Ritueel slachten

Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ritueel slachten

Bericht door Mahalingam »

Wie zijn de echte vrienden van Israël? Wij van Krapuul (voor uw dagelijkse dosis demonisatie) natuurlijk. Hoe zit dat?
De Goede Linkser is tegen slachtverbod (net zoals, hoera, hoera, de VVD fractie in de eerste kamer die ook het licht heeft gezien) want dat is racistisch.
Echte vrienden van Israël voeren niet zomaar een verbod op ritueel slachten in. De PVV wel…
zo luidt de kop. En het zit zo:
als je pro-Israël bent, dan ben je ook pro-semitisch. De PVV wil niet dat Joden ritueel slachten en zijn dus vermomde antisemieten. Altijd wel gedacht. Vermomde nazi's zijn het met verdrongen jodenhaat.
Maar de redenering is symmetrisch:
Als je anti-Israél bent dan ben je ook anti-semitisch.
http://www.krapuul.nl/blog/54762/echte- ... e-pvv-wel/
Laatst gewijzigd door Mahalingam op za okt 22, 2011 2:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ritueel slachten

Bericht door King George »

Krapuul pro-Israel? Het kan verkeren... Nou Hetzuur van Jeroen de Kreek nog :roll2:

Voor wie niet weet wie Jeroen de Kreek is:




Jeroen de Kreek was ook die Sharia advocaat in het politieke proces, in die linkse inquisititie tegen Geert Wilders:

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ritueel slachten

Bericht door Manon »

Vrijheid van godsdienst belemmeren of een onderdeel ervan verbieden, blijft gevaarlijk voor de samenleving en de toekomst."
De vrijheid van godsdienst is ONDERGESCHIKT aan de bestaande wetten en niet andersom!

Als er morgen een godsdienst komt binnenwaaien die het onverdoofd vermoorden van de vader van het kind verplicht bij de geboorte, dan zie ik diezelfde mensen dus op straat komen om te eisen dat een verbod op die vadermoorden de vrijheid van godsdienst belemmert en bijgevolg gevaarlijk is voor de samenleving en de toekomst???? [c045.gif]
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Ritueel slachten

Bericht door Zwartmeer »

D66-raadslid Fatima Kalai-El Mousaoui uit Waddinxveen vindt dat het besluit eigenlijk gebaseerd is op emotie. "In de politiek moet men veel stukken lezen en informatie vergaren om tot een goed besluit te komen. Voor het besluit over een verbod op ritueel slachten, krijgt men een eenzijdig verhaal en dat is het verhaal van de dierenpartij."
Dit krijg je nou als je domkoppen laat studeren. Gebaseerd op emotie zegt ze. Het klinkt zo mooi intellectueel. Juist het ritueelslachten is op emotie gebaseerd en wat de dierenpartij wil is komt voort uit feiten en verstand...
Een raadslid uit Venlo, Aissa Meziani, heeft vanwege het onderwerp zijn partij inmiddels verlaten. Hij laat weten dat hij juist vanwege het slachtverbod is overgestapt van GroenLinks naar het CDA. De Tweede Kamerfractie van het CDA stemde tegen het verbod op ritueel slachten.
Nou daar zal het CDA blij mee zijn. En GL nog meer langzamerhand. Wat Denken ze nou wat het wezen van GL is, verdoofd of onverdoofd slachten?
Handhaving verbod
Ook over de handhaving van het verbod op onverdoofd slachten zijn twijfels. Talip Aydemir, raadslid van de PvdA in Arnhem, zegt dat op allerlei manieren geprobeerd zal worden om toch halal te slachten. "Ik zie de inspectiedienst niet tijdens alle slachtingen toekijken. Het zal vergelijkbaar zijn met het verbod op roken in de horeca. Vrijheid van godsdienst belemmeren of een onderdeel ervan verbieden, blijft gevaarlijk voor de samenleving en de toekomst."
Blijkbaar lukt het de moslims, die maar een klein groepje in de samenleving vormen, wel om grote bedrijven als FrieslandCampiena te controleren of al die zijn producten, zoals afgesproken is, halal zijn. Dan moet het omgekeerde toch zeker ook lukken? Ik weet dat we met moslims van doen hebben anders zou ik zeggen je bent toch niet verplicht vlees te eten?
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op za okt 22, 2011 2:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ritueel slachten

Bericht door Manon »

Talip Aydemir, raadslid van de PvdA in Arnhem, zegt dat op allerlei manieren geprobeerd zal worden om toch halal te slachten
Dus als de wet hen niet aanstaat, dan overtreden we die toch gewoon?

Ik betaal niet graag belastingen, dus ga ik het verschuldigde bedrag wel stelen van mijn Marokkaanse buur! dat zal hen leren me zoveel te laten betalen?
Of, ik ben gehaast, dus rijd ik lekker door het rood! moeten ze zich maar aanpassen.

Het begrip "rechtstaat" is nog niet doorgedrongen in de Allahlanden denk ik.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ritueel slachten

Bericht door KevinB »

circe schreef:Dus als de wet hen niet aanstaat, dan overtreden we die toch gewoon?

Ik betaal niet graag belastingen, dus ga ik het verschuldigde bedrag wel stelen van mijn Marokkaanse buur! dat zal hen leren me zoveel te laten betalen?
Of, ik ben gehaast, dus rijd ik lekker door het rood! moeten ze zich maar aanpassen.

Het begrip "rechtstaat" is nog niet doorgedrongen in de Allahlanden denk ik.
Dat is niks nieuws natuurlijk, dat moslims van allerlei origine doodleuk de wet niet naleven als die hun niet aanstaat.

Ook niet als het aankomt op ritueel slachten, lijkt me. Het is quasi zeker dat er ook in het verleden al rituele thuisslachtingen zijn gebeurd, en ik kan me goed voorstellen dat dat nu weer zal gaan gebeuren.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ritueel slachten

Bericht door mercator »

KevinB schreef: Ook niet als het aankomt op ritueel slachten, lijkt me. Het is quasi zeker dat er ook in het verleden al rituele thuisslachtingen zijn gebeurd, en ik kan me goed voorstellen dat dat nu weer zal gaan gebeuren.
Het schaap gaat met de lift het flatgebouw naar boven, daar wordt het in de badkuip geslacht en het afval wordt over het balkon naar beneden gegooid, waar de stedelijke reinigingsdienst het komt ophalen. Zo gaat dat in de "verrijkte" wijken van Antwerpen, Linkeroever en Luchtbal.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Ritueel slachten

Bericht door Zwartmeer »

Hoe dan ook moet een dier dat ze opvreten eerst de strot doorgesneden zijn. Ik heb het al vaker gezegd dat het toch eigenlijk raar is dat de islam wel slachtregels mbt dieren geeft maar niet voor mensen. Je kunt ze ophangen, van hoge gebouwen gooien, onthoofden, stenigen, voor de krokodillen gooien zoals Idi Amin deed, of een kogel door de kop jagen zoals deze week Khadafi overkwam, of in vierendelen met kamelen zoals Mohammed placht te doen. Dit zijn allemaal islamitische methoden. Als het mensen betreft wordt alles aan de menselijk fantasie overgelaten en the sky is the limit.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ritueel slachten

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef:Wie zijn de echte vrienden van Israël? Wij van Krapuul (voor uw dagelijkse dosis demonisatie) natuurlijk.
http://www.krapuul.nl/blog/54762/echte- ... e-pvv-wel/
Krapuul.nl, ach ja...ik schreef daar ook s een blauwe maandag op. Het is braaklust-opwekkend wat je daar allemaal te lezen krijgt. Volgepend door pseudo-intellectuelen die mei68 mentaal niet overleefd hebben.

k Heb nu voor de aardigheid s gekeken, er staat ook een artikeltje waarin zakkenrollen als een legitieme en eerbare manier van je kost verdienen wordt aangeprezen.
Maar zelfs dat zou te veel moeite zijn voor de modale Krapuul lezer en/of schrijver, die zit thuis van zijn uitkering te genieten en hoeft zelfs de straat niet op om te stelen :D .
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Daisy
Berichten: 100
Lid geworden op: ma okt 31, 2011 5:52 pm
Locatie: veluwe

Re: Ritueel slachten

Bericht door Daisy »

Gazet van Antwerpen: voorpagina 5-11-11. Niet te vinden, maar het was op het Late nieuws van Belgie.

Verdoving bij rituele slachting verplicht :rock: :rock: :rock:


Afbeelding
Oordeel niet te vlug
Gebruikersavatar
Daisy
Berichten: 100
Lid geworden op: ma okt 31, 2011 5:52 pm
Locatie: veluwe

Re: Ritueel slachten

Bericht door Daisy »

gevonden: Antwerpen

Verdoving ook verplicht bij rituele slachting

De Raad voor Dierenwelzijn heeft al vorig jaar in een unaniem advies gevraagd om ook bij rituele slachtingen dieren verplicht te verdoven. Maar bij gebrek aan een volwaardige regering ligt dat advies onaangeroerd op het bureau van minister voor Volksgezondheid en Dierenwelzijn Laurette Onkelinx (PS).

Zondag vindt het Offerfeest plaats. Voor die gelegenheid stelt de stad Antwerpen voor het eerst een slachtlijn ter beschikking waar de schapen eerst worden verdoofd voor ze ritueel worden gekeeld en doodbloeden. Maar de moslimgemeenschap verzet zich tegen dit initiatief, en is zelfs een boycotactie tegen het verdoofd slachten gestart.

"Spijtig dat deze discussie nu weer op de spits wordt gedreven", zegt professor Dirk Lips, voorzitter van de Raad voor Dierenwelzijn en van de werkgroep rond onverdoofd ritueel slachten binnen die raad. "Wij hebben na gesprekken met de islamitische en joodse gemeenschap al in 2010 unaniem gevraagd om de wet van 1986 aan te passen en de uitzondering, dat dieren bij religieuze rituelen zonder verdoving mogen worden gedood, te schrappen. Er is alleen nog politieke wil én vooral een regering nodig om dat advies te volgen."

De Raad voor Dierenwelzijn geeft advies aan de minister van Volksgezondheid. In dit federale adviesorgaan zetelen professoren, vertegenwoordigers van dierenrechtenorganisaties, producenten, handelaars en consumenten.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid ... hting.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Oordeel niet te vlug
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ritueel slachten

Bericht door Manon »

De Raad voor Dierenwelzijn heeft al vorig jaar in een unaniem advies gevraagd om ook bij rituele slachtingen dieren verplicht te verdoven. Maar bij gebrek aan een volwaardige regering ligt dat advies onaangeroerd op het bureau van minister voor Volksgezondheid en Dierenwelzijn Laurette Onkelinx (PS).
http://www.vandaag.be/binnenland/82696_ ... hting.html" onclick="window.open(this.href);return false;

natuurlijk gaat ze dat niet tekenen! de PS haalt haar Allahstemmen op de slachtvloer!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ritueel slachten

Bericht door KevinB »

Ik vind dat de Raad voor Dierenwelzijn hier groot gelijk heeft. Bijzonder jammer dat er niks mee gebeurd, want de gruwel van halal slachten hoeven we niet onze landen toe te laten.

Overigens is hier de link naar het artikel op de website van GvA.

http://www.gva.be/antwerpen/verdoving-o ... ing-2.aspx
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ritueel slachten

Bericht door mercator »

KevinB schreef:Ik vind dat de Raad voor Dierenwelzijn hier groot gelijk heeft. Bijzonder jammer dat er niks mee gebeurd, want de gruwel van halal slachten hoeven we niet onze landen toe te laten.
Een verbod op ritueel slachten zou een maat voor niks zijn, want de Mohammedanen gaan dat massaal overtreden. Ik herinner me de slachtpartijen in de achtertuintjes nog toen ik in een bruine buurt werkte, dat was toen al even goor en barbaars en onhygiënisch maar dat werd door de gemeentelijke diensten oogluikend toegelaten. Welke politie-agent zou het nu riskeren om een bende bloeddorstige moslims te bekeuren ? Justitie staat achter de schapenkillers dus een wet zou niets uithalen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Ritueel slachten

Bericht door H.Numan »

Dat was een dikke eeuw geleden dus ook, bijvoorbeeld in Frankrijk. En niet te vergeten in Nederland.
De dader destijds was de heel wat strijdbaardere Rooms Katholieke kerk. Onder het motto: iedereen (in Frankrijk) is katholiek, wie doet ons wat? probeerde de RK Kerk de wet te negeren en naar eigen hand te zetten. Die vlieger ging dus niet op, want de boetes waren bepaald niet mis. Plus dat de overheid heel goed begreep wat er aan de hand was. Hadden ze dat niet gedaan, dan was Frankrijk een filiaal van de kerk geworden.

Dat is dus het probleem vandaag: de overheid schijnt niet in de gaten te hebben dat ze bij de neus genomen worden.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Daisy
Berichten: 100
Lid geworden op: ma okt 31, 2011 5:52 pm
Locatie: veluwe

Re: Ritueel slachten

Bericht door Daisy »

“Bayraminiz mübarek olsun”, of ‘’fijn offerfeest” in het Nederlands, is wat Turkse moslims elkaar vandaag wensen. De wens slaat op het offerfeest, dat vandaag gevierd wordt door moslims wereldwijd.

Voor het offerfeest wordt een dier geslacht volgens de islamitische regels, waarna het vlees verdeeld wordt onder armen, buren en familieleden en er samen gegeten wordt. Het feest dient moslims er aan te helpen herinneren dat ze bereid moeten zijn alles op te offeren voor God (Allah), net zoals de profeet Ibrahim in de Koran bereid was zijn eigen zoon te offeren voor God.
:yuk:
Oordeel niet te vlug
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ritueel slachten

Bericht door King George »

Afbeelding

Impressie van de jaarlijkse schapenmoorden in de martelfabrieken:

Afbeelding

Lust u nog peultjes?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ritueel slachten

Bericht door King George »

Hoe lang wordt dit barbaarse ritueel in ons land nog nog getolereerd?
Voor gewone Nederlanders geldt dat dieren dienen te worden bedwelmd voordat het dier gestoken mag worden. Compleet kierewiet dat de wet hier een uitzondering op maakt voor zng. religieuze redenen een uitzondering op deze wet is, terwijl er in Europa (Bekijk de kieswijzer maar!) de meerderheid van de partijen erop tegen is.
En kom nu niet aan met dat andere dieren slecht behandeld worden in de bio-industrie en tijdens transport, want daar wordt ook te slap tegen opgetreden en ook hierin wil ik graag het roer drastisch om zien!
Feit blijft dat ik het idioot vind dat voor een of andere fictie de hand wordt gelicht met de regels. Hoe dat in Islamlanden wordt gedaan gaat mij niet aan, want hier hebben we wetten op het doden van dieren die nageleefd dienen te worden en wat mij betreft nog wel aangescherpt kunnen worden.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ritueel slachten

Bericht door Ariel »

Uiteraard zijn er altijd soldaten van Allah die zelf hun gejatte of eerlijk gekocht schaap illegaal op een allah ackbar manier wil slachten. Ik vind de boete van maximaal 67.000 euro een prima bedrag , en de rechters moeten zeker de maximale boete geven. Doen zeg ik. Een rechtzaak kost ook geld.

Schapen illegaal geslacht tijdens Offerfeest

Tijdens de eerste dag van het Offerfeest, gisteren, zijn acht processen-verbaal opgemaakt voor het illegaal slachten van dieren. De politie hield vier mensen aan.
Dat liet de nieuwe Voedsel en Warenautoriteit (nVWA) vandaag weten.

De vier mensen werden opgepakt, omdat ze worden verdacht van het illegaal slachten van schapen. Van de zes aanwezige schapen, waren vier al geslacht. Dat vlees is vernietigd; de twee nog levende schapen zijn in beslag genomen. In Wieringermeer werden slachtafval en huiden van zeven illegaal geslachte schapen aangetroffen. Tegen drie verdachten en de veehouder is proces-verbaal opgemaakt. Ze kunnen een boete van maximaal 67.000 euro, een taakstraf of een celstraf van maximaal 6 jaar krijgen.

De dieren worden ritueel - onverdoofd - geslacht. Dat mag in Nederland alleen in daarvoor aangewezen slachthuizen, mogelijk voor het laatst dit jaar door een mogelijk verbod. Naar schatting worden in Nederland tijdens het drie dagen durende feest 75.000 schapen en geiten en 4000 runderen ritueel geslacht.

http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/ ... eest.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
En dan laat ik nu nog even een misselijkmakend plaatje zien, waar een zwakzinnige soldaat van Allah zich rot lacht als het schaap de nek wordt afgesneden.
Spoiler! :
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ritueel slachten

Bericht door King George »

Walgelijk hè?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Ritueel slachten

Bericht door Scarlatti »

Weerzinwèkkend! en waarom die smerige smile erbij? Dat is toch niet normààl!!!!
Ik zag ook een zeer beklemmend YouTube filmpje dat Moskou eindelijk optreedt tegen ritueel slachten 'op straat' ook weer die enge lachjes en die zielige 'berusting' van het schaap, snijdt je door merg en been...
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ritueel slachten

Bericht door KevinB »

Weerzinwekkend, absoluut walgelijk. :yuk:

Ik had de eerste keer de afschuwelijke smile van die kerel nog niet eens gezien. Maar zo te zien staat de goorlap hartstikke genieten van het afslachten en laten lijden van schapen :yuk:

Ik maak me geen illusies dat het er in onze eigen slachthuizen niet bloederig aan toe gaat, en dat daar nooit onaanvaardbare zaken gebeuren, maar zoals dit, dat is absoluut onaanvaardbaar. Dit is er ver over. En dan nog het slachten om religieuze redenen. Een achterlijk en walgelijk idee!
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ritueel slachten

Bericht door mercator »

KevinB schreef:Weerzinwekkend, absoluut walgelijk. :yuk:
Vind je dat ? Voor een goeie moslim is zo iets gewoon een feestje hoor:

Afbeelding
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ritueel slachten

Bericht door King George »

Ibrahim moest zijn zoon offeren in opdracht van Allah. Maar later stak Allah hier een stokje voor
en besloot dat een ram ook wel goed genoeg was.


Jammer.


Want als Allah dit niet gedaan had, dan hadden hedentendage de Moslims jaarlijks ritueel een zoon moeten offeren.
Dan zouden hun aantallen tenminste afnemen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ritueel slachten

Bericht door King George »

Een uitstekend artikel van Tom Poes:

Offerfeest gebaseerd op valsheid in geschrifte
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie