Nieuwe ronde, nieuwe prijzen!

Plaats reactie
Ariel

Bericht door Ariel »

Agnes Kant stapte als eerste op. Eurlings volgde als tweede, Bos als derde. Balkenende zal vrijwel zeker de finish niet halen. De lachende 'derde' is Cohen.

Althans, zo ziet het er nu uit. De PVV kan, en zal, hoogst waarschijnlijk flink scoren. Maar of dit genoeg is om in een kabinet te komen? Dat vraag ik me af. Het is helemaal niet slecht om flink te provoceren voor de verkiezingen. Het is een compleet ander verhaal om daar mee door te gaan tijdens de verkiezingen. En het is nergens nodig voor. De PVV heeft een bijzonder goed en sterk verhaal.

Nu is het een goed moment om dat te laten zien. Het verbieden van de koran of het bouwen van moskeeën is doodsimpel kansloos. Geen enkele partij zal daar mee akkoord gaan. Bovendien schiet je jezelf aardig in de voet. Een liberale partij, voor vrijheid maar liefst die alles wilt verbieden? Belachelijk. Dat gaat niet gebeuren.

Hoeft ook niet, want we hebben prima wetten. Wat ontbreekt is de wil om die wetten toe te passen. Dat is waar de PVV zich in de komende weken op zou moeten concentreren.

Als ik mijn raamkozijnen paars wil schilderen staat de gemeente binnen no time op de stoep om mij dat te verbieden. De welstandscommissie vindt dat niet goed. Dat past namelijk niet niet het stadsbeeld. Nou, maak daar dan gebruik van. Je hoeft helemaal geen moskeeën te verbieden. Ze moeten natuurlijk wel in het stadsbeeld passen. Dus een Westermoskee groter dan de ArenA gaat wat lastig worden. Past namelijk niet in het stadsbeeld. Minaretten verbieden? Waarom? Die passen ook niet in het stadsbeeld. Dus we verbieden helemaal niks, en passen de Hinderwet toe en laten de welstandscommissie er op los.

De koran verbieden? Welnee. Nergens nodig voor. De bijbel staat ook bol van zaken die de wet verbiedt. Zolang je je als priester, dominee of sjamaan aan de wet houdt is er geen enkel probleem. Wanneer je begint met grove discriminatie op grond van jouw heilige boek heb je een wel probleem. Dan moet je je verantwoorden voor de rechter. Dat is een klip-en-klare zaak. Arrest Goeree. We hebben de jurisprudentie allang.

Oh, die Westermoskee, en al die andere te bouwen moskeeën. Hoe denkt u die te financieren? Mogen we even de boekhouding inzien? Waar komt dat geld vandaan? Wat zijn de eisen die de geldverstrekker gesteld heeft? Voldoet dat aan de wet? Uw gebouw is brandveilig? Er zijn geen GSM stoorzenders in uw pand?

Kortom, gewone vragen die helemaal niet discriminerend zijn. Andere particuliere gebouwen moeten ook aan die eisen voldoen. Als een Turkse Nederlander opeens een reisbureau begint met tien filialen en een charter airline, en hij zit in de steun gaan we ook vragen stellen. Waar komt dat geld vandaan? Als dat geld afkomstig is van z'n broer die veroordeeld is voor vrouwenhandel of van de Grijze Wolven gaat dat feest dus mooi niet door.

Ah, zegt u. Maar dat gebeurt nooit. De rechters zullen daar niet intrappen. Klopt. Hoeven en mogen ze ook niet. De rechter is er om de wet toe te passen. Niet om zelf op pad te gaan en zaken op te zetten. Daar hebben we het Openbaar Ministerie voor. De rechters die bezig zijn om Wilders te veroordelen gaan dat straks, ongeacht welke regering er komt en ongeacht de uitkomst van dat proces merken. Die gaan de griffie van Sas van Gent en Sexbierum bemannen. Omdat rechters, hoe goed bedoelt ook, zich buiten de politiek dienen houden. Zoiets zal de voorpagina's van de krant niet halen, maar als de Hoge Raad enigszins serieus is zullen ze dit soort kangoeroe rechters verbannen naar de saaiste en onbenulligste griffie die ons land heeft. Het is overigens merkwaardig stil rond het proces van Wilders. Toeval?

Het Openbaar Ministerie is een ander verhaal. Als sjamaan Fawaz weer eens loop te schuimbekken dat flikkers van hoge torens gegooid dienen te worden is dat een misdrijf. Sjamaan Fawaz dient dus door het OM gedagvaard te worden. Als de officier dat niet aandurft is hij niet geschikt voor z'n functie en vliegt hij er uit. Dat kan prima, want hij is in dienst van de overheid.

Maar als dat gebeurt vliegt de vlam in de pan! En wat dan nog? Als het kabinet Wilders de koran verbiedt gaat dat niet gebeuren? Als het kabinet Wilders het bouwen van moskeeën regelrecht verbiedt blijven de mohammedanen zeker rustig. Kom nou toch!

Natuurlijk gaan ze lopen rellen. Mohammedanen rellen altijd om hun zin te krijgen. Dat is dus geen maatstaf. Onze maatstaf is gelijke regels voor iedereen. Natuurlijk mogen ze net zo veel korans hebben als ze willen. Zolang ze zich maar aan de Nederlandse wet houden. Ik hoef niet van mohammedanen te houden, en zij hoeven niet trots op mijn land te zijn. Zolang ze zich tenminste aan de wet houden. De relschoppers die daar moeite mee hebben kunnen afkoelen achter tralies. Die geven de overheid dan een uitstekende voorzet om heel snel met wetgeving te komen die het Nederlanderschap aan banden legt.

Wat ik dus zeg is exact hetzelfde als wat Wilders zegt. Alleen democratisch verpakt en een stuk beter te verkopen. Wat mij betreft wordt de censuur op Mein Kampf om die reden opgeheven. Als iemand dat oersaaie en slecht geschreven boek wilt hebben, ga je gang. Je kan het toch van het internet downloaden of op de afdeling antiquariaat van De Slegte kopen. Wat je niet mag is antisemitisme plegen en goedpraten op grond van dat boek. Lijkt nogal duidelijk. Dat geldt voor leiders van volksunie's, pastoors, dominees en sjamanen. Gewoon de wet toepassen waar dat nodig is. Dat is democratie.

Ander punt is jezelf ingraven in de AOW. Prima, ik ben het helemaal eens dat de AOW op 65 jaar wordt uitgekeerd. Het is een brutale roofoverval op de individuele burger. Maar dan moet je heel duidelijk laten zien hoe we de bezuinigingen dan wel kunnen financieren.

Het kabinet Wilders kan bijvoorbeeld voorstellen om het budget voor ontwikkelingshulp drastisch te korten. Het geeft geen pas om met geld te smijten als we zelf de broeksriem vier gaten strakker moeten trekken vanwege het geknoei van de vorige regeringen. We zaten toch in Afghanistan om dat op te bouwen? Dan mag dat dus met ontwikkelingsgeld betaald worden. Linkse mensen willen graag naar het museum voor alternatieve moderne kunst of het theater? Dan betaal je zelf het entreekaartje. Is dat zo vreemd?

De Derde Wereld Winkels of het milieuvriendelijke kruydenhuysje 'In den Geytenwollen Sock' zijn hele nobele doelen. Die zichzelf voortaan gaan bedruipen. Geen vrijwilligers met een uitkering, geen subsidie. Als er een markt voor is blijven ze draaien. Als die markt er niet is, pech gehad. Hetzelfde voor het Opper-Voltaanse Balletgezelschap. Of het Hottentotten Trommelaars Team. Laat maar zien dat jullie zelf je broek op kunnen houden.

Dat zijn, naar mijn mening, hele redelijke no-nonsens eisen die de PVV spijkerhard kan stellen. Het zou van de zotte zijn als de PVV haar hele programma moeten inleveren om in de regering te 'mogen' zitten. Dat doet geen enkele partij. Cohen heeft groot gelijk als hij zegt: "wil de PVV eigenlijk wel met ons in de regering?" Hij draait de zaak om, en wint daar veel stemmen mee. Want op die manier schildert hij de PVV de hoek in. Terugschreeuwen doen alleen tokkies en bontkraagjes. Dat gaat niet werken. Laat de PvdA dat maar eens doen voor de variatie.

Kortom, met een redelijk programma wil ik nog eens zien of Cohen zoveel stemmen gaat winnen. Het is waarschijnlijk dat er een ultra-links kabinet gaat komen: de combinatie CDA-PvdA-D66-GL(?) ligt nogal voor de hand. En wat gaan die doen? Pamperen, pappen en nathouden. Glas, plas, was. Hoe lang gaat zo'n kabinet standhouden? Ik geef het niet meer dan anderhalf jaar. Wat het kabinet Cohen gaat het beleid voortzetten waarin Cohen uitblinkt; dat was nou net de reden dat Pim Fortuyn kwam. En vermoord werd. Gevolgt door Theo van Gogh.

Links Nederland zet nu alles op alles om de PVV uit de regering te houden. Stembus fraude op grote schaal moet kunnen. Het doel (de shariah staat) heiligt de middelen. Zo'n kabinet gaat niet lang duren. Dus de volgende keer komt er wel een kabinet Wilders. Als het al inmiddels niet te laat is.

H. Numan
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Re: Nieuwe ronde, nieuwe prijzen!

Bericht door Ariel »

Kortom, met een redelijk programma wil ik nog eens zien of Cohen zoveel stemmen gaat winnen.
Ik ben bang dat de PVDA flink gaat winnen met Cohen aan het stuur. De eerste tekenen zijn er al.

De PvdA zou volgens jongste peiling van Maurice de Hond nu met 27 zetels de grootste partij in de Tweede Kamer zijn. Dat is drie zetels meer dan vorige week, toen iedereen er nog vanuit ging dat Wouter Bos de komende jaren de partij zou leiden. Die winst komt van SP, D66 en Groen Links.

De vervanging van Bos door Cohen heeft niet alleen de uitkomst van de peiling van deze week duidelijk beïnvloed, maar zal een grote impact hebben op het verdere verloop van deze verkiezingen, zegt De Hond.
De PVV verloor 1 zetel.

Ik ben het met je eens dat Geert Wilders zijn strategie moet veranderen. Hij en ook zijn kamerleden moeten geen uitspraken doen zoals ‘We gaan ze gék maken’ of andere gelijksoortige opmerkingen maken. Ze moeten uitermate keurig en beschaafd, maar ook heel scherp de kamer en ook het volk te woord staan. Ander zie ik een leegloop bij de PVV.
Ik hoop dat hij dat zelf ook inziet.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

mercator

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
Althans, zo ziet het er nu uit. De PVV kan, en zal, hoogst waarschijnlijk flink scoren. Maar of dit genoeg is om in een kabinet te komen?
Neen, dat is niet genoeg. Stel dat de PVV 35% van de stemmen haalt dan worden alle hens aan dek geroepen om een cordon sanitair te vormen zoals in België en is alle moeite voor niets geweest. Ik wil geen spelbederver zijn, maar we moeten er wel degelijk rekening mee houden dat het kantelmoment al gepasseerd is en dat er nu geen weg terug is van de uiteindelijke ondergang van West-Europa. Want naargelang de moslims voortbroeden en een Job Cohen de massa-immigratie aanmoedigt zal de situatie voor de autochtone Nederlanders steeds ongunstiger worden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Bernie

Bericht door Bernie »

Goede analyse in dit artikel. Het lijkt me onvermijdelijk dat we premier Cohen mogen gaan verwelkomen.
Dat gaat ons land net zo veel moois brengen als de afgelopen jaren in Amsterdam is getoond.

Cohen blonk de laatste dagen al uit in nietszeggende statements ("je moet keuzes maken en die dan relateren aan de problemen die er zijn"). Hij gaat ongetwijfeld een hoop irritatie oproepen en Wilders zal verder groeien. Deze verkiezingen denk ik dat hij toch wat gaat terugvallen, er is een behoorlijk hetze aan de gang tegen hem en veel kiezers zullen uiteindelijk strategisch gaan stemmen tegen links op CDA of VVD.

Ik ben het trouwens eens met Ariel, Wilders schreeuwt te veel en dat heeft hij eigenlijk niet nodig en daarmee beschadigt hij zichzelf. De islam is op basis van feiten en zijn eigen geschriften gemakkelijk te bestrijden. Bovendien reageert hij onnodig fel op iedereen die kritiek over hem uit. Dit bevestigt de critici alleen maar in hun standpunten. Je hebt ook bondgenoten nodig om ergens te komen.
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826

mercator

Bericht door mercator »

Bernie schreef: Ik ben het trouwens eens met Ariel, Wilders schreeuwt te veel en dat heeft hij eigenlijk niet nodig en daarmee beschadigt hij zichzelf.
Maar zoals ik al zei, het maakt niet uit wat Wilders doet of zegt, de knip is al lang op de deur voor de PVV. Als Wilders nu zou gaan inbinden zou hij nog meer kiezers verliezen.
Trouwens wat bedoel je met "Wilders schreeuwt te veel", dat schreeuwen hoor ik alleen maar van hysterische Halsema's en Pechtholds.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Bernie

Bericht door Bernie »

Met schreeuwen bedoel ik het roepen van onuitvoerbare of onzinnige dingen.

Voorbeeld: de kopvoddentax. Iedereen weet dat dit onuitvoerbaar is, maar de krachtige vergelijking die hij had kunnen maken met de dhimmi - belasting die de islam voorschrijft, maakt hij dan weer niet.

Inderdaad zit de knip op de deur voor Wilders, maar door dit soort uitspraken vervreemd hij zich steeds verder van alles en iedereen, niet alleen van blinde figuren als Pechtold maar ook van partijen die op zich wel met hem zouden willen samenwerken (zoals VVD of CDA, die het ook met Fortuyn probeerden).

Wilders gaat nooit een meerderheid halen. Aan 25 oppositiezetels heb je nog niet zo heel veel als straks Cohen premier is. Je hebt uiteindelijk steun nodig uit het midden om iets te bereiken. De boodschap iets minder hard brengen zou kunnen helpen.
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826

H.Numan

Bericht door H.Numan »

Ik kan zo'n artikel niet te lang maken. Anders wordt het een heel slecht boek. Kopvoddentax? Compleet onhaalbaar. Wat bijzonder goed kan: verbod in de openbare ruimte. Geen permissie om pasfoto's te maken met kopvodden om. Niet toegestaan op scholen (= openbare ruimte). Een man in een jurk met een mutsje, slippers en een vlooienbaard? Kan. Vrijheid, blijheid. Die man wordt alleen niet aangenomen in een overheidsfunctie (past niet in het plaatje) en bij bedrijven mag het bedrijf zelf bepalen of ze zo'n geitenhoeder willen huren. Uitkering krijgt hij niet, want hij maakt zichzelf opzettelijk onbeschikbaar voor de arbeidsmarkt.

Dat is haalbaar. Niet onder het kabinet Cohen, maar wel wanneer verstandige mensen het van hem over gaan nemen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

naar boven
Contacteer:

Bericht door naar boven »

H.Numan schreef:Kopvoddentax? Compleet onhaalbaar.
Wacht maar.
Op een gegeven moment, in de aanloop naar de verkiezingen, zal in een tv-programma aan Wilders de vraag voorgelegd worden of hij niet een beetje spijt heeft gehad van dit 'onzinnige voorstel'. En als hij dan de kans krijgt om het eens rustig uit te leggen, zal de meerderheid het niet langer zo'n onzinnig voorstel vinden.
RTFM

H.Numan

Bericht door H.Numan »

Jij gelooft zelf dat hij die kans gaat krijgen? :roll2:
Ik dacht niet dat ik een softie was aangaande mohammedanen. Verre van dat. Maar toen hij met die term kwam dacht ik 'Dat is een grap. Aan het eind van het debat zegt hij: jullie zijn er allemaal ingetuind.'

We zullen eerst door de periode Cohen moeten bijten voor we hier over kunnen beginnen. Maar dan is de situatie veel erger geworden, en kunnen we beginnen met het aanmoedigen tot remigratie.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

naar boven
Contacteer:

Bericht door naar boven »

H.Numan schreef:Jij gelooft zelf dat hij die kans gaat krijgen? :roll2:
Zo niet, dan wordt in ieder geval duidelijk dat hem de kans niet wordt gegeven.
Ik dacht niet dat ik een softie was aangaande mohammedanen. Verre van dat. Maar toen hij met die term kwam dacht ik 'Dat is een grap. Aan het eind van het debat zegt hij: jullie zijn er allemaal ingetuind.'
Toen hij met die term kwam dacht ik 'Dit is geniaal, maar dit wordt (nog) niet begrepen.'
We zullen eerst door de periode Cohen moeten bijten voor we hier over kunnen beginnen. Maar dan is de situatie veel erger geworden, en kunnen we beginnen met het aanmoedigen tot remigratie.
We zullen eerst moeten proberen een periode Cohen te voorkomen. Na een periode Cohen is de infiltratie waarschijnlijk al niet meer terug te draaien.
RTFM

Plaats reactie