MOND DICHT, UW STEM STELT NIKS MEER VOOR!

Plaats reactie
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

MOND DICHT, UW STEM STELT NIKS MEER VOOR!

Bericht door birdie »

Onderstaande tekst van mij is geplaatst op Amsterdampost.nl.
De wakkeren onder ons weten het allemaal, dat de ondergang van het vrije westen allang aan de gang is.
Ook ik blijf voor onze vrijheid strijden, want het is onvoorstelbaar wat ons door de strot geduwd wordt.




MOND DICHT, UW STEM STELT NIKS MEER VOOR!
Door: Ingezonden

Op internet was de mogelijkheid om te reageren op artikelen in onze kranten tot een paar jaar geleden een heel gewoon gebeuren. Langzaam en gluiperig werd op vele kranten de mogelijkheid om ergens op te reageren de lezers ontnomen. Vooral wanneer het ging over onze allochtone medelanders.
Inmiddels is de mond gesnoerd van de lezers op het Parool en het AD. Zelden kunnen lezers nog reageren bij de Telegraaf. De Volkskrant heeft vorig jaar zijn reactiesysteem verandert. Bij Trouw verbaast het me, dat kritiek op de PVV, het christendom en de islam nog wel geplaatst wordt.
Trouw ‘moffelt’ regelmatig artikelen weg, waarin de nadelen worden behandeld over de multiculturele samenleving. Zo staan deze berichten op de voorpagina, een uur later zijn ze verdwenen.

Maar nu, Elsevier. Deze krant was de enige krant die zijn lezers nog de gelegenheid gaf om op alle artikelen te reageren. Ook Elsevier heeft een aantal jaren geleden heel veel van zijn vaste reageerders geband. Joost Niemoller heeft hier destijds een paar artikelen over geschreven. Het ging om lezers, die goed en fatsoenlijk hun meningen uitstekend konden onderbouwen. En de spelregels in acht namen.

Toch kon men nadien nog op alle artikelen reageren. Opvallend is, dat het laatste jaar Elsevier zijn lezers nog meer de mond snoert. Hier en daar geen mogelijkheid meer om te reageren. Het ging het vooral om artikelen over het (misdadig) gedrag van lieden uit de allochtone groep in onze samenleving. Was er een mogelijkheid om de reageren, dan werd dit soms gewoon uitgeschakeld. Gedurende het jaar 2011 werden Elsevier lezers steeds meer geconfronteerd met het achterwerk van Pippa, Lady Gaga, de wintermode voor mannen en andere artikelen die in de Privé thuishoren.

Sinds 1 januari 2012 is Elsevier om te huilen. Onder leiding van (oranjelover) Arendo Joustra wordt de lezer helemaal de mond gesnoerd. Berichten over het koningshuis en de PVV bieden nog wel de mogelijkheid om te reageren.
Beide onderwerpen spelen natuurlijk enorm, dus veel reacties. Elsevier heeft de afgelopen weken honderden reacties gewoon in de prullenbak gegooid. Veel voorstanders van de PVV en tegenstanders van het koningshuis zagen hun reacties in het niet verdwijnen. Ook de reacties bij artikelen van Afshin Ellian worden constant teruggebracht en tot een klein aantal. De mogelijkheid om te reageren op onze misdadige gasten is nog meer beperkt.

De verontwaardiging onder de vaste reageerders is groot. Mensen die zich afvragen waar hun reactie is gebleven en aangeven dat ze zich netjes aan de regels hebben gehouden. Veel reageerders die al jaren goed onderbouwde en fatsoenlijke reacties gaven zijn er niet meer.

Ook Elsevier geeft heel duidelijk het signaal af, dat we vooral geen eigen mening meer mogen hebben. Moeten we van Elsevier de multiculturele samenleving maar accepteren? Het koningshuis aanbidden, en in oranje koninginnedag vieren? Afstand nemen van al die tokkies die in de PVV zitten?
Elsevier vind het belangrijker om ons te informeren waarom de Osbornes zo succesvol zijn. Gelukkig kunnen we wel op al deze onzinberichten onze mening geven, maar het is maar de vraag of we daar de behoefte aan hebben.

Het lijkt mij beter wanneer Elsevier, die zijn lezers zo schoffeert, de reactiemogelijkheid gewoon afschaft. Al die mensen die moeite doen om hun mening op een fatsoenlijke manier te ventileren, duidelijk te maken dat ze hun muil moeten houden. Dat lijkt me een stuk fatsoenlijker en duidelijker. Dan hoeven ze er geen kostbare tijd meer in te steken.
† 14 september 2012.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: MOND DICHT, UW STEM STELT NIKS MEER VOOR!

Bericht door H.Numan »

Perfect! Je bent weer helemaal de oude aan het worden! heartbeat:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: MOND DICHT, UW STEM STELT NIKS MEER VOOR!

Bericht door Ariel »

Mijn complimenten Birdie. Ik had je artikel op Amsterdampost al gelezen, en ik ben het met je eens....
Mag de brief ook op ons portal?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: MOND DICHT, UW STEM STELT NIKS MEER VOOR!

Bericht door birdie »

Ariel schreef:Mijn complimenten Birdie. Ik had je artikel op Amsterdampost al gelezen, en ik ben het met je eens....
Mag de brief ook op ons portal?
Ariel, dat zou ik heel erg mooi vinden!
† 14 september 2012.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: MOND DICHT, UW STEM STELT NIKS MEER VOOR!

Bericht door Scarlatti »

Well spoken lieve Birdie en volledig waar!!

Ook mijn reakties verdwijnen sinds kort bij de Elsevier... bij De Pers lukt het me af en toe nog wel, al trolt daar ene Marjan...
De Telegraaf is vreselijk moeilijk om iets geplaatst ook maar te krijgen en als je dan ziet hoe je je woorden moet 'ombouwen' en ook ziet wat 'anderen' wèl kunnen schrijven, lijken mijn reakties onderhand op een misdienaartjes gehalte... en dan worden ze met de gratie gods/telegraafs, geplaatst.... iedereen die een beetje bij verstand is kan het toch zien 'wàt' er eigenlijk staat maaar toch.... je zin om te reageren verdwijnt als sneeuw voor een brandende zon....
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: MOND DICHT, UW STEM STELT NIKS MEER VOOR!

Bericht door Ozes »

Berichten verdwijnen al lang op Elsevier, volgens mij selecteren ze op de kwaliteit van een post, des te hoger de kwaliteit, des te sneller in de prullenbak. Het heeft ieder geval niets met wartaal, krachttermen of haatspraak te maken, dat is voor mij duidelijk. Ik post er zelf nooit overigens.

Rechts in Nederland is niet meer dan een cirkeltje op het stemformulier, en je kan dus ook niet verwachten dat een redelijk neutraal blad als Elsevier lang standhoud in een maatschappij waar links vele opleidingsinstituten heeft waar links actieve burgers uit voortkomen.Rechts heeft in tegenstelling tot links geen enkele organisatie of instituut welke voor de vrijheid van meningsuiting strijd. Elsevier staat dus onder druk van vele organisaties die voor censuur strijden, vinden moeilijk personeel die niet in de multiculturele samenleving of maakbare mens geloven (filosofie @Numan) dus uiteraard nemen ze langzaam de kleur aan van een voor links acceptabel rechts blad.

Mensen vertrouwen erop dat er journalisten zijn die neutraliteit of journalistieke balans belangrijker vinden dan sociale status, sociale druk of carrière opties. Er zijn welke enkele van zulke journalisten, maar voor de meerderheid is er een 'tipping point' van wanneer men ingeeft aan de eisen van de politieke omgeving. Totdat iemand die sociale druk weghaalt & eist dat de journalistiek weer meerdere standpunten presenteert, blijft het Westen vastzitten in dezelfde neerwaartse spiraal.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Leader
Berichten: 189
Lid geworden op: ma jan 16, 2012 7:23 pm

Re: MOND DICHT, UW STEM STELT NIKS MEER VOOR!

Bericht door Leader »

Als de SP aan de macht gaat komen, onze maoistische partij die op dit moment de grootste is, dan zal onze stem inderdaad weinig waarde meer hebben in de toekomst, dan zullen we nog maar een links stemformulier hebben. Het grote gevaar van onze knuffelbeer Roemer. :ohmy:
Laten we onze Nederlandse Waarden behouden en niet verkwanselen aan de allochtone bezetting.
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: MOND DICHT, UW STEM STELT NIKS MEER VOOR!

Bericht door birdie »

Ozes schreef:Berichten verdwijnen al lang op Elsevier, volgens mij selecteren ze op de kwaliteit van een post, des te hoger de kwaliteit, des te sneller in de prullenbak. Het heeft ieder geval niets met wartaal, krachttermen of haatspraak te maken, dat is voor mij duidelijk. Ik post er zelf nooit overigens.

Ozes, natuurlijk modereert Elsevier zijn reacties, dat doet elke krant. Ik geloof ook graag dat er heel veel vuilnis voorbij komt, die het daglicht niet kan verdragen. Dus de prullenbak in gaat.

Het is niet voor niks dat ik Elsevier zo naar voren halen, niet alleen vanwege de vrijheid die reageerders kregen, maar ook dat het bij het merendeel van de reageerders beschaafd en intelligent aan toe ging. Discussies werden op een fatsoenlijke manier opgebouwd, en ik moet zeggen, ik heb heel veel geleerd van al deze meningen. Dat kan je van de vele reacties die je op de Telegraaf kon volgen, niet altijd zeggen. En dan druk ik mij nog netjes uit...

Het is niet waar dat berichten (reacties) allang verdwijnen op Elsevier. Ik schrijf niet voor niks, dat reageerders nu verontwaardigt zijn over het verdwijnen van hun reactie. Als je even scrolt in de reacties op Amsterdampost.nl kan je zien dat ik een aantal reacties van reageerders op Elsevier heb toegevoegd. Heb ze gelukkig snel kunnen copieeren, want dergelijke verbaasde reacties verdwijnen uiteraard als sneeuw voor de zon.

Ik persoonlijk vind het doodzonde dat de spreekbuis die we nog in Nederland hadden, ten onder gaat aan politieke correctheid. Ik kon daar ook mijn ei kwijt, mijn missie voortzetten over de waanzin van de islam. In de hoop een paar ogen te openen. En ik denk veel reageerders met mij, die ook zien wat de islam inhoudt.
Afgaande op de verontwaardiging en berichten van reageerders, gaat dit Elsevier heel veel lezers en abonnees kosten.
En het spijt me, dat zoveel bezorgde Nederlanders weer een spreekbuis kwijt zijn.
† 14 september 2012.
Plaats reactie