Boerkaverbod Nederland

Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Boerkaverbod Nederland

Bericht door Mahalingam »

Op 8:18 een verslag (video) van de manifestatie. En zoals gewoonlijk worden camera's aangevallen en journalisten gehinderd.
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1113005
(een journalist van Novum (zegt die) heeft een hoogdravend klaagschrift ingediend bij de burgemeester. Geen Stijl publiceert hem:
Spoiler! :
Onderwerp: Politie optreden tijdens demonstratie Behind Bars 7 okt. 2011 Plein Den Haag.
Aan de heer J.J. van Aartsen, burgemeester van Den Haag.

Hoogedelgestrenge heer van Aartsen.

Ik ben in de uitoefening van mijn beroep, journalist, ernstig belemmerd door uw dienaren van het Korps Haaglanden. Een groep demonstranten die zich op de openbare weg ophield gedroeg zich agressief tegenover de persaandacht die men genereerde. Men gaf aan zich slechts onderworpen te voelen aan de sharia en niets op te hebben met persvrijheid of welke vorm van democratische rechtsorde dan ook. (Bewijsstukken hiervan kan ik u desgevraagd leveren in beeld en geluid.)
Toen ik in mijn beroepsuitoefening werd gehinderd (camjo) ontstond een dreigende situatie waarbij ik voor lijf en goed moest vrezen. Mij werd toegevoegd dat ik een "jodenhond" ben en er is geprobeerd mij het werk onmogelijk te maken. Dit is overigens niet alleen mij overkomen, maar eveneens iemand van Powned.
Ik heb moeten constateren dat de politie Haaglanden deze Sharia wetgeving heeft aanvaard en opgevolgd. De onder Sharia wetgeving opererende demonstranten vonden de Haagse Politie aan hun zijde; zowel bij het verhinderen van het maken van opnamen op de openbare weg maar ook door zich volledig te onderwerpen aan door de demonstranten zelf opgestelde "regels". Men heeft mij het werken belet (politie) met de toevoeging dat ik mij diende aan te passen aan de door de demonstranten opgestelde ‘regels’.
Ik kan u meedelen, dat ik ben doorgegaan met de uitoefening van mijn beroep zoals ik dat onder de mij bekende regels, die gelden in een democratische rechtsorde, ben gewend. Ik zal dit in de toekomst ook blijven doen, zelfs wanneer Uw korps de sharia-wetgeving laat prevaleren boven de democratische rechtstaat.
Hoogachtend, een medewerker van Novum. (Ingezonden brief, NAW bij redactie bekend)
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... ing_1.html
Andere persorganen berichten nu ook over deze demonstratie.
Kwade tongen berichten dat die gele borden van ze (met Nederlandse tekst) aan de achterkant een getekende pijl hadden zodat ze met de juiste kant boven gehouden werden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Boerkaverbod Nederland

Bericht door Manon »

Deze verschrikkelijke praktijken hebben er toe geleid, dat er fascisten kunnen opstaan, die onze hoofddoeken bespotten! Dit heeft er allemaal toe geleid dat er fascisten kunnen opstaan die ons vlees verbieden!
Over welk vlees hebben ze het? varkensvlees?

Onze besnijdenissen ter discussie stellen! En zelfs zo ver willen gaan, om onze gebedshuizen af te schaffen, het bidden in het openbaar willen verbieden en ga zo maar door.
M.a.w. de wetten van het Nederlandse volk gelden niet voor hen.


Wat is de volgende stap?! Moeten wij sterren gaan dragen? Mogen wij niet meer in de bus of tram zitten? Mogen wij straks geen boodschappen meer doen bij de lokale supermarkt omdat wij enkel moslims zijn!?
ahum.... is dat niet net wat ze zelf gevraagd hebben? Sterren natuurlijk niet, maar waarom geen half maantje op hun niqaab? en in welke haram winkels zouden ze nog willen winkelen? op tram en bus zitten???? dat doen ze toch ook niet graag, vermits ze het openbaar vervoer liefst afbreken.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Boerkaverbod Nederland

Bericht door Ariel »

circe schreef:

Wat is de volgende stap?! Moeten wij sterren gaan dragen? Mogen wij niet meer in de bus of tram zitten? Mogen wij straks geen boodschappen meer doen bij de lokale supermarkt omdat wij enkel moslims zijn!?
ahum.... is dat niet net wat ze zelf gevraagd hebben? Sterren natuurlijk niet, maar waarom geen half maantje op hun niqaab? en in welke haram winkels zouden ze nog willen winkelen? op tram en bus zitten???? dat doen ze toch ook niet graag, vermits ze het openbaar vervoer liefst afbreken.
De zotten hebben zich al onderscheiden van de gewone mens met hun nachthemden en zwarte alles bedekkende kleding. Een extra ster is dus daarbij overbodig . Je ziet de dwazen al van verre komen..
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Boerkaverbod Nederland

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
De zotten hebben zich al onderscheiden van de gewone mens met hun nachthemden en zwarte alles bedekkende kleding. Een extra ster is dus daarbij overbodig . Je ziet de dwazen al van verre komen..
tegen een soort moslimkenteken naar analogie met autokentekens en de labels in de oren van rundvee kunnen ze toch niets hebben? Als fiere moslims die dat ook willen tonen kan dat toch geen probleem zijn?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Boerkaverbod Nederland

Bericht door King George »

Mede mogelijk gemaakt door de religieuze politie whistling:



In de complete uitzending begint het vanaf minuut 8:18. De complete uitzending begint met Jobje Pleefiguur. Dus als je nog wat tijd hebt en je wilt lachen, zet 'm dan op het begin van de complete uitzending! :roll2:
Laatst gewijzigd door King George op zo okt 09, 2011 11:15 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Boerkaverbod Nederland

Bericht door mercator »

Dit bedoel ik nou net, geweldplegingen door moslims worden gefaciliteerd en aangemoedigd door de politie terwijl iemand die een glaasje bier heeft gedronken huisarrest krijgt en er nog een flinke straf bovenop krijgt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Boerkaverbod Nederland

Bericht door King George »

De Haagse politie is ook al geheel onderworpen aan de voortgaande zelfislamisering van Nederland. Het capitulatiegedrag voltrekt zich steeds meer en meer. Nou wil ik niet veel zeggen, maar een oorlog win je niet met gebroken geweertjes.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Boerkaverbod Nederland

Bericht door mercator »

Ach zo, ik ben een tijdje geleden in Den Haag geweest en dat zal dus nooit meer gebeuren. Nergens heb ik zoveel moslimgedoe op zulke kleine oppervlakte en in zulke korte tijd gezien, zélfs niet in Brussel.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Boerkaverbod Nederland

Bericht door Manon »

Afbeelding

Zou dat zwart laken nu nog denken dat ik het wil zien? laat staan dat ik het wil horen?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Boerkaverbod Nederland

Bericht door Ariel »

:laugh1: Ik vind dat geval met de rode jas zo charmant, en zo onopvallend . Het Zij/hij heeft nog niet begrepen dat een goede moslim vrouw niet mag opvallen. Ik vermoed dat het een tot Islam bekeerde moslima is, of een mannelijk links goedmens die de dames wilde steunen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Boerkaverbod Nederland

Bericht door Monique »

Ontheffing boerkaverbod voor kleine cafés

‘Geen boerka op straat, wel in de kleine kroeg'

Door Dirk-Jan Hoek en Steven van der Jagt • woensdag 23 november 2011, 09:41
Voor cafés en restaurants met één man personeel zal het boerkaverbod niet meer gelden. Met deze toezegging hoopt minister Donner van Binnenlandse Zaken de ontstane onrust rondom het verbod tot bedaren te brengen.
“De regelgeving is nu volstrekt helder. Geen boerka op straat, wel in de kleine kroeg. Wij letten nu op de voordeur, niet meer op de achterdeur,” aldus minister Donner.

Aanleiding voor de maatregel is de toenemende kritiek vanuit de horeca. Met name in eenmansondernemingen heerst de angst dat door het verbod het aantal bezoekers en daarmee het inkomen zal teruglopen. Vaste bezoekers die om religieuze of anderzijds principiële redenen geen afstand willen doen van het volledig gelaatsbedekkende kledingstuk zullen kleine horeca-aangelegenheden mogelijk minder of zelfs helemaal niet meer bezoeken.

“Ik als kleine ondernemer ben straks het kind van de rekening”, aldus Bertus Hagelaar, uitbater van café ‘De Sjacheraar’ in de Amsterdamse Pijp. “In tegenstelling tot grotere ondernemingen heb ik niet het geld en de ruimte om een aparte boerkaruimte te bouwen, zoals in de Escape. Het grootste gedeelte van mijn stamgasten heeft geen kwaad in de zin, maar komt op zaterdag gewoon gezellig doen. Een boerka hoort daar gewoon bij. Wat is daar nou mis mee, na een lange week hard werken?”

Stamgast Rashida is verheugd met de nieuwe wetgeving. De fervente boerkadraagster vreesde dat de maatregel haar tot paria van de samenleving zou maken. “In glazen hokjes zitten tijdens het uitgaan is wel het laatste waarop ik zit te wachten, dan blijf ik liever thuis. Ik ben blij dat de maatregel bijgesteld is, want ik kan mijn wekelijkse karaoke-avondje niet missen.”

“Het boerkaverbod werkt in grote delen van de horeca goed en alleen op dit punt is er verbetering mogelijk”, aldus Donner. “De consument krijgt meer keuzevrijheid en we waarborgen de open samenleving met minder aparte hokjes in de cafés.’

Kleine kroegen behouden hun eigen vrijheid in het beleid rond de boerka. Op bordjes aan de ingang mogen zij aangeven of deze al dan niet mag worden gedragen.
http://www.speld.nl/2011/11/23/ontheffi ... ine-cafes/
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Boerkaverbod Nederland

Bericht door Ariel »

Ik ben blij dat de maatregel bijgesteld is, want ik kan mijn wekelijkse karaoke-avondje niet missen.”
:laugh1: Hij is leuk....
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Boerkaverbod Nederland

Bericht door Ozes »

:roll2:
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Boerkaverbod Nederland

Bericht door Monique »

Amorele atheistische nitwit
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Boete voor de burka

Bericht door Mahalingam »

Hoe staat het met de boerka boetes in Frankrijk?
Er hebben er 237 een bon uitgeschreven gekregen en maar 6 zijn er veroordeeld. Vraag mij niet hoe dat kan.
Frans boerkaverbod leidt tot zes veroordelingen
Sinds de invoering van het zogeheten boerkaverbod in Frankrijk in april zijn slechts zes vrouwen veroordeeld tot het betalen van een boete. Dat heeft de Franse minister van binnenlandse zaken Claude Guéant gezegd in een interview met de Franse krant Le Monde.
Volgens Guéant is geen van de vrouwen die een boete kreeg ook naar een cursus burgerschap gestuurd, een andere mogelijke sanctie voor het overtreden van het boerkaverbod.
Waarom geen cursus inburgering? Wel hierom:
Guéant zei verder nog verrast te zijn dat bijna een kwart van de vrouwen die door de politie is ondervraagd tot de islam bekeerde Fransen waren.
http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/ ... ngen.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Boerkaverbod Nederland

Bericht door Ariel »

'Raad van State zeer kritisch over verbod op burqa's'

dinsdag 24 januari 2012

De Raad van State is zeer kritisch over het wetsvoorstel dat het dragen van een burqa in openbare ruimtes verbiedt. Het voorstel moet eerst ingrijpend worden gewijzigd, voor het naar de Tweede Kamer kan.

Volgens ingewijden heeft de Raad van State in november geadviseerd over het burqaverbod en is het kabinet al acht weken bezig met het aanpassen van het wetsvoorstellen, melden de GPD-bladen.

Het wetsvoorstel is in september door toenmalig minister Piet Hein Donner (CDA, Binnenlandse Zaken) voor advies naar de Raad gestuurd.

Indruk
Het definitieve wetsvoorstel gaat naar vewachting deze week naar de Tweede Kamer, zodat de indruk niet ontstaat dat Donner over zijn eigen voorstel heeft geadviseerd. Donner treedt op 1 februari aan als president van het belangrijkste adviesorgaan van de regering.

Het is volgens een bron niet mogelijk om het wetsvoorstel in te trekken, omdat onder druk van de PVV het burqaverbod is opgenomen in het Gedoogakkoord. De partij heeft tijdens de vorige kabinetsperiode al een wetsvoorstel ingediend maar dit voorstel is gestrand.

De Raad van State oordeelde toen dat een verbod in strijd is met godsdienstvrijheid en discrimineert. Het kabinet is nu van plan alle 'gelaatsbedekkende kleding' in het openbaar te verbieden. Dit zou in strijd zijn met de 'goede gewoonte' in Nederland.

Afgewezen
Het kabinet houdt er rekening mee dat het wetsvoorstel in de Eerste Kamer, waar de coalitie geen meerderheid heeft, alsnog wordt afgewezen. Regeringspartijen VVD en CDA zouden dat niet heel erg vinden. 'We zijn niet tegen een verbod, maar zouden zelf waarschijnlijk geen wetsvoorstel hebben ingediend,' zegt een bron.

Als het verbod er komt, is Nederland het derde Europese land dat het dragen van burqa's in het openbaar verbiedt. Frankrijk en België voerden al eerder een dergelijk verbod in.

Door Shari Deira

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... burqas.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Nederlandse regering stemt in met boerkaverbod

Bericht door pd7835 »

Nederlandse regering stemt in met boerkaverbod

Nederland zal binnenkort het op straat dragen van een boerka, een bivakmuts of een helm die het hoofd helemaal omsluit bestraffen met een boete van maximaal 340 euro. De regering heeft vandaag ingestemd met een verbod op gezichtsbedekkende kleding.

Minister van Binnenlandse Zaken Liesbeth Spies noemde na afloop van de ministerraad het boerkaverbod "van onvoorstelbaar groot belang", zelfs al is het aantal vrouwen dat een boerka draagt beperkt. Ze zei het heel belangrijk te vinden dat mensen elkaar in een open samenleving open benaderen.

Volgens de centrumrechtse regering biedt het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens de ruimte om de vrijheid van godsdienst enigszins in te perken als dit in het belang is van de openbare orde. Mensen die carnaval vieren of als sinterklaas verkleed zijn, hoeven zich echter geen zorgen te maken als ze onherkenbaar de straat op gaan. (belga/svm) http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... rbod.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit zou met de vorige regering niet waar zijn geweest denk ik, deze stap in de goede richting.

Ps. Was het dragen van een bivakmuts nog niet verboden in Nederland ? Hier in Belgie moet men op straat altijd herkenbaar zijn. Het gezicht onbedekt dus, vandaar dat dat boerkaverbod hier eigenlijk niet hoefde. Een boerka dragen was zowiezo reeds tegen de wet maar moslims wilden weer een uitzondering zijn (zoals bij het verdoofd slachten) wilden meer mogen dan een ander vandaar een duidelijk boerkaverbod.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Boerkaverbod Nederland

Bericht door Ariel »

Partijen vallen over boerkaverbod

DEN HAAG - GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi is niet te spreken over het boerkaverbod waarmee het kabinet vrijdag instemde: "Laten we terwijl mensen onzeker zijn over hun toekomst en die van hun kinderen, vooral een handjevol boerka's opsporen en beboeten...”

Ook Arie Slob, fractievoorzitter ChristenUnie, heeft er geen goed woord voor over. "Crisisaanpak kabinet Rutte: boerkaverbod instellen. Zo komen we er wel", reageert Slob.

PVV-leider Wilders is op zijn beurt wel enthousiast. "Geweldig nieuws: boerkaverbod komt er eindelijk in Nederland! Voorstel vandaag door ministerraad. Prachtig", twittert hij.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1138 ... binnenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Leader
Berichten: 189
Lid geworden op: ma jan 16, 2012 7:23 pm

Re: Boerkaverbod Nederland

Bericht door Leader »

Ariel schreef:Ook Arie Slob, fractievoorzitter ChristenUnie, heeft er geen goed woord voor over. "Crisisaanpak kabinet Rutte: boerkaverbod instellen. Zo komen we er wel", reageert Slob.
Slob is een huichelaar, met zo'n christelijke achtergrond verloochen je je eigen geloof om zoveel simpathie hebben voor de islam, onbegrijpelijk. :oops:
Laten we onze Nederlandse Waarden behouden en niet verkwanselen aan de allochtone bezetting.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Hoofddoekverbod in Nederland zou heel logisch zijn

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Politici zijn domme klootzakken. Maar dat wisten we al.

Stel een propaganda-verbod in voor religie

Dat heeft Cuba (Fidel Castro) ook gedaan. En terecht, vind ik. Het was Jehovah's Getuigen verboden langs de deuren te colporteren voor God. Toen kwam de paus op bezoek. En toen mocht het plotseling weer wel. Nou ja, Getuigen mochten niet deur na deur colporteren. Zij moesten - als ik het mij als ex-Getuige in Cuba goed herinner - na een poging tot contact steeds twee deuren overslaan. Nooit heeft iemand mij op de man af gevraagd (ik kwam in contact met ingenieurs, artsen en andere hoog opgeleide personen) waar heeft u al die kennis vandaan? Van uzelf? [...]

Dus . . . geen hoofddoeken meer in ONZE kennisbeschaving.

Ahh . . . daar zien wij in Amsterdam-oost als goed functionerende politieagent, menige in ONZE kennisbeschaving onaangepaste niet geïnteresseerde Marokkaanse vrouw met een hoofddoek lopen. Dat soort vrouwen wordt ter plaatse aangehouden.

"Mevrouw! Als ambtenaar in functie constateer ik dat u een hoofddoek draagt. Heb ik het goed dat u een dubbel paspoort heeft? Omdat u volgens mij Marokkaanse bent?" De vrouw antwoordt spontaan en met trots dat zij inderdaad Marokkaanse is (en dus geen Nederlandse). Dat is toch uiterst merkwaardig. Wel een uitkering ontvangen in Nederland en dan doodleuk verkondigen dat je Marokkaanse bent. Ze had ook kunnen zeggen dat ze Nederlandse is om haar schijnheilige walgelijke gemakzuchtige dubbele nationaliteit te omzeilen.

De agent gaat verder met het opmaken van zijn proces-verbaal. Want inmiddels heeft hij wel zijn boekje getrokken. "Mevrouw! Zoals geconstateerd door deze ambtenaar in functie draagt u een hoofddoek. Ik neem aan dat dit is vanwege uw religie. klopt dit?"

Nu antwoordt deze Marokkaanse domme achterlijke vrouw - die nooit tot enige vorm van westerse beschaving is opgeleid - natuurlijk met 'JA'. BINGO! Waarmee de bekeuring een feit is. Eventueel zo ook de daarop volgende dagen dat zij in overtreding is.

Moslims zijn wel dom, maar niet gek. Dus mogelijk dat zij alras de dienaar der wet zal antwoorden met: "Nee! Het is niet vanwege mijn religie, maar vanwege het slechte weer." Geweldig! Geen speld tussen te krijgen. Terwijl de agent zijn proces-verbaal boekje weer opbergt zegt hij: "Ik wens u verder een fijne dag, mevrouw," en de hermandad vervolgt zijn weg op zoek naar een mogelijk godsdienstwaanzinnig exemplaar uit de contreien van de uit achterlijkheid groot geworden woestijn zandbak van de perverse pedofiele sadistische maniak en roverhoofdman Mohammed.

De media zouden hier elke dag verslag moeten doen. In de kranten en op TV met de herhaalde mededeling:

Het verheugt onze Nederlandse samenleving te kunnen berichten dat ook Marokkanen niet lijden aan godsdienstwaanzin en de door hen gedragen hoofddoekjes in geen geval in verband gebracht kunnen worden met hun geloof in Mohammed. Steeds meer wordt ons duidelijk dat zij hoofddoekjes dragen vanwege het Nederlandse klimaat waar zij onophoudelijk probemen mee hebben. De vraag is dan ook gerechtvaardigd wat al die Marokkaanse moslims hier dan nog doen na al die jaren van onaangepast gedrag. Immers, alleen Marrokaanse en Turkse vrouwen in onze samenleving dragen nog altijd die opvallende hoofddoeken.

Kortom. Blijde berichtgeving in alle media dat hoofddoekjes gelukkig NIETS met religieuze identiteit van moslima's te maken hebben.

Want hoofddoekjes zijn ook in de zomer voor moslima's een bewijs van achterlijk gedrag tegenover ons klimaat.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Boerkaverbod Nederland

Bericht door Zwartmeer »

DEN HAAG - GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi is niet te spreken over het boerkaverbod waarmee het kabinet vrijdag instemde: "Laten we terwijl mensen onzeker zijn over hun toekomst en die van hun kinderen, vooral een handjevol boerka's opsporen en beboeten...”
De islam gaat echt helemaal nergens over. We worden door de moslims steeds met dit soort problemen geconfronteerd. En ze zijn ook nog eens uitsterst serieus met hun non-items. De pest is dat wij IPV zeggen rot op met die onzin er ook serieus op ingaan.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Boerkaverbod Nederland

Bericht door Mahalingam »

Er is nu een wet tegen niqabs en burka's en dergelijke.
Maar potverdorie, waarom hebben die Mohammedanen een aparte wet nodig? We hadden toch al lang dat het gemaskerd over straat lopen verboden is?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Boerkaverbod voor hen die schijt hebben aan onze beschaving

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:Er is nu een wet tegen niqabs en burka's en dergelijke.
Maar potverdorie, waarom hebben die Mohammedanen een aparte wet nodig? We hadden toch al lang dat het gemaskerd over straat lopen verboden is?
Onbegrijpelijk. Voor zover ik weet is dit altijd al verboden geweest. Maar zo gauw God in het geding is worden alle remmen los gegooid, het verstand op nul gezet en mag de waanzin welig tieren.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Boerkaverbod Nederland

Bericht door H.Numan »

Wat veel erger is: we leven nu dus in een echte politiestaat. Want de politie gaat zelf wel bepalen wat zij belangrijk vinden om te vervolgen. Aan de Tweede Kamer hebben ze erg weinig boodschap - tenzij het om salarisverhogingen gaat.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Boerkaverbod Nederland

Bericht door Manon »

hadden we dit artikel al?

NL kabinet stemt in met boerkaverbod


Mensen die op straat een boerka, een bivakmuts of een integraalhelm dragen, kunnen straks een boete tegemoet zien. Het kabinet heeft vrijdag ingestemd met een verbod op gezichtsbedekkende kleding.

Minister Liesbeth Spies (Binnenlandse Zaken) noemde vrijdag na afloop van de ministerraad het boerkaverbod ,,van onvoorstelbaar groot belang", zelfs al is het aantal vrouwen dat een boerka draagt beperkt. Ze zei het heel belangrijk te vinden dat mensen elkaar in een open samenleving open benaderen.

Openbare orde
Volgens het kabinet biedt het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens de ruimte de vrijheid van godsdienst enigszins in te perken als dit in het belang is van de openbare orde.

Carnavalsvierders en sinterklazen hoeven zich geen zorgen te maken als ze onherkenbaar de straat op gaan.


Zorgen over verschuiving
De Amsterdamse jongerenimam Yassin Elforkani: ,,Ik maak me zorgen over de verschuiving binnen de samenleving als het gaat om de beperking van vrijheden. Helaas worden vrouwen die een boerka dragen nu nog meer beperkt. Ik hoop dat de Eerste Kamer er niet mee instemt, net als bij het verbod op ritueel slachten. We hebben gelukkig nog een Grondwet die alles toetst.''

,,Vrouwen die ik ken die een boerka dragen, willen geen gehoor geven aan het verbod. Ze zeiden: als het zover komt, dan blijf ik thuis. Het gaat om een verplichting en dat accepteren ze niet.''

'Zelfbeschikking staat bij ons voorop'
Leyla Çakir, voorzitter van moslimvrouwenorganisatie Al Nisa: ,,Wij zijn nooit voor een boerkaverbod geweest. Volgens ons moet een vrouw zelf kunnen beslissen om er een te dragen. Zelfbeschikking staat voor ons voorop. Het zou nu best kunnen dat sommige vrouwen demonstratief op straat een boerka gaan dragen, maar er zullen zeker ook vrouwen zijn die nu niet meer hun huis uitkomen.''
http://www.depers.nl/binnenland/626572/ ... erbod.html" onclick="window.open(this.href);return false;

....Het zou nu best kunnen dat sommige vrouwen demonstratief op straat een boerka gaan dragen, maar er zullen zeker ook vrouwen zijn die nu niet meer hun huis uitkomen

Dat inpakvrouwen met sluierhoofd ook eens gewoon hun aangezicht zouden kunnen ontbloten kan er blijkbaar bij deze Leyla niet in.... zal aan hun hersenstoornis liggen zeker? Zo zie je maar weer: hun profeet heeft altijd gelijk!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Plaats reactie