Ayaan Hirsi Ali

Mahalingam
Berichten: 52307
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

„Ayaan Hirsi Ali is veilig in elk Somalisch huis in de Verenigde Staten, in tegenstelling tot wat ze zelf beweert.”
Ja, dat geloof ik graag. Want niemand wil zijn meubels en vloerbedekking bedorven zien door bloedvlekken. Het gevaar voor Ayaan ligt op de loer zodra ze naar buiten stapt de straat op. Of in taxi's met een somalische chauffeur.
(ook in de USA is het taxibedrijf geïnfilteerd door de Mafia van Allah.)
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89875
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

'Ayaan koos het foute pad, wij haten haar'
donderdag 30 oktober 2008

Een Somaliër herken je aan zijn kop en zijn uitspraak.

Sinds ik Ayaan heb leren kennen, ben ik goed in het herkennen van Somaliërs. Toen ik in Washington DC in de taxi stapte, wist ik vrij zeker dat mijn chauffeur een Somaliër was. In alle beleefdheid vroeg ik hem of hij uit Somalië kwam. Met ingetogen vrolijkheid bevestigde hij zijn afkomst.

Hier ziet u een korte weergave van ons wonderbaarlijke gesprek:

Elitecultuur

Volgens de Nederlandse elitecultuur zijn alle landen mooi. Daarom zei ik: Ah, Somalië, een mooi land!

Hij: Nee, het is een rotland. We verkeren al een aantal decennia in burgeroorlog. Er wordt daar veel gevochten, gedood en geplunderd. Niet alles is de schuld van Somaliërs. De Amerikanen zijn de schuld van alles. Zij financieren de krijgsheren.

Ik: Maar jullie voerden toch een burgeroorlog voordat de Amerikanen wisten waar Somalië lag?

Hij: Nee, zonder de toestemming van de Amerikanen zijn er in de wereld geen burgeroorlogen.
Waar komt u vandaan eigenlijk?

Ik: Nederland, Europa, Amsterdam!

Beweeglijk
Hij: Ha ha!! Daar wonen heel veel Somaliërs, een aantal familieleden van mij woont in België en ook in Engeland. Een grote groep van de Somaliërs is uit Nederland naar Engeland vertrokken. Ons volk is soms erg beweeglijk.

Ik: Bent u hier gelukkig?

Hij: Ja, ik werk hard. Het leven is hard. Bijna tien uur per dag ben ik aan het werk. Maar ik heb niks te klagen. Mijn kinderen studeren aan een high school. En dat is het allerbelangrijkste voor mij. De Somaliërs in Europa bereiken niet zo veel. Ze zijn vaak werkloos. Amerika is voor de immigranten een betere plek dan Europa.

Omzichtigheid
Met enige omzichtigheid zei ik tegen hem dat in Nederland een bekende Somalische vrouw woonde.
Helaas wist ik niet meer hoe zij precies heette. Zij, zij och, ach, nou aya...

Zij heet Ayaan, onderbrak de taxichauffeur mij.

Ik: Ja, zij heet Ayaan Hirsi Ali.

Hij: Nee, zij heet Magan. En zij is een grote leugenaar. Zij is wel een slimme meid. Ayaan had veel kunnen bereiken. Maar zij heeft het verprutst omdat zij de islam en profeet Mohammed heeft beledigd. Wie dat doet, is een leugenaar. Zij is een domme trut. Maar zij lijkt gewoon op haar vader. Ook hij was een gekke man.

Met enige verbazing vraag ik hem hoe hij weet dat Ayaan op haar vader lijkt.

Vernietigd
Hij: Omdat ik die vader heb gekend. Iedereen kende hem. Het is een elitefamilie uit Somalië. Die vader werkte nergens aan mee. Hij was tegen alles. Het lag niet in zijn aard om met anderen samen te werken. Een destructieve vader met een destructieve dochter.

Ik: Wat heeft Ayaan vernietigd?

Zij: Haarzelf, door de islam te beledigen. De islam is niet gemaakt door een mens. Het is gebaseerd op de wil van Allah. Als zij met niet-moslims, met ongelovigen in bed wilde duiken, was dat in onze ogen geen probleem. Wilde zij geen moslim meer zijn, dan was dat ook geen probleem. Maar toen zij haar mond opende om de islam te bekritiseren, koos zij het foute pad. En dat is jammer, want zij had veel kunnen betekenen voor de Somaliërs. Nu haat iedereen haar. Wij haten haar. Zij moet worden beveiligd. Zij wordt altijd beveiligd door twee personen.

Dead body
Ik: Hoe weet u dat? Misschien wordt zij wel beveiligd door vier personen?

Hij: Nee, dat weet ik omdat ik haar hier heb gezien. Er liepen twee bewakers met haar rond. Zij is een dead body.

Ik: Willen de Somaliërs haar doden?

Hij: Ik zou haar niet willen doden. Moorden is een enorme onderneming. Dat kan ik niet. Ach, Somaliërs zijn luie mensen. Ze zullen haar niet vermoorden. Als een Somaliër lid wordt van Al-Qa'ida, dan gaat hij niet Ayaan, maar een gebouw opblazen. Ayaan is het niet waard om te doden. Zij is dood omdat noch de moslims noch Allah met haar om willen gaan.

Twee duivels
Ik: U weet veel over haar? Is zij nu een bekende persoonlijkheid in Amerika?

Hij: Nee, niemand zou haar op straat herkennen. Wij Somaliërs wel. Ja, jullie hebben haar uit Nederland gegooid. Ik weet alles over haar omdat wij, Somaliërs, alles willen weten over onze gemeenschap. Als een Somaliër ooit aan u vraagt met wie u hebt gesproken dan moet u zeggen dat u met Ibrahim hebt gesproken. Ik was in de jaren tachtig diplomaat in Nairobi. Daarom ken ik die vader heel goed. Sommigen kennen mij als Abdi.

Ik: Gaat u ook stemmen?

Hij Ja, ik stem altijd op Democraten. Hier hebben we de keuze tussen twee duivels. Maar die Barack lijkt me goed. Hij is geboren uit een moslimvader en hij is zwart. Ik haat de Amerikanen. Ik haat ze. Althans ik haat de Amerikaanse politiek. Toch stem ik altijd.

Met enige verzuchting stapte ik uit. Nu begrijp ik beter waarom Ayaan altijd zegt: ze haten mij, niet om wat ik ben, maar om wat ik zeg.

Afshin Ellian
BRON!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52307
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Hirsi Ali, critic of Islam, honored for courage

Bericht door Mahalingam »

Ayaan heeft in Los Angeles eerbetoon gekregen.
http://www.jewishjournal.com/los_angele ... _20081029/
October 29, 2008
Hirsi Ali, critic of Islam, honored for courage
Ayaan Hirsi Ali was in town to accept an inaugural award for her remarkable personal and civic courage from Community Advocates, Inc., in front of some 600 Angelenos of various political stripes.
The accompanying citation reads: "In recognition of your indomitable courage and spirit, which teaches, offers hope and provides inspiration to humanity."
In an interview, and in parts of her remarks at the downtown Japan America Theatre, she questioned the virtues of multiculturalism, the West's understanding of Islam and its comprehension of the roots of terrorism.
Wat uitspraken van haar:
"When Saudi Arabia spends $2 billion abroad for hospitals, mosques and schools, it conditions the aid on the recipient's acceptance of Saudi Arabia's fundamentalist form of Islam," she said. "But Western private and public philanthropy comes with no message, it's value free."

What the West must do, she urged, is to attach a clear message to its aid inculcating the values of individual responsibility, the equality of men and women and a scientific approach to counter tribal superstitions.

The West also fails to understand that there's little basic difference between Islamic "moderates" and "extremists," Hirsi Ali argued.

"When Iranian President Mahmoud Ahmadinejad denies the Holocaust, we may consider him crazy, but the concept that Jews are vermin is accepted throughout the Islamic world," she said. "In none of the 57 nations that make up the Organization of Islamic Countries is the Holocaust taught."

Another Western mistake lies in its admiration of multiculturalism and its exclusive focus on white racism, Hirsi Ali maintained.

"It is a fallacy that all cultures are equally valuable and must be preserved," she said. "Some cultures are superior to others. Some value human rights, while others justify the subjugation of women."

Along the same line, "While white racism is properly denounced, we're too shy to address black racism or Islamic racism."
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

ik ben pas op blz 2 en ik voel een zo'n plaatsvervangende schaamte, zo ontzettend beschaamd voor deze regering en bewindslieden die zèggen in dienst te staan van het Nederlandse volk... ik lees morgen weer verder.. sorry Hirshi Ali Ayaan.. ik wist al dat het een 'ballentent' was maar t is toch altijd weer genant t zo duidelijk voor ogen te zien :oops:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Mahalingam
Berichten: 52307
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

http://www.eurozine.com/articles/2007-11-23-lau-en.html
Muslims and the decadent West by Jörg Lau
Opinion surveys conducted in the UK and Germany report a growing tendency among young Muslims to reject mainstream norms. Their affirmation of Muslim identity and its critique of decadent western culture is an act of dissidence, argues Jörg Lau.
The reservations of the non-Muslim majority towards self-segregating practices can be understood as a sign that the Islamic critique of decadence has been understood and its moral presumption rejected. Nevertheless, some commentators maintain that if young Muslims reject society, they have been driven to do so. An act of self-exclusion is thus reinterpreted as the fault of the majority. This alliance between liberalism and religiosity is coming under increasing criticism, not least from Muslim women who know the value of freedom better than most.
Het is een lang verhaal en aan het eind lees ik:
Of all these courageous women, the most hated is Ayaan Hirsi Ali, a Dutch woman originally from Somalia who now lives in the US.
In her biography, Hirsi Ali has described the experience of removing the headscarf. She received a very strict upbringing and for a time in Africa had been close to the Muslim Brotherhood. Following her arrival in Holland, she was challenged by Ethiopian Christian friends to remove her headscarf. After hesitating for a long time, she dared to do this one morning:
"Absolutely nothing happened. The gardeners continued to cut the hedges. No one had a heart attack. Well, these men were Dutch, and therefore perhaps not real men. I walked past Ethiopians and men from Zaire, but no one took any notice of me. So I went to the Bosnians. No one looked at me. All truth be told, I attracted less attention than when I had covered my hair. Not a single man flipped out."[5]
Ayaan Hirsi Alis's initiation in Holland is an apt counterpart to the scene described by Sayyid Qutb. The beautiful young women is a little disappointed that not even the Islamised Bosnians go mad when she shows her hair. Then, however, she learns to value it: "With the breeze blowing through my hair, I somehow felt bigger".
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52307
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 'Staat zegde beveiliging Hirsi Ali in VS toe'

Bericht door Mahalingam »

naar boven schreef:
'Staat zegde beveiliging Hirsi Ali in VS toe'

DEN HAAG - De Nederlandse overheid zou verantwoordelijk blijven voor de beveiliging van Ayaan Hirsi Ali, ook als ze naar de Verenigde Staten zou verhuizen.

Dat is de oud-politica toegezegd tijdens een gesprek dat ze op 8 juni 2006 had met de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb), Tjibbe Joustra.

De toenmalig persoonlijk medewerkster van Hirsi Ali, Iris van den Berg, heeft dit woensdag onder ede in een voorlopig getuigenverhoor voor de rechtbank in Den Haag verklaard. Zij was destijds bij het gesprek aanwezig.

Afdwingen

Haar getuigenis werd op initiatief van de advocaat van Hirsi Ali, Britta Böhler, afgelegd. Zij en Hirsi Ali willen daarmee via de rechter afdwingen dat Nederland de kosten van haar beveiliging in zowel binnen- als buitenland betaalt.

Ter voorbereiding van deze procedure heeft de vroegere medewerkster een verklaring gegeven over de afspraken die hierover zijn gemaakt.

Op 10 december moeten oud-minister van Financiën Gerrit Zalm en Tjibbe Joustra aan de rechter vertellen wat volgens hun over de beveiliging van de oud-politica in de VS is afgesproken.

Fondsen

Het kabinet besloot in oktober vorig jaar dat Hirsi Ali zelf voor de financiering van haar beveiliging in het buitenland moet gaan opdraaien. Dit betekent dat het voormalig Kamerlid nu al haar tijd en aandacht moet besteden aan het werven van fondsen om die te kunnen betalen. Daardoor komen haar verplichtingen als werknemer in de VS en bij diverse projecten waarbij ze is betrokken, in gevaar.

Rekening

Volgens Van den Berg werd op een gegeven moment besloten Nederlandse beveiligers in de VS zo snel mogelijk te vervangen door Amerikaanse collega's. Daarbij is nadrukkelijk gesteld dat de rekening hiervoor naar de NCTb zou gaan.

Joustra zou opdrachtgever voor de beveiliging van Hirsi Ali blijven, verklaarde ze. Op de vraag of er een eindtermijn voor de beveiliging in de VS was gesteld, antwoordde de getuige: "Nee."
Heden heeft er weer een verhoor plaats gevonden in deze zaak.
Ona aller Tjibbe was aan de beurt om overhoord te worden.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... eloofd.htm
Joustra: Ik heb Hirsi Ali geen beveiliging beloofd
De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding, Tjibbe Jousta, heeft onder ede verklaard dat hij nooit een toezegging heeft gedaan aan voormalig VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali over permanente beveiliging in Amerika.
Joustra werd woensdag op verzoek van Hirsi Ali verhoord in de rechtbank in Den Haag.

Leugens
Volgens Hirsi Ali heeft Joustra haar wel degelijk beveiliging beloofd. Een assistent van Hirsi Ali - aanwezig bij een gesprek daarover met Joustra - heeft dat beaamd.

De assistent werd eerder al onder ede verhoord en verklaarde toen dat Joustra heeft gezegd dat hij verantwoordelijk zou blijven voor Hirsi Ali's veiligheid, ook als ze naar het buitenland zou gaan.

Afdwingen
In oktober vorig jaar besloot het kabinet echter dat Nederland niet langer verantwoordelijk is voor haar beveiliging, nu ze in Amerika woont. De oud-politicus werkt in Washington voor de denktank American Enterprise Institute .

Hirsi Ali wil mogelijk via de rechter afdwingen dat Nederland de kosten van haar beveiliging in Amerika alsnog betaalt.

Omdat het oud-Kamerlid nog altijd wordt bedreigd door moslimextremisten en dus permanente beveiliging nodig heeft, is ze volgens haar advocaat, Britta Böhler , al haar tijd kwijt aan het werven van fondsen.

Door Luc van Kemenade
Het is duidelijk dat iemand meineed pleegt. Maar wie?
Omdat we hier in Nederland klasse-justitie hebben (vraag dat maar aan onze linksdenkende medelanders; klassejustitie is een vaststaand gegeven waartegen zij strijden) zal Tjibbe wel geloofd worden. Immers hij behoort tot de nomenclatura en is een achtenswaardig persoon. Dus die assistente (zonder vermelde naam) zal wel de gevangenis in draaien en als Ayaan een voet over onze grens zet, zij ook.
Maar ik zie het anders: iemand die tot de nomenclatura behoort is nooit een eerlijk man. Dus Tjibbe liegt.
De kwestie zal uiteindelijk uit draaien op zo iets als: Tjibbe zei het wel maar het was een politieke toezegging; geen zakelijke contractueel bindende afspraak. En Tjibbe is toch een politieke zetbaas? Dus het was toch duidelijk dat Tjibbe niets kon beloven zelfs al zei hij van wel?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52307
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ayaan Hirsi Ali terug in Nederland

Bericht door Mahalingam »

Ayaan heeft een interview gehad over de situatie in de Swat vallei van Pakistan alwaar de Jihadisten een no-go gebied hebben veroverd waar de sharia heerst met alle erbij behorende toeters en bellen.
Ik geef een citaat:
http://www.tmsfeatures.com/columns/poli ... a_20090218
Nathan Gardels: Pakistan has implemented a cease-fire with Islamist forces in the Swat Valley that would permit them to impose sharia in place of the Pakistani legal code. If this is the alternative to accelerating military conflict and popular disaffection in the region, is it a good thing even if it sacrifices human rights, in particular women's rights?

Ayaan Hirsi Ali: Women's rights will evaporate as soon as sharia law is implemented. The abuse of women that is now rampant in the Swat Valley, and, by the way, in the rest of Pakistan, will be institutionalized.

Pakistani women are forced into marriage, divorced on a whim with no rights, denied education, beaten, raped, acid is thrown in their faces.

Chilling reports of Pakistani prisons describe thousands of victims of rape who have been incarcerated because their testimonies are worth half of those of their rapists; and because they can't produce the required -- under sharia law -- four onlookers to the rape.

With the official introduction of sharia law, these victims will no longer be imprisoned but flogged and stoned to death. The modest victories of Pakistani feminists and human rights activists in the past few years to improve the plight of women will be reversed. In fact, under sharia law, feminists and human rights activists will be stigmatized as infidels and collaborators with infidels. They will be silenced or hunted out of the areas where sharia law is implemented.

In the wider society, we shall see Taliban-like policies of banning all forms of entertainment, the demolition of historical sights, the destruction of liquor stores and the indoctrination of children and young people with radical Islam on a massive scale.

The implementation of sharia law in certain regions of Pakistan will not minimize military conflict or disaffection. We seem to forget that the Taliban were not inhibited by "concessions" given to them in the past by the various Pakistani regimes or the passive attitude of the world to them.

In fact, military conflict will accelerate; disaffection will grow. In the first place because a sharia-based government -- local, regional or national -- will not be able to deliver on the economy. They do not have oil like Saudi Arabia to oppress, bribe or placate the population in the Swat Valley. The mullahs will not be viable partners in regional and international trade. Imports will drop and they will export little more than misery, misogyny and terrorism.

Employment opportunities that are scarce now will vanish and crime will grow. Disaffection will rise when people go hungry, and they will probably break up into tribal factions, each claiming to have the divine law on their side.

To distract attention from their economic incompetence, they will seek military confrontation with a weak and divided Pakistan government; they will also reach out to their Taliban friends in Afghanistan, destabilizing that country. Military escalation, in turn, will give the sharia-seeking tribes their legitimacy.

On a grander scale, Iran -- the world's black sheep, even though Shia -- and perhaps even Syria will court the Islamists in the Swat Valley, if they are not already doing that. Given Iran's active support of the Hezbollah, Hamas and al-Qaida in Iraq with the objective of frustrating American interests, this new "concession" will be welcomed with jubilation in the power corridors of Tehran.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Ayaan Hirsi Ali terug in Nederland

Bericht door Scarlatti »

nou, bakellende.. en hirshballin en verhagen, may it bestowed on you all FIRST! :twisted:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Mahalingam
Berichten: 52307
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ayaan Hirsi Ali terug in Nederland

Bericht door Mahalingam »

Ayaan heeft voor het tijdschrift "Leidraad"magazine van de Universiteit Leiden, voorjaar 09
een interview gegeven. Dit is de tekst:

'IK HIELD IN LEIDEN OP ME BIJ ALLES AF TE VRAGEN WAT GOD ERVAN ZOU DENKEN'

Haar intellectuele vorming vond naar eigen zeggen plaats in Leiden. Leidraad sprak met oudparlementariër Ayaan Hirsi Ali. Over Leiden, Barack Obama en Geert Wilders.

TEKST: YOERI ALBRECHT

Ayaan Hirsi Ali is waarschijnlijk de succesvolste nieuwkomer die Nederland in lange tijd heeft gezien. In tien jaar tijd van het asielzoekerscentrum in Zeewolde waar ze in 1992 asiel aanvroeg, tot de wandelgangen van de macht. Ze werd in 2003 parlementslid voor de WD en werd in 2005 door Time Magazine uitgeroepen tot een van de honderd invloedrijkste mensen op aarde. Ze kreeg (staats)prijzen en humanitaire prijzen in landen als Frankrijk, Denemarken, Duitsland en de VS. Ze werd voorgedragen als kandidaat voor de Nobelprijs voor de Vrede en ze werd in menig laudatio vergeleken met grootheden als Spinoza en Voltaire. Tegelijkertijd is ze in Nederland waarschijnlijk even bekend als omstreden, moet ze leven onder permanente bewaking en roept haar markante verschijning op zijn minst gemengde gevoelens op bij delen van de bevolking.
De brief die op het lichaam van de vermoorde Theo van Gogh was gestoken, was een doodsbedreiging, gericht aan Hirsi Ali. Haar film Submission, die zij samen met Van Gogh maakte, zorgde internationaal voor beroering en werd zowel door CNN als door Al Jazeera uitgezonden. Op dit moment is ze verbonden aan het American Enterprise Institute (AEI) in Washington, een invloedrijke conservatieve denktank.

Haar intellectuele vorming vond volgens Hirsi All zelf plaats in Leiden. Daar werd ook de eerste werkelijke twijfel gezaaid over het bestaan van Allah. 'Ik heb heel bewust voor Leiden gekozen. Ik wilde beslist Politicologie studeren en heb goed uitgezocht waar dat kon. Nijmegen was me veel teveel beleidskunde, te planologisch. Amsterdam was een puinhoop, maar Leiden sprak me aan; degelijk, zowel wetenschappelijk als theoretisch, veel filosofie. Dat bleek te kloppen. Het college 'Inleiding politicologie' van Rudy Andeweg was voor mij ook echt een inleiding in de democratie. Ik was pas driejaar in Nederland. Hij was uitermate helder, zelfs zijn taalgebruik was helder. Mijn Nederlands was nog niet erg goed, maar ik heb veel Nederlands geleerd tijdens de colleges.'
Met het grootste gemak noemt ze een reeks vakken en docenten uit haar eerste jaren. De namen lijken in haar geheugen te zijn gegrift. 'Henk Kern, 'Inleiding bestuurskunde', Paul 't Hart, 'Tussen politiek en beleid', Henk Dekker; zij zijn allemaal heel erg belangrijk voor mij geweest. 'Inleiding recht' van Paul Cliteur was bijzonder. Hij kwam met alledaagse voorbeelden over recht en onrecht. Ik herinner mij een voorbeeld van een tandarts die jarenlang stroom stal van de buren. Ik ben later goed bevriend geraakt met Paul Cliteur. Een bijzondere man. En natuurlijk Bart Tromp, die helaas is overleden. Hij gaf het vak Politicologie II, begrippen en benaderingen, alle theorieën over macht, elite en massa, periferie en kern. Ik ben er intellectueel door gevormd. Later in de Tweede Kamer werd me vaak verweten dat mijn politieke optreden on-Nederlands zou zijn, maar ik dacht dan steeds: niet kwaad zijn, want dit is wat de professoren in Leiden me hebben geleerd. Professor Andeweg had ons tijdens de colleges al gewaarschuwd dat macht zelf heel iets anders is dan het beschouwen van de macht. Dat heb ik later pas echt begrepen.

Ik ben erachter gekomen dat ik het raakvlak
van theorie en praktijk het leukst vind. Werken voor een denktank. Eerst was dat de Wiardi Beekman Stichting, nu is dat het AEI. Die wortel ligt ook in Leiden. Ik wilde na mijn studie niet nog meer theorie, geen proefschrift. Maar de politiek is het ook niet voor mij. De intellectuele uitdaging van de macht is voor mij veel interessanter dan de macht zelf. Het vak van politicus was voor mij zoiets als de afwas doen, echt een corvee. Met mensen die vaak niet leuk zijn dingen doen die vaak niet leuk zijn. We hebben in Nederland veel emigrantenvrouwen en vrouwen van emigranten die slecht worden behandeld. Maar op een gegeven moment heb ik daar alles wel over gezegd. Iedereen kent het probleem. Sommigen ontkennen het, anderen kijken weg en sommigen doen er iets aan. Maar bij de denktank kan ik een veel groter probleem, een veel groter veld overzien: de islam versus het westen. Dat is mijn onderzoeksgebied. En daar ben ik nog niet mee klaar.'

U heeft in Leiden in drie studentenhuizen gewoond?
'In drie inderdaad, maar de belangrijkste was wel Huize Waltzing Mathilda, Hooigracht 36. Natuurlijk was ook daar, zoals in elk studentenhuis, de keuken te vies om aan te pakken.'

Wat heeft uw geloof meer aan het wankelen gebracht, de colleges of het leven met andere studenten?
'De dagelijkse praktijk van het omgaan met studenten die een studentenleven leiden en dus bier drinken, is wel belangrijk geweest. De Hooigracht was een gemengd huis, jongens en meisjes door elkaar heen, en dat werd geen chaos. Het was geweldig. Dat soort dingen zette mij wel sterk aan het denken. De overgang van gelovig naar ongelovig ging geleidelijk. Ik hield langzaam op me bij alles af te vragen wat God er van zou denken. Ik kwam erachter dat ik niet én een goeie moslim kon zijn én er de levensstijl van een student op kon nahouden. Het was de combinatie van theorie en praktijk. Ik moest Thomas Hobbes lezen, dat was dan wel een godslasterlijk boek, maar ik moest het lezen om mijn studiepunten te halen.
Het is heel goed voor moslim emigranten om zich onder autochtonen te begeven. Ik weet wel dat Leiden geen Amsterdam-West is, maar hoe meer je als migrant met Nederlanders omgaat, hoe meer je merkt dat het niet allemaal duivels zijn en dat het niet allemaal verwerpelijk is wat ze doen.'

Bent u atheïst?
'Ja ik noem mij nu atheïst. Maar ik ben niet activistisch daarin. Het omslagpunt was 11 september 2001, maar de basis lag in Leiden. Daar heb ik geleerd om kritisch te denken en vooral om mijzelf kritische ethische vragen te stellen. Wat vind ik er zelf van? En niet: 'wat vindt Allah?' of'wat vinden mijn ouders?'.
Bij Henk Dekker volgde ik het vak 'Nationale identiteiten en stereotypen'. We leerden over de Tweede Wereldoorlog, de macht van indoctrinatie, politieke socialisatie, de Nazi-ideologie. Na 11 september vroeg ik me af of ik zelf was geïndoctrineerd door de islam. 'Ja' was het antwoord. Natuurlijk ben ik ook het product van mijn omgeving. Als ik niet in Leiden had gestudeerd, was ik niet zo sterk geweest in mijn kritische zelfbevraging.'

U bent van Somalische komaf, u werkt in de VS en nu is Barack Obama, een man van gedeeltelijk Keniaanse afkomst, president van dat land. Is dat voor u speciaal?
'Het is natuurlijk wel sentimenteel speciaal. Dat iemand als hij president kan worden. Ook hier zie ik weer mijn Leidse vorming. Ik besloot hem als politicus het voordeel van de twijfel te geven. Politiek gaat over macht. Dat blijft zo.
Obama is charismatisch, hij zorgde voor een zeer hoge verkiezingsopkomst, maar daar schuilen ook gevaren in. Kijk maar naar zo iemand als Khomeini, die ook binnen werd gehaald als de verlosser. Gelukkig zijn er in Amerika veel betere checks and balances. Het tweepartijensysteem is heel erg fascinerend. Toen ik in het Nederlandse parlement zat, had ik al het idee dat het Amerikaanse systeem beter werkt. Nu weet ik het zeker. De opvolging van Bush door Obama is wel het bewijs.
Amerika is een jongere natie, maar is als democratie volwassener dan Nederland. Kijk maar naar de verkiezing van de WD-lijsttrekker. De strijd tussen Rutte en Verdonk leidde tot een splitsing in de WD. In Amerika hebben Clinton en Obama openlijk gepolariseerd, maar na de uitslag gaat zij geen eigen partij vormen en lopen zeuren. Nee, ze is door Obama binnengehaald en is nu zelfs minister van Buitenlandse Zaken.
Dat hij gedeeltelijk Keniaan is, is voor mij niet belangrijk. Daar schuilt bovendien een gevaar in. Als hij het fout doet, is dat voor alle racisten het bewijs datje geen zwarte president moet hebben. Als Bush of Clinton het fout doen, blijven ze Bush en Clinton. Dus het opkloppen van zaken als afkomst, roots en gender is gevaarlijk. De civil rights movement heeft zijn piek bereikt in Obama s verkiezing en dat is prachtig. Maar ik houd er niet van om de etnische kaart te spelen in de politiek. Het gaat nog steeds gewoon om macht. Dat verandert niet omdat het nu om een zwarte man gaat. Dat is veel te naïef. Ik zou mijn hele Leidse opleiding te grabbel gooien als ik er anders over zou denken.'

Wat vindt u ervan dat het Openbaar Ministerie van de Amsterdamse rechtbank opdracht heeft gekregen om Geert Wilder s te vervolgen wegens discriminatie?
'Ik vind dat schandalig. De staat gaat aan de kant van de bedreigers staan. Ik vind het verschrikkelijk voor de democratie en voor het vrije woord. Wilders wordt uiteindelijk natuurlijk wel vrijgesproken, maar dit is een manier om hem kapot te maken, hem failliet te laten gaan. Vergelijk het met het kort geding dat Balkenende aanspande tegen het opinieblad Opinio. Natuurlijk kreeg Balkenende geen gelijk, maar Opinio is wel verdwenen, failliet. Het is in Nederland steeds moeilijker om een afwijkende mening te geven. Ik vind dat heel erg. Het lijkt erop dat we teruggaan naar het pre-Fortuyn tijdperk. Daarbij wordt vergeten wat de oorzaak was voor de opkomst van Fortuyn. De bevolking wil het graag hebben over de islam en de integratie van migranten in Nederland.
In Amerika werd George Bush hard aangepakt en bekritiseerd. Dat kan gewoon. Maar in Nederland worden staatsmiddelen ingezet tegen afwijkende meningen. Daar gaat het mis. Het vervolgen van het vrije woord moet onaanvaardbaar zijn. Tijdschrift Opinio aangepakt, cartoonist Gregorius Nekschot vastgezet, Ehsan Jami weggepest, Geert Wilders vervolgd, op dit moment is Servië democratischer dan Nederland.
We moeten beseffen dat in de jaren '20 en '30 van de vorige eeuw de instituties ook gingen meedoen aan de intolerantie. Het waren echt niet alleen de massa's die voor de totalitaire verleiding vielen. Ik wil niet te veel historische vergelijkingen maken, maar volgens mij moeten we van de geschiedenis leren.'

CV
AYAAN HIRS ALI (1969) wordt geboren in Somalië en komt in 1992 naar Nederland. Na haar studie Politicologie in Leiden werkt ze bij de Wiardi Beekman Stichting, het wetenschappelijk bureau van de PvdA. In 2002 stapt ze over van de PvdA naar de VVD. In 2004 maakt ze samen met Theo van Gogh de film Submission, over de positie van vrouwen binnen de islam. Na een conflict met Rita Verdonk over haar Nederlanderschap verlaat ze in september 2006 de Tweede Kamer, waarna ze aan de slag gaat bij het American Enterprise Intitute, een Amerikaane denktank in Washington.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52307
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ayaan Hirsi Ali terug in Nederland

Bericht door Mahalingam »

Ayaan is gast bij de SWF uitzending Literatur im Foyer vanwege haar nieuwe (kinder)boek.
Het is hier te zien:
Ayaan Hirsi Ali zu Gast bei Thea Dorn
http://www.swr.de/literatur-im-foyer/-/ ... index.html
Haar Engels wordt simultaan vertaald naar het Duits.
Voor lezers die Duits kunnen volgen is dit een aanrader. Er worden vele Politiek Incorrecte dingen gezegd wat ook op de TV in Duitsland een zeldzaamheid is.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52307
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

NOVA: In gesprek met Ayaan Hirsi Ali 16/04/09

Bericht door Mahalingam »

http://www.novatv.nl/page/detail/uitzendingen/6874/
In gesprek met Ayaan Hirsi Ali
Hirsi Ali vindt de vervolging van Wilders voor haatzaaien in strijd met alle tradities waar Nederland voor staat.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Ayaan Hirsi Ali terug in Nederland

Bericht door H.Numan »

Nederland is -helaas- Nederland niet meer. Onze regenten hebben gekozen voor een gemakkelijk, comfortabel leven (zolang ze nog niet onthalsd worden door hun nieuwe electoraat), en politiek correct is veel belangrijker dan een principe. Ook al is ons land gebaseerd op dat principe. Jammer. :|
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Ayaan Hirsi Ali terug in Nederland

Bericht door naar boven »

Wat doet Ayaan allemaal?

Een interview met Ayaan Hirsi Ali op CNN over haar bezigheden van tegenwoordig. Ze heeft haar Engels inmiddels een flinke update gegeven en ontvangt vragen van Amerikaanse kijkers. Zoals: Are muslim men afraid of women? Ayaan geeft antwoord.

RTFM
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Ayaan Hirsi Ali terug in Nederland

Bericht door naar boven »

Hirsi Ali beëindigt proces tegen de staat

DEN HAAG - Oud-Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali heeft de juridische procedure waarmee ze de Nederlandse staat wilde dwingen haar beveiliging te betalen gestaakt. Dat heeft haar advocaat Britta Böhler laten weten.

Hirsi Ali stapte vorig jaar zomer naar de rechter om aan te tonen dat Nederland verantwoordelijk was voor haar beveiliging. Ze liet daartoe een reeks getuigen onder ede horen, onder wie oud-minister Gerrit Zalm en voormalig Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding Tjibbe Joustra. Uit deze getuigenissen hoopte de oud-VVD-politica bewijs te verzamelen voor een civiel proces tegen de staat. Tijdens de verhoren verklaarde Joustra dat de oud-politica wel degelijk wist dat de staat na verloop van tijd zou stoppen met het betalen van haar beveiliging. Medewerkers van Hirsi Ali vertelden echter dat zowel Joustra als oud-minister Zalm had beloofd ook in de VS voor haar bewaking te zorgen.

Hirsi Ali vertrok in september 2006 naar de Verenigde Staten nadat discussie was losgebarsten over haar Nederlanderschap. Ze zou bij het aanvragen van een verblijfsvergunning hebben gelogen over haar naam. In oktober 2007 kwam Hirsi Ali plotseling tijdelijk terug naar Nederland, nadat de staat was gestopt met het betalen van haar beveiliging. Daardoor voelde ze zich niet meer veilig.

Volgens islam-critica Hirsi Ali, die om haar uitgesproken opvattingen al jaren wordt bedreigd, heeft de staat haar voor haar vertrek toegezegd dat Nederland haar zou blijven beveiligen. Die afspraak zou blijven gelden totdat de Amerikaanse autoriteiten de bewaking zouden overnemen of totdat zij zelf voldoende geld zou hebben om haar eigen beveiliging te regelen. Omdat van beide situaties geen sprake is, moet Nederland haar blijven beveiligen, stelde Hirsi Ali. Het kabinet weigert echter nog langer voor haar beveiliging te betalen zolang ze in het buitenland verblijft. Ook de Amerikanen willen niet voor die kosten opdraaien. Hirsi Ali werft daar nu zelf fondsen voor.
RTFM
Mahalingam
Berichten: 52307
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Het is tijd voor een liberale jihad

Bericht door Mahalingam »

Het was in april 2003 dat Ayaan samen met Geert Wilders een stuk schreef in de NRC. Tijden geleden dus.
Het is tijd voor een liberale jihad Ayaan Hirsi Ali en Geert Wilders
De radicale islam rukt op in Europa, waarschuwen Ayaan Hirsi Ali en Geert Wilders. Er moet een krachtig antwoord komen, desnoods met opzijzetting van elementaire rechten.

De intolerantie binnen de islam reikt tot ver in Europa, ja zelfs Nederland. Enige maanden geleden kwam de Nederlandse inlichtingendienst AIVD al met een rapport waaruit bleek dat rekruteringen voor een jihad in Nederland niet meer incidenteel, maar structureel en frequent plaatsvinden. Tientallen jongeren worden geworven in onder meer Amsterdam, Eindhoven en Rotterdam voor terreurdaden en heilige islamitische oorlogen.

De islamitische gemeenschap binnen en buiten Europa radicaliseert in rap tempo. Het interpreteren van de oorlog tegen Saddam als een oorlog tegen de islam is slechts een van de manifesteringsvormen hiervan. Onder meer vanuit het wahabistisch georiënteerde Saoedi-Arabië worden extremistische organisaties, moskeeën en scholen in Europa en Nederland gefinancieerd. Extremistisch-islamitische organisaties, al dan niet verbonden met Al-Qaeda, zijn actief in Europa. Vorige week zaterdag berichtte deze krant dat in Europa honderden islamitische strijders klaarstaan om terreuracties te plegen.

Maar Europa slaapt en de Nederlandse regering lijkt helemaal in een diepe winterslaap te verkeren. Slechts op incidenten wordt gereageerd; er is geen sprake van een doelgericht (en zo mogelijk Europees) beleid. Gedreven door de wens politiek correct te handelen, wordt naar niet meer gestreefd dan `de boel bij elkaar houden'. Dat is niet alleen naïef, maar ook laf, want ingegeven door de angst dat straffe maatregelen slechts op hoon en afkeer kunnen rekenen.

Dat het verzet tegen de oorlog in Irak vooral verbaal en demonstratief is geweest, doet niets af aan de aanwezigheid van jihad-strijders in Europa. Dat vraagt om een antwoord. Immers, nimmer mogen wij toestaan dat onze (grond)wettelijke vrijheden worden gebruikt om ze vervolgens om zeep te helpen. Nederland is geen islamitische staat en die illusie mag ook nooit ontstaan noch bewaarheid worden. De droom van de Arabisch-Europese Liga (AEL) om op democratische wijze de sharia in te voeren, moet een droom blijven. Dat de AEL in België inmiddels – althans voorlopig – over haar hoogtepunt heen lijkt, wil niet zeggen dat het radicalisme van deze beweging ook verdwenen is.

Nederlandse moslims zijn blootgesteld aan een eenzijdige en haatzaaiende boodschap en zijn hiervoor om een aantal redenen ontvankelijk.

De boodschap van de jihad-activist is eenvoudig, sluit aan bij de basisleer van de islam en de belevingswereld van menig moslim in Nederland en vooral bij de jeugd.

Het radicaliseringsproces vindt vaak onbewust en sluipenderwijs plaats, de boodschap wordt aanhoudend met veel overtuiging en energie gebracht.

De boodschap is zowel gebaseerd op angst, als op een beloning na de dood.

Het is van groot belang dat wordt ingezien dat het beheersen van de doodsangst in belangrijke mate het succes van de jihad-propagandisten verklaart. Bovendien is een concurrende boodschap met dezelfde eenvoud en aantrekkingskracht niet voorhanden.

Zeker niet alle imams zijn radicaal, en evenmin zijn alle gelovigen fundamentalisten. Maar de historie leert ons dat radicale bewegingen snel en onverwachts een olievlekwerking kunnen krijgen.

Om het monopolie van de extremistische imams op de geesten van de jeugd tegen te gaan, is een liberale jihad het enige gepaste antwoord op een islamitische jihad. Op de lange termijn is het van essentieel belang dat alle vormingskanalen (scholing, informatievoorziening, verenigingen etc.) waar de boodschapper van de jihad nu een monopolie op heeft, een concurrerend liberaal alternatief geboden wordt. Werk, inkomen en bestrijding van discriminatie zijn daarbij weliswaar belangrijke pijlers, maar er is meer nodig.

Moskeeën, zoals de Furqan-moskee in Eindhoven en de Al-Tawheed-moskee in Amsterdam, die geld ontvangen uit landen als het wahabistische Saoedi-Arabië en waar bijgevolg intolerantie wordt gepreekt en voor de jihad wordt geworven, moeten gesloten worden. Om de vrijheid van godsdienst op langere termijn te beschermen, zal deze voor bepaalde groepen in bepaalde gevallen tijdelijk opzij moeten worden gezet.

Scholen die, zoals de Al-Siddeq-school in Amsterdam, eveneens geld uit Saoedi-Arabië hebben ontvangen en intolerantie uitdragen, moeten dicht. Jonge kinderen mogen niet overgeleverd worden aan godsdienstwaanzinnigen.

Organisaties en verenigingen die met `fout' buitenlands geld gefinancierd worden, dienen verboden te worden.

De ambassadeur van Saoedie-Arabië moet te verstaan worden gegeven dat een eind moet worden gemaakt aan het financieren van haat in Nederland. Hij zou wat ons betreft morgen mogen worden ontboden op Buitenlandse Zaken. Bij ongewijzigd Saoedisch gedrag zou hij wellicht moeten worden uitgewezen.

Het veelgeroemde Nederlandse overlegmodel en quasi-politiek correct handelen zijn verkeerde antwoorden op een islamitische jihad. Een dralende en pratende overheid straalt eerder zwakte uit dan sterkte. Tot behoud van een tolerant en liberaal Nederland moeten ook elementaire rechten en wetten opzij worden gezet bij de aanpak van de mensen die ze misbruiken en vervolgens willen verwijderen als fundament van onze maatschappij. Het enige antwoord is een liberale jihad.
http://www.nrc.nl/opinie/article1628776 ... rale_jihad
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52307
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Hirsi Ali klaagt in India over Islam

Bericht door Mahalingam »

Hirsi Ali klaagt in India over Islam
JAIPUR - Het voormalige Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali heeft op een literair festival in het Indiase Jaipur, 220 kilometer ten zuidwesten van de hoofdstad New Delhi, zondag in een toespraak betoogd dat westerse landen te veel toegeven aan de Islam. Die concessiepolitiek „uit vrees voor radicale moslims en uit vrees om voor anti-islamitisch te worden versleten, heeft de publieke ruimte minder veilig gemaakt”, aldus Hirsi Ali die sinds 2006 voor een rechtse Amerikaanse denktank werkt.

De moord op schrijver Theo van Gogh in 2004 heeft haar duidelijk gemaakt hoe „ongelofelijk gevaarlijk die theologie is”. De opkomst van racistische, ultrarechtse partijen in Europa is mede een gevolg van het feit dat het gros van de politici in Europa „terughoudend zijn in de confrontatie met de dreiging die van elementen van de Islam uitgaan”, zei Hirsi Ali tegen haar Indiase gehoor. Het overwegend hindoeïstische India telt bijna 140 miljoen islamieten, bijna 13,5 procent van de bevolking.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5867 ... html?p=5,2
Het optreden van Ayaan was een verrassing op het festival; ze was niet van tevoren aangekondigd, mogelijk vanwege veiligheidsproblemen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52307
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ayaan Hirsi Ali terug in Nederland

Bericht door Mahalingam »

Het optreden van Ayaan in India is opgemerkt door vele media.
Zo ook France 24 waar ik lees:
Speaking to a packed audience, Hirsi Ali said fear of offending Muslims and the wider Islamic world meant Islam had been largely exempted in Europe and the United States from the critical scrutiny applied to other religions.

"In the West, people are frigidly stuck in an attitude of self-doubt," fearful of Muslim radicals but also worried of being seen as anti-Muslim and thus betraying their own liberal traditions, Hirsi Ali said.
"This appeasement has made the public space in these countries a lot less safe," she added.
Genuine debate about Islam, Ali argued, was all too often "shut down by those who have a stake in keeping any criticism of Islam away. Theo's murder just made me realise how incredibly dangerous this theology is."
"It's extraordinary to see the energy we spend on protecting individual Muslims from questioning their moral framework," she said.
"We should make Islam go through the same enlightenment process other religions have gone through by using that questioning process."
http://www.france24.com/en/20100124-hir ... ment-islam
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52307
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ayaan Hirsi Ali in Wisconsin

Bericht door Mahalingam »

Ayaan gaat spreken voor studenten aan de Universiteit van Wisconsin. tenminste als de tegenkrachten het niet met geweld belemmeren. Want ze is vreselijk controversieel. De kranten staan er vol mee. haar boodschap wordt zo goed onder de aandacht van lezers gebracht. En dat vanwege de moeilijkheden die de Mohammedaanse studenten ermee hebben. Er gaan selchte dingen over de Islam gezegd wordt. DAT MAG NIET!
http://host.madison.com/ct/news/opinion ... fe69c.html
UW’s right to invite Hirsi Ali and debate her ideas
Unfortunately, the visit is also stirring some fretting about security on campus. The speaker faces assassination threats because, as she says, “when you criticize Islam, you’ll find people who object to it don’t always do it only by using words and arguments, but they also intimidate, threaten and kill.”
http://www.dailycardinal.com/news/speak ... -1.1110152
Speaker choice sparks debate across campus By Kelsey Gunderson
The committee’s decision to bring Hirsi Ali to campus, however, has caused some concern from the UW-Madison Muslim Student Association.
“We are disappointed that university funds are being used to fund such a speaker,” MSA President Rashid Dar said.
Dar said although he acknowledges that Hirsi Ali is entitled to her own beliefs, he is afraid her lecture will leave students with the wrong message about Muslims in America.
“That leaves a suspicion of Muslims, a hatred of Muslims, a prejudice against Muslims that in the end can become a slippery slope that can lead to many things,” he said.
http://www.dailycardinal.com/opinion/dl ... -1.1110027
DLS speaker deserves to be heard
Hirsi Ali has every right to speak in an effort to spread ideas and create discussion. By Jamie Stark and Matt Payne
In this country we hold the freedom of speech among our most valued principles. Freedom of speech fueled a revolution and has sustained our democracy as a critical part of our national identity. The university should be a bastion of free speech and open dialogue. Whether mainstream or dissenting, whether offensive or purely entertaining, all viewpoints should be tolerated, if not encouraged.
http://www.dailycardinal.com/opinion/hi ... -1.1110046
Hirsi Ali lecture will only breed fear
Hirsi Ali's antagonistic rhetoric will not benefit the university's religious conversation. By Rashid Dar
And you know, I can totally see how Ms. Hirsi Ali does this. Tonight, you may go and watch her speak before a packed Union Theater. And there you will learn about the barbarism, the backwardness and the all-out monstrosity of Muslims all around the world. And then you’ll be told that the reason for all this is because of Islamic teachings! This fits your warped preconceptions perfectly! This will make you feel smart, like you knew it all along. Who doesn’t like the occasional pseudo-intellectual high?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89875
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ayaan Hirsi Ali terug in Nederland

Bericht door Ariel »

Ik hoop dat ze goed beveiligd wordt. Er kan zomaar een idioot in de zaal zitten die haar een kogel door haar hoofd schiet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52307
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Ayaan Hirsi Ali in Wisconsin

Bericht door Mahalingam »

http://www.jsonline.com/news/wisconsin/83413842.html

Afbeelding

te zien op deze foto is dat er wel zeker over Ayaan werd gewaakt. Bij de ingang moest iedereen door metaaldetectie en aanverwante.
En eenmaal in de zaal hoorde en zag men Ayaan spreken:

Afbeelding
UW-Madison speaker critical of Islam, draws Muslims' criticism
"We must use intelligence and reason to confront what I perceive as one of the world's greatest inequalities - the treatment of Muslim women," Hirsi Ali said at the event, which started late because of airport-like security.[...]
The decision to invite Hirsi Ali and pay her $10,000 speaking fee drew criticism from both Muslim student organizations and other groups.[...]
In de USA bestaat een traditie van lezingen door gast-sprekers die niet naar huis gaan met een blommetje of een flesje wijn maar met echt geld. Sommige zijn zo goed en veel gevraagd dat ze hun brood ermee verdienen. Kom daar in Nederland maar eens om.
Oh, ja en haar komst was volkomen overbodig volgens de lokale Mohammedanen.
First-year law student Samir Jaber, however, said the Muslim community already hosts events on campus about gender equality that receive far less attention.
http://www.dailycardinal.com/news/contr ... -1.1111887
Controversial feminist speaks as part of DLS
Over a thousand people endured hour-long lines and airport levels of security to attend the highly-anticipated event in which she delivered a message critical of Muslim society and called for increased freedom for Muslim women all over the world.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52307
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ayaan Hirsi Ali in de zevende hemel?

Bericht door Mahalingam »

Ayaan Hirsi Ali and Niall Ferguson attends Time's 100 Most Influential People in the World Gala at the Frederick P. Rose Hall at Jazz at Lincoln Center on May 5, 2009 in New York City.
http://www.celebritywonder.com/picture/ ... 66795.html
En ja , het klikte tussen die twee.
In Engeland zijn ze dol op stiekum-stiekum en raken ze gauw in vervoering als er een 'geheim' bekend wordt. Dus krijg je zulke teksten:
The history man and fatwa girl: How will David Cameron take news that think-tank guru Niall Ferguson has deserted wife Sue Douglas for Somali feminist?
The internationally celebrated historian and TV presenter Niall Ferguson has broken up with his wife of 16 years after a string of adulterous affairs.
The 45-year-old Harvard professor has left former newspaper editor Susan Douglas, with whom he has three children, for his mistress, the Somalian-born feminist Ayaan Hirsi Ali.
Een aardige man zo lijkt mij die alleen moeilijk 'nee' kan zeggen. ("Ferguson 'cheated eight times in five years") Hij houdt van alle vrouwen, dat is een groot verdriet. Hij kan er maar 1 trouwen dus...
Today, The Mail on Sunday can reveal how Ferguson’s philandering behaviour – described by one confidante as ‘more akin to a Premiership footballer’s louche ways than an esteemed professor’s’ – wrecked his marriage to Ms Douglas, one of Tory leader David Cameron’s closest friends, a leading member of the Tory ‘A-list’ of potential parliamentary candidates and a former Fleet Street editor.
Hij is zeker well-connected, zou je kunnen zeggen. Echt nieuws ish de relatie niet want ze waren ook op een soort huwelijksreis:
Just two weeks ago they attended the Jaipur Literary Festival in India where they were photographed kissing in the opulent surroundings of the spectacular Diggi Palace.[...]

Afbeelding

According to sources within Ferguson’s influential circle of academic friends, he has made no secret of his relationship with Ms Hirsi Ali.
The British historian Sir Alistair Horne, with whom he is currently writing the authorised biography of Henry Kissinger, is said to know about the affair, as does Mr Kissinger.
Verder het artikel lezende gaat het vooral over allerlei politieke verwikkelingen die uit de relatie (en een mislukt huwelijk) voort kunnen komen.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... l?ITO=1490" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52307
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ayaan Hirsi Ali <-> Tariq Ramadan

Bericht door Mahalingam »

Een wakkere Ayaan in een interview op CNN. Tegen stroopsmeerder Ramadan:
http://i.cdn.turner.com/cnn/.element/ap ... anpour.cnn
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52307
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Ayaan Hirsi Ali <-> Tariq Ramadan

Bericht door Mahalingam »





Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89875
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ayaan Hirsi Ali terug in Nederland

Bericht door Ariel »

Niet om het een of ander, maar ik vond Ayaan Hirsi Ali niet erg sterk in dit debat.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52307
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ayaan Hirsi Ali terug in Nederland

Bericht door Mahalingam »

Ayaan bij P&W 17 maart:

http://pauwenwitteman.vara.nl/Archief-d ... daf1a7d8d0
In haar nieuwste boek Nomade zoekt Ayaan Hirsi Ali oplossingen voor het in haar ogen grootste probleem van deze tijd: de botsing tussen westerse samenlevingen en de islam.

Nomade is een vervolg op haar boek Mijn vrijheid. Ze vertelt hier in verhalen over haar familie en beschrijft haar vertrek van Nederland naar Amerika.

Volgens Ayaan zijn er drie aspecten verantwoordelijk voor de botsing van de islam met het westen: seks, geld en geweld. Om het lot van moslimvrouwen te verbeteren en radicalisering onder jongeren te bestrijden, moeten westerse feministen, humanisten en christenen zich verenigen, zo vindt Ayaan Hirsi Ali.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie