Moslim verstoort jubileumconcert

Plaats reactie
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Moslim verstoort jubileumconcert

Bericht door Mahalingam »

Queen Bea heeft wat los gemaakt met haar ceremonieel optreden in een joop-cartoon.
Nu zat ze heel ceremonieel bij aan een elite-concert ter gelegenheid van het 100-jarig bestaan van, ja is geen grap, bestaat echt, het Genootschap van Nederlandse Componisten.
Nederlandse cultuur in optima forma! Niks geen multikul.
En komt daar opeens een baard de hele zaal toespreken en die begint met de woorden: .
"In naam van Allah, de Barmhartige, de genadevolle..."
Je ziet het niet maar ik denk dat talrijke pistolen schietklaar gemaakt werden.
De Queen bleef zitten.
Baardmans kreeg zelfs een zwak applaus toen die tegen de haastig de aftocht blazende orkestleden zei: "Er is geen bom of zo blijf maar zitten..."
Video bij de NOS http://nos.nl/l/tcm:5-1046428/
http://nos.nl/artikel/269747-man-versto ... ingin.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Louter ceremonieel. Cartoon Adriaan Soeterbroek

Bericht door Ariel »

Tja, een gekke moslim is lang niet zo gevaarlijk als een doorgedraaide Hollander die een waxine lampje naar de gouden koets gooit. Een jaar later, en hij zit nog steeds vast. De damschreeuwer was ook zo gevaarlijk. Rennen deed ze met haar gehele aanwezige familie.
Maar die moslim met zijn "In naam van Allah, de Barmhartige, de genadevolle..." die is stukken minder gevaarlijk. :? Daar moet je respect voor hebben. Je blijft gewoon zitten, en dan applaudisseer je.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Louter ceremonieel. Cartoon Adriaan Soeterbroek

Bericht door Scarlatti »

ze zit zelfs te làchen! Ze is nog stommer dan ik al dàcht! Ze onderschat volkomen de hele islamcore...
hoogste tijd voor een rl experience voor deze domoor!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Louter ceremonieel. Cartoon Adriaan Soeterbroek

Bericht door naar boven »

Scarlatti schreef:ze zit zelfs te làchen! Ze is nog stommer dan ik al dàcht! Ze onderschat volkomen de hele islamcore...
hoogste tijd voor een rl experience voor deze domoor!
:D Ach, stupiditeit heeft zo z'n voordelen: dan raak je ook niet in paniek als de situatie er alle redenen toe geeft..
RTFM
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Moslim verstoort jubileumconcert

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef: het Genootschap van Nederlandse Componisten.
Wel wel. De enige componist van betekenis die Nederland ooit heeft gehad heette Jan Pieterszoon Sweelinck en die is ongeveer 300 jaar dood.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Moslim verstoort jubileumconcert

Bericht door Ariel »

Mensen die hem kennen ( hulpverleners) vinden het belachelijk dat de man gek verklaard is, en nu in een psychiatrische inrichting zit. Gek is hij niet zeggen ze, en ook ik vermoed dat de moslim een soort van vriendelijke Islamitische Jehova Allahgetuige is die graag met ons druiven in de hemel wil eten.

Verstoorder Amsterdams concert krijgt hulp

AMSTERDAM - De man die zaterdagavond een muziekuitvoering in Het Concertgebouw in Amsterdam verstoorde in aanwezigheid van koningin Beatrix, is zondag overgedragen aan hulpverleningsinstanties. Dat heeft een woordvoerder van het Korps landelijke politiediensten (KLPD) gezegd.

De 39-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats heeft volgens de woordvoerder waarschijnlijk een kaartje voor het concert gekocht in de vrije verkoop. Er konden 1200 mensen in de zaal. 200 kaartjes waren voor genodigden. De overige 1000 gingen in de vrije verkoop.

De man deed zich zaterdag voor als spreker en stapte voor aanvang van het concert het podium op. Hij zei onder meer dat hij een dienaar van Allah was. Toen orkestleden geschrokken opstonden, zei hij nog dat hij geen bom bij zich had. Daarna werd hij van het podium gehaald. De man is vaker aangehouden voor het verstoren van bijeenkomsten. Over zijn motief wil het KLPD niks zeggen.

De koningin is volgens de woordvoerder geen moment in gevaar geweest.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1048 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Moslim verstoort jubileumconcert

Bericht door Ariel »

Afbeelding
De Moslim die gisteren het concert verstoorde is volgens mij niet gek nog gestoord maar gewoon een moslim die dhawa wilde verrichten. .
Ik las de reactie van Hans Jansen bij Hoeiboei en Hans Jansen schreef…“De tekst die deze man spreekt is een vrije maar herkenbare parafrase van een deel van soera 19 dat over Jezus handelt. “

En ja hoor. Ik heb het opgezocht. Koran 19:30 tot 19:34

30. Hij (Jezus) zei: "Ik ben een dienaar van Allah. Hij heeft mij het Boek gegeven en mij tot een profeet gemaakt;"

31. "Hij heeft mij gezegend waar ik mij ook moge bevinden; en heeft mij het gebed en het geven van aalmoezen zolang ik leef opgelegd."

32. "En dat ik gehoorzaam zou zijn jegens mijn moeder. Hij heeft mij noch een onderdrukker, noch een slecht mens gemaakt."

33. "Vrede was met mij op de dag mijner geboorte en zal met mij zijn op de dag van mijn dood en evenzo op de dag dat ik ten leven zal worden opgewekt."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Moslim verstoort jubileumconcert

Bericht door Ariel »

Het is wat…Pleeg je als goede gelovige moslim wat dhawa, en dan denkt naïef Nederland dat je gek bent. De man is heel vriendelijk. Daar moeten we dankbaar voor zijn. Hij had ook op een wat agressieve dwingende manier mensen tot Islam kunnen roepen.

Concertverstoorder onderbrak eerder kerkdiensten


De 39-jarige man die zaterdagavond een muziekuitvoering verstoorde in het Concertgebouw in Amsterdam in aanwezigheid van koningin Beatrix, deed dit al eerder bij verschillende kerken in Den Haag.
Dat meldt Omroep West vandaag.

De moslim, die zichzelf Abdallah noemt, verstoorde diverse diensten door onverwacht naar voren te stappen en de bezoekers op te roepen zich te bekeren tot de islam.

Naar aanleiding van het voorval in het Concertgebouw heeft de Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan de man laten opnemen voor psychiatrische behandeling. (Redactie)


http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/a ... sten.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Moslim verstoort jubileumconcert

Bericht door gerard_m »

Een paar dingen vielen op......

Het meest misschien dat deze man gewoon zijn verhaal kon doen zonder dat iemand ingreep. Wie zijn verhaal begint met "In naam van Allah" gaat het waarschijnlijk niet over muziek hebben. Toch kon deze man gewoon doorpraten, geruime tijd.

Als deze man wél een bom bij zich zou hebben, hadden we nu de troonsbestijging van Willem Alexander beleeft. Ook wel curieus. Waar was de beveiliging?

Ironisch: deze man begint als moslim zelf over het niet bij zich dragen van een bom. Hij kent zijn religie blijkbaar best goed.

Tenslotte valt op dat deze man "gestoord" wordt genoemd, terwijl zijn actie best meeviel. Iemand die in koele bloede mensen vermoord in Noorwegen, noemen we dan weer niet gestoord maar "geinspireerd door Wilders".
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Moslim verstoort jubileumconcert

Bericht door Ariel »

Ja, ik vermoed dat men nu weer wat meer gaat opletten. Het is slordig. De man is een bekende van de politie, en ook de beveiliging van het koninklijk huis kende hem. Hij heeft dus al vaker zijn best gedaan om Bea op het rechte pad te krijgen.
Bij de 39-jarige man zijn ernstige psychische problemen vastgesteld en hij is gedwongen opgenomen in een hulpinstelling
Het is wel positief dat ze een gelovige moslim beschuldigen dat hij ernstige psychische problemen heeft. :laugh1: Dat is een begin. Als ze nu ook nog zeggen dat elke gelovige ernstige psychische problemen heeft die we gaan genezen, dan zijn we al een eind op weg om Islam uit Nederland te verbannen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Moslim verstoort jubileumconcert

Bericht door Dhana »

Ariel schreef:Ja, ik vermoed dat men nu weer wat meer gaat opletten. Het is slordig. De man is een bekende van de politie, en ook de beveiliging van het koninklijk huis kende hem. Hij heeft dus al vaker zijn best gedaan om Bea op het rechte pad te krijgen.
Bij de 39-jarige man zijn ernstige psychische problemen vastgesteld en hij is gedwongen opgenomen in een hulpinstelling
Het is wel positief dat ze een gelovige moslim beschuldigen dat hij ernstige psychische problemen heeft. :laugh1: Dat is een begin. Als ze nu ook nog zeggen dat elke gelovige ernstige psychische problemen heeft die we gaan genezen, dan zijn we al een eind op weg om Islam uit Nederland te verbannen.

Ik ben bang dat alleen plat spuiten de enig ware remedie is.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Moslim verstoort jubileumconcert

Bericht door Ariel »

Concertverstoorder bedreigde eerder PvdA'er

maandag 5 september 2011

De man die een concert verstoorde dat door koningin Beatrix werd bijgewoond, heeft eerder een PvdA'er bedreigd tijdens een radiouitzending in de Openbare Bibliotheek Amsterdam (OBA).

Dat schrijft columnist Theodor Holman maandag in Het Parool.

Bedreigd
Holman presenteerde enige tijd geleden het radioprogramma OBA Live, toen de man een gast van hem lastigviel. Toen Holman de beelden zag van het concert in het concertgebouw waar Beatrix aanwezig was, wist hij dat het om dezelfde man ging.

‘Ik herkende die man meteen. Hij had Marcel Duyvestijn, "liefdevol lid" van de PvdA, bedreigd tijdens mijn radiouitzending OBA Live,’ aldus Holman. ‘De man liep, na afloop van de uitzending, op Marcel af, en ik hoorde hem zeggen: "Ik ben een gezondene. Ik ben een gezondene.'' Ik bedankte op dat moment mijn gasten, maar hoorde Marcel opeens zeggen: ''U bedreigt mij nu. Wilt u daarmee ophouden?''’

Duyvesteijn heeft aangifte gedaan, maar het is onduidelijk of de politie hierop actie heeft ondernomen.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... PvdAer.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
:shock: Als je als liefdevol PvdA lid een moslim hoort zeggen "Ik ben een gezondene. Ik ben een gezondene " en dat al als een bedreiging ziet, dan kan je heel weinig hebben. Het wordt wat als er straks nog meer Moslims in Nederland komen die gaan evangeliseren.

Dit is de column van Holman.
Verwarde man

column THEODOR HOLMAN

Een 'verwarde' man verstoorde in het Concertgebouw een muziekuitvoering. Hare majesteit koningin Beatrix was erbij. De man zei dat hij een dienaar van Allah was.

Omdat ik dat een grappig bericht vond, bekeek ik het filmpje van AT5.

Ik herkende die man meteen. Hij had Marcel Duyvestijn, 'liefdevol lid' van de PvdA, bedreigd tijdens mijn radiouitzending OBA Live.

Ik herinner me dat nog goed. De man liep, na afloop van de uitzending, op Marcel af, en ik hoorde hem zeggen: ''Ik ben een gezondene. Ik ben een gezondene.'' Ik bedankte op dat moment mijn gasten, maar hoorde Marcel opeens zeggen: ''U bedreigt mij nu. Wilt u daarmee ophouden?''

Ik ben toen bij Marcel en de man gaan staan, en hoorde hem zeggen: ''Ik waarschuw u alleen maar. Want ik ben een gezondene van Allah.'' Ik heb toen ook een gesprekje met de man aangeknoopt en gezegd dat wij er niet van gediend waren dat hij dreigende taal uitsloeg.

Marcel deed aangifte en wij konden de politie en de bewaking een foto geven, want wij nemen de uitzending altijd op.

En nu zag ik de man in het Concertgebouw.

Is het inderdaad een verwarde man? Hij schijnt nu 'gedwongen opgenomen' te zijn, lees ik. Maar sloeg hij dan wartaal uit?

Bij ons, na de uitzending, sloeg hij religieuze taal uit, en ik ben best bereid dat wartaal te noemen, maar binnen zijn religieuze opvattingen vond ik, wat hij zei, tamelijk consistent.

Zijn toespraak tot Hare Majesteit in het Concertgebouw bestond uit dezelfde wartaal die Hare Majesteit elke zondag in haar eigen kerk kan horen. De man predikte.

Het zal best dat hij, nadat hij door de politie was opgepakt, door een psychiater is onderzocht en dat die geoordeeld heeft: we gaan hem opsluiten, maar ik heb dan toch een paar vraagjes.

Hoe kan het dat zo'n gek wel naar binnen kan, en ik niet? Hoe heeft men geconstateerd dat de man 'verward' was? (Waaruit bleek dat? Blijkbaar was hij niet te gestoord om binnen te komen.) De man is al eens eerder opgepakt (daar was ik bij, want hij was weer in de Openbare Bibliotheek); waarom is toen niet geconstateerd dat hij 'verward' was?

Volgens mij is de man een gestoorde extremist. Zijn die alleen maar 'verward'?

http://www.parool.nl/parool/nl/508/THEO ... Cc.twitter" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Moslim verstoort jubileumconcert

Bericht door gerard_m »

Volgens mij is de man een gestoorde extremist. Zijn die alleen maar 'verward'?
Vreemde conclusie van Theodoor Holman. Deze man heeft niets extreems gezegd. Een gestoorde extremist zou niet snel een gebouw binnen gaan waar muziek wordt gemaakt, tenzij hij als doel heeft dit gebouw te vernietigen. Even belachelijk is trouwens de vergelijking met een preek in de kerk (alsof de pastoor zichzelf tot gezondene en profeet Isa zou uitroepen).

Deze man heeft niets anders gedaan dan zijn religieuze plicht, de da'wa, op een heel kalme manier zelfs. Als we de islam accepteren zullen we dit vaker meemaken.
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Moslim verstoort jubileumconcert

Bericht door Mahalingam »

Het kan niet anders of de man is gestoord. Wat deed hij? Kerkdiensten verstoren.
"De moslim, die zichzelf Abdallah noemt, verstoorde diverse diensten door onverwacht naar voren te stappen en de bezoekers op te roepen zich te bekeren tot de islam. "
Om te denken dat dit de plaatsen en het momenten zijn om actieve Christenen te bekeren, daarvoor moet je wel gek zijn.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Moslim verstoort jubileumconcert

Bericht door Mahalingam »

Hans Jansen meldt dat de gek Koran 19:30-34 voor droeg. (Soera Marya, Mekkaans)
“Het spijt me. In de naam van Allah, de barmhartige en genadevolle. Ik weet het, het spijt me het is niet de manier zoals het moet maar ik ben genoodzaakt om dat te doen. Ik heb een aantal keren verzoeken gedaan maar dat werd overgeslagen. Ik ben een dienaar van Allah. Hij heeft mij het boek gegeven en tot een profeet gemaakt, hij heeft mij gezegend gemaakt waar ik ook moge zijn. Hij heeft mij het gebed en armenbelasting verplicht gemaakt. (.....) Ik ben Isa Messiah Jesua, Jezus Christus, hoe je het noemen wilt, (….) Ik ben een dienaar van Allah en ik kom om u uit te nodigen voor geloof, geloof in Allah, Mevrouw, en dient Hem dus dat is de rechte weg."
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Moslim verstoort jubileumconcert

Bericht door Ariel »

HIEP HIEP SOERA

De Nederlandse media hebben de afgelopen week zo goed als eenstemmig de koran gekarakteriseerd als ‘een verwarde tekst’. Het islamofobe karakter van de Nederlandse media is hiermee overtuigend aangetoond. Zo’n karakterisering is een belediging van de koran en de islam, zelfs als hij uit Hollandeske onwetendheid voortkomt.

De schrijvende aanhangers van het muticulti-geloof weten inderdaad maar heel weinig van het onderwerp van hun geveinsde liefde. Wanneer ze onverwacht met hun liefdesobject geconfronteerd worden, herkennen ze het niet eens, en blazen gal en wrevel om zich heen. Het is de vraag of Geert Wilders en zijn PVV even openlijk en grof de koran zouden hebben durven veroordelen als de Nederlandse pers dat vorige week gedaan heeft. Maar wat was er nu eigenlijk gebeurd?

Op zaterdagavond 4 september klimt een moslim uit Amsterdam het podium van het Concertgebouw op, en draagt aan de volle zaal een aantal verzen voor uit de koran, uit Soera 19, verzen die over Jezus gaan. ‘Verwarde taal’, oordeelt de vaderlandse pers. Niet alleen de Koningin is aanwezig, maar ook Prinses Andrée van Es, van de Amsterdamse tak van de Groene Khmer. De man vraagt vervolgens beleefd aan het publiek in de zaal om moslim te worden. In het bijzonder richt hij zich tot een ‘Mevrouw’ die hij verder niet aanduidt.

Dit is een historisch moment. In de islamitische wereld beginnen publieke officiële bijeenkomsten van het soort waarvoor je prinsessen van de Groene Khmer of leden van het Koninklijk Huis uitnodigt, altijd met het voordragen van een stuk uit de koran, zoals ook bij het CDA vroeger partijbijeenkomsten begonnen met schriftlezing en gebed. Voor Nederland is dit de eerste keer dat de koran die ereplaats inderdaad heeft weet te verkrijgen.

In het fragment uit de koran dat de spreker gekozen heeft, wordt Jezus opgevoerd, die zegt ‘Ik ben de dienaar van Allah’. Het Arabische 3Abd is altijd lastig te vertalen, laten we het houden op ‘dienaar’, ‘slaaf’, of ‘knecht’. Allah is zo langzamerhand een bekend woord: ‘God’, ‘de Heer’.

‘Knecht des Heren’ is dan een vertrouwd klinkende Nederlandse Bijbelse formule die het Arabische woordgebruik van de koran in de voorgelezen verzen vrij precies weergeeft. Dat Jezus de lijdende ‘knecht des Heren’ is, moet een ieder die met de Bijbel is opgevoed vertrouwd in de oren klinken.

Maar de Nederlandse media vinden het verwarde taal. Zij menen in de woorden van de man te horen dat hij zegt te denken dat hij zelf Jezus is. Hij zegt immers, de koran citerend: ‘Ik ben Jezus’ – zo worden zijn woorden in ieder geval begrepen. En wie denkt of zegt dat hij Jezus is, of Napoleon, is gek, dat is algemeen bekend. De man is dus gek, hij behoeft verpleging en behandeling. Maar waartegen? Of waarvoor? Er is haast meer reden zich zorgen te maken over journalisten die verslag hebben gedaan van deze bijeenkomst. Of over de aanwezigen op wier gegroefd en versteend gelaat nu niet meteen begrip voor de situatie stond af te lezen.

Zoals de islam voorschrijft, heeft ‘de Concertgebouw-spreker’ zijn toehoorders op vredige wijze opgeroepen moslim te worden. Zo wil de sharia het inderdaad. De volgende stap is volgens de sharia het dreigen met geweld. Daarna komt de derde stap, het daadwerkelijk gebruik van geweld. Ach, wie weet, misschien is het allemaal maar theorie, en loopt het in de praktijk wel los. Vraag eens na hoe deze dingen liggen bij een bevoegd islamitisch kenner van de sharia, want anderen moet u echt niet geloven. Die worden betaald om te liegen.

De bijeenkomst zelf ging vervolgens rustig verder. Een aantal orkestleden verliet het podium, de man liet zich na zijn koranreciet rustig meenemen, liet in de lobby van het Concertgebouw rustig zijn (zo op het oog:) Nederlandse paspoort zien aan de ‘beveiliging’, en hoewel qua baard en gestalte hij als twee druppels water op de beruchte islamitische activist en predikant Tariq Ramadan leek, gedroeg hij zich niet agressief of boos.

De man vertelde dat hij al vaak had gevraagd iets te mogen zeggen, maar dat zijn verzoeken niet waren ingewilligd. Ik ben het eigenlijk wel met hem eens dat er eindelijk eens iets moet gebeuren. De islam moet meer betrokken worden bij Nederlandse openbare plechtigheden. Het kan echt makkelijk en iedereen zal zich er beter bij voelen. Mag ik vast een bescheiden voorbeeld geven van een multiculturele aanpassing waarmee de diversiteitsgedachte beslist gediend zal zijn? Het is binnenkort weer Prinsjesdag, wat is er verkeerd aan ‘Leve de Koningin! Hiep hiep soera!’?

Hans Jansen.

http://hoeiboei.blogspot.com/2011/08/hi ... soera.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Moslim verstoort jubileumconcert

Bericht door Pilgrim »

De volgende stap is volgens de sharia het dreigen met geweld. Daarna komt de derde stap, het daadwerkelijk gebruik van geweld.
Dit stond in de papieren Telegraaf van dinsdag 6 september.
Islampropagandist sloeg al eerder toe

Door Charles Sanders

De man die zaterdagavond een door koningin Beatrix bezocht concert met zijn islamboodschap verstoorde, blijkt tal van kerkdiensten onmogelijk te hebben gemaakt waarbij zelfs voormalig premier Balkenende en twee van zijn ministers het hazenpad kozen.


Abdallah, ‘dienaar Gods’, zoals hij zich noemt, woont sinds 1997 in Nederland. Hij was actief in kerken in Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Amersfoort en Arnhem. Het gaat om in Turkijke geboren moslim die het christendom als ‘afvallig geloof’ omschrijft. Telkens stapt de computerprogrammeur op onverwachte momenten uit het publiek naar voren, grijpt een microfoon en roept de in zijn ogen dwalende christengelovigen op zich te bekeren.

Zo verscheen de 39-jarige in de Haagse kerk van Sint Jacobus de Meerdere, de Lukaskerk en de Christus Triumfatorkerk. In de Duitse evangelische kerk in Bleijenburg brak paniek uit. Bezoekers vluchtten. Zij meenden met een terrorist van doen te hebben. Ook in de Amsterdamse Koningskerk en Muiderkerk kregen bezoekers de schrik van hun leven.

Op Prinsjesdag vorig jaar maakte Abdallah amok in de Grote Kerk in de residentie. Daar waren naast Balkenende de ministers Verhagen en Donner, leden van de eerste en Tweede Kamer en Herman Tjeenk Willink van de Raad van State aanwezig.

Directeur Gerard van Vliet van Basisschool Jeroen weet nog goed hoe Abdallah de microfoon greep. “Plotseling stond die man op en liep langzaam naar de voorzijde van de kerk. Hij begon net zo’n vreemde islamboodschap af te steken als afgelopen zaterdag in het Concertgebouw in Amsterdam, voor de ogen van de Koningin. Dat we ons aan Allah moesten onderwerpen. Uiteindelijk slaagde rabbijn Soetendorp erin hem weg te duwen. De premier en andere hoogwaardigheidsbekleders waren er toen al vandoor.”

Onschuldig
De politie Haaglanden nam de moslimactivist destijds mee, maar liet hem later die middag vrij. Volgens sommige ooggetuigen is hij onschuldig. In de Verenigde Staten zijn tal van voorbeelden van dergelijke activisten die na tien geweldloze kerkbezoeken de elfde keer toch wapens of explosieven bij zich bleken te hebben en vervolgens dood en verderf zaaiden.

“Dit was een heel serieus incident , vorig jaar Prinsjesdag”, zegt Gerard van Vliet. “Als het zaterdagavond mis was gegaan, waren veel mensen ter verantwoording geroepen. Ik ben benieuwd of Abdallah nu wel wordt gestopt.”

De politie wil alleen kwijt dat het om een bekende gaat. Antwoord op de vraag waarom er niets is gebeurd sinds september vorig jaar heeft men niet. “Hij zit nu in het traject van de hulpverlening”, aldus een politiewoordvoerder.
Dat er in de VS al verscheidene moslim-activisten geweest zijn die dood en verderf zaaiden omdat de kerkgangers niet ingingen op hun 'uitnodiging tot de Islam' was mij niet bekend. Kan het zijn dat dit zorgvuldig uit de politiek correcte media is gehouden of is het gewoon sensatiepraat van de Telegraaf? Ook in de Telegraaf zelf en op islamkritische websites (waaronder FFI) heb ik hier nooit iets overgehoord. [c045.gif]
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Moslim verstoort jubileumconcert

Bericht door Dhana »

Als dat inderdaad het geval zou zijn (geweest), weet ik zeker dat het het nieuws gehaald zou hebben. Volgens mij is die zin weer eens uit een hele grote Telegraafduim gezogen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Plaats reactie