Nederland.... kennisland ???

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

Geen studie bij slecht Nederlands . Dat wil hoogleraar Leo Lentz, die daarover al gesprekken heeft gevoerd met de rector van de onderwijsinstelling en de decaan.
Studenten die na hun eerste studiejaar nog slecht Nederlands schrijven en spreken, moeten in de toekomst hun opleiding op de Universiteit Utrecht beëindigen.

Tenenkrommende taalfouten, verkeerde werkwoordsvormen en slecht opgebouwde betogen zien de hoogleraren van de universiteit dagelijks voorbijkomen. „Meestal worden studenten daar pas op aangesproken op het moment dat zij hun scriptie schrijven in het laatste jaar. Dat willen wij voorkomen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Nederland kennisland? Niet wat communicatie betreft

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Geen studie bij slecht Nederlands . Dat wil hoogleraar Leo Lentz, die daarover al gesprekken heeft gevoerd met de rector van de onderwijsinstelling en de decaan.
Studenten die na hun eerste studiejaar nog slecht Nederlands schrijven en spreken, moeten in de toekomst hun opleiding op de Universiteit Utrecht beëindigen.

Tenenkrommende taalfouten, verkeerde werkwoordsvormen en slecht opgebouwde betogen zien de hoogleraren van de universiteit dagelijks voorbijkomen. „Meestal worden studenten daar pas op aangesproken op het moment dat zij hun scriptie schrijven in het laatste jaar. Dat willen wij voorkomen.”
Geen studie bij slecht Nederlands.
Goed dat de uitleg erbij staat. Toen ik de koptekst op de digitale Telegraaf las, begreep ik hem niet. Zo slecht is het gesteld met de Nederlandse taal. Kennisland? Akkoord, maar alleszins beroerd wat de Nederlandse taal aangaat.

Hoe het wel moet?:
Geen recht op studie aan de universiteit vanwege slechte taalbeheersing Nederlands.

Ik ga gelijk verder met wat ik zojuist gehoord heb via de nieuwszender BNR:
Tientallen soldaten zijn aan land gegaan bij Aden. Hier is niks mis mee, ware het niet dat dit zeer ongeloofwaardig klinkt. Zouden het niet honderden in getal moeten zijn? Of duizenden? Hoe meen je anders met deze 'troepenmacht' de krachtige, haast onverslaanbare rebellen te kunnen bedwingen? Met nog geen honderd laffe Arabieren?

Stelling via de radio BNR: Vrijwilligerswerk verplicht stellen.
Inhoudelijk commentaar op deze zin overbodig. Zo achterlijk diep gezonken zijn wij in ons kennisland, dat wij dit soort teksten laten horen via de radio.

Bonussen afgeschaft. Goed idee.
Via de achterdeur, met een toegestane truc, weer toegestaan: 20% loonsverhoging.
Paljas Dijsselbloem keurt dit af, maar praat (keurt) het alsnog goed.

Ik ben de jongste niet meer. Maar ik heb dit land qua logica zien afglijden naar het niveau waarvoor kindertjes in de kleuterklas zich zouden schamen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Ik las dit artikel:
Van Verlichting naar Verduistering: uitverkoop van onze chemische industrie
http://www.dagelijksestandaard.nl/2015/ ... industrie/
De propaganda van de milieubeweging was zo effectief dat de mensen steeds meer gingen geloven in de ‘slechtheid’ van de chemische industrie, die immers niets anders deed dan de wereld vervuilen. Dat zij de grondslag vormde voor onze enorme welvaart en welzijn werd dan buiten beschouwing gelaten. De waarheid over de relatie tussen de chemische industrie en de consument enerzijds en die milieuproblematiek anderzijds, werd door de pers zelden gepubliceerd (ongetwijfeld uit ondeskundigheid).
Wie ging er nog chemie, procestechnologie en dergelijke studeren?
En ik kan ze geen ongelijk geven: 15 jaar later waren ze werkeloos. Hun vakgebied bestond niet meer. Research was niet meer gevraagd en de industrie had het bekeken en verkocht de zaak.
Shell research: nog maar 1/3 van vroeger; Akzo (synthetische vezels, katalysatoren, fijn–chemie en medicijnen): nog maar 1/10-de. Enz. DSM verkocht de productie in Geleen. Waaronder Keltan van de synthetische rubber.
Unilever doet geen chemie meer. Philips verkocht ook high-tech bedrijven. (Philips TL-buizen zijn nu van minkukelige kwaliteit). Organon: verkocht aan een Duitser, vervolgens aan Amerikanen die de boel opdoekten.
Aluminium in Vlissingen en Delfzijl: failliet wegens stroomkosten.
In de Nederlandse pers zie je weinig over deze enorme afbraak van onze op kennis gebaseerde industrie en de daarmee samenhangende kapitaalvernietiging. En de bevolking en de politiek interesseren zich er niet meer voor. De anti–wetenschaps- en anti–technologiebeweging zet zich gestaag voort. Onze eens zo bloeiende ‘kenniseconomie’ wordt steeds verder afgebroken.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Onderwijs is belangrijk. Zo ook in Leiden dat vol zit met studeermogelijkheden, o.a. een universiteit. Maar ook een ROC Leiden en een ID-College.
Beide zitten in nieuwe gebouwen die te groot zijn en vanwege veranderde inzichten in de methode van onderwijs, zeer slecht bruikbaar.
Om een direct faillissement te voorkomen zijn beide samen gegaan.
Een gebouw verlaten ze en het andere wordt verbouwd om geschikt te worden.
Dat is een noodoplossing want er komt nieuwbouw.
Nieuw gebouw en lagere huur voor ID College en ROC Leiden
In 2018 verlaat ROC het gebouw bij Leiden Centraal, de school verbouwt bij Lammenschans en er komt een nieuw gebouw op een nader te bepalen plek.
http://www.leidschdagblad.nl/regionaal/ ... OC-Leiden_
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

De minister heeft ook bedacht dat twee financieel in moeilijkheden zijnde scholen niet door samengaan opeens uit de problemen zijn. Dus
Minister Jet Bussemaker van Onderwijs stopt maximaal 40 miljoen euro in het ROC Leiden. Dat heeft de bewindsvrouw vandaag aan de Tweede Kamer laten weten. De instelling kwam in grote problemen door dure nieuwbouw.

De onderwijsverplichtingen van het ROC Leiden gaan niet zoals Bussemaker in februari nog meldde over naar het IC College. Daardoor zou er op korte termijn een te grote financiële druk op het IC College komen te staan, schrijft de bewindsvrouw.
Ze kiest er voor om het ROC Leiden voorlopig zelfstandig verder te laten gaan.
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... s_roc.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

De hoofdluis is een probleem op basisscholen. Het is spreekwoordelijk dweilen met de kraan open. Het zou komen door de multikul volgens sommigen, dan wel door de globalisering. Het is voor die luizen maar een paar uur in het vliegtuig vanuit het thuisland om hier verder te broeden.
RIVM gaat strijd aan met onuitroeibaar luizenprobleem
Het RIVM wil beter zicht krijgen op de hoofdluisproblemen op scholen. Daarom kunnen scholen voortaan bij het onderzoeksinstituut melden hoeveel kinderen er zijn gecontroleerd en bij hoeveel kinderen hoofdluis is gevonden. Daarnaast kunnen scholen aangeven of zij denken al genoeg kennis te hebben over hoofdluis of juist niet.

Eerder was er al een onderzoek ('Luis thuis?') gestart onder ouders van schoolkinderen. Daaraan deden 1700 mensen mee. Uit het onderzoek kwam naar voren dat 17 procent van de kinderen tussen acht tot twaalf jaar hoofdluis heeft. Het komt vaker voor bij meisjes dan bij jongens, waarschijnlijk doordat ze langer haar hebben.

Met de uitbreiding van het onderzoek wil het RIVM komen tot een betere aanpak van hoofdluis. Het is een vrijwel onuitroeibaar probleem, vooral op basisscholen. Om de bloedzuigende beestjes te bestrijden is twee weken lang elke dag kammen met een speciale luizenkam de beste optie, zegt het RIVM. De behandeling kan worden gecombineerd met het gebruik van speciale shampoos.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... leem.dhtml
Vroeger was er een effectief middel: luizenwater met lindaan.
Lindaan is uit de handel is genomen op grond van de EU-verordening 850/2004 (2001) die de bescherming regelt van de gezondheid van mens en milieu tegen persisterende organische verontreinigingen.
Het gevolg: veel kwakzalverij , Zonder enige onderbouwing brengt men producten als mayonaise, vaseline, knoflook en olijfolie aan in het haar van kinderen.
En nog erger want men wil resultaat: Daarnaast past men ook riskantere methoden toe, zoals kerosine en insecticiden voor veterinair gebruik.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Het onderwijs dient voortdurend vernieuwd te worden. Het lijkt wel shampoo.
En was het oude dan soms zo slecht?
is het wel zo slim om smartphones in het onderwijs te integreren, zoals bepleit wordt door pedagogen ?
Op veel Nederlandse middelbare scholen wordt de smartphone in de les gebruikt voor educatieve doeleinden. Engelse wetenschappers onderstrepen het nut hiervan, omdat telefoons en andere technische snufjes het leren een stuk gemakkelijker en leuker kan maken. Maar uit hun onderzoek blijkt ook dat de smartphone voor veel afleiding kan zorgen
Leerlingen presteren beter op school met smartphone-verbod
De wetenschappers onderzochten 91 Engelse scholen waar een verbod op smartphones geldt. De uitkomsten hebben ze vergeleken met het landelijk gemiddelde, en wat bleek? De scholen met een verbod op telefoons scoorden 6,4 procent hoger. Scholieren met een leerprobleem zouden zelfs 14 procent hoger scoren in vergelijking met het landelijk gemiddelde in hun categorie. Hieruit concluderen de onderzoekers dat moeilijk lerende jeugd snel afgeleid is. Sociale media en de vele spelletjes op de telefoon blijven toch erg aantrekkelijk tijdens de les.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2405 ... bod__.html

Smartphones zorgen dus voor een tweedeling in de maatschappij: slimme leerlingen worden er slimmer mee en domme leerlingen dommer. Zo iets.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Voor wie willen weten waar onze Zwartjes wonen: deze interactieve kaart:
http://www.meertens.knaw.nl/nfb/detail_ ... r=eq&taal=
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

Grappig dat bejaarden nu ook laaggeletterden genoemd worden. :smile7: Het is natuurlijk onmogelijk en enorm racistisch om de schuld van de laaggeletterdheid bij de allochtone medemens neer te leggen, dus noemen we de bejaarden nu ook maar laaggeletterden en analfabeten. Maar ja... :nietverstaan:
Steeds meer laaggeletterden

Steeds meer mensen in Nederland hebben grote moeite met lezen en schrijven. In totaal telt ons land 1,3 miljoen laaggeletterden (tussen de 15 en 65 jaar), grofweg 10 procent van de beroepsbevolking. Dat zijn er zo'n 200.000 meer vergeleken met vijf jaar geleden. Donderdag bespreekt de Tweede Kamer hoe de problemen van laaggeletterdheid kunnen worden aangepakt.

De toename wordt voor een deel veroorzaakt door de vergrijzing. Ouderen doen vaak weinig om hun taalvaardigheden bij te houden, waardoor ze het steeds meer verleren. Een andere oorzaak is dat een grote groep zwakke (allochtone) leerlingen op school nog altijd slecht scoort op taalgebied. Dat wordt vaak op zijn beurt weer veroorzaakt door het zwakke taalniveau van hun ouders.

„Laaggeletterdheid is een groeiend probleem. De kloof in de samenleving wordt hierdoor steeds groter. Niet alleen in aantallen, de samenleving wordt steeds ingewikkelder”, vertelt Marja van Bijsterveldt, voorzitter van de Stichting Lezen & Schrijven. „Aan de ene kant heb je mensen die goed mee kunnen komen, het allemaal goed begrijpen, goede banen hebben en een rijk sociaal leven. Aan de andere kant mensen die heel veel moeite hebben om daarin overeind te blijven. Ze zijn laagopgeleid, minder gezond en ongelukkiger”, vervolgt de voormalig minister van Onderwijs.

Laaggeletterden lopen tegen uiteenlopende problemen aan, variërend van het niet kunnen voorlezen van kinderen tot problemen zoals moeite met invullen van noodzakelijke formulieren zoals van de belastingdienst of pinnen in winkels of bij de automaat. Bovendien staan laaggeletterden vaak stil in hun loopbaan en zijn ze vaker werkloos.

Behalve de 1,3 miljoen laaggeletterden telt Nederland ook 250.000 analfabeten. Zij kunnen helemaal niet lezen en schrijven. Laaggeletterdheid kost de samenleving jaarlijks meer dan een half miljard euro.

Een van de oplossingen is volgens de voorzitter de kwaliteit van het taalonderwijs over het hele opleidingstraject, van peuter tot student, meer aandacht te geven. „Zolang kinderen de samenleving ingaan met een taalachterstand, blijft de aanpak van laaggeletterdheid dweilen met de kraan open”, stelt Van Bijsterveldt.

Ook (semi)overheidsinstanties zoals de Belastingdienst, het UWV en ziekenhuizen, kunnen laaggeletterden een handje helpen. Aan het vaak abstracte en ambtelijke taalgebruik valt volgens Van Bijsterveldt nog veel te verbeteren.

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

:thinking: Goed nieuws dat mohammedaanse leerlingen al zoveel macht over leraren hebben. Hoe gaat dat aflopen.
Leraar mijdt gevoelige thema’s

Eén op de vijf leraren vindt het moeilijk om in de klas onderwerpen als de Holocaust, fundamentalisme, antisemitisme of het integratieprobleem aan te kaarten. Er zijn zelfs leraren die deze gevoelige maatschappelijke thema’s helemaal mijden omdat het bijvoorbeeld woede opwekt, het onderwerp thuis taboe is of de leerlingen onvoldoende ruimdenkend zijn.

Dat blijkt uit onderzoek dat staatssecretaris Dekker (Onderwijs) heeft laten uitvoeren. Omdat de uitkomsten laten zien dat duizenden leraren zich onvoldoende ondersteund voelen om deze lastige gesprekken aan te gaan, opent Dekker een helpdesk. „Daar kunnen leraren terecht voor advies.”

De aanslag op de redactie van Charlie Hebdo in Parijs en de verontrustende signalen van scholen over de vrijheid van meningsuiting waren aanleiding voor het onderzoek. Dekker: „Het is van groot belang dat leraren kinderen vertrouwd maken met de fundamenten van onze rechtstaat. Dat betekent dat ze in de klas niet alleen praten over veilige onderwerpen als Prinsjesdag, maar ook over homoseksualiteit en antisemitisme. Iedere leraar die een onderwerp mijdt of zich onveilig voelt in de klas bij het bespreken van deze thema’s, is er één te veel.”

In het basisonderwijs vinden de leraren fundamentalisme het moeilijkst te behandelen en in het voortgezet onderwijs de moslimhaat. Hoe lager het onderwijsniveau, hoe meer leraren er tegenopzien om het te bespreken.

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Pilgrim »

In het basisonderwijs vinden de leraren fundamentalisme het moeilijkst te behandelen en in het voortgezet onderwijs de moslimhaat.
Beetje onduidelijke zin. Is het haat van moslims of haat tegen moslims. In de context zou ik zeggen haat van moslims, omdat ze altijd graag in de slachtofferrol zitten en haat jegens hun dus om die reden graag zouden willen bespreken, maar niet haat van hen jegens anderen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

en in het voortgezet onderwijs de moslimhaat.
Dat hebben ze er voor de goede vrede ook maar even bijgezet. De moslimhaat waar ze niet over durven te praten. Geloof mij nou maar dat men op witte scholen rustig over Islam en moslimhaat kan praten. Niemand die moeilijk zal doen. Blanke schoolkinderen vinden het heerlijk om open en eerlijk hun mening te geven. Maar ja...Het is zo heerlijk politiek correct om over moslimhaat te praten, en dan net nog niet zeggen dat de treinen al klaar staan, maar er wel naar verwijzen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

De Nederlandse taal is een groot probleem voor onze MBO leerlingen.
Men probeert er wat aan te doen en tot op heden is er geen succesverhaal te vinden.
Mbo'er Nederlands laten bijspijkeren heeft geen zin
Gewoon een vak Nederlands, met vaste lesmethoden voor lezen en schrijven, verbetert de taalvaardigheid van mbo'ers nauwelijks. Mbo'ers aan het ROC Zadkine in Rotterdam die een jaar lang ongeveer 30 extra lessen Nederlands kregen, hebben er niets van opgestoken.
[...]
Het bijspijkeren van vaardigheden als samenvatten, evalueren, reflecteren, interpreteren of voorspellen - die allemaal voortvloeien uit taal - is volgens het kabinet hard nodig. Als stok achter de deur voor beter taalonderwijs wordt sinds dit schooljaar op het mbo-4 een taaltoets afgenomen die meetelt voor het diploma.
[...]
"Veel mbo-bestuurders denken dat het vak Nederlands is 'afgedekt' als er twee uur per week Nederlands wordt ingeroosterd, met een programma dat voor alle studenten gelijk is", zegt onderzoeker Roos Scharten van het Expertisecentrum Nederlands. "Dit onderzoek heeft laten zien dat deze veronderstelling niet de juiste hoeft te zijn. Het kan zelfs leiden tot problemen voor studenten wanneer de centrale taaltoets wordt doorgevoerd."
http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederlan ... -zin.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Er is een groep onderwijsdeskundigen die vinden dat er meer computers en zo het leslokaal in moeten. Dat is de toekomst.
En er is een groep die gewoon het whiteboard met digi-pen wil vervangen door een zwart bord en krijtjes.
Wie heeft er gelijk?
'Scholieren presteren niet beter met computer'
Het gebruik van computers en andere technologische hulpmiddelen bij scholen leidt niet tot betere prestaties van scholieren. Dat blijkt uit een internationale studie van de denktank OECD, waarover de BBC dinsdag schrijft. Volgens de denktank kan veelvuldig gebruik van de computer zelfs leiden tot lagere cijfers.

Er is volgens Andreas Schleicher van OECD 'te veel valse hoop' gevestigd op technologie. Leerlingen van scholen die veel hebben geïnvesteerd in technologie hebben 'geen merkbare verbetering' laten zien op het gebied van lezen en rekenen ten opzichte van kinderen die op school niet of nauwelijks computers gebruiken.

Volgens de OECD zijn er op scholen in Nederland 2,6 kinderen per computer. Van de Nederlandse vijftienjarigen gebruikt 94 procent een computer op school. Wat computergebruik buiten school betreft besteden de Nederlandse vijftienjarigen gemiddeld 115 minuten per werkdag op het internet.

Opvallend is dat in volgens het onderzoek goed presterende schoolsystemen als Zuid-Korea en Shanghai heel weinig gebruik wordt gemaakt van computers.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/-sc ... ~a4142493/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

En de schooltijd wordt er straks niet beter op voor veel hollandse kindjes. Straks krijgen ze nog minder aandacht, omdat de meeste aandacht uit zal gaan naar asielkinderen
Veel basisscholen zijn totaal niet voorbereid op de komst van grote aantallen asielkinderen. Daarvoor waarschuwt de PO-Raad.

,,Binnen nu en een maand hebben we een serieus probleem", zegt een woordvoerder van de koepelorganisatie in Trouw. Kinderen die asiel krijgen moeten binnen drie dagen een plek op school hebben.

In asielzoekerscentra krijgen ze les op basisscholen die aan het azc verbonden zijn maar volgens de PO-Raad ontstaan de problemen pas als gezinnen ergens in het land een woning toegewezen krijgen. Kinderen moeten dan naar een buurtschool die vaak geen ervaring heeft met kinderen die geen of nauwelijks Nederlands spreken.
Maar er zijn zoveel werkeloze onderwijzers. Gebruik die, en richt een schooltje in op het asielzoeker centrum.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Met de tsunami van al die hoogopgeleide asielzoekers, valt er voor opleidend Nederland heel wat te doen. Alleen al uit te maken wat voor diploma iemand heeft en dan nog eens uitzoeken of het echt is (alle Syrische diploma's zijn te koop) en te bezien of hij kan wat het diploma zegt dat hij/zij kan.

Heel veel bijscholing is nodig.
Dus wees niet verbaasd als de grossier in waardeloze diploma's en cursussen, InHolland, weer van zich laat horen.
Hogeschool Inholland, de organisatie die eerder zwaar bekritiseerd werd wegens de lage kwaliteit onderwijs, wil vluchtelingen met een status gaan helpen door ze van een diploma te voorzien.

Volgens Jet de Ranitz, bestuursvoorzitter van Inholland, zal de samenwerking aangaan met de UAF, die de begeleiding voor hoogopgeleide vluchtelingen verzorgt. Hierdoor kunnen zij snel integreren, meent De Ranitz.
Niet alleen toelating, maar ook taal- en schakelcursussen zijn onderdeel van het plan. Om de waarde van de diploma's van de vluchtelingen in te kunnen schatten, is ook de hulp van het Nuffic, dat zich specifiek richt op diplomawaardering, ingeschakeld."Die zetten nu een programma op om ervoor te zorgen dat het valideren van diploma's zo snel mogelijk gebeurt voor diegenen die al zo ver in hun proces zijn dat ze ook zouden kunnen gaan studeren", aldus De Ranitz.
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... en_di.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

Dat is net een werkje voor INHolland. de slechtse school.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Die Turkse Gülen sekte treed nooit als dusdanig op in het openbaar. Je zou bijna zeggen dat die sekte niet bestaat want iedereen ontkent lid te zijn.
Vandaar dat het de onnozelaars van InHolland volkomen ontgaat wat ze aan boord genomen hebben aan fanatieke Islam fundi's.
Ze babbelen bewijsbare onzin: "InHolland laat weten dat volgens haar eigen informatie Hogiaf en lector Çelik niet aan de Gülenbeweging zijn verbonden."
Dan zijn ze verkeerd geïnformeerd. Zeker zelf aan Hogiaf en Celik gevraagd?
Diepreligieuze Gülen runt nieuw lectoraat Inholland
Inholland begon een maand geleden met het lectoraat Crosscultureel Ondernemerschap. Dit moet de „interactie” bevorderen tussen studenten en ondernemers op „etnisch-diverse afzetmarkten”. Het lectoraat wordt gefinancierd door Inholland en het Turkse zakelijke netwerk Hogiaf, dat ondernemers tips geeft over regelgeving en netwerkbijeenkomsten organiseert.

Volgens Inholland is Hogiaf een onafhankelijke vereniging die „breed maatschappelijk wordt gedragen”. Hogiaf is echter al jaren nauw verbonden met de Gülenbeweging:...

Hogiaf wordt in een rapport uit 2010 van de Universiteit Utrecht genoemd als onderdeel van de Gülenbeweging. [...]

Ahmet Taskan, vicevoorzitter van Hogiaf, beheerde in het verleden een Güleninternaat voor Turks-Nederlandse kinderen. Gürkan Çelik, lector op Inholland dankzij de samenwerking met Hogiaf, was voorheen voorzitter van de Dialoog Academie – een Gülenorganisatie. Ook andere bestuurders gaven leiding aan een Gülenorganisatie of twitteren uitspraken van Fethullah Gülen rond.
Dus daar komen kamervragen over. Seculier onderwijs door grondpersoneel van Allah?
„InHolland moet zich achter de oren krabben omdat zij niet weet met wie zij zaken doet”, zegt SP’er Karabulut. Hoogleraar Zürcher noemt het „problematisch” dat de onderwijsinstelling samenwerkt met Hogiaf zonder de achtergrond van de vereniging te kennen. De Gülenbeweging is volgens Zürcher strikt islamitisch en fel Turks-nationalistisch. „Je kunt je afvragen of dat past bij de seculiere signatuur van de onderwijsinstelling.”
http://www.nrc.nl/next/2015/10/30/ortho ... -i-1550845
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door King George »

Onderwijs geeft Nederlandse waarden weg

22 Nov
by Maja Mischke


Afbeelding

Onderwijs en leraren wordt vaak een belangrijke rol toegedicht als het om integratie gaat. De laatste jaren kom ik regelmatig in het Kohnstammhuis van de Hogeschool van Amsterdam (HvA) aan de Weesperzijde. In alle kleuren, maten en leeftijden, met allerlei verschillende culturele en religieuze achtergronden wemelt het daar van de aankomende leraren. Allemaal mensen die hebben besloten in de nabije toekomst voor de klas te gaan staan in het voortgezet onderwijs. Het zou een hoopgevende, optimistisch stemmende omgeving moeten zijn.

Maar het maakt mij droevig als ik in de rij bij het koffiepunt sta en twee studenten tegen elkaar hoor praten in het soort Nederlands, dat slechts met moeite te verstaan is. De zinsbouw is grammaticaal onjuist qua vervoegingen, verbuigingen en woordvolgorde, de uitspraak is niet correct en het ritme is staccato met vreemde intonaties. Ik vraag mij af waarom zij leraar willen worden en waarom ze zijn toegelaten tot de opleiding. En ik hoop dat het allemaal nog goed komt, maar heb er een hard hoofd in.
de jongeman die vrouwen geen hand wil geven, “omdat het niet is toegestaan vanuit mijn geloof”
Onlangs stond ik in de lift met een jonge vrouw in onmiskenbaar islamitische kledij. Een vormeloze jurk tot op de enkels, daarover een hobbezakkerig jasje en een hoofddoek die hals, haren en voorhoofd bedekte. In haar hand een mobieltje waarin ze vertelde dat ze zo naar de dienst moest. Haar fletsblauwe ogen en doorschijnend bleke huid in combinatie met haar taalgebruik maakten mij duidelijk met een ‘bekeerlinge’ van doen te hebben. Op welke school gaat zij lesgeven?

En dan de jongeman die vrouwen geen hand wil geven, “omdat het niet is toegestaan vanuit mijn geloof”. Hij is getrouwd, heeft een kindje en komt oorspronkelijk uit Afghanistan. Hij heeft besloten leraar Nederlands te worden en is nu halverwege zijn studie. Hij vertelt dat hij bij een school een aanvraag had gedaan om stage te lopen, maar was afgewezen, omdat hij zijn religie zo strikt neemt. Gelukkig dacht het Pieter Nieuwland College daar anders over…

Ik vraag mij af waarom blijkbaar nog niemand van de opleiders op de HvA hem heeft verteld, dat hij moet kiezen. Tussen zijn strikte geloofsopvatting en zijn plan om les te gaan geven op Nederlandse scholen. Tussen zijn religieus geïnspireerde gedachtenkronkels en het grondwettelijk vastgestelde principe van gelijkheid tussen man en vrouw.

Op de HvA is het overgrote deel van de docenten vrouw: werkende, geëmancipeerde, hoogopgeleide vrouwen. Wat vinden zij ervan dat zij geen hand krijgen en er zo duidelijk tegen de Nederlandse omgangsvormen ingegaan wordt? Alleen maar omdat ze vrouw zijn? Wordt dat met pijn en moeite geaccepteerd of zelfs volstrekt normaal gevonden?
het gelijkheidsbeginsel tussen man en vrouw wordt in de prullenbak gegooid, zodra men zich beroept op de islam
Er is vrijheid van godsdienst in Nederland, opdat niet de overheid bepaalt wat de individuele burger gelooft en hoe, maar hij of zij zelf. Echter bij de HvA (en elders) betekent het dat het gelijkheidsbeginsel tussen man en vrouw in de prullenbak wordt gegooid, zodra men zich beroept op de islam.

Bij een botsing van religieuze met wereldse, wettelijk vastgestelde normen en waarden zijn er trouwens bijna altijd moslims betrokken die vinden, zelfs eisen dat de omgeving zich aan hen moet aanpassen. Denkt u maar aan gebedsruimtes, voedsel in kantines, publieke discussies, zwembaden, cartoons, exposities, films, etc. Het is een tamelijk opvallend, veelzeggend en verontrustend gegeven. Want waarom worden die wensen en eisen zo vaak ingewilligd?

Ik wil leraren voor de klas die goed Nederlands spreken. Maar vooral wil ik dat ze de Nederlandse waarden en normen omarmen en uitdragen. En hun geloof bewaren voor de moskee, kerk, tempel, synagoge of thuis.


Opiniez
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Het ROC in Leiden komt geld tekort. Dat komt door de megalomane bouwplannen die zijn uitgevoerd en die enorm veel geld kosten.
Na betaling van het onderdak was er geen geld meer voor onderwijs. Inmiddels zijn 34 opleidingen bij ze afgeschaft vanwege 'te slecht'.

Het ministerie komt met 40 miljoen over de brug om faillissement te voorkomen. De instelling is (net zoals banken) te groot om failliet te laten gaan.

Met Kerstmis komt er 5 miljoen hun kant op die op gaat aan huurachterstand.
En de volgende 5 miljoen gaat gebruikt worden om een megalomaan speelplaatsje van 10.000 vierkante meter aan te leggen. (= twee voetbalvelden groot)
Onderwijspaleis wil megalomaan schoolplein
Nadat tientallen miljoenen euro's belastinggeld nodig waren om ROC Leiden overeind te houden, wil het mbo nu een tienduizend vierkante meter groot schoolplein aanleggen naast het megalomane onderwijspaleis bij station Lammenschans.

Kamerleden zijn hier hier verbijsterd over. Donderdag moet PvdA-minister Bussemaker (Onderwijs) zich in het parlement verdedigen na de kritiek die de onderzoekscommissie van Pauline Meurs op haar departement, het ROC en de Onderwijsinspectie had.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2488 ... ein__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Op school leren ze over 'participatiemaatschapppij'. En hoe werkt dat in de praktijk uit bij leerlingen?
Gaan ze een leraar helpen die het moeilijk heeft met het bedienen van digitale media? Hem leren hoe het volume van Youtube filmpjes te regelen?
Hoe het digibord te wissen?
Nee, een vakbond van leerlingen, het LAKS (ML), gaat een digibetenmeldpunt maken waarin leraren te kijk worden gezet.
Kunnen leerlingen anno 2015 hun digibete docent dan niet een handje helpen? Dat vindt Laks geen goed idee.
  • 'Docenten zouden niet afhankelijk moeten zijn van leerlingen bij het uitvoeren van digitale activiteiten in de les'.
http://www.bnr.nl/nieuws/378924-1512/do ... twikkeling
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Een aantal voortgezette opleidingen mogen selecteren wie ze wel en niet toelaten, ook al is er een geldig diploma.
En dan raken leden van een achtergestelde groep nog meer achtergesteld. En dat is heel fout als het waar is.
En ja hoor:
Selectie aan de poort dupeert allochtoon
Sinds opleidingen selecteren aan de poort zijn er minder mannen en niet-westerse allochtonen toegelaten, evenals minder leerlingen die op hun eindexamen gemiddeld lager dan een 7 scoorden. Zij beginnen minder vaak aan een hbo- of universitaire opleiding met een numerus fixus, waarvoor eisen worden gesteld zoals kennistoetsen, motivatiebrieven, persoonlijke gesprekken of goede cijferlijsten. Dit concludeert de Onderwijsinspectie op basis van cijfers tussen 2011 en 2015.
Wordt de toegankelijkheid van het hoger onderwijs voor allochtonen ook echt belemmert?
Volgens de inspectie is dat niet het geval. De percentages lijken gering. In vier jaar nam het aantal mannen bij selecterende studies op de universitaire opleidingen met selectie aan de poort af van 49 naar 46 procent en het percentage '7-minners' van 69 naar 66. Er was onder niet-westerse allochtonen nauwelijks sprake van een daling op de universiteit. Op de hbo's wel: hun aantal daalde sinds 2011 van 16 naar 14 procent bij selecterende studies. In absolute aantallen gaat het toch nog om zo'n 850 niet-westerse studenten, 750 '7-minners' en 600 mannen minder.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederlan ... toon.dhtml
Als man ben ik dus even slecht af in het hogere onderwijs als een allahtoon.
Selectie aan de poort dupeert mannen
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Het was in 2005 dat het de kop op stak. Dat wij zoveel verschrikkelijk goede wiskids hebben dat ons land de grootste toeleverancier van computergames kon worden.
Miljoenen aan subsidies zijn in die bedrijfstak gestort. En nu?
Succesverhaal gamesector bleek een zeepbel - nu zitten deze mensen zonder werk
Bubbel De game-industrie zou een innovatieve groeisector zijn. Maar omzetcijfers werden opgeblazen. Voor 1.600 afgestudeerden per jaar zijn maar zestig banen te vergeven. Velen werden onder valse voorwendsels naar opleidingen gelokt.

3D game-artist Bas Vegter werkt in een kaasfabriek. Zoals veel pas afgestudeerde gamestudenten kan hij geen werk vinden in de sector waarvoor hij is opgeleid. Hij heeft veel gesolliciteerd. Open sollicitaties vaak, want voor beginners zijn er nauwelijks vacatures, zegt hij. Al werden hem op de open dag van zijn opleiding aan de NHL Hogeschool in Leeuwarden mooie baankansen voorgespiegeld. „Wat ik het ergste vind”, zegt hij, „is dat scholen de game-industrie als iets cools aanprijzen en daar geld mee verdienen, waarna de studenten in een hopeloze situatie terechtkomen.”
Even cijfertjes:
De totaalomzet in de sector – ergens tussen de 155 en 225 miljoen euro – groeide in vijf jaar niet of nauwelijks. Het aantal gamebedrijven steeg in dezelfde periode flink (van 321 naar 445), dus moet hetzelfde geld onder meer spelers worden verdeeld. Niet gek dat de afgelopen vijf jaar een ongekend hoog aantal gamebedrijven (110) failliet ging of stopte met games maken.
Hoe men toendertijd 'hosanna' riep:
Vanaf dat jaar (=2005) verschenen regelmatig verhalen in de media over de bloeiende innovatieve sector die zich snel zou kunnen meten met de wereldtop. Nederland heeft de „kennis en kunde” in huis om een wereldspeler te worden, zei een onderzoeker in NRC Handelsblad. De industrie „groeit en bloeit”, schreef de Volkskrant.

Seth van der Meer was medeverantwoordelijk voor het verspreiden van dat verhaal. Juichende persberichten stuurde zijn promotieclub NLGD uit, die vaak klakkeloos werden overgenomen door de media. „Er was een oprecht geloof in groei en potentie”, zegt Van der Meer. „Naïef, blijkt nu.”

De overheid was een belangrijke katalysator, zegt Van der Meer. Het was de tijd waarin steden jacht maakten op de ‘creatieve klasse’, die werd gezien als voorwaarde voor economische groei. Regio’s wilden zo graag de veelbelovende gamesector aan zich verbinden, dat ondernemers in sommige gevallen niet eens op zoek hoefden naar subsidie. Het was omgekeerd, vertelt Van der Meer, gemeenten en provincies benaderden hen om een subsidieaanvraag in te dienen.
http://www.nrc.nl/next/2016/02/05/afges ... er-1584003
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Pilgrim »

Allochtonen willen niet naar de pabo, halen toelatingstoetsen niet

19-02-2016

Door de strenge toelatingseisen zijn de afgelopen jaren nóg minder leerlingen de pabo gaan doen. En het aantal allochtone studenten is tot een dieptepunt gedaald. Dat schrijft de NRC vrijdag.

Uit gegevens van de Vereniging Hogescholen blijkt dat in 2014 5.700 leerlingen aan de pabo begonnen, tegenover 3.900 nu – een daling van 32%. Van de leerlingen die nu in het eerste jaar zitten, zijn er 156 van niet-westerse komaf. Een jaar eerder stond de teller op 458 – een daling van 66%.

De pabo’s zien dat er vooral minder mbo-leerlingen aan de opleiding beginnen. Onder die studenten zaten altijd veel allochtonen. De opleidingen vermoeden dat het niveau van het mbo minder goed aansluit op de huidige pabo. Veel leerlingen halen de toelatingstoetsen niet.

Anp

http://nieuws.tpo.nl/2016/02/19/allocht ... r-de-pabo/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

De pabo’s zien dat er vooral minder mbo-leerlingen aan de opleiding beginnen. Onder die studenten zaten altijd veel allochtonen. De opleidingen vermoeden dat het niveau van het mbo minder goed aansluit op de huidige pabo. Veel leerlingen halen de toelatingstoetsen niet.
Dat vind ik eigenlijk heel goed nieuws. hoe minder moslims voor de klas staan, hoe beter het is voor het onderwijs van onze kinderen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie