Het CDA

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gefeliciteerd! met de nieuwe regering

Bericht door Ariel »

tulpje schreef:68 om 32. Ik twijfel nogal. Eerst dinsdag nog maar weer eens afwachten. Ik weet eerlijkgezegd niet wat ik van deze toch wel vreemde constructie mag/moet verwachten. :?
Ik denk dat het wel goed komt. En zo niet, dan komen er weer nieuwe verkiezingen, en dan kunnen we weer van voren af aan beginnen. Waarschijnlijk met een grotere VVD en PVV.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
tulpje
Berichten: 20
Lid geworden op: ma sep 27, 2010 4:17 pm

Re: Het CDA congres

Bericht door tulpje »

Ik ben eerder geneigd te denken dat het niet goed komt. En dan op naar de volgende verkiezingen :smile: Ik ben geen PVV-stemmer, maar ben het wel met W. eens wat betreft zijn immigratiebeleid.
Ik vind Nederland niet vol, maar overvol en volgens mij werkt dit verschijnsel ook agressie in de hand. In de winkel staat er altijd een lange rij voor je neus, op de markt kun je nooit gewoon aan een kraam wat bekijken. Overal zijn wachtlijsten voor. Ik ben zelf soms geneigd te gaan duwen! Ik doe het niet hoor.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het CDA congres

Bericht door Ariel »

Ik besef dat heel veel PVV stemmers straks diep teleurgesteld zijn als de invoer van Moslims toch nog meer is als men verwacht. Soms denk ik dat deze mensen denken dat Wilders kan toveren, maar ook hij heeft zich aan de regels van de EU te houden.
Ik vind het al positief dat heel veel voorstellen doorgedrongen en overgenomen zijn door de VVD.
Vroeger was ik een fanatieke VVD aanhanger, maar ik ben verhuisd naar Wilders om zijn Islam standpunt.
Wat we nu gaan zien is baby stapjes de goeie richting uit. Ik blijf maar positief.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Het CDA congres

Bericht door Scarlatti »

Mahalingam schreef:We weten nu de uitslag: 70% voor en 30% tegen.
De dissidenten beraden zich tot dinsdag. En met een 30% voelen zij zich gesteund.
Maar gaat het door dan zal de CDA fractie sterk uitgedund worden: er zijn veel ministers, staatsecretarissen etc. nodig.
En wie komen er dan in de fractie? Ab Klink, Hirsi Ballin, Doekle T. , Van Agt (ja geen leeftijdsdiscriminatie!) en nog meer van dat volk zal staan te dringen!

Wat een weerzinwekkend en schrikaanjagend beeld Mahalingam! :yuk:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het CDA congres

Bericht door Manon »

Monique schreef:
circe schreef:
Monique schreef:Ik moet tot mijn grote schaamte bekennen dat ik Maxime toch best een lekker ding vind..... :oops:
worden we groepies? Samen op de motor erachteraan snorren? [hypocrite.gif]
Jij ook???? :shock:
Ik dacht dat ik de enige was met een "vreemde" smaak (krijg ik tenminste altijd te horen)....
nou nee, die man is best wel te pruimen vind ik hoor. Doe je ook mee aan Kris Peeters? Dé George Clooney van Vlaanderen? Sinds Denzel zijn billen te zwaar geworden zijn is die van zijn voetstuk gevallen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Het CDA congres

Bericht door H.Numan »

Als de meerderheid 99% was geweest zouden ze wel een andere smoes vinden om door te gaan.
Verhagen staat nu voor de moeilijke taak om te kijken hoe die dissidenten geloosd kunnen worden.
Want als die aan boord blijven gaat het scheepje ten onder.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Het CDA congres

Bericht door mercator »

H.Numan schreef: Want als die aan boord blijven gaat het scheepje ten onder.
Toen Verhagen het zalvend had over degenen die ziek, oud en zwak zijn focuste de camera op de afgeleefde tronie van de hamas-boy Van Agt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het CDA congres

Bericht door Ariel »

Men geeft niet op. :rolleyes:

Marokkanen doen beroep op CDA-fractie.
Het Samenwerkingsverband van Marokkaanse Nederlanders (SMN) doet een dringend beroep op de CDA-fractie in de Tweede Kamer om dinsdag niet in te stemmen met samenwerking met de PVV.

Het SMN liet zondag weten teleurgesteld te zijn door het besluit van het CDA-congres zaterdag om de samenwerking met de partij van Geert Wilders goed te keuren
.

Vier CDA-leden hebben in een open brief een oproep gedaan aan de CDA-fractie, om de bezwaren van de tegenstanders van het akkoord zwaar mee te laten wegen. De leden waren ook de indieners van vier resoluties op het CDA-congres op zaterdag.

Hirsch Ballin wil dat het partijbestuur een onderzoek gaat doen over hoe ze zo in deze verdeeldheid terecht zijn gekomen, en hij wil dat zeven van de 21 fractieleden de tegenstanders vertegenwoordigen in de kamer, en hij wil dat Klink terug komt in de kamer.
Dat het CDA twee zetels in de peiling omhoog gegaan is na deze uitslag kan hem waarschijnlijk niet schelen.

( zucht) Verhagen is nog niet uit het zware weer.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het CDA congres

Bericht door Manon »

Dus als er vier islamieten aan het CDA vragen om niet mee in de regering te stappen dan moet men dat volgen?

Waarom richten die vier muzelmannen niet zèlf een partij op?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Het CDA congres

Bericht door silkyboxershortXL »

tulpje schreef:
Ik vind Nederland niet vol, maar overvol en volgens mij werkt dit verschijnsel ook agressie in de hand. .
Eerst nog welkom tulpje Bij mij in het noorden is nog ruimte genoeg. Het is zo geregeld in Nederland dat de gemiddelde koe
nu eenmaal meer ruimte krijgt dan de mens 2000km2 voor de huizen en 8000 km2 voor de koeien.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het CDA congres

Bericht door Mahalingam »

circe schreef:Dus als er vier islamieten aan het CDA vragen om niet mee in de regering te stappen dan moet men dat volgen?
Waarom richten die vier muzelmannen niet zèlf een partij op?
Dat lukt niet. Om dezelfde reden waarom er geen Moslim Omroep mogelijk is. Gaan de allahtonen in het CDA een partij oprichten dan wordt dat erg Turks. (De Marokkanen zijn vooral bij links te vinden.)
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het CDA congres

Bericht door Mahalingam »

Het is nu 'officieel': Hirsch Ballin wil Klink en Schinkelshoek terug in CDA-fractie
http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/ ... /44017600/
op 06:30 zegt die het.
Volgens de CDA-minister moet er ook in de fractie recht worden gedaan aan de stemverhouding tijdens het congres. 68 procent van de CDA-leden stemde voor samenwerking met de PVV, 32 procent stemde tegen.
Volgens Hirsch Ballin zou dat betekenen dat er in de fractie eigenlijk zeven personen moeten zitten die tegen samenwerking met de PVV zijn. Op dit moment zijn dat alleen de twee dissidenten Kathleen Ferrier en Ad Koppejan.
Een congres is geen afspiegeling van de wil van de leden (<10% aanwezig). Die wil ken je alleen maar door een stemming te houden onder alle leden. De aanmelding was: wie het eerst komt die het eerst maalt". En wie komen als eerste? De actieve anti's aangevuurd door de mastodonten!
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het CDA congres

Bericht door Ariel »

Groep van Ab doet poging tot staatsgreep
maandag 4 oktober 2010

De hele zaterdag heb ik naar het congres van het CDA in Arnhem gekeken. Het was een adembenemend congres. Wie waren de meeste sprekers? De tegenstanders.

Waarom gaven de peilingen steeds aan dat de meeste CDA’ers voor een regering met VVD met steun van Geert Wilders waren? Waren die peilingen onjuist? Natuurlijk niet. Uiteindelijk heeft ook een grote meerderheid van aanwezigen voor de regeringsdeelname gestemd.

Regeringsdeelname
Waarom waren de meeste sprekers toch tegen het akkoord? Dit is precies het probleem van Nederland. De aanhangers van Wilders durven zich niet te uiten.

Dat zien we ook in de media. Slechts 32 procent was tegen het regeringsakkoord. En 68 procent was voor regeringsdeelname van het CDA. Maar dit percentage zagen we niet terug in het aantal sprekers.

Het is werkelijk beangstigend dat een groot aantal burgers zijn mening niet durft te uiten. Slechts één persoon durfde de zorgen van de burgers te verwoorden. Het was een vrouw die tijdens haar inbreng refereerde aan de onveiligheid en vooral gebrek aan beschaving in het openbaar vervoer. Dit zijn niet onze normen en waarden, zei die mevrouw.

Woede
Waarom is het beangstigend als burgers hun mening niet durven te uiten? Omdat opgehoopte woede bij een groot aantal mensen een gevaarlijke zaak is.

De rechtsvrede in een democratische rechtsorde wordt niet alleen maar gewaarborgd door de politie. Zij wordt vooral gewaarborgd door deelname van burgers aan communicatieve processen waarbij een redelijke oplossing wordt gevonden om die woede of bezorgdheid te kanaliseren.

Is het vreemd dat mensen niet durven hun mening te uiten? Nee. Vandaag staat Kamerlid Geert Wilders terecht vanwege zijn meningen.

Opgelost
Terug naar het CDA. 68 procent heeft voor Maxime Verhagen en de meerderheid van de leden van de CDA-fractie gestemd. Dan zou je denken dat het probleem is opgelost. De democratie heeft gesproken. Zelfs 52 procent was voldoende. Zo werkt de democratie.

Maar toch zien we daarna in de opmerkingen van die twee dissidenten en Ab Klink, gewetensvolle Ab, dat ze de mening van die 68 procent van CDA'ers irrelevant vinden.

Hoe kun je in een democratische rechtsorde gewetensvol handelen als je de democratie minacht? Ab, kun je mij dit beantwoorden?

Elimineren
De groep van Ab is bezig met een staatsgreep in het CDA om het aanstaande kabinet te elimineren. Zelfs wordt nu geopperd dat Ab en andere tegenstanders moeten terugkeren naar de Kamer om de vorming van het kabinet te torpederen.

Dit is een pure staatsgreep met legale middelen. Wat legaal is, is nog niet legitiem. Aan de legitimiteit en legaliteit van de CDA-fractie (daar beslist de meerderheid) kan vooral sinds het congres niet worden getwijfeld.

Lekprikken
Stelt u zich eens voor dat 5 personen op basis van democratische regels een beslissing willen nemen over het bezoek aan een vriend. Uitslag is 3 tegen 2. Het besluit is genomen en ze willen vertrekken. Maar de twee verliezers gaan de autobanden lekprikken om toch nog te voorkomen dat het besluit van de meerderheid wordt uitgevoerd.

Die twee hebben het recht om dat te doen, omdat ze de eigenaar van de auto zijn. Maar de legaliteit neemt hier niet weg dat hun daad niet legitiem is.

Coupplegers
Het woord democratie in de naam van het CDA staat nu in het geding. Volgens de democratische regels moet de verliezer zich neerleggen bij het meerderheidsbesluit. De coupplegers willen het CDA niet verlaten, maar ze willen de partij overnemen. Ab Klink en zijn vriendjes minachten het democratische besluit van het congres.

Het is verbijsterend om te zien hoe sommige prominente CDA’ers het basisbeginsel van verdraagzaamheid opzij willen schuiven. Wat is dat? Het principe van de democratie: de minderheid aanvaardt het meerderheidsbesluit.

Regeren
Deze politieke coup zal het CDA in chaos storten. Omdat de VVD onder geen beding met dat CDA mag en kan gaan regeren. Dat CDA is een onbetrouwbare club van mensen die democratische traditie in hun eigen gelederen minachten. Hoe moet de VVD hen vertrouwen?

Dan wordt het maar Paars-plus. Jammer, maar het is de enige oplossing. Zo’n paars-plus-kabinet zal na korte tijd zichzelf ten val brengen.

De coupplegers willen een cordon sanitaire tegen PVV. Maar hoe lang kun je dat volhouden als je eigen kiezer naar PVV wegloopt?

Slagen de samenzweerders, dan is het CDA voor lange tijd uitgeschakeld.

PS. Nu begrijp ik het beter welke krachten met welke motieven ten tijde van het Fitna-gedoe uit het CDA werkzaam waren. Het laatste woord hierover is nog niet gezegd.

Afshin Ellian

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshi ... sgreep.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het CDA congres

Bericht door Ariel »

Machtsstrijd binnen CDA is nog maar net begonnen

Het CDA sloot voor de verkiezingen geen enkele partij uit, maar een ‘substantiële minderheid’ van CDA-congresgangers wil dat nu wel. Overleeft het CDA het geweten van Ruud Lubbers en Ernst Hirsch Ballin?

Door Syp Wynia

Het CDA werd in 2002 gered door de eenmanspartij van Pim Fortuyn, die de islam een ‘achterlijke godsdienst’ noemde en als hij kans zou zien geen moslim het land meer binnen zou laten. Door bij Fortuyn op de bagagedrager te springen won het CDA de verkiezingen. Er volgden overwinningen in 2003 en 2006.

Wilders
Nu lijkt het CDA zichzelf naar de ondergang te helpen over de vraag of het legitiem is te regeren met gedoogsteun van de eenmanspartij van Geert Wilders, die net zo over de islam denkt als Pim Fortuyn.

Van Ruud Lubbers en Ernst Hirsch Ballin werd acht jaar geleden geen woord van afwijzing vernomen over regeringssamenwerking met de Lijst Pim Fortuyn. Van Ad Koppejan en Kathleen Ferrier al evenmin. Ab Klink, Bert de Vries en Dries van Agt steunden die regeringssamenwerking met enthousiasme.

De CDA-prominenten die tijdens het CDA-congres van afgelopen zaterdag met een beroep op hun geweten, de grondrechten, het Wilhelmus of Martin Luther King een door de PVV gedoogd kabinet met de VVD afwezen, hebben dat geweten in 2002 niet laten spreken. Dat geweten bleef ook afgelopen voorjaar ook goeddeels onberoerd.

Toen koos het CDA er voor om geen enkele partij van regeringssamenwerking uit te sluiten. Waar was toen het geweten van Ernst Hirsch Ballin en de kamerkandidaten Ab Klink, Ad Koppejan, Kathleen Ferrier en Jan Schinkelshoek?

Geweten
Ruud Lubbers adviseerde eind juli als informateur regeringssamenwerking (de gedoogsteun kwam pas later) met de VVD en de PVV. Nog steeds staken de principes, de grondbeginselen en het geweten niet de kop op. Het geweten ging pas opspelen toen een reeks van CDA-prominenten, met Lubbers als een van de eersten, in estafette de publiciteit zochten om te voorkomen dat het beoogde minderheidskabinet er kwam.

Het persoonlijke geweten van Ad Koppejan en wellicht ook dat van Kathleen Ferrier had nog opgerekt kunnen worden als het CDA-congres met een door hen als overtuigend ervaren meerderheid anders zou oordelen dan zij. Dat relativeert als op zich al de grote woorden die zij zoal bezigen.

Wat er werkelijk aan de hand is, is een deels al langer bestaande strijd om de macht en over de richting binnen het CDA. Enerzijds zijn er de oude ARP’ers en hun nazaten, doorgaans van gereformeerde huize, die al sinds de jaren zeventig met een beroep op de bijbel een unieke voorkeur hebben voor regeren met de PvdA.

Anderzijds zijn er de katholieken Ruud Lubbers en Hirsch Ballin die er nooit iets in gezien hebben dat Jan Peter Balkenende in 2002 in zijn tactiek om mee te liften met Fortuyn afscheid nam van het multiculturele geloof.

Machtsstrijd
De machtsstrijd was erg zichtbaar zolang het CDA verkiezingen won, maar steekt de kop op nu het CDA zwaar heeft verloren. Het CDA-congres heeft in dat opzicht geen soelaas gebracht. De meerderheid van ruim tweederde zou op papier genoeg moeten zijn. Ware het niet dat Ernst Hirsch Ballin en zijn epigonen van mening zijn dat de minderheid ook gewonnen heeft. Zo’n redenering is niet eens zo verrassend, waar de betrokkenen het gewicht van hun geweten zwaarder laten wegen dan het geweten van de meerderheid.

Het gevolg kan zijn dat het minderheidskabinet met de VVD er niet komt. Misschien zullen al meteen enkele kopstukken sneuvelen. Het CDA zal verder verpieteren in de oppositie, of als er wel weer geregeerd wordt met de PvdA. Hoe dan ook is de machtsstrijd binnen het CDA na het CDA-congres bepaald niet voorbij. Die strijd is nog maar pas begonnen. Het is zeer de vraag of het CDA die strijd gaat overleven.

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Comme ... gonnen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het CDA congres

Bericht door Pilgrim »

Een artikel van een paar dagen oud, maar toch van belang om het nog even weer te geven omdat het het belang van internet onderstreept. Ook bij de PVV hebben ze dat door. De klassieke media is in handen van de politiek correcte elite, maar op internet zijn WIJ de baas.
Een uitgestelde dood

Martin Sommer, 02-10-2010

Wordt dit vandaag het CDA-congres dat niet zozeer de deelname aan het kabinet Rutte alswel de christen-democratische ondergang bezegelt?
Eén blik op de electorale kaart van 9 juni volstaat om te begrijpen waarom CDA-leider Verhagen zich in de armen van Wilders heeft gestort. Het was pure overlevingsdrift, sinds de PVV-meeuw boven Brabant en Limburg vliegt. 21CDA-zetels is een historisch dieptepunt. De ‘partij die tegenstellingen overbrugt’ (Klink) is verpulverd of door stasis verwoest. Het is nu noord tegen zuid, Den Haag tegen provincie, mastodonten tegen jongeren, rooms tegen gereformeerd, multiculti tegen islamkritiek.

Menens
Wordt dit vandaag het CDA-congres dat niet zozeer de deelname aan het kabinet Rutte alswel de christen-democratische ondergang bezegelt? De dood van de christen-democratie is al veel te vaak voorspeld. Maar dit keer lijkt het menens.

De aanleiding is uiteraard die vernietigende uitslag. Daaraan vooraf gaat het technocratische regime van Balkenende, die allang niet meer bereikbaar was en zich omringde met een klein kringetje getrouwen. De nare omgangsvormen waarmee tegenkantende partijgenoten nu kennismaken, waren al eerder bekend bij de vroegere coalitiegenoten en de media.

Balkenende was een langdurig incident. Daaronder ligt de longue durée van de christen-democratische neergang. Grote christelijke partijen hebben overal in Europa enorme klappen gekregen. In het geseculariseerde Frankrijk al in de jaren vijftig, in Italië werd de Democrazia Cristiana in 1992 weggevaagd, in Oostenrijk, Zwitserland en zelfs Duitsland gaat het slecht.

Uitgestelde dood
In Nederland zou je kunnen spreken van een uitgestelde dood. In 1994 moest het CDA net als nu een halvering incasseren. Maar ook de PvdA kreeg toentertijd grote klappen. Bolkestein brak door met de VVD, en het verkiezingsthema was ook toen immigratie. De politicologen Aarts en Thomassen dateren het tastbare eind van de verzuiling in dat jaar, mensen gingen ‘eindelijk kiezen’ volgens hun eigen voorkeur.

Daarna is het CDA lang onder de radar doorgevlogen. Eerst ging alle aandacht uit naar Paars en waren de christen-democraten stilletjes aan het ‘herbronnen’. Vervolgens kon Balkenende op kousevoeten naar de macht sluipen, terwijl de media gebiologeerd waren door Fortuyn en het falen van links.

Intussen maakte het CDA net zo’n ontluisteringsproces door als de PvdA, misschien erger. Ook de christen-democratie luisterde slecht naar de kiezers. Het kader las Trouw, de kiezers de Telegraaf. Ouderwetse volkspartijen onder bezielende leiding, dat lukt allang niet meer. Hoog en laag, links en rechts, iedereen eendrachtig onder moeders partijparaplu – het is afgelopen.

Verborgen
Het is lang verborgen gebleven door wat Alexander Pechtold afgelopen zondag in de Abel Herzberglezing ‘het vermolmde karakter van de democratie’ noemde. Je ziet een stevige eiken balk, maar als je ernaar wijst verkruimelt het ding voor je ogen.

Is er in de nadagen van het oude al vagelijk iets van een nieuwe politieke formatie te bespeuren? Herman Wijffels kwam op televisie niet verder dan combinaties van de huidige partijen, VVD en CDA samen, PvdA met SP, GroenLinks met D66. Dat ziet er meteen al slaapverwekkend uit.

In Italië volgde Berlusconi de christen-democraten op. Hij is niet ouderwets of belachelijk zoals wij denken, maar hij is ons voorland. Verguisd door links, populair op rechts. Hij is niet primair topdown-bestuurder maar bottom up-volksvertegenwoordiger. Populist, zouden wij zeggen. En vooral: hij beheerst de media.

Internet
Het medium is de boodschap, weten ze ook bij de PVV. Wilders beheerst weliswaar niet de ‘staatsomroep’ zoals Berlusconi. Wel het internet. Partijcoryfee Martin Bosma wist vorige week (Uitgelicht, 25 september) overtuigend uit te leggen dat de PVV zonder internet niet zou hebben bestaan. Via de eigen site kan de PVV mensen bereiken die anders via de omroep of de krant ‘eerst vier keer het woord extreemrechts te verduren zouden krijgen’. Hetzelfde voordeel geldt voor het in politieke kring zo populaire twitter: 140 tekens de wereld inschieten, zonder bepoteling door de media.

Alles wat bemiddelt tussen politieke boodschap en kiezer, zit in de weg. Om te beginnen de partijstructuur. Hoezeer een partij met leden en congressen achterhaald is, kun je vandaag zien. De CDA-mastodonten die tegen Verhagen opponeren, doen niet eens de moeite om naar Arnhem te gaan. Ze weten dat het zinloos is, aangezien bezwaren op zulke congressen onmiddellijk door het bestuur worden gladgestreken.

Anders gezegd: de ledenstructuur is niet de voorwaarde voor democratie, maar zit democratie juist in de weg. De toekomst is aan degene met direct contact met de kiezer. Aan de Berlusconi’s van deze wereld.

http://opinie.volkskrant.nl/artikel/sho ... od//page/4" onclick="window.open(this.href);return false;
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het CDA congres

Bericht door Ariel »

Kennen jullie Kathleen Ferrier nog? Nee, niet de zangeres, maar de dissidente uit het CDA ?
Afbeelding
Welnu, De CDA-ers zijn klaar met haar. Ze noemen haar narcistisch.
CDA'ers klaar met 'narcistische' Kathleen Ferrier
donderdag 28 oktober 2010

CDA'ers zijn Kathleen Ferrier spuugzat. Het 'dissidente' Kamerlid wordt door collega's bestempeld als 'narcistisch' en 'een ongeleid projectiel'

Verschillende CDA’ers halen donderdag in De Telegraaf fel uit naar Ferrier, die tegenstander is van samenwerking met de PVV.

Debat
De aantijgingen volgen op de kritiek die Ferrier woensdag uitte op het eerste optreden van Sybrand van Haersma Buma in de Tweede Kamer als CDA-fractievoorzitter. Volgens Ferrier had hij meer afstand moeten nemen van PVV-leider Geert Wilders.

'Zo'n kritiek hebben, terwijl mevrouw zelf nog niet eens een debat kan voeren,' zegt een CDA-Kamerlid.

Een andere CDA'er vindt haar 'narcistisch'. Zo zou ze voorgaande dagen extra vroeg naar de Kamer zijn gekomen om direct achter Van Haersma Buma te kunnen zitten. 'Voor de aandacht,' aldus het Kamerlid, dat niet bij naam wordt genoemd.

Congres
Ferrier keerde zich de afgelopen maanden, samen met Ad Koppejan, tegen samenwerking met de Partij voor de Vrijheid. Maar ondanks het feit dat het CDA-congres instemde met het Regeer- en Gedoogakkoord, blijft ze kritisch over de coalitie.

Sommige CDA'ers zeggen 'moedeloos' te worden van Ferriers houding. 'Zet er nou een streep onder,' verzucht er een. Ook in kabinetskringen wordt gezegd dat de maat vol is. 'Ze is een ongeleid projectiel, heeft niets meer te verliezen.'

Door Jeroen Langelaar

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... errier.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Het CDA congres

Bericht door H.Numan »

Hoe kan een vrouw met zo'n uiterlijk narcistisch zijn????????? :tumbleweed:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het CDA congres

Bericht door Manon »

'Zet er nou een streep onder,' verzucht er een. Ook in kabinetskringen wordt gezegd dat de maat vol is.
Ze moet toch nog gewoon een paar honderd dagen uitdoen en dan krijgt ze toch een win for life?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het CDA congres

Bericht door Mahalingam »

Verdere fall-out van het congres:
Oud-fractieleider en voormalig minister van het CDA Bert de Vries (72) heeft zijn lidmaatschap van de partij opgezegd.

De CDA-prominent was in de jaren '80 fractievoorzitter en was minister van Sociale Zaken in het Kabinet-Lubbers III.

Als reden voor zijn vertrek uit het CDA noemt de oud-minister de “verrechtsing van de partij”. Hij zegt zich 'vervreemd' te voelen sinds het CDA een gedoogakkoord sloot met de PVV. “Het partijcongres in oktober vormde de druppel die de emmer deed overlopen", aldus De Vries in Radio1-programma Dit is de Dag.
http://www.powned.tv/nieuws/politiek/20 ... om_pv.html
Dat 'vervreemd' voelen hebben meer mensen, vooral de inboorlingen in de prachtwijken.
Maar ik denk dat het bij hem eerder een kwestie van ouderdom is.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het CDA congres

Bericht door Mahalingam »

Het is nu tijd voor het najaarscongres. Dus gezellig nakaarten en aan samenbinden doen.
Ongezellige pretbedervers zoals Ab Klink, Hirsi Ballin, Schinkelshoek, JP Balkenende komen niet.
De vraag: "hoe kan het nu in godsnaam dat we verloren hebben? "gaat beantwoord worden. Of ze het juiste antwoord vinden, daar is twijfel over mogelijk.
Wel zal er zwaai zwaai gedaan worden naar diverse leden van de evangelische radicalen.
CDA-minister van Defensie Hans Hillen zal vertellen dat het CDA een conservatieve partij is en dat anders doen de kiezers wegjaagt.
Daar zit wat in. Iedere keer dat het CDA met de VVD regeerde stopte de afkalving. Om weer verder te gaan zodra ze de linksen steunden.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... rtij.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het CDA congres

Bericht door Ariel »

Verhagen verkiest huidig kabinet boven vorige

UTRECHT - Vicepremier Maxime Verhagen verkiest het huidige kabinet van zijn partij CDA met VVD en gedoogsteun van PVV boven de coalitie met PvdA en ChristenUnie. Dat heeft Verhagen zaterdag gezegd tijdens het Najaarscongres van het CDA in Utrecht.

„Als vicepremier ben ik buitengewoon te spreken over de onderlinge verhoudingen en kameraadschappelijkheid binnen dit kabinet. Niet dat ik terugkijk in wrok op het vorige kabinet. Dat niet. Maar als ik eerlijk ben en de twee kabinetten met elkaar vergelijk, verkies ik het huidige kabinet”, aldus Verhagen.

In het vorige kabinet was Verhagen minister van Buitenlandse Zaken en speelde hij een rol in de ruzie rond de militaire missie in het Afghaanse Uruzgan. Deze ruzie leidde tot de val van het kabinet CDA, PvdA en ChristenUnie.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8344 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het CDA congres

Bericht door Ariel »

:smile: Ik kan mijn glimlach niet onderdrukken.
Rouvoet boos over 'trap na' van Maxime Verhagen
maandag 29 november 2010

ChristenUnie partijleider André Rouvoet is boos op vicepremier Maxime Verhagen (CDA) vanwege zijn opmerkingen over het vorige kabinet, waar de ChristenUnie samen met het CDA en de PvdA aan deelnam. Verhagen zei zaterdag dat hij het huidige kabinet van zijn partij CDA met VVD en gedoogsteun van PVV, verkiest boven de coalitie met PvdA en ChristenUnie.

Verhagen zei dat zaterdag tijdens het najaarscongres van het CDA in Utrecht. De CDA'er was tijdens het vorige kabinet, Balkenende IV, minister van Buitenlandse Zaken. Dat kabinet viel na een ruzie tussen CDA, ChristenUnie en de PvdA over de militaire missie in het Afghaanse Uruzgan.

Woede
Rouvoet gaf maandag lucht aan zijn ongenoegen via Twitter.'Ha Maxime! Kun jij mij uitleggen waarom ik jouw boodschap van zaterdag over Balk-4 NIET zou moeten opvatten als een trap na?', twitterde de ChristenUnie-leider.

Verhagen zei tijdens het CDA-congres niet terug te kijken met wrok op het vorige kabinet waarin Rouvoet toen vicepremier was.

Rechtse kabinet
'Dat niet. Maar als ik eerlijk ben en de twee kabinetten met elkaar vergelijk, verkies ik het huidige kabinet,' aldus Verhagen. 'In dit kabinet wordt de regeringsverantwoordelijkheid sámen gedragen.'

'Ons kabinet mag honderd keer het meest rechtse kabinet ooit genoemd worden. We tonen - ook in crisistijd - een sociaal gezicht voor mensen die het zwaar hebben in ons land,' aldus de vicepremier.

Door Arne Hankel

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... rhagen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het CDA congres

Bericht door Ariel »

Lubbers wil het CDA nog verder afbreken.
Lubbers: Meer participatie van moslims in CDA

Oud-premier Ruud Lubbers deed zaterdag in Utrecht, bij de viering van het dertigjarig bestaan van het CDA, een dringend beroep op de partij om moslims te zien als potentiële bondgenoten. „De aanwezigheid en participatie van moslims in het CDA is aan de magere kant”, zo hield hij zijn partijgenoten voor.

Op een door het slechte weer mager bezochte jubileumviering hield de oud-premier zijn partijgenoten voor dat het CDA geen toekomst heeft als de partij niet ’kleurrijk en duurzaam wordt’. Met kleurrijk doelde hij op een nadrukkelijker rol van moslims in het CDA.

„De islam is een wereldgodsdienst”, aldus Lubbers, „Net als bij elke godsdienst geldt hier het risico dat de eigen religie boven de democratie gesteld wordt.” Hij verwees naar de bezwaren die ten tijde van de eenwording van het CDA onder veel protestanten leefden tegen de katholieken. „Men was bevreesd dat katholieken uiteindelijk, als het er echt om gaat, de paus stellen boven de democratie. Dat is pas dertig jaar geleden! En kijk naar onze vrienden van de SGP. Zij worstelen nog altijd met de democratie, durf ik te zeggen.”

Lubbers pleitte voor openheid naar de moslims in Nederland, om de democratische elementen in de Nederlandse islam te versterken. „Je hoeft je geloof niet terzijde te leggen om een goed democraat te zijn, ook niet in de islam.”

Het onderling wantrouwen tussen de drie tot het CDA fuserende partijen werd volgens Lubbers in de jaren zeventig vooral bestreden door mensen die destijds al rechtstreeks lid van het CDA werden. „Zij benadrukten de zoektocht naar het gemeenschappelijke. Daar is het CDA door ontstaan, niet door het benadrukken van het eigen gelijk. Moslims zijn voor ons wezensvreemde mensen, maar er is veel gemeenschappelijks.”

http://www.trouw.nl/nieuws/politiek/art ... _CDA_.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het CDA congres

Bericht door Pilgrim »

Misschien wordt het tijd voor een nieuwe christelijke partij zonder infiltratie door moslims en die Mohammed ook weer duidelijk ziet als een valse profeet. :mad:

Wat is die Lubbers een dwaas. Het zijn typisch allemaal mensen van de jaren 70. Dat is echt opvallend! :huh:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Het CDA congres

Bericht door Schepsel »

Waarom zou je in vredesnaam een christenpartij willen? Hebben z eal niet voor genoeg ellende gezorgd?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Plaats reactie