CDA naar vernieling door Ferrier, Koppejan, Peetoomen e.a.

Ariel

Re: CDA naar vernieling door Ferrier, Koppejan,Peetoomen e.a

Berichtdoor Ariel » Zo Jul 08, 2012 8:32 pm

Ali Yas schreef:Bijzonder interessant. Ik kan bijna niet wachten op het rapport van die werkgroep. Wanneer komt het uit?

:lol: Dat wordt vast een heel geheim rapport.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Mahalingam

Re: CDA naar vernieling door Ferrier, Koppejan en Peetoom

Berichtdoor Mahalingam » Ma Jul 09, 2012 2:21 pm

Ariel schreef:Stedelijke allochtoon is het 'radicale midden' Dat zegt moslim en raadslid voor het CDA Ibrahim Wijbenga. Hij is van mening dat het CDA zich moet richten op allochtone kiezers die in grote steden wonen, want die worden niet of nauwelijks bereikt.
[...]

Dus...Als ik het goed begrijp moeten er meer CDA moslim bestuurders komen. Waarom krijg ik een raar gevoel als ik dit lees? Ik heb het gevoel dat moslims via ibrahim willen infiltreren in het hart van een Christelijke partij. Ze doen maar. Moslims mogen van mij het CDA cadeau krijgen....Ik vertrouw het CDA allang niet meer.

Kennelijk heeft Ibrahim het moeilijk om de Mohammedanen smakelijk te maken voor het CDA.
De komst en publiciteit die sharia4 krijgt, is geen goede PR voor de zaak van Allah.
Hij roept nu zijn geloofsgenoten op om iets tegen de fundi's te doen. Stelling nemen tegen bijvoorbeeld. Maar ja, de fundi's hebben ontegenzeggelijk de beste kaarten in de discussie.
'Moslims, wijs de radicale nestbevuilers af' Ibrahim Wijbenga
Ofschoon het hier om een kleine groep gaat, hooguit enkele tientallen mannen, is de schade die zij aanrichten enorm. Met name voor de moslimgemeenschap. Hun provocaties zorgen ervoor dat de islam in toenemende mate wordt geassocieerd met antidemocratische sentimenten, en als een gevaar voor de samenleving wordt beschouwd.

Alleen al om deze reden zou de moslimgemeenschap afstand moeten nemen van deze nestbevuilers. Tot nu toe gebeurt dat nauwelijks. Vanuit de moslimgemeenschap hoor je op een enkele uitzondering na geen protesten tegen het wangedrag van geloofsgenoten.
http://www.trouw.nl/tr/nl/11006/Oorsprong-van-de-Islam/article/detail/3283983/2012/07/09/Moslims-wijs-de-radicale-nestbevuilers-af.dhtml
En ja, ze laten zien wat het kaliber van de imams hier is.
    Zelfs salafistische imams als Fawaz Jneid worden hier slachtoffer van. Ze worden, plat Hollands gezegd, de oren gewassen. Ze worden met hun eigen retorische wapens bestreden en worden afgeschilderd als bange handlangers van de Nederlandse overheid. Deze jongeren zijn onverschrokken en laten zich niet bang maken door een burgemeester, inlichtingendienst of een fatwa . Vandaar dat op internet imams als schorpioenen en slangen worden weggezet.
En wie moeten tegengas geven aan de fundi's?
    Verder is het zaak om opinionleaders binnen de gemeenschap te mobiliseren en stelling te laten nemen. Zij kunnen hierbij een belangrijke voorbeeldfunctie vervullen.
    Ook zou het een optie zijn imams, ouders en jongerenwerkers bij deze aanpak een rol te geven. Zij zijn bij uitstek geschikt om de problematiek van geradicaliseerde jongeren in een vroegtijdig stadium te herkennen en aan te pakken.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Jul 09, 2012 2:30 pm

Ibrahim Wijbenga de Nederlandse nestbevuiler heeft nog steeds het idee dat zijn suikerversie van Islam de ware versie is, en hij kan het maar niet geloven dat deze sharia4holland freaken de ware zuivere islam aanhangen.

Ibrahim Wijbenga de Nederlandse nestbevuiler had beter Christen kunnen blijven. Dan had ik meer respect voor hm gehad.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Jul 09, 2012 2:36 pm

Ibrahim Wijbenga, groot dierenvriend. Het is geen wonder dat het CDA voor halal slachten is. Met Nederlandse nestbevuilers die het CDA bevolken zoals Ibrahim Wijbenga, kan het CDA niet anders dan voor stemmen.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Ma Jul 09, 2012 2:37 pm

Zolang hij ze tenminste met een mes de strot mag doorzagen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Feb 05, 2013 11:54 am

Wat een hypocratie van het CDA. Het CDA heeft aan de basis gestaan van elke machtsoverdracht aan Brussel, en nu dit. Het bijkt dat Wilders nu in alles gelijk krijgt.

CDA wil minder macht bij Brussel
BRUSSEL -

Nederland moet „een groot aantal” bevoegdheden terughalen uit Brussel. Dat zegt CDA-leider Sybrand Buma dinsdag in de Volkskrant. De EU moet volgens hem geen besluiten nemen over zaken die nationaal kunnen worden geregeld. „We moeten af van het idee dat als je minder Europa wilt, je dan meteen tegen Europa bent”, vindt Buma.

De Tweede Kamer praat later op de dag over de kritische speech over de EU van de Britse premier David Cameron. „Hij heeft gelijk. We moeten nu zeggen: ho, even terug naar waar Europa ook alweer om ging”, zegt Buma.

Als voorbeeld noemt Buma kwesties als persvrijheid, de regels voor zwangerschapsverlof, het energielabel voor woningen en bemoeienis met het milieubeleid. Daar kan de Tweede Kamer prima zelf beslissingen over nemen, betoogt hij. Ook het vrouwenquotum voor bedrijven, een Europese apk voor auto's, regels voor het toewijzen van sociale huurwoningen en de Europese pensioenrichtlijn die op het moment wordt opgesteld, zijn Buma een doorn in het oog.

Op financieel-economisch gebied moet de EU wel het voortouw nemen, vindt de CDA-leider. „Europa moet één blok zijn op het gebied van economie en financiën. Alleen zo kunnen we de concurrentie in de wereldeconomie aan. Daar zit ook de kracht van Europa en dat moeten we blijven versterken.”

Het kabinet maakt al een lijst met zaken waarover Brussel meer en minder te zeggen moet krijgen. Dat gaat niet leiden tot een herdefiniëring van de relatie met de EU en ook niet tot uitzonderingsposities, stelden premier Mark Rutte en minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans eerder in een brief. Bovendien gaat het alleen om al eerder bij Brussel neergelegde verantwoordelijkheden.

Het gaat Buma allemaal niet snel genoeg: „Het kabinet heeft nu al maanden de tijd gehad om te bedenken welke bevoegdheden terug moeten naar Den Haag. Rutte moet nu ook leveren.” En: „Volgende week beslissen de Europese leiders over de meerjarenbegroting. Dan moet je nu je visie al klaar hebben. In plaats daarvan sukkelt Rutte achter de discussie aan”, vindt hij.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2127 ... sel__.html

Danube

Berichtdoor Danube » Di Feb 05, 2013 12:11 pm

Het CDA is wanhopig op zoek naar een politiek profiel. Dat proberen ze te vinden met dit risicoloze onderwerp dat geen enkel gevolg zal hebben.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Wo Feb 06, 2013 2:30 am

Inderdaad, we zijn het niet vaak eens, maar dit klopt aardig. Ik denk dat ze zich doodgeschrokken zijn dat een partij met 1 issue (dat is de 50+ partij op zeker) opeens even groot is als het CDA zelf. Nog erger is dat die partij grotendeels bestaat uit haar eigen (ex) aanhang.
dan dooft het licht….
Anoniem

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Mar 06, 2013 11:00 am

Danube schreef:Het CDA is wanhopig op zoek naar een politiek profiel.

En dat profiel hebben sommige CDA leden gevonden.De redding van het CDA zijn Moslims. Ik zie het maar als een poging tot overname van het CDA

CDA moet zich op moslims richten'
DEN HAAG -

CDA moet nadrukkelijker kiezers en nieuwe leden gaan werven onder moslims in de grote steden. Dat adviseert de werkgroep CDA & Islam.

Het advies staat in een rapport over de plek die de partij biedt aan gelovigen die de Koran als eerste inspiratiebron hebben en niet de Bijbel, schrijft Trouw. De CDA-afdelingen gaan daar nu over in discussie.

Volgens het rapport kan het CDA het draagvlak onder die randstedelijke moslims aanmerkelijk verbeteren wanneer traditionele CDA-politici zich meer verdiepen in hun problemen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2135 ... en___.html

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Mar 06, 2013 1:05 pm

Tja, lees even dit oude interview in Trouw met de brenger van de blijde boodschap moslim Ibrahim Wijbenga. Zijn boodschap was : Het CDA zou een partij moeten worden voor alle gelovigen.Dat moet, aldus Wijbenga, omdat het CDA op zoek moet naar nieuwe kiezers, en die nieuwe kiezers moeten dan moslim zijn.

Wel nu. De tijd is nu echt aangebroken en moet men aan de slag.

'In het CDA is voor mij als moslim ook ruimte '

NTERVIEW | Het CDA bezint zich op zijn beginselen. Dat doet de partij in strategische beraden, maar vertegenwoordigers in stad en provincie hebben natuurlijk ook ideeën over de modernisering van het christen-democratischgedachtengoed en de toekomst van de christen-democratie. Ibrahim Wijbenga (33) is jongeren interventiewerker, raadslid Eindhoven, lid CDA-werkgroep islam, alleenstaand. 'Het christen-democratisch denken ligt dichtbij de overtuiging van moslims.'

Vindt u het nodig dat het CDA zich bezint op zijn uitgangspunten?
"Nou, bezinning, de discussie is nodig. We hebben boeken vol over het christen-democratisch gedachtengoed, ik ga binnenkort ook weer op cursus naar ons eigen Steenkamp-instituut. Ik heb hier thuis allemaal boeken staan over de islam, maar ik ga voor een oplossing van een politiek probleem echt niet in die boeken kijken. We weten het allemaal wel, het gevaar is dat we werkgroepen instellen maar er verder niks mee doen. We moeten niet te veel tijd steken in een achterhoedegevecht. Met onze uitgangspunten is niks mis, het gaat nu om de profilering. We kunnen beter de mouwen opstropen en op zoek gaan naar nieuwe kiezers, dat is belangrijker dan praten over principes."

De analyse van het partijbestuur is juist dat de partij de inhoud heeft verwaarloosd, en daardoor onherkenbaar is. Met welk verhaal gaat u de boer op?
"Het CDA is er voor gelovigen, we moeten zorgen dat iedere gelovige goedzit bij het CDA. Anders dan ChristenUnie en SGP is het CDA geen specifiek christelijke partij, er is ook ruimte voor mij als moslim. Die boodschap moeten we veel meer uitbuiten, ons er veel meer mee profileren. Oud-premier Van Agt is met de verbreding begonnen, Lubbers heeft dat uitgebouwd, toen kwamen er ook moslims bij het CDA. Maar dat is gestokt. Het is een gemiste kans dat we die verbreding hebben laten liggen."

Vindt u die verbreding alleen een manier om meer kiezers te trekken of zitten er inhoudelijk raakvlakken tussen het christen-democratisch denken en bij voorbeeld de islam?
"Ons denken ligt dichtbij de eigen overtuiging van moslims. Mensen die ik ken zijn behoudend conservatief. Ze zijn voorstander van het bijzonder onderwijs, ze willen ruimte voor ritueel slachten, ze hechten veel waarde aan familie en gezin. De identiteit van moslims staat onder druk, maar niet bij ons. Maar ze voelen zich bij ons niet thuis, ze vinden andere partijen leuker, of sexier."

Of ze hebben geen zin in een christelijke partij "Ja, dat christelijke schrikt af, dat maak ik zelf ook mee als ik zeg dat de C staat voor christelijk."
Tijd voor naamsverandering? "Nee, daarvoor is het nog te vroeg. We zijn niet pur sang christelijk, maar als we een brede volkspartij willen zijn moet je brede lagen aanspreken. Het christelijke lijkt dat te vernauwen, maar iedereen die zich erin verdiept weet dat iedereen bij ons welkom is. Er is aan mij nog nooit gevraagd of ik naar de kerk ga, of naar de moskee. Dat speelt helemaal niet, maar dat kan ook komen doordat ik in het zuiden zit."

Nederland seculariseert, hoe verstandig is het dan het accent te leggen op het geloven?
"In dat confessionele moeten we niet verstarren. We zijn geen enge partij waar imams, dominees of pastoors het voor het zeggen hebben. Je moet ons er nooit op kunnen pakken dat we inboeten op onze confessionele standpunten. Maar we zijn een landelijke partij, en we staan middenin de samenleving. We moeten onze antennes openhouden voor wat er gebeurt. Dat is verontachtzaamd."

U bent zelf raadslid in Eindhoven. Het CDA had daar ooit 24 zetels, nu zijn het er nog zes. Is de christen-democratie geschikter voor het platteland dan voor de stad?
Als we het daarvan moeten hebben hou je niet meer dan zeven zetels over. Het platteland krimpt, maar het CDA is nog steeds gefixeerd op dat traditionele bastion. Ons land verstedelijkt in hoog tempo, het is nu allemaal veiligheid en integratie wat de klok slaat. Bij uitstek punten voor de stad. Bij intregratie kunnen we ons uitgangspunt van de gespreide verantwoordelijkheid meer uitbouwen. De allochtoon kan zelf een grotere bijdrage leveren aan integratie in plaats van de problemen op het bordje van de traditioneel linkse partijen of de regering te leggen. "

Favorieten
Ibrahim Wijbenga's favoriete vertolkers van het christen-democratisch gedachtengoed:

- Ernst Hirsch Ballin, oud-minister: 'nette man, intellectueel, maar ook iemand met maatregelen'

- Dries van Agt, oud-premier: 'heeft bepaalde humor en historisch besef vanuit de katholieke kerk, en hij heeft politieke moed getoond om omstreden standpunten te verdedigen

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Wo Mar 06, 2013 1:21 pm

Het CDA is verloren! Het CDA heeft volgens mij ook niet verloren, tijdens de vorige verkiezingen, omdat het met Wilders heeft samengewerkt, maar juist omdat het niet meer met Wilders wilde samenwerken. Ik heb het al vaker gezegd; het wordt tijd voor een nieuwe christelijke politieke partij.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

op z'n kop

Berichtdoor op z'n kop » Wo Mar 06, 2013 1:27 pm

Pilgrim schreef:Het CDA is verloren! Het CDA heeft volgens mij ook niet verloren, tijdens de vorige verkiezingen, omdat het met Wilders heeft samengewerkt, maar juist omdat het niet meer met Wilders wilde samenwerken. Ik heb het al vaker gezegd; het wordt tijd voor een nieuwe christelijke politieke partij.

HET WORD TIJD OM ALLE, MAAR DAN OOK ALLE GODS BOEKEN TE VERBRANDEN
Als je dit nu nog niet inziet dan werp Uw geschrei voor mijn part maar ten hemel.
De man in de doos zal U waarschijnlijk eerder opmerken dan Uw fictief zondaar.
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Mar 06, 2013 1:35 pm

Pilgrim schreef:Het CDA is verloren! .

Hoe meer ik er over lees, hoe smeriger ik het vind. In het RD lees ik dit.

Het rapport is opgesteld onder verantwoordelijkheid van oud-minister Bot van Buitenlandse Zaken. De partij had erom gevraagd op het formatiecongres in 2010 waar besloten werd de PVV als gedoogpartner te accepteren. ”Gedeelde waarden” werd enkele weken geleden al toegestuurd aan de CDA-afdelingen. Die debatteren erover en daarna komt het rapport tijdens een CDA-congres aan de orde.

Om aan te tonen dat de kernwaarden van moslims en christendemocraten wat betreft staat en samenleving in grote mate overeenkomen, is in een bijlage een overzicht opgenomen van een zestal thema’s waar veel overeenkomsten zijn. Dat zijn: (gelijk)waardigheid van ieder mens, solidariteit, rechtvaardigheid, verantwoordelijkheid, duurzaamheid en vrijheid van godsdienst. Zowel uit de Bijbel als uit de Koran worden teksten genomen waaruit de overeenkomst blijkt. Ook staat er een stukje christelijke en een stukje islamitische exegese bij.

Het rapport keert zich tegen de gedachte dat alle moslims radicaal zouden zijn. Bot en de zijnen willen onderscheid maken tussen de centrale boodschap van een religie en wat mensen er later van hebben gemaakt. Het rapport pleit niet voor vermenging van christelijke en islamitische religie. Het richt zich op Nederlandse moslims. Die „kunnen ieder voor zichzelf zeggen wat zij geloven en welke politieke idealen zij hebben. In dit rapport staat de vraag centraal of díé Nederlandse moslims die zich goed in de politieke overtuiging van het CDA kunnen vinden ook volwaardig lid kunnen zijn.” De Bijbel is en blijft de grondslag van het CDA, zo staat in het rapport, maar moslims „die zich op grond van hun inspiratie uit de Koran en de islamitische traditie in de politieke overtuiging van het CDA herkennen, zijn welkom.”

Het klinkt mooi, maar een ieder die zich in Islam verdiept weet dat hoe meer moslims je in een partij toelaat, hoe sneller ze de boel zullen overnemen. Een moslim zal nooit de bijbel boven de Koran stellen. Wat een naiviteit van sommige CDA leden.

Nog even een schrikmomentje. Zie hier het enge nachtmerrie gezicht van Ben Bot.

Spoiler! :
Afbeelding

op z'n kop

Berichtdoor op z'n kop » Wo Mar 06, 2013 1:54 pm

@ Ariel

Daar staat 'ie dan, met zijn verkochte ziel en verloren reden.
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?

Hans v d Mortel sr

CDA: Christelijk Demonisch Alternatief

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Wo Mar 06, 2013 3:58 pm

op z'n kop schreef:@ Ariel

Daar staat 'ie dan, met zijn verkochte ziel en verloren reden.

De meeste mensen sporen niet. Dat is de grote misvatting over God. Deze door de mens zelfbedachte drol - dommer dan de mens - heeft een ongelooflijke en onherstelbare blunder begaan. Wat dan?

God schiep de mens naar zijn beeld en gelijkenis.

De gevolgen hiervan zijn onuitwisbaar, onuitroeibaar, onbespreekbaar. Het beeld dat de mens over God heeft dient definitief bijgesteld te worden tot zijn juiste waarde:

God is een klootzak! Vandaar de mens. :lol:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Do Mar 07, 2013 4:34 am

Pilgrim schreef:Het CDA is verloren! Het CDA heeft volgens mij ook niet verloren, tijdens de vorige verkiezingen, omdat het met Wilders heeft samengewerkt, maar juist omdat het niet meer met Wilders wilde samenwerken. Ik heb het al vaker gezegd; het wordt tijd voor een nieuwe christelijke politieke partij.

Ik heb het altijd te zot voor woorden gevonden dat het CDA de concurrentie zo graag wil omarmen. Als je bij Coca Cola werkt en een blikje Pepsi in je lunchtrommel stopt wordt je op staande voet ontslagen. Lijkt me tamelijk logisch.

Ik begrijp best dat het CDA wanhopig op zoek is naar stemmers, maar dit is te idioot voor woorden. Je kan het zien als 'mededogen', maar ik zie het meer als een wanhoopsoffensief. Natuurlijk zullen ze er een paar stemmen mee winnen. De vraag is meer: hoeveel verliezen ze er mee? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de harde kern dit waardeert. Met harde kern bedoel ik gewone mensen die CDA stemmen of stemden door dik en dun, om dat het een Christelijke partij was. Die mensen zullen en masse overstappen naar ofwel de SGP ofwel de CU.

In ieder geval een goede zaak dat ze hier open kaart willen gaan spelen.
dan dooft het licht….
Anoniem

xplosive

Berichtdoor xplosive » Do Mar 07, 2013 9:36 am

Afbeelding
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Do Mar 07, 2013 9:38 am

Ze willen wel heel erg graag hun nieuwe naam eer aan doen: Christenen Dienen Allah.
dan dooft het licht….
Anoniem

Hans v d Mortel sr

CDA staat voor . . .

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Do Mar 07, 2013 10:14 am

H.Numan schreef:Ze willen wel heel erg graag hun nieuwe naam eer aan doen: Christenen Dienen Allah.

Jullie beiden zijn goed bij de tijd, Xplosive en Numan. :smartass:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Apr 04, 2013 1:43 pm

Ruth Peetoom heeft weer een laat paasei gelegd. De C van Christelijk moet toch verdwijnen, want anders komt het nooit meer goed. Moraal van haar verhaal....De Islam is van harte welkom in de partij.

Ruth Peetoom: CDA moet niet evangeliseren

door Eric Vrijsen 4 apr 2013

CDA-voorzitter Ruth Peetoom wil het religieuze karakter van haar partij niet al te sterk benadrukken. In een interview met Elsevier noemt ze het CDA 'een volkspartij die staat voor het algemeen belang en zorgt voor gewone mensen'.

Peetoom is nu twee jaar CDA-voorzitter, en is ook predikant. Katholieke CDA'ers verdachten haar ervan een links-evangelische koers te willen varen.

Binnenskamers was er een controverse met 'tussenpaus' en toenmalig vicepremier Maxime Verhagen. Hans Hillen, indertijd minister van Defensie en spreekbuis van de rechtervleugel, klaagde vorige zomer nog dat het CDA de aansluiting met de katholieke levenshouding compleet had verloren.

Limburgse katholieken zeiden het CDA niet meer te begrijpen sinds Peetoom voorzitter is: 'Een vrouwelijke pastoor die ook nog Peetoom heet...'

Peetoom zet in Elsevier echter het beeld neer van een pragmatische middenpartij, die voor iedereen toegankelijk is.

Op de vraag of het CDA moet evangeliseren, zegt ze: 'Onze idealen zijn verbonden met het gewone leven. Mensen zijn bang voor hun pensioenen, de zorg, de toekomst van hun kinderen.' Ook hamert zij op de scheiding tussen kerk en staat.

Peetoom is optimistisch over de groeikansen van het CDA, ofschoon de partij in de peilingen vooralsnog niet profiteert van de val in de kiezersgunst die VVD en PvdA maken.

Elsevier beschrijft deze week hoe het CDA zich vanuit de oppositie voorbereidt op de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2014: soms wel verbale, maar nooit feitelijke steun voor het kabinet Rutte.

De regeringspartijen verkeren in mineur. Protestpartijen als 50Plus en PVV doen in het geheel niet of in slechts twee steden mee aan de lokale verkiezingen. Veel CDA'ers denken dat hun partij volgend jaar, net als in 2002, een electorale vluchtheuvel vormt.

Voor veel kiezers is een middenpartij met een sterk protestants-christelijk karakter echter geen optie. Door haar opmerkingen verlaagt Peetoom in die drempel.

http://www.elsevier.nl/Politiek/nieuws/ ... -1218897W/

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Do Apr 04, 2013 7:21 pm

"Voor veel kiezers is een middenpartij met een sterk protestants-christelijk karakter echter geen optie. Door haar opmerkingen verlaagt Peetoom in die drempel."
Ja Peetoom komt oorspronkelijk uit protestanse stam. En vergeet zodoende dat de katholieken een heel groot deel van de partij uitmaken.
Waarom zouden kiezers of het CDA stemmen als de C er niet meer is? Dan heeft het CDA niets meer te bieden dan andere partijen. Het afschudden van de ideologische veren. Het laatste stadium van de verzuiling?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

King George

Berichtdoor King George » Wo Okt 23, 2013 6:21 pm

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Dhana

Berichtdoor Dhana » Wo Okt 23, 2013 7:05 pm

Heeft ze in ieder geval geld genoeg om eens naar de kapper te gaan.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Okt 23, 2013 7:16 pm

Mevrouw Ferrier is een steelpiet geworden. Foei!!!!

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Okt 31, 2013 1:30 pm

Het lijkt me verstandig als alle schijnheiligen CDA-"prominenten" zoals onder andere Lubbers en Van Agt hun mondjes houden en Buma zijn werk laat doen. De bejaarde linkse CDA mannetjes hebben hun tijd gehad. .

Prominente 'CDA'ers kritisch over te rechtse koers Van Haersma Buma'

door Shari Deira

Enkele CDA-prominenten zijn niet tevreden over de koers van hun partij onder fractieleider Sybrand van Haersma Buma. Kritische CDA'ers vinden Buma te rechts en horen te weinig van partijvoorzitter Ruth Peetoom.

Ingewijden zeggen donderdag in het AD dat Peetoom te lief is voor de harde politiek, waardoor Van Haersma Buma de macht heeft kunnen grijpen

Anderen zeggen dat Peetoom is 'ingemetseld' en alleen maar bezig is met het behoud van haar baan. Ze zou te zwak zijn om tegenspel te bieden aan Buma, die net zo hard is als Maxime Verhagen en Hans Hillen.

'Sybrand zet de koers uit, Ruth heeft niets meer te vertellen,' zegt een partijprominent. 'Je hoort of ziet haar niet meer,' zegt een ander tegen de krant.

Peetoom trad twee jaar geleden aan als partijvoorzitter van de christendemocraten. Zij lanceerde met het strategisch beraad de nieuwe koers van de partij: het radicale midden.

Volgens oud-CDA-politicus Ad Lansink is niets van die koers terechtgekomen. 'Dat zit me dwars. De koers van Buma, tussen PVV en VVD in, bevalt me allerminst.' Voorzitter Arend Jansen van de CDA-werkgroep voor uitkeringsgerechtigden snapt niet dat Buma zich heeft uitgesproken tegen nivelleren.

'Hoezo zijn wij tegen nivelleren? Minima leveren steeds meer in, terwijl topinkomens doorgroeien.' Oud-Kamerlid Jan Schinkelshoek: 'Het is jammer als het CDA zichzelf definitief veroordeelt tot rechts. Het pas bij christendemocraten vanuit het centrum van de politiek te opereren en verbinding te zoeken.'

Het is niet de eerste keer dat CDA'ers zich kritisch uitlaten over Peetoom. Oud-Tweede Kamerlid en CDA-prominent Hans Gualthérie van Weezel zei vorig jaar in Elsevier dat Peetoom medeverantwoordelijk is voor de slechte verkiezingsuitslag van de partij.

Hij noemde Peetoom een 'goedwillende politieke amateur die weinig gevoel heeft getoond voor de complexe samenstelling van de partij'.

http://www.elsevier.nl/Politiek/nieuws/ ... -1400268W/

Terug naar “Nederland”