Nederland.... kennisland ???

Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 14913
Lid geworden op: Za Jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Za Okt 22, 2016 11:56 am

Ariel schreef:Laat ze dankbaar en blij zijn dat ze hier is opgegroeid en kan studeren en misschien moet ze wat minder de klas uitlopen zodat ze ook Kant en Hegel begrijpt.

De enig zinvolle reactie. Ik had ook zoiets in gedachten. Bij mij kwam automatisch 'zeurpiet' naar boven. Jij geeft er de uitleg aan.

Zou het misschien zijn dat dit soort mensen te weing aandacht krijgt? Helemaal niet. In tegendeel. Precies zoals jij verwoord. Zij worden teveel verwend. En jij als moeder weet net zoals ik wat er met verwende kinderen gebeurt. Die worden al gauw onredelijk en onhandelbaar. :sly7:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Mahalingam
Berichten: 37514
Lid geworden op: Za Feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Mahalingam » Di Nov 29, 2016 8:30 pm

Er is een wet 'Werk en Zekerheid' waarvan het resultaat is dat er zekerheid is op geen werk.
Net zoals die wet voor de zekerheid van ZZP-ers tot gevolg heeft dat ZZP-ers minder werk kunnen krijgen. Wat het bedoelde gevolg is (hé vakbonden) waar de socialisten naar streven. Want in hun wereld dient iedereen in loondienst te zijn.
Ik dwaal af.
Een gevolg van de eis voor "Zekerheid" is dat scholen maar 6 maal een leerkracht mogen inhuren ter vervanging van een zieke. Dan dient hij een vast contract te krijgen.
'Tekort aan invallers op basisschool tast kwaliteit van lessen aan'
Een dagje ziektevervanging bij één schoolbestuur geldt sinds 1 juli als één contract. Leraren mogen maximaal zes keer zulk invalwerk doen, voordat scholen hen een vast contract moeten aanbieden.
http://www.ad.nl/binnenland/tekort-aan-invallers-op-basisschool-tast-kwaliteit-van-lessen-aan~a320f4f0/
Peiling bevestigt: onderwijs in problemen door Wet werk en zekerheid
https://www.poraad.nl/nieuws-en-achtergronden/peiling-bevestigt-onderwijs-in-problemen-door-wet-werk-en-zekerheid
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Mahalingam
Berichten: 37514
Lid geworden op: Za Feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Mahalingam » Zo Dec 11, 2016 1:50 pm

Hoe meer Islam hoe minder IQ? Ik vraag me dat wel eens af want waarom dendert de kwaliteit van ons onderwijs omlaag?
Nederlandse leerlingen minder goed in wiskunde en natuurkunde
15-jarige leerlingen in het vmbo presteren minder goed op het gebied van natuurwetenschappen dan in 2012. In de periode daarvoor bleven de prestaties op hetzelfde niveau. Ook zijn de wiskundeprestaties van leerlingen op de havo en het vwo licht achteruitgegaan. Dat was de afgelopen dertien jaar ook al het geval.

Het ministerie van Onderwijs spreekt van een 'zorgelijke trend'. 'Een welvarend land als Nederland moet beter kunnen', zegt staatssecretaris Sander Dekker (Onderwijs). 'Ook al gaat het om een lichte daling, we kunnen en mogen hier geen genoegen mee nemen. Het gaat immers om basisvaardigheden die iedere jongere nodig heeft.'

Ten opzichte van drie jaar geleden zijn de prestaties afgenomen - een trend die ook in andere landen zichtbaar is. Een verklaring hiervoor wordt niet gegeven. Daarvoor is aanvullend onderzoek nodig.

Volgens het ministerie van Onderwijs is een complicerende factor dat effecten van beleidswijzigingen in het onderwijs, zoals de invoering van referentieniveaus voor taal en rekenen en de vernieuwing van de inhoud en examens van bètavakken, pas na een aantal jaar zichtbaar zijn in de resultaten.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/nederlandse-leerlingen-minder-goed-in-wiskunde-en-natuurkunde~a4428789/
Dus pas over een paar jaar merken we dat de lat lager gelegd is.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 69227
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Ariel » Wo Feb 01, 2017 2:00 am

Meer taboes op scholen grote steden door mislukte integratie

In een op de zeven basisscholen (14 procent) in de vier grote steden kunnen bepaalde onderwerpen niet meer met de kinderen worden besproken als gevolg van mislukte integratie. Landelijk is dat bij een op de twintig basisscholen (5 procent) het geval, blijkt uit onderzoek van DUO Onderwijsonderzoek.

Onderwerpen die in dat verband door schoolleiders en leerkrachten worden genoemd zijn seksuele voorlichting of homoseksualiteit. Ook over zaken betreffende religie of geloof en in het bijzonder over islamisering of IS kan niet gesproken worden. Op aanslagen, terrorisme, slavernij rust eveneens een taboe.

Politieke situaties worden vermeden
In het voortgezet onderwijs liggen de percentages op respectievelijk 13 in de grote steden en 11 procent landelijk. De onderwerpen die vermeden worden zijn dezelfde als op lagere scholen maar ook over politieke situatie in landen als Turkije en Rusland kan niet worden gesproken.

Voor het onderzoek werden in totaal 2203 mensen ondervraagd: 590 leerkrachten en 628 schoolleiders uit het basisonderwijs, en 738 docenten en 247 schoolleiders uit het voortgezet onderwijs.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 69227
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Ariel » Wo Feb 01, 2017 1:53 pm

Onderwerpen als homoseksualiteit, seksuele voorlichting, religie, zwarte piet, IS en Turkije worden in een van de zeven basis en middelbare scholen in de steden al niet eens meer besproken uit angst voor minderheden.

Veel Islamitische leerlingen doen niet mee aan kerstvieringen, vaders geven geen hand aan juffen en allochtone en autochtone leerlingen spelen niet meer met elkaar.

Dit dramatische beeld komt uit het DUO Onderwijsonderzoek waarvoor 2200 schoolleiders en leraren in het basis en voortgezet onderwijs zijn ondervraagd. In de grote steden vindt een meerderheid van het personeel dat het integratiebeleid in ons land totaal is mislukt.

In het basisonderwijs in de grote steden zegt meer dan 50% dat culturen steeds verder van elkaar afzonderen. In het voortgezet onderwijs is dat al 70%.

Leerkrachten merken op dat veel allochtone ouders het Nederlands niet beheersen en vasthouden aan hun eigen cultuur. 60% in Rotterdam denkt dat het om pure onwil om te integreren gaat.



Staatssecretaris Sander Dekker vindt het niet normaal als een leraar op school niet durft te vertellen dat hij homo is, of bepaalde onderwerpen uit de weg gaat uit vrees voor gedoe in de klas. Dekker zegt dat naar aanleiding van een studie waaruit blijkt dat in de klas sommige onderwerpen niet meer worden besproken vanwege de door leerkrachten gevoelde toegenomen segregatie op school.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 69227
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Ariel » Wo Feb 01, 2017 3:34 pm

'Begin over Trump en het valt stil in de klas'

Docent maatschappijleer Volkan Tasdan (36) vroeg in de klas: "Wie van jullie zou stemmen op de PVV?" Er gingen een of twee vingers voorzichtig de lucht in. Na de les kwamen acht leerlingen naar Volkan toe. "Eerlijk meester, wij zouden wel op de PVV stemmen, maar durfden het niet te zeggen in de klas."

De leerlingen van RSG 't Rijks in Bergen op Zoom waren volgens Volkan bang dat klasgenoten "niet meer relaxed" met ze om zouden gaan en zij beschouwd zouden worden als racist.

Het tekent volgens Volkan de gespannen sfeer rond gevoelige thema's in middelbare schoolklassen. Want, zegt Volkan, begin over Donald Trump en het valt stil in de klas. Of bespreek een recente aanslag en de interactie is ver te zoeken binnen de schoolmuren.
In een onderzoek van DUO zegt 11 procent van de leraren op middelbare scholen dat ze gevoelige onderwerpen niet meer kunnen bespreken. Er is nauwelijks verschil tussen de grote steden en de rest van het land.

Twee derde van de docenten zegt de gevoelige onderwerpen wél te behandelen, anderen laten zich er niet over uit. Blijft over: de 11 procent die het niet aandurft. Volkan schrikt van dat percentage. "Een school is een plek waar iedereen zich veilig moet voelen, met elkaar moet kunnen praten en van elkaar moet leren."

Hij prijst zichzelf gelukkig dat hij op een "progressieve school" werkt, maar heeft ook veel contact met docenten van andere scholen. "Sommigen gaan op die gevoelige thema's bij voorbaat niet in. Zij zeggen letterlijk: laten we het clean houden, binnen de kaders, want je weet nooit wat er kan gebeuren."

Die docenten zijn niet zozeer bang voor geweld, zegt Volkan, maar wel voor onrust in de klas. "Sommige leerlingen voelen zich bij voorbaat al aangevallen. Zo was er een docent die vaststelde dat in steeds meer landen het homohuwelijk geaccepteerd wordt. Een buitenlandse leerling zei tegen hem dat hij dat soort dingen niet kon aanhoren, vanwege zijn culturele achtergrond. Die docent dacht: ik kan dit niet eens uitleggen, dat is al gevaarlijk."

Op dit moment worden op de school van Volkan workshops gehouden over de gevoelige thema's. "Dat blijft niet hangen, dat is een kwestie van komen en gaan. Een docent kan zoiets veel beter overbrengen."

Het is daarom een sterke wens van Volkan om dit soort "hot items" onderdeel te laten worden van het lesprogramma. "Je moet zelf iets inbrengen dat niet in de lesstof staat. Daar zijn docenten tegenwoordig niet zo sterk in."

Hij heeft al een oplossing in gedachten. "Ik heb nu acht weken voor een bepaald onderwerp. Waarom maken we daar niet zes weken van en gebruiken we die andere twee voor deze onderwerpen? Die thema's veranderen dan natuurlijk om de zoveel tijd."

Laatst werd hem om advies gevraagd over het bespreken van de situatie in Turkije. "Wee-je-gebeente als je iets over de president zegt. Mijn advies is vooral: creëer een zo veilig mogelijk klimaat."

En, benadrukt Volkan, het gaat ook echt wel goed. Zoals die ene keer dat een jongen met een migratie-achtergrond na drie jaar met Volkan als docent besloot tijdens zijn les uit de kast te komen. "Het geeft een dubbel gevoel. Waarom heeft het drie jaar moeten duren? Die jongen huilde tranen met tuiten, maar heel de klas kwam naar hem toe om een knuffel te geven. Het had dus blijkbaar allang gekund."
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 69227
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Ariel » Do Feb 02, 2017 11:43 am

Afbeelding
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Mahalingam
Berichten: 37514
Lid geworden op: Za Feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Mahalingam » Do Feb 02, 2017 6:27 pm

En wat heeft Özcan Akyol er over te zeggen in het AD?
Het is de schuld van ons westerse schoolsysteem en de leraren die zich niet gedragen zoals op een Mohammedaanse madrassa. (dan wel Turks internaat)
De leraar als murw gebeukte idealist
De oorzaak van misstanden in het onderwijs wordt nu volledig bij de mislukte integratie gezocht. Maar er speelt meer: zolang de leerkracht niet iemand is voor wie jonge kinderen automatisch respect hebben en er geen autoriteit in klassen mag bestaan, is het een kwestie van tijd voor totale anarchie op sommige scholen zal domineren.

Gotspe:
De leraar is vaak een murw gebeukte idealist, die uit angst voor represailles al helemaal niet meer corrigerend optreedt.
....
...Een keer had ze tijdens de les gezegd dat ze haar scholieren zonder gewetensbezwaren bij de politie zou aangeven op het moment dat er een bij Opsporing Verzocht in beeld verscheen. Een jongen verzekerde haar dat ze dan verkracht zou worden, door een vriend of een neef.

murw gebeukte? Murw gebeukt door wie?

http://www.ad.nl/nieuws/de-leraar-als-murw-gebeukte-idealist~ab2d75d3/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 14913
Lid geworden op: Za Jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Do Feb 02, 2017 7:33 pm

Leraar mijdt lastige les.

Betreft probleem met moslimkinderen. En wat roep ik telkenmale in enthousiaste herhaling vervallend?

"Het probleem met Marokkaanse kinderen komt voort uit het opvoedingsgedrag van . . . moskeevaders."

De schuldigen? Wat dacht je wat? Stem 15 maart PVV! Je kunt natuurlijk ook stemmen voor een minderwaardigheidscomplex dat je kind(eren) wordt opgedrongen. Omdat ALLE linkse partijen en huichelachtige aanverwante politieke partijen een samengaan met moslims als een prettige aangelegenheid beschouwen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 69227
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Ariel » Di Feb 07, 2017 12:05 pm

Scholen falen ernstig met bijbrengen ’burgerschap’

Les zonder normen

Scholen falen hardnekkig met het bespreekbaar maken van gevoelige thema’s in de klas. Hun belofte ten spijt zijn ze er in tien jaar tijd nog altijd niet in geslaagd om Nederlandse waarden stevig te verankeren in het lespakket.

Die vernietigende kritiek komt van de Inspectie van het Onderwijs.

Sinds 2006 zijn scholen verplicht aandacht te besteden aan ’burgerschap’. De aanleiding was de moord op Theo van Gogh door Mohammed Bouyeri. Scholen kregen de taak om leerlingen onze normen en waarden bij te brengen, met aandacht voor onder meer democratie, homoseksualiteit, vrijheid van geloof en van meningsuiting.

De Inspectie concludeert nu dat er niets van terecht is gekomen. Het ministerie van Onderwijs is daar mede schuldig aan, omdat het niet goed heeft omschreven wat precies de bedoeling is.

Staatssecretaris Dekker (Onderwijs) belooft wettelijke eisen en betere trainingen voor leraren.


MEER HIER.

Spoiler! :
’Homoleraar moet uit de kast kunnen’

Den Haag - Het lespakket voor basisschoolleerlingen en scholieren op de middelbare school gaat op de schop. Staatssecretaris Sander Dekker (Onderwijs) wil meer aandacht voor de democratische rechtsstaat en gelijkheidsbeginselen, zoals de vrijheid van meningsuiting.

De VVD-bewindsman neemt zijn besluit vanwege een kritisch rapport van de Inspectie van het Onderwijs dat vandaag verschijnt. Daarin staat dat eerdere pogingen om scholieren bij te spijkeren over typisch Nederlandse normen en waarden zijn gestrand. Dekker kondigt nieuwe stappen aan. De staatssecretaris wil dat scholieren zich bewuster worden van alle vrijheden en plichten, die in onze grondwet staan. „Als leerlingen dat niet meekrijgen, moeten we niet gek staan te kijken dat extreme ideeën zich nestelen.”

Nederlandse normen en waarden. Waarom zouden scholen daar aandacht aan besteden?

„Wij zien dat spanningen van buiten de school in de school komen. En dat scholen soms moeite hebben om daarmee om te gaan.”

Noem het beestje eens bij naam.

„Laat ik een aantal voorbeelden geven. Ik sprak laatst met een homoseksuele leraar op een basisschool in Rotterdam. Hij vertelde dat hij er bewust voor had gekozen om niet tegen ouders en collega’s te vertellen dat hij homo is, omdat hij bang was voor de reacties. Daar schrik ik van.”

Ging het om moslimouders en islamitische leraren?

„Het was een gemengde wijk in Rotterdam. Dus daar zullen ook islamitische ouders en kinderen op zitten. Maar er zijn ook scholen waar kinderen roepen dat alle moslims terroristen zijn. En we hebben bij de komst van een asielzoekerscentrum gezien dat hooligans zich in de raadszaal misdragen door naar een vrouw te roepen: daar moet een piemel in.”

Wat heeft dat met het onderwijs te maken?

„Nou, dan denk ik wel eens bij Nederland: wat gebeurt er hier? Hoe gaan we in dit land met elkaar om? Wat zijn nou de kernwaarden die we met elkaar delen? Dat vind ik echt een wezenlijk iets wat kinderen op school actief zouden moeten meekrijgen.”

Dat is tien jaar geleden ook al bedacht. De Inspectie voor het Onderwijs zegt nu dat dit is mislukt.

„Het rapport laat zien dat er op sommige scholen hele mooie dingen gebeuren, maar dat over de hele linie genomen het Nederlandse onderwijs inderdaad achterblijft. Veel docenten weten niet precies wat er van hen wordt verwacht.”

En nu?

„We gaan het duidelijker doen. We gaan specificeren wat alle kinderen moeten meekrijgen. De wet zal worden aangepast, evenals het curriculum.”

Hoe dan?

„Ik vind dat kinderen moeten weten dat we met zijn allen leven in een democratische rechtsstaat waarin onze grondwet een hele belangrijke rol vervult. Gelijkheidsbeginselen, de vrijheid van godsdienst, de vrijheid van meningsuiting moeten actief aan kinderen worden meegegeven. Scholen moeten actief gaan meewerken aan het creëren van een gedeelde identiteit, een gemeenschapsgevoel.”

Uit onderzoek komt naar voren dat leraren schuchter zijn om gevoelige thema’s op tafel te gooien.

„Dat vraagt dus ook om leraren met lef. Maar die leraren willen ook weten waar ze aan toe zijn. Dus het begint bij een duidelijke opdracht die we met zijn allen aan scholen meegeven.”

Kunnen scholen straks worden afgestraft als ze hier geen werk van maken?

„Nou we gaan ze vooral helpen. Wij zien dat er bij heel veel docenten helemaal geen sprake is van onwil, maar dat ze het soms moeilijk vinden om een thema bespreekbaar te maken, ook omdat leerlingen soms heel erg heftig zijn. Hoe ga je er als leraar mee om als leerlingen beweren dat de aanslagen op de Twin Towers een groot zionistisch complot zijn? Of dat dat aangespoelde jongetje op dat Griekse strand eigenlijk maar een verzinsel is van IS? Kinderen krijgen via sociale media giftige boodschappen mee. Als daar op scholen geen tegenwicht aan gegeven wordt, dan moeten we niet gek staan te kijken dat dat soort extreme ideeën zich nestelen.”

Wat gaat de overheid nou precies veranderen?

„We gaan niet langer tegen scholen zeggen: u moet aan ’burgerschap’ doen. Wel dat ze aandacht moeten besteden aan de Nederlandse kernwaarden. Ik denk aan vrijheid, verantwoordelijkheid en verdraagzaamheid.”

Tamelijk abstract, niet?

„Kijk we hebben heel veel verschillende kinderen met verschillende culturele achtergronden. En daar is niets mis mee. Maar als je niet iets van lijn hebt, iets hebt wat bindt, dan ontstaat er ruimte voor extreme ideeën. Ik wil dat bij leerlingen doordringt wat het betekent om Nederlander te zijn, om in dit land te wonen en daar trots op te zijn. Dat dit een land is waar je kunt zeggen wat je wilt.
Dat je verliefd kunt worden op wie je wilt. Dat je zelf bepaalt hoe je eruit ziet. Dat je een hoofddoek kunt dragen, maar die ook kunt afdoen. ”

Wanneer gaan leerlingen de veranderingen merken?

„Het moet de komende twee jaar zijn beslag krijgen. Het is nieuwe lesstof dus daar gaat wat tijd overheen.”
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 69227
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Ariel » Di Feb 07, 2017 1:27 pm

Les materiaal.

Afbeelding

Afbeelding
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 69227
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Ariel » Di Feb 07, 2017 2:43 pm

Leraren zijn het niet eens met Staatssecretaris Dekker’Klap in gezicht voor leraren’

ASTERDAM - Staatssecretaris Dekker kan niet op veel steun rekenen voor een nieuwe wettelijke opzet van burgerschapsvorming op scholen. ,,Een klap in het gezicht van al die hard en met hun hart werkende onderwijsmensen.”

Dat zegt basisschooldirecteur Bert Meijer van de Amsterdamse Flevoparkschool. Dekker wil dat er wettelijke eisen komen, waarbij in deze vorming onder andere aandacht wordt besteed aan vrijheid, democratie, verantwoordelijkheid en verdraagzaamheid. Leraren zouden trainingen moeten krijgen om normen en waarden over te brengen. Dit als reactie op het kritische inspectierapport dat normen en waarden nog niet goed zijn verankerd in het lespakket.

Spoiler! :
,,Wat een overspannen reactie van de staatssecretaris,” reageert Meijer. ,,Laat hij eindelijk eens bij mij op school komen, wat hij mij persoonlijk heeft beloofd. Dit is nu net niet de ondersteuning die we nodig hebben. Een klap in het gezicht van al die hard en met hun hart werkende onderwijsmensen. Het is minachting van al die mensen die dagelijks hiermee bezig zijn.”

Het is Meijer overigens een raadsel waar de inspectie het oordeel op baseert. ,,Ik ken heel veel scholen in Amsterdam van binnen en van buiten die allen veel aandacht besteden aan normen en waarden. Scholen zijn daar dagelijks mee bezig. Daarnaast geeft de gemeente Amsterdam veel subsidie voor projecten als Gelijk is Gelijk waarin religieuze, culturele en seksuele diversiteit aan de orde komen.”

Ook de Onderwijsbond CNV, de koepels PO-Raad en VO-raad (die de basis en middelbare scholen vertegenwoordigen) wijzen de plannen van Dekker af en wil de vrijheid behouden om burgerschap in te vullen zoals scholen dat nu doen.

,,Het is goed dat het rapport pleit voor meer ondersteuning van leraren, maar we geloven niet dat daarvoor aanscherping van een wet nodig is,” zegt voorzitter CNV Onderwijs-voorzitter Loek Schueler. Ze vervolgt: ,,Volgens het rapport van de inspectie besteden vrijwel alle scholen in Nederland aandacht aan burgerschap. Daarmee doen ze wat de wet hen voorschrijft. De wet laat nu de invulling van deze lessen aan school over en dat willen wij zo houden. Een docententeam weet veel beter welke onderwerpen spelen in de klas en op school. Het is goed dat zij daar hun lessen op aan kunnen passen. Vrijheid van invulling van de lessen zou daarom wat ons betreft het uitgangspunt moeten zijn.”

Breder
Onderwijskundige Caspar Hulshof van de Universiteit Utrecht:,,Leuk dat scholen er een taak bij krijgen, maar ten koste van wat gaat dit alles? En is het maken van lesstof voldoende, er wordt al zo veel voor scholen bedacht. Dat er aandacht voor burgerschap is binnen scholen is natuurlijk goed, maar normen leer je niet alleen op school, dat moet veel breder. Thuis, sportclub, omgeving: alles. De inspectie is overigens genuanceerd. Zegt: het gaat op zich best goed maar het is nu nog zó geborgd dat het ook echt goed gaat. Dekker geeft voor de zoveelste keer weer ergens een eigen draai aan.”

Bestuurslid Gerard Verhoef van Beter Onderwijs Nederland (BON) vindt dat scholen er helemaal niet voor zijn om kinderen tot goede burgers te vormen. ,,Dat is primair een taak voor de ouders. Als die tegenwerken is burgerschap een papieren oplossing.’

Onderwijzer Nederlands Henk ter Haar van GSG Guido in Arhem: ,,Nieuwe lesstof? Laat me niet lachen. En ik vind het bijzonder dat juist de VVD de burgerschapsvorming wil gaan invullen voor de school. Is wel goed onderzocht in hoeverre democratie, vrijheidsbeginsel al aandacht krijgen in het huidige curriculum. In mijn beleving is in het voortgezet onderwijs juist veel aandacht voor democratie.”

PO-Raad en VO-raad vinden het niet passend dat de overheid gaat voorschrijven aan welke thema’s scholen aandacht moeten besteden tijdens burgerschapslessen. De sectororganisaties: ,,We vinden dat de staatssecretaris met zijn reactie op het rapport van de inspectie hierover geen recht doet aan de inzet van scholen en leraren op dit terrein. „
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 37382
Lid geworden op: Wo Jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Pilgrim » Wo Feb 08, 2017 12:25 am

Radicalisering van leerlingen wordt op 20 procent van de middelbare en mbo-scholen gemeld. Bovendien blijkt dat op 50 procent van de onderzochte mbo-scholen onderwerpen als de Holocaust en homoseksualiteit ‘gevoelig’ liggen.

[...]

Leraren slaan alarm
Vorige week bleek uit een onderzoek van onderwijsbureau DUO dat sommige leraren gevoelige thema’s uit de weg gaan. Zo worden onderwerpen als Zwarte Piet, de islam, seksuele voorlichting en de politieke situatie in Turkije door één op de negen leraren genegeerd, uit angst voor de reactie van scholieren.

Bijna 40 procent van de ondervraagde docenten in het voortgezet onderwijs herkent het beeld dat de integratie is mislukt en dat de tegenstellingen tussen diverse groepen in de maatschappij zijn toegenomen. Leraren merken tijdens het lesgeven dat leerlingen van ouders van niet-westerse afkomst vooral met elkaar omgaan, en nauwelijks met autochtone kinderen. Allochtone ouders spreken de Nederlandse taal amper en houden stevig vast aan hun eigen cultuur.

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 14913
Lid geworden op: Za Jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Wo Feb 08, 2017 9:30 am

Ariel schreef:Les materiaal.

Direct al in het begin vatte bij mij de gedachte post dat deze onzin een discriminerende ondertoon heeft waarvan ik niet een twee drie de bedoeling begreep.

Ik ben atheïst en beveel aan: gebruik verdomme de menselijke liefdespredikingen en aanbevelingen van Jezus, en plaats deze tegenover de 'vrede-zij-met-hem' getuigenissen van de historische Mohammed. Oh sorry! Dit ontlokt vast en zeker ter linker zijde het commentaar over 'haatzaaien'. Hoezo dat? Omdat die linkse politieke gluiperds en anti-Trump figuren dondersgoed weten dat islam met zijn inhoud van de Koran staat voor te keer gaan tegen andersdenkenden en het afbreken van onze gewaardeerde beschaving met zijn tradities, normen en waarden.

Leer kinderen al in een vroeg stadium het verschil tussen het christendom en de islam. Tussen Jezus en Mohammed. En doe dit door kinderen zelf te laten voorlezen uit beide boeken. Leg uit dat het christendom in de plaats is gekomen van het joodse geloof en dat het joodse geloof het christelijke geloof heeft gerespecteerd als beschavingsnorm en dat het islamitische geloof in de plaats is gekomen van zowel het joodse als christelijke geloof en onze kennisbeschaving daarmee de grond in trapt omdat mohammedanen zich superieur wanen aan iedereen die GEEN MOSLIM IS.

Vraag moslim kinderen of het normaal is dat moslims zijn gaan wonen in een land dat net zoveel varkens huisvest als mensen?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 69227
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Ariel » Za Feb 18, 2017 3:09 pm

Leraren islamitische school sturen kinderen uit theatervoorstelling met ‘aanstootgevende’ pinguïndans.

Vooraf was nog met de school overlegd of er geen aanstootgevende scènes in zaten, dat leek niet het geval te zijn. Toch spreekt directeur Fouad El Haji nu van het opvoeren van “een soort paringsdans”. De directeur van het theater dat de voorstellingen faciliteert noemt de reactie van de leraren “belachelijk”. Volgens hem zijn er de hele week voorstellingen geweest voor verschillende scholen, “zonder problemen”.

De bewuste scène? “Twee pinguïns voeren een dansje uit omdat ze elkaar leuk vinden. Daarbij raken ze elkaars schouders”. Tijdens de dans is dan ook een stukje buik te zien.

[icon_lol.gif] Moet een cultuur schok geweest zijn voor de regisseur Andreas Denk


Pinguïndans aanstootgevend voor islamitische school

Leerlingen van de Utrechtse islamitische Aboe Daoedschool zijn gistermorgen door hun leerkrachten het theater uitgestuurd omdat de kindervoorstelling die zij bekeken, aanstootgevend zou zijn. De regisseur van de voorstelling IJspaleis reageert teleurgesteld en noemt het opstappen 'respectloos'.

Volgens regisseur Andreas Denk van theatergroep Plan d staat iedereen vrij een mening te hebben over zijn voorstelling. ,,Ik kan niet in de hoofden kijken van de leraren, maar ik vind het respectloos om tijdens een voorstelling op te stappen.'' Denk is teleurgesteld dat de kinderen de voorstellingen niet mochten uitzitten. Een technicus van de theatergroep reageerde op Facebook fel: 'Zo ontzettend kwaad... 2017... In een vrije maatschappij'.

Verrast en verbaasd
De Utrechtse culturele instellingen die de voorstelling regelden, zijn verrast en verbaasd. Directeur Appie Alferink van theater Zimihc waar de voorstelling gehouden wordt, noemt de actie van de school 'belachelijk'. ,,Ik reageer op persoonlijke titel, want wij bieden alleen maar onderdak aan de voorstellingen. ,,Het verbaasde me enorm toen ik het hoorde. Deze voorstelling wordt al de hele week voor allerlei scholen gespeeld, zonder problemen.''

Directeur Fouad El Haji van de Aboe Daoedschool zegt dat de leraren in de loop van de ochtend met hun leerlingen terug naar school gingen met de mededeling dat er 'een soort paringsdans' werd opgevoerd. ,,Ik was er zelf niet bij, maar naar hun oordeel was het niet geschikt voor de kinderen.''

De school was met meerdere klassen uit de groepen 5 tot en met 8 bij de voorstelling aanwezig.

Zonder problemen en klachten
De hele week is deze voorstelling al bij theater Zimihc voor basisscholen opgevoerd, volgens organisator Utrechts Centrum voor de Kunsten (UCK) zonder problemen of klachten. Daar waren volgens Zimihc ook verschillende gemengde scholen met islamitische leerlingen bij. ,,Wij zijn een volledig islamitische school, dat maakt ons net even anders dan andere scholen en daarom hanteren wij wellicht ook andere maatstaven'', zegt El Haji.

Toen het UCK de voorstelling aan de school aanbood, is nog doorgenomen of er wellicht aanstootgevende scènes in de voorstelling zaten. Samen kwamen ze tot de conclusie dat dat niet het geval is, zegt adjunct-directeur René Van der Kolk van het UCK, die de voorstelling 'IJspaleis' ook gezien heeft. Hij kan zich geen scène herinneren die ongeschikt is voor kinderen, van welk geloof dan ook.

,,Twee pinguïns voeren een dansje uit omdat ze elkaar leuk vinden. Daarbij raken ze elkaars schouders en als ze hun armen in de lucht steken, zie je een stukje buik. Maar dat is het.''

Raar
Een aantal leerlingen van de school en enkele volwassen begeleiders reageerden volgens Van der Kolk ook teleurgesteld op het besluit om tijdens de voorstelling op te stappen. ,,Wij vinden het ook raar. Ik ga maandag meteen met de schooldirecteur bellen om te vragen wat nu precies het probleem is. Wij houden altijd rekening met gevoeligheden. Er wordt ook niet gevloekt in kindervoorstellingen. Maar we zijn niet politiek- of geloofs-geöriënteerd, dus of we concessies gaan doen, moeten we nader bespreken.''
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Mahalingam
Berichten: 37514
Lid geworden op: Za Feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Mahalingam » Zo Feb 19, 2017 9:24 pm

Mahalingam schreef:Er moest zwaar gepolderd worden aan de UvA met als punt van inzet: het diversiteitsquotum en de verplichte diversiteitscursus.
De ' social justice warriors' hoopten dat met die maatregelen de hele UvA een grote 'safe space' zou worden. Beide zaken zijn afgewezen. Maar er is een troostprijs bedacht voor al die activisten: ze krijgen bij de UvA een baantje als ‘diversity officers’ en kunnen dan hun ideologie uitdragen.
De UvA wil wel diversiteit, maar geen quotum
http://www.parool.nl/amsterdam/de-uva-wil-wel-diversiteit-maar-geen-quotum~a4394103/
Ik lees: "Een diversity officer die direct onder mij valt en als een spin in het web functioneert."
En wie is de 'mij' die de gifpinnen gaat aansturen? Geert ten Dam, voorzitter van het college van bestuur van de UvA.

En dan nu over die troostprijs.
Diversity Officer wordt ‘spin in web’ van de UvA
De UvA zet hoog in bij de werving en selectie van een Diversity Officer, zo blijkt uit concept profiel van deze nieuwe functionaris. Hij of zij krijgt een aanstelling van 0,6 fte en een salaris dat bij een volledige aanstelling tussen de 5813 tot 7599 euro bruto per maand zou liggen. In het totaal is er voor het universitair diversiteitsbeleid jaarlijks een bedrag van 375.000 euro begroot.
http://www.folia.nl/actueel/107939/diversity-officer-wordt-spin-in-web-van-de-uva
Naar verwachting zal er in april een vacature komen voor de functie. Er wordt een forse selectiecommissie samengesteld onder leiding van Geert ten Dam. Daarnaast zit in de commissie een decaan – voorgesteld wordt FMG-decaan Hans Brug – het hoofd P&O, het hoofd Academische Zaken, en vertegenwoordigers van de Centrale Studentenraad, de Centrale Ondernemingsraad, het Diversiteitsforum, de Chief Diversity Officer van de VU, en hoogleraar en decaan Karin van Oudenhoven-van der Zee.

Mag ik raden wie het wordt? Gloria Wekker.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 69227
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Ariel » Ma Feb 20, 2017 2:26 am

Mahalingam schreef:Mag ik raden wie het wordt? Gloria Wekker.


Hier is de mooie meid. Samen met haar lieve vriendin Anja Meulenbelt.

Afbeelding
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 69227
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Ariel » Ma Feb 20, 2017 2:44 pm

Presteren is iets van de vorige eeuw. Vmbo'er kan zonder diploma door naar mbo Het MBO stelt al weinig meer voor, maar met deze regeling helpen ze het niveau helemaal om zeep.

- Het wordt voor leerlingen in het vmbo makkelijker door te stromen naar het mbo. Zo kunnen in de toekomst vmbo'ers alvast lessen gaan volgen in het mbo. Ook moet een overstap naar het middelbaar beroepsonderwijs zonder tussentijds examen mogelijk worden.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 69227
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Ariel » Ma Feb 20, 2017 2:57 pm

Nachtmerriekabinet wil VMBO nu helemaal uitkleden: geen diploma meer nodig voor overstap naar MBO

Je zou denken dat politici de kwaliteit van het VMBO willen opkrikken om tot betere resultaten te komen. Helaas is niets minder waar.

Minister Jet Bussemaker (PvdA) en haar ondergeschikte staatssecretaris Sander Dekker (VVD) zijn van plan om het VMBO nog verder uit te kleden. Zo willen ze het onder meer mogelijk maken voor VMBO-scholieren om “zonder tussentijds examen” de overstap te maken naar het middelbaar beroepsonderwijs.

Natuurlijk hebben de bewindslieden dit nieuwe plan een schitterende nieuwe naam gegeven: “doorlopende leerroutes.” Om die routes mogelijk te maken dienen ze binnenkort een nieuwe wet in.

De Telegraaf legt uit wat de gedachte achter dit plan is (dat ook behelst dat het VMBO nog meer gericht wordt op de praktijk zodat het hoegenaamd beter aansluit bij het MBO):

Zo kunnen in de toekomst vmbo’ers alvast lessen gaan volgen in het mbo. Ook moet een overstap naar het middelbaar beroepsonderwijs zonder tussentijds examen mogelijk worden…

Volgens Bussemaker en Dekker zullen de aanpassingen ertoe leiden dat minder leerlingen uitvallen bij de overstap van het vmbo naar het mbo. De huidige leerroutes zijn voor veel vmbo’ers te rigide en bereiden hen onvoldoende voor op het vervolgonderwijs, stellen de bewindslieden.

“De helft van alle scholieren gaat naar het vmbo. Dat zijn veel verschillende kinderen, die verschillende routes nodig hebben om het beste uit zichzelf te kunnen halen. Met dit voorstel geven we kinderen de kans om een route te kiezen die het beste bij ze past.”

Blijkbaar is die route dus ook: doorstromen zonder diploma. Want wie heeft nou eigenlijk bewijs nodig dat hij of zij een middelbare school-diploma heeft? Dat is maar ouderwets.

Nou ben ik ervan overtuigd dat het hebben van een diploma van vervolgopleidingen (MBO, HBO, Universiteit) schromelijk overschat wordt en dat het goed is dat we de praktijk weer op waarde leren schatten (zowel bij het MBO als bij het VMBO), maar dat staat hier natuurlijk redelijk los van. Ook als je je toelegt op het praktische kan daar prima een diploma aan verbonden worden, zéker als je het over het VMBO en dus over het middelbare onderwijs hebt.

Lezers van De Telegraaf halen dan ook terecht keihard uit naar dit belachelijke plan. Zo schrijft ‘Rhiver':

Aha en straks vol trots vertellen dat er zo weinig uitval is en het percentage MBO is gestegen en VMBO gedaald. Yeah right. Net de rekentoets van Dekkertje, een 4 is ook een voldoende. Voor sommen die vroeger door leerlingen uit de oude 6e klas lagere school werden beheerst.

Politiek Den Haag maakt meer kapot dan je lief is. Misschien moeten politici eerst een gezond verstand toets afleggen voordat ze over burgers mogen regeren.

H. Dekkers voegt daar terecht aan toe:

“Verdere uitholling van het VMBO niet te stuiten.”
Peter Emile denkt er ook het zijne van:

“Ik denk dat ik het begrijp; in plaats van de leerling op te krikken naar een hoger niveau, wordt de opleiding neergekrikt naar het laagste niveau onder de leerlingen. Tja. Want eisen stellen aan leerlingen is natuurlijk racistisch. Of discriminatoir. Of zoiets.”

Ook een anonieme lezer, die een werkgever is, is absoluut niet te spreken over dit onzinnige plan:

“Nederland heeft de afgelopen jaren steeds de eisen aan de leerling aangepast aan de haalbaarheid van de school. Helaas continu naar beneden. Wij als werkgevers zien dat terug in het dramatische niveau van de leerlingen. Terwijl Nederland zichzelf continu op de schouder slaan maken veel werkgevers liever gebruik van stagiaires uit andere landen. Word wakker Nederland, je kunt nog zo knutselen met cijfers en regeltjes, je jeugd is steeds minder in staat het niveau dat de wereld vraagt te evenaren. Het imago van NL gaat naar beneden en we blijven de kop in het zand steken. Misschien wat meer naar andere landen kijken en leren i.p.v. andere landen beleren en corrigeren. Wake up!”

Sjaak U. voegt daar aan toe:

“De zoveelste afbrokkeling van onderwijs in Nederland. Dit gaat puur over vroegtijdige uitval van met name allochtone leerlingen. Omdat je niet wil wijzen naar de uitvallers gooi je er maar weer een maatregel tegenaan die iedereen treft. Als het voor 98% wel werkt moet je het niet veranderen voor zie 2%!”

Je zou denken dat bewindspersonen zich iets aan zouden trekken van die kritiek vanuit de maatschappij, maar helaas is dat natuurlijk allerminst het geval bij een staatssecretaris van de VVD en een minister van de PvdA. Die partijen zijn immers al decennialang losgeslagen van de werkelijkheid.

En zo gaat de uitholling van het VMBO maar door. Nog even en die leerlingen — de helft van alle leeringen in ons land! — hebben werkelijk niets meer aan hun fopopleiding.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 17678
Lid geworden op: Zo Sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor King George » Ma Feb 20, 2017 3:33 pm

VMBO afronden met een diploma is kennelijk te hoog gegrepen voor veel geïmporteerde verdomming. Dus schaffen we deze eis maar af om de geïmporteerde verdomming te "verheffen". Welke devaluatie staat het MBO verder te verwachten? Door immigratie daalt het IQ, zoveel is duidelijk.
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2


Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 69227
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Ariel » Vr Feb 24, 2017 11:57 am

De gemeente Den Haag gaat vandaag leerplicht handhaven want bijna krokusreces. Een beetje vreemd dat je de gemeente met ramadan of offerfeest niet ziet of hoort.


Afbeelding
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Mahalingam
Berichten: 37514
Lid geworden op: Za Feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Mahalingam » Di Feb 28, 2017 3:50 pm

In de volksmond had men het over witte en zwarte scholen. Iedere ouder weet opwat voor soort school zijn kind zit.
Beleidsmakers hebben de terminologie over genomen. 70 wetenschappers in de onderwijswetenschappen aan de UvA willen dat de termen verdwijnen.
Wetenschappers: stop met de termen 'zwarte' en 'witte' school
[...]Nederland is echter het enige land in Europa waar scholen op deze manier worden getypeerd. In landen als het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië en Slovenië, worden deze labels gezien als ondenkbaar of zelfs schandalig.[...]
Het gebruik van de termen 'zwarte en witte scholen' heeft bovendien een reeks negatieve gevolgen: zwart-wit labels kunnen de afstand tussen de meerderheid en minderheidsgroepen vergroten. Ze lijken aan te geven wie echt Nederlander is, wie erbij hoort en wie niet. Dit ondermijnt het gevoel van verbondenheid tussen etnische groepen. Het uitsluitende karakter van de labels draagt daarmee bij aan polarisatie in de samenleving. Onder etnische Nederlanders kan het leiden tot minder positieve houdingen ten opzichte van minderheidsgroepen. Onder minderheidsgroepen kan het gebruik ervan leiden tot gevoelens van vervreemding, wrok en afwijzing.

Verder kunnen de labels leiden tot een selffulfilling prophecy, waarbij docenten en leerlingen op scholen die bestempeld zijn als zwart lagere academische verwachtingen hebben, wat vaak resulteert in slechtere leerresultaten. Opgelegde labels, zeker wanneer deze een negatieve lading hebben, hebben negatieve gevolgen voor de identiteit en het zelfbeeld van minderheidsleerlingen. De manier waarop deze labels nu gebruikt worden communiceert de impliciete boodschap: 'zwart is minder'.

De aanbeveling is:
laten we stoppen met het gebruik van de termen 'zwarte en witte scholen'; ze markeren een symbolische apartheid in het onderwijsstelsel en leiden tot stigmatisering van scholen en leerlingen.

We moeten iets anders verzinnen dat de werkelijkheid weerspiegelt.
Is er een NewSpeak deskundige in de zaal?

http://www.volkskrant.nl/opinie/wetenschappers-stop-met-de-termen-zwarte-en-witte-school~a4467962/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Mahalingam
Berichten: 37514
Lid geworden op: Za Feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Mahalingam » Ma Apr 03, 2017 1:44 pm

Van taalachterstand naar taalenthousiasme
29 maart 2017 - De lerarenopleidingen op het hbo moeten meer bicultureel worden. Nienke Meijer, die portefeuillehouder lerarenopleidingen is van de Vereniging Hogescholen, stelt dat daarom minder naar de techniek van taal moet worden gekeken en meer naar het taalgebruik.
[...]
"Het eerste discussiepunt was de diversiteit op de lerarenopleidingen. Hans Huizer, directeur van de Johan de Witt Scholengroep uit Den Haag, waar 40 procent van de leerlingen een taalachterstand heeft wilde meer diversiteit in zijn docentencorps. “Mijn diepste wens is dat bij de lerarenopleidingen zoveel mogelijk docenten uit onze doelgroep komen, zodat ze als rolmodellen kunnen functioneren. Dat is ook stimulerend voor leerlingen om te kiezen voor de lerarenopleiding.”
[...]
Marja Poulussen van de Hogeschool Rotterdam sloot zich hierbij aan. “Ik vind ook dat taal bicultureler moet zijn. Ik denk dat het heel belangrijk is dat wij niet precies op die grammatica gaan zitten, maar op de betekenis van taal.
[...]
"Mip van Suchtelen, die werkzaam is bij Hogeschool Inholland, wees er ook op dat te veel nadruk op taal kan zorgen voor uitsluiting. “Taal wordt in Nederland als gemakkelijkste uitsluitingsmechanisme gebruikt. Wij-zij-denken wordt dan meteen geactiveerd. Dat is denk ik heel erg gevaarlijk, daarom is het belangrijk om perfect taalgebruik wel te problematiseren. Te veel aandacht op taal wordt gebruikt om mensen uit te sluiten.”
http://www.scienceguide.nl/201703/van-taalachterstand-naar-taalenthousiasme.aspx

Een lange reactie van Izz ad-Din Ruhulessin (bekend van bidden op het Binnenhof zonder vergunning):
...Docenten met een taalachterstand zijn rolmodellen voor leerlingen met een taalachterstand, zo kan ik verder lezen. Blijkbaar ben je als allochtoon zijnde (ik ga er niet vanuit dat het over de vijfhonderdduizend autochtone analfabeten gaat) al een rolmodel als je een baan hebt. En we moeten ons niet blindstaren op lidwoorden en grammaticale correctheid. Yep. Besef dat dit geen cynische sketch is van een of andere obscure studentenvereniging, maar dat het hier gaat om mensen die inspraak hebben in de manier waarop onze jongeren worden onderwezen.
[...]
Allochtonen (want dat wordt bedoeld met diversiteit) zijn eigenlijk gewoon te dom om hun lidwoorden, voegwoorden en grammatica on point te hebben. Niet uitgaan van de talenten van de zwarte- en zandkleurige Nederlanders, nee, we verlagen gewoon de lat zodat deze debielen ook mee kunnen doen. Dat staat er niet, maar het signaal is duidelijk. En daar zou ik dan blij van moeten worden want als allochtoon mag ik geen kritische mening hebben over het diversiteitsalibi van onversneden koloniaal paternalisme. Dankjewel o autochtoon, dat je voor ons de standaard wil verlagen. Ga. Nu hoeven allochtone ouders overigens ook niet meer aan hun kinderen te vertellen dat ze twee keer zoveel moeten presteren als hun witte medelanders om hetzelfde te bereiken. Ze hoeven helemaal niet meer te presteren, want bij de NVAO zijn ze al afgeschreven.
http://www.volkskrant.nl/opinie/gastcolumn-niveau-verlagen-voor-diversiteit-is-racistisch~a4481466/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Mahalingam
Berichten: 37514
Lid geworden op: Za Feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Mahalingam » Di Apr 11, 2017 12:18 pm

Ga je doorstuderen dan kreeg je vroeger een studiebeurs. Nu moeten studenten een lening afsluiten voor de kosten van studie en levensonderhoud. En dat geleende geld gaan ze later terug betalen als ze een goede baan hebben dankzij hun studie.
Maar niet alle studies geven kans op een goed betalende baan. Het zijn er maar weinigen die na kunstgeschiedenis te hebben gestudeerd, museumdirecteur worden.
En zo zijn er nog heel veel (pret)vakken met weinig kans op een baan.
Maar bij het uitlenen van geld wordt niet naar de loopbaanperspectieven gekeken.
Er zijn nu zo'n 100.000 oud-studenten die het zout in de pap niet verdienen en dus de lening niet afbetalen.
Positief bezien: 87% van de oud-studenten heeft geen probleem met aflossen.
Vreselijk! Overheid moet studielening steeds vaker cadeau doen
In Nederland staat zo'n €17,6 miljard aan studieschulden uit. Uit navraag van Trouw (blendle - €) bij studieschuldverstrekker DUO blijkt dat steeds meer oud-studenten de aflossing van hun schuld niet kunnen voldoen. In 2015 ging het om zo'n 90.000 oud-sjaars, terwijl dit aantal in 2009 circa 30.000 bedroeg. De fikse stijging is volgens DUO lastig verklaarbaar, maar kan mogelijk toegeschreven aan een verandering uit 2012. Sindsdien wordt het inkomen van schuldenaars automatisch meegenomen in de berekening van het terug te betalen maandbedrag. Eerder moesten oud-studenten zelf een draagkrachtmeting aanvragen. Destijds was er dus een groep die meer terugbetaalde dan zij volgens de berekeningen van DUO zou kunnen dragen. Verder hangt de stijging van het aantal niet-terugbetalers samen met de verslechterde inkomenspositie van afgestudeerden sinds de crisis en de toenemende omvang van de gemiddelde studieschuld.
http://daskapital.nl/2017/04/vreselijk_overheid_moet_studie.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 14913
Lid geworden op: Za Jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Di Apr 11, 2017 3:26 pm

Ariel schreef:De gemeente Den Haag gaat vandaag leerplicht handhaven want bijna krokusreces. Een beetje vreemd dat je de gemeente met ramadan of offerfeest niet ziet of hoort.

Volslagen waanzin. Een dag niet op school. Nou nou nou, alsof het land zit te springen om toekomstige arbeidskrachten. We zijn echt helemaal van de pot gerukt en de kluts kwijt. Dit lijkt verdomd veel op de Oost-Duitse Stasi van Frau Merkel destijds. Maar ik begrijp het wel. Die leerplichtambtenaren moeten tenslotte ook wat te doen hebben.

En wat de Ramadan en het Suikerfeest betreft. Ach, laat dat zooitje mislukte incestvolk in hun gehate varkensvet gaar smoren. Nog even en de moslimmens weet haast wel zeker dat hij hier ongewenst en ongeliefd is en zal halal voor zijn geld kiezen en voorgoed naar Marokko terugkeren.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.


Terug naar “Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten