PvdA onder de bezielde leiding van Attje Kuiken

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Pilgrim »

Er zullen ongetwijfeld stemmen bij Wilders weg gesnoept worden, maar de combinatie van die partijen zal waarschijnlijk groter zijn (dus geen splinterpartijen) dan wanneer het alleen bij die ene partij van Wilders blijft. Zelfs al haalt wilders ooit 50 of 60 zetels, als al die andere partijen hem uitsluiten om met hem mee te regeren heeft hij gewoon geen macht. Dat is het probleem.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Ariel »

Boegeroep voor Asscher

Ook bij het tweede PvdA-debat tussen Lodewijk Asscher en Diederik Samsom is het er hard aan toegegaan. Bij een discussie over arbeidsmigratie en Europa werd de vicepremier zelfs uitgejouwd door een deel van het publiek, nadat hij Samsom er van had beschuldigd dat het hem ‘niet kan schelen’ dat mensen zich van Europa afkeren.

Hierna schoot Asscher zelfs uit zijn slof tegen het boe-roepende publiek. “Het gaat om de toekomst van ons land, verdorie! Dan mag je toch wel van mening verschillen?!”, brieste hij tegen de zaal.

Samsom probeerde in het debat juist verschillen tussen hem en Asscher weg te vlakken. Regelmatig zei hij dat ze ‘samen’ hebben gestreden en dat hij het beleid van de minister van Sociale Zaken van harte ondersteunde.

Op een vraag uit het publiek of het niet beter zou zijn als de heren samen de campagne in zouden gaan in plaats van tegen over elkaar, gaf de vicepremier geen krimp.

“Dat was de status quo”, regeerde Asscher, wijzend naar de belabberde peilingen voor de PvdA. “We moeten dat onder ogen zien. Er is echt een verandering nodig.”

In de PvdA groeit de zorg over de felle toon bij de lijsttrekkerstrijd PvdA’ers kunnen er maar moeilijk aan wennen dat de twee mannen die de afgelopen vier jaar samen het motorblok van de PvdA vormden, nu ineens tegenover elkaar staan.
Verder werd het tweede PvdA-debat opgeleukt door een vaandeldrager. De zaal werd opgezweept door Hind Hakki die met NLse en Marokkaanse vlag zwaait. :muslima:

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Verder werd het tweede PvdA-debat opgeleukt door een vaandeldrager. De zaal werd opgezweept door Hind Hakki die met NLse en Marokkaanse vlag zwaait.
Verbaast mij geenszins. Wat kun je anders verwachten van parasieten en intrieste hypocrieten die kosten noch moeite sparen om hun lijk - na hun leven lang geparasiteerd te hebben op Nederland - over te laten vliegen naar hun o zo geliefde onafscheidelijke door mohammedanisme verontreinigde 'vaderland'?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door sjun »

Een stem op de PvdA verwordt zo tot een stem op Mohammed 6 en de daarbij meekomende islamisering. Nu wordt het zelfs al schaamteloos uitgedragen.
Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Pilgrim »

Minder, minder, MINDER PvdA

Geplaatst op 20 november 2016

Afbeelding
Bij 2e lijsttrekkersdebat #PvdA wordt zaal opgezweept door Hind Hakki die met NLse en Marokkaanse vlag zwaait.

Ondertussen, bij het lijsttrekkersdebat van de Partij van de Noord-Afrikanen PvdA, laat men nog even precies zien wáár de prioriteit ligt van de partij die ooit opkwam voor de belangen van De Gewone Werkman, De Arbeider In De Straat en de Noeste Werker Die Nederland Met Zijn Blote Knoesten Weer Opbouwde. Niet in de havens van Rotterdam, Amsterdam, Den Helder of Delfzijl. Niet bij de autofabrieken in Born of de vissers in Terneuzen. Niet bij de bouwvakkers, de stratenleggers, de machinebankwerkers, de fietsenmakers, steigerbouwers, isoleerders of überhaupt welke hardwerkende Nederlandse burger dan ook.

De belangen van de PvdA liggen in Rabat, Marrakesh, Tanger, het Rifgebergte, de Westelijke Sahara en die ene wijk in Utrecht waar ze zo’n last hebben van bontkraagjes op scooters. Zelfs het electoraat van de PvdA is er klaar mee: Lodewijk Asscher kreeg boegeroep van zijn eigen aanhang te verwerken. Het is bijna zover, 17 maart komt steeds dichterbij. Op naar de nul zetels. Het is tijd voor minder PvdA.

Bron: http://nieuwspraak.nl

https://ejbron.wordpress.com/2016/11/20 ... nder-pvda/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Mahalingam »

De tweedeling in de partij. Is die er wel?
Samsom en Asscher zijn het bijna overal met elkaar eens, alleen de toon die ze tegen elkaar aanslaan verschilt.
Of toch niet? En de splijtzwam islam is ook hier aan het werk.

Afbeelding
"Een burkini of een hoofddoek is ook een vorm van emancipatie."

Ja zegt Samsom, nee zegt Asscher.
Hoe zullen de PvdA-ers stemmen over de Islam?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Pilgrim »

PvdA-propaganda – visueel schokkende beelden!
Gepubliceerd op 11 nov. 2016

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:PvdA-propaganda – visueel schokkende beelden!
GRRRRRRRRRRRR....Muziekles... :scratch: En wat is dat mens lelijk.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Mahalingam »

Er zit veel kwaad bloed tussen DENK en PvdA.
En DENK vist naar de allochtone stemmers op de PvdA.
Dat wordt dus aanvallen.
Racismeverwijt Sylvana Simons valt helemaal verkeerd bij PvdA
DENK-politicus Sylvana Simons vindt dat de PvdA heeft staan toekijken toen ‘racistische elementen werden genormaliseerd’. Ze is van mening dat de sociaaldemocraten de afgelopen dertig jaar zijn meegegaan ‘in de verrechtsing van het debat’.
En dus moet Asscher/Samsom iets verdedigen.
Eerst staatssecretaris Sharon Dijksma: "Beste Sylvana Simons, denk wat langer na voordat je valse beschuldigingen uit!! Je bent niet de enige die vecht tegen racisme!"
En dan Samsom:
PvdA-leider Diederik Samsom noemt het verwijt van Denk-politica Sylvana Simons dat de PvdA heeft meegewerkt aan het normaliseren van racisme "absurd".
Samsom vindt het "jammer dat Sylvana in haar gerechtvaardigde strijd juist de bondgenoten van zich af probeert te duwen. Als dat de strategie van Denk is, betreur ik dat zeer."
De verdediging:
Tegenover NU.nl zegt hij dat "de strijd vóór gelijkwaardigheid en tegen racisme en discriminatie in de genen van de PvdA zit". "Niet alleen in woord maar ook in daad, zo laten vele voorbeelden, zoals Aboutaleb, Arib en vele anderen ook zien."
http://www.nu.nl/politiek/4357146/samso ... bsurd.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:
Tegenover NU.nl zegt Samsom dat "de strijd vóór gelijkwaardigheid en tegen racisme en discriminatie in de genen van de PvdA zit". "Niet alleen in woord maar ook in daad, zo laten vele voorbeelden, zoals Aboutaleb, Arib en vele anderen ook zien."
Strijd voor gelijkwaardigheid? Hoe doe je dat met aanhangers van de vieze smerige pedofiele historische Arabische analfabeet en sadistische oorlogscrimineel Mohammed in je buurt. Voor zover mij bekend is JUIST de PvdA stekeblind voor wat het mohammedanisme werkelijk inhoudt:

Mohammedanisme: strijden tegen gelijkwaardigheid, voor racisme en discriminatie.

Het mohammedanisme is een parasietenreligie die onze superieure kennisbeschaving veracht als het lekkere stukje varkensvlees bij ons avondeten in gezelschap van een goed glas wijn met mooie klassieke muziek op de achtergrond.

Volgens King is het mohammedanisme een baggerreligie. Dat is zeker waar. Zie ik mohammedanen op straat rondscharrelen, dan DENK ik onwillekeurig: Dat zijn baggermensen. :sheik: :sly7:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Diederik was in Lelystad waar hij een vlammend (Fidel Castro indachtig) betoogd hield dat de strijdlust en het idealisme bij de aanwezige PvdA-ers aanwakkerde.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Pilgrim »

Interview Samsom: 'De PVV-stemmer verwacht van óns de oplossingen'

Gepubliceerd: 02 december 2016

Afbeelding

Over een week weet Diederik Samsom of hij de PvdA-lijsttrekkersstrijd met Lodewijk Asscher gewonnen heeft. Zo ja, dan wacht alweer de volgende strijd. "Zo voer je campagne: zaal voor zaal, lid voor lid, strijd voor strijd."

NU.nl sprak hem uitgebreid over zijn missie. Over de lijsttrekkersstrijd met zijn politieke vriend en rivaal Asscher, over de Mr. Trump van de Nederlandse politiek en over de (on)mogelijkheden van linkse samenwerking.

Uit een peiling van Eenvandaag zou blijken dat u onder de PvdA-leden een kleine voorsprong heeft. Had u dat verwacht?

"Jawel, ik zeg iedere keer weer: ik ken de partij. Dus ik voel de worsteling in de zaaltjes onder onze leden. Dan weet je dat het fiftyfifty is."

Uit dezelfde peiling blijkt dat onder de kiezers Asscher juist populairder is.

"Dat Asscher voor ligt bij de kiezers is geen nieuws."

Maar daar gaat het toch juist om: u kunt deze strijd winnen, maar de oorlog wordt uitgevochten op 15 maart. Dan zijn namelijk de Tweede Kamerverkiezingen.

"Maar eerst ligt de vraag op tafel wie die oorlog namens de PvdA mag voeren. Dat wordt deze week beslist."

U gaat van slagveld naar slagveld.

"Zo voer je campagne: zaal voor zaal, lid voor lid, strijd voor strijd."

"Het gaat om 50.000 leden. In principe heb je met 15.000 stemmen gewonnen en alle 15.000 kun je een hand geven, dat hebben we gedaan de afgelopen maanden. Dat vind ik het mooiste aan deze verkiezing. Het minst mooie vind ik dat het een strijd tussen Lodewijk en mij is."

Waarom is dat niet mooi? U wilde toch worden uitgedaagd?

"Ik heb weleens eerder gezegd dat het een beetje ongemakkelijk voelt. Want daar sta je dan een debat te voeren naast iemand die vier jaar lang je politieke maat is geweest. En je krijgt dan allerlei verwijten aan te horen waar ik dan denk: wacht eens even, dat hebben we samen gedaan."

Asscher maakt u inderdaad stevige verwijten. Was u verrast door zijn felle toon richting u in deze campagne?

"Ik was verrast over de manier van opereren in met name de eerste twee debatten. Dit is een democratische strijd, daar mag je elkaar verrassen. Alleen het verwijt dat ik het regeerakkoord op onderdelen verkeerd heb gemaakt en hij dat heeft gerepareerd vond ik buitengewoon verbazingwekkend en niet geloofwaardig."

U had bij de formatie van het kabinet in 2012 zitten kwartetten met de sociaal-democratische idealen, was het verwijt van Asscher.

"In de Stadhouderskamer waar de onderhandelingen werden gevoerd is niet gekwartet, daar zijn compromissen gesloten."

"Lodewijk Asscher was vanaf dag nul de beoogd vicepremier, dat werd later pas publiek. Vanaf dag één heb ik Lodewijk betrokken bij die onderhandelingen. Vooral ook omdat we heel snel wisten dat hij de minister van Sociale Zaken zou worden. Met name die paragraaf in het regeerakkoord hebben we met z’n tweeën gemaakt. Waarbij de goede vondst om met een sociaal akkoord te werken nota bene van hem kwam.”

Wat Asscher u nog meer verwijt is dat hij vindt dat u niet heeft geleerd van het verleden. Omdat u nu zegt dat u het met de kennis van nu precies zo zou hebben gedaan.

“De omstandigheden in 2012 waren uniek. De belangrijkste les is dat de politiek zoals we dat de afgelopen vier jaar hebben bedreven noodzakelijk was, want er was heel veel kapot in dit land: de arbeidsmarkt, de huizenmarkt, de zorg, het begrotingstekort."

"Er moesten maatregelen genomen worden die eigenlijk