Boerkaverbod Nederland

Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Boerkaverbod Nederland

Bericht door Dhana »

Slaat de vlam straks echt in de pan?
Maximale boete voor boerka 380 euro


DEN HAAG - Wie straks nog in een boerka de straat opgaat, krijgt een boete van maximaal 380 euro.

Dat staat in de plannen van het kabinet, die vrijdag in de ministerraad worden besproken. Het boerkaverbod is een plan uit het regeerakkoord van het kabinet-
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Boete voor de burka

Bericht door Manon »

och! kunnen ze weer met z'n allen naar belgique komen. Hier is de boete maar 25 euro of zoiets (wel pas nadat ze het al drie keer gevraagd hebben).
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Boete voor de burka

Bericht door Ariel »

Maximaal 380 euro. Dus het kan heel goed dat men een boete van 10 euro of zo krijgt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Boete voor de burka

Bericht door Monique »

Of geen boete.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Boete voor de burka

Bericht door Ariel »

Fransman betaalt ook boetes Nederlandse boerkadragers. Dat zei hij vanavond in Editie NL op RTL4.
Nekkaz heeft in Frankrijk een fonds van 1 miljoen euro ingesteld om boetes te betalen van vrouwen die bekeurd worden wegens het boerkaverbod, dat in dat land al langer geldt. Ook in België betaalt hij dergelijke boetes.

Nekkaz, die van Algerijnse afkomst is, vindt het verbod om in het openbaar gezichtsbedekkende kleding te dragen een schending van de Europese grondrechten en de fundamentele vrijheden.

http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/ ... gers.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Boete voor de burka

Bericht door Dhana »

Ariel schreef:Maximaal 380 euro. Dus het kan heel goed dat men een boete van 10 euro of zo krijgt.
Wat zal de hoogte van de boete dan wel bepalen? De hoeveelheid lappen waaruit die afzichtelijke drappage bestaat? Zoals bij te hard rijden? Hoe hoger de snelheid, hoe hoger de boete?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Boete voor de burka

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:Fransman betaalt ook boetes Nederlandse boerkadragers. Dat zei hij vanavond in Editie NL op RTL4.
Nekkaz heeft in Frankrijk een fonds van 1 miljoen euro ingesteld om boetes te betalen van vrouwen die bekeurd worden wegens het boerkaverbod, dat in dat land al langer geldt. Ook in België betaalt hij dergelijke boetes.
Mooi, laat hij maar betalen. De staat kan wel wat extra inkomsten gebruiken. Natuurlijk moeten de boetes zo hoog mogelijk zijn met zoveel mogelijk overtreedsters van de burka-wet. :D
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Boete voor de burka

Bericht door King George »

Als er geen strafblad is verbonden aan het dragen van een burka, dan kunnen wij deze Fransman aardig op kosten jagen. Noem het maar "begrotingshulp" aan Nederland vanuit Frankrijk. :laugh1:
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Boete voor de burka

Bericht door Monique »

We kunnen natuurlijk als kafira in burqa gaan lopen flink boetes sparen.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Boete voor de burka

Bericht door Pilgrim »

Monique schreef:We kunnen natuurlijk als kafira in burqa gaan lopen flink boetes sparen.
Die vent zal natuurlijk niet gaan betalen voor provocerende kaffirs, die hem van zijn centen af willen helpen. :no1:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Boete voor de burka

Bericht door Monique »

Pilgrim schreef:
Monique schreef:We kunnen natuurlijk als kafira in burqa gaan lopen flink boetes sparen.
Die vent zal natuurlijk niet gaan betalen voor provocerende kaffirs, die hem van zijn centen af willen helpen. :no1:
Dat is dan godsdienstdiscriminatie :drool:
Amorele atheistische nitwit
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Boete voor de burka

Bericht door Dhana »

Ik zie het al voor me De politie op de Haagse markt boetes uitdelen. Hoe rijk zal die zakeman dan nog blijven?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Boete voor de burka

Bericht door Ariel »

En hier hebben we een dwaas die wat geld uit het boerkaverbod wil slaan. Hij wil vast en zeker reclame maken voor zijn winkel, en ik denk dat hij vermoed dat de politie niet zo snel een boete zal uitdelen. In Amsterdam had de commissaris van de politie al gezegd dat de politie in Amsterdam geen boetes zal uitdelen.
Feestwinkel gaat boerka's verhuren en betaalt boete

De eigenaar van webshop Feestkleding 365 verbaast zich erover dat het kabinet gezichtsbedekkende kleding, waaronder de boerka, uit het straatbeeld wil bannen. 'Gelukkig wordt er een uitzondering gemaakt voor hulpsinterklazen en voor carnavalskleding. Dus bieden wij vanaf heden boerka's & nikabs aan in ons assortiment', luidt het op de website van de feestartikelenwinkel. Mochten klanten worden beboet dan is het bedrijf, in navolging van de Franse vastgoedmiljonair Rachid Nekkaz, bereid de boete te betalen.

Gezichtsbedekkende kleding als de boerka past niet in Nederland. 'Het staat haaks op de wijze waarop wij in de publieke ruimte met elkaar omgaan: herkenbaar en aanspreekbaar', zei minister Piet Hein Donner van Binnenlandse Zaken vrijdag na afloop van de ministerraad.

Als de kamer akkoord gaat met een verbod, dan staat op het openbaar dragen van een boerka, gezichtssluier, ondoorzichtige integraalhelm of een bivakmuts straks een boete van maximaal 380 euro. Daar is niets raars aan, blijkt uit de woorden van Donner: 'Je mag ook niet geheel ontkleed over straat.'

Sinterklaaspak
Verder stelt de minister dat 98 procent van de islamitsche vrouwen zonder boerka rondlopen. Het is maar dus maar de vraag of het dragen voor de islam zo belangrijk is, blijkt uit zijn woorden. In een aantal gevallen wordt echter een uitzondering gemaakt. Carnavalskledij, waaronder een sinterklaasplak, vallen niet onder het verbod.

'Dus een boerka of niqab als carnavalskleding dragen mag wel?', vraagt José Cabrera y Charro van Feestkleding 365 zich af. 'Daarom gaan wij ze als feestkleding verkopen. Het gaat ons om het beschermen van de vrijheid van iedereen. Het is niet goed als we toestaan dat er één niet zo populaire groep of godsdienstuiting uit wordt gehaald en wordt verboden.'

Een bonnetje dat bij het verhuur van de boerka wordt verstrekt, moet bij een eventuele staandehouding oom agent overtuigen dat het hier om carnavalskleding gaat. 'Als je toch een boete krijgt, dan sturen wij onze advocaat naar het Openbaar Ministerie om duidelijk te maken dat die persoon carnavalskleding draagt. Als je dan toch moet betalen, betalen wij de boete," zegt Cabrera y Charro. 'Laat ieder toch doen wat hij/zij wil. Vrijheid - Blijheid.'

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... oete.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Boete voor de burka

Bericht door mercator »

De kopvoddentaks van Wilders was dus helemaal geen slecht idee, ik heb dat van het begin af aan gevonden. Zo moet je die burka-boetes ook bekijken, moslim-overlast belasten op de uiterlijke kentekenen van moslims.
Voor het brengen van de Hitlergroet krijg je toch ook een boete?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Boete voor de burka

Bericht door Manon »

Een bonnetje dat bij het verhuur van de boerka wordt verstrekt, moet bij een eventuele staandehouding oom agent overtuigen dat het hier om carnavalskleding gaat. 'Als je toch een boete krijgt, dan sturen wij onze advocaat naar het Openbaar Ministerie om duidelijk te maken dat die persoon carnavalskleding draagt. Als je dan toch moet betalen, betalen wij de boete," zegt Cabrera y Charro. 'Laat ieder toch doen wat hij/zij wil. Vrijheid - Blijheid.'
Ik neem aan dat die feestkledingwinkel dit enkel zal doen tijdens de carnavalsperiode, die toch maar een goede week duurt?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Boete voor de burka

Bericht door Monique »

circe schreef:
Een bonnetje dat bij het verhuur van de boerka wordt verstrekt, moet bij een eventuele staandehouding oom agent overtuigen dat het hier om carnavalskleding gaat. 'Als je toch een boete krijgt, dan sturen wij onze advocaat naar het Openbaar Ministerie om duidelijk te maken dat die persoon carnavalskleding draagt. Als je dan toch moet betalen, betalen wij de boete," zegt Cabrera y Charro. 'Laat ieder toch doen wat hij/zij wil. Vrijheid - Blijheid.'
Ik neem aan dat die feestkledingwinkel dit enkel zal doen tijdens de carnavalsperiode, die toch maar een goede week duurt?
Tijdens carnaval mag het wel, dan wordt een uitzondering gemaakt.
Amorele atheistische nitwit
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Boete voor de burka

Bericht door Mahalingam »

Die winkel weet echt niet wat een boerka (burka) is. Wat ze verhuren zijn nikabs of nikaabs (ook niqabs of niqaabs). Zie afbeelding van deze

AfbeeldingAfbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Boete voor de burka

Bericht door Mahalingam »

Zienderogen zie je in het straatbeeld meer burka's of wat daarop lijkt. Ze planten zich voort, zo lijkt het. En af en toe zijn er dan niet-raszuivere exemplaren bij zoals deze, een kruising tussen nikab en burka.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Boete voor de burka

Bericht door Ariel »

:laugh1: Wat zwak. Je moet iets over hebben voor je idealen...

Feestwinkel betaalt boetes voor dragen burqa toch niet

De online feestwinkel die burqa's zou verhuren en de boete wilde betalen voor vrouwen die het allesbedekkende kledingstuk dragen, trekt het aanbod weer in. In een paar dagen tijd werden er meer dan dertig besteld en zou het 'te veel in de papieren gaan lopen'.

Dat zegt José Cabrera y Charro, eigenaar van internetwinkel Feestkleding 365, maandag tegen NRC Handelsblad (niet gratis). Cabrera y Charro zegt dat hij met zijn actie 'het debat wilde aanzwengelen'.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... h-niet.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Boete voor de burka

Bericht door Monique »

Ik vind het wel leuk dat een burqa wordt gezien als carnavalspak.

Ik denk niet dat moslima's daar erg blij mee zijn.

Wanneer je een moslima in burqa ziet dus maar Alaaf roepen en spontaan de polonaise met de burqa inzetten?
Amorele atheistische nitwit
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Boete voor de burka

Bericht door Mahalingam »

Daar zeg je me wat. Een paar jaar geleden na afloop van de optocht die ter gelegenheid van het jaarlijkse stadsfeest gehouden werd (ik weet het motto van die optocht niet) zag ik iets in niqab lopen. Ik stopte om het in real-life wat beter te bekijken en vroeg mij af "Salafi of figurant van de optocht?" Ik weet het nog steeds niet. Ik had het moeten vragen. Maar ja, ik stond als aan de grond genageld van verbazing. De eerste niqab die ik in mijn stad zag.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Boete voor de burka

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef: Afbeelding
Je ziet toch zo dat dat Femke Halsema en Beatrix zijn !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Boete voor de burka

Bericht door Mahalingam »

De feestwinkel actie met de burka's is gestopt. Wegens teveel belangstelling van ludieke linksen.
Is dat even pech hebben. Het zou financieel niet draagbaar zijn voor de winkel.
Eerst het eten, dan de moraal.
Feestwinkel betaalt boetes voor dragen burqa toch niet
De online feestwinkel die burqa's zou verhuren en de boete wilde betalen voor vrouwen die het allesbedekkende kledingstuk dragen, trekt het aanbod weer in. In een paar dagen tijd werden er meer dan vijftig besteld en zou het 'te veel in de papieren gaan lopen'.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... h-niet.htm
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Boete voor de burka

Bericht door Mahalingam »

De rechter heeft twee burka's beboet met 120 resp. met 80 euro.
Vergelijkbaar met een 'te hard rijden' boete.
Het stel was blij want nu kunnen ze de Legal Jihad voortzetten tot het mensenrechtenhof waarvan we ervaren hebben dat die in een virtuele wereld leeft.
Een van de vrouwen blijkt een her-bekeerde te zijn (die dus iets goed te maken heeft).
En dit komt mij bekend voor ("vroeger was ik een zondaar"- verhaal)
Ahmas's parents were not strict Muslims. She told the BBC she put on the niqab for the first time six years ago as an educated single woman.
She claims she once wore mini-skirts and liked to party before she rediscovered her faith.
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-15013383
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Boete voor de burka

Bericht door Zwartmeer »

Feestwinkel betaalt boetes voor dragen burqa toch niet
De online feestwinkel die burqa's zou verhuren en de boete wilde betalen voor vrouwen die het allesbedekkende kledingstuk dragen, trekt het aanbod weer in. In een paar dagen tijd werden er meer dan vijftig besteld en zou het 'te veel in de papieren gaan lopen'.
Je zou met een klein groepje gekleed in een burka wat om en nabij die winkel moeten rondlopen en dan af en toe naar binnen kijken. Steeds op een moment dat je zeker weet dat er geen klanten zijn. En dat op de donkere uren van de donkere dagen. O shit, het is een online feestwinkel zie ik net. Dan gaat het verhaal niet door. Maar misschien dat het idee op andere voorstanders toegepast kan worden.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Plaats reactie