Wilders schrijft open brief aan Mohammed Bouyeri

Sjeng

Wilders schrijft open brief aan Mohammed Bouyeri

Berichtdoor Sjeng » Di Jul 26, 2005 1:23 pm

Wilders schrijft open brief aan Mohammed B.

Bron: fok.nl

Op de dag dat de uitspraak in de zaak tegen Mohammed B. wordt gedaan, heeft het Algemeen Dagblad een open brief van Geert Wilders aan Mohammed B. gepubliceerd. In de brief maakt Wilders aan B. duidelijk dat hij zich niet geïntimideerd voelt door de eerde geuite bedreigingen van de radicale moslim aan het adres van Wilders.

Wilders noemt in zijn brief het gebruik van geweld - hiermee waarschijnlijk doelend op de moord op Theo van Gogh - 'een teken van onmacht en zwakte'. Tevens kwalificeert hij B. als 'een groot gevaar voor de samenleving' vanwege zijn 'islamo-fascistische' opvattingen. Wilders - die nog steeds zwaar beveiligd wordt naar aanleiding van de moord op Van Gogh - gaf echter ook aan dat 'er ook vele moslims zijn die alles wat jij vertegenwoordigt net als ik hartgrondig verafschuwen'.

De rechtse politicus - die zich vorig jaar afscheidde van de VVD - toont zich strijdbaar in zijn brief. 'Ik hecht er ten slotte erg aan je te vertellen dat ik me nooit heb en nooit zal laten beïnvloeden door dreigementen van wie dan ook', aldus Wilders. Ook zegt hij van plan te zijn 'met alle democratische en parlementaire middelen die ik heb en met nog meer overtuiging dan ik al had, blijven te vechten tegen de extremistische radicale islam'. Mohammed B. werd vanochtend in Amsterdam veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf vanwege verschillende geweldsdelicten, waaronder de moord op Theo van Gogh.

Link naar open brief: http://www.geertwilders.nl/index.php?op ... &Itemid=74

Link naar artikel: http://frontpage.fok.nl/nieuws/56227
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)

unholy

Berichtdoor unholy » Di Jul 26, 2005 1:54 pm

Krijg af en toe weleens het idee dat Wilders graag populair doet....

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Di Jul 26, 2005 2:05 pm

unholy schreef:Krijg af en toe weleens het idee dat Wilders graag populair doet....

Ja, zijn oprechtheid begint ongeloofwaardig te worden. Eerst ook al zijn 'TourNEE' tegen de Europese grondwet, nu populair doen door een brief te schrijven aan Mohammed Bouyeri.
Maar aan de andere kant, hij is natuurlijk ook direct door meneer B. bedreigd, dus hij zit er persoonlijk dicht op.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)

unholy

Berichtdoor unholy » Di Jul 26, 2005 2:15 pm

Persoonlijk heb ik het gevoel dat Wilders alleen maar (de overigens terechte ) angst voor de fundamentalistische Islam gebruikt om zieltjes te winnen, maar welke standpunten neemt hij nou echt in ?

Overigens is het hoe dan ook afkeurenswaardig (eufenisme) dat poltici bedreigt worden voor hun mening....

Terug naar “Nederland”