ChristenUnie en Nederlandse Moslim Partij eensgezind

Plaats reactie
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

ChristenUnie en Nederlandse Moslim Partij eensgezind

Bericht door Peter Louter »


Geplaatst: 13 februari 2010 22:10, laatste wijziging: 15 februari 2010 07:47
door onze redacteur Hilbert Meijer

DEN HAAG - De verkiezingsprogramma's van de ChristenUnie en de Nederlandse Moslim Partij vertonen opvallend veel overeenkomsten. De partijen verwachten goede partners in de raad te kunnen worden.


1 reactie

Geen extra gokhallen, tegen de prostitutie, geen subsidiëring van topsport en meer aandacht voor de zwakken in de samenleving. Zomaar wat punten uit het verkiezingsprogramma van de ChristenUnie in Almere. Maar ook speerpunten in het program van de Nederlandse Moslimpartij (NMP), die tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van 3 maart voor het eerst een gooi doet naar een of meer zetels in de Almeerse raad. De overeenkomsten, met name op sociaal gebied, zijn frappant in de snelgroeiende polderstad.

Partner
,,De moslimpartij zou een goede partner in de raad kunnen zijn'', zegt Jelte Hoving, nummer twee op de kandidatenlijst van de ChristenUnie. Hij hoopt dan ook dat de moslimpartij voldoende stemmen voor een raadszetel haalt, ,,want een extra stem voor de onderwerpen waar wij ook voor staan is altijd meegenomen''. Vanavond gaat hij in Almere in debat met lijsttrekker Shangram Karim van de Nederlandse Moslim Partij, om elkaar beter te leren kennen.

Niet alleen in Almere, maar in alle plaatsen waar de moslimpartij meedoet liggen de standpunten van de NMP en de ChristenUnie dicht bij elkaar, bevestigt Henny Kreeft, landelijk NMP-voorzitter. Vorige maand constateerde politicoloog André Krouwel dat de standpunten van de moslimpartij nog het dichtst in de buurt komen van het CDA. Dat moet ermee te maken hebben dat de partijen een religieuze grondslag hebben, verklaart Kreeft. ,,Alle drie partijen hebben iets met geloof, daarin kunnen we elkaar ondersteunen.''

Maar die theorie wordt betwijfeld door Gert-Jan Segers, directeur van het Wetenschappelijk Instituut van de ChristenUnie en vanavond debatleider in Almere. ,,Het feit dat je beiden in God gelooft brengt je niet automatisch dicht bij elkaar'', zegt Segers.
bron: http://www.nd.nl/artikelen/2010/februar ... eensgezind" onclick="window.open(this.href);return false;

reactie: GeenStijl: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... stijl/JxBx+(GeenStijl" onclick="window.open(this.href);return false;)&utm_content=Google+International
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89888
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: ChristenUnie en Nederlandse Moslim Partij eensgezind

Bericht door Ariel »

Als ik dit soort berichten lees, dan voel ik een grote walging, en ik durf het bijna niet te erkennen, een haat tegen de CU en hun domme aanhangers. Ik ken iemand die op de CU stemt omdat André Rouvoet zo'n lekker ventje is. Wat een denk niveau.
Hoe kan een Christelijke partij zo zijn stemmers bedriegen door net te doen alsof Islam dezelfde vreedzame religie is als het Christendom.
Bij de CU verkoopt men zijn ziel aan de duivel, alleen maar om hun verkiezingsprogramma er door te drukken. Bah.... :yuk:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: ChristenUnie en Nederlandse Moslim Partij eensgezind

Bericht door H.Numan »

Dat is nou precies waar ik tegen fulmineer. Opeens zien we hoe Christelijke mensen in werkelijkheid over vrijheid van meningsuiting denken.
Dit is de reden waarom er overal moskeeën staan. De dominee en de pastoor hebben veel liever 10 kamelentempels om hun tempel staan, vinden het helemaal geen probleem als hun vrouwelijk gemeenteleden bespuugd worden, of dat hun kinderen iedere dag op blote voeten thuis komen zonder mobiel, maar met blauwe ogen.

Wat dat is de enige manier om hun normen en waarden door de strot van de samenleving te rammen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Re: ChristenUnie en Nederlandse Moslim Partij eensgezind

Bericht door stropke »

Ariel schreef:Als ik dit soort berichten lees, dan voel ik een grote walging, en ik durf het bijna niet te erkennen, een haat tegen de CU en hun domme aanhangers. Ik ken iemand die op de CU stemt omdat André Rouvoet zo'n lekker ventje is. Wat een denk niveau.
Hoe kan een Christelijke partij zo zijn stemmers bedriegen door net te doen alsof Islam dezelfde vreedzame religie is als het Christendom.
Bij de CU verkoopt men zijn ziel aan de duivel, alleen maar om hun verkiezingsprogramma er door te drukken. Bah.... :yuk:

Tja tis winter é.
En het "zout" is bij de CU blijkbaar ook op want ze glije alle kanten op.
Het rechte bijbels spoor zijn ze bijster. :roll:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Re: ChristenUnie en Nederlandse Moslim Partij eensgezind

Bericht door Bernie »

,,Alle drie partijen hebben iets met geloof, daarin kunnen we elkaar ondersteunen.''
Ja, zolang moslims in de politiek nog een kleine minderheid vormen is dat waar. Elkaar ondersteunen, dialoog, tolerantie, allemaal erg nuttig zolang het noodzakelijk is. De agenda van de islam en de wereldgeschiedenis laten weinig twijfel over wat er gebeurt als ze geen minderheid meer is.

De polderchristenen van de CU zouden eens wat moeten babbelen met geloofsgenoten in Islamitische landen.
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826
Plaats reactie