Strafzaak Wilders. ( deel 1)

bijwoner

Re: Strafzaak Wilders? Hoezo? Plagiaat is strafbaar!

Berichtdoor bijwoner » Zo Okt 03, 2010 9:29 pm

Hans van de mortel,

Je draaft flink door! Gelet op je eerdere gebalk over het executeren van NL bewindslieden, zal daarin mee spelen dat je zelf nooit je militaire diensttijd hebt voltooid? Waarschijnlijker is, dat je na je dienstplichtig afhaken wat kennis verkregen hebt van 'de rechterlijke macht' en nu via dit draadje wat inside information over deze beroepsgroep deeld ? Het is goed denkbaar, dat je via 'Jehova Getuigen gewetensbezwaren' de dienstplicht hebt weten te ontduiken. Wat moet het dan wrang zijn, zo weinig resultaat op je werken te ervaren- na al die jaren!

Als Jezus-fan en daarmee duidelijk lager dan Hij, zou ik *mij niet willen vergelijken met Hem. Ondertussen mag ik op de Heilige Geest van de HJC rekenen, dat Deze de lezers van DPK naar Zijn beoordeling verder helpt in het Christelijke geloof. Veel predikanten -tot op de dag van vandaag ! - vinden het maar 'niks' dat ik zo transparant geweest ben. Alsof ik nu parels voor zwijnen uitstrooi? Doordat ik echter zelf toestemming kreeg dit te doen - van de levende God- is er nu alle reden dit soort Schriftenkennis te delen. De Islamitisch sprekende medemensen mag alle ruimte gegeven worden, zelf en in onderling overleg aan de keukentafel, te beoordelen of ik met DPK recht doe aan hun geloof. Relatief gezien, heeft men er alweer 3 jaar bijgekregen om dit in alle rust te doen.

De voorraad aan Iranische raketten in Libanon, beschreven in het ND op vrijdag 24 september 2010 (vp: 'Oorlogsmisdaad in voorbereiding' en pg 9 'Hezbollah heeft lijst met Isra'elische doelen klaar' ) laat m. i. een verder uitstel van publicatie niet toe. http://www.nd.nl

Wat tot gevolg heeft, dat DPK al mondiaal verspreid is bij de aangesloten VML'ers mondiaal; illegale voorkennis verspreiding zit in hun genen!

Die NSB'ers van de VML dachten nimmers 'als we met spy-ware in zijn lichaam en pc zitten' krijgen we als eerste zijn idee'en te horen; kunnen we ook miljarden besparen! De betreffende winsten en besparingen vallen gezien de monetaire mondiale oorlog sinds 2007-05, zwaar tegen.

Ook kan men, als anderen dit nodig vinden in mijn plaats te doen, dat VML mondiale netwerk aanklagen voor dit soort zaken. Dat is eerder dit jaar strafbaar gesteld in ons land en er mede de oorzaak van dat alle particuliere dataverkeer zo lang wordt opgeslagen.

Het is fijn, dat je alweer hamert op de gedachte dat plagiaat strafbaar is. De voorliggende plannen van het Kabinet Rutte/Verhagen, zou je dan plagiaat in de schoenen kunnen schuiven ten laste van Wilders? Er is bij andere instituten meer geld te halen. Dan stel ik mij zo voor, dat we de Erasmus Universiteit van Rotterdam, binnenkort in het aanklagersbankje kunnen zien staan. Zij hebben immers een scriptie scanner in gebruik genomen (jaren terug alweer) waarlangs men plagiaat en fraude digitaal kan opsporen. So far soo good ?
Niet dus: vooraf heeft men in een notari'ele acte vastgelegd, dat De Heilige Koran nooit zal worden bekeken of getest via de scanner! De misleiding die hier een gevolg van is, zou -lijkt mij- strafbaar moeten zijn, toch? Maar nee: de slimmerikken van het strafrecht, zullen dit soort valkuilen wel toegedekt hebben.
:turban:

*Als navolger van Hem, is mijn persoontje uitgerekend mondiaal op het schild gezet door de athe'istische VML. Daardoor is het bereik van mijn pc onverwacht groot. In tegenstelling tot de tijd waarin de HJC Zijn bediening begon, is er nu een veel hogere graad van alfabetisering & kennisdeling. Wijzelf kunnen nu al de gehele Bijbel lezen en via DPK moedig ik lezers aan om de versie van HET LEVEN, praktische lesssen uit HET BOEK te gebruiken. ISBN 906539 005 7
Het betreft een vertaling van THE LIFE APPLICATION BIBLE, waarbij ik aan de uitgever van dit boek toestemming tot publicatie gevraagd heb. Of deze er komt of niet, hangt af van het al of niet verschijnen van DPK via e-Book en DwarsLigger. Zelf wordt ik er geen cent wijzer van, terwijl het mondiaal heel wat lezertjes in beroering kan brengen om wat meer te gaan lezen en nalezen en vervolgens actief te gaan geloven in de levende God.... niet bekend uit De Koran. Het zijn in ieder geval geen onverschillige mensen, die Moslims die ik 'voor de kiezen krijg'. Dat waardeer ik zeer in hun houding.

hans van de mortel

Re: Strafzaak Wilders.

Berichtdoor hans van de mortel » Ma Okt 04, 2010 5:46 pm

Rechters zijn gewraakt!

Ach, ik had dit kunnen verwachten. Daar zitten toch immers een stelletje halfgare rechters in de zaal. Die voorzitter al gezien? Mijn God, het zou de zoon van Hirsch-Ballin kunnen zijn, maar dan wat knapper. Een man met een haast onzichtbaar nerveus trekje om zijn mond en wenkbrauw. Hij kwam ook onzeker over. Ja logisch. Welke idiote mafketel als voorzitter van het groepje rechters, gaat nou in godsnaam aan de krant en tv refereren met een link naar Wilders toe? Om hem uit de tent te lokken? Het is dat suggestieve, het niet ter zake doende, waar ik zo’n bloedhekel aan heb wanneer het over waarheid, religie of wetenschap gaat. En dat allemaal om . . . Wilders uit de tent te lokken. En hoe noemt Bram die andere rechters? Zijn bijzitters! Prachtig toch.

Eerste resultaat voor die rechterlijke sukkels? Wraking! Een slecht begin is het hele werk voor een goede afloop voor Wilders in deze rechtspraak

Bram zat er rustig bij, dacht kalm na, en . . . ja toe nou! Zo’n prachtige kans voor open doel met een foute pass gegeven door de tegenstander. Zeg maar een foute opening van de wedstrijd. Kun je je dit in deze dwaze poppenkast nog dommer voorstellen? Rechters mogen dan wel de naam intelligent en intellectueel hebben, wanneer het op domheid aankomt kunnen zij ook met hun domme vertoning zo maar in de prijzen vallen. De hoofdprijs welteverstaan; voor de domste rechters ooit uit de Nederlandse geschiedenis.

En die domoren zijn nog nauwelijks begonnen! Lachen, gieren, brullen en huilen. Doorstrepen wat niet van toepassing is.

En dit stompzinnige nutteloze spektakel van het onvermogen van de rechterlijke macht wordt over de hele wereld uitgezonden! Mijn God, waarom hebt gij Hirsch-Ballin verlaten?

Trots zijn als Nederlander? Waarop? Op onze boter kaas en eieren? Op de uitvinding van de pil door Nederland?

Dat ik hier mag wonen tussen ruim een miljoen mensen die waarlijk nog altijd overtuigd zijn dat er 1400 jaar geleden een lieve profeet was met de naam Mohammed. En die mensen, die zich moslim noemen zijn nog steeds zo dom, net als die bende rechters, die nog steeds niet weten dat het hier om een pure crimineel gaat die berovingen uitvoerde en er niet vies van was om links en rechts mensen hun hoofd af te slaan met zijn grote kromme zwaard (zie de nationale vlag van Saoedie-Arabië).

En zulke mensen die hierin geloven mag ik niet beledigen? Wat zullen we nou krijgen!
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

Manon

Berichtdoor Manon » Ma Okt 04, 2010 5:56 pm

Trots zijn als Nederlander? Waarop? Op onze boter kaas en eieren? Op de uitvinding van de pil door Nederland?

:nono: dat was een Vlaming, Ferdinand Peeters, weliswaar een grensgeval (Turnhout), maar wel van onze kant!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Ma Okt 04, 2010 5:58 pm

Het was een fraaie vertoning vandaag.
Voor iedereen die het gemist heeft, eigenlijk is het de hele zit bij uitzending gemist wel waard.

Monique

Berichtdoor Monique » Ma Okt 04, 2010 6:10 pm

Ik zie het niet bij uitzending gemist?
Amorele atheistische nitwit

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Ma Okt 04, 2010 6:53 pm

Monique schreef:Ik zie het niet bij uitzending gemist?

Fragmenten proces Wilders.

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Ma Okt 04, 2010 8:28 pm

Die voorzitter van de rechtbank is een dilettant, een eersteklas mislukkeling en beginner die nog HEEL, HEEL VEEL moet leren. Wie is er nu verantwoordelijk voor het aanstellen van deze flapdrol? Een regelrechte afgang van de rechterlijke macht! Nu had ik de laatste tijd toch al geen hoge pet op van het magistrale fenomeen Hirsch-Ballin, want laten we duidelijk zijn, de appel valt niet ver van de (jurische) boom. En de schuld van dit alles?

Jawel! Hirsch-Ballin. Een van de grootste godsdienstwaanzinnige idioten die Nederland in de 21e eeuw heeft moeten slikken als goed voor het rechtsgevoel van elke Nederlander. Niet dus!

De moraal van dit verhaal? In een rechtbank die kippen moet veroordelen, hoort geen vos plaats te nemen.

Over die eersteklas lul-de-behanger en meneer de rechter en tevens voorzitter van dit college van geestelijk onvermogende impotente rechters.

Tijdens de opkomst van het fenomeen Pim Fortuijn publiceerde de Volkskrant met een groot artikel via de voorpagina een verhaal over deze geniale man. Er stond een levensgrote headline op pagina 1. Ik weet niet meer welke. Doet er niet aan toe. Waar het hier om gaat is de domme blindelingse aanname van (domme) mensen over wat kranten schrijven. Hitler had het allemaal destijds goed gezien. Maar deze uitermate seniele domme rechter die ook nog eens voorzitter is, gaat juist de media aanhalen. Welnu, als iets onbetrouwbaar is dan zijn het wel de media.

De niet te stuiten geiligheid van de huidige generatie journalisten laat niets na om suggestief te publiceren. De facto, hun mening te verpakken in artikelen die als volkomen betrouwbaar overkomen.

In het geval Pim Fortuijn werden uitspraken van hem gedeformeerd, uit zijn verband gerukt, naar persoonlijke interpretatie over het wezen en denken van Fortuijn. Zo van . . . hij zal wel dit en dat bedoeld hebben. Dingen die hij werkelijk gezegd had werden veranderd in een soort fraaie zelfbedachte persoonlijke visie als zou Fortuijn dit waarschijnlijk bedoeld hebben. Pure demagogie en volksverlakkerij!

De Volkskrant, dus. Ja, ja, die zogenaamde kwaliteitskrant. Ik herinner mij nu dat die beruchte journalist wiens naam mij even niet te binnen schiet, dit later ook heeft toegegeven in een boek dat hij geschreven heeft - dat mogelijk over Fortuijn ging.

Met zijn foute en de waarheid logende artikel heeft hij meer dan half Nederland beïnvloed. Wat dat betreft mogen we De Volkskrant de titel ’Goebbels-waardig’ niet onthouden. Zoals velen van ons zich weten te herinneren ontstond er toen een geweldige hetze tegen Fortuijn. Maar natuurlijk. Zo’n geweldige linkse krant als De Volkskrant geeft alleen DIE informatie, waarvan al die linkse Gutmenschen menen dat alleen DIE informatie bijdraagt tot de waarheid. De ultieme waarheid van links, de behoeder van ons welbevinden.

En dan zien we zo’n eersteklas amateur-rechtertje volledig de mist in gaan. Hij refereert aan de media als een soort bewijs TEGEN Wilders. Amateur-rechtertje? Hij is een regelrechte lul! Zo’n lul die je met een vergrootglas moet opsporen. En als je geluk hebt, ook kunt vinden. Verstopt tussen twee levensgrote ballen. Inteelt ballen welteverstaan.

mercator

Berichtdoor mercator » Ma Okt 04, 2010 9:22 pm

hans van de mortel schreef:[b]En dan zien we zo’n eersteklas amateur-rechtertje volledig de mist in gaan. Hij refereert aan de media als een soort bewijs TEGEN Wilders. ]

Waar ik nog geen commentaar over heb gehoord, maar viel mij direct op : sinds wanneer leest de voorzitter van een rechtbank de aanklacht voor ? Dat is de taak van het OM. Dat wijst nog meer op bevooroordeeldheid van dat koldertribunaal dan dat slappe gelul van "ik lees ook kranten en ik kijk teevee" van dat zielige rechtertje. Vreemd dat Moskowitz daar niet op inhakte.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Ma Okt 04, 2010 9:27 pm

mercator schreef:
hans van de mortel schreef:[b]En dan zien we zo’n eersteklas amateur-rechtertje volledig de mist in gaan. Hij refereert aan de media als een soort bewijs TEGEN Wilders. ]

Waar ik nog geen commentaar over heb gehoord, maar viel mij direct op : sinds wanneer leest de voorzitter van een rechtbank de aanklacht voor ? Dat is de taak van het OM. Dat wijst nog meer op bevooroordeeldheid van dat koldertribunaal dan dat slappe gelul van "ik lees ook kranten en ik kijk teevee" van dat zielige rechtertje. Vreemd dat Moskowitz daar niet op inhakte.

Toch, vandaag was ik getuige van het betere rechtbank eropinhakkerij.
Er is gehakt gemaakt van deze incompetenterik.

mercator

Berichtdoor mercator » Ma Okt 04, 2010 9:33 pm

Teva Teff schreef:Toch, vandaag was ik getuige van het betere rechtbank eropinhakkerij.
Er is gehakt gemaakt van deze incompetenterik.

Het is vooral ook een illustratie van de wereld-en maatschappijvreemdheid van zulke figuren als die 4 clowns. Vanuit hun "prestige" denken ze dat ze zich alles kunnen permitteren en dat de "beklaagde" maar wat moet zitten rillen en braaf ja-knikken. Dat zo iets mss niet zou lukken met iemand van het niveau van Wilders( mss had die Moors in "kranten en teevee" wel gelezen dat alle PVVers, dus ook Wilders, oliedomme zuurpruimen zijn) komt bij die lui niet eens op.
Een zelfde vertoning had je met het proces Milosevic waarbij die de vloer aanveegde met aanklager Del Ponte en rechter May.

Links zal tot de conclusie moeten komen dat Wilders alleen nog te stoppen valt met een kogel of vergif.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Ma Okt 04, 2010 10:27 pm

En wat schrijft de pers in Engeland?
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/netherlands/8041998/Geert-Wilders-trial-suspended-after-he-attacks-judge.html
Geert Wilders trial suspended after he attacks judge
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Manon

Berichtdoor Manon » Ma Okt 04, 2010 10:34 pm

Mahalingam schreef:En wat schrijft de pers in Engeland?
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/netherlands/8041998/Geert-Wilders-trial-suspended-after-he-attacks-judge.html

He then polarised the country by making the first European call for full Islamic dress to be banned.

welke achterlijke journalist is me dat? in Frankrijk is het burkaverbod van kracht en in Belgie is het ook al ingevoerd (maar niet helemaal omdat de regering viel)

Anneke

Berichtdoor Anneke » Ma Okt 04, 2010 10:41 pm

Wat een vreselijk artikel is dat :shock: Hoe krijgen ze het voor elkaar alles zo te verdraaien dat Wilders hier de boosdoener is? Dat heb ik de Nederlandse media nu niet eens horen of zien doen.

bijwoner

Berichtdoor bijwoner » Ma Okt 04, 2010 10:59 pm

Hans van de mortel,
Bij jou is het ook nooit goed!

Wat eerder in dit draadje hakte je lustig in op 'de beperkte vaardigheden' van de rechterlijke macht.
Blijk je inderdaad een wat vreemde samenloop van omstandigheden te zien, is het weer niet goed! I

k zou juist denken: kijk aan- er is een deal gemaakt met de VML, waardoor deze meneer de eerste dag al 'via de laterale arabesk' weggeproveerd kan worden? Incompetentie kan zo gemaximaliseerd worden. Hij zal dan, nadien wel een flinke carriere sprong maken, toch? Voor wat - hoort in NL wat en geld dat stom is , maakt dan recht wat krom is....

Het is daarmee aan te bevelen via internet het verloop van de carrieres van de 'spelers' te blijven volgen.

Ik had verwacht dat je ronduit dankbaar bent voor de mogelijke wraking van de rechtbank?

Voorspelbaar is immers, dat zoveel mogelijk rechters, magistraten en advocaten hun naam verbonden willen zien aan deze procesvoering. De gang van zaken rondom het Internationaal Strafhof, waarlangs honderden miljoenen gepompt zijn zonder al te veel werkelijke straffen - is voorspelbaar hier ook inwording. Wilders blijkt immers vanuit de VS grote zakken met geld te krijgen, dus dat zal toch door hem uitgegeven moeten worden in ons land, lijkt mij.

Maar, als ik het goed begrijp: volgens Wilders c.s. dienen strafpleiters geheel zonder mediakennis of menselijke overwegingen dit proces voor te bereiden? Kan Wilders straks nog aanvoeren, dat het meelezen op dit Forum 'hem bij voorbaat veroordeelt'?

Alsof wij geen mening mogen hebben en rechters al helemaal niet; het moet niet veel gekker worden. :turban:

Scarlatti

Berichtdoor Scarlatti » Ma Okt 04, 2010 11:26 pm

Ik heb t al doorgegeven aan Geert, Hans en Mercator
nu eerst dat Engelse pers artikel lezen..
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)

Scarlatti

Berichtdoor Scarlatti » Ma Okt 04, 2010 11:39 pm

Ik zie niets van een naar artikel door de Engelse pers eerlijk gezegd, en ik beheers toch vrij goed de Engelse taal in woord en geschrift...

kan iemand mij vertellen wat hier zo laakbaar aan zou zijn?
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)

Monique

Berichtdoor Monique » Di Okt 05, 2010 7:19 am

Scarlatti schreef:Ik zie niets van een naar artikel door de Engelse pers eerlijk gezegd, en ik beheers toch vrij goed de Engelse taal in woord en geschrift...

kan iemand mij vertellen wat hier zo laakbaar aan zou zijn?

Het zijn kleine dingetjes die nét even "anders" neergezet worden.

Hier staat dat het proces is opgeschort omdat Wilders de rechter heeft aangevallen!

Throwing down an open challenge to the court, Mr Wilders, 47, attacked the three judges sitting in the Amsterdam court for prosecuting him for "stating my opinion in the context of public debate".

Hier staat dat Wilders de 3 rechters heeft aangevallen omdat ze hem vervolgen voor het zeggen van zijn mening!

his anti-immigration Freedom Party (PVV) during June elections, making Mr Wilders a kingmaker in Dutch politics.

Dit is ook heel suggestief. De PVV is een anti-immigratie partij en meer niet.

Kleine dingetjes maar die zetten mensen op het verkeerde been.
Als je niet weet wat er werkelijk aan de hand is krijg je het beeld van een Wilders die in de rechtszaal de rechter te lijf gaat onder het scanderen van leuzen als "alle ausländer raus".
Amorele atheistische nitwit

hans van de mortel

Rechter Moors valt onder categorie ’domme mensen’

Berichtdoor hans van de mortel » Di Okt 05, 2010 8:14 am

Vooral in journalistenkringen betitelt men de pers graag als een der ’grootmachten in de staat’. Zij is ook van de alergrootste betekenis. Men kan haar eenvoudigweg niet overschatten; zij is het imers, die naar waarheid de opvoeding van de mensen, die boven de schoolplichtige leeftijd zijn gekomen, voortzet.

Men kan haar lezers over het algemeen in drie groepen verdelen:

- ten eerste, degenen die helemaal niets meer geloven wat ze lezen;
- ten tweede, degenen die helemaal niets meer geloven;
- ten derde, de mensen met hersens die het gelezene kritisch beschouwen en daarna hun oordeel vellen.

Numeriek IS de eerste groep verreweg in de meerderheid. Hiertoe behoort de grote massa van het volk. Men kan haar echter niet vinden door maar bepaalde groepen aan te wijzen, doch alleen door het vaststellen van de meerdere of mindere intelligentie van ieder individueel.

Tot deze groep behoren allen die niet van nature begaafd zijn met een zelfstandig denkvermogen en evenmin daartoe zijn opgevoed, en die nu, gedeeltelijk uit gebrek aan kritiek, gedeeltelijk uit geestelijke impotentie, alles maar geloven wat men hun zwart op wit gedrukt voorlegt.

Verder valt hier ook nog die groep van luiaards onder die wel in staat zijn zelf te denken, maar dat eenvoudig uit zuivere geestelijke inertie, alles maar dankbaar aannemen wat een ander al heeft bedacht, in de bescheiden veronderstelling dat die ander zeker wel de nodige moeite zal hebben gedaan.

Op al deze soorten mensen nu, die samen de grote massa vormen, zal de invloed van de pers buitengewoon groot zijn. Zij zijn niet in staat, of niet bereid, om het gebeurde zelf kritisch te onderzoeken zodat hun mening ten opzichte van alle kwesties van de dag uitsluitend een gevolg is van beïnvloeding van buitenaf.

Het moge duidelijk zijn onder welke categorie onze eersteklas blunderende toprechter Jan Moors in het proces tegen Wilders zich mag rangschikken. Met dank aan de zeer wijze woorden van Adolf Hitler over STAAT en PERS (uit deel 1, hoofdstuk 10) in zijn boek ’Mein Kampf’. Een boek dat om mij onbegrijpelijke reden door de Nederlandse staat verboden werd om te verspreiden. Veel later zal deze geestelijke kronkel van ons ministeriële verstand zich herhalen in de wetgeving aangaande ons wereldberoemde ’gedoogbeleid’ met betrekking tot drugs. Gebruiken mag. Maar het mag niet verspreid worden. Of toch? bijvoorbeeld alleen in de koffieshops? En volgens mij is een beetje cocaïne in je bezit hebben voor eigen gebruik, tot aan een bepaalde hoeveelheid, ook niet verboden.

Tsja . . . de vrijheid van de mens voor het nemen van zijn eigen verantwoordelijkheid is voorlopig nog aan banden gelegd, zolang huichelachtige domme moralisten, door godsdienstwaanzin gedreven, zoals de van de pot gerukte rooms-katholieke baas van de Nederlandse rechters Hirsch-Ballin, het hier voor het zeggen heeft.

Ik zou zo’n rechter Moors willen vragen: ”Zeg mij nou eens eerlijk jochie, onder welke categorie zou jij nu islam-aanhangers willen rangschikken?” Als Moors slim is, beroept hij zich op zijn zwijgplicht! Beter laf dan eerlijk overkomen!

hans van de mortel

Rechter Jan Moors volgde opleiding bij de L.O.I.

Berichtdoor hans van de mortel » Di Okt 05, 2010 8:47 am

O ja, als die clownsgroep van rechters en zijn souffleurs nu slim is, komt er een nieuw aan te stellen groep - beter opgeleide juridische clowns - voor in de plaats.

Niet alleen vanwege de geloofwaardigheid in de kunde en dus ook onafhankelijkheid van de Nederlandse rechters, maar juist vooral om nu even pas op de plaats te maken, zodat de gemoederen tot bedaren kunnen komen. Wanneer dan begin volgend jaar de draad weer is opgepakt, zal mogelijk door het gedoogakkoord van de PVV, waarin Wilders islam voorlopig wat met rust laat, tot vrijspraak worden besloten.

Het kan toch haast niet waar zijn dat men met deze groep dilettante kreupele rechters verder wil voort schrompelen voor de aanblik van de hele wereld? Hoe denkt men zo een marathon te kunnen volhouden? Heeft Jan Moors reeds een afspraak bij de psycholoog gemaakt? Dat is echter mosterd na de maaltijd! Hij zal voortaan in zijn leven genoegen moeten nemen met de niet al te vlijende titel ’looser’. En dat al in de eerste ronde door eigenmachtig blunderen tot stand gebracht. Kan het dommer voor een magistraat?

Zou het misschien zo kunnen zijn dat Jan Moors rechter is geworden via een schriftelijke cursus bij de L.O.I.?

mercator

Re: Rechter Jan Moors volgde opleiding bij de L.O.I.

Berichtdoor mercator » Di Okt 05, 2010 9:23 am

hans van de mortel schreef:Zou het misschien zo kunnen zijn dat Jan Moors rechter is geworden via een schriftelijke cursus bij de L.O.I.?

Het "hoge peil" van magistratuur en juridische wereld is-ook in België-een mythe. Want over welke intellectuele kwaliteiten en vaardigheden dient zo'n magistraat nou te beschikken ? Zijn opleiding bestaat uit het als papegaai van buiten leren van tekstjes en "precedenten"(ja ongeveer zoals in de Koran-school!), en voor de rest is ie maar een minder of meerdere dwazerik als u en ik. Als je op dat verhoogje dus wat linkse dwazerikken zet die hun mosterd uit de kranten(Volkskrant) en teevee(Pauw en Witteman) halen krijg je logischerwijze de etalage van domheid die we gisteren mochten aanschouwen.

Als Wilders' vijanden nu een beetje slim zijn-wat altijd maar af te wachten is met die lui-is Hirsch Ballin nu al naarstig op zoek naar linksrechtertjes die niet zo geneigd zijn hun mond voorbij te praten en worden de Edelachtbare Jan Moors en zijn trawanten op een zijspoor gezet. Ik zou liever hebben dat de pijnlijke afslachting van die 4 door Wilders/Moskowitz onbelemmerd doorgaat :D .

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Okt 05, 2010 10:55 am

Wat een enorme leugenaar is die Hirsch Ballin . Geert Wilders heeft gelijk. Hirsch Ballin heeft wel een grote hand gehad in dit proces. En de farizeeër Ballin bleef dit maar ontkennen.

Hirsch Ballin gepolst over proces
door Johan van den Dongen

Amsterdam - Demissionair minister Hirsch Ballin (Justitie) is in een vroeg stadium hoogstpersoonlijk betrokken geweest bij de afweging om Geert Wilders strafrechtelijk te vervolgen.

Dat blijkt uit intern e-mailverkeer uit 2008 tussen het parket-generaal in Den Haag (de top van het openbaar ministerie) en het parket in Amsterdam.

De informatie is pikant, omdat in ons land de minister van Justitie gewoontegetrouw de nodige afstand bewaart om te voorkomen dat het openbaar ministerie wordt blootgesteld aan wisselende politieke invloeden. Daarnaast komt met deze informatie de rol van Hirsch Ballin als een van de felste CDA-tegenstanders tegen gedoogsteun van Wilders' PVV in een ander daglicht te staan.

Analyse

Op 14 maart 2008 mailden het parket-generaal en het parket Amsterdam elkaar over het advies van prof. Rick Lawson, hoogleraar Europees Recht aan de universiteit van Leiden. Lawson was door het OM gevraagd om in kaart te brengen of vervolging van Wilders kans had. Op het laatste vel van zijn tien kantjes tellende analyse concludeert Lawson dat het 'gegrond is om Wilders te vervolgen'.

