Fitna

Manon

Fitna

Berichtdoor Manon » Do Mar 27, 2008 8:28 pm

More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Do Mar 27, 2008 8:35 pm

Moge Allah zijn nek breken. Ameen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Mar 27, 2008 8:53 pm

De film is bijna niet op te laden. Misschien dat men na een paar dagen de film in zijn geheel kan zien.

En Chaimae, Het is toch niet zo dat je de koran gaat ontkennen?
Jij vindt het niet aardig dat hij verzen uit de koran citeert?
Wat ben jij toch een vreemd meisje
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

SDX

Berichtdoor SDX » Do Mar 27, 2008 8:57 pm

Ik heb em...ik heb em....2X zelfs...ging redelijk snel met realplayer... :razz:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]

Trees

Fitna Online

Berichtdoor Trees » Do Mar 27, 2008 8:58 pm

Hallo Chaimae,

Graag ga ik met jou als een zuster door het leven.
Ik wens geen enkele zuster dan wel broeder van het leven te beroven, maar daarentegen om in vrede en vriendschap met elkaar samen te leven.

Vriendelijke groeten,

Trees.

SDX

Berichtdoor SDX » Do Mar 27, 2008 8:59 pm

Het meeste in de film had ik sowieso al op YouTube gezien...die engerd die met zn zwaard staat te zwaaien in de moskee etc etc...slachtoffers van 9/11, de bomaanslag in Madrid...en de bijpassende teksten uit de koran natuurlijk...Chaimae...tis een aanradertje....eg wel :P
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Mar 27, 2008 9:00 pm

Hallo Trees. Welkom op FFI.
Leuk om je hier te zien, en van harte welkom.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Mar 27, 2008 9:02 pm

SDX schreef:Het meeste in de film had ik sowieso al op YouTube gezien...die engerd die met zn zwaard staat te zwaaien in de moskee etc etc...slachtoffers van 9/11, de bomaanslag in Madrid...en de bijpassende teksten uit de koran natuurlijk...Chaimae...tis een aanradertje....eg wel :P

Bale dat ik hem nog steeds niet gezien heb. Hij is aan het bufferen.
Wat goed van jou SDX. Ik weet niet eens hoe ik de film moet downloaden.

SDX

Berichtdoor SDX » Do Mar 27, 2008 9:06 pm

Ik heb realplayer Ariel en daarmee kan je filmpjes downloaden, gaat zelfs sneller dan em bekijken, ik ben nu aan het kijken (zonder buffering) met realplayer...goh...er zijn echt wel veel smerige dingen te zien wat die fanatiekelingen uitspoken, sommige dingen word je echt niet goed van...

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Mar 27, 2008 9:12 pm

Geert Wilders zet Fitna the Movie op internet
donderdag 27 maart 2008

PVV-fractieleider Geert Wilders heeft zijn koranfilm op internet gepubliceerd: de film is te zien op de site LiveLeak.

Lees ook Geert Wilders: Ik heb me aan de feiten gehouden

De langverwachte film is donderdagavond op internet in première gegaan. Op de PVV-site is een link gemaakt naar de website LiveLeak.com, waar de film in zijn geheel is te zien.

Wegens de overweldigende belangstelling loopt het filmpje daar overigens voortdurend vast.

Geweld
De film lijkt een soort bloemlezing van het geweld dat de afgelopen jaren door moslims is aangericht: de moord op Theo van Gogh, de aanslagen in New York, Londen en Madrid.

Verzen van verschillende soera's, gaan vooraf aan verschrikkingen die door de islam zijn aangericht en oproepen tot haat door moslims jegens joden, christenen en andersdenkenden. Ook gaat de film in op de islam in Nederland en de toekomst van de Nederlandse samenleving.

Haatdragend
Aan het einde van de film lijkt het alsof er een pagina uit de koran wordt gescheurd: een hand neemt een pagina beet, waarna het beeld zwart wordt en er een scheurend geluid klinkt.

'Het geluid dat u hoorde, was een pagina uit het telefoonboek,' luidt de mededeling die in beeld verschijnt. 'Het is niet aan mij maar aan moslims zelf om de haatdragende verzen uit de koran te scheuren.'

Mohammedcartoons
De film eindigt met beelden van de Deense Mohammedcartoons, die twee jaar geleden tot wereldwijde rellen leidden.

In een verklaring laat LiveLeak weten dat de site niet achter de inhoud van de film staat, maar dat iedereen het recht heeft zijn mening op de site achter te laten.

Let op: deze film bevat aanstootgevende beelden

http://www.elsevier.nl/nieuws/politiek/ ... index.html

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Mar 27, 2008 9:16 pm

Het was te verwachten.

Website PVV onbereikbaar na verschijning film
donderdag 27 maart 2008

(Novum) - De website van de PVV is nog geen kwartier nadat bekend werd dat 'Fitna' was uitgekomen, vastgelopen. Op de site stond een link naar liveleak.com waarop het filmpje van politicus Geert Wilders was geplaatst.

'Door technische redenen is de site op dit moment niet te bereiken. Probeert u het later nog een keer', zo luidt de korte mededeling. Uit de opmaak en het logo valt af te leiden dat de partij hier al op was voorbereid.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Mar 27, 2008 9:18 pm

Hoogtepunten in aanloop naar film Wilders

donderdag 27 maart 2008

(Novum) - In vogelvlucht de belangrijkste gebeurtenissen sinds bekend is dat Geert Wilders zijn antikoranfilm gaat maken.

woensdag 28 november 2007 - De Telegraaf meldt als eerste dat Wilders werkt aan een korte film over de koran, op basis van anonieme bronnen 'rond het kabinet'. De ministers Ter Horst (Binnenlandse Zaken) en Hirsch Ballin (Justitie) hebben op 7 november al in het geheim een gesprek met Wilders gevoerd over de risico's van de film. Wilders heeft zelf contact gezocht en is er kwaad over dat is uitgelekt dat hij aan de film werkt.

vrijdag 30 november 2007 - Wilders spreekt op zijn weblog over een 'filmpje' waarmee hij wil aantonen dat de koran 'in grote delen van de wereld de aanleiding en inspiratiebron is voor intolerantie, moord en terreur'. Eind januari zal het filmpje te zien zijn, schrijft Wilders. - Doekle Terpstra, voorzitter van de HBO-raad en prominent CDA'er, start een beweging tegen de 'verWildering van de samenleving'.

Zondag 2 december 2007 - 'Wilders is het kwaad en dat moet worden gestopt', zegt Terpstra later in een interview. Wilders reageert woedend.

Woensdag 2 januari 2008: - Dagblad Trouw plaatst op de voorpagina een oproep van Doekle Terpstra, Geert Mak, Erica Terpstra en andere prominente Nederlanders waarin zij zich verzetten tegen de 'neerwaartse spiraal van intolerantie'. Wilders, die niet met name wordt genoemd, noemt de ondertekenaars 'onnozele en naïeve dwazen'.

zaterdag 12 januari - Linkse activisten demonstreren op de Dappermarkt in Amsterdam tegen Wilders. De politie houdt drie van hen aan vanwege de poster die zij meedroegen. Wilders staat afgebeeld op een sigarettenpakje, met de tekst: 'Extremist. Brengt u en de samenleving ernstige schade toe.'

zondag 13 januari - Er vindt opnieuw een demonstratie plaats, nu op de Dam in Amsterdam. De poster is opnieuw te zien. De politie houdt acht mensen aan, onder wie GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi.

dinsdag 15 januari 2008 - De Syrische grootmoefti Ahmad Badr al-Din al-Hassoun zegt in de marge van een bezoek aan het Europees Parlement tegen het persbureau ANP dat Wilders verantwoordelijk is als de film leidt tot bloedvergieten.

Woensdag 16 januari 2008 - Minister Ter Horst (Binnenlandse Zaken) blijkt alle burgemeesters eind november een brief te hebben gestuurd om hen te vragen 'extra alert' te zijn in verband met mogelijke spanningen als gevolg van de film.

Vrijdag 18 januari 2008 - Premier Balkenende zegt in het televisieprogramma EénVandaag dat er sprake is van een crisissituatie rond de aangekondigde film. 'Er zijn meer crises geweest, maar dit is wel een forse.'

maandag 21 januari - GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi kondigt aan dat hij ook een film wil maken. Zo wil hij Wilders van repliek dienen.

dinsdag 22 januari 2008 - Wilders betitelt alle aandacht voor zijn film als 'gekkenwerk'. 'Laten we geen paniek veroorzaken nog voordat er één minuut is uitgezonden', zegt hij.

zaterdag 26 januari 2008 - De film komt pas in maart, laat Wilders weten. Hij licht een tipje van de sluier op: de film toont een koran die wordt geopend. Binnen de randen van het boek worden vervolgens 'beelden vertoond van wat er in de koranteksten wordt beschreven'. Het zou kunnen gaan om beelden van een onthoofding in Irak, een steniging in Iran of een executie in Saoedi-Arabië, waar de sharia wordt toegepast.

Vrijdag 15 februari: - Iran vraagt Nederland de film van Wilders te verbieden.

zaterdag 9 februari: - Wilders maakt in een interview met de persdienst GPD bekend dat de film de titel 'Fitna' krijgt, volgens Wilders Arabisch voor 'beproeving'. De film eindigt met een prent van de profeet Mohammed, kondigt Wilders verder aan. 'Met die prent gebeurt iets. Ik zeg nog niet wat.'

maandag 18 februari - De KLM weigert om veiligheidsredenen Wilders mee te nemen op een vlucht naar Moskou. Later op de dag kan Wilders met een andere vlucht mee.

donderdag 28 februari: - Een filmfestival in Caïro schrapt een Nederlandse kinderfilm van het programma in verband met de film van Wilders. - Minister Verhagen (Buitenlandse Zaken) roept Wilders op de film niet uit te zenden.

vrijdag 29 februari: - Verhagen erkent dat hij 'een beetje voor zijn beurt' heeft gesproken en trekt zijn oproep weer in. Balkenende doet namens het kabinet een beroep op Wilders om zijn verantwoordelijkheid onder ogen te zien. De premier zegt geen enkele mogelijke consequentie van het uitzenden van de film uit te sluiten, inclusief doden door geweld en een olieboycot. - Wilders verwijt Balkenende lafheid. Ook laat hij weten dat zijn film af is. - Werkgeversvoorzitter Bernard Wientjes (VNO-NCW) roept Wilders op 'zich goed te realiseren wat de vergaande gevolgen kunnen zijn van de beoogde film'. Wientjes vreest voor de Nederlandse export en de veiligheid van Nederlandse bedrijven in het buitenland.

zondag 2 maart - Honderden Afghanen gaan in de stad Mazar-i-Sharif de straat op om te protesteren tegen de film van Wilders en de Deense Mohammed-cartoons. Ze verbranden Nederlandse vlaggen. Elders in Afghanistan vinden vergelijkbare demonstraties plaats. - Secretaris-generaal Jaap de Hoop Scheffer van de Navo zegt in het tv-programma Buitenhof zich zorgen te maken over de veiligheid van de Navo-militairen in Afghanistan in verband met de film. - Het filmfestival in Caïro laat de Nederlandse kinderfilm alsnog toe, na bemiddeling van de Nederlandse ambassade.

dinsdag 4 maart - Tweehonderd Afghaanse parlementariërs demonstreren in Kabul tegen de film van Wilders en de Deense Mohammed-cartoons.

woensdag 5 maart - Op de website Fitnathemovie.com verschijnt een aankondiging van de film. - Omroepen blijken niet bereid te zijn de film integraal uit te zenden. Het Haagse perscentrum Nieuwspoort zegt dat Wilders zijn film daar mag presenteren. Voorwaarde is dat Wilders de noodzakelijke beveiligingsmaatregelen betaalt. - Minister Verhagen bespreekt de film met de ambassadeurs van islamitische landen. - Premier Balkenende krijgt tijdens een bezoek aan Parijs steun toegezegd van de Franse president Nicolas Sarkozy voor het geval de film tot problemen leidt.

donderdag 6 maart - Het dreigingsniveau voor terreur wordt verhoogd naar het een na hoogste niveau. Voornaamste aanleiding is de film van Wilders.

dinsdag 11 maart - Wilders maakt bekend dat een persconferentie in Nieuwspoort hem drie tot vier ton zou kosten aan beveiligingskosten. Hij besluit de film alleen op internet uit te zenden. Deskundigen onderzoeken hoe te voorkomen is dat de website door de te verwachten massale belangstelling plat gaat. - Venlonaren met de achternaam Wilders blijken met de dood te zijn bedreigd. Drie van hen hebben aangifte gedaan. Ze zeggen helemaal geen familie van het uit Venlo afkomstige Kamerlid te zijn.

donderdag 13 maart - Premier Balkenende bespreekt de film met zijn collega-regeringsleiders op een EU-top in Brussel. Balkenende verklaart hun steun te hebben gekregen.

maandag 17 maart - Televisiemaker Harry de Winter maakt veel discussie los door op de voorpagina van de Volkskrant een advertentie te plaatsen waarin hij de islamkritiek van Wilders op één lijn stelt met antisemitisme.

dinsdag 18 maart - Wilders noemt de vergelijking van De Winter 'volstrekte lariekoek' en 'onder de gordel'. Hij zegt dat Fitna vóór 1 april online komt.

woensdag 19 maart - Minister Hirsch Ballin beklaagt zich in de Tweede Kamer over de vaagheid van Wilders. Dat hij niet wil zeggen wanneer de film precies komt, bemoeilijkt het werk van de veiligheidsdiensten, zegt de bewindsman.

donderdag 20 maart - Alle Kamerleden krijgen van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding het verzoek om hun agenda door te geven uit veiligheidsoverwegingen.

zaterdag 23 maart - Bij een demonstratie tegen Wilders op de Dam in Amsterdam komen zo'n 1.300 mensen opdagen. - De hostingprovider waar Wilders zijn website Fitnathemovie.com heeft ondergebracht, zet de site offline omdat Wilders weigert de film vooraf te laten zien.

http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_2 ... index.html

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Mar 27, 2008 9:26 pm

Dat is mij ook eens gebeurd. :razz: Weet je nog wel naar boven. Die jongens lijken zo op elkaar.

Wilders ziet rapper aan voor Mohammed B.
donderdag 27 maart 2008

(Novum) - Geert Wilders toont in 'Fitna' een foto van rapper Salah Edin waar hij Mohammed B. bedoelt. Tussen de vijfde en zesde minuut van de film, die donderdagavond op internet is geplaatst, klinkt de stem van de vermoorde filmmaker Theo van Gogh. Daarna volgt een foto van Edin met 'Mohammed B.' als bijschrift.

Edin bootste op de voorkant van zijn debuutalbum 'Nederlands grootste nachtmerrie' de befaamde arrestatiefoto van Mohammed B. na. Ook de gratis krant Dag gebruikte al eens de verkeerde foto.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Mar 27, 2008 9:31 pm

Wilders over Fitna: Ik blijf bij de feiten
donderdag 27 maart 2008

PVV-leider Geert Wilders noemt de door hem uitgebrachte film Fitna een 'nette film'. Hij kan zich voorstellen dat moslims er niet blij mee zijn, maar hij benadrukt dat hij zich aan de feiten heeft gehouden.

De film is ‘duizend kilometer binnen de kaders van de wet,’ zei Wilders donderdagavond vlak nadat de langverwachte koranfilm Fitna op internet was te zien. ‘Ik ben ontzettend blij dat de film eindelijk uit is.’

Hij hoopt dat er geen rellen uitbreken. ‘Mijn film is niet bedoeld om rotzooi uit te lokken.' Maar, vindt Wilders, 'mensen die geweld gebruiken zijn daar zelf verantwoordelijk voor.'

Fitna
Volgens hem zijn de beelden vooral bedoeld om duidelijk te maken wat de gevaren van de Koran en de islam inhouden. ‘De islam is onze fitna, onze beproeving. Ik wil duidelijk maken dat de islamisering in Nederland moet stoppen omdat de islamisering ten koste gaat van onze rechtstaat en onze vrijheid. Iedereen die de film ziet zal daarvan overtuigd raken.’ En: 'Het is geen provocatie maar de harde werkelijkheid.'

Wilders wil naar aanleiding van de film in gesprek gaan met moslims. ‘Ik maak onderscheid tussen islam als religie en ideologie. Ik heb niets tegen mensen, ik heb niets tegen moslims. Sterker nog ik ga vanaf nu bijeenkomsten organiseren om met moslims te discussiëren.’

Door Anna Dijkman

http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_2 ... index.html

Herne

Berichtdoor Herne » Do Mar 27, 2008 9:33 pm

ik kom er niet doorheen:-(
Zou iemand mij de film kunnen toesturen zodat ik hem online kan zetten als backup.

SDX

Berichtdoor SDX » Do Mar 27, 2008 9:41 pm

Ik kan hem je sturen Herne...ben hem nu aan het uploaden bij YouTube

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Mar 27, 2008 9:57 pm

Geef je ons de link SDX.
Mij lukt het niet om hem te downloaden.

Monique

Berichtdoor Monique » Do Mar 27, 2008 10:00 pm

Die link werkt niet meer?
Kan iemand de film naar me sturen?
Amorele atheistische nitwit

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Mar 27, 2008 10:06 pm

Je kan hem ook op elzevier zien, maar ik ben bang dat het nu niet zal lukken Monique,

http://www.elsevier.nl/nieuws/politiek/ ... index.html

Op SIOE heben ze ook een link naar de film

http://sioenederland.nl/

SDX

Berichtdoor SDX » Do Mar 27, 2008 10:06 pm

Hij is nog niet geupload bij YouTube, maar ik kan hem sturen, ik heb em 2 X op mn harde schijf :evil: (voor alle zekerheid)
Waarschijnlijk zal ie ook niet lang op YouTube staan, misschien wordt mn account wel geblokkeerd :P

SDX

Berichtdoor SDX » Do Mar 27, 2008 10:07 pm

Hmmm...ik zie net dat ie op YouTube *rejected* is :mad: geen upload daar dus...bummer...

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Mar 27, 2008 10:10 pm

Jan Willem ( mijn zoon) heeft hem ook al naar mij toegestuurd, maar die moet ik ontzippen, en ook dat lukt niet.

Ik heb net naar netwerk gekeken. Het hele programma ging over Fitna..
Wat een politiek correct gesprek was dat.
Een moslim die zich niet in deze koran teksten herkent, en een arabist die durft te beweren dat dit alles niks met Islam te maken heeft.

Anneke

Berichtdoor Anneke » Do Mar 27, 2008 10:13 pm

Ik zou em ook wel willen uploaden op mijn youtube account! Hoe meer mensen, hoe beter;)

Man, ik was helemaal enthausiast toen Silly zei dat zn film uit was :razz: Ik vind de film qua opzet erg goed en treffend. Een aantal foto's heb ik ook op de portal zien staan! Ik heb even bijgehouden hoevaak het filmpje is bekeken; binnen 10 minuten van de 75153 naar 712152 views!

BFA

Berichtdoor BFA » Do Mar 27, 2008 10:15 pm

binnen 10 minuten van de 75153 naar 712152 views!

En de teller blijft lopen, voor de gelukkigen die binnenraken. (ik nog niet)
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Mar 27, 2008 10:16 pm

Marokkanen 'zeer opgelucht' na zien Fitna
donderdag 27 maart 2008

Het Landelijk Beraad Marokkanen (LBM) is bij monde van woordvoerder Brahim Bourzik 'zeer opgelucht' nu hij de film van Geert Wilders heeft gezien.

'De zorgen die ik en de Nederlandse samenleving hadden voor rellen en dergelijke zijn nu aanzienlijk verminderd', zegt Bourzik. Dat is volgens hem ook te danken aan de inzet van de regering en 'meer expliciet aan premier Balkenende en minister Vogelaar'.

Moskeeën
Ook zegt Bourzik dat Wilders blijkbaar toch goed heeft nagedacht over de film. 'Die is binnen de grenzen van de wet.'

Zoals het LBM eerder beloofde, gaan de deuren van de Marokkaanse moskeeën in Nederland vrijdag wagenwijd open voor alle Nederlanders. Ook houdt het LBM vrijdagochtend een persconferentie in de El Oumamoskee in Amsterdam.

Bijzonder overdreven
De film Fitna van Geert Wilders is geen belediging en zelfs geen provocatie voor moslims. Dit zei Maurits Berger, hoogleraar Islam in Westerse wereld aan de Universiteit Leiden, in het NOS Journaal. 'Het is eigenlijk niet meer dan een aaneenschakeling van plaatjes die we al kennen.'

Berger erkent dat er schokkende beelden zijn te zien van bijvoorbeeld de aanslagen op de Twintorens in New York. 'Maar het zijn beelden van daden van criminelen en terroristen die erge dingen hebben gedaan.' Berger zou het 'bijzonder overdreven' vinden als de moslimwereld om deze film zou gaan demonstreren.

Door Brenda Peeters

http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland ... index.html

Terug naar “Nederland”