Het leugenachtige sprookje van Halsema

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Het leugenachtige sprookje van Halsema

Bericht door Ariel »

Het leugenachtige sprookje van Halsema
vrijdag 15 oktober 2010 10:44

De strijd tegen Ayaan Hirsi Ali werd op twee fronten gevoerd, een islamistische en een links front. De eerste was gewelddadig, de tweede eindigde in karaktermoord.

Het televisie-programma Zembla voerde op 11 mei 2006 de karaktermoord uit. Niet zonder reden werden de Zembla-redacteuren door de Hofstadgroep bedankt.

Een van de felste, linkse tegenstanders van Ayaan was Femke Halsema. Ik weet het een en ander, aangezien ik intensief betrokken was bij de affaire rond denaturalisatie van Kamerlid Ayaan Hirsi Ali.

Twee dagen heb ik me beziggehouden met het reilen en zeilen van de wetgeving en jurisprudentie rond de denaturalisatie.

Intimi
Op zondag 14 mei 2006 kwamen wij, een aantal intimi van Ayaan, met haar bijeen om de zaak te bespreken. Daar heb ik mijn bevindingen uiteengezet:

(a) de Hoge Raad laat ruimte voor bijzondere omstandigheden, onder meer recht van land van herkomst;

(b) veel landen hanteren geen strenge regel omtrent namen;

(c) het parlement moet de denaturalisatie tegenhouden.

Naïviteit
In mijn naïviteit kwam ik tot de conclusie dat minister Rita Verdonk met haar ambtenaren tot dezelfde conclusie moest komen. Ayaan applaudisseerde. Met tranen in de ogen zei ze vervolgens: 'Het gaat niet gebeuren. Rita wil mij denaturaliseren. Ik weet het zeker.'

Daarna barstte de discussie los. Nu ging de discussie om de vraag of Ayaan de Kamer moest verlaten. Bovendien moest er nog een mooie speech geschreven worden.

Hoofdredactie
Maandagavond kondigde minister Verdonk de denaturalisatie aan. In verband met Ayaans speech en andere politieke zaken hadden wij intensief contact met elkaar, en met anderen, dus ook met de fractievoorzitters van verschillende partijen.

Dinsdag 16 mei had ik vroeg in de ochtend een uitvoerig gesprek met iemand van de hoofdredactie van het NRC-Handelsblad. Ik heb hem mijn juridische theorieën uiteengezet. En na een uitvoerige gedachtewisseling ging hij akkoord met mijn juridische analyse.

Artikel
Zodoende kwam mijn theorie in een hoofdredactioneel artikel van NRC (16 mei). Later in de nacht verwees Maxime Verhagen tijdens het Kamerdebat naar dat hoofdredactionele artikel.

Verdonk voerde de aanbevelingen in dat artikel uit. Er werd een politiek besluit ten gunste van Ayaan genomen. De hele Kamer stond achter Ayaan.

De belangrijkste politieke personen in deze strijd waren de leiders van de regerende partijen: VVD, D66 en CDA. Alledrie stonden loyaal achter Ayaan. Verdonk had gewoon pech.

Dit is een zeer summiere samenvatting van feiten.

Weerspiegeling
Robert Oey, de man van Femke Halsema, maakte een curieuze documentaire over deze affaire. Ik heb altijd gedacht dat een documentaire een redelijke weerspiegeling van de werkelijkheid is.

Wie komen in dat filmpje niet aan het woord? Dat zijn de politieke hoofdrolspelers Gerrit Zalm, Lousewies van der Laan en Maxime Verhagen. Ayaan zelf was slechts bereid om een paar minuten aan het eind in dat filmpje te verschijnen – ze begreep hoe de vlag erbij hing.

Trailer van De Leugen


Legitimeren
Wie komen in de documentaire verder aan het woord? Femke Halsema (de vrouw van Robert) en Britta Böhler (de advocaat van Ayaan en de Hofstadgroep en later lid van de Eerste Kamer voor GroenLinks).

Daarnaast komen nog andere figuren langs om de lijn van het verhaal te verstevigen: Rita Verdonk en een Afghaanse asielzoekerfamilie. Tussendoor komen andere figuren aan bod die niet de lijn van het verhaal bepalen. Ze zijn er om het verhaal te legitimeren.

Klauwen
Waar gaat het om? Het gaat om Femke en Britta. Twee heldinnen die een Somalisch meisje hebben gered uit de klauwen van rechts Nederland. Britta deed dat juridisch, Femke deed het politiek. Of was het omgekeerd?

Nu even de waarheid. Rita en Britta hebben niets juridisch uitgevonden of bedacht. Ze voerden uit wat in het hoofdredactionele artikel van NRC stond. Kijk hier zelf naar twee passages uit dat artikel waarnaar Verhagen verwees:

‘Justitie mag blind zijn, ze is gelukkig niet doof en ook niet gek. De Hoge Raad erkent immers het bestaan van bijzondere omstandigheden.(…) Ayaan Hirsi Magan gaf destijds de achternaam op van haar moeder, Ali. Of zij dat volgens Somalisch recht mag, weten we niet. Maar een dergelijke bevoegdheid komt wel voor.'

Macht
Hierover was er al voor het debat overleg geweest. Niet met Femke, maar met mensen die ertoe deden, namelijk de politici die de macht in handen hadden.

Na het debat gaven Britta en Rita uitvoering aan de motie van Kamer en aan wat achter de schermen was afgesproken over de uitvoering ervan.

Maar Britta is geen Britta als zij geen gehoor geeft aan de familie Halsema die een heldin in de documentaire zoekt die niet Ayaan heet. Nee, dan Femke zelf. De koningin van de Übermenschen, over wie Nietzsche reeds de mensheid had ingelicht!

Karaktermoord
Geheel in de lijn van Zembla gaan Robert en Femke door met het bedrijven van karaktermoord.

Er was een ondeugend, verdwaald zwart meisje dat haar natuurlijke omgeving, links en GroenLinks, had verlaten. Dat verdwaalde meisje opponeerde zelf tegen links. Terwijl zij had behoren te weten dat alleen links de behoeftigen kan beschermen.

Het meisje bleek ook een leugenaar te zijn. Maar toen dat monster Rita haar wilde verslinden, kwam Femke, de koningin van links, het meisje te hulp. En zij, Femke de heldin, had weer een asielzoeker gered. Hoera, Hoera, Robert bedankt!

Voltallige VVD
Terug naar de werkelijkheid. Wie heeft Ayaan gered? Dat heeft de voltallige VVD gedaan, ondanks alle electorale risico’s.

Het CDA van Verhagen en Jan Peter Balkenende stond ook achter Ayaan. Dat gold ook voor D66 onder leiding van Lousewies van der Laan. Van der Laan bracht later zelfs het kabinet ten val.

En Femke? Zij gebruikte deze affaire, die door haar geestverwanten (Zembla) was veroorzaakt, voor haar eigen politieke ambities en doelen.

Robert, jongen, ook een kunstdocumentaire kent een grens van redelijkheid. Dit, en niet jouw verhaal, is de waarheid.

Beledigd
Ik heb indertijd nadrukkelijk tegen Ayaan gezegd dat zij Kamerleden moest bedanken. Vergeet de vrouwen niet, zei ik tegen haar.

Had ik alleen maar Femke in mijn hoofd? Nee, ik had het over Bibi de Vries van de VVD, die het op 16 mei hard voor Ayaan had opgenomen. Ook Lousewies van der Laan nam risico’s, want haar politieke leider wilde dat kabinet niet ten val brengen vanwege Ayaan of Rita (hoe heette deze leider? Alexander Pechtold).

De familie Halsema toont in de documentaire een passage van de persconferentie van Ayaan waarin zij zegt: ‘Femke, dank je wel’. En dat wordt vaak herhaald. Femke is nu helemaal ziek van de uitdrukking ‘Femke, bedankt’, omdat het manipulatief van aard was.

Paspoort
Ayaan, de verdwaalde ondeugende leugenaar, wilde koningin Femke manipuleren om haar eigen paspoort veilig te stellen.

U weet dat dit niet het geval is, want voor haar paspoort was zij aangewezen op de regerende partijen. En die partijen beschermden Ayaan en offerden Rita.

Al tijdens die persconferentie wist Ayaan dat dat het geval was. Maar wat heeft Ayaan precies gezegd? Ik heb opnieuw naar die persconferentie gekeken. Dit toont Robert in zijn filmpje niet aan de kijker:

Vinnig en scherp
‘Ik wil de VVD bedanken voor mijn jaren in het parlement, dat deze partij mij heeft gevraagd, en belangrijker nog het met me heeft uitgehouden. In het bijzonder wil ik waardering uitspreken voor mijn fractiegenoten. Ik wil mijn collega’s in de Kamer bedanken voor hun steun, al waren de debatten soms vinnig en scherp. Dank je wel, Femke.'

Niet alleen Femke, de hele wereld van de Nederlandse politiek wordt bedankt en ook nog in de juiste volgorde. De laatste persoon was Femke. En in welke context? Niet voor haar paspoort of voor steun. Femke wordt bedankt voor haar agressieve en onvriendelijke debatten, wat diplomatiek zo werd geformuleerd: 'Ik wil mijn collega’s in de Kamer bedanken voor hun steun, al waren de debatten soms vinnig en scherp. Dank je wel, Femke.'

Mailwisseling
Femke werd bedankt voor een vinnig en scherp debat. Hoe komt Femke dan met manipulatie aan?

Tijdens het debat zou Ayaan een sms hebben verstuurd over haar mailwisseling met Rita onder haar Magan-naam. Ayaan vergiste zich. Zij mailde niet rechtstreeks met Rita, maar via haar medewerker. Intussen was er natuurlijk geen mail meer te vinden. Je slaapt ruim vijf dagen niet, of niet voldoende. Je bent boos. Je bent verraden. En dan ga je onder deze omstandigheden een sms sturen die niet precies klopt. Heeft dit het verloop van het debat bepaald? Nee.

Sprookje
Robert censureerde de werkelijkheid om zijn eigen sprookje te kunnen vertellen. Daarom toont Robert in zijn documentair niet wat vooraf ging aan ‘Femke bedankt’.

Heeft Robert nog meer van dit soort kunstzinnige acties ondernomen? Ja.

Het verhaal over de Afghaanse familie, die jarenlang geen verblijfsvergunning kreeg, is hartverscheurend. Maar de film vertelt niet waarom ze geen vergunning kregen. Hadden ze maar zoals Ayaan gelogen! Dat is de portee van de film.

Oorlogsmisdaden
Na de vertoning tijdens het filmfestival in Utrecht vertelt Robert dat ze allemaal een vergunning hebben, behalve de vader.

De reden dat deze meneer geen vergunning kreeg, vertelt Robert niet: de vader werd beschuldigd van oorlogsmisdaden. Een beschuldiging die in de context van Afghanistan vaak als een bizarre afrekeningmethode of de voortzetting van de stammenoorlog moet worden beschouwd.

Had Robert dit verteld, dan had hij het gewenste psychologische effect bij de kijker niet kunnen bewerkstelligen. Een goed propagandastuk, dat de emoties en opvattingen wil manipuleren, drijft op een strakke selectie van de werkelijkheid.

Propagandafilm
'De Leugen' is gewoon een propagandafilm van de familie Halsema over de ondraaglijke goedheid van de linkse Übermensch.

Waarom heeft Robert Oey de waarheid verdraaid? Robert en Femke waren er niet op uit om de mensheid te helpen. Het gaat om een propaganda film voor GroenLinks.

Weerzinwekkend
Daarvoor was het nodig dat die Afghaanse familie, met die mooie geëmancipeerde meisjes (die een weerlegging van Ayaans strijd voor moslima’s moesten betekenen) werd getoond. Robert Oey en Femke Halsema hebben een asielzoekerfamilie instrumenteel ingezet voor partijpolitieke doeleinden. Dit is linkse humaniteit.

De film eindigt tamelijk weerzinwekkend: Britta omhelst Ayaan. Britta omhelsde ook eerder de Hofstadgroep. Deze documentaire is een Shakespeariaanse aanslag op een naïeve en soms ondankbare prinses.

Afshin Ellian

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshi ... alsema.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Socrates
Berichten: 725
Lid geworden op: di jan 30, 2007 2:14 am
Locatie: Earth

Re: Het leugenachtige sprookje van Halsema

Bericht door Socrates »

Uff nou begin ik me echt te ergeren aan die slappeling Ellian. :mad:
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het leugenachtige sprookje van Halsema

Bericht door Manon »

Socrates schreef:Uff nou begin ik me echt te ergeren aan die slappeling Ellian. :mad:
nounou... ik kus de grond waar die Ellian op loopt hoor. en het woord "slappeling" lijkt me een heel andere lading te dekken!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Socrates
Berichten: 725
Lid geworden op: di jan 30, 2007 2:14 am
Locatie: Earth

Re: Het leugenachtige sprookje van Halsema

Bericht door Socrates »

circe schreef:
Socrates schreef:Uff nou begin ik me echt te ergeren aan die slappeling Ellian. :mad:
nounou... ik kus de grond waar die Ellian op loopt hoor. en het woord "slappeling" lijkt me een heel andere lading te dekken!
Hoezo wat is er zo anders aan hem? Hij is toch ook een allochtoon? Hij was een communist, hij zat bij de Iraanse communistische partij
en is met een Afghaanse communiste getrouwd, wist je dat? Aangezien hij toevallig hier is beland is die opeens 180 graden veranderd, toeval?
ik denk het niet.

De grond kussen waarop hij loopt? Eerder kus ik de grond waar een medische wetenschapper of technicus oploopt, hij is maar een simpele jurist.
Exact op het moment dat hij voet had gezet op NL grond veranderden zijn ''idealen'' hoezo niet 2 maanden daarvoor?
Hij is een verrader pur sang.

Maar logisch dat verraders en hypocrieten geliefd zijn hier.Ik zou ook stukken geliefder hier worden als ik in de voetsporen van Ehsan Jami treed is het niet? :drool:
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het leugenachtige sprookje van Halsema

Bericht door Manon »

Ellian is in mijn ogen een superintellectuele gast.

Mensen veranderen, mensen kùnnen veranderen, mensen mogen van opinie veranderen.
Ik vond vroeger ook dat islam een "religie van de vrede" was. Tot ik me beter informeerde. Ellian behoort tot de personen die aan anderen de betere informatie doorgeven.

Niet Ché "Farc" Guevarra, die heeft meer mensen vermoord dan gered via zijn medische kennis.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Socrates
Berichten: 725
Lid geworden op: di jan 30, 2007 2:14 am
Locatie: Earth

Re: Het leugenachtige sprookje van Halsema

Bericht door Socrates »

circe schreef:Ellian is in mijn ogen een superintellectuele gast.

Mensen veranderen, mensen kùnnen veranderen, mensen mogen van opinie veranderen.
Ik vond vroeger ook dat islam een "religie van de vrede" was. Tot ik me beter informeerde. Ellian behoort tot de personen die aan anderen de betere informatie doorgeven.

Niet Ché "Farc" Guevarra, die heeft meer mensen vermoord dan gered via zijn medische kennis.
Maar natuurlijk mogen mensen veranderen! Volgens de communistische theorie verandert een mens dagelijks. Maar bij Ellian was het heel ingrijpend en gezien de timing is dat heel opmerkelijk.

Che Guevara? is een internationale cultfiguur, de miljoenen armen in zuid-amerika dachten dat hij een reincarnatie van jezus was en dat daarmee de messias terug was gekeerd, de CIA heeft 40 jaar na data toegegeven dat de beslissing om Che te laten executeren fout is geweest.

Btw: aan Che Guevara is een speciale topic gewijd, het is een schande om hem in een zin met een malloot als Ellian ter sprake te brengen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het leugenachtige sprookje van Halsema

Bericht door Manon »

het is een schande om hem in een zin met een malloot als Ellian ter sprake te brengen.
waarbij socrates duidelijk maakte tot welk niveau hij hoort.

Ik luister nu verder naar het OM
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Het leugenachtige sprookje van Halsema

Bericht door H.Numan »

Socrates schreef:Uff nou begin ik me echt te ergeren aan die slappeling Ellian. :mad:
Zoals anderen zich aan jouw kunnen ergeren. Dat maakt het kringetje weer rond, niet waar?
Circe schreef:waarbij socrates duidelijk maakte tot welk niveau hij hoort.
Hadden hem dan niet in die kopermijn kunnen laten zitten?
Socrates schreef:Btw: aan Che Guevara is een speciale topic gewijd, het is een schande om hem in een zin met een malloot als Ellian ter sprake te brengen.
Inderdaad, deed niets ter zake, maar waarom ook niet. Het is nu echter wel genoeg geweest. Je hebt alle vrijheid om achter moordenaars aan te lopen, en zelfs om hier de loftrompet over te steken. Als je weer een onderwerp begint over Adolf Hitler, Pol Pot, Mao Tse Tung of Che gaat dat direct de doofpot in.
Dat soort onderwerpen kan je beter plaatsen bij Sargasso of op Joop
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Plaats reactie