Dit advies werd op beide parketten met gejuich ontvangen, blijkt uit het mailverkeer. 'Wat een supergoed stuk!!!!' En: 'Maandag is er een gesprek met de Minister van Justitie over dit advies. We proberen nu met man en macht zoveel mogelijk input aan Harm Brouwer (baas OM, red.) te geven voor dit gesprek. Alles is welkom'.

Wilders' advocaat mr. Bram Moszkowicz staat perplex van de interne informatie. "Hieruit blijkt niet alleen dat er op het hoogste ministeriële niveau over de mogelijke strafvervolging van mijn cliënt is gesproken, maar bovendien dat er sprake is geweest van inhoudelijk politieke betrokkenheid bij de beslissing om tot vervolging over te gaan."

OM: Heel gebruikelijk

Ondanks Lawsons analyse besloot justitie Wilders niet te vervolgen. Later beval het hof om dat alsnog te doen.

Volgens een OM-woordvoerster is er niets vreemds aan de bemoeienis van Hirsch Ballin. "Het is heel gebruikelijk dat het OM zaken met een maatschappelijke impact bespreekt en standpunten uitwisselt met de minister. Hij is politiek verantwoordelijk voor het OM en wordt regelmatig naar de Kamer geroepen om uit te leggen waarom zaken wel of niet worden vervolgd. Ook als het om een prominent politicus gaat. De wet heeft geregeld dat als de minister het niet eens is met het OM, hij een aanwijzing kan geven om toch anders te handelen, wat in dit geval niet is gebeurd."

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7840 ... buitenland
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Manon

Berichtdoor Manon » Di Okt 05, 2010 11:03 am

Het wordt hoe langer hoe spannender.
Is er in Nederland dan geen sprake van de trias politica? de scheiding der machten?

Afbeelding

mercator

Berichtdoor mercator » Di Okt 05, 2010 11:13 am

Manon schreef:Het wordt hoe langer hoe spannender.
Is er in Nederland dan geen sprake van de trias politica? de scheiding der machten?

Blijkbaar niet. Maar dat is in België toch ook niet, weet je nog hoe lang Verhofstadt heeft moeten shoppen om een gedegenereerd obscuur Franskiljons rechtertje te vinden die het Vlaams Blok wilde veroordelen voor racisme?

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Okt 05, 2010 1:12 pm

Dit artikel staat bol van de linken . Als je die wilt lezen zal je even dit artikel op de site van "Onze Stem " moeten lezen
http://www.onzestem.com/2010/10/05/wie- ... um=twitter

Wie benoemt onze rechters? kijk en huiver.

De grootste problemen van Nederland worden niet niet opgelost omdat we een links kabinet hebben (dit helpt natuurlijk ook niet), maar veel erger de belangrijkste machten zoals de ambtenarij, op afstand geplaatste semi-overheden en natuurlijk de rechterlijke macht worden volledig beheerst door links Nederland.

Op de dag dat Nederland zichzelf Internationaal weer eens belachelijk maakt en bewijst geen democratische rechtstaat te zijn waar vrijheid van meningsuiting nog wordt beschermd is het misschien aardig is stil te staan bij de laatste groep:
De rechterlijke macht.

Ondanks dat het openbaar ministerie vond dat er niets strafbaars door Wilders was gezegd, ondanks dat de politieke meerderheid tegen vervolging was besloot de hoge raad, op eigen houtje, niet alleen dat Wilders vervolgt moest worden, maar deden met een vonnis, waarin Wilders reeds schuldig werd verklaard, in plaats van alleen de (onjuiste) conclusie te trekken dat vervolging gewenst was.
Over de achtergronden van deze (onafhankelijke) rechters is al geschreven, maar hoe zit het nu met de benoeming van rechters in het algemeen?

We hebben de trias politica, deze dient ervoor te zorgen dat de rechterlijke macht onafhankelijk recht kan spreken. Dat heeft Montesquieu destijds wel leuk bedacht, maar dit werkt alleen, zoals hij ook beoogde, wanneer de rechter niet meer is dan een wetstoepasser.
Helaas is dit station in Nederland allang gepasseerd. Doordat meer en meer rechterlijke vrijheid wordt gegeven aan de uitvoering door rechters is de rechterlijke macht door o.a. jurisprudentie verworden tot een wetgevende macht.
En wanneer de tweede kamer zich duidelijk uitspreekt voor hogere straffen bij geweldsdelicten tegen agenten, lappen de rechters dit aan hun laars en vinden € 500,- euro boete wel genoeg voor het verwonden van een agent. “Dan hadden ze maar een ander vak moeten kiezen”.
En in plaats van uit te voeren van de wet valt President Hoge Raad Geert Corstens de politiek aan en vindt hij dat rechters gelijk zijn aan de politiek: “Soms lijken zij niet te beseffen dat de rechterlijke macht de derde macht is in ons staatsbestel, niet onder- maar nevengeschikt aan de wetgevende en de uitvoerende macht.”
Neen weledelachtbare heer Corstens, u bent verre van democratisch gekozen en dient de wet toe te passen. Indien de politiek wenst dat er zwaarder wordt gestraft en dit is niet onwettig, dan dient u dit uit te voeren. U lijkt zich niet te beseffen dat U slechts een onafhankelijke macht bent om oneerlijke processen te voorkomen. De hoogte van de gemiddelde strafmaat is aan de politiek, niet aan u. U moet toepassen.

Hoe worden de heer Corstens en kornuiten nou wel benoemd? Wie bepaald dat?
Nou dat zit zo:
De Leden van de Raad voor de Rechtspraak (een groepje van 5 waarvan 4 babyboomers) worden benoemd bij Koninklijk besluit. Zij op hun beurt benoemen de leden van de Selectiecommissie rechterlijke macht. Deze commissie bestaat uit mensen uit de rechterlijke macht, het bedrijfsleven het openbaar en het onderwijs, aldus de brochure van de rechtbank.

Klinkt nog aardig (ondanks dat deze commissie ook weer niet democratisch is gekozen) en dat blijkt dan weer wanneer je de lijst bestudeerd.

Het eerste lid uit “het bedrijfsleven” dat ik zie op de lijst is ir. S. Benayad, oud-vz. Islamitische Scholenkoepel ISBO, zijn naam prijkt ook op de deelnemerslijst van “Benoemen en bouwen” het speeltje van Doekle Tepstra tegen Wilders. Hoezo onafhankelijk?

Een verder greepje uit de lijst die overigens grotendeels uit rechters bestaat:

-Mevrouw Annelies Freriks, hoogleraar Dier & Recht (geen onbelangrijk onderwerp, maar 1 die in de regel wordt vervuld door onze linkse medemens), vindt dat het verhogen van gevangenisstraf bij verwaarlozing van dieren, zoals voorgesteld door minister Verburg geen zin heeft want: “rechters leggen deze straf toch niet op”. Goed geselecteerd dan Annelies!

-Mevrouw mr. D. Ghidei, lid Commissie Gelijke Behandeling, tevens ambassadeur van het Forum Democratische ontwikkeling, een gesubsidieerd groepje dat discussieavonden organiseert met thema’s zoals “wie is er bang voor Geert Wilders”. Mevrouw Ghidei: “Hoe democratisch is onze rechterlijke macht” misschien een leuk thema voor de volgende bijeenkomst?

- prof. Dr. C.A. Groenendijk, emeritus hoogleraar rechtssociologie en vz Centrum voor Migratierecht Radboud Universiteit Nijmegen, ook bekend als 1 van de 18 hoogleraren die per open brief bezwaar heeft gemaakt tegen de inburgeringswet van Verdonk.

-mw. mr. M.L. Haimé, directeur inburgering en integratie ministerie VROM, groot voorstander van de verplichte contradictie “positieve discriminatie” en (voormalig) bestuurslid Stichting Meander: “‘Wilders zet in zijn nieuwe film een aantal fragmenten achter elkaar om het gevaar van de Islam aan te tonen. Dat is pure haatzaaierij’, aldus Said Bouddouft. Hij is directeur van Stichting Meander, de organisatie in Zuid-Holland”

-mw. mr. C.L. Knijff, Advocaat. lid werkgroep Juridische aspecten van klimaatverandering van Vereniging voor Milieurecht. Een van de vele milieuclubjes, gesubsidieerd door het ministerie van Vrom.

-mr. H. Ouled Ali, Advocaat, voorzitter en oprichter Nederlands Ma­rok­kaans Ju­ris­ten­netwerk: “We willen het aantal Marokkaanse juristen dat in de juridische markt werkzaam is, minimaal vertienvoudigen”. Tja, daar zou hij bij de selectie dan ook mogelijk wel rekening mee houden…
Gezien de Ramadandinertjes die ze regelmatig organiseren twijfel ik ook hier aan de “schijn van belangenverstrengeling”

- drs. D. Ramlal directeur Stichting MEE. “MEE is onafhankelijk van zorgaanbieders en andere instanties en dus alleen gericht op uw belang. De diensten van MEE worden door de overheid betaald. Voor u is het daarom gratis.”
Nee stichting Mee, de belastingbetaler betaalt en daarom betalen ook mensen die niets met uw clubje te doen hebben daar onvrijwillig aan MEE. Dat is niet gratis. Dat deze zin op de hoofdpagina staat zegt genoeg over uw politieke gevoel: De overheid moet voor ons allen zorgen, het inzetten van belastinggeld waar burgers hard voor hebben gewerkt noemt u gratis.
Daarnaast prominent CDA’er, voorzitter Stichting Hindoe Omroep Nederland (medeoprichter), secretaris Raad van Toezicht MTNL (Multiculturele Televisie Nederland), voorzitter Surinaams Regionaal Steunpunt voor Surinamers, lid bestuur Bedrijfsfonds voor de pers u weet wel, het clubje dat het nodig vond om ondermeer marokko.nl € 150.000,- belastinggeld toe te schuiven

- mr. W.L.F.C. ridder van Rappard, burgemeester te Noordoostpolder, gelukkig een liberaal. Maar wel al 30 jaar burgemeester en afkomstig uit een adelijke regentenfamilie.

-drs. Ehsan Turabaz, manager International Sales van Inter Ikea Systems BV, behalve mede-oprichter en voorzitter van de Foundation Friends of Afghanistan is hij sinds
2003 President van de Netherlands-Afghanistan Business Council als onderdeel van het Nederlands Centrum voor Handelsbevordering (NCH). Hij is tevens Honorair Consul van Afghanistan in Nederland. Lid raad van Advies Plan Nederland. Ontwikkelorganisatie Plan, welke jaarlijks zo’n 14,5 miljoen euro subsidie opstrijkt.

mr. N. Türkkol, advocaat. Sinds 1993 werkt hij als advocaat. Zowel tijdens zijn studie als daarna heeft hij bij verschillende organisaties bestuurlijke ervaring opgedaan o.a. Turkse studentenvereniging (TSV-Landelijk) en Meldpunt Discriminatie Amsterdam.
Op dit moment is hij bestuurslid van Netherlands Turkey Business Association (NETUBA) en is hij voorzitter van de Raad van Toezicht van de Stichting TEMA-Nederland (TEMA-NL).

mw. mr. P.G.H. Westerhof, zelfstandig adviseur, tevens voorzitter van Stichting Ien Dales. Samen met wat andere PVDA’ers. Voormalig bestuurslid Nederlandse Vereniging van Vrouwen met Academische Opleiding.

mr. M.A.P. van Haersma Buma, dijkgraaf Hoogheemraadschap van Delfland, nog een liberaal maar ook deze vastgeroest: al sinds de jaren ’80 burgemeester van niet noemenswaardige gemeenten en nu troostbaantje als Hans Brinker. Naast dijkgraaf voormalig lid van Burgemeesters voor Vrede.

Over mevrouw mw. drs. A.M. van Wagenberg, Manager Special Projects bij DSM Food Specialties, is buiten dat zij ook lid raad van toezicht van de Open universiteit is weinig te vinden.
In het rijtje “niet rechter” prijkt verder nog een kantoordirecteurtje ING.

Samengevat: Onze rechters bepalen grotendeels zelf wie onze nieuwe rechters worden, alleen wanneer je een duidelijk links, bij voorkeur allochtoon of milieuprofiel hebt mag je als niet rechter meedoen. Of je moet een oude regent zijn die ja knikt wanneer dit nodig is.

Nederlandse rechters en hun organisatie achten zichzelf niet onder, niet naast maar boven de wetgevende macht.

Rechters horen, al dan niet door de tweede kamer, verkozen te worden. Dit tast de onafhankelijkheid geenszins aan. Immers zegt een democratische benoeming niets over het ontslag.

Helaas zal dit in Nederland niet snel gebeuren.

De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

hans van de mortel

Fortuyn-rechtere in de bocht.

Berichtdoor hans van de mortel » Di Okt 05, 2010 2:00 pm

Ariel schreef:
En wanneer de tweede kamer zich duidelijk uitspreekt voor hogere straffen bij geweldsdelicten tegen agenten, lappen de rechters dit aan hun laars en vinden € 500,- euro boete wel genoeg voor het verwonden van een agent. “Dan hadden ze maar een ander vak moeten kiezen”.

De beheersing van het logisch denken, maar ook het fatsoenlijk conclusies kunnen en willen trekken via de rede, is allang zoek in Nederland. Ik vrees dat we afstevenen op een regelrechte confrontatie tussen het hooggeleerde intellectuele denken van linkse betweters en het simpele nuchtere denken van de gewonde man - u en ik dus.

Wij missen inderdaad een echte leider in dit land. Dat had Balkenende kunnen zijn. Nou ja, jullie weten hoe ik altijd over die man heb gedacht. Hij was een regelrechte ramp voor dit land met zijn onafgebroken nietszeggende stereotype holle frasen.

Even verder over al die corrupte linkse rechters. In feite zijn zij in mijn ogen niets anders dan ordinaire stalinisten. Neem nu de wrakingskamer. Wie heeft daar de touwtjes in handen? Je wil het niet weten. Die corrupte linkse rechter Frans Bauduin. Dankzij hem komt de moordenaar van Pim Fortuyn volgend jaar vrij. Want rechters lappen eenvoudigweg rechtvaardige straffen aan hun laars.

Die Frans Bauduin moet toch wel een heel grote idioot zijn - net zoals Hirsch-Ballin - om door te willen gaan met deze rechters in het proces tegen Wilders. Reken erop dat dan pas goed de knuppel in het hoenderhok van de Nederlandse rechtsstaat wordt geworpen. We gaan nog spannende tijden tegemoet. Links moet zijn wonden eerst maar eens goed gaan likken. Het gewone nuchter denkende Hollandse landschap is al die stalinisten - want dat zijn zij - meer dan spuugzat!

Veiligheid en rechtvaardigheid gaan niet samen wanneer die stalinisten consequent weigeren hogere straffen voor crimineel onaangepast gedrag te geven. Hun verstoorde intellectuele bovenkamertje vertelt hen dat ook criminelen mensen zijn. Nou, om daar nou zes of zeven jaar voor gestudeerd te moeten hebben . . . om daar achter te komen. Wat zij blijkbaar niet willen horen of begrijpen is dat onze samenleving recht heeft op veiligheid en bescherming. Bescherming in de zin van LANGDURIG OPSLUITEN van criminelen.

Weet u wat links altijd inbrengt voor stompzinnige nutteloze redenatie, zeg maar non-informatie? Dat straffen niet helpt!

Nou, dat begrijpt iedere boerenlul wel. Dat straffen niet helpt interesseert toch geen mens langzamerhand. Het langdurig opsluiten van criminelen hoeft niet als straf gezien te worden. O nee! Het is een maatregel in de orde van het vuil ophalen in elke gemeente en dat naar de verbrandingsovens leiden. Maar aangezien de doodstraf onmenselijk is - niet volgens mij - moet het vuil wel voorgoed worden opgeslagen. Maar wat doen deze intellectuele ’krachtpatsers’ van het rechterlijke gezag? Zij bergen heel even het vuil op om het vervolgens weer ergens in de gemeente rond te laten slingeren.

En links maar zeiken over het milieu. Hoe belangrijk dat wel is voor onze ’gemoedsrust’. Ach, een schrale trootst, ik heb al zo’n veertig jaar een afschuw van al dat stalinistisch denken en handelen van het intellectuele linkse bastion. Ik ben er aan gewend. Of toch maar niet?

Spannende tijden! Maar links gaat het hoe dan ook verliezen. Door gebrek aan normaal goed functionerende hersenencellen.

Terug naar “Nederland”