De Majesteit stopt met regeren. Lang leve de koning.

Ariel

Re: De Majesteit stopt met regeren.

Berichtdoor Ariel » Zo Apr 21, 2013 2:33 pm

Rappers dreigen met aanslag op 30 april
AMSTERDAM -

Een groep rappers dreigt met een aanslag tijdens de troonswisseling op 30 april. „30 april volgen wij Karst T. op en plegen wij onze eigen aanslag”, twitterden de rappers die zich het Korps der Plagen noemen in de nacht van zaterdag op zondag. Dat meldde de Amsterdamse zender AT5.

De politie in Amsterdam kon zondag nog geen reactie geven op het dreigement. „Wij hebben het ook gezien, maar het is nog te vroeg om er iets over te zeggen”, liet een woordvoerder weten. De politie neemt contact op met het Openbaar Ministerie om te kijken of de tweet strafbaar is. Of er op 30 april extra maatregelen worden genomen na deze dreiging, kon de politie nog niet zeggen.

AT5 houdt er rekening mee dat de tweet een 'promotie' is voor een videoclip van de rappers.

Karst T. pleegde een aanslag op de Oranjes tijdens Koninginnedag 2009. Daarbij kwamen zeven mensen om toen hij met zijn auto door een afzetting reed.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2149 ... ril__.html
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Hans v d Mortel sr

Niks aan de hand

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Zo Apr 21, 2013 10:43 pm

Ariel schreef:

Een groep rappers dreigt met een aanslag tijdens de troonswisseling op 30 april.

Wanneer de politie precies weet wie de criminelen zijn (Antillianen) die ook nog eens met geladen pistolen op zak lopen, waarom doet de politie dan niks? Volgens de dienst doende buurt politieman die ik destijds gesproken had, kon dat alleen wanneer ze op heterdaad betrapt werden. In geval van vermoedelijk terrorisme en in dit geval van een aanslag (al of niet grappig bedoeld) op leden behorende tot het regeringsapparaat, kan de politie direct ingrijpen vanwege het nationale belang. Maar wat lees je nu? Dat zo'n kloothommel van politie eerst om advies moet vragen.

De reputatie van de politie is in ieder geval bij mij duidelijk af te lezen als ik met mijn broek naar beneden op het toilet zit om de natuur een handje te helpen. Een paar jaar geleden werd er in Rotterdam (of was het Den Haag?) een man in zijn huis dood gemarteld. Het afgrijselijke geschreeuw van de man klonk door de hele straat. De politie stond letterlijk op wacht voor de deur en deed niks. Een half uur lang. Men was al die tijd bezig om advies op te vragen bij het hoofdkwartier hoe op te treden.

Als het goed is zouden al die rappers nu al achter slot en grendel moeten zitten.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Ariel

Re: Niks aan de hand

Berichtdoor Ariel » Zo Apr 21, 2013 11:55 pm

'Hans van de Mortel' schreef:
Als het goed is zouden al die rappers nu al achter slot en grendel moeten zitten.

Dat ben ik met je eens. Een geestelijk gestoorde man die een waxine lichtje naar de gouden koets gooit heeft 2 jaar vast gezeten, en is nu preventief weer opgepakt. Blijkbaar kan het dan wel.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

King George

Berichtdoor King George » Ma Apr 22, 2013 9:12 am

In navolging van John Ewbank die het Koningslied heeft teruggetrokken, stopt Frits Spits op radio 2 met de presentatie van het Oranjejournaal.
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Apr 22, 2013 11:01 am

De dreigrappers van een paar posten hierboven willen alleen maar provoceren zeggen ze. De dreigtweet zorgde dit weekend voor onrust op internet.

"30 april volgen wij Karst T. op en plegen wij onze eigen aanslag op het koningshuis en ons kikkerlandje", schreef de band. Een bandlid vertelde Metro later dat dat alleen door mensen die er niets van begrijpen, wordt opgevat als een echt dreigement. "Wij houden ervan te provoceren en mensen aan het denken te zetten. Maar dit is wel een beetje een ondoordachte tweet geweest."

Volgens de band gaat het niet om het voorbereiden van een aanslag, maar om promotie van de nieuwe clip die op 30 april uitkomt. Daarin speelt niet zozeer het koningshuis, als wel het "foute" verleden van Nederland een rol. De band beschrijft zichzelf als "noodgedwongen en vleesgeworden republikeinen in hart en nieren".

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2150 ... ren__.html

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Apr 22, 2013 11:42 am

King George schreef:In navolging van John Ewbank die het Koningslied heeft teruggetrokken, stopt Frits Spits op radio 2 met de presentatie van het Oranjejournaal.

Afbeelding

Nou ja, niemand die deze vrolijke frans zal missen. Er zijn genoeg andere links draaiende presentatoren die het van hem over kunnen nemen.
Dit soort mensen denken waarschijnlijk dat ze onmisbaar zijn.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Apr 22, 2013 5:55 pm

Wat een afgang. :no1:

Het Nationaal Comité Inhuldiging (NCI) houdt ondanks alles vast aan het Koningslied. Dat heeft het zojuist bekendgemaakt. De betrokken artiesten hebben aangegeven te willen doorgaan met het lied. Na overleg met componist John Ewbank en de Nederlandse Publiek Omroep (NPO) is daarom besloten vast te houden aan het nummer en het zoals gepland gezamenlijk te zingen op de avond van de troonswisseling.

,,Sinds de lancering van het lied is er sprake van een golf van reacties, veelal positief. Het is duidelijk dat er ook veel kritische geluiden zijn in de samenleving over delen van de tekst van het lied", aldus het Comité.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Ma Apr 22, 2013 6:13 pm

Het is als bij een begrafanis. Over de dode niets dan goeds.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Apr 22, 2013 8:00 pm

En vrolijke Frans Frits Spits zal nu toch het Oranjejournaal gaan presenteren. Je verwacht het niet. :smile7:

"Ik kan terug als heraut. Hoera, hoera, hoera", twittert Frits maandag nadat het nieuws bekend is geworden dat het Koningslied blijft.

Hans v d Mortel sr

De familie wacht af met gespitste oren.

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Di Apr 23, 2013 12:55 am

Dhana schreef:Het is als bij een begrafanis. Over de dode niets dan goeds.

Ik vind het juist prima. Hoe gekker hoe beter. Past precies en op maat gesneden bij het koningshuis. Haha! Hihi! :lol:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

op z'n kop

Berichtdoor op z'n kop » Di Apr 23, 2013 3:52 pm

Dat liedje is precies als een klap op het achterhoofd na het betalen van de verplichte belasting.
Ik betaal de belachelijk hoge belasting op straffe van, in tegenstelling tot de omhooggevallen inteeltfamilie.
Maar nooit buig ik nederig het hoofd of zing ik een smakeloos zinloos liedje voor de veel te dure katsekut.
Die geneugten hou ik voor mezelf en metgezel. :lol:
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Di Apr 23, 2013 11:44 pm

Net zoals ik niet bid voor bruine bonen, zo buig ik niet voor Oranje.
(Groot beeld)
http://www.vrijspreker.nl/wp/wp-content/media/2010/07/Person_Beatrix_Beapief.jpg
We weten wel hoe het met deze is afgelopen:
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Di Apr 23, 2013 11:52 pm

Ik hoorde van mijn zus dat een kennis (m) van haar die in drukinkt doet als een gek begon te bellen nadat de queen gezegd had te vertrekken. Hij zag direct in dat er een enorme vraag zou komen naar oranje inkt. Dat had die goed.
Het oranje druipt bij wijze van spreken uit de bundels reclame folders die hier in de brievenbus gestopt worden.
Het is hallucinatoir wat er allemaal te koop is met de kleur oranje.
En zojuist kwam hier een brief binnen van de ING. Wat moeten die van me?
Ja hoor, ik kan een oranje spaarrekening openen met 1 druk op de (oranje?) knop..

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Apr 24, 2013 11:42 am

Minister Bussemaker wil taalfouten uit Koningslied

De taalfouten moeten uit het Koningslied worden verwijderd voordat koning Willem-Alexander op 30 april wordt toegezongen, vindt minister van Onderwijs Jet Bussemaker (PvdA). ‘Nu het lied alsnog gezongen gaat worden, moeten we wel even naar de taal- en spelfouten kijken,’ aldus Bussemaker.

Kromme zinnen

Nadat het lied vrijdag werd gepresenteerd brak een storm van kritiek los. Vooral het niveau van de tekst leidde tot veel grappen op Facebook en Twitter.

Taalkundigen wezen op de overvloed aan kromme zinnen en verhaspelingen in het door John Ewbank gecomponeerde lied.
Pabostudenten

Een van de eerste zinnen in het lied is ‘De dag die je wist dat zou komen’, dat moet natuurlijk zijn ‘De dag waarvan je wist dat die zou komen’. Ook raken mensen de weg 'kwijt’ in plaats van dat ze 'm 'verliezen'. ‘En water kan je niet droogleggen,’ aldus taalkundige Wim Daniëls.

Maandagavond maakte Bussemaker een grapje over het Koningslied in een debat over het hoger onderwijs. Volgens haar was het lied beter geweest als de taaleisen voor pabostudenten eerder waren opgeschroefd.

http://www.elsevier.nl/Stijl/nieuws/201 ... -1238744W/

Dhana

Berichtdoor Dhana » Wo Apr 24, 2013 11:07 pm

Het lijkt mij een beter idee preventief te werken door te zorgen dat er degelijk Nederlands gegeven wordt op scholen
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Do Apr 25, 2013 12:19 am

Er is een munt geslagen met de beeltenis van onze kosmopolitische roerganger W-A. Op de achterkant staat zijn multiculturele volk afgebeeld.

Afbeelding

Als ik uitvergroot is het net de "Zombie Army".

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Apr 25, 2013 12:39 am

De beeltenis van koning Wim Lex op dat tientje ziet er wel koninklijk uit.

Afbeelding

Via Geen Stijl verneem ik dat de indymedia boys en girls van plan zijn om op 30 april los te gaan.

Na 88 keer Het Koningslied in het kraakkafee gedraaid te hebben, was de maat vol en doen ze het feestje van 33 jaar geleden nog maar eens dunnetjes over. Hey Wim-Lex! Joe Eberhard! De straatstenen die je wist dat zou komen zijn eindelijk daar.

Hans v d Mortel sr

De Majesteit stopt met regeren. God zij dank!

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Do Apr 25, 2013 12:45 am

Mahalingam schreef:Er is een munt geslagen met de beeltenis van onze kosmopolitische roerganger W-A. Op de achterkant staat zijn multiculturele volk afgebeeld.

O ja? lees ik daar ook 'Je maintendrai'?

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Do Apr 25, 2013 9:49 am

Er was serieus overleg:
Individuen mogen op 30 april op de Dam een wit T-shirt dragen met een kritische tekst over de monarchie, een witte ballon dragen of met een witte zakdoek zwaaien. Dat is de uitkomst van een gesprek dat burgemeester Eberhard van der Laan van Amsterdam woensdag had met vertegenwoordigers van het Nieuw Republikeins Genootschap. De republikeinen hebben wit gekozen als actiekleur voor „minder monarchie”.
http://www.telegraaf.nl/troonsafstand-beatrix/21509397/__Wit_T-shirt_op_de_Dam_mag__.html

Deze brave witmannen mogen dus hun ding doen. Ik lees verder:
De gemeente had al zes plekken in de stad aangewezen waar demonstraties mogen plaatsvinden. Het Nieuw Republikeins Genootschap is tevreden over het gesprek met de burgemeester en heeft het Waterlooplein uitgekozen voor de manifestatie.

Maar was het Waterlooplein al niet geclaimd door indymedia & Co ?
Ja en die gaan ook roepen over 'weg met de monarchie'.
Nostalgie naar 33 jaar geleden? Dat lijkt er op.

Afbeelding

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Apr 25, 2013 4:38 pm

Asjemenou.... :shock: Het officiële Koningslied van John Ewbank, waarover de laatste dagen veel te doen was, heeft de Nederlandse publieke omroep maar liefst 150.000 euro gekost. Dat is niet mis

Koningslied kostte 150.000 euro

Dat zegt een woordvoerder van de NPO donderdag tegen elsevier.nl. Onder de kosten vallen onder meer het maken van de videoclip en het evenement in de Ahoy.

Het veelvuldig gekritiseerde Koningslied is het resultaat van een samenwerking van de NPO en het Nationaal Comité Inhuldiging. Nu blijkt dat het lied de NPO 150.000 euro heeft gekost.

Het Comité ontvangt zelf geen budget van de Rijksoverheid, laat een woordvoerder weten aan elsevier.nl. Alle activiteiten worden door derden gefinancierd. Uit de jaarstukken die het Comité later publiceert, zal blijken of er nog meer geld van private partijen is gestoken in het omstreden lied.

http://www.elsevier.nl/Cultuur--Televis ... -1240970W/

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Apr 25, 2013 9:17 pm

Ach goshie. Dit vind ik toch echt wel een heel lief bedanklied voor de koningin.

Brigitte Kaandorp heeft een ontroerend bedanklied gemaakt voor koningin Beatrix.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Apr 26, 2013 1:12 pm

Arendo Joustra in Elsevier:
Natuurlijk is dat Koningslied armetierig en krakkemikkig. Wie had iets anders verwacht? Het is een bespottelijke concoctie van halfgetalenteerde lieden die door de artistieke armoe in dit land denken dat ze iets voorstellen.
http://www.elsevier.nl/Cultuur--Televisie/blogs/2013/4/Plat-Koningslied-vertegenwoordigt-groot-deel-van-Nederland-1239107W/
Plat Koningslied vertegenwoordigt groot deel van Nederland

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Apr 26, 2013 1:18 pm

Is dat even sneu zeg. John Ewbank krijgt geen lintje bij de komende lintjesregen.
Dat is huilie huilie. En wie wel? Gerard Joling die zijn koningslied creatie afkraakte. Dubbel sneu dus.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Apr 26, 2013 2:32 pm

Het afscheidsfeestje van onze Queen is in de Rotterdamse Ahoy op 14 september.
Wat is er nog meer op die dag ? Jazeker: Jom Kipoer.
Er zullen niet veel joden aanwezig zijn. Opperrabbijn Binyomin Jacobs zal zeker niet komen. Die stuurt zijn kat.
http://www.nrc.nl/troonswisseling/2013/04/26/ergernis-in-joodse-kring-over-afscheidsfeest-beatrix-op-jom-kipoer/

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Apr 26, 2013 2:43 pm

De oproep van Indymedia om herrie te maken, levert geen enthousiaste reacties op.
De solidariteitsverklaringen van de actiegroepen laten op zich wachten.
‘Geen massaal krakersprotest in Amsterdam op 30 april’
Het lijkt er op dat de Amsterdamse kraakbeweging zich op 30 april tijdens de inhuldiging van Willem-Alexander als Koning, rustig zal houden. Er zijn geen signalen dat grote groepen krakers van plan zijn zich op 30 april tegen het koningshuis te keren.
Een lid van het hoofdstedelijke krakerscollectief Schijnheilig zegt nog niets te hebben gehoord over massale betogingen of acties en ook een kraker van Kraakgroep Oost weet van niets.
http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2013/4/Geen-massaal-krakersprotest-in-Amsterdam-op-30-april-1241764W/

Terug naar “Nederland”