Fitna

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Laten wij Friesland Foods en Zwan boycotten!

dinsdag 24 juni 2008

Is er nog patriottisme in gevaarlijke tijden? Mag patriottisme alleen van de Nederlandse militairen worden gevraagd, die in Uruzgan de salafistische Taliban bestrijden? Helaas gaan bedrijfsleven en het patriottisme niet hand in hand.

De Volkskrant van maandag opende met dit bericht: ‘Nederlandse bedrijven zijn gezwicht voor de dreigende boycot in Jordanië tegen Nederlandse en Deense producten. Zwanenberg (Zwan-worsten) en Friesland Foods (kaas) hebben in advertenties in Jordaanse kranten afstand genomen van Geert Wilders’ film Fitna’.

Wat willen de bedrijven daarmee bereiken? Ze willen voorkomen dat hun naam voorkomt op het nieuwste affiche van The Messenger of Allah Unites Us, dat zich tot vorige week alleen tegen Deense merken richtte. Nu prijken ook KLM, Philips, Friso en Milupa erop, aldus de Volkskrant.

Collaboratie
Deze handelingen kunnen feitelijk als collaboratie met de Jordaanse salafisten worden bestempeld. Uit economisch oogpunt zijn er twee bezwaren tegen deze actie:

1. Het is een vorm van oneerlijke concurrentie. Want door deze eenzijdige actie brengen ze de facto schade toe aan de bedrijven die niet bereid zijn te capituleren. In feite dwingen ze andere bedrijven om zich met politieke vraagstukken te bemoeien.

2. Deze actie kan tot een tegenactie van Geert Wilders leiden. Wilders heeft het recht om zijn aanhang te vragen om op hun beurt deze bedrijven, die hij als landverraders kan bestempelen, te boycotten. Dan hebben ze een groot probleem. Als tienduizenden Nederlanders hun producten niet willen kopen, gaan ze failliet.

Morele bezwaren
Daarnaast zijn er ook politieke en morele bezwaren:

1.De actie van de Nederlandse bedrijven kan onze nationale veiligheid in gevaar brengen. Want hiermee wordt aan de terroristen getoond dat onze politieke en economische structuren onder druk kunnen zwichten. Deze bedrijven hebben de vijanden van ons land aangemoedigd om de druk verder te verhogen. Zo kunnen ze elke keer een nieuwe eis stellen: Nederland moet de banden breken met Israël en Amerika. Ook kunnen ze eisen dat Nederland Uruzgan moet verlaten. Daarom moet de overheid uit het oogpunt van terreurbestrijding deze actie veroordelen.

2.Deze onverstandige bedrijven geven een onaanvaardbaar politiek signaal aan de salafisten in het Midden-Oosten: de fundamentalisten verwachten nu dat alle andere bedrijven zich ook distantiëren van de Nederlandse politiek, en dus eigenlijk van de Nederlandse Grondwet die de vrijheid van meningsuiting garandeert.

3.Sommige bedrijven werken in landen waar de mensenrechten worden geschonden. Aan elke dollar die Zwan-worsten en Friesland Foods (kaas) verdienen, kleeft het bloed van onschuldige mensen die in de Jordaanse gevangenissen worden gemarteld. Ook vinden ze het kennelijk onbelangrijk dat ze in een land geld verdienen, waar de media antisemitische propaganda verspreiden.

4.Deze bedrijven laten hun landgenoot, een zwaar bedreigde landgenoot, in de steek om de geestverwanten van de bedreigers tegemoet te treden. Dit is immoreel en verwerpelijk. Hier kan zeker van moreel verraad worden gesproken. Ik zal jullie producten nooit meer te kopen. Ik ga jullie boycotten.

Moraal
We zien hier een voorbeeld van een totaal losgeslagen, geldzuchtige, immorele handeling. De Denen en Britten (ten tijde van actie tegen Rushdie) hebben ook geleden. Ze hebben ook geld verloren. Maar wat ze niet verloren hebben, is hun moraal.

Wie heeft dit mogelijk gemaakt? Meneer Balkenende en zijn kabinet, dat niet bereid was om ondubbelzinnig achter de vrijheid van meningsuiting te staan.

De immoraliteit van deze twee bedrijven reken ik Balkenende zwaar aan.
AFSHIN ELLIAN

http://www.elsevier.nl/opinie/weblog/as ... index.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

circe schreef:HEBBES!!!!


http://nl.youtube.com/watch?v=nTdpRGIG4w8

en nu snel DVD branden.
ahhh Circe!! DANK je wèl!

zou je mij kunnen uitleggen hoe ik het op de dvd kan branden???

LIEFS zelfs dit keer :wink: zooo opgelucht als ik ben!!!

Scarlatti
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Cool down, we worden geen dhimmi's, en je bent onder goed gezelschap hier.
Houd je van horror trouwens? Ik dacht dat ik er van hield, maar nu weet ik het niet zo zeker meer ...
Q 3:28 schreef:Let not the believers take for friends or helpers unbelievers rather than believers
Onze orthodoxe forum-moslims : Die doen hier aan! O M F G -- GGAAHAHHRRGFHGHEFH@# !@#LK@#$_@&$_#(&*#_%(*
Ziek ILL krank malade wack coocoo ! Het is nog een wonder dat ze op 't forum schrijven :)
Very few of us lie awake at night, worrying about the Amish. This is not an accident. They are not likely to hijack aircraft and fly them into buildings. That all religions have these extremists is bullshit. Some religions have never had these extremists.
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Wat me vooral dwars zit aan het geheel is deze uitspraak :
Zwanenberg betuigt verder ‘zijn solidariteit met de campagne van The Messenger of Allah Unites Us in zijn streven naar internationale wetgeving tegen elke belediging van alle religies, inclusief de Islam en Profeet Mohammed (Vrede Zij Met Hem).’ In de open brief, van 14 juni, omschrijft Zwanenberg zich als producent van hotdogs, cocktailworstjes, lunchvlees en mortadella, alle van het merk Zwan.
Hierbij stelt de firma zich actief op in de kwestie van een totaalverbod op religie-kritiek. En als je het eens bent met internationale wetgeving hiervoor dan ben je ook voor nationale wetgeving.
Dus deze firma doet politieke uitspraken. Ze zullen vast wel voor wetsherziening gaan lobby-en bij de regering en vinden een gewillig oor bij het CDA.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik heb de column van Ellian naar deze bedrijven gestuurd. Misschien wordt hij door iemand gelezen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

Links666 schreef:Cool down, we worden geen dhimmi's, en je bent onder goed gezelschap hier.
Houd je van horror trouwens? Ik dacht dat ik er van hield, maar nu weet ik het niet zo zeker meer ...
Q 3:28 schreef:Let not the believers take for friends or helpers unbelievers rather than believers
Onze orthodoxe forum-moslims : Die doen hier aan! O M F G -- GGAAHAHHRRGFHGHEFH@# !@#LK@#$_@&$_#(&*#_%(*
Ziek ILL krank malade wack coocoo ! Het is nog een wonder dat ze op 't forum schrijven :)
neee houd niet van horror.. nooit van gehouden ook.. ik zie al horror genoeg de laatste tijd.. jaren.. en al helemaalniet met wat die moslims ons voorschotelen.. ik heb nog nooit een dergelijke film willen zien en die lui die schotelen (hee schotel :twisted: ) het ons zo voor terwijl dat wel het laatste is wat ik wil zien of horen laat staan ook nog eens WETEN dat het bestaat!

die column van Ellian? waar kan ik die vinden? ben nog niet zoo bedreven erin.. sinds kort pas HoeiBoei ontdekt dankzij het forum Vrijheid&Gelijkheid..
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hier Scarlatti. Even naar boven schrollen of deze link gebruiken.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 820#138820
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

thx Ariel!
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Lucas.Hartong heeft zich verdiept in het wereldje van de vleesproducenten.
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=6453
De Wereld van Friesland Foods en Zwanenberg
En wiens naam valt er weer? Van de alleskunner Doekle Terpstra!
De Koninklijke Friesland Group heeft een directeur: Cees ’t Hart. Deze man heeft zijn sporen ruimschoots verdiend bij Unilever als voormalig lid van de executive board Europe. Hoe Unilever denkt over Wilders weten we inmiddels via de uitlatingen van een lid van de Raad van Commissarissen aldaar: Doekle Terpstra.
En wat blijkt: in Cincinnati, Ohio (VS) heeft Zwanenberg het bedrijf van halal spul voor export naar Allahstan. Het kelen van de beesten doen ze niet zelf. Ze kopen slechts het vlees in.
Dan stappen we even over naar de Zwanenberg Food Group. Dit bedrijf hangt samen met Sturko Meat en Zwanenberg Food UK onder de overkoepelende holding Meatpoint. Opmerkelijk is dat Sturko Meat hoofdzakelijk varkensvlees verwerkt; een gruwel voor islamieten. Zou de pressiegroep in Jordanië hiervan op de hoogte zijn?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Wat is dat emailadres van die Friesland Food en die Zwamworstenmakers? Ik ga ook eens in de pen (KB) klimmen :mad:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

[email protected]

[email protected]

Verwacht geen mail terug SDX
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Ariel schreef:[email protected]

[email protected]

Verwacht geen mail terug SDX
THX.
Ik verwacht niks van landverraaiers Ariel. :evil:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

ik las dit net bij het forumGelijkheid&Vrijheid van Crusader:

De Wereld van Friesland Foods en Zwanenberg

Er is nog veel meer te melden dan het gebruikelijke Ons Kent Ons!

Wie iets meer dan normale interesse heeft in bovenstaande twee bedrijven kan zijn hart ophalen aan het Ons Kent Ons netwerk dat dan openbaar komt. Naast de bekende lijntjes tussen de multinationals die ons land telt valt er nog veel meer te openbaren. Een kleine diepte-excursie in de wereld van anti-Wilders adepten.

De Koninklijke Friesland Group heeft een directeur: Cees ’t Hart.
Deze man heeft zijn sporen ruimschoots verdiend bij Unilever als voormalig lid van de executive board Europe.
Hoe Unilever denkt over Wilders weten we inmiddels via de uitlatingen van een lid van de Raad van Commissarissen aldaar: Doekle Terpstra.

In de directie van de Friesland Group vinden we verder de heren Spierings, Boudewijns (afkomstig van Van Nelle), Van Ballegooijen en Priem (afkomstig van BAT).

Een kleurrijk gezelschap dat ongetwijfeld uiterst belangrijke dingen te bespreken heeft omtrent de vergroting van de afzet in het Midden-Oosten.
In de Raad van Commissarissen vinden we de heren Gerritsen, Scheffers en als voorzitter de heer Sybren Attema.
Hij is melkveehouder te Abbega.

Dan stappen we even over naar de Zwanenberg Food Group. Dit bedrijf hangt samen met Sturko Meat en Zwanenberg Food UK onder de overkoepelende holding Meatpoint.

Opmerkelijk is dat Sturko Meat hoofdzakelijk varkensvlees verwerkt; een gruwel voor islamieten. Zou de pressiegroep in Jordanië hiervan op de hoogte zijn?

In de Raad van Commissarissen van de Meatpoint-holding zitten onder andere de heer Wessels (bekend van VolkerWessels), mevrouw Stevers-Van der Laan (bekend van haar eigen bedrijf) en voorzitter Mr. Dost, ex-Heineken, bestuurslid Stichting The Trust en lid van het hoofdbestuur KWF.
Directeur bij Zwanenberg Food Group is Aldo van der Laan, tevens lid van de Raad van Commissarissen bij FC Twente.
Altijd een leuke ambiance om wat te netwerken.

De Zwanenberg Food Group heeft een vestiging in Cincinnati, Ohio (VS) en produceert daar pure halal-vleesproducten onder het nauwlettend toezicht van de Islamic Services of America.

Met prachtige volzinnen worden de hielen gelikt van deze organisatie, om maar het halal-keurmerk binnen te krijgen waardoor naar het Midden-Oosten kan worden geëxporteerd:

“We value our relationship with Islamic Services and they have been supportive through inspecting our facility and verifying our practices. But, most importantly, they provide us access to supplies of meat that have been slaughtered under the strict interpretations of Halal that they advocate”, aldus de Amerikaanse website *).

Wie enig weet heeft van de omstandigheden waaronder dieren halal worden geslacht, zal nooit meer een product van Zwanenberg Food Group kopen.
Zwanenberg benadrukt echter dat zij niet zelf slacht, maar vlees inkoopt bij partners:

“It is reassuring to know that the supply chain we choose to work with has also recognized the seriousness of collaborating (nota bene!) with a strict and knowledgeable certification service such as Islamic Services”.

Men houdt de handjes fijn zelf schoon, maar het resultaat is hetzelfde.

Opnieuw zeer opmerkelijk dat een holding aan de ene kant dus blijkbaar in staat is halal-voedsel te presenteren in het Midden-Oosten, terwijl het tegelijkertijd varkensvlees verwerkt in haar producten.
Hoe hypocriet kan men zijn?

Ondertussen tettert Zwanenberg haar boodschap luid en duidelijk de wereld in:
“We are proud to offer our Halal distributors the use of the seals of Islamic Services on their labels. The Halal consumer can know that the product they are considering for purchase in the market has been produced by a company that respects their beliefs and takes great care to provide a product prepared with that responsibility foremost in mind”.

Hoeveel dieper kan een bedrijf door de knieën zakken om haar producten maar aan de halal-man te krijgen?

En: kan iemand even de pressiegroep in Jordanië mailen?

*) http://www.zwanfood.com/Halal.aspx

Bron: VrijeVolk
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

En: kan iemand even de pressiegroep in Jordanië mailen?
Das een idee :idea:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Joannes
Berichten: 332
Lid geworden op: do apr 19, 2007 10:55 am
Locatie: Brabant
Contacteer:

Bericht door Joannes »

Gemaild aan Zwanenberg:

Geachte heer/mevrouw,

Na de berichten uit de pers, moet u zich toch wel schamen, op deze stoel?

Ik vrees het voordeel dat uw bedrijf probeert te behalen, het begin van het eind zal zijn voor uw bedrijf.
Erg spijtig voor al uw collega's, die niet om hun mening gevraagd is.


Groet, Joannes
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Mijn mail in dikke vette letters :
Geachte,


Na het lezen van de berichten in de pers veronderstel ik dat U zich diep moet schamen voor het verraden van het Nederlandse Volk, voor het prijsgeven van onze 'vrijheid van meningsuiting', voor het verkwanselen van onze waarden en normen, voor het hebben van totaal geen moraal, voor het, als een hoer, verkopen van onze democratie!
Ik begrijp best dat dit niet de eerste mail is die U krijgt en vanzelfsprekend niet de laatste, ik verwacht dan ook geen antwoord.
Ik wil U wel even laten weten dat ik vanaf nu, AL Uw producten zal boycotten en samen met mij vele vele mensen die de vrijheid van meningsuiting wél nauw aan het hart ligt en zich niet verkoopt als een hoer aan achterlijke dictatoriale landen die, omdat ze toevallig niks beter te doen hebben, mensen, 'gekozen volksvertegenwoordigers', gaan bedreigen.
Ik wil U ook laten weten dat ik en velen met mij, nooit zullen toegeven aan censuur en dhimmytude.
U verkwanselt ONZE vrijheden!!!
Maar WIJ lusten GEEN kaas meer van U
Ook raad ik U aan even op onderstaande link te klikken, een héél verstandig persoon die dit geschreven heeft!


Hopelijk gaat Uw firma bankroet!

http://www.elsevier.nl/opinie/weblog/as ... index.html

Ik wens U géén prettige dag
.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

ah.. ik voel zomaar een glimlach op mijn gezicht komen na het lezen van deze berichten.. ik geloof dat ik nu wel kan gaan slapen...

dit hert in de lichtbak.. deze roepende in de woestijn.. op eigen terrein dan... beschamend overigens.. wat zegt zoiets over jezelf hè dat mensen met wie je omgaat zo helemaaaal NIET denken hierover of ook niets opzoeken of gaan onderzoeken...

werd vandaag nog gevraagd of ik toevallig vanochtend naar ned 2 ah kijken was.. het antwoord van mij was ja en ik zei dat ik gelukkig zag dat het een opname van 2003 of 2004 was en ik hoopte dat men inmiddels tot inzicht was gekomen dat ze er volledig naast zaten...

ik zal dadelijk nog even gaan kijken van wanneer die video's zijn die ik dus GISTEREN pas heb kunnen bekijken...

ik zet t er maar weer ff bij.. t KAN NIET genoeg vermeld worden.. :)
http://video.google.com/videoplay?docid ... 5775858867

volledige film van 1 uur en 39 minuten Nederlands ondertiteld

Geef de link zoveel mogelijk door! dit zou op de scholen moeten onderwezen worden.

meer info over de medewerkers en de film:

http://www.whatthewestneedstoknow.com/

http://nl.youtube.com/watch?v=nTdpRGIG4w8
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

ah ja ik zie t al gelùkkig!! 2008! dus die zieltjes van vanochtend van ned 2 met die uitzending vd vpro 'haben es damahls noch nicht gewusst'

DetailsOpmerkingenMeer van gebruikerIslam: What the West Needs to Know -- Dutch subtitles - 98 min - 28 mrt. 2008
Quixotic Media - www.WhatTheWestNeedsToKnow.com


(346 Beoordelingen) Beoordelen:

Everything you've always wanted to know about Islam but were afraid to ask. The feature documentary that discovers the basis of Muslim viole...alles » Everything you've always wanted to know about Islam but were afraid to ask. The feature documentary that discovers the basis of Muslim violence in the Koran and the life of Muhammad. Subtitled in Dutch. jihad terror fitna«

DelenProbleem melden
Video insluiten


ik heb het ws al gevraagd maar is er pleeeaaase IEMAND die weet hoe ik deze video op dvd of cd rom kan zetten(branden)? manlief is er al mee bezig geweest maar weet kennelijk niet hoe het moet...

ciao!

die Erdal Cassatie zie ik net he.. DHKPC, die moet opnieuw gedaan worden is dus WEL een terroristische organisatie in Antwerpen.. hè hè zou dit een kentering kunnen betekeken ?
o ja en ik las ergens dat in België je de gevàngenis in draait als je volgens who ever, racistische uitspraken zou doen??? tsss... en al die sissende Marokkanen dan? en die terminologie die ZIJ gebruiken?? is wel ff off topic dit maar zoek het morgen wel op en plak het daar wel neer dan...

nou ga ik echt slapen!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Boycot Nederlandse waar breidt zich uit

Van onze verslaggever Rob Vreeken
gepubliceerd op 25 juni 2008

AMMAN - De boycot van Nederlandse en Deense producten in Jordanië wordt uitgebreid naar andere Arabische landen. Afgelopen weekeinde werd in Dubai een boycotcomité opgericht met hulp van de Jordaanse actievoerders, zegt hun voorzitter, Zakaria Sheikh. Vanuit Dubai zal de hele Golfregio worden bestreken. Eind deze week gaat Sheikh naar Caïro om ook daar de vorming van een afdeling van The Messenger of Allah Unites Us voor te bereiden.

Het comité in Jordanië heeft volgens de voorzitter contact gezocht met de Internationale Campagne tot Verdediging van de Profeet, die in 2005 werd opgericht na de publicatie van de Mohammed-cartoon in de Deense krant Jyllands-Posten. De samenwerking zou vorige week zijn beklonken.

Sheikh zegt adhesiebetuigingen uit een groot aantal moslimlanden te hebben ontvangen. Na Egypte zal het Jordaanse comité ook in andere landen in de regio partners zoeken, maar hij zegt niet overhaast te werk te willen gaan. ‘We willen geen banden met politieke organisaties, noch met mensen die geweld propageren. Geen extremistische imams’, aldus Sheikh.

Mensen en organisaties die willen samenwerken met The Messenger of Allah Unites Us, mogen volgens de voorzitter alleen gebruik maken van economische, publicitaire en juridische drukmiddelen. Het comité zegt vooral te streven naar internationale wetgeving om het kwetsen van religieuze gevoelens te verbieden.
BRON!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik verkoop wel mijn voorraad, anders kost het me geld’

REPORTAGE, Van onze verslaggever Rob Vreeken
gepubliceerd op 24 juni 2008

amman - Nog niet iedereen in Jordanië is op de hoogte van de boycot van Nederlandse producten. Maar dat kan niet lang duren.

Eén ding wordt wel duidelijk tijdens een verkenningstocht door de winkelstraatjes van Al Nasr, een druistige volkswijk in het oosten van Amman: iedereen in Jordanië weet van de boycot van Deense producten. Dat nu ook Nederlandse producten worden getroffen, is nog niet overal doorgesijpeld, maar lang kan dat niet duren. In heel veel winkels hangen de affiches en flyers, en overal is dat de nieuwste versie – die met de logo’s van onder meer KLM en Philips.

Duidelijk wordt ook dat de boycot met overtuiging wordt gesteund door de grote meerderheid van de Jordaniërs, althans van de Jordaniërs in het arme Oost-Amman.

In de supermarkt Al Najah, een buurtkruidenier aan de Nasr-straat, is Maher Said zeer stellig: bij hem géén Deense en Nederlandse producten. ‘De klanten vragen er trouwens toch niet om’, zegt de eigenaar. ‘We worden boos als de Profeet wordt beledigd. We hopen dat de Denen en de Nederlanders veel geld verliezen.’

Said weet precies om welke producten het gaat, hij bezit een poster van het comité The Messenger of Allah Unites Us.

‘Hier, Sun Quick, een Deense vruchtendrank. Die verkocht ik veel. Nu niet meer.’

Maar wat is dat? Daar, achter hem in de koelvitrine? Een stapel Vonk-kaas, van Eyssen in Oosthuizen! Die staat wel degelijk op het affiche.

Said grijnst betrapt. ‘Die had ik al ingekocht. Ik verkoop wel mijn voorraad, anders kost het me geld.’ En akkoord, hij heeft ook nog wat blikken lunchvlees van Zwan, 3 dinar à 850 gram.

De steun voor de boycot beperkt zich niet tot kruideniers. Ook in de schoenenwinkel Zaharet, een eindje verderop, prijkt het affiche. Geen Hollandse klomp is er te vinden, maar de jonge verkopers verdringen zich om de lekkernijen aan te wijzen waar ze zich tot voor kort, als ze op hun woord geloofd mogen worden, ongans aan vraten.

‘Hier, fantastische biscuit’, zegt de 24-jarige Amjad, wijzend op het logo van ‘Rich Country Style’-boterkoekjes. ‘Ik raak ze niet meer aan.’

Zo gaat het bij elke winkel hier in Al Nasr. Iedereen kent de cartoon-affaire. De naam ‘Geert Wilders’ zegt niemand iets, maar bij de woorden ‘film Fitna ‘ gaat menig lampje branden.

Bijna overal hangt een flyer of een poster. Hoe dat zo gekomen is, blijkt bij een bezoek aan de Jeruzalem-supermarkt. Kruidenier Jalal Jacub Mousa (54), een vrome moslim, haalt een stapel affiches tevoorschijn. Hij heeft ze in deze buurt verspreid, samen met een ‘team’. ‘In alle buurten in Oost-Amman is zo’n team’, zegt hij.

Het comité The Messenger of Allah Unites Us heeft een effectieve campagne opgezet. ‘Ze zijn goed georganiseerd’, zegt verslaggeefster Linda Hindi van The Jordan Times.‘En ze krijgen veel financiële steun.’ Hindi voorziet dat de campagne ‘heel, heel lang’ gaat duren. ‘Deze mensen zijn zéér vasthoudend.’ Zeker is dat de boycot volop steun geniet. Dat wil, nogmaals, zeggen: in oostelijk Amman. In de moderne Carrefour in West-Amman ligt de Deense kaas ongestoord naast het schap met ‘Holand cheese’. ‘We bouwen het af’, zegt manager Tony El Rechdan geruststellend.

‘In Oost-Amman is de steun vrijwel algemeen’, zegt Hindi. ‘In West-Amman niet. Daar trekt men zich er weinig van aan.’ Waar Oost-Amman staat voor volks, arm en religieus, staat West-Amman voor welgesteld, liberaal, ontwikkeld.

Van geweld moet volgens haar in Oost-Amman niemand iets hebben, maar de mensen vinden het mooi als ‘degenen door wie ze zich altijd bespot voelen, zelf ook eens pijn lijden’ – het Westen dus.

Maar laat niemand denken dat de gewone man in Oost-Amman iets tegen Nederlanders heeft. ‘We haten alleen jullie regering, niet jullie’, lacht kruidenier Mousa, en vriendelijk geeft hij een flesje fris cadeau.

In de Al Najah-supermarkt kent niemand Geert Wilders, maar wel – en alle mannenduimen gaan vrolijk omhoog – ‘Van Basten, Gullit.’ En natuurlijk, voegt Maher Said eraan toe: ‘Hiddink!’
BRON!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Nederland houdt niet van Geert. Nee, echt niet


U dacht dat het gedoe om die film wel zo’n beetje voorbij was? Dat het uiteindelijk allemaal wel meeviel met de gevolgen voor het Nederlandse bedrijfsleven. Mis. In Jordanië worden Nederlandse bedrijven gedwongen advertenties te plaatsen. Strekking: Nederland houdt niet van Geert.

De krantenconcerns in Jordanië zullen het wel kunnen waarderen, die actie van Zakaria Sheikh van het comité The Messenger of Allah Unites Us. Meneer Sheikh vindt dat Nederlandse bedrijven in grote advertenties onomwonden afstand moeten nemen van de man die in het Midden-Oosten bekend staat als ‘Geert Welders’.

Injectie
Ook de omzetcijfers van Nederlandse kranten zullen de komende tijd een flinke injectie krijgen als het aan meneer Sheikh ligt. Want nadat bedrijven netjes het Jordaanse publiek hebben uitgelegd dat ze de ideeën van Wilders verwerpen, moeten ze dat ook nog even in eigen land doen. Duidelijkheid voor alles.

Zwarte lijst
Doen ze dat niet, dan worden de producten van die bedrijven geboycot. Zo simpel is het volgens meneer Sheikh: ben je niet tegen Geert Wilders, dan ben je tegen ons. En ‘ons’ is zo’n beetje de gehele Arabische wereld, zegt meneer Sheikh. KLM, Philips, Friso en Milupa weten er alles van: zij staan inmiddels al op het zwarte lijstje.

Solidariteit
Daar hadden ze bij de worstmakers Zwanenberg en de kaasmakers Friesland Foods niet zo’n trek in. Ze kozen eieren voor hun geld, en plaatsten advertenties waarin ze solidariteit betuigden ‘met de campagne van The Messenger of Allah Unites Us in zijn streven naar internationale wetgeving tegen elke belediging van alle religies, inclusief de Islam en Profeet Mohammed (Vrede Zij Met Hem).’

Heftig
In Jordanië viel die boodschap waarschijnlijk wel goed. In eigen land wat minder, blijkt uit heftige reacties op diverse fora. De twee bedrijven die gehoor gaven aan de oproep van meneer Sheikh worden inmiddels ook bestookt met mailtjes waarin klanten aangeven even helemaal geen trek te hebben in de producten van Zwanenberg en Friesland Food. Een boycot in eigen land, na een poging om een boycot in Jordanië te voorkomen. Kan toch niet helemaal de bedoeling zijn.

Bizz.nl
Patrick Pouw
23 juni 2008
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Waarom boycotten jullie 't? Is het niet een beetje teveel van het goede.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Waarom boycotten jullie 't? Is het niet een beetje teveel van het goede
Sinds de cartooncrisis drink ik Carlsberg en Deense kaas, koop geen produkten uit de Islamterritoria meer. Geen Marokkaanse wijn en geen Marokkaanse Cavaillons.
De Nieuwe versterker die ik wil kopen, zal waarschijnlijk nu een Philips worden.
Van bovengenoemde firmas lagen er al geen produkten in mjin winkelmandje, aan boycott kan ik niet meedoen.

Het kan nog meer. We zouden alle uitvoer naar de Islamterriroria kunnen staken. Buiten de door Moslims zo begeerde wapens misschien. Het zou te onmenselijk zijn, Moslims niet te helpen mekaar naar het paradijs te sturen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:Waarom boycotten jullie 't? Is het niet een beetje teveel van het goede.
Dit is je land toch niet? Marokko is toch niet in de problemen? Of Marokkaanse bedrijven die onder druk van dictatoriale Nederlandse clubs toegeven dat jezus de enige ware is?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

waarom we boycotten?? mijn GOD, de vrààg alleen al..

dit is het allermìnste wat we kunnen doen.. beter zou zijn een algehele stillegging vh land en 'de huidige regeringspartijen' al laten treden en enkele nieuwe wetten toevoegen en werkelijk àlle moslims het land uit, het is in die enorme hoeveelheid onbegonnen werk te zien wie wel ok is en wie niet.. en trouwens.. voor hoe làng ok?? tot de hand die 'hem' voedt afgehakt wordt? of iig de behoefte daartoe gevoeld wordt..

dan het 'eigen white trash.. hóp óp naar heropvoedingskampen die onder GOED toezicht staan zodat er geen pedofielen of sadisten eens 'lekker' zich daar op kunnen uitleven... en als het niet te verbeteren is die makkers.. tsja dan levenslange opsluiting met onder toezicht arbeid OP hetzelfde omheinde terrein.

dan alle smerige drugs onder de tabakswet zodat we ze meteen daaropvolgend kunnen verbieden en dus strafbaar maken..

advocaten strafbaar stellen voor hun zoeken naar mazen in de wet zodat de wet verkracht kan worden.. ze moeten dus wettelijk verplicht worden idd te zoeken naar de gaten in de wet en dat melden en dan onmiddellijk die waterdicht legaal juridisch perfect dicht te timmeren..

alle 'overheidsfiguren' die zich verrijkt hebben ten koste vd belastingbetaler, wij dus, strafbaar stellen en terugbetaling eisen al moeten ze alle persoonlijke bezittingen daardoor verliezen tot op het minimale wat je nodig hebt, tafel, stoel, bed en ms een koelkast ivm de temperatuur en laten werken met inname van salaris tòt het allemaal terugbetaald is.. en na het lezen van gisteren avond hier weer alleen al over de PvdA èn de CDA.. en het frauderende gedrag vd gemeente Amsterdam die miljarden de afgelopen jaren heeft 'weggesluisd' denk ik dat we binnen de kortste keren een leuk 'saldootje' hebben opgebouwd..

àfgelopen met al die 'voordeeltjes' zodat ze al ziende dikker en dikker kunnen worden kennelijk... kijk maar alleen al eens naar JPB.. die heeft toch ook inmiddels een grotere maat pak moeten aanschaffen..

t VOORBEELD moeten ze geven! ik kan nog wel ff doorgaan... ms ff iemand anders mijn schrijfpennetje overnemen? kunnen we het bundelen en aan Geert Wilders doorgeven..

fijne dag hopelijk...
begin me zelfmoord steeds meer voor te stellen dat je daartoe komen kunt eerlijk gezegd.. nu nog de vraag hoe want een held ben ik niet echt.. graag zonder pijn.. en zonder stikken of een viezige mess achterlatend zoals poep en pies om me heen..

of idd zoals zovelen doen.. de kop in het zand steken en hopen dat je dood bent vòòr het wèrkelijkheid wordt...
Plaats reactie