurtsen publiceert. ‘De uitkomst rechtvaardigt zeker deze methode. Het levert geen chocoladeletters op de voorpagina op, maar je weet als burger wel waarop je gaat stemmen. Hakenkruizen hangen er bij de PVV niet aan de muur. Maar als je denkt dat een stel intelligente mensen Nederland gaat redden, word je niet gerustgesteld.’

Geurtsen werkte tussen het zomer- en kerstreces voor het Kamerlid Raymond de Roon. ‘Ik heb respect voor zijn werk’, zegt Geurtsen. ‘Het was niet leuk hem maandag te moeten vertellen dat ik alles heb opgeschreven. Maar hij wist dat ik in Leiden een master journalistiek en nieuwe media heb behaald. Als hij op de man af had gevraagd of ik van plan was een artikel te schrijven, had ik er niet om gelogen. Maar er was geen achterdocht.’

Dagboek
Geurtsen schrijft haar verhalen als dagboek. ‘Ik heb steeds de letterlijke citaten van fractieleden meteen in mijn agenda geschreven. Het verloop van een dag tikte ik ’s avonds uit in de trein op weg naar huis. De verhalen zijn heel feitelijk. De lezer kan zelf oordelen. Een van mijn eigen conclusies is dat de PVV heel selectief opereert en sterk gericht is op effectiviteit.’

http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... e_hij_ziet

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Jan 13, 2010 1:41 pm

'Wilders vond kopvoddentax ook te ver gaan'

AMSTERDAM - PVV-voorman Geert Wilders vond achteraf zelf ook dat zijn voorstel voor belasting op hoofddoekjes te ver ging. Dat zou een beleidsmedewerker van de PVV althans hebben gezegd tegen Karen Geurtsen, die voor HP/De Tijd bijna vier maanden undercover was bij de partij van Wilders.

Toen Wilders zijn plan in de fractie bekendmaakte, was er nauwelijks tegenspraak, schrijft Geurtsen in het nummer dat vanaf woensdag verkrijgbaar is. „Dat durven ze nu eenmaal niet, Geert tegenspreken”, tekende ze op uit de mond van de medewerker. En verder: „Maar Geert heeft later intern wel toegegeven dat zijn voorstel te ver ging, iets wat hij naar buiten toe natuurlijk nooit zal laten blijken.”

Wilders kwam tijdens het debat over de rijksbegroting voor 2010 met een voorstel voor een belasting van 1000 euro per jaar op hoofddoekjes. Het plan was dat iedereen die een hoofddoek wil dragen, daarvoor een vergunning moet aanvragen. „We zijn de hoofddoekjes spuug- en spuugzat”, aldus Wilders in september. Begin november leek de partij het idee alweer te hebben laten varen, toen de PVV in november bij bespreking van de belastingplannen geen voorstel indiende voor de zogenoemde kopvoddentax.

Volgens Wilders is het „echt onzin” dat hij intern heeft toegegeven dat zijn voorstel te ver ging, zo liet hij in een reactie weten.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5772 ... er___.html

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Wo Jan 13, 2010 2:09 pm

„Dat durven ze nu eenmaal niet, Geert tegenspreken”

Kennelijk is Geert een autoritaire man. Dat was ook de indruk van Hans van de Mortel toen hij een keer een partijbijeenkomst van de PVV bezocht, herinner ik mij.

BFA

Berichtdoor BFA » Wo Jan 13, 2010 2:48 pm

Zonder autoriteit kan je geen partij leiden.
De manier waarop Wilders van alle kanten onterecht wordt aangevallen vraagt een grotere autoriteit dan in een normale situatie.
Daar is die geïnfiltreerde journaliste het bewijs van.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Wo Jan 13, 2010 2:55 pm

In tijden van crisis en gevaar kan teveel democratie gevaarlijk zijn, maar dat zijn partijgenoten helemaal niets meer durven zeggen lijkt mij ook niet zo goed.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Jan 19, 2010 10:02 pm

In de derde aflevering van het undercover verhaal kan het grote vuilspuien beginnen.

'PVV neerbuigend over achterban'

De PVV spreekt neerbuigend over haar eigen achterban. Daarvan beticht opinieblad HP/De Tijd de partij, naar aanleiding van bevindingen van een journaliste die vier maandenwas bij de club van Geert Wilders.

Het weekblad publiceert woensdag een nieuwe aflevering van de dagboeken van journaliste Karen Geurtsen, die als stagiaire 'undercover' werkte bij de PVV.

Het opinieblad meldt alvast op haar website dat persvoorlichter Matthijs Weststrate bij een briefing tegen een beleidsmedewerkster zei: “Je weet wat voor intellectuele achterban we hebben, maar niet heus. Vaak stemmen mensen om onduidelijke redenen op een partij, dus als je een beetje extra aandacht aan ze besteedt, heb je ze zo in je zak.”

Een andere medewerker zou hebben gezegd: "Naar een partijbijeenkomst? Mij niet gezien. Een beetje tussen die idioten rondlopen zeker!”

En Kamerlid Raymond de Roon zou de website van zijn partij 'voor randdebielen' hebben genoemd.

Ook zou uit de dagboeken blijken dat kamerlid Hero Brinkman binnen de partij niet geliefd is. Raymond de Roon: “Het is natuurlijk wel duidelijk dat Geert liever mij dan bijvoorbeeld Hero naar een debat met de minister-president stuurt."

http://www.depers.nl/binnenland/400850/ ... erban.html

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Wo Jan 20, 2010 3:39 am

Er valt niets beters te vinden dan dat? :roll2:

Misschien leuk om alle andere partijen eens te infiltreren en kijken hoe die tegen hun stemvee achterban aankijken.
dan dooft het licht….
Anoniem

Links666

Berichtdoor Links666 » Vr Jan 29, 2010 9:13 pm

hoi. In de laatste hp/de tijd staat trouwens het hele 'undercover bij de pvv' verhaal, het is de moeite waard
Very few of us lie awake at night, worrying about the Amish. This is not an accident. They are not likely to hijack aircraft and fly them into buildings. That all religions have these extremists is bullshit. Some religions have never had these extremists.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Za Jan 30, 2010 2:45 am

Wanneer ik over zes maanden tot anderhalf jaar een kopie van een reiziger toevallig krijg ga ik het gelijk lezen. :evil:
dan dooft het licht….
Anoniem

Terug naar “Nederland”