Almere

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Almere

Bericht door Ariel »

PVV Almere opent aanval op borduurclub

ALMERE - De PVV in Almere heeft de eerste schriftelijke vragen gesteld aan het college van Burgemeester en wethouders. Het is onderwerp is de subsidie aan de plaatselijke borduurclub Steek voor Steek.

De partij vindt het 'onwenselijk' dat subsidie en dus belastinggeld wordt gegeven aan een 'multicultureel hobbyproject' waaraan slechts twintig inwoners van Almere deelnemen, zo schrijft Omroep Flevoland.

Het gaat om een bedrag van 1450 euro. Ans Kits van Stichting Multiculturele Ontmoetingsprojecten zegt dat het om een eenmalige subsidie gaat. ,,Daar is 900 euro van besteed aan de huur van ons onderkomen en de rest aan materialen. Inmiddels mogen we gratis gebruik maken van de accommodatie als we het schoonmaken, dus afhankelijk van de gemeente zijn we niet meer'' zegt ze op de site van Binnenlands Bestuur.

Ze vindt de subsidie niet verspild. ,,Dankzij deze borduurclub zijn er al zes deelneemsters naar een inburgeringscursus gegaan. We hebben de vrouwen met een Nederlands paspoort laten zien hoe je moet stemmen, en die hebben dat voor het eerst in hun leven gedaan. Verder zijn er hechte vriendschappen ontstaan tussen autochtone en allochtone vrouwen, het is echt een groot succes. Nee, ook zonder dat bedrag van de gemeente gaat de handwerkclub gewoon door.¿¿ (BVDL)

http://www.ad.nl/ad/nl
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010

Bericht door Ariel »

'PVV in Almeers college niet realistisch'

ALMERE - Informateur Hans Andersson wil in de derde gespreksronde van de college-onderhandelingen in Almere nadrukkelijker kijken naar een coalitie met PvdA, VVD, D66 en Leefbaar Almere. Andersson zei dinsdag op een persbijeenkomst dat er andere combinaties mogelijk zijn, maar dat dit programmatisch het beste past. „Een coalitie met de PVV is in Almere niet realistisch.”

De combinatie waar Andersson naar kijkt, kan rekenen op 21 van de 39 zetels in de gemeenteraad van Almere. Volgens de informateur zouden PvdA en VVD elk twee wethouders moeten leveren en zouden D66 en Leefbaar Almere elk een zetel in het college krijgen.

Er bestaat een kans dat deze combinatie niet haalbaar is, omdat D66 en Leefbaar Almere besloten hebben samen op te trekken met GroenLinks. Andersson wil dan gaan onderhandelen met PvdA, VVD, CDA+ChristenUnie en de SP. „Maar er zijn ook nog andere combinaties mogelijk”, zei de informateur, die deelname van de PVV en GroenLinks aan een college vanwege de programmatische verschillen niet realistisch acht.

De PVV reageerde dinsdag bij monde van fractievoorzitter Raymond de Roon. „Door een college met de PVV te betitelen als 'niet realistisch', adviseert Andersson (PvdA) om een cordon sanitaire rond de PVV aan te leggen. Een voor de PvdA kenmerkende Pavlovreactie”, aldus De Roon. „De adviezen van Andersson zullen resulteren in lastenverzwaringen voor de inwoners en een uitermate slappe aanpak van criminaliteit en overlast”, voorspelde De Roon.

Informateur Andersson denkt dat Almere begin mei een nieuw college heeft.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6517 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

PVV in Almere

Bericht door Ariel »

Almere zwicht voor PVV
door Thijs Wartenbergh

ALMERE - De gemeente Almere is gezwicht voor druk van de PVV om een gedicht van stadsdichter Mario Withoud alsnog op de website van de gemeente te plaatsen. “Dat is een goede zaak”, aldus PVV-raadslid Ton van Dijk. “Ik vind het een flutgedicht, daar niet van, maar iedereen moet kunnen zeggen wat hij wil. We leven tenslotte in een vrij land.”

Verzen van Withoud worden gewoonlijk op de gemeentelijke website geplaatst. Een uiteenzetting van hem onder de titel ‘Bid richting Venlo’ (een verwijzing naar de geboorteplaats van Geert Wilders), aangeboden rondom de gemeenteraadsverkiezingen van 3 maart van dit jaar, werd geweigerd door de gemeente. De inhoud lag te politiek gevoelig, aldus de gemeente. Volgens Withoud werd tot in de hoogste kringen, tot aan burgemeester Jorritsma aan toe, gesproken over het gedicht. De laatste zou uiteindelijk de publicatie hebben tegengehouden.

De dichter was daarin teleurgesteld. “Ik heb het gedicht wel voorgelezen op de lokale zender Stadsomroep Almere, waar ik een programma presenteer. Ik heb het niet op mijn eigen site gezet. Het was bestemd voor de gemeente, en die hoorde het openbaar te maken.” In een recente uitzending van het Duitse Arte Journal werd de kwestie nog eens opgerakeld. De PVV kreeg daar lucht van en stelde daarop schriftelijke vragen aan het college van Burgemeester en Wethouders waarom de gedachten van Withoud niet waren gepubliceerd. “We hechten veel waarde aan het vrije woord”, aldus Van Dijk. “Iemand de mond snoeren, in dit geval Withoud, past daar niet in.”

De gemeente is, na de PVV-vragen, alsnog overgegaan tot het vrijgeven van het gedicht, met daarin de toevoeging dat de woorden van Withoud de gedachten weergeeft van ‘mensen in Almere en heel Nederland over de deelname van de PVV aan de gemeenteraadsverkiezingen en de winst die de PVV in Almere heeft geboekt’ Withoud zegt dat de aanvulling niet van hem is. “Kwalijk”, aldus Van Dijk. “De gemeente hoeft ons heus niet te beschermen. We kunnen wel voor onszelf opkomen. Het typeert de machteloosheid van de manier waarop men omgaat met ons gedachtegoed. Daar wordt nogal eens de Tweede Wereldoorlog bij gehaald, ook nu weer bij Withouds woorden.”

Fragment uit het gedicht:

Van Geert mag je niet

bidden naar Mekka

kniel richting Venlo

niet naar Mekka

Van Geert mag dat niet

bid richting Venlo

bid richting Venlo

Almere, een stad gebouwd

door en voor mensen van

her en der, heeft geen oude

wijken of problemen nodig

om ontevreden te zijn.

Ha buurman, hard gewerkt?

Met de vrouw ook alles goed?

Bid je wel de juiste kant op!

Het wachten is op een Marinus

van der Lubbe die het stadhuis

afbrandt met een hoofddoek om.

Het teken waarop men ingrijpt

en stadscommando’s hun waarde

zullen bewijzen, dag en nacht

klinken overal in Almere sirenes

en er komt veel woonruimte vrij.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/7976 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52287
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Almere zwicht voor PVV

Bericht door Mahalingam »

Hier de gehele tekst:
Spoiler! :
Bid richting Venlo
Het kind dat ik ook nog ben
dat voelt zich niet echt gewenst.
De ogen droog en hetgeen jij zegt.
Je slaat toch alles onder me weg
als je mijn geloof ideologie noemt.
Door mijn aderen stroomt Coca-Cola
en cholesterol van McDonalds
net als bij anderen uit Holland.
Om hoe ik bid behoor ik tot de
vijfde colonne die het land bedreigt.
Volgens jou deug ik niet en wil ik niets
maar wil ik wel iedereen overheersen
is de trommel waar je steeds op slaat.
Vertel wat kan ik doen aan andermans
daden al hebben we hetzelfde geloof
dat volgens jou dus een ideologie is
Van Geert mag je niet
bidden naar Mekka
kniel richting Venlo
niet naar Mekka
Van Geert mag dat niet
bid richting Venlo
bid richting Venlo
Schelden is een makkelijker
uitlaatklep voor frustratie
dan samen zomer brengen
in het witte winterhart.
De populaire standpunten
raken nooit uitverkocht.
Een sigarettenfabriek die
roken voor kinderen aanprijst.
Weerloos alles dat van waarde is.
Kunst en cultuur zijn nutteloos.
Maar weet je wat het rare is
zonder is stadsleven vruchteloos
alles wat een bestaan charme geeft
waarom je het bekende anders beleeft.
Maar zelf nadenken is verboden.
Creatief zijn is niet meer nodig
want iets dat tot een mening aanzet
bedreigt natuurlijk het blonde kabinet
Van Geert mag dat niet
bid richting Venlo
bid richting Venlo
Van Geert mag dat niet
bid richting Venlo
bid richting Venlo

Een verslaafde is geen vrij man.
Een kiezer is besluiteloos.
De mens door doelloosheid gedreven.
Intelligent als jij bent zul je dat weten.
Als je naar het gepeupel luistert
is angst wat ons samenkluistert.
Belangrijke beslissingen neem je
niet uit naam van de kapperschool.
Nou blond haar zal me best goed staan
alleen mag ik geen honkbalpetje op.
De manier waarop ik mee mag doen
is met blauwe contactlenzen in.
En je hebt persoonsbeveiliging
ook ik vind dat verschrikkelijk
want jij moet kunnen zeggen
wat je vindt net als ik toch.
Van Geert mag dat niet
bid richting Venlo
bid richting Venlo
Van Geert mag dat niet
bid richting Venlo
bid richting Venlo
Zwijg over je coupe, je geverfde haar.
Waar ik bij was een blonde coup d’etat
Ik weet niet welke strijd je uitvocht
van mij hoeft het niet, die kruistocht.
Lage huizen, veel lucht, toch benauwt
mijn plek, de stad waarin ik wil wonen
want wie van mijn buren is het die jou
tot koning van het wantrouwen tronen.
Iemand moet toch de schuld krijgen
als het vee een keer zure melk geeft
en het volk ontevreden blijft zwijgen.
Ze willen niet alleen brood en spelen
ook een zwart schaap om haat te delen.
heksen, joden, zigeuners, homo’s,
negers, gastarbeiders in buitenwijken
nu zijn de islamieten aan de beurt.
Van Geert mag je niet
bidden naar Mekka
kniel richting Venlo
niet naar Mekka
Van Geert mag dat niet
bid richting Venlo
bid richting Venlo

Almere, een stad gebouwd
door en voor mensen van
her en der, heeft geen oude
wijken of problemen nodig
om ontevreden te zijn.
Ha buurman, hard gewerkt?
Met de vrouw ook alles goed?
Bid je wel de juiste kant op!
Het wachten is op een Marinus
van der Lubbe die het stadhuis
afbrandt met een hoofddoek om.
Het teken waarop men ingrijpt
en stadscommando’s hun waarde
zullen bewijzen, dag en nacht
klinken overal in Almere sirenes
en er komt veel woonruimte vrij.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Almere zwicht voor PVV

Bericht door Ariel »

Ach goshie.. Arme onderdrukte Islamieten.
Goed dat er nog mensen bestaan die daar zulke lange mooie gedichten over schrijven.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52287
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Almere zwicht voor PVV

Bericht door Mahalingam »

Zou een stadsdichter pro-deo werken? Of is dat een bezoldigde functie met wachtgeld en gouden handdruk?
Het lezen van het gedicht brengt mij tot een off-topig filosofietje. Over het haar.

Na de oorlog waren de eerste met een rebels kapsel de Korea-veteranen en de beatnik-generatie. De vrouwen hadden permanentjes en een regenkapje bij zich. Er kwamen 'vetkuiven'.
Voor de hippies waren de haren ook heel belangrijk. Voor de latere punkers ook en er kwamen haarstijlen die een statement maken: het feministen/potten kapsel (zie advocaat Prakken), de kale kop, de hanekam.
In de Westerse wereld is het haar heel belangrijk. Kijk eens bij Kruidvat of Etos hoe groot het vak met haarverzorging is! Hoeveel reclame er over haar gaat op de TV.

Hier kwam ik op omdat in het gedicht Geert geregeld wordt aangeduid aan de hand van zijn kapsel.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52287
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Almere zwicht voor PVV

Bericht door Mahalingam »

Twee honden vechten om een been en de derde loopt ermee heen.
In dit geval lagen de honden te slapen en kon de derde gewoon het been pakken.
Dat is zuur voor de slapende honden.
This just in; een achterlijk verhaal over een gedicht van de stadsdichter van Almere over de PVV, wat vervolgens door Jorritsma c.s. werd Verboten wegens te kwetsend voor Geert. De stadsdichter werd aan zijn lot overgelaten. Niet 1 partij durfde het voor de stadsdichter en zijn gedicht op te nemen.

En zo lieten alle schijterds het aan de PVV (!) over om iets te doen voor de vrijheid van meningsuiting van de stadsdichter.

Stelletje lafbekken daaro in Almere!!
http://www.krapuul.nl/nieuws/16630/de-p ... n-te-doen/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Almere zwicht voor PVV

Bericht door Dhana »

Laat die maar eens een soortgelijk gedicht maken over het wel en wee in asielzoekerscentra.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Mahalingam
Berichten: 52287
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Almere zwicht voor PVV

Bericht door Mahalingam »

In Almere staat een huis. Van burgemeester Joritsma. Dit dus:

Afbeelding

Groot genoeg om een kerk van 200 man in te vestigen (of een moskee als dat je liever is).
Die hele wijk zou verwarmd wordt met aardwarmte. Maar toen het werkte werd het verboden en moesten de pijpen uit de grond gehaald worden. Iedereen deed dit behalve de PvdA burgemeester want daar zijn andere regels voor.
Buren boos op Annemarie Jorritsma
Volgens De Telegraaf spenderen medebewoners van villawijk Overgooi een fortuin om de buizen uit de grond te halen, precies zoals de provincie dat wil. De buren eisen via hun advocaat mr. Peter de Booij dat de provincie burgemeester Jorritsma dwingt ook haar perceel af te graven om de buizen te verwijderen.

Waterwingebied
Het huis van Jorritsma staat in een zeldzaam waterwingebied. Zij koppelde drie jaar geleden op bevel van de provincie het bovengrondse systeem los van de diepe buizen in de aarde, maar de oude pijpen blijken slechts afgedicht te zijn en nooit uit de grond te zijn gehaald.

Voorkeursbehandeling
In een brief aan de provincie dreigt de advocaat met hoge schadeclaims, als de provincie de burgemeester een voorkeursbehandeling blijft geven: 'Ik constateer dat uw college zich in de loop der tijd in alle bochten heeft gewrongen om te ontkomen aan het gelijkheidsbeginsel ten opzicht van de familie Jorritsma', schrijft De Booij.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/ ... tsma.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Almere zwicht voor PVV

Bericht door H.Numan »

Volgens mij is dat gebouwd door Organisation Todt.
Lijkt me gebaseerd op een commando bunker.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Almere zwicht voor PVV

Bericht door silkyboxershortXL »

Mahalingam schreef:In Almere staat een huis. Van burgemeester Joritsma. Dit dus:
"Geen zinnige gedachte komt eruit, onbeschaamd toont zij haar ongemeubileerde bovenkamer."
P.Fortuyn (Elsevier 4-8-'02)
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Mahalingam
Berichten: 52287
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Almere zwicht voor PVV

Bericht door Mahalingam »

Geen moskee in Almeerse wijk
Er komt geen moskee van de Ahmadiyya Moslim Gemeenschap in het Laterna Magikapark in de Almeerse Filmwijk. Dat heeft wethouder en fluitiste Berdien Stenberg bekend gemaakt.
Deze sekte die door vele Mohammedanen als ketters wordt veroordeeld, staat nooit snel klaar om hun eisen met dreigementen te versterken. Ze gaan nu gewoon verder praten over een andere plek.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8306 ... kee__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Almere zwicht voor PVV

Bericht door Ariel »

Overigens staat het nieuwe bestemmingsplan voor de wijk een moskee in de Filmwijk nog steeds toe.


:rolleyes: Het is ook veel beter om een salafistische moskee in de Filmwijk te bouwen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Almere zwicht voor PVV

Bericht door Monique »

Mahalingam schreef:Deze sekte die door vele Mohammedanen als ketters wordt veroordeeld, staat nooit snel klaar om hun eisen met dreigementen te versterken. Ze gaan nu gewoon verder praten over een andere plek.
Er zijn dus ook moslims die WEL weten hoe het hoort.
Maar.. dat zijn natuurlijk heeeeell slechte moslims.... :evil:
Amorele atheistische nitwit
Mahalingam
Berichten: 52287
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Almere zwicht voor PVV

Bericht door Mahalingam »

Wie waren die twee azijnpissers?
Burgemeester van Almere Annemarie Jorritsma (VVD) gaat haar excuses aanbieden aan de leden van de gemeenteraad. Jorritsma noemde gisteravond na het sluiten van de gemeenteraadsvergadering, de raadsleden 'azijnpissers', terwijl haar microfoon nog openstond.[...]
Jorritsma benadrukt dat zij met haar ongelukkige uiting niet specifiek doelde op deze twee mensen. ‘Het spijt mij oprecht dat ik mij onjuist heb geuit. Het was een emotionele reactie na een hectische week,’ luidt de officiële reactie van de burgemeester.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... issers.htm
De ene waar ze zo pissed-off van was is Ruud Pet van Gr-Links en die is inderdaad een azijnpisser optima forma.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52287
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Almere zwicht voor PVV

Bericht door Mahalingam »

Jorritsma gooit een knuppel in het hoenderhok. Iedereen op stelten.
Urgente actie nodig!
Minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie heeft zaterdag ingegrepen na commotie over een duurbetaalde interim-manager voor het politiekorps in Flevoland. Burgemeester Annemarie Jorritsma van Almere wilde daar een externe adviseur aanstellen à 1600 euro per dag omdat ze al enige tijd zonder korpschef zit.[...]
Volgens PVV-leider Geert Wilders is Jorritsma ,,totaal de weg kwijt''. De SP gaf juist Opstelten de schuld omdat die Jorritsma verboden had een tijdelijke korpschef aan te stellen.
Voor dat bedrag heb je ook 30 agenten. Dat schiet in veel verkeerde keelgaten.
http://www.depers.nl/binnenland/558360/ ... ct-in.html
PVV Almere hekelt graaizucht politie-adviseur
De PVV in Almere is boos over de imagoschade die de stad lijdt door de aanstelling van een interim-manager bij het Flevolandse politiekorps, die 192.000 euro per jaar gaat verdienen voor 2,5 dag werk per week. Dat zegt PVV-woordvoerder Toon van Dijk zaterdag.

De partij heeft vragen gesteld aan het college van burgemeester en wethouders. Zo wil de PVV weten of het college de mening deelt dat de bevordering van het imago van Almere in een klap teniet wordt gedaan door ,,deze korpschef in zijn graaizucht tegemoet te komen."

Zaterdag ontstond commotie nadat bekend was geworden dat de burgemeester van Almere en korpsbeheerder Annemarie Jorritsma adviseur Leo Zaal van adviesbureau Twynstra Gudde wil aanstellen. Hij moet tijdelijk de opgestapte korpschef en plaatsvervangend korpschef vervangen. Volgens Jorritsma was er geen andere geschikte kandidaat te vinden.

Hoewel de loonkosten van Zaal niet direct op de begroting van Almere zullen drukken maar op die van de provincie, noemt Van Dijk het salaris ,,bezopen" en niet te verantwoorden. Dat de commotie zich concentreert rond Jorritsma bestempelt hij een als een negatief bij-effect, omdat zij altijd aan Almere wordt verbonden, ook al heeft de stad zelf met deze kwestie in principe weinig te maken.
http://www.depers.nl/binnenland/558343/ ... iseur.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: PVV in Almere

Bericht door Ariel »

PVV Almere: 'Geen debat in moskee'
door Thijs Wartenbergh

ALMERE - De PVV in Almere vindt het belachelijk dat er binnenkort een bijeenkomst voor buurtbewoners in een moskee wordt gehouden. Fractievoorzitter Raymond de Roon vraagt zich af of het gemeentebestuur van Almere soms al tot de islam is bekeerd.

Zo niet, meent De Roon, ook Tweede Kamerlid voor de PVV, dan heeft het ook geen zin om daar een samenkomst te organiseren. Namens het college van B & W is wethouder Berdien Steunenberg aanwezig. Aanleiding voor een gesprek met omwonenden vormt de parkeer- en verkeerssituatie in de wijk Tussen de Vaarten. Deze zorgt voor de nodige overlast. De moskee, de Al Raza, staat in deze buurt.

De PVV stelt dat het gemeentebestuur onvoldoende aanvoelt dat er Almeerders zullen wegblijven van de toelichting door de gemeente omdat zij niets met de islam, en de uiting daarvan, de moskee, te maken willen hebben. De Roon vraagt om die reden of het debat naar een neutrale omgeving verplaatst kan worden.

De PVV liet eerder via schriftelijke vragen weten bezwaar te maken tegen de onduidelijke voorlichting vanuit de gemeente wat betreft de mogelijke bouw van een moskee in het Columbuskwartier (Almere Poort). Op diverse plattegronden over die wijk stond niet duidelijk aangegeven dat daar eventueel zo’n gebouw zou komen. In latere versies duikt – aldus de PVV – opeens de omschrijving ‘maatschappelijke voorziening’ op. De PVV wil, bij monde van raadslid Ton van Dijk, dat het gemeentebestuur hier opheldering over geeft. Hij meent dat mensen wellicht geen huis in die omgeving hadden gekocht als ze tijdig op juiste wijze waren geïnformeerd over de plannen voor de locatie.

Van Dijk meldt verder het voorlopige ontwerp van de moskee een ‘verwerpelijk voorbeeld van de voorschrijdende islamisering van Almere’ te vinden. Hij vraagt zich af of het college bereid is de verantwoordelijkheid te nemen voor de ‘islamitische vloedgolf die Almere treft’

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9808 ... binnenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52287
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: PVV in Almere

Bericht door Mahalingam »

Almere blijft nog voorlopig gezegend met het wethouderschap van Adri Duivesteijn (PvdA). In het verleden hield die 'etentjes' voor de zgn. Wilders Praatgroep. Hijzelf had erop gerekend nu weg te zijn.
Hoe komt dit? Adri is door zijn kameraden vernaggeld. Hij komt niet op het super-luxe pluche van de 1-ste Kamer. Hier doet hij huilie huilie:
PvdA'er Duivesteijn: de partij zou zo niet mogen functioneren
Duivesteijn stond op een verkiesbare plaats voor de Eerste Kamer, maar veroverde uiteindelijk geen zetel. De Statenleden uit de noordelijke provincies kozen met voorkeursstemmen Janny Vlietstra, pas nummer 15 op de lijst.[...]
. Volgens Duivesteijn is dit weliswaar niet onrechtmatig, maar moet wel de vraag worden gesteld wat PvdA-Statenleden ertoe brengt 'om, samenspannend in achterkamertjes, een zorgvuldige selectieprocedure te doorkruisen en een door het PvdA-congres democratisch vastgestelde lijst te negeren'.
Ook vindt dat Duivesteijn dat er moet wordt onderzocht 'waarom kandidaat Eerste Kamerleden hun bereidverklaring (daarmee geven de politici aan de volgorde van de kieslijst te respecteren, red.) - ogenschijnlijk moeiteloos - terzijde schuiven.'
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Pol ... eren.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52287
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: PVV in Almere

Bericht door Mahalingam »

Linkies in Almere, wakker worden!
Er is iets heel verkeerds gebeurt. De kinderen van een basischool moeten schooluniformen aan.
Is dat niet strijdig met hun mensenrechten? Uniformen. Is dat niet heel rechts?
Verplicht schooluniform op basisschool Almere
Scholieren van de particuliere basisschool Bizzie Kids Basic in Almere moeten vanaf volgende week in schooluniform verschijnen. Het is de tweede basisschool in ons land die een schooluniform verplicht stelt, weet Omroep Flevoland.
De dertig leerlingen moeten gekleed gaan in de kleuren rood, wit en zwart. De school stelt de maatregel in omdat kinderen vaak worden gepest om hun kleding. Ouders worden daardoor op kosten gejaagd om trendy kleding te kopen. Onderzoek heeft aangetoond dat een schooluniform eenheid in de groep brengt, omdat iedereen er hetzelfde uitziet.
The British School in Den Haag heeft ook een uniform.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/5288/Ond ... mere.dhtml
Dit is dus de eerste Nederlandse school die uniformen verplicht.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52287
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: PVV in Almere

Bericht door Mahalingam »

Almere klimt langzaam omhoog in de misdaad statistieken. Hoe zou dat toch komen? Omdat er veel en makkelijk te roven en te plunderen is? En de politie zwaar onbemand is in verhouding?
Misdaadexplosie Almere
Almere is afgelopen jaar op tal van gebieden schrikbarend onveilig geworden. Uit gisteren gepresenteerde cijfers blijkt dat het aantal woninginbraken met bijna vijftig procent te zijn toegenomen. Het aantal auto-inbraken steeg met twaalf procent terwijl het aantal straatroven met liefst 45% steeg. Zorgwekkend is bovendien dat er veertig procent meer moorden, doodslag of pogingen daartoe werden gepleegd.
Is er nog een lichtpuntje te ontdekken? Jawel:
Positieve ontwikkelingen waren er bij het aantal gestolen auto’s, het aantal overvallen en significante afname van drugshandel. Niettemin nam het totaal aantal misdrijven toe met bijna vijf procent.
Hoe kan je moord en doodslag bestrijden? Zo lang het incidenten zijn weinig; pas als het moordende bendes zijn kan er sprake zijn van bestrijding.
En de woninginbraken? Meer tralies, pantserglas en inbraak bestendige deuren wil de burgemeester. En de overvallen op straat? De burger moet niet meer alleen over straat gaan in probleemgebieden.
En dan is er Burgernet om de burgers een gevoel te geven dat ze ergens mee kunnen helpen. Dan krijgen ze een gevoel van meer veiligheid. Die burgemeester doet daar zeker niet aan mee want als ik zie wat dat burgernet mij te melden heeft dan wordt ik niet vrolijk en krijg ik zeker geen gevoel van meer veiligheid, eerder minder. Drie keer per dag het verzoek om uit te kijken naar overvallers die donker getint zijn en zwarte kleren aan hebben. Of de waarschuwing dat er weer veel in mijn buurt wordt ingebroken.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1152 ... ger__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: PVV in Almere

Bericht door Ariel »

Korpschef Caroline Bonekamp hamert vooral op het terugdringen van het aantal straatroven: "Deze delicten worden veelal gepleegd door en bij minderjarigen en zijn vaak gericht op smartphones.
Goshie toch. Nou hoop ik toch maar dat de misdaden niet gepleegd worden/werden door de 8 rot-marokkaantjes, en dat we geen vingers gaan wijzen. Die jongelui worden al genoeg beschuldigd en gestigmatiseerd.
http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/74 ... okkaantjes" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52287
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: PVV in Almere

Bericht door Mahalingam »

Er bestaat zo iets als een Floriade. Een stel weilanden worden omgeploegd en vol gezet op tuinarchtectonisch verantwoorde manier met bloemen en bomen. Zo iets is duur: zeker 200 miljoen. Vraag mij niet waarom.
Binnenkort gaat er weer een gemeente worden uitgekozen voor de Floriade van 2022.
Onder andere wil Zoetermeer graag mee doen terwijl ze in 1992 ruim 5 miljoen er mee verloren.
http://zoetermeer.sp.nl/bericht/75389/1 ... eente.html
Ook Almere wil mee doen. En dan komt de vraag aan de verantwoodelijke wethouder Adri Duivesteijn: "wat gaat dat de burger kosten?" Hoe die op de vraag van een journalist reageert?
"Ik heb geen antwoord op uw kritische vraag. Dat heb ik wel maar daarmee zet ik mijzelf voor lul dus ik antwoord niet. Wilt u nu ophouden met kritische vragen stellen? "Ik heb geen zin meer in dit interview. *PATS* opzouten met die microfoon!". Hier het geluid:
http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/88 ... n-floriade
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: PVV in Almere

Bericht door Ariel »

Gisteren is het Almeerse raadslid Marissa Visser uit de lokale PVV-fractie gestapt omdat ze zich onder meer stoorde aan de toon die werd aangeslagen in het politieke debat.

Vreemd...Marissa wist waar ze aan begon toen ze raadslid voor de PVV werd, en ze wist waar de partij voor staat.
PVV-raadslid stapte op vanwege toon in debat

Het Almeerse raadslid Marissa Visser is dinsdag uit de lokale PVV-fractie gestapt omdat ze zich onder meer stoorde aan de toon die werd aangeslagen in het politieke debat. „Het is bekend dat de PVV een bepaalde bejegening hanteert. Ik wil zo niet met mensen omgaan”, zei ze woensdag in een toelichting op haar vertrek.

De PVV-fractie in Almere ligt regelmatig in de clinch met de overige partijen in de gemeenteraad, omdat ze niet zelden de confrontatie zoekt met andere partijen. Vooral de PvdA moet het ontgelden, waardoor de verhoudingen tussen de twee fracties op scherp staan.

De wijze waarop de PVV haar standpunten verkondigt past volgens Visser niet bij de wijze waarop ze haar taak als raadslid wil vervullen. „Die toon past niet bij mijn manier van werken. Ik heb hele lieve ouders en ben netjes opgevoed.” Visser benadrukt dat haar vertrek geen makkelijke beslissing was. Ze gaat verder als eenmansfractie en wil bij de volgende verkiezingen meestrijden om meer zetels.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: PVV in Almere

Bericht door Scarlatti »

Nou zooo 'netjes' is ze dus ook weer niet opgevoed anders zou ze weten dat ze sowieso dr zetel terug moest geven... ik begin te denken aan doorgestoken kaart mmv andere poco partijen... wat een gemiep met dr 'ik heb hele lieve ouders' tssssss krijg toch gauw wat! Onbetrouwbaar wicht....(lees TRUT)
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: PVV in Almere

Bericht door H.Numan »

Ik kan me niet herinneren dat vroeger veel Kamerleden opstapten en hun zetel behielden. Het gebeurde, maar niet vaak. Vandaag is het aan de orde van de dag.
Je zou zeggen: we veranderen de wet zodat de zetel -terecht- behoort aan de partij waarop gestemd is. Vrijwel niemand stemt op een poppetje. We stemmen allemaal op de beste sprookjes, niet op de vertellers er van.

Dat is de ene kant van de medaille. De andere kant is o.a. Wilders. Die is zo ook begonnen. Dus als de wet aangepast zou worden aan de realiteit, dan zou iemand als Wilders veel minder kans maken.

Maar daarbij teken ik wel aan dat Wilders een enorme uitzondering is. Vrijwel geen enkele van die dissidenten heeft ooit iets anders bereikt dan een paar jaar extra geld graaien. Dus de wet aanpassen zou geen gek idee zijn. Ik denk dat zelfs Wilders voor zal stemmen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Plaats reactie