'Bom aan boord krijgen nog altijd eenvoudig'

Plaats reactie
Ariel

'Bom aan boord krijgen nog altijd eenvoudig'

Bericht door Ariel »

Niet alleen slecht nieuws voor Schiphol, maar ook slecht nieuws voor reizigers. Nog een week, en dan mag je ook geen belastingvrije drank meer het vliegtuig innemen. Lang leven Islam. :rock:
Stegeman toont lek Schiphol aan

SCHIPHOL - Op de luchthaven Schiphol is het nog altijd mogelijk op een eenvoudige manier liters springvloeistof aan boord van vliegtuigen te brengen. Dat toonde onderzoeksjournalist Alberto Stegeman zondagavond aan in het programma Undercover in Nederland op SBS6.

Het lek zit in het systeem van belastingvrij winkelen en het 'sealen' van daar gekochte drank. Stegeman en zijn team lieten zien hoe op Schiphol iemand belastingvrij drank kan kopen en vervolgens het belastingvrije gedeelte weer kan verlaten met de verpakte fles - zonder de vlucht te nemen. Op een locatie buiten de luchthaven kan een andere - explosieve - vloeistof in de fles gedaan worden.

Bij vluchten naar niet Schengen-landen als Engeland en de VS kunnen passagiers eerst belastingvrij winkelen voordat hun bagage wordt gecheckt. Stegeman liet zien hoe op deze manier de op Schiphol gekochte fles, maar nu gevuld met een andere vloeistof, in het belastingvrije winkelgedeelte opnieuw kan worden afgerekend en verpakt. Het lukte hem zo met de 'nepfles' naar Engeland en zelfs naar het Amerikaanse Washington te vliegen.

Verbijsterde reacties

De Nederlandse en Europese politiek reageert verbijsterd. Tweede Kamerlid Ton Heerts (PvdA) wil direct met de minister van Justitie, Hirsch Ballin, in debat. “Ik mag aannemen dat dit niet alleen voor de minister van Justitie, maar ook voor de top van Schiphol, aanleiding is om direct maatregelen te nemen”, aldus Heerts. Ook VVD-Europarlementariër Hans van Baalen stuurt aan op verandering. “Ik denk dat de ministers van Luchtvaart bij elkaar moeten gaan zitten en moeten zeggen: hoe helpen we dit probleem de wereld uit. En dat betekent dat de luchtvaartautoriteiten, maar ook Schiphol daaraan mee moeten werken”, aldus Van Baalen. Terrorismedeskundige Edwin Bakker van instituut Clingendael spreekt van “heel slecht nieuws” voor Schiphol en verwacht dat de leiding van Schiphol zich ook internationaal moet verantwoorden.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6229 ... aan__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

H.Numan

Re: 'Bom aan boord krijgen nog altijd eenvoudig'

Bericht door H.Numan »

Ho! Monumentje!

Deze knaap heeft een carrière gemaakt van het opsporen van lekken op Schiphol. Hij doet de hele dag niets anders dan kijken waar hij binnen kan komen. Als terroristen net zo veel tijd besteden als hij om Schiphol binnen te komen hebben ze geeneens tijd genoeg om te bidden!
Het opsporen van een lek op Schiphol is op zich geen slecht idee. Je levenswerk er van maken wel.

Zoals deze knaap probeert te suggereren is geen enkele luchthaven veilig - hetgeen klopt. Om dit soort veiligheid enigszins mogelijk te maken moet Schiphol omringt worden met betonnen muren, grachten, prikkeldraad. De bewakers moeten vervangen worden door uitsluitend zeer wantrouwige Marechaussees, en de Marechaussee door de BSB (commando's van voornoemd Wapen). Reizigers moeten zich 6 uur voor de vlucht melden voor visitatie en psychologisch onderzoek. En dan NOG kunnen terroristen wel een gaatje vinden.

Zitten we daar op te wachten? :nono:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

SDX

Bericht door SDX »

Toch vreemd dat nog steeds verdachte of springstofvloeistoffen kunnen meegenomen worden.
Ik vertrok gister van Maastricht Airport terug naar Girona.
Mn koffertje door de scanner, ik heb steeds een hoop busjes met 'vloeistoffen' bij, werd natuurlijk opgemerkt in de scan, mn koffertje bij 'mevrouw de onbeschofte', die meteen met haar tengels in mn persoonlijke spullen begon te rommelen, dezélfde spullen die ik vanuit Girona had meegenomen en waarvan de vriendelijke meneer me enkel wat uitleg vroeg en ze zelfs met geen vinger had aangeraakt - enfin, nadat ik mevrouw de onbeschofte had diets gemaakt dat ze met haar tengels van mijn persoonlijke spullen moest blijven en dat ik alles wel zelf zou uitpakken, bleef ze gezellig doorrommelen in mn spullen, alles netjes aan de kant schuivend dat meer dan 100 ml. was om in de vuilnisbak te kieperen, spullen die geld kosten, die je nodig hebt, mn vloeistoffen voor mn contactlenzen, toiletspullen e.d., mevrouw de onbeschofte bleef jeremiëren dat ik op de hoogte moest zijn dat dat niet mocht, terwijl ik het formulier waarop stond wat wel en niet meemocht en waar niets op vermeld stond over vloeistoffen voor haar neus zwaaide, toen ze aan de fles toiletwater begon te frutselen, die mn broer me had meegegeven (die mn moeder toebehoorde en waarvan ik net van haar begrafenis terugkeerde) ging ik door het lint, ik heb een hoop trammelant gemaakt en ook een hoop smurrie want alles wat volgens haar meer dan 100 ml. was heb ik overal in het rond over de vloer en haar werktafeltje leeggespoten en gesmeerd (mn tandpasta (een bus geen tube), mn contactlensvloeistoffen, mn bodylotion, het was één grote smurrie, mevrouw de onbeschofte (want in eerste instantie was zij degene die erg onbeschoft was, zei toen; "Nou werp je het toch zélf weg", ik antwoordde; "JA ík zélf, het zijn tenslotte míjn spullen en niet de jouwe" ik flipte totaal door, ik heb mn keel schorgeschreeuwd, iedereen was achteraf bang voor me), ze riep de 'marrechaussee' derbij, die er erg rustig en begrijpend onder bleven en ik mocht uiteindelijk de fles toiletwater van mn moeder meenemen!
Natuurlijk begon ik luidkeels schreeuwend over kopvodden en soepjurken aan wie we dat allemaal te danken hadden en dat ik volgende X ook met kopvod op zou vliegen, ook schreeuwde ik luidkeels; "Leve Geert Wilders, gelukkig dat hij zoveel stemmen gehaald heeft en bij de volgende verkiezingen hij er nog veel meer zou halen, de blikken van de omstaanders + het beveiligingspersoneel spraken boekdelen, maar kon me geen fluit schelen!
Gelukkig zaten er geen kopvodden en soepjurken op die vlucht want dan had ik een statement gemaakt dat ik volgens mijn geloof niet samen met kopvodden en soepjurken mocht vliegen!!!

PS; Normaal gezien ben ik een rustig en vredelievend mens die geen vlieg kwaad kan doen, maar in zulke omstandigheden...

Nog wat vergeten, ik had ook een doorzichtig plastic bakje in mn tas met échte Chinese thee dat verdacht veel leek op wiet (van mn schoonzus meegekregen), ze nam het er uit, draaide het effe rond en stak het gewoon terug, ik riep nog in mijn furieuze boosheid en balorigheid; "Das wiet!", maar dáár schonk ze verder geen aandacht aan, stom mens....
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]

Ariel

Bericht door Ariel »

Gecondoleerd met het verlies van je moeder SDX. Ik begrijp het dat je door het lint ging. Net je moeder overleden en dan dit soort toestanden.
Het was goed van je om weer even te benadrukken waarom we geen vloeistoffen het vliegtuig in mogen nemen. De meeste mensen zijn zich er niet eens van bewust dat dit door Islam komt.

Je bent er nog gezegend vanaf gekomen meisje als ik dit zo lees. :ermm: Je had ook nog je vliegtuig kunnen missen door deze toestand.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

SDX

Bericht door SDX »

Ariel schreef:Gecondoleerd met het verlies van je moeder SDX. Ik begrijp het dat je door het lint ging. Net je moeder overleden en dan dit soort toestanden.
Bedankt lieverd.
Het was goed van je om weer even te benadrukken waarom we geen vloeistoffen het vliegtuig in mogen nemen. De meeste mensen zijn zich er niet eens van bewust dat dit door Islam komt.
Ze hebben het geweten en volgens mij tot in de wijde omtrek gehoord, ik denk dat het hen nog lang zal heugen en me niet gauw zullen vergeten, daar heb ik wel voor gezorgd. :evil:
Je bent er nog gezegend vanaf gekomen meisje als ik dit zo lees. :ermm: Je had ook nog je vliegtuig kunnen missen door deze toestand.
Eerlijk gezegd kon me dat, op dat moment niet schelen, maar ik was ruim op tijd ingecheckt en al de tijd dat ik aan de Gate zat te wachten werd ik gemeden als de pest, ook dat kon me niet schelen, ik was woest en bleef maar hardop herhalen dat fatsoenlijke mensen met normale spullen die een mens nodig heeft; als vloeistof voor contactlenzen, deodorant, bodylotion etc. hun spullen moeten inleveren door de schuld van moslimgespuis, dat het énkel en alleen door dat soort 'crimineel en terroristisch gespuis' komt dat fatsoenlijke mensen steeds meer en meer moeten inleveren aan vrijheden!

Edit; Eigenlijk ging het me niet zozeer om die spullen, maar in eerste instantie omdat ik eerst vriendelijk gevraagd had om van mijn persoonlijke spullen af te blijven, dat ikzelf wel alles zou uitpakken (net als ik in Girona gedaan had en ik wél alles mocht meenemen) en in tweede instantie toen ze aan de fles toiletwater van mijn moeder begon te frutselen.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]

Ariel

Bericht door Ariel »

:smile: Jij was gisteren de wrakende engel Lady Godiva met je lange blonde wapperende haren . Jammer dat je geen paard bij je had . Dan had je nog meer indruk gemaakt.
Moest je door een bodyscan?

Ariel

Bericht door Ariel »

Oetlul Alberto Stegeman heeft het voor elkaar hoor. Veel mensen zullen hem vervloeken.
Tax free shoppen aan banden

Schiphol heeft met ingang van dinsdag extra veiligheidsmaatregelen genomen. Hiermee reageert de luchthaven op het veiligheidslek via tax free shops dat onderzoeksjournalist Alberto Stegeman onlangs in zijn televisieprogramma Undercover Nederland blootlegde.

In een gezamenlijke verklaring van Schiphol en de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) wordt aangegeven dat de beveiliging bij winkels waar belasting vrij kan worden gewinkeld, wordt verhoogd. Ook komen er controles op aangekochte vloeistoffen in deze winkels. In winkels waar weinig vloeistoffen worden verkocht, wordt de verkoop hiervan gestaakt.

Naast deze maatregelen zal voor de lange termijn worden gekeken naar technologische of infrastructurele aanpassingen.

Schiphol en NCTb Erik Akerboom benadrukken dat veiligheid nooit 100 procent gegarandeerd kan worden, ook niet in de luchtvaart. Ze wijzen er wel op dat de luchtvaart wel één van de meest beveiligde vormen van vervoer is.

Stegeman en zijn team lieten zondag in hun uitzending zien hoe op Schiphol iemand belastingvrij drank kan kopen en vervolgens het belastingvrije gedeelte weer kan verlaten met de verpakte fles. Op een locatie buiten de luchthaven kan een andere - bijvoorbeeld explosieve - vloeistof in de fles gedaan worden.

Bij vluchten naar niet Schengen-landen als Engeland en de VS kunnen passagiers eerst belastingvrij winkelen voordat hun bagage wordt gecheckt. Stegeman liet zien hoe op deze manier de op Schiphol gekochte fles, maar nu gevuld met een andere vloeistof, in het belastingvrije winkelgedeelte opnieuw kan worden afgerekend en verpakt. Het lukte hem zo met de 'nepfles' naar Engeland en zelfs naar het Amerikaanse Washington te vliegen.

Dit was mogelijk ondanks dat de veiligheidsmaatregelen internationaal werden aangescherpt na de mislukte aanslag met kerst afgelopen jaar tijdens een vlucht van Amsterdam naar Detroit. De Nigeriaanse dader probeerde toen een poederachtige substantie tot ontploffing te brengen.

Het veiligheidslek op Schiphol bracht ook andere luchthavens in de wereld in verlegenheid, zoals de luchthaven Heathrow van Londen. De 'nepfles' kwam door de controle op Heathrow, omdat deze voorzien was van een verzegelde verpakking en aankoopbon van Schiphol

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6239 ... den__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie