Ophef over halal in restaurant van Tweede Kamer

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Ophef over halal in restaurant van Tweede Kamer

Bericht door Ariel »

Ophef over halal in restaurant van Tweede Kamer
door Ruud Mikkers

DEN HAAG - De verkoop van halal vlees in de restaurants van de Tweede Kamer zorgt voor beroering. De PVV eist dat het per direct van de borden op het Binnenhof verdwijnt. Ook andere partijen willen opheldering van Kamervoorzitter Gerdi Verbeet.

Het is PVV-Kamerlid Fritsma een doorn in het oog dat de in zijn ogen 'islamisering van het land' nu ook al is doorgedrongen tot het Haagse politieke centrum. "Ritueel slachten is te gruwelijk voor woorden. Dat moeten we niet faciliteren en zeker niet met belastinggeld", zegt Fritsma.

Kippen zonder verdoving de nek afsnijden ziet Fritsma, zeker op Dierendag, niet zitten. "Bovendien is het een signaal dat Nederland zich aanpast aan moslims", zegt hij. De PVV'er zal een verbod op halal vlees bij het presidium, het dagelijks bestuur van de Tweede Kamer, aan de orde stellen.

Ook de VVD reageert verbaasd. "Ik was mij er helemaal niet van bewust dat wij halal vlees te eten krijgen op het Binnenhof", zegt het VVD-Kamerlid Snijder. Dat de bijzondere vleeswaren worden aangeboden vindt de liberale politica uitstekend, maar consumenten moeten wel een keuze hebben. "Ook in de Tweede Kamer", meent Snijder. In het Kamerrestaurant nuttigen behalve Kamerleden ook hun gasten, medewerkers en journalisten hun maaltijden.

Ritueel slachten veroorzaakt onnodig veel stress, gebeurt vaak onoordeelkundig en zonder toezicht, zo waarschuwde de Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor Diergeneeskunde (KNMvD) eerder. Elk jaar wordt van twee miljoen dieren, met name kalveren, schapen en kippen, zonder verdoving de keel doorgesneden. Snijder: "Halal mag, maar alleen onder bepaalde voorwaarden. Als het moet, dan wel in een zeer professionele slachterij en met een vlijmscherp mes."

Volgens een woordvoerder van de Tweede Kamer belooft de leverancier een 'verantwoorde methode' te gebruiken bij rituele slacht. Daarmee is wat hem betreft de kous af. "Het beleid is dat er verschillende soorten gerechten beschikbaar zijn voor de verschillende groepen in het gebouw", aldus de zegsman.

Voor de Partij voor de Dieren gaat dit niet ver genoeg. De partij wil dat er een methode wordt gebruikt waarbij het dier bedwelmd wordt, wat ook mogelijk is bij halal slachten. "De enige juiste methode", aldus Kamerlid Thieme, die de kwestie ook zal aankaarten bij het presidium. "Ik wil dat mensen aan het etiket kunnen zien welke slachtmethode er is gebruikt", zegt het Kamerlid, dat ook een wetsvoorstel voorbereidt dat onverdoofd ritueel slachten moet verbieden.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7840 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ophef over halal in restaurant van Tweede Kamer

Bericht door Manon »

nu dacht ik dat dit al oud nieuws was?

Iets met een BBQ of zo, of was dat iets van de Gemeente Den haag?

Wordt er ook kaboem vlees geserveerd? Vlees waar geen enkele moslimvinger aan te pas is gekomen? Of is dat racistisch?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Ophef over halal in restaurant van Tweede Kamer

Bericht door Zwartmeer »

Er zijn maar een paar islamitische kamerleden en journalisten of andere bezoekers. Moet voor zo'n klein groepje iedereen aan het mishandelde dierenvlees?
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
bijwoner
Berichten: 904
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 2:45 pm
Locatie: Camping Mosterdzaadje
Contacteer:

Re: Ophef over halal in restaurant van Tweede Kamer

Bericht door bijwoner »

Zwartmeer,
Er is sprake van keuzevrijheid. Je kan kiezen voor HALAL voedsel.
Persoonlijk zou ik dan geen gebruik maken van dieren die 'als afvalverzamelaars' door het leven gegaan zijn, zoals garnalen, paling of mosselen. Dat schijnt HALAL voedsel te zijn, die overigens met naam en toenaam verboden zijn in Numerie, aan de Joden.

Jahweh had en heeft hun welzijn op het oog, dus dan mag je dat soort 'varkens van de zee' niet nuttigen. Indien gevangen in de Oosterschelde, kunnen deze diertjes regelrecht aangemerkt worden als 'chemisch afval'- want op de bodem daarvan ligt heel wat gedumpte munitie. Maar ja: aan Moslims zijn uitdrukkijk voorschriften verstrekt, die niet in De Bijbel staan. Het 'wijzer dan God zijn' gaat ze toch al niet zo best af, daar kan wat zwaarlijvigheid en welvaartsziekten nog wel aan toegevoegd worden. Menig ziekenhuis 'wrijft zich in de handen', wanneer er weer Kamerlid aan hun zorgen wordt toevertrouwd. Dat HALAL menu kan daar mooi bij helpen!

Ik zou mij willen beperken tot de gebakjes achteraf, die werkelijk zeer aangenaam genoemd mogen worden. Handig, voor bij een potje thee! :turban:
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Ophef over halal in restaurant van Tweede Kamer

Bericht door Schepsel »

Wat zitten ze heilig te doen met hun aversie tegen halalvlees. Niet dat dat slachten net zo barbaars is als de Shari'a, maar zoals onze vleesdieren leven kan ook niet. Maar dat steunen ze. Net als de walgelijke hypocrisie waarmee ze scoren met huisdieren: ''Wij zorgen dat de hondjes het goedhebben hoor!'', terwijl ze vele miljoenen kippen en varkens en koeien en andere dieren op een manier laten leven die ze nooit toe zouden staan bij een hondje omdat die lieve oogjes heeft ofzo en die mishandeling zelfs beschermen.

Oftewel: Ze bazelen makkelijk voor het grootste deel.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ophef over halal in restaurant van Tweede Kamer

Bericht door Ariel »

bijwoner schreef:
Jahweh had en heeft hun welzijn op het oog, dus dan mag je dat soort 'varkens van de zee' niet nuttigen.
Bijwoner...Jouw kennis en begrip van de bijbel is minder dan ik verwacht.
Misschien weet jij niet dat Jezus gezegd heeft...Niet wat de mond ingaat maakt een mens onrein, maar wat de mond uitkomt, dat maakt een mens onrein Lees het nog eens na...http://www.willibrordbijbel.nl/?p=page&i=64472,64491" onclick="window.open(this.href);return false;.
Dus eet gerust een paling of een garnaal. Je zal er niet dood aan gaan, en God zal het je niet aanrekenen.
In principe ben jij net zo extreem als een moslim.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
bijwoner
Berichten: 904
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 2:45 pm
Locatie: Camping Mosterdzaadje
Contacteer:

Re: Ophef over halal in restaurant van Tweede Kamer

Bericht door bijwoner »

Ariel,

Fijn dat je zo thuis bent in het NT.
Je haalde een uitspraak van de HJC aan waarmee Hij de staande praktijk bestreed , om meer aandacht aan reinheidsregeltjes te besteden, dan aan een persoonljke geestelijke relatie met God. In het OT zijn meer dan 612 voorschriften gegeven, waardoor een uitwendige reinheid van leven gewaarborgd kon worden bij speciaal het Joodse volk. Paling is een aaseter, het is 'de gier of jakhals' van het water. Wanneer er in ons land dieren sterven, gaan ze niet naar het abattoir maar worden via destructiebedrijven tot lijm verwerkt.

Naar de reinheidswetten uit het OT is al veelvuldig onderzoek gedaan, waarbij van vrijwel alle voorschriften inmiddels erkend wordt, dat het direct leidt tot bescherming van de gezondheid van de mensen. In het NT werden aan nieuwe gelovigen in de HJC nooit de exclusieve Joodse regels opgelegd. In plaats hiervan, kwam de nadruk te liggen op een persoonlijke geloofsband met God, zodat de invloed van de Heilige Geest van de HJC -na Zijn vertrek hier op aarde- groter zou worden. Er was immers voorzien, dat de kennis hierover mondiaal zou gaan!

In het NT, bleek de barmhartigheid van God oneindig veel ruimer opgevat te mogen worden, dan de Joden ooit gedaan hadden: het heil is voor alle volken! Nu zat deze profetie al vervat in de zegen-belofte die God aan Abraham meegeven had, maar zijn nakomelingen gaven er de voorkeur aan de exclusieve relatie tussen God en Isra'el te benadrukken. Nadien besloot men zelfs de naam van God , nooit meer in het openbaar te gebruiken! Wat 'de omgekeerde bedoeling' werd, van wat God voor ogen stond. Buiten Isra'el is geen volk door God uitgekozen met een eigen priesterstam. Dat is goed begrepen door Mohammed, die daarom gemakshalve alle voorschriften en wetten uit het OT 'vervallen' verklaard heeft. Vandaar, dat Moslims nooit onder het Verbond met Jahweh zullen vallen, mits men zich consequent aan De Koran blijft houden.

De moderne welvaartsziekten, hangen vrijwel allemaal samen met het niet naleven van de OT voorschriften. Vooral de medische wereld plukt hierbij veel wrange vruchten. De almaar stijgende onkosten van de gezondsheidszorg houden hiermee gelijke tred.
:turban:
pinkelpap
Berichten: 105
Lid geworden op: di apr 21, 2009 11:00 am

Re: Ophef over halal in restaurant van Tweede Kamer

Bericht door pinkelpap »

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 5&start=50" onclick="window.open(this.href);return false;
proces wilders eerste filmpje bijna op het eind.
http://www.youtube.com/watch?v=rMSYlBfM ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false; youtube
Hier zegt men vanuit de koran in soera 9 vers 30 dat ieder die gelooft dat Christus God is.
De (Halal) keel moet worden doorgesneden. Hans jansen heeft dat bestudeerd.
Het wordt tijd dat moslims halal teruggestuurd worden nu het nog kan.

Wat is dpk?
Voor mij was de invoering van de euthanasiewetgeving in ons land - mede via het CDA - een dieptepunt in mijn waardering voor de staat der Nederlanden.
Voor mij ook. het is zoooo D666
pinkelpap
Berichten: 105
Lid geworden op: di apr 21, 2009 11:00 am

Re: Ophef over halal in restaurant van Tweede Kamer

Bericht door pinkelpap »

In het begin van dit stukje (halal-Tweede Kamer) wordt er nogal flink gespot met geloof.
Laat ik er geen oordeel over geven, misschien bedoeld de schrijver wel iets heel anders.
Maar waarom gaan we niet lekker spotten met de natuur? Die is tegenwoordig ook heilig.
Als het over bondkraagjes gaat moet ik dan denken aan Pim Fortuijn of aan Marocaantjes?
Dat is wat anders dan spotten in de natuur. Daar is het nu wel lekkere weer voor buiten.
En dan gaat het nog over een chinees dan denk ik waar bemoeien we ons mee? waarom?

Dus kippen bijvoorbeeld worden verdoofd met CO2 gas zal Marian Thieme ook blij mee zijn.
Spotten met de natuur door varkenvlees te eten en daarna puisten en pukkels te krijgen..!!
Chinezen houden van varkens om op te eten en hond, dat is geen broodje aap. niet hallal.
Een bijwoner/vreemdeling en dan de text: zijn wij niet allen bijwoners of vreemdelingen?
Ik respecteer het omdat het in de Bijbel staat maar het wordt verkeerd wordt toegepast.
eigenaardig,`k stop ik er mee want alle zinnen zijn even lang en dat vind ik ook vreemd.
Plaats reactie