Nieuws uit Amsterdam

Mahalingam
Berichten: 52285
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

Mahalingam schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:
Je moet geen link meer plaatsen naar http://www.nrc.nl omdat wij, die geen abonnement op NRC hebben, dit niet kunnen lezen. Dus plaats voortaan de inhoud van het artikel erbij. icon_thumbup.gif
Dan bij deze een tip:
open de link in een prive-venster (private window) in Firefox.
Dan zend je na het inladen van de page geen info terug waarop met een blok reageert wordt.
Werkt voor diverse andere sites ook.
Nog een tip: artikelen in De Telegraaf die alleen voor abo's zijn:
Gewoon de link aanklikken en klaar zitten om, zodra de page geladen is snel op het knopje te drukken dat je bij Firefox ziet zitten naast de url-naam. Het is bij mij een donker vierkantje met een kruis erin. Dat wordt dan een wit vierkantje met een cirkel-pijl erin.
Je blokkeert dan het naladen van een webpage die je verteld: abo?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Pilgrim »

Wat ben je een handige donder Mahalingham! Heb je dat zelf allemaal ontdekt?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52285
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

Yep. Ik heb het tot nu toe nergens gelezen.
Er is een affiniteit tussen mij en computers en tussen katten en mij.
Ik gebruikte al computers voordat de muis was uitgevonden.
Begin dit jaar heb ik een desktop computer gebouwd uit onderdelen.
Ik zie mijn desktop nu op twee schermen van 1200 x 1920 en 1920 x 1200.

Terug naar Amsterdam
Eén jaar beleid, twee miljoen euro: slechts elf banen
2 miljoen euro trekt de gemeente Amsterdam er jaarlijks voor uit, en in het eerste jaar van het experiment zijn daarmee elf mensen aan werk geholpen. Dat blijkt uit een tussentijdse evaluatie van de zogenoemde perspectiefbanen. En nee, zegt wethouder Arjan Vliegenthart (Werk en Inkomen, SP), daar is hij niet tevreden over. „Je hoopt meer mensen aan een baan te helpen.”
[...]
Vooral de werkgevers blijken moeite te hebben met deze banen. Tussen oktober 2015 en 2016 heeft de gemeente 182 mensen benaderd voor een perspectiefbaan, 124 werden geschikt bevonden, 74 voorgesteld aan een werkgever, 43 kwamen op een selectiegesprek, 2 zijn aangenomen maar niet met werk begonnen, 11 hebben uiteindelijk een baan gevonden.
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/05/01/ee ... 6-a1556781
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Ariel »

Afbeelding

Gemeente Amsterdam stopt met vergoeden islamles

De gemeente Amsterdam vergoedt niet langer de islamles voor kinderen uit minimagezinnen. De verantwoordelijk wethouder besluit dat met de nodige tegenzin, maar ziet zich gedwongen door een meerderheid van de gemeenteraad.
Uiteraard zijn er verdrietige moslims. Zoals Mustapha Slaby van de Al Kabir-moskee in Amsterdam Oost
Wij kunnen er wel mee leven dat de gemeente godsdienst niet wil vergoeden, maar wij doen veel meer dan alleen islamles', zegt Mustapha Slaby van de Al Kabir-moskee in Amsterdam Oost, een van de weinige mosliminstellingen die woensdag bereikbaar zijn voor commentaar. Bij de moskee krijgen kinderen al decennialang elke zaterdag en zondag les. 'Het leren van Arabisch en gesprekken voeren over deze samenleving maken er ook deel van uit.' Hij zou graag zien dat de gemeente dat ook erkent en die onderdelen van het curriculum blijft vergoeden. 'Want onze leerlingen hebben echt veel baat bij die lessen, ze doen het vaak beter op school en hangen minder op straat rond.'
En ook de PvdA wolf in schaapskleren meneer Ahmed Marcouch is dat volmondig met Slaby eens.
Hij was in de jaren tachtig een van de leerlingen die elk weekend in de Al Kabir zat. 'Ik ging destijds vaak met tegenzin, dat mag je best weten', zegt Marcouch. Toch had hij de lessen voor geen goud willen missen. 'Ze hebben me gevormd tot de man die ik nu ben. Een boom met sterke wortels in zowel de Nederlandse als de Marokkaanse als de moslimcultuur.'

Marcouch vindt het declaratieverbod 'rieken naar hypocrisie'. Volgens hem zou de gemeente zich beter moeten verdiepen in wat het onderwijs op de moskeeën inhoudt. 'In veel van die scholen verrichten vrijwilligers elk weekend heel goed werk.' Tegelijkertijd kijkt Marcouch met zorg naar het onderwijs in salafistische moskeeën. 'Daar wordt kinderen geleerd dat ze superieur zijn.' Hij vindt daarom dat de gemeente het moet aandurven om juist wel naar de inhoud van de islamlessen te kijken en 'goede' instellingen juist te ondersteunen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52285
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

Nieuws uit de Transvaal buurt.
Kinderen van inboorlingen spelen niet meer op straat want die is van de nieuwe Nederlanders.
Kinderen durven niet buiten te spelen in Transvaalbuurt
Sommige kinderen in de Transvaalbuurt durven niet buiten te spelen. Ze zijn bang voor leeftijdsgenoten die op de pleinen de dienst uitmaken. Ouders maken zich zorgen.
Wie na schooltijd een ronde doet langs de pleinen, valt één ding op: wel kinderen, maar niet van autochtone afkomst, hoewel ruim veertig procent van de buurtbevolking geen migratie-achtergrond heeft.

Op het Transvaalplein staan twee jongens naast een verlaten winkelwagentje. "Meestal is het hier wel leuk. Gewoon met een groepje voetballen," zegt Abdel (13). Hij schiet met een plastic pistool oranje balletjes naar de grond. "Soms is er wel ruzie met kleintjes." Bij 'kleintjes' wijst hij naar zijn vriend Vishnu (10).
[....]
"Onveilig, onveilig... Allochtone kinderen spelen gewoon ruwer. Maar het is hier niet Bagdad of zo," zegt jongerenwerker Hicham Aoulad Said (27). Hij groeide op in de buurt en heeft die positief zien veranderen. Als jongerenwerker is hij dagelijks op de pleinen te vinden. "Natuurlijk zijn er akkefietjes, maar dat is gezond."
http://www.parool.nl/amsterdam/kinderen ... ~a4496548/
Nu de criminaliteit is afgenomen, trekt de buurt meer hoogopgeleide ouders aan. "Zij hebben een andere type kinderen dan die je nu op de speelpleinen ziet," zegt Noud Verhage, voormalig buurtcoördinator Vreedzame wijk. Hij denkt dat vooral de nieuwkomers zich onveilig voelen. "Ze hebben niet geleerd om een duw terug te geven en zijn niet streetwise."

Gebiedscoördinator Transvaalbuurt Pieter Klapwijk van de gemeente ziet de verschillen maar zegt dat het stadsbestuur slechts een ondersteunende functie heeft: de bal ligt bij de ouders. Die moeten tot een oplossing komen.

Daar is Aoulad Said het mee eens. Ouders moeten de buurt een kans geven, vindt hij. "Neem mijn buurman, aardige man hoor, maar hij laat zijn kinderen niet op het plein tien meter verderop spelen. Dat is toch vreemd?"
Heeft Aoulad dan nooit aan die buur gevraagd waarom?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Pilgrim »

Amsterdam Noord vol straatterreur en autobranden, gemeente geeft cursus straattaal

Annabel Nanninga, 24-05-2017

Wijk al jaren wetteloos hell hole, voor respectvolle dialoog moet de burger straattaal leren

Als wij een hele naargeestige dystopische roman zouden schrijven over een ooit bloeiende stad, centrum van handel, kennis, kunst en vrijheid, die nu in diep moreel verval is door toedoen van kruiperige, laffe autoriteiten, dan nog kregen wij dit niet verzonnen.

Stadsdeel Amsterdam-Noord, sinds jaar en dag toneel van autobranden, vandalisme, autobranden, autobranden, mishandeling, autobranden, straatterreur, autobranden, autobranden, autobranden, intimidatie van bewoners, autobranden, criminaliteit, autobranden, autobranden, hangjongeren, autobranden, inbraken en autobranden, gaat nu eindelijk eens doorpakken op de al jaren etterende criminaliteit en wetteloosheid door overwegend allochtoon tuig EEN CURSUS STRAATTAAL AANBIEDEN aan bewoners.

Dus wie jongeren wil aanspreken op afval gooien, hangen, blowen, straatroven, autobranden, intimideren of autobranden, moet dat constructief en bruggenbouwend leren in het buurthuis. Van zo’n stoffige welzijnswerker met van die harde stukjes vergeeld spuug in zijn/haar mondhoeken (type Jan, voor wie Lilyhammer heeft gezien) die dan in een rollenspel een petje verkeerd om opzet en met een tragisch verkeerde dictie “Yo fawakka jongen!” zegt. Nog net niet in Polygoonstem.

En dan met die kennis gewapend de argeloze verbindburger uitzetten in het wild om je maakbaarheidswaan aan de toets der realiteit te onderwerpen. Dan maar hopen dat de jeugd een beetje meewerkt: “Woellah hoor die bakra eens. Respect. Ik gooi terstond mijn blikje in de afvalbak want anders belt deze gabber de popo!”

Afbeelding

http://nieuws.tpo.nl/2017/05/24/amsterd ... traattaal/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Ariel »

Ik zeg niks.......... icon_shh.gif icon_silent.gif

Vandaag is het vernieuwde strand aan de Sloterplas geopend. De vroegere Varkensbaai heeft een nieuwe naam gekregen: Sloterstrand!

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Ariel »

Wat is er aan de hand met de VVD-ers? :nietverstaan: Hebben ze een collectieve gekte opgelopen? VVD-weth A'dam Vd Burg: "Hoe meer asielzoekers, hoe beter".

Amsterdam is altijd een vrijhaven geweest en moet dat blijven, vindt Van der Burg, die zich van zijn meest linkse kant liet zien. In het panelgesprek zei hij voorstander te zijn van 'hoe meer asielzoekers, hoe beter' en dat is binnen zijn partij best een spannend standpunt. Hij zei wel te begrijpen dat de komst van asielzoekers onrust veroorzaakt bij Amsterdammers, die hen beschouwen als concurrenten op de arbeids- of woningmarkt. "Maar dat is nog geen reden PVV te stemmen."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2510
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Pizzaman »

Ariel schreef:Wat is er aan de hand met de VVD-ers? :nietverstaan: Hebben ze een collectieve gekte opgelopen? VVD-weth A'dam Vd Burg: "Hoe meer asielzoekers, hoe beter".

Amsterdam is altijd een vrijhaven geweest en moet dat blijven, vindt Van der Burg, die zich van zijn meest linkse kant liet zien. In het panelgesprek zei hij voorstander te zijn van 'hoe meer asielzoekers, hoe beter' en dat is binnen zijn partij best een spannend standpunt. Hij zei wel te begrijpen dat de komst van asielzoekers onrust veroorzaakt bij Amsterdammers, die hen beschouwen als concurrenten op de arbeids- of woningmarkt. "Maar dat is nog geen reden PVV te stemmen."
Mja, wie ze beschouwt als concurrenten op de arbeidsmarkt is inderdaad knettergek. icon_shh.gif
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Ariel »

Nou horen we het eens van een ander. Wij lelyblanke Hollanders zijn te netjes.
'Nederlanders moeten eens leren een vuist te maken'

Lezersbrief. Paroollezer Parveen Mohan is blij dat ze een Surinaams gezin heeft. 'Moslimkinderen laten Surinamers namelijk met rust omdat ze weten dat wij niet zo'n zwak volkje als de Nederlanders zijn.'

'Lelieblank', het is tegenwoordig een favoriete term om autochtonen te omschrijven. Afgelopen weekend werd het woord bijvoorbeeld gebruikt in een brief waarin klachten van ouders in de Transvaalbuurt over de straatterreur van islamitische kinderen werden gerelativeerd.

Veel ­Nederlandse kinderen durven er niet meer buiten te spelen, maar volgens de briefschrijver en de islamitische jongerenwerkers die eerder die week over de terreur waren geïnterviewd, valt het allemaal best mee en moeten de Nederlandse kinderen hun gedrag gewoon aanpassen. 'Allochtone kinderen spelen gewoon ruwer', 'Akkefietjes zijn gezond', 'Autochtone kinderen hebben niet geleerd een duw terug te geven en zijn niet streetwise'.

Het zijn altijd grote kinderen tegen kleintjes, met z'n allen tegen één of met de dreiging van broers en neven

Ik ergerde me groen en geel aan hoe de terreurslachtoffertjes in feite werden weggezet als watjes. Ook Nederlandse kinderen kunnen een duw ­teruggeven, maar bij deze straatterreur heeft dat geen zin. Het zijn altijd grote kinderen tegen kleintjes, met z'n allen tegen één of met de dreiging van broers en neven. Dat is niet alleen zo in de Transvaalbuurt, maar in alle andere delen van de stad.

Wat dat betreft ben ik blij dat ik een Surinaams gezin heb. Moslimkinderen laten Surinamers namelijk met rust omdat ze weten dat wij niet zo'n zwak volkje als de Nederlanders zijn. Ze weten dat als ze Surinaamse kinderen lastigvallen, binnen een half uur de hele familie van het kind verhaal komt halen.

Misschien moeten Nederlanders dat ook eens leren doen; een vuist maken tegen terreur. En als hun kinderen met rust gelaten worden, zullen ze hen ook wat vaker op een zwarte school doen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Ariel »

Dit is ongetwijfeld Amsterdamse GroenLinks/D66 gekte. Ambtenaren mogen alleen nog maar fairtrade

Ambtenaren in de Stopera zijn sinds eind vorige week verstoken van snoep en frisdrank. Er loopt een Snicker-politie in het stadhuis

Per 1 juni zijn alle automaten voor de versnaperingen leeg en worden niet meer bijgevuld. Reden daarvoor is dat de gemeente Amsterdam alleen nog maar wil dat zijn werknemers ’duurzaam’ consumeren. Er mogen wel nieuwe automaten in de gemeentekantoren in de hoofdstad komen, maar die moeten gevuld worden met fairtrade chocoladerepen en fairtrade cola.

Daartoe is besloten in 2013, toen in de gemeenteraad een motie werd aangenomen dat na afloop van de bestaande contracten het assortiment vervangen moet worden door biologische- en fairtrade-producten. Maar de kosten van de pure en eerlijke snacks gieren de pan uit. Voor haar duurzame idealen moet de gemeente van de voordeligste aanbieder 3000 euro per jaar per automaat bijbetalen. „Het gaat om 63 automaten dus om 189.000 euro per jaar”, laat een woordvoerster weten.

Kennelijk is het óf duurzaam, óf niet snacken voor de hoofdstedelijke ambtenaren. Het door de gemeenteraad voorgestelde duurzaamheidsbeleid mag blijkbaar niets kosten, want de gemeente haalt de automaten deze week allemaal weg. Een groot deel van de 13.000 ambtenaren is teleurgesteld en noemt het een actie van de ’Snickerpolitie’. „Ik haal mijn blikjes cola nu wel om de hoek bij de supermarkt”, zegt een ontevreden ambtenaar. „Dan zet ik die hier op de afdeling wel in de koelkast.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52285
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

In het normale zakelijke verkeer zou ik denken dat die aanbieders van snoep in automaten over elkaar heen zouden buitelen om zo'n vette buit binnen te halen. En dat ze zelfs bereid zijn om 'huur' te betalen om maar hun automaten te mogen plaatsen. Zo gaat dat ook op scholen vol hongerige adolescenten.
En dan lees ik dat de gemeente een ' gezonde snack-subsidie' zou moeten betalen aan de aanbieders. De omgekeerde wereld.

" Voor haar duurzame idealen moet de gemeente van de voordeligste aanbieder 3000 euro per jaar per automaat bijbetalen."
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52285
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

'Die kopjes thee van Cohen waren zo gek nog niet'

Dat artikel dat Ariel heeft aangedragen over Surinaamse, kaaskop en Mocro kinderen die spelen, heeft reactie gegeven uit de Mohammedaanse hoek.
Vorige week schrok ik van een lezersbrief in Het Parool. Parveen Mohan schreef dat ze blij is dat ze een Surinaams gezin heeft. 'Moslimkinderen ­laten Surinamers namelijk met rust, omdat ze weten dat wij niet zo'n zwak volkje als de Nederlanders zijn.' betoogde ze onder andere. Als we drie op een rij aan het spelen waren, zou Parveen Mohan als winnaar uit de bus komen. Drie epische vooroor­delen op een rij.

Ik vraag me serieus af wat voor generatie kinderen we opvoeden als we ze nu al het onderscheid leren maken tussen 'moslimkinderen', 'Surinamers' en het 'zwak volkje Nederlanders'? Hoe ziet Amsterdam er over pakweg dertig jaar uit als deze kinderen het voor het zeggen hebben in mijn stad? Moslims bij moslims, Surinamers bij Surinamers en Nederlanders bij Nederlanders?
Wel nee, dan leeft iedereen door elkaar. Behalve de Mohammedanen die alleen onderling met elkaar omgaan.
En de vrede-wens gaat verder:
En leren we in de tussentijd ook dat Nederlanders andere kinderen moeten slaan, omdat ze anders een zwak volkje zijn? Gaan we problemen oplossen met geweld? Nee, dit is niet mijn stad Amsterdam. Zo ken ik het niet.
De geneugten van de multikul:
Ik maak kennis met een jongeman, daag hem vijf minuten later voor de grap uit om een dagje mee te vasten en hij gaat er meteen mee akkoord.
Gewoon, omdat het kan. Gewoon, om te weten wat die andere Amsterdammer nu meemaakt. En misschien, gewoon, om niet te vergeten voor volgend jaar dat ook een slokje water niet is toegestaan tijdens het vasten. [...]
Ik ken mensen die uit solidariteit 19 uur gaan vasten. Ik ken mensen die elkaar leren begrijpen door thee te drinken en kennis te maken. Ze gaan daarvoor niet met elkaar op de vuist.

En ik hoop Parveen Mohan te leren kennen, zodat we het erover eens kunnen worden dat geweld en racisme geen ­oplossing zijn. ­Zeker niet voor de toekomst.
Daar zal Parveen het helemaal mee eens zijn. Die Mohammedaanse kinderen moeten leren dat geweld niet de oplossing is. En als die ouders van ze dat ook vinden en geen slechte dingen meer vertellen over ongelovige kaaskoppen, dan komen we misschien ergens.

http://www.parool.nl/opinie/-die-kopjes ... ~a4500103/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Ariel »

Münire Manisa , de PvdA moslima vraagt zich af....
Hoe ziet Amsterdam er over pakweg dertig jaar uit als deze kinderen het voor het zeggen hebben in mijn stad? Moslims bij moslims, Surinamers bij Surinamers en Nederlanders bij Nederlanders?
Of zo misschien? Turks?

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Ariel »

Wat een giller. Raadslid Ilhame Saadi (PvdA) stapt uit fractie om burenruzie Het wordt nooit wat met die Marokkanen in de Amsterdamse raad. Ze vallen van de één in het andere conflict.
Raadslid Ilhame Saadi stapt uit de fractie van de PvdA. Saadi is verwikkeld in een hoogoplopend en slepend conflict met haar buren.

Het Parool zou daar over publiceren. Vooruitlopend op die berichtgeving heeft Saadi maandagavond besloten om voorlopig terug te treden als raadslid.

Saadi heeft al jaren ruzie met haar buren van haar etagewoning in de Pijp. Meerdere buren, die uit angst voor represailles alleen anoniem hun verhaal wilden doen, klagen over jarenlange bedreigingen, intimidaties en beledigingen door Saadi. Bij de ruzies is meermaals de politie ingeschakeld.

Aangifte
Een buurvrouw overweegt aangifte te gaan doen tegen Saadi, een van de andere buren dreigde met juridische stappen. Ze zeggen zich niet meer veilig te voelen in hun trappenhuis. "Sinds zij hier woont is het leven in dit pand een hel," schrijft een van de buren in een brief aan woningbouwvereniging Eigen Haard.

Saadi, die sinds 2014 raadslid is, ontkent dat zij degene is die de overlast veroorzaakt. Ook zij heeft meermaals geklaagd bij Eigen Haard over haar buren, onder meer over geluidsoverlast. Volgens haar vormen de buren samen een 'complot om haar de mond te snoeren'. Ze zegt aangifte te gaan doen van smaad en laster tegen de betrokkenen. Haar raadswerk legt ze daarom neer.

Strijden als Amsterdammer
"Ik wil strijden tegen deze aantijgingen als Amsterdammer en niet als raadslid. Ik snap dat deze aantijgingen mijn werk als raadslid belemmeren. Daarom treed ik voorlopig terug."

Fractievoorzitter Marjolein Moorman begrijpt het besluit. "Ik vind het verstandig van Ilhame dat ze beseft dat ze geen raadslid kan zijn, totdat dit is opgelost. Dat zou niet goed voor haar en niet goed voor de PvdA zijn."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52285
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

De Bijlmer wordt steeds meer Mohammedaans. De kans dat daar ooit een gebouw komt vol met afgodsbeelden, een Hindu tempel, wordt na zes jaar zeuren steeds kleiner.
Zuidoost ziet bouw van hindoetempel niet meer zitten
Het stadsdeel Zuidoost heeft een punt gezet achter de gesprekken met een drietal hindoe-organisaties over de bouw van een nieuw gebedshuis. Over de komst van een zogeheten mandir wordt al meer dan zes jaar onderhandeld met de hindoegemeenschap.
[...]
Oemrawsingh: "We zijn al jaren in gesprek met het stadsdeel. In die periode hebben we vier verschillende projectmanagers meegemaakt en twee portefeuillehouders. We hebben ontzettend veel tijd, moeite en geld in het proces gestoken. En nu worden we gedumpt."

Volgens Oemrawsingh behandelt het stadsdeel de mandirorganisatie ten onrechte als een commerciële onderneming. "Er wordt gesteld dat we niet voldoen aan de voorwaarden volgens de wet Bibob. Alsof we een coffeeshop willen openen in plaats van een gebedshuis."
Waar komt de poen vandaan? Een vraag die nooit serieus gesteld wordt bij de bouw van een moskee.
Een van de eisen van het stadsdeel is volledige verantwoording van de ruim 250.000 euro aan eigen vermogen. "Dat geld is de loop van vele jaren door de achterban beetje bij beetje bij elkaar gespaard," zegt Oemrawsingh. "En nu wil het stadsdeel daar plotseling de bonnen van zien."

Over de financiële kant van het project zegt de voorzitter zich geen zorgen te maken. "De bereidheid bij de achterban om een bijdrage te geven is groot. Alleen wil men wel zekerheid, na al die jaren wachten. Zodra er een contract ligt, kan de inzameling van start gaan.
Een opstekertje voor de feministes :
Amsterdam telt naar schatting vijfhonderd hindoe-gelovigen, maar de tempel heeft volgens de voorzitter een landelijke betekenis. "Wij zijn de enige tempel in het land waar Shakti Mati, het vrouwelijke element van de goden, wordt vereerd. Gelovigen uit het hele land komen naar onze tempel."

Oemrawsingh beschuldigt het stadsdeelbestuur ervan etnische politiek te bedrijven. "De Afrikaanse kerken in De Kandelaar hadden tonnen schuld, maar het stadsdeel hield hen de hand boven het hoofd. Voor ons hindoestanen hebben de Creolen geen begrip."
http://www.parool.nl/amsterdam/zuidoost ... ~a4500573/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Ariel »

Wordt de politie deze beledigingen niet spuugzat ? Dit is nou al de tweede politie auto die op klaarlichte dag in de brand gestoken wordt in Amsterdam.
Afbeelding
Politieauto in brand gestoken in nasleep schietpartij Bos en Lommer

In Bos en Lommer is in de nasleep van de schietpartij eerder vanavond een politieauto in brand gestoken.

De bestelbus stond geparkeerd in de Merlijnstraat, enkele tientallen meters van de plek waar eerder een man onder vuur werd genomen. Het betrof een auto van een hondengeleider van de politie. 'Gelukkig zaten er geen mensen of honden in de auto, niemand is gewond geraakt. De daders zijn er vliegensvlug vandoor gegaan.'

Volgens een buurtbewoner ging er een opstootje aan de autobrand vooraf. De politie was op dat moment nog in kleinere aantallen aanwezig in de wijk. Inmiddels is er weer ondersteuning bijgekomen waaronder ook politie te paard.

De dader is mogelijk in een zwarte Opel weggereden maar is nog niet gevonden. Om de hoek op de Admiraal de Ruyterweg werd vorige week ook al een politiewagen in brand gestoken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Pilgrim »

Chef politie Amsterdam-Zuid is woedend: ‘Er worden te weinig boetes uitgeschreven!’

Door Michael van der Galien, 22 juni 2017

Afbeelding

Een boete is duidelijk een soort van extra belasting.

Een cheffin van de politie in Amsterdam-Zuid is woedend. Zij vindt namelijk dat haar dienders veel te weinig boetes uitschrijven:

Dat schrijft de manager Handhaving Openbare Ruimte in een e-mail van 9 juni aan haar handhavers. Het bericht is anoniem doorgestuurd aan AT5. Het stadsdeel bevestigt de authenticiteit van de e-mail. Om de productie van boetes op te schroeven, is de manager van plan om wekelijks een overzicht uit te draaien waarin goed te zien is hoeveel bonnen haar 38 handhavers per persoon uitdelen. ‘Een dringend verzoek aan jullie om dit serieus op te pakken’, schrijft ze.

In heel Amsterdam werden er in de eerste vier maanden van dit jaar maar liefst 2.923 boetes uitgeschreven. Helaas, vindt mevrouw de bazin, bleef Zuid daar nogal bij achter met slechts 115 magere boetes. “Dat is te weinig,” concludeert ze dan ook in haar e-mail.

Vanaf nu eist ze dat het anders gaat:

“Om de financiële taakstellingen te kunnen halen, is het noodzakelijk dat er structureel meer boetes worden geschreven dan nu het geval is en dat de opgelopen achterstanden worden ingehaald.”

Er moeten dus meer boetes worden uitgeschreven om de doelen in de rest van het jaar wél te halen… en daarnaast moeten er nog extra boetes worden uitgeschreven om “de achterstanden” die in de eerste vier maanden zijn opgebouwd weg te werken. Om de ‘wanprestaties’ van haar dienders te onderstrepen heeft mevrouw de eurolover vervolgens ook nog even een uitdraai gemaakt per medewerker. Daaruit blijkt dat 21 van de 38 agenten geen enkele bon hebben uitgedeeld. Hoewel dat in sommige gevallen door ziekte komt, aldus de golddigger van de politie, is dat lang niet altijd zo. Daarom wil ze heel graag horen van de agenten hoe het toch kan dat ze burgers niet meer hebben uitgebuit.

AT5 heeft natuurlijk contact opgenomen met het stadsdeel om te vragen waarom mevrouw de bazin zich zo gedraagt. Is het uitdelen van boetes een doel op zich? Worden boetes dus niet gebruikt om gedrag bij te sturen, maar puur en alleen om inkomen te genereren voor Moedertje Gemeente?

Hilarisch genoeg zegt het stadsdeel dat dit écht niet zo is:

“Bonnen schrijven is een middel, niet een doel.”

Ja, maar een middel voor wat? De maatschappij te beschermen? Alles veilig te maken? De orde te handhaven? Of om geld te genereren voor de overheid? Het antwoord ligt voor de hand: het laatste is het geval. Boetes zijn verworden tot een extra belasting. En dat komt grotendeels doordat gemeenten het met “bestuurlijke boetes” geïnde geld tegenwoordig zelf houden, zelf mogen bepalen hoe hoog boetes zijn en, oh ja, die inkomsten vervolgens gebruikt worden “om de handhaving te financieren.”

Welkom in Nederland anno 2017, waar boetes gezien worden als belasting.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/ ... eschreven/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Ariel »

Wat is er aan de hand in Bos en Lommer?

In deze buurt is de politie niet welkom. Dat signaal werd donderdagavond nog maar eens afgegeven toen voor de tweede keer in korte tijd onbekenden brand stichtten in een politieauto.

Nu likten de vlammen aan de banden van de auto van een hondengeleider die was opgeroepen naar de Merlijnstraat. Daar was een politiemacht op de been nadat bij een straatruzie een man in zijn been was geschoten. Het vuur in de hondengeleidersauto kon eenvoudig worden gedoofd.

Identiek
Dat was vorige week anders toen een politiewagen op de Admiraal de Ruijterweg geheel uitbrandde, terwijl de agenten in een woning een melding afhandelden. Bij aankomst was al een bloembak op de auto gegooid.

Het is tot nu toe een hete zomer in de buurt. Behalve de schietpartij en de brandende politieauto's werd even verderop in de Jan van Galenstraat de Etos binnen acht dagen tweemaal overvallen.

Onder de ondernemers heerst de gedachte dat de daders uit de buurt komen en elkaar kennen

Donderdag was het weer raak. Een gewapende man 'met Noord-Afrikaans uiterlijk', gehuld in een regenjas met een lichte streep op de rug, dwong het personeel geld af te geven. De overval verliep identiek aan die acht dagen eerder. De overeenkomsten zijn ook de politie opgevallen, zegt een woordvoerder: "Het zou zomaar dezelfde dader kunnen zijn."

Activiteiten
Eerder dit jaar was in dezelfde straat de biologische snackbar Natuurlijk Smullen overvallen. Tweedehandswinkel Used Products was al twee keer aan de beurt. Onder de ondernemers heerst de gedachte dat de daders uit de buurt komen en elkaar kennen. Dat is niet ondenkbaar: al veel langer zorgen jeugdgroepen uit de buurt voor problemen. Overvallen op winkels in de buurt behoren tot de 'activiteiten.'

Het onderzoek naar de recentste overvallen is nog in volle gang, maar ze doen denken aan eerdere problemen met de probleemgroepen uit de buurt. Zo werden meerdere leden uit de beruchte 'Bestevaergroep' (vernoemd naar de straat waarin zij zich veelal ophouden) in verband gebracht met gewelddadige overvallen op winkels en horecazaken in de Jan van Galenstraat en de Jan Evertsenstraat.

De twee overvallers die in de zomer van 2010 juwelier Fred Hund doodschoten, werden door politie en justitie nadrukkelijk in de Bestevaergroep gezocht, al kon slechts één van hen worden veroordeeld. Deze Soufiane B. heeft nooit willen vertellen wie zijn mededader was, al zijn daarover sterke vermoedens.

Politieapparatuur
Ook toen al was het tarten van politie een geliefde bezigheid: in 2012 werd een huis opengebroken van waaruit de politie criminelen observeerde. Politieapparatuur werd op straat gegooid.

Ze intimideren voorbijgangers en zorgen voor veel overlast

Opvallend is dat een prominent lid van de Bestevaergroep weer terug is in de buurt, na een lange celstraf. Op straat is hij vrijwel altijd in gezelschap van jonge mannen van wie er meerdere eveneens een bedenkelijke reputatie genieten.

Eethuis Oujda, op de hoek van de Reynaert de Vosstraat en de Admiraal de Ruijterweg, is een favoriete ontmoetingsplek. De schietpartij van donderdagavond was op maar tientallen meters van het eethuis.

Beruchte overvallers
"Het is een groep van zeven, acht jonge mannen met zware criminele antecedenten. Ze behoren tot de Top 600 van jonge criminelen of erger. Er zijn beruchte overvallers bij," zegt een buurtbewoner die anoniem wil blijven. "Ze intimideren voorbijgangers en zorgen voor veel overlast. Ze kleden zich als hooligans, met de capuchons van hun hoodies over hun hoofd."

Al weken hangen ze rond voor eethuis Oujda en bij café De Fluiter daar tegenover aan de Admiraal de Ruijterweg. Van het eetcafé zijn onlangs de ramen ingegooid.

De buurtbewoner twijfelt er niet aan dat deze jongens de politieauto's in brand hebben gestoken: "Het is hun machtsvertoon. Ze hebben geen hangplek meer, want alle theehuizen waar ze kwamen zijn gesloten en op andere plekken worden ze geweigerd."

"Sommigen hebben al bewezen wapens te gebruiken als ze dat nodig vinden. Ze wonen nog bij hun ouders. In andere ­gemeenten zouden corporaties dossiers aanleggen en maatregelen nemen. Dat zou hier ook wel een goed idee zijn."
Winkeliers missen cameratoezicht

De winkeliers in de Jan van Galenstraat denken dat er meer incidenten zijn doordat er sinds een jaar geen camerabewaking meer is. Volgens gebiedsmakelaar Frank Bakker van het stadsdeel zijn de camera's weggehaald omdat er langere tijd geen incidenten waren.

De overvallen maken indruk, vertelt Helen Gul van snackbar Natuurlijk Smullen. "Twee keer in een week tijd, hufters." In april was ze zelf slachtoffer. Plotseling stond er een man met een wapen in haar keuken. "Je leven verandert als er iemand een pistool op je richt."

Gul voelt zich nog altijd onveilig. "Ik spreek van voor en na de overval. Ik ben heel angstig."

Kort na de overval werd om de hoek een verdachte aangehouden, volgens Gul 'een junkachtig type.' Het onderzoek loopt nog.

Bij Used Products zijn extra beveiligingsmaatregelen genomen. Er is een dna-sprayinstallatie geplaatst en een extra camera opgehangen. "Ik ben nu veel alerter op wie binnenkomt en vraag vaker of ze hun pet of capuchon af willen doen," zegt medewerker Jordan Combi.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Ariel »

Al langer onrustig in Bos en Lommer: 'Men is bang voor wraakacties'

Bewoners van Bos en Lommer zeggen de laatste weken steeds meer last te hebben van een groep hangjongeren. Er vonden in een paar weken tijd meerdere brandstichtingen in de wijk plaats.

Gisteravond werd na een schietpartij een politiebus in de Merlijnstraat in brand gestoken. Om de hoek op de Admiraal de Ruyterweg gebeurde dat vorige week ook al. Ook op een kinderboerderij op het Wachterliedplantsoen werd brand gesticht.

Een van de buurtbewoners, die anoniem wil blijven, zegt dat bewoners bang zijn voor de jongeren. 'We merken dat een aantal mensen gezien heeft wat er gebeurde op de kinderboerderij, maar ze doen geen aangifte. Men is bang voor wraakacties.'

Ook de politiek maakt zich zorgen. De VVD wijst op het gevaar voor burgerslachtoffers als zoiets in een woonwijk gebeurt en de PvdA stelde al raadsvragen over de in brand gestoken politiewagens.

'Ik ken dit alleen van de tv, van de Franse banlieues', zegt PvdA-raadslid Sofyan Mbarki. 'Maar dat zijn wij niet. En dat moeten we ook niet willen worden. Dus het is zaak om dit heel snel op te pakken. En dat we daders hebben die gestraft worden. Dan stopt het hopelijk.'
s
Er is vooralsnog niemand opgepakt voor de drie branden. De politie houdt er sterk rekening mee dat de politieauto's door dezelfde daders in brand zijn gestoken.

'Het zou raar zijn om te zeggen dat we denken dat het niets met elkaar te maken heeft', aldus een politiewoordvoerder. 'Laten we maar hopen dat het met elkaar te maken heeft en dat we er een vinger achter kunnen krijgen wie hiervoor verantwoordelijk is.'
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Pilgrim »

Amsterdam Bos en Lommer wetteloze enclave; tuig heerst, bewoners bang

Annabel Nanninga, 24-06-2017

Afbeelding

Gelukkig hebben D66, GroenLinks en PvdA actie ondernomen tegen etnisch profileren

Beide stadsmedia van Amsterdam, AT5 en het Parool, besteden vandaag aandacht aan de no-go area voorheen bekend als Bos en Lommer. De wijk wordt geteisterd door ‘jongeren’ met zware criminele antecedenten. De ‘boefjes’ terroriseren de wijk vanuit een eethuis genaamd Oujda. Ze hangen rond en intimideren buurtbewoners, die uit angst voor de ‘jongeren’ geen aangifte doen en niet met media en politie durven praten over de brandstichting op een kinderboerderij: “We merken dat een aantal mensen gezien heeft wat er gebeurde op de kinderboerderij, maar ze doen geen aangifte. Men is bang voor wraakacties.”

Er gingen deze week in de Bo-Lo area al twee politiewagens in vlammen op, er zijn veel overvallen op winkels en er worden ruiten ingegooid. De buurt is al jaren in handen van straattuig, dat zich concentreert op en rond de Bestevaerstaat. Leden van deze zogenaamde Bestevaergroep zouden verantwoordelijk zijn voor de overvallen. In 2010 werd juwelier Fred Hund doodgeschoten, daarvoor werd 1 persoon uit de groep veroordeeld maar hij weigerde de naam te noemen van de tweede dader. Die loopt dus nog gewoon vrij rond in Bos en Lommer.

De politie staat machteloos tegenover de ‘jongeren’, die veelal onherkenbaar met petjes en capuchons op rondlopen. Bovendien moet de politie bij iedere aanhouding en preventieve fouilleeractie een papierwinkel aan formulieren invullen van GroenLinks, D66 en PvdA, omdat etnisch profileren een Groot Probleem is. Het zomaar feiten publiceren over deze ‘jongeren’ in de media gaat de komende week door in allerijl opgetrommelde ingezondenbrievenschrijvers worden aangewezen als de oorzaak van de ‘polarisering’ en ‘beeldvorming.’

Powned zal de komende week gaan filmen in BoLo, waarbij Dennis zal worden bekogeld. Daarmee is alles de schuld van Powned = GeenStijl = Wilders en dan is de cirkel rond en kunnen de regenten en multicultuur-omarmers in hun spierwitte wijken in Zuid, Watergraafsmeer en Centrum weer rustig gaan slapen. Zij wél.

Wij raden, gezien het structureel links-correcte stemgedrag van de Amsterdammers, iedere Amsterdammer die niet in Zuid, Watergraafsmeer of Centrum woont aan de stad zo snel mogelijk te verlaten. En wij wensen degenen die dat niet kunnen, veel sterkte.

http://nieuws.tpo.nl/2017/06/24/amsterd ... ners-bang/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52285
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

Het is komkommertijd voor de media.
En dan komen er altijd verhalen over ontsnapte enge dieren.
Welk eng dier zien deze bewoners In de Van Der Pekbuurt in Amsterdam-Noord als ze uit het raam kijken?

Afbeelding

Jawel, een verboden dier: een neusbeer.
Neusbeer ontsnapt in Amsterdam
AMSTERDAM - In de Van Der Pekbuurt in Amsterdam-Noord is een neusbeer ontsnapt. Het dier werd maandag gespot in iemands tuin met een tuigje om, wat betekent dat het waarschijnlijk iemands huisdier is. Een medewerker van de dierenambulance raakte gewond tijdens een poging het dier te vangen.

Officieel is het sinds ongeveer een jaar niet meer toegestaan om de neusbeer als huisdier te hebben. Dieren die toen al in bezit waren, mochten echter worden gehouden, mits ze niet fokken of ontsnappen.

Medewerkers van de dierenambulance spoedden zich naar de melding, en het dier probeerde zich te verzetten. Het net dat werd gebruikt, werd doorgebeten, en een medewerker van de dierenambulance werd lelijk gebeten door de neusbeer. De medewerker is naar het ziekenhuis gegaan om de hand te laten hechten en de noodzakelijke prikken te halen. De dierenambulance is nu in de buurt op zoek naar het dier, dat spoorloos lijkt verdwenen.

Ook de politie is inmiddels op de hoogte. Stichting AAP, dat het dier op zou vangen indien het gevangen wordt, houdt voor de zekerheid alvast een ruimte vrij voor als het dier in quarantaine moet. Buurtbewoners zeggen dat ze het dier vaker hebben zien lopen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2847 ... dam__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Ariel »

Ondernemer Dappermarkt al 2 jaar geïntimideerd

Afbeelding
Oost bruist, maar dat gaat niet zonder slag of stoot. Een horecaondernemer die neerstreek op het stille stukje van de Dappermarkt heeft dagelijks drugsdealers rond zijn zaak hangen.

Het is 21 mei in het holst van de nacht. Camera's registeren een jonge man die voor de deur van een restaurant drentelt. Capuchon op, schoudertasje. Twee andere jongens in eenzelfde uitdossing lopen langs, strak naar beneden kijkend.

Even later trilt het beeld van de camera die het uitgestorven terras voor het restaurant registreert. Heftig schokt de camera. Daarna floept het beeld op zwart. De volgende ochtend blijkt dat de camera van de muur is gerukt.

Het kontje van de Dappermarkt, zo wordt het gebied ook wel genoemd waar de Dapperstraat en de Pieter Vlamingstraat elkaar kruisen. Gemeente en politie hebben het gebied al een tijd op de korrel.

Nadat in de loop van de jaren de Indische Buurt en het Beukenplein grotendeels zijn schoongeveegd, verzamelt de problematiek zich hier.

Zwerfafval
De marktkramen zijn er net wat minder netjes, en er ligt net wat meer zwerfafval. Twee coffeeshops en een shishalounge trekken veel bezoekers. Jongens hangen rond, scooters staan op de stoep, grote zwarte auto's van Duitse kwaliteitsmerken staan dubbel geparkeerd.

"De mooiste bloemen groeien langs de rand van de afgrond," zo motiveert restaurantondernemer Pieter, die omwille van de veiligheid niet met zijn achternaam in de krant wil, zijn keuze voor dit gebied. Een beetje spannend moest het wel zijn, niet zo aangeharkt.

Na lang zoeken streek hij in de zomer van 2015 op een hoek neer. Vanaf dag één liep de zaak als een trein. Maar in diezelfde week begonnen de problemen. 'Vuile homo, wie ben jij?' kreeg hij naar zijn hoofd geslingerd toen hij wat zei van het afval op straat.

Geen verveelde tieners
De rondhangende jongens in het gebied zijn geen verveelde tieners. Volgens een politie­rapportage over het gebied gaat het om verdachten uit de harde kern van de Top 600.
Afbeelding
Het zijn vaklui die drugs dealen en de recherche al jaren te slim af zijn. 'Van de in het gebied actieve drugsdealers blijkt steeds vaker dat zij onderling samenwerken en regelmatig gebruik maken van hosselaars', aldus de rapportage.

'Door deze diversiteit in het verhandelen van verdovende middelen is het ingewikkeld vast te stellen wie de drugs bij zich heeft, wie het handelsgeld bij zich draagt en wie handelt in opdracht van wie'.

De uitvalsbasis van de groep lijkt een sportcafé met een Turkse vlag voor het raam. Volgens buurtbewoners is de eigenaar een vriendelijke vent, maar heeft hij geen enkele controle over het publiek dat zich in zijn zaak ophoudt.

Discriminerende scheldpartijen
"De intimidatie die je hier als gewone ondernemer ervaart, is heel geraffineerd; je kunt er niet zomaar aangifte van doen," aldus Pieter. Als hij de zaak 's avonds afsluit, staan er jongens met scooters bij de ingang, die 'money, money' roepen.

Is het afpersing? Nee, maar geïrriteerd wordt hij er wel van. Vieze flikkers, roepen ze hem en zijn partner toe. Een roze themafeestje in het tegenovergelegen café van artiest Douwe Bob ontaardt in discriminerende scheldpartijen van de dealers op het fleurig uitgedoste publiek.

Volgens een politie­rapportage over het gebied gaat het om verdachten uit de harde kern van de Top 600.

Vorige week nog stond een van de mannen die normaal op straat rondhangen ineens midden in de zaak tegenover een van de serveersters.

Pieter: "Hij wilde op hoge toon weten waarom hij geen aandacht kreeg van die meiden." De mannen zitten vaak 's avonds op het terras met blikjes Redbull. Een aangifte wegens het wegrukken van de camera's is geseponeerd.

Kleine incidenten
De afgelopen twee jaar waren er verschillende kleine incidenten met een grote impact. Zo wordt Pieters partner bedreigd door een man met een fles in zijn hand omdat hij de politie zou hebben getipt. En als Pieter en de dealers weer eens botsen, wordt de politie erbij gehaald. Pieter moet met het groepje in gesprek, in het bijzijn van een agente. Maar als zij vertrekt, staat hij er weer alleen voor.

Gemeente en politie realiseren zich de ernst van de problematiek in het gebied, bevestigt een woordvoerder. Camera's werden begin april al beloofd, maar zijn tot op heden nog niet geplaatst.

Volgens een zegsman duurt het nu eenmaal een tijdje voordat de benodigde kabels en verbindingen zijn aangelegd om de camera's effectief te kunnen gebruiken.

Pieter en zijn partner geven ondertussen niet op, en breiden de zaak uit met een afhaalruimte. "Laat het hier vooral nog een tijd lang een Berlijnse boel blijven. Maar die straatterreur moet echt stoppen."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Ariel »

PvdA-raadslid Mbarki gaat raadsvragen stellen over toenemende onrust in de wijk Bos en Lommer.
Brandbrief van bewoners

Een recent probleem vormt de waterkraan aan de Reinaert de Vosstraat (naast de verkeersdrempel) die al voor diverse escalaties heeft gezorgd als gevolg van kwajongensgedrag. Onder toezicht van oudere jongens, die kinderen van een jaar of tien instrueren, worden auto’s bekogeld met waterballonnen, maar ook fietsers. Verschillende automobilisten schrikken zich wezenloos en stappen uit de auto om de jongens achterna te zitten, die dan meestal al zijn ontkomen.

Een vrouw die een grote auto bestuurde, verklaarde blind te zijn aan één oog en doodsbang te zijn dat ze van schrik de macht over het stuur zou kunnen verliezen en een kind aanrijden. Een vrouwelijke bestuurder werd enige weken geleden tot stoppen gedwongen toen jongeren de weg hadden geblokkeerd met een winkelwagentje en fietsen, waarna ze van verschillende kanten bekogeld werd en de jongeren zelfs probeerden de portieren open te maken om de waterballonnen in de auto te gooien. Ze moest achteruit wegrijden om te ontkomen. Verschillende mensen hebben meldingen gedaan bij de politie, maar er zijn meer incidenten geweest dan er worden gemeld. Gisteren nog dreigde er een vechtpartij te ontstaan tussen een automobilist en een paar omstanders die zich met de kwestie gingen bemoeien.

De groep jongeren die het betreft is wisselend in samenstelling en in leeftijd variërend van 7 tot 15 jaar. Zeer jonge jongens zijn op doordeweekse dagen nog op straat na twaalf uur ’s nachts en men vraagt zich af waar jeugdzorg is in deze gevallen. In het algemeen lopen er in de buurt Bos en Lommer (en andere stadsdelen) veel jonge kinderen in groepen rond zonder ouderlijk toezicht. Ook op de kinderboerderij is vaak te zien hoe dieren overdag worden gepest en uitgedaagd door kinderen die niet van hun ouders geleerd hebben respectvol met dieren om te gaan. Het is ondoenlijk voor het personeel/vrijwilligers van de kinderboerderij om continu alles in de gaten te houden en soms moeten andere bezoekers van de kinderboerderij ingrijpen als kinderen bijvoorbeeld met een bal gaan schieten op de pony of de ezel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Ariel »

Leuk hoor. Wat ze in Amsterdam zomaar verzinnen om asielzoekers bezig te houden.
Nachtje in de cel? Bijlmerbajes wordt tijdelijk hotel voor werkervaring vluchtelingen

Ooit eens een nacht in de cel willen doorbrengen? Dat kan binnenkort, nu de Bijlmerbajes bijna zeker is van zijn nieuwe functie. Een deel van de voormalige gevangenis gaat tijdelijk dienstdoen als hotel waar asielzoekers werkervaring op kunnen doen.

In het kader van een crowdfundingcamapgne is het al mogelijk om 'een cel te reserveren'. Met de campagne moet de laatste 50.000 euro opgehaald worden, maar volgens de initiatiefnemers gaat dat geld er komen.

16 tweepersoonsvertrekken komen in het hotel. In augustus moet het bajeshotel zijn deuren openen.
En vanaf donderdag kun je in Amsterdam eten op een bijzondere locatie. In de voormalige wasserette van de Bijlmerbajes opent lunchrestaurant A Beautiful Mess.

Nieuwkomers uit het naastgelegen azc runnen de komende maanden dit pop-up restaurant. Vier dagen per week kun je er terecht voor een lunch, met gerechten uit Syrië, Iran, Irak of Eritrea.

Dertig Amsterdamse horecaondernemers – elke week een ander – verbinden zich aan het team van A Beautiful Mess. Onder meer Casper Reinders, Samuel Levie en Lodewijk Koeler werken mee. Zij zullen producten leveren, het personeel trainen en helpen bij de maaltijden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie