Het CDA, Verhagen, en hun visie op de PVV.

Ariel

Re: Verhagen praat als Wilders!

Berichtdoor Ariel » Vr Jul 01, 2011 12:59 am

Nou, ik heb gekeken en ik ben niet onder de indruk.
Verhagen hield zijn gewoonlijke wollige praatje , en draaide om het probleem heen
Hij kwam niet verder dan “we moeten het benoemen, en het niet overlaten aan populisten, maar wat hij wilde benoemen kwam er niet echt uit.
Het enige wat ik begrijp is dat hij net zo populistisch is als Geert Wilders, want de reden dat hij wil benoemen is omdat hij zijn kiezers terug wil trekken. Verhagen heeft dus electorale zorgen .
Ik ben bang dat zijn weggelopen kiezers niet diep onder de indruk van zijn betoog zullen zijn. Laat hij eerst maar beginnen met benoemen, misschien komt het dan nog goed met het CDA. Maar voorlopig spreekt het CDA nog met twee tongen, dus….

BTW. Ik ga jouw topic samen voegen met een ander draadje Zwartmeer.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Zwartmeer

Re: Verhagen praat als Wilders!

Berichtdoor Zwartmeer » Vr Jul 01, 2011 1:01 am

Ariel schreef:Nou, ik heb gekeken en ik ben niet onder de indruk.

Die neger, ik ben zijn naam kwijt, vertelde het goed!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.

Ariel

Re: Verhagen, het CDA en hun visie op de PVV.

Berichtdoor Ariel » Vr Jul 01, 2011 1:07 am

Ja, die was ook niet onder de indruk van verhagen, maar ik denk dat hij het verder niet met hem eens is wat betreft de multiculturele samenleving. Volgens mij wil die man meer multiculti.

Hier is de uitzending terug te kijken.

http://www.eo.nl/programma/knevelenvand ... e=12546457
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Re: Verhagen, het CDA en hun visie op de PVV.

Berichtdoor Ariel » Vr Jul 22, 2011 1:35 pm

Kabinet problematiseert de aanwezigheid van migranten

GISELA MOHANLAL | LID CDA-KERNGROEP KLEURRIJK − 21/07/11

De samenleving is en blijft gekleurd. Het kabinet moet inspireren tot respect voor iedereen, niet krampachtig straffen en corrigeren.
Met het kabinet vind ik dat migranten zelf verantwoordelijk zijn voor het succes van hun inburgering. Kiezen voor Nederland als land van permanent verblijf, betekent ook de consequenties van die keuze aanvaarden.

Daar hoort bij via eigen bekostiging opdoen van kennis en vaardigheden ter wille van de zelfredzaamheid, en je verbinden aan de samenleving door deelname aan onderwijs, arbeid en maatschappelijke organisaties.

Dit uitgangspunt behoeft wel enige nuancering. Voor de groep die niet in staat is zelf verantwoordelijkheid op te pakken, blijft ondersteuning van overheidswege geboden (bijvoorbeeld gehandicapten uit de eerste generatie).

Ook is voor het 'kunnen meedoen' ontvankelijkheid nodig: een samenleving die bereid is bruggen te bouwen vanuit het gevoel van 'u bent welkom'. Helaas gaat het kabinet hieraan voorbij en legt het de verantwoordelijkheid voor het succes van inburgeren eenzijdig bij de migrant.

De notie van het kabinet dat de Nederlandse samenleving door de komst van migranten wel verandert, maar 'niet uitwisselbaar is voor welke samenleving dan ook', snijdt weinig hout. Niemand, ook niet de migrant, verwacht dat de Nederlandse samenleving uitgewisseld dient te worden voor een andere samenleving.

Wel mogen migranten, in het licht van hun inburgeringsinspanningen, verwachten dat het kabinet voorwaarden schept en - niet onbelangrijk - een klimaat creëert waarin succesvolle verbindingen tussen culturen mogelijk worden. Dat kan door het benutten van de kracht die binnen de migrantengemeenschap zelf aanwezig is. Maar ook door vast te leggen dat grondrechten niet in gevaar komen.

Mensen behoren respectvol met elkaar om te gaan, ongeacht kleur of geur. Het kabinet zou daartoe moeten inspireren. Opmerkingen als "Keer op keer blijkt dat veel Nederlanders de etnische en culturele diversiteit als een bedreiging ervaren", voegen onnodige emotie-ballast toe aan de, ook door mij gedeelde opvatting dat 'meedoen' - zonodig via sancties - verplicht is.

Teleurstellend is dat het kabinet de aanwezigheid van migranten problematiseert, ook van hen die het wel gelukt is om hun weg in de samenleving te vinden en op een enthousiaste manier hun bijdrage leveren aan de welvaart in brede zin van dit land.

Ervaringen wereldwijd leren dat diversiteit bevolkingsgroepen nieuwe kansen biedt en een samenleving verrijkt, maar die meerwaarde verzilveren vraagt om 'excellent management', ook vanuit de politiek. Door voorbij te gaan aan de kansen en de focus eenzijdig te leggen op de problemen bouwt het kabinet geen bruggen, maar drijft culturen uit elkaar.

Angst voor bedreiging vanuit de islam betekent niet dat alle moslims als gevaar moeten worden behandeld. De islam is blijvend. De komst van moslims tegengaan via instrumentaria als streng, restrictief beleid en wetgeving, is kiezen voor de gemakkelijkste en ook meest ineffectieve weg. Hier moet je verbinden.

Voor het CDA ligt daar een kans, maar ook een verantwoordelijkheid. Bruggen bouwen en de verbinding zoeken is bij uitstek een rol die christen-democraten is toevertrouwd, maar ook goed rentmeesterschap. Praktisch vertaald betekent dit dat volgende generaties niet mogen worden opgezadeld met een verscheurd land.

De samenleving zal altijd multicultureel blijven. We moeten daarom leren flexibel te zijn. Het kabinet moet dat faciliteren en enthousiasmeren, niet verkrampen in normatieve en correctieve instrumentaria. Het gaat ook om het managen van sentimenten binnen de samenleving.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederlan ... nten.dhtml

Typisch links CDA-verhaal van de kleurrijke Gisella Mohanlal. De immigratie wordt ons door de strot geduwd, en nu moeten we ook nog eens verplicht bruggen gaan bouwen en ander culturen accepteren . De regering en zeker het CDA had eerder moeten na denken of deze immigratie werkelijk zo goed voor ons land was. Het is niet de schuld van de bevolking dat ons nageslacht straks opgezadeld zit met een verscheurd land.

Zwartmeer

Re: Het CDA, Verhagen, en hun visie op de PVV.

Berichtdoor Zwartmeer » Vr Jul 22, 2011 2:20 pm

Met het kabinet vind ik dat migranten zelf verantwoordelijk zijn voor het succes van hun inburgering. Kiezen voor Nederland als land van permanent verblijf, betekent ook de consequenties van die keuze aanvaarden.

Daar hoort bij via eigen bekostiging opdoen van kennis en vaardigheden ter wille van de zelfredzaamheid, en je verbinden aan de samenleving door deelname aan onderwijs, arbeid en maatschappelijke organisaties.

Voor wie is dit nou bedoeld? Tegen wie hebben ze het? De immigrant die dit niet kan lezen? Of is het voor ons autochtonen bedoeld? Zo van we zijn goed op het huis aan het passen. Of is het een waarschuwing voor mensen die hier naar toe willen komen?
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.

Manon

Berichtdoor Manon » Vr Jul 22, 2011 2:56 pm

Zolang er geen verplichting + bestraffing komt op inburgering en de weigering, zolang er geen "blue card" systeem komt waarbij je éérst moet aantonen dat je ingeburgerd bent (werk hebt, de taal spreekt) alvorens een vaste verblijfsvergunning te krijgen, tot dan is deze boodschap enkel bedoeld om de autochtonen het gevoel te geven dat ze er iets aan gaan doen.

(too little too late in ieder geval. ze overspoelen onze steden en ik hoor ze NOOIT JAMAIS NIEMAALS Nederlands spreken tegen hun obligate kroost ).
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Monique

Berichtdoor Monique » Vr Jul 22, 2011 3:23 pm

Wat mij opvalt is dat het altijd over DE Immigranten gaat.

Volgens mij is er helemaal geen probleem met DE Immigranten maar slechts met 1 bepaalde groep immigranten.
Wanneer het not done is om de werkelijke problemen te noemen... hoe wil je die dan in hemelsnaam oplossen?

Stel je voor dat artsen zo zouden handelen:
- mevrouw u heeft problemen met DE virussen
- welk virus is dat dokter en wat is de remedie?
- mevrouw, ik mag u niet vertellen om welk virus het gaat maar uw lichaam al zich moeten aanpassen aan ALLE bekende virussen.
:roll2:
Amorele atheistische nitwit

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Jul 22, 2011 4:57 pm

" Ervaringen wereldwijd leren dat diversiteit bevolkingsgroepen nieuwe kansen biedt en een samenleving verrijkt,... "

Ze zal wel niet de bevolkingsgroep van de linkse mensen bedoelen die een boterham verdienen in de asiel- migratie en inburgering industrie?
Maar wat dan wel? Waar is die verrijking zichtbaar? Geimporteerde Joden in Israel hebben de zaak daar verrijkt. Maar verder?
Maar er is een ontsnappingsclausule achteraan de zin:
"...maar die meerwaarde verzilveren vraagt om 'excellent management', ook vanuit de politiek".
En laat dat nu nergens het geval zijn.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Terug naar “Nederland”