Brinkman heeft de PVV verlaten.

Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Brinkman wil partijleider en fractievoorzitter worden

Bericht door Scarlatti »

mercator schreef:
Scarlatti schreef:Mijn stem krijgt Hero Brinkman iig NIET en ik heb met 'verbazing' naar 'zijn optreden' vanmiddag gekeken.... Vond het ontluisterend... voor Brinkman zelf dan wel hè!
Heel triest, heel triest...
Triest idd. Je zou haast denken dat die Brinkman 30 zilverlingen heeft ontvangen van Pechtold. Terwijl Brinkman zonder Wilders helemaal NIKS zou zijn geweest.

en dat dus met zijn 'gedrag nu' nog maar eens bevestigt....
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Brinkman wil partijleider en fractievoorzitter worden

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:Ik vraag me af hoeveel waarde we aan dit onderzoek moeten hechten.
Ik zal altijd blijven stemmen op de meest anti-islamitische partij. Van Brinkman las ik die al aardig water bij de wijn aan het doen is.
Lobby buitenland
‘Ik weet dat er financieringen gaande zijn vanuit lobbykantoren uit het buitenland naar de PVV. Dat wil ik niet. Ik wil niet gefinancierd worden op een manier waarbij ik het sterke vermoeden heb dat mensen invloed uitoefenen op de lijn van de PVV.’
Dit is opzich wel een probleem. Openbaar maken kan gevaarlijk voor de gevers zijn. Maar niet openbaar maken is weer gevaarlijk voor ons. Ik herinner me dat de LPF enorm gesponsord werd door iemand met een heel groot bedrijf. Ik ben zijn naam kwijt. En het is natuurlijk zo dat wie betaalt die bepaalt. Als je dit allemaal goed vind is straks de directeur van Philips de baas van Nederland. Of de directeur van Sony in Tokyo.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brinkman wil partijleider en fractievoorzitter worden

Bericht door Ariel »

Vooruit maar. Brinkman heeft zijn moment of fame gehad. Ik hoop dat zijn roem vanaf nu de beerput in valt.
Brinkman: lobbykantoren VS steunen PVV

AMSTERDAM - Lobbykantoren in de Verenigde Staten doneren volgens het dinsdag uit de PVV-fractie gestapte Kamerlid Hero Brinkman grote bedragen aan een PVV-stichting. Hij zei in het tv-programma Pauw & Witteman dat hij „de stellige overtuiging” heeft dat dat gebeurt.

Brinkman zei dat hij niet uitsluit dat daarmee het proces-Wilders is betaald, maar op die vermoedens wilde hij niet nader ingaan. „Op het moment dat er grote bedragen in omloop zijn, vind ik dat je daarnaar moet kijken.” Over de hoogte van de bedragen kon hij niets zeggen.

De parlementariër gaf verder een inkijkje in het omstreden Polenmeldpunt van zijn vroegere fractie. Bij de laatste stand die hij te horen kreeg, had die site 100.000 hits. Maar volgens Brinkman hebben die weinig om het lijf, omdat de helft van die hits bezoekers betreft die klagen over het bestaan van het meldpunt. Brinkman heeft de indruk dat slechts een fractie van de meldingen in de buurt komen van het doel van de site.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1175 ... VV___.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door King George »

Enkel aannames en niks wat hij hard kan maken. En dat wil dan een geloofwaardig politicus worden. Laat hem terug naar de PvdA gaan!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Brinkman wil partijleider en fractievoorzitter worden

Bericht door Zwartmeer »

AMSTERDAM - Lobbykantoren in de Verenigde Staten doneren volgens het dinsdag uit de PVV-fractie gestapte Kamerlid Hero Brinkman grote bedragen aan een PVV-stichting. Hij zei in het tv-programma Pauw & Witteman dat hij „de stellige overtuiging” heeft dat dat gebeurt.

Brinkman zei dat hij niet uitsluit dat daarmee het proces-Wilders is betaald, maar op die vermoedens wilde hij niet nader ingaan. „Op het moment dat er grote bedragen in omloop zijn, vind ik dat je daarnaar moet kijken.” Over de hoogte van de bedragen kon hij niets zeggen.
Wacht even, als je in de partij-top zit weet je toch wel waar het geld vandaan komt? Als Brinkman dat niet weet wie dan nog wel? Toch niet alles staat en valt met Wilders?
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Hallo Tokyo
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 06, 2012 10:49 am
Locatie: achter de duinen...

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door Hallo Tokyo »

Het is natuurlijk geen fraaie vertoning wat Brinkman heeft vertoond, maar naar mijn mening ligt de schuld ook bij Wilders die keer op keer elke hervorming binnen de PVV tegen heeft gehouden. Daar zal hij best redenen voor hebben maar erg slim is die houding niet gebleken, want wat zich nu voordoet is veel schadelijker voor de PVV dan een jeugdafdeling of een ledenraad. En daar komt nog bij dat de toch al talrijke tegenstanders van de PVV zich nu bijkans een kriek lachen om deze vertoning, met name die vieze PVDA gaat hier voordeel van krijgen. Wilders geeft blijk van ondoordacht gedrag op tal van punten, en dat is jammer, nu kunnen we weer jaren wachten voordat er wezenlijke veranderingen komen in dit land.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door mercator »

Hallo Tokyo schreef:Het is natuurlijk geen fraaie vertoning wat Brinkman heeft vertoond, maar naar mijn mening ligt de schuld ook bij Wilders die keer op keer elke hervorming binnen de PVV tegen heeft gehouden. Daar zal hij best redenen voor hebben maar erg slim is die houding niet gebleken, want wat zich nu voordoet is veel schadelijker voor de PVV dan een jeugdafdeling of een ledenraad. En daar komt nog bij dat de toch al talrijke tegenstanders van de PVV zich nu bijkans een kriek lachen om deze vertoning, met name die vieze PVDA gaat hier voordeel van krijgen. Wilders geeft blijk van ondoordacht gedrag op tal van punten, en dat is jammer, nu kunnen we weer jaren wachten voordat er wezenlijke veranderingen komen in dit land.
Niet mee eens! Zie wat er in België gebeurd is: links heeft het terug voor het zeggen omdat de anti-Islampartij Vlaams Blok is verworden tot een "respectabel" clubje NVA en sindsdien helemaal gecastreerd is. Elke PVV-stemmer met wat visie in zijn hoofd is nu gewoon opgelucht dat die kwal Brinkman is opgerot.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hallo Tokyo
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 06, 2012 10:49 am
Locatie: achter de duinen...

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door Hallo Tokyo »

mercator schreef:
Hallo Tokyo schreef:Het is natuurlijk geen fraaie vertoning wat Brinkman heeft vertoond, maar naar mijn mening ligt de schuld ook bij Wilders die keer op keer elke hervorming binnen de PVV tegen heeft gehouden. Daar zal hij best redenen voor hebben maar erg slim is die houding niet gebleken, want wat zich nu voordoet is veel schadelijker voor de PVV dan een jeugdafdeling of een ledenraad. En daar komt nog bij dat de toch al talrijke tegenstanders van de PVV zich nu bijkans een kriek lachen om deze vertoning, met name die vieze PVDA gaat hier voordeel van krijgen. Wilders geeft blijk van ondoordacht gedrag op tal van punten, en dat is jammer, nu kunnen we weer jaren wachten voordat er wezenlijke veranderingen komen in dit land.
Niet mee eens! Zie wat er in België gebeurd is: links heeft het terug voor het zeggen omdat de anti-Islampartij Vlaams Blok is verworden tot een "respectabel" clubje NVA en sindsdien helemaal gecastreerd is. Elke PVV-stemmer met wat visie in zijn hoofd is nu gewoon opgelucht dat die kwal Brinkman is opgerot.

Er moet natuurlijk meer aan de hand zijn binnen de PVV gezien de uitlatingen betreffende geldstromen komende uit het buitenland, gisteravond gedaan bij Pauwel en Wauwel door Hero Brinkman. Kijk de roep van de oppositie om verkiezingen is behoorlijk prematuur, maar ik denk dat de VVD en het CDA nu op de loer liggen om de PVV te haken en de eventuele nakende val van het kabinet in de schoenen van de PVV te schuiven, in dat geval is de PVV weer bij af, of Wilders moet ervoor kiezen zelf de stekker eruit te trekken in een vlucht naar voren, en hopen op een gunstige uitslag voor de PVV bij nieuwe verkiezingen, maar dan nog is er geen enkele kans op regeringsdeelname voor de PVV, vooralsnog zijn er slechts twee politieke partijen met een kans op winst in deze, en dat zijn de SP en de PVDA, treurig maar het is niet anders. De kans dat Rutte I de rit uit gaat zitten is behoorlijk geslonken door de actie van Brinkman, en dit is Wilders zeker mede aan te rekenen door zijn starre houding betreffende veranderingen binnen de PVV.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door Ariel »

Brinkman: Wilders wilde me uit de PVV-fractie zetten

woensdag 21 maart 2012

PVV-leider Geert Wilders heeft Hero Brinkman diverse keren gevraagd de fractie te verlaten en zijn zetel op te geven. Brinkman was het enige Kamerlid van de PVV dat openlijk kritiek leverde op de partij.

Brinkman zegt tegen dagblad Trouw dat Wilders verschillende keren heeft geprobeerd hem uit de fractie te zetten. ‘Dat weigerde ik natuurlijk. Ik sta mijn zelfverdiende zetel niet af.’

De voormalig PVV’er riep stemmers bij de vorige Tweede Kamerverkiezingen op hem een voorkeursstem te geven als steun voor zijn campagne voor meer democratie binnen de partij.

Brinkman, die op nummer 11 stond, kreeg 18.865 stemmen, het meest na Wilders en nummer twee Fleur Agema en genoeg om zelfstandig in de Kamer te belanden.

Uitlekken
Brinkman geeft zijn oude partij een trap na. Hij beschuldigt een van de leden van de fractie ervan de e-mail waarin hij kritiek heeft op het Polenmeldpunt te hebben laten uitlekken.

Toen Wilders het onderwerp vervolgens van de agenda voor de fractievergadering van dinsdagmorgen haalde, was volgens Brinkman de maat vol. Hij beweert dat Wilders het plan nooit in de fractie heeft overlegd. De PVV-leider ontkent dat.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... zetten.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door Ariel »

Brinkman ineens politiek correct? Dat gaat niet

Vorig jaar passeerde Hero Brinkman de hele PVV-fractie rechts met een hoofddoekjesverbod in bussen. Tamelijk rabiaat voor de man die uit de PVV stapte omdat hij het Polenmeldpunt denigrerend vindt. Bij een protestpartij horen én politiek correct zijn, dat gaat niet samen

Door Eric Vrijsen

De timing is ook raadselachtig. Brinkman keerde zich in een later uitgelekt mailtje tegen de Polensite van de PVV. Maar die website was toen al weken in de lucht. Zo veel haast had de kwestie dus niet voor Brinkman.

Gisteren eiste hij echter dat de fractie meteen over zijn mail vergaderde. Geert Wilders wilde dat doen, maar pas ná een coalitieakkoord over de bezuinigingen. Dat vond Brinkman onacceptabel en sloeg met de deur.

Partijscheuring
Feit is dat hij de laatste weken per mail contact hield met PVV-concurrent Rita Verdonk. Feit is ook dat hij zeker drie Noord-Hollandse Statenleden achter zich heeft en dus een partijscheuring veroorzaakt.

Feit is ook dat anderhalf miljoen kiezers in 2010 vertrouwen stelden in de PVV en dat maakt een uiteenvallen van deze partij geen vrolijke gebeurtenis, zelfs niet voor degenen die een kabinetscrisis wensen.

Voorkeurstemmen
Brinkman zei gisteren dat hij met ruim 18.800 voorkeurstemmen zijn eigen Kamerzetel had verdiend.

Klopt als je Haags redeneert: een kwart van de kiesdeler volstaat. Maar gewone kiezers redeneren dat je ruim 60.000 stemmen nodig hebt voor een Kamerzetel en dat dus ook Brinkman op de slippen van Wilders een zetel bemachtigde. Hij zou dus een toontje lager mogen zingen.

Maar links roept Brinkman nu uit tot machtigste man van Nederland. Hij zei gisteren echter dat hij het kabinet niet laat vallen, maar kan het vilein spelen.

Straks kan hij - in navolging van links - tweedracht zaaien in de coalitie, door van Rutte te eisen dat die het Polenmeldpunt veroordeelt. Daarover valt slechts te zeggen: oké, Hero, maar eerst haal jij die hoofddoekjes uit de bus. En als je dat te rabiaat vindt, dan hou je je gedeisd.


http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Comme ... t-niet.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hallo Tokyo
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 06, 2012 10:49 am
Locatie: achter de duinen...

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door Hallo Tokyo »

Zoals ik al stelde, er is meer aan de hand bij de PVV, en let maar op, de vuile was komt nu naar buiten en gaat funest worden voor Wilders en voor niet naïef Nederland. We zijn straks weer geheel bij af door dit soort perikelen.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door Scarlatti »

OPEN BRIEF aan Hero Brinkman

Hier win je allemaal geen sympathie of stemmen mee Hero.

Eerlijk gezegd vind ik dat je je zou moeten schàmen, de PVV, Geert en ONS de PVV-stemmers zo te schofferen!

Ik had dit nooit van je verwacht maar ik kan niet anders dan constateren dan dat je mij en velen mèt mij, ontzettend hebt teleurgesteld en ik denk echt dat je je hand overspeelt hebt...

Je verloochent nu al je eigen woorden, ondanks dat je zei dat je dat niet zou doen en denkt 'van alles' over de PVV naar buiten te moeten brengen.

Denk je nu ècht dat je daarmee vertrouwen wint? Integendeel, je geeft over de vooroordelen die over jou bestonden nu bestaansrecht... dat je dus een 'mol' zou zijn binnen de PVV, dat je onbetrouwbaar bent... ik begrijp niets van jouw motieven en je kwam op mij allesbehalve oprecht over.

Jouw ego moet dus kennelijk wel groter zijn dan jouw gevoelens voor het landbelang.

Wat mij ook bijzonder opviel is dat je overduidelijk géén weet hebt wat islam inhoudt, duidelijk zelf niet de koran hebt gelezen hier is een link voor je: http://www.koranonline.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

En 'die vele moslims' die jij zegt te kennen die zo 'geassimileerd' zouden zijn... waar zijn zij?
Hebben ze namen, durven ze en plein public daarvoor uit te komen?

Jij 'weet' kennelijk niet dat je ons allen nog meer in gevaar brengt dan wij al zijn en als je hierdoor in de veronderstelling denkt te kunnen zijn dat er voor 'de moslims' iets voor jouzelf verandert.
Dan maak je borst maar nat want dan heb je het heel erg MIS 'wanneer' de moslims overnemen waar 'de moslims' al druk mee bezig zijn en 'jij bent nu een van hun appeasers' geworden.... maar je bènt géén moslim al zou je het alsnog worden... jouw lot ligt al vast voor hen, jij bent 'maar een 2e rang burger', 'maar een christenhond', minder nog dan een varken, een hond.... zo denken zij over niet moslims of welke moslim van welke stroming dan ook dan zij zelf aanhangen... Je kunt dàgelijks zien wat er met die volgens jou 'achtergestelde politieke ideologie religie' aanricht...

Lees je wel eens kranten? 'Alle kerken moeten weg uit de Arabische regio'...
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Bui ... egio.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false; VERNIETIG ALLE KERKEN IN DE REGIO ANP. De grootmoefti (links) samen met de koning van Saoedi-Arabië.

en dan gaat het verder en verder... want islam betekent onderwerping zoals je zou kunnen weten en daar moet de hele wereld aan geloven.

Is jou als ex-politieman dan nog niet duidelijk dat in àl onze landen exact dezelfde golven van misdaden door islamieten worden uitgevoerd?

Je valt me zo bitter tegen...

Ondanks alles wens ik je alle goeds toe vanwege old time sakes, ik gun je ook niets slechts... jammer dat ik dat niet van jou kan zeggen naar 'ons', de PVV- aanhang, kan zeggen.

Scarlatti
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door Ariel »

Scarlatti schreef:OPEN BRIEF aan Hero Brinkman

Hier win je allemaal geen sympathie of stemmen mee Hero.

Je valt me zo bitter tegen...

Ondanks alles wens ik je alle goeds toe vanwege old time sakes, ik gun je ook niets slechts... jammer dat ik dat niet van jou kan zeggen naar 'ons', de PVV- aanhang, kan zeggen.

Scarlatti
Goeie brief Scar. :rock:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door Ariel »

Brinkman moet het nu hebben van linkse media

woensdag 21 maart 2012

Kamerlid Hero Brinkman stapt uit de PVV-fractie. Hij vindt dat de partij geen toekomst heeft. Opnieuw een crisis in de politiek - en niet geheel onverwacht. Tussen Brinkman en Geert Wilders boterde het niet.

We wisten al dat een politieke partij twee leiders niet kan verdragen. Een schip met twee kapiteins is ook ondenkbaar.

Maar we wisten niet dat een politieke beweging ook toekomstige potentiële leiders niet tolereert. Hero Brinkman wilde de toekomstige leider zijn van de PVV. Maar er is daar al een toekomstige leider: Martin Bosma. Kennelijk kan de PVV niet met twee of meer mogelijke toekomstige leiders functioneren.

Vereniging
De PVV is geen echte partij. Het is een vereniging met één lid. En we weten waarom. Zie de affaire-Brinkman.

De vorming van een nieuwe partij is niet gemakkelijk. De helft van de leden wil een baantje en de andere helft wil de leider zijn.

Dat hebben we ook meegemaakt bij de oprichting en de ontwikkeling van de LPF. Ook de partij van Rita Verdonk (Trots op Nederland) leed onder de extreme ambities van haar leden en haar leider.

Tolereren
Al een jaar geleden voorspelde ik dat Hero Brinkman en de PVV niet samen verder zouden kunnen. Eigenlijk is het knap dat Wilders en Brinkman elkaar zo lang hebben getolereerd.

De meest voor de hand liggende weg voor Brinkman is de vorming van een eigen partij. Uit welke figuren zou zo’n partij moeten bestaan?

De partij van Brinkman kan bestaan uit LPF’ers, de aanhang van TON en een paar boze PVV’ers. Hij zou in het begin aandacht kunnen vestigen op zijn beweging doordat de linkse media de PVV van Geert Wilders willen beschadigen. Maar op den duur zal ook de partij van Brinkman worden geconfronteerd met dezelfde problemen als alle andere nieuwe politieke bewegingen.

Rechtse kiezers
De komende weken zullen de linkse media Brinkman gebruiken tegen de PVV en ook eigenlijk tegen het kabinet. Dat deden ze ook met Rita Verdonk: zij viel voortdurend de VVD af.

Toch denk ik dat Brinkman de linkse media zal teleurstellen. Brinkman is inmiddels een begaafde en welbespraakte politicus. Dat blijkt ook uit zijn perfect in elkaar gezette speech.

Brinkman zal behoorlijk worden teleurgesteld in de partijdemocratie. De democratie kan immers niet optimaal functioneren zonder traditie en gezag. In een nieuwe partij zullen beide elementen ontbreken. Bovendien zal een nieuwe partij vooral de teleurgestelden aantrekken. En deze groep is goed voor het stimuleren van negatieve energie.

Legitiem
Inhoudelijk heeft Brinkman gelijk en zijn de bezwaren die hij in de persconferentie uitte, legitiem. Hij verzet zich tegen de uitsluiting van burgers met dubbele nationaliteit uit ambtelijke en politieke functies. Hij is tegen het Polenmeldpunt. En hij eist meer overleg en argumentatie voordat een politiek standpunt wordt ingenomen. Op alle die punten heeft Brinkman het gelijk aan zijn zijde.

Toch is Brinkmans zet technisch gezien - de techniek van politiek - niet verstandig. Hij had meer geduld moeten tonen. Want nu moet hij de strijd aan gaan met Wilders, met de steun van de linkse media.

Dit komt niet geloofwaardig over bij de PVV-kiezer. En als hij met Rita Verdonk een partij vormt, dan wordt het nog minder geloofwaardig, want Verdonk is mislukt in de politiek.

Steunen
Verkeert het kabinet nu in een crisis? Ja en nee. Brinkman zal dit kabinet blijven steunen, omdat hij nog niet klaar is voor de verkiezingen. Hij heeft nog geen partij.

En het kabinet? Dat voert akkoorden uit waarvoor ook Brinkman heeft getekend. Daarnaast wil Brinkman zich presenteren als een betrouwbaar fundament voor deze regering. Dit vindt hij belangrijk. Zo kan hij de kiezer aanspreken en laten zien dat hij geen protestbeweging wil vormen.

Het kabinet Rutte kan ook rekenen op de steun van de SGP.

De vraag is dus alleen of het CDA en de PVV het eens kunnen worden over de bezuinigingen.

Het wordt spannend.

Afshin Ellian

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshi ... -media.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door Ariel »

'PVV-fractie N-H overweegt vertrek'

AMSTERDAM - De voltallige PVV-fractie in Noord-Holland overweegt uit de partij van Geert Wilders te stappen uit solidariteit met Hero Brinkman.

Dat schrijft het doorgaans goed ingevoerde weblog De Dagelijkse Standaard op basis van bronnen rond de fractie. Brinkman is naast Kamerlid ook fractievoorzitter voor de PVV in de Provinciale Staten in Noord-Holland. De oud-politieman, die gisteren uit de Tweede Kamer-fractie stapte, maar over zijn zetel in de Statenfractie nog geen besluit heeft genomen, zou ervoor pleiten dat de gehele zeskoppige fractie zich van de PVV afscheidt.

Woensdagavond vergadert de Statenfractie in Haarlem over de toekomst.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/1175 ... ek___.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door silkyboxershortXL »

Scarlatti schreef:Eerlijk gezegd vind ik dat je je zou moeten schàmen, de PVV, Geert en ONS de PVV-stemmers zo te schofferen!
Scar: Mooie brief!

Ik had wel graag een nieuwe partij ter rechterzijde van Wilders gezien. Een partij die wat luwte geeft voor het salonfahig maken van de PVV om daarmee kwaliteit mensen aan te trekken.
Brinkman maakt een walgelijke vertoning en sluit links aan. Fatsoen en betrouwbaar zou zijn geweest als hij de resterende termijn had afgestaan of minimaal uitgezeten.60000 voorkeurstemmen geeft een zetel, Zijn ± 20000 zijn er dus veel te weinig.
Ik ben wel benieuwd naar Numan's visie op Brinkman en het nieuwe politieke landschap.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door Mahalingam »

Das war einmal

Afbeelding

tu quoque fili mi?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door Mahalingam »

Ik vroeg mij af wie de drie vrouwen waren die bij Hero achter de tafel zaten tijdens de persconferentie.
Dat zijn Jacky Stevens, het meisje dat de afgelopen weken hard werkte aan het organiseren van een PVV-jongerendag, en Monica Nunes, PVV-statenlid en medewerkster in de Staten van Noord-Holland.
Nummer drie zou Ehsan Jami zijn.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hallo Tokyo
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 06, 2012 10:49 am
Locatie: achter de duinen...

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door Hallo Tokyo »

'PVV Noord-Holland steunt Brinkman onvoorwaardelijk'

"De PVV-fractieleden in Noord-Holland zouden een gezamenlijk vertrek uit de partij overwegen. Een meerderheid van de fractie heeft gezegd Hero Brinkman onvoorwaardelijk te steunen. Twee Statenleden wachten het overleg met Brinkman later vandaag af."


Daar begint de verdere ellende al, je kon het aan zien komen.....
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door Ariel »

Flinke terugval dreigt voor PVV

DEN HAAG - De PVV dreigt door het vertrek van Hero Brinkman een flink aantal zetels te verliezien in de peilingen. Dat voorspelt onderzoeker Maurice de Hond.

“Zondag zal blijken wat het aantal zetels van de PVV zal zijn, maar dat lijkt zich eerder in de richting van de 20 te bewegen dan de 25 van afgelopen zondag”, aldus De Hond. De PVV was de afgelopen tijd dankzij de aandacht voor het Polen-meldpunt juist weer flink gestegen in de peilingen. Een derde van de mensen die bij de verkiezingen in 2010 op de PVV stemden, geeft echter al een tijdje aan ernstig te twijfelen of ze dat nu weer zouden doen. Volgens De Hond versterkt het vertrek van Brinkman dat gevoel.

In een onderzoek van woensdag zegt een meerderheid van 57 procent van de PVV-stemmers het met Brinkman eens te zijn dat de partij van Wilders een ledenpartij moet worden. Mocht Brinkman besluiten na zijn vertrek een eigen partij op te richten (wat 13 procent van de PVV-stemmers hoopt) dan kan hij volgens de jongste peiling rekenen op drie Kamerzetels.

Brinkman werd door alle ondervraagde personen, ongeacht politieke voorkeur, gezien als een van de betere PVV-Kamerleden

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1175 ... PVV__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door Ariel »

Brinkman provoceert graag in Noord-Holland

HAARLEM - Hero Brinkman schept er genoegen in de boel flink op te schudden in de Provinciale Staten van Noord-Holland. De sfeer in de Staten is er veranderd sinds de PVV vorig jaar met zes zetels debuteerde. De overige vijf statenleden doen hun werk een beetje op de achtergrond. In commissies laten zij van zich horen, maar in de Staten voert fractievoorzitter Brinkman meestal het woord. Woensdagavond wordt duidelijk hoe de fractie verdergaat. De kans bestaat dat Brinkman en enkele of al zijn fractiegenoten uit de PVV stappen en een eigen fractie beginnen.

In debatten in de Staten gaat het er soms fel aan toe. Brinkman deinst er niet voor terug zijn politieke tegenstanders het vuur na aan de schenen te leggen en doet dat bij voorkeur in onparlementaire bewoordingen.

Ook de provinciebestuurders moeten het regelmatig ontgelden als Brinkman aan het woord komt. Zo betichtte hij commissaris van de Koningin Johan Remkes van liegen in de discussie over een klokkenluider, die had aangetoond dat het geheime deel van de provinciale website lek was. Volgens Brinkman was beloofd dat er geen aangifte zou worden gedaan tegen de klokkenluider. Remkes ontkende dat die toezegging was gedaan.

Brinkman concludeert vaak dat bestuurders moeten opstappen omdat ze hun werk niet goed zouden doen. De eerste rel ontstond al kort na de entree van de PVV. Thomas von der Dunk zou de provinciale Willem Arondéuslezing houden, maar dat ging onder druk van de PVV niet door. De historicus trok een vergelijking tussen die partij en de NSB. Dat zou zijn lezing te politiek van aard maken, vonden ook de CDA'er en de VDD'er die in de voorbereidingscommissie zaten. De zaak liep hoog op en Von der Dunk hield zijn lezing uiteindelijk uit protest als hagepreek in de Haarlemmerhout.

Ook over de Arondéuslezing van dit jaar ontstond een conflict. Hero Brinkman lekte de naam van trendwatcher René Boender en noemde hem een grote graaier. Boender trok zich terug en de Staten besloten dat de voorbereiding voortaan achter gesloten deuren moet en niemand meer namen mag lekken. „Achterkamertjespolitiek”, riep Brinkman en kondigde aan naar de bestuursrechter te stappen. De andere partijen zouden volgens hem een cordon sanitaire vormen rond de PVV.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1175 ... aag__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door Ariel »

Jami wordt rechterhand Brinkman

DEN HAAG - Ehsan Jami keert terug op het Binnenhof als politiek assistent van Hero Brinkman. Hij werkte eerder als medewerker van Brinkman bij de PVV, maar verliet de partij van Wilders afgelopen augustus omdat hij zich op zijn studie wilde richten. Jami zal één dag per week besteden aan zijn nieuwe baan.

“Ik ben al jarenlang goed met hem bevriend dus daar kon ik geen nee tegen zeggen," zegt Jami tegen HP/De Tijd over het verzoek van Brinkman. De oud-politieman maakte dinsdag zijn vertrek uit de PVV bekend. Tijdens de persconferentie waarop Brinkman zijn besluit toelichtte, noemde hij Jami als voorbeeld van een Nederlander die vanwege zijn dubbele paspoort geen overheidsfunctie mag bekleden van de PVV. Ten onrechte, wat Brinkman betreft.

De in Iran opgegroeide Jami was eerder gemeenteraadslid voor de PvdA in Leidschendam-Voorburg. In 2007 verwierf hij landelijke bekendheid met een comité voor ex-moslims. Met Wilders schreef hij in september 2007 een opinieartikel waarin ze de profeet Mohammed vergelijken met Adolf Hilter. De PvdA zet Jami daarna uit de partij.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1176 ... man__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door Ariel »

Dit is al een minder haleluja artikel.
Peiling: weinig animo voor Hero Brinkman

De gisteren uit de Tweede Kamerfractie van de PVV gestapte Hero Brinkman kan als hij nu op eigen kracht zou meedoen aan verkiezingen niet rekenen op de steun van veel kiezers.

Volgens een peiling van Maurice de Hond vandaag zou 7 procent van de mensen die de laatste keer voor de PVV kozen, nu stemmen op Brinkman.

Ook 2 procent van de aanhang van VVD en D66 zegt zijn stem aan Brinkman te geven. Brinkman wordt door alle ondervraagde personen, ongeacht politieke voorkeur, gezien als een van de betere PVV-Kamerleden. Zijn pleidooi om van de PVV een partij met leden te maken, vindt breed bijval.

'Besluit PVV Noord-Holland nog onduidelijk'
Het is op dit moment nog volstrekt onduidelijk wat de zeskoppige PVV-fractie in Noord-Holland woensdagavond zal beslissen wat te doen na het vertrek van Hero Brinkman uit de Tweede-Kamerfractie van de PVV. Dat heeft PVV-Statenlid Monica Nunes gezegd. Brinkman is lid van Provinciale Staten van Noord-Holland.

Er zijn berichten dat de Noord-Hollandse PVV-fractie overweegt uit de partij te stappen. 'Ik moet een beetje lachen als ik dat lees', zo reageert Nunes. 'Ikzelf wil heel graag door met Hero, maar de meeste van mijn collega's zijn helemaal nog niet zo ver.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10350/Vertrek-He ... kman.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door xplosive »

Het is niet te hopen voor Geert Wilders dat er in zijn fractie nóg iemand op de wip zit om de PVV te verlaten.

Het is jammer dat het anti-islamitisch front steeds meer verdeeld begint te raken. Eerst alleen nog via de (toch al kwalijke) links-rechts tegenstelling, maar nu dus ook nog over rechts intern. Het zou beter zijn als er een puur anti-islamitische middenpartij (links noch rechts) zou komen, want ik weet zeker dat heel veel kiezers dàn de PvdA en de SP de rug zullen toekeren. De huidige PVV is te klein om voldoende anti-islamitisch gewicht in de schaal te leggen.

Met alle respect voor Geert Wilders vrees ik toch dat hij niet altijd goed genoeg aanvoelt wat er nodig is om het anti-islamitisch front zo sterk mogelijk te maken.

Ik denk ook dat het volgende bericht niet gunstig is voor de PVV:

Brinkman krijgt steun van PVV'ers

Citaat :
Ruim de helft (55 procent) van de PVV-stemmers is het eens met Hero Brinkman dat het niet goed is dat Geert Wilders zo veel te zeggen heeft in zo’n grote fractie. Een bijna evengroot percentage wil dat de PVV een democratische partij wordt met leden en een jongerenpartij. Dat blijkt uit dinsdag gepubliceerd onderzoek van het tv-programma EenVandaag onder 1700 PVV-stemmers.
Dat betekent dus dat àls Hero Brinkman een nieuwe partij zou oprichten dat hij dan meer dan de helft van de zetels bij de PVV weg zou kunnen halen.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Plaats reactie