Verkiezingen Juni 2010

H.Numan

Verkiezingen Juni 2010

Berichtdoor H.Numan » Za Feb 20, 2010 7:52 am

En u moogt ook een fles champagne open trekken. Dit indien uw religieuze overtuiging u dit toestaat.
KABINET-BALKENENDE GEVALLEN

DEN HAAG - Het kabinet van CDA, PvdA en ChristenUnie is gevallen. De PvdA-ministers stappen uit het kabinet. Premier Jan Peter Balkenende heeft dat in de nacht van vrijdag op zaterdag gemeld. Komende maandag zou het kabinet precies drie jaar in functie zijn.

De ministers van de drie partijen hebben vanaf vrijdagochtend half twaalf overlegd over de kabinetsruzie over de toekomstige Nederlandse rol in Afghanistan. Het CDA wilde verder in de provincie Uruzgan, de PvdA wilde per se vrijdag besluiten dat die optie van tafel zou gaan. De PvdA wilde dat het kabinet het definitieve nee zou overbrengen aan de NAVO.

Volgens CDA en ChristenUnie zou dat echter indruisen tegen het kabinetsbesluit om alle opties voor een langer verblijf in Afghanistan uit te zoeken en pas daarna een besluit te nemen. In een ultieme poging vroeg premier Balkenende vrijdagnacht rond 3.00 uur aan de PvdA om daarmee in te stemmen en samen de eenheid van het kabinetsbeleid te bewaren. Vervolgens zou geprobeerd worden om voor 1 maart tot een besluit te komen.

Voor de PvdA was dat voorstel echter onbespreekbaar. De PvdA-ministers boden daarop hun ontslag aan.

Telegraaf

Afbeelding
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Ariel

Re: Ge moogt 2x stemmen

Berichtdoor Ariel » Za Feb 20, 2010 12:14 pm

Gefeliciteerd. We gaan er een fles Champagne aan op offeren.

Maar laten we nu alle goden die we kennen en die we niet kennen aanroepen, en ze smeken dat het volgende kabinet geen links kabinet zal worden. Ik moet namelijk niet denken aan een kabinet PVDA, D66, Groenlinks, en SP.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Eliabe

Berichtdoor Eliabe » Za Feb 20, 2010 1:09 pm

Er is een groep mensen in NL die zenuwachtig worden.
Ik vind het ook raar dat mensen niet willen stemmen en sommigen zeggen dat het niet mag in de Islaam, als je als moslim je positie kunt versterken in een kuffaarsamenleving, waarvan de grootste kaffier aan de macht kan komen, dan is de keuze snel gemaakt voor mij. Het gaat om je intentie. We weten dat Allah swt alles in de hand heeft, maar dat neemt niet weg dat we mogen stemmen. Dit is mijn mening hiervoor.
Welke partij is slim om strategisch op te stemmen? Mijn voorkeur gaat uit naar d66,

Een maanden terug was er ook een groot kans dat de kabinet zou vallen.
Een nederlandse vrouw sprak hierover met mij. Zij zei dat zij haar hart vasthield, want als de kabinet zou vallen dan zouden er nieuwe verkiezingen komen. Geertw.was al aan het juichen, niet normaal.

Weetje hoeveel mensen op hem zullen stemmen? Heel limburg en de rest van het land. Hij staat op 1 in de peilingen.

Dussss mensen!! GA STEMMEN!! ALLE MOSLIMS MOETEN HUN STEM LATEN HOREN. DIT IS VOOR JULLIE KINDEREN, JULLIE KINDEREN hun KINDEREN.

Moedig mensen aan om te gaan stemmen AUB. Anders loopt het vet slecht af met de moslims. Eerst de koranverbod, dan de hoofddoekverbod, dan wij het land uit Nachtmerrie!

helemaal geen nachtmerrie, je hebt alles omgedraaid. het land uit dat horen wij als oprechte moslims te doen. het land uit naar een islamitisch land verhuizen, tussen de moslims leven in plaats van tussen de kuffaar, waar je dit soort dingen niet hebt. Hijra is verplicht in ons geval. En dat stemmen gebeuren is haram dus ik en mijn familie stemmen niet. Daarnaast heeft elke partij wel een anti islam iets waarop jij gaat stemmen. Dat betekent dat jij het eens bent met aaal hun regels. Lmohim dit is duidelijk en dit is haram om te stemmen. Wij horen hier niet en wij horen onze kinderen hier ook niet op te voeden. Dus ik hoop dat mijn kinderen hier nooit groot hoeven te worden. Dat is pas een nachtmerrie en niet andersom.

Ik stem niet omwille van Allaah!

http://forums.marokko.nl/showthread.php ... 889&page=4
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Feb 20, 2010 1:21 pm

helemaal geen nachtmerrie, je hebt alles omgedraaid. het land uit dat horen wij als oprechte moslims te doen. het land uit naar een islamitisch land verhuizen, tussen de moslims leven in plaats van tussen de kuffaar, waar je dit soort dingen niet hebt. Hijra is verplicht in ons geval. En dat stemmen gebeuren is haram dus ik en mijn familie stemmen niet. Daarnaast heeft elke partij wel een anti islam iets waarop jij gaat stemmen. Dat betekent dat jij het eens bent met aaal hun regels. Lmohim dit is duidelijk en dit is haram om te stemmen. Wij horen hier niet en wij horen onze kinderen hier ook niet op te voeden. Dus ik hoop dat mijn kinderen hier nooit groot hoeven te worden. Dat is pas een nachtmerrie en niet andersom.

Ik stem niet omwille van Allaah!

Ik ben het helemaal met deze schrijver eens. Dat maar veel Moslims naar hem/haar zullen luisteren. Het is niet goed voor Moslims om tussen de kuffaar te leven, en te moeten buigen voor ongelovige, barbaarse en onislamitische wetten. Ik wens geen Moslim deze nachtmerrie toe.

Wilders geheel anders als bovenstaande schrijver is blij...De vlag kan uit roept hij verheugd.

Wilders: 'De vlag kan uit'

PVV-leider Geert Wilders heeft verheugd gereageerd op de val van het kabinet-Balkenende.

„Lang gehoopt, toch gekomen. De vlag kan uit. Dit slechtste kabinet ooit verdiende het niet nog een dag langer te regeren”, aldus Wilders.

Volgens de leider van Partij voor de Vrijheid excelleerde dit kabinet „vooral in het breken van records op gebied van de massa-immigratie”. „Het schaadde de economie, verhoogde de belastingen, steunde de islam en rolde vechtend over straat”, stelde Wilders.

Hij concludeert dar Nederland verlangt naar een nieuw kabinet dat de problemen aanpakt, zoals de criminaliteit, de economische crisis en de massa-immigratie. Eindelijk mag de kiezer zich uitspreken. De Partij voor de Vrijheid is er klaar voor.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6082 ... it___.html

Laten we Wilders dit plezier gunnen en de vlag uithangen.

Afbeelding
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Feb 20, 2010 1:25 pm

Wat sneu nou....Balkenende heeft deze week net een nieuwe dure glimmende Mercedes gekocht. Daar zal hij misschien nu maar kort van kunnen genieten.

Hoofdrolspelers verliezen allemaal

DEN HAAG - Premier Balkenende en zijn beide vicepremiers Bos en Rouvoet verliezen nu allemaal.

Een breuk berokkent niet alleen schade aan de regeringspartijen CDA, PvdA en ChristenUnie, ook de persoonlijke positie van de drie partijleiders is in het geding. Ze moeten hoogstwaarschijnlijk alle drie het regeringspluche verlaten. Dat betekent afstand doen van de macht, maar ook van alle geneugten, zoals het aanzien, een dienend ambtelijk apparaat, de auto met chauffeur, het regeringsvliegtuig en de creditcard.

Voor Balkenende was er misschien wel de meeste reden om te vechten voor het behoud van zijn kabinet. Zijn politieke carrière is hoogstwaarschijnlijk voorbij nu zijn vierde kabinet op rij niet de eindstreep haalt. Hoewel getrouwen in het CDA stellen dat zijn geloofwaardigheid nog steeds staat als een huis, wordt er in de partij nu al gemord. Vooral door de telkens opspelende gebrekkige regie van de premier, die sinds 2002 aan de macht was.

Sommige CDA'ers vinden het tijd voor verandering en in de coulissen staan twee kroonprinsen klaar. Minister Verhagen (Buitenlandse Zaken) heeft de beste papieren op zak, maar ook verkeersminister Eurlings, de 'golden boy' van de christendemocraten, is een kanshebber. De twee katholieken kunnen nog concurrentie krijgen van Klink (Volksgezondheid), die net als Balkenende protestant is. Al is voor hem misschien een nadeel dat hij bij de kiezer minder bekend is.

Kapers

Bos moest vrezen voor een terugkeer naar de oppositiebankjes. Dat betekent dat hij afstand moet doen van zijn geliefde departement Financiën, waar hij zich heeft ontpopt als een kundige bezweerder van de bankencrisis. De PvdA staat er in de peilingen bovendien belabberd voor en een nieuwe slechte uitslag bij vervroegde Kamerverkiezingen kan een leiderschapsstrijd in de partij ontketenen. Bos heeft eerder gezegd graag door te willen als partijleider, maar er zijn kapers op de kust. De belangrijkste concurrent lijkt de Amsterdamse burgemeester Cohen, al moeten de kansen van minister Van der Laan (Integratie) en de jonge Amsterdamse wethouder Asscher niet worden onderschat. Onderwijsminister Plasterk is een outsider, maar lijkt de laatste maanden minder populair.

Rouvoet hoefde zich als enige van de drie geen zorgen te maken over zijn positie in de eigen partij. Wel zal hij veroordeeld zijn tot een marginale rol van zijn ChristenUnie in de Tweede Kamer.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6082 ... aal__.html

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Feb 20, 2010 1:28 pm

Een terug blik naar vrijdag en vannacht. .

Binnenhof wachtte nerveus op de val

DEN HAAG - Nagels bijten. Vluchtig e-mails checken. Onrustige blikken over de blackberry en dan weer teletekst. Op het Binnenhof hield gisteren iedereen de adem in. In afwachting van de ontwikkelingen in de ministerraad 'aan de overkant'. Maar waar CDA'ers halverwege de middag nog goedgemutst de post zitten te beantwoorden, staan bij de PvdA de teugels dan al strak gespannen. "Je kunt ons niet blijven schoppen", klinkt het getergd.

Terwijl normaal gesproken de gangen van de Tweede Kamer op vrijdag, maar zeker tijdens het reces, vrijwel uitgestorven zijn, druppelen in de ochtend al de eerste Kamerleden en staatssecretarissen binnen. Waar op Algemene Zaken de ministers een uiterste poging doen om de Afghaanse knoop te ontwarren, melden Pieter van Geel bij het CDA en Arie Slob bij de ChristenUnie zich op hun post.

PvdA-fractievoorzitter Mariëtte Hamer laat een verkiezingsbijeenkomst in Apeldoorn wijselijk aan zich voorbij gaan. Een gang naar het oosten voor een babbeltje met ondernemers heeft voor Hamer even geen prioriteit. Bij de PvdA is zelfs een enkele bewindspersoon stand-by voor wat komen gaat.

Biertjes

"Het was een bijzonder korte nacht. En dat was niet de eerste deze week", klinkt het in de ChristenUnie. Nog na het ontluisterende debat van donderdagavond, waaruit pijnlijk duidelijk de verdeeldheid binnen het kabinet bleek, was de kleinste coalitiepartij bij elkaar gekomen. Partijleider Rouvoet, fractievoorzitter Slob, enkele bewindspersonen en medewerkers. "Om een paar biertjes te drinken", en alvast de lijnen uit te zetten voor de volgende dag. "Het werd over half twee." Bij de PvdA heerst 's middags nog ongeloof over het debat van de avond tevoren. "De manier waarop we door Verhagen in de hoek zijn getrapt. Dat kan echt niet. Je kunt ons niet blijven schoppen", waarschuwt een sociaaldemocraat in de wandelgangen. De spanning hangt in de lucht in het oude Kamergebouw Koloniën, waar de PvdA-fractie zetelt. Toch is het overgrote deel van de Kamerleden gewoon thuis of 'in het land'. "Het heeft geen zin om nu naar Den Haag te komen, maar we hebben onze telefoon bij de hand", aldus een PvdA-Kamerlid. "In het verleden hadden we vaak nog paniekerige fractievergaderingen, nu zijn alle scenario's al doorgesproken."

De wel aanwezige fractiemedewerkers zijn er niet gerust op. Debatten worden voorbereid alsof er niets aan de hand is, maar schijn bedriegt. "We hebben het bijna nergens anders over", aldus een fractiemedewerker. "Het gaat toch om je baan." Een langer verblijf op het Binnenhof is na een val van het kabinet en nieuwe verkiezingen allerminst zeker. "Je weet niet hoeveel zetels we dan hebben", beseft de medewerker.

'Stropdaslezen'

Bij de VVD is men van baldadigheid aan het 'stropdaslezen' geslagen. "Balkenende draagt een lichtblauwe stropdas; hij is duidelijk uit op vrede. Rustiger en vriendelijker kan haast niet", zegt iemand, die ervan overtuigd is dat de politici zich bewust zijn van de boodschap rond hun nek. Ook de blauwzwarte stropdas van Bos zou wijzen in die richting. "Dat is heel iets anders dan die rode kop boven die felrode stropdas gisteren. Toen zocht hij alleen maar confrontatie."

Alleen bij het CDA lijkt de sfeer uitermate ontspannen. Hier geen staatssecretarissen of voorlichters die gespannen ronddrentelen. De Kamerleden zijn bijna allemaal naar huis of op werkbezoek. Het ervaren Kamerlid Jan Schinkelshoek, tevens oud-journalist en oud-fractievoorlichter, zit wel op zijn post. Maar niet voor crisisberaad. "Ik doe de post", zegt Schinkelshoek, terwijl hij met een operamuziekje op de achtergrond wat papieren wegwerkt. "In mijn lange jaren rond de Hofvijver heb ik al te veel halve crises, pseudo-crises, net-op-het-nippertje afgewende crises en quasi crises meegemaakt. Een crisis is pas een crisis als het een crisis is..."

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6082 ... val__.html

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Feb 20, 2010 4:48 pm

PVV, D66 en VVD klaar voor regeringsdeelname
zaterdag 20 februari 2010

Oppositiepartijen D66 en de VVD en de PVV zijn klaar voor de verkiezingen en eventuele deelname aan een rechts kabinet. De SP hoopt dat er na de verkiezingen een meerderheid is voor een 'links kabinet' met GroenLinks en een 'vernieuwde PvdA'.

Dat laten de partijen vandaag weten in reactie op de val van het kabinet. 'Ik ben blij dat de kiezer nu aan het woord is, zei SP-leider Agnes Kant. 'De keuze is menselijk en sociaal of liberaal en asociaal'.

Ook Geert Wilders gaf in een reactie aan dat de PVV klaar is voor regeringsdeelname. De PVV zou volgens de laatste peilingen de grootste partij kunnen worden.

Verkiezingen
Binnen 83 dagen nadat de koningin het ontslag van regeringspartij PvdA accepteert moeten nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven. Deze zullen waarschijnlijk eind mei of begin juni plaatshebben.

Wouter Bos gaf in het VARA-radioprogramma Spijkers met Koppen aan opnieuw lijsttrekker te willen zijn voor de PvdA. Hij zei nog niet te weten of hij binnekort terug zal keren in de Kamerfractie.

Lastige kabinetsformering
De laatste politieke peiling van Maurice de Hond geeft aan dat het lastig zal worden om een kabinet te formeren. Zoals het er nu voorstaat is er met drie partijen geen meerderheid van 76 zetels te vormen.

Door Marlou Visser

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... elname.htm

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Za Feb 20, 2010 7:54 pm

Ik zat naar de Staats-TV te kijken en was benieuwd hoe na het journaal ze aan het zwartepieten gaan.
En wat ik al dacht: een ruime overmaat aan linkse agitprop. Zelfs vonderDunk kwam uitgebreid aan het woord in zijn links-allahtone zwarte leren jasje (geen bontkraag). Dat gaat nog knap lastig worden voor het CDA om hun standpunt aan het volk duidelijk te maken als de media de PvdA blijven bewieroken om hun zeldzame niet-draaikonterij. Maar waar lopen voorheen-CDA-kiezers dan heen? Naar de linksen?
Blijf maar lekker dromen tot na de verkiezingen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Za Feb 20, 2010 8:56 pm

Ariel schreef:Gefeliciteerd. We gaan er een fles Champagne aan op offeren.

Maar laten we nu alle goden die we kennen en die we niet kennen aanroepen, en ze smeken dat het volgende kabinet geen links kabinet zal worden.

Alle goden? Pas op hoor! Laten we Allah er buiten laten, want anders krijg je beslist een links/islamitisch kabinet. :turban:

Ariel schreef:Ik moet namelijk niet denken aan een kabinet PVDA, D66, Groenlinks, en SP.

Ach, waarom eigenlijk niet? Met zo'n links kabinet zal de PVV nog veeeeeeeeeeeeel groter worden. Ik ben bang dat de situatie eerst nog veel slechter zal moeten worden voordat de meeste mensen inzien dat de Islam een gevaar is en gestopt zal moeten worden.
Laatst gewijzigd door Anonymous op Za Feb 20, 2010 10:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Ruth

Berichtdoor Ruth » Za Feb 20, 2010 9:58 pm

Bij mij overheerst ook vooral een gevoel van opluchting. Eindelijk is dat stel prutsers in Den Haag tot de ontdekking gekomen dat ze toch maar beter een eind aan hun lijden konden maken.

En nu maar hopen dat het stemvee de juiste keuze maakt bij de landelijke verkiezingen. Misschien willen de bontkraagjes hieraan meewerken door de komende tijd nog voor flink wat narigheid te zorgen. Het geheugen van mensen is over t algemeen nogal slecht, zeker tijdens verkiezingstijd, als de heren politici allerlei prachtige beloftes doen.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Za Feb 20, 2010 10:21 pm

Nog een indicatie dat het Zwarte Pieten is begonnen en de Staats_-TV naar links overhelt :
http://www.eenvandaag.nl/politiek/35660/enquete_cda_schuldig_aan_val_kabinet_
Enquete: ‘CDA schuldig aan val kabinet’
Niet de PvdA, maar het CDA treft vooral schuld aan de val van het kabinet Balkenende IV. Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder 12.000 mensen. Een meerderheid van de deelnemers denkt dat met name de PvdA voordeel heeft bij de val van het kabinet.[...]
Op de vraag welke partij schuldig is aan de val wijst 37 procent van de mensen het CDA aan als schuldige. 29 Procent vindt de PvdA schuldig. De achterban van beide partijen zelf staan lijnrecht tegenover elkaar: 70 procent van de PvdA-stemmers wijst naar het CDA, 71 procent van de CDA-aanhang naar de PvdA.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Za Feb 20, 2010 10:46 pm

Ik keek net bij de koffie even naar de Staats-TV waarop een lid van de PvdA nomenclatura zijn teleurstelling uitte over 'de karaktermoord', eerst op Balkenende en nu op Bos.
Ik moest gelijk daarna denken aan Fortuijn en Wilders die niet genoemd werden.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Feb 20, 2010 10:57 pm

We gaan nu een oervervelende tijd tegemoet waarbij de heren en dames partijleiders ons met leugens en bedrog zullen proberen om op hun te stemmen. Uiteraard zullen Trots en de PVV niet gespaard blijven, en men zal proberen om deze twee partijen inktzwart te maken.
Ik hoop nu maar op het gezond verstand van de burger. Dat ze zich niet laat afschrikken als men ze voor racist of erger uitmaakt, maar ik ben bang dat de gemiddelde burger snel zal vallen voor de mooie praatjes en beloftes van de linkse partijen. Ik heb niet veel goede moed.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Zo Feb 21, 2010 2:13 am

Ongetwijfeld. :smile:
Dat doen ze al zolang Wilders niet meer alleen in de kamer zit. En met veel resultaat!

Balk vind het niet eerlijk dat alleen de PvdA volledig onderuit gaat. Wat de PvdA kan, kan het CDA ook! Dus gaat hij vrolijk verder als aanstaand minister president van een volgend kabinet. Ben ik nou dom of is hij dat? Ik dacht namelijk dat Balk bepaald niet populair is.
dan dooft het licht….
Anoniem

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Feb 21, 2010 12:46 pm

Idd, juich maar niet te vroeg. Er gaat helemaal NIKS veranderen. Het cordon sanitaire van België wordt gewoon nog s overgedaan, alle niet PVVers gaan bijeenkruipen om Wilders er toch maar buiten te houden. Als ze dat nog een paar jaartjes weten vol te houden zijn de moslims 50% van de bevolking en is zelfs dat cordon niet meer nodig.

Balkenende IV is gevallen door onderlinge ruzies. Als ze allemaal naar huis waren gestuurd via een verpletterende verkiezingsoverwinning of een staatsgreep was er hoop op verandering geweest. Nu niet.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Feb 21, 2010 1:26 pm

Wat ik niet kan begrijpen is het korte termijngeheugen van het stemvee. Beats me. :?
Bos die verantwoordelijke is voor een astronomische schuldenlast, zijn ministers die het land in een depressie geduwd hebben door steeds meer migranten binnen te halen, enz, enz.. en al deze daden zijn weer vergeten en vergeven alleen maar om het feit dat hij de stekker uit het kabinet getrokken heeft.

Peiling de Hond: PvdA wint, Balkenende verliest steun
zondag 21 februari 2010

In de laatste politieke peiling van Maurice de Hond wint de Partij van de Arbeid vier zetels en stijgt van vijftien naar negentien zetels. Het CDA verliest een zetel, maar blijft nog wel de grootste partij met 26 zetels.

Jan Peter Balkenende verliest steun van zijn achterban. Nog maar 36 procent van de CDA-stemmers wil de premier nog een keer als lijsttrekker. Het CDA maakte gisteren bekend dat Balkenende bij de volgende verkiezingen opnieuw lijsttrekker van het CDA zal worden.

Verkeersminister Camiel Eurlings is populairder onder de Nederlandse kiezers, blijkt uit de peiling.

Bos populair
Wouter Bos wint juist aan populariteit. 21 procent van de Nederlanders wenst Wouter Bos als volgende minister-president van Nederland, tegen 16 procent die wel iets ziet in een vijfde kabinet onder Balkenende.

62 procent van de Nederlanders is blij met de val van het kabinet. Allen CDA- en ChristenUnie-kiezers vinden het overwegend jammer. De kiezer is het wel overwegend eens met de PvdA: 60 procent is tegen een verlengde missie in Uruzgan.

SP en Groenlinks verliezen
De VVD wint een zetel en komt op 23, de PVV verliest er een en staat op 24. De SP verliest twee zetels ten opzichte van de peiling van vorige week. Ook GroenLinks verliest een zetel.

Maurice de Hond trekt iedere week een steekproef van 6.500 mensen uit een bestand van 40.000 die zich ooit voor zijn panel hebben aangemeld. De peildagen zijn vrijdag en zaterdag. De helft van de ondervraagden is na de val van het kabinet bevraagd, de andere helft ervoor.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... -steun.htm

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Feb 21, 2010 1:31 pm

De voornaamste conclusie die je hieruit kan trekken is dat Bos geslepener en dus gevaarlijker is dan Balkenende.

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Feb 21, 2010 1:34 pm

Ariel schreef:Wouter Bos wint juist aan populariteit. 21 procent van de Nederlanders wenst Wouter Bos als volgende minister-president van Nederland,

Kijk s aan. Van de regen in de drup.
Zie je het plaatje? Walid Bos MP, alle anti Nederlandse krachten op een hoopje, cordon sanitair voor de PVV, recht naar de afgrond.

Op het PVV forum laten ze de champagnekurken knallen, voorbarig.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Zo Feb 21, 2010 3:06 pm

Je bent dom, hebt een uitkering, je leven lang. Te danken aan de PvdA.
Je bent iets minder dom, meer opportunistisch, hebt een baantje bij het UVW. Te danken aan de PvdA.
Je zit in het midden, hebt een dijk van een baan bij de griffie. Te danken aan D66.

Die zullen denken: "Nou, die Bos, die heb die refo een poepie laten ruiken!"
dan dooft het licht….
Anoniem

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Feb 21, 2010 3:18 pm

H.Numan schreef:Die zullen denken: "Nou, die Bos, die heb die refo een poepie laten ruiken!"

Zeker weten! Bos vangt minstens 4 vliegen in één klap:
-Hij gaat op de stoel van Balk zitten
-hij roept alle hens aan dek voor een cordon sanitair en Wilders komt er nooit in
-hij is de held die de Hollandse jongens terugbrengt uit Uruzgan
-hij moet dat gewoon een paar jaartjes volhouden en zijn moslims zijn met genoeg om de PvdA terug de grootste te maken.

Ik zou die champagne nog maar wat laten rusten...

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Feb 21, 2010 3:31 pm

Men moet ook niet te veel verwachten van Wilders. Ook hij kan niet eigenhandig de bezem door onze verrote maatschappij halen.
Hij moet rekening houden met de EU, en met de Kamer als hij ooit PM wordt.
Ik vermoed dat veel simpele zielen hem straks als en baksteen laten vallen als hij niet alles waar kan maken wat hij beloofd heeft

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Feb 21, 2010 3:37 pm

Ariel schreef:Ik vermoed dat veel simpele zielen hem straks als en baksteen laten vallen als hij niet alles waar kan maken wat hij beloofd heeft

Zo ver zal het zelfs helemaal niet komen. Het Belgische model van cordon sanitair werkt al zowat 20 jaar, waarom zou het bij jullie niet werken? De voorwaarden ervoor zijn nu zelfs nog gunstiger na 20 jaar extra moslim-broeden. Het kiespubliek van de PVV blijft stabiel, terwijl de PvdA moslims een bevolkingsexplosie kennen. Ze doen zelfs niet eens meer de moeite om hun campagne in het Nederlands te voeren!

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Feb 22, 2010 12:52 pm

Wilders: Verhoging AOW-leeftijd breekpunt bij formatie
maandag 22 februari 2010

Geert Wilders neemt alvast een voorschot op een mogelijke kabinetsdeelname: de PVV is bereid concessies te doen om te kunnen regeren met andere partijen. Op één punt valt echter niet te onderhandelen. De AOW-leeftijd moet wat PVV-leider Geert Wilders 65 jaar blijven.

Dat zegt Wilders in een interview maandag in De Telegraaf. Eerder meldde Elsevier al dat Wilders bereid is tot gedoogsteun aan een kabinet bestaande uit CDA en VVD.

Roeptoeteren
‘Ik kan niet met iedereen regeren. Maar als we alleen gaan roeptoeteren aan de zijkant en nooit bereid zijn concessies te doen, zullen we nooit regeren. Dan blijven we de eeuwige oppositiepartij en slinken we straks weer net zo hard als de SP. Dus daarom zijn we bereid deals te sluiten. Op één punt na: handen af van de AOW,’ aldus Wilders.

Volgens Wilders hoeft er niets te worden teruggedraaid. ‘Het wetsvoorstel voor de verhoging van de pensioenleeftijd naar 67 jaar is nog niet door de Kamer. Het kabinet is nu demissionair, dus het gaat in de ijskast. Het moet gewoon niet worden ingevoerd.'

Linkse hobbies
Het eventuele besluit om de AOW-leeftijd niet te verhogen, zal niet kunnen rekenen op enthousiaste reacties van partijen als CDA en VVD. Toch denkt Wilders dat niet over alle onderwerpen zoveel verschil van mening zal zijn.

‘Wij willen net als zij ook fors bezuinigen op overheidsuitgaven, op ontwikkelingshulp, op het ombuigen van linkse hobbies. Op die punten is het verschil veel minder groot. Wij komen ook niet aan de hypotheekrenteaftrek en willen ook geen 60-procenttarief.'

Door Robin van der Kloor

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... rmatie.htm

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Feb 22, 2010 12:58 pm

Kan PVV-leider Geert Wilders straks regeren?
maandag 22 februari 2010

Het kabinet is gevallen. En dus moeten er zo spoedig mogelijk verkiezingen worden gehouden. Hopelijk gaan we in mei naar de stembus. Maar is daarmee de politieke crisis voorbij? Ja, afhankelijk van ons stemgedrag.

Als de politieke versplintering weer ruimte wint, zal de politieke crisis zich onverminderd doorzetten. Een kabinet dat uit zo’n verkiezinguitslag wordt gevormd, is niet stabiel.

Kunnen we ons dit veroorloven? Nee, in tijden van economische crisis moet het land echt worden geregeerd.

Verzwakken
Wat staat ons te doen? Als wij de grote partijen zouden verzwakken, is de vorming van een stabiel kabinet bijna onmogelijk. Eigenlijk moeten de burgers strategisch stemmen, met het oog op kabinetsvorming.

Wie bijvoorbeeld de VVD verzwakt, geeft daarmee de vorming van een links kabinet een kans. Ook het omgekeerde is waar: wie de PvdA verzwakt, zal daarmee de vorming van een rechtse coalitie bevorderen. Hoe zit het met CDA?

Pim Fortuyn
Het CDA is acht jaar geleden, dankzij wijlen Pim Fortuyn, aan de macht gekomen. Sindsdien regeert het CDA. Wat het CDA kenmerkt, is de kleurloze houding van deze partij. De christenen waren moeiteloos in staat om van rechts naar links te draaien.

Ernstiger is de leegte bij het CDA. Ze hebben geen enkele serieuze visie op de politieke islam, integratie en immigratie. Ze lopen naargelang de machtsfactoren, achter anderen aan.

Wie op het CDA stemt, stemt dus ook op andere politieke partijen. Het gevoel groeit dat het CDA electoraal moet worden gestraft. Anders worden ze niet gedwongen om zich te bezinnen op fundamentele vraagstukken.

Actiepartij
En hoe zit het met de PVV? De PVV van Geert Wilders wordt voor de eerste keer echt beproefd. Is de partij van Geert Wilders een actiepartij met één onderwerp? Als dat het geval is, dan is de PVV niet meer dan een protestbeweging. Een stem op de PVV is dan een weggegooide stem. In dit geval zullen ze de verkiezingen voor de eerste en de laatste keer winnen. Daarna zullen ze langzamerhand verdwijnen. Maar het kan ook anders.

Nu al moet de PVV de kiezer ervan zien te overtuigen dat zij echt bereid zijn te regeren of een kabinet te steunen. Dit betekent dat Wilders en zijn beweging bereid moet zijn om compromissen te sluiten. We leven immers in een parlementaire democratie die door een tijdelijke meerderheid wordt bestuurd.

Koran
Niet alle ideeën van Wilders op het gebied van integratie, immigratie en islam zullen worden gerealiseerd. De koran kan niet worden verboden. Een alomvattend verbod op dubbele nationaliteit, en dus de bestuurlijke uitsluiting van mensen, zal ook niet worden gerealiseerd. En de hoofddoekbelasting komt er gewoon niet.

Maar hij kan veel, ontzettend veel bereiken. De beperking van immigratie. De afschaffing van dubbele nationaliteit in de toekomst. Bestuurlijk intelligente vormen van beperking van de verspreiding van de islam in Nederland. Het uitbannen van hoofddoek uit de statelijke sfeer (de neutraliteit van de staat). Het versterken en waarbogen van vrijheid van meningsuiting. Het stoppen van subsidies voor multiculturele instellingen.

Spannend
Nu moet Wilders bewijzen dat hij in staat is om ook te regeren. Dat kan hij doen als hij veel stemmen krijgt. Dat moet nog blijken. In de komende weken hebben de politici geen recht om een fout te maken. Het wordt spannend.

Niet alleen de politici worden op de proef gesteld, ook het Nederlandse volk. Het volk moet niet met emotie maar met wijsheid gaan stemmen. Want Nederland verdient een volwaardige regering. Uiteraard zonder meneer Balkenende.

Afshin Ellian

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshi ... egeren.htm

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Feb 22, 2010 2:36 pm

De moeilijkste kabinetsformatie aller tijden

DEN HAAG - Nog nooit waren de kiezers zo verdeeld als nu. Voor een meerderheid in de Kamer zijn minstens vier partijen nodig.

Over rechts, over links, of een regenboogcoalitie? De formatie van een kabinet na de komende verkiezingen dreigt de moeilijkste uit de Nederlandse geschiedenis te worden. Het electoraat was nog nooit zo verdeeld als nu, blijkt uit de meest recente peiling van Maurice de Hond – de eerste die gegevens bevat van na de val van Balkenende IV.

Afbeelding

Links
Een echt links kabinet zit er niet in. Als PvdA, SP, GroenLinks en de Partij voor de Dieren hun krachten bundelen, hebben ze 46 zetels. De ChristenUnie, dat op sociaal-economisch gebied vaak naar links neigt, kan daar nog zeven aan toevoegen. Bij lange na niet voldoende voor een meerderheid.

Een rechtse coalitie lijkt meer kans te maken. Een combinatie van CDA, VVD, PVV en Trots op Nederland heeft in de peiling van De Hond 75 zetels. Eentje te weinig voor een meerderheid, maar de verkiezingen zijn ook nog wel een maand of drie weg. Waarbij wel aangetekend moet worden dat de PVV van Wilders op sociaal-economisch gebied niet altijd rechts is. De partij wil bijvoorbeeld onder geen beding de AOW-leeftijd verhogen.

Hervormingscoalitie
Dan komt al snel een combinatie van links en rechts in beeld. Een centrumcoalitie van CDA, VVD, PvdA en D66 zou een comfortabele meerderheid van 88 zetels in de Tweede Kamer hebben. Maar de kans dat CDA en PvdA na de afgelopen crisis het nog eens met elkaar willen proberen is niet groot. De vierde mogelijkheid is een economische hervormingscoalitie van CDA, VVD, D66 (samen 69 zetels), eventueel aangevuld met GroenLinks (dat levert een meerderheid op van 82 zetels).

http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... ler_tijden

Terug naar “Nederland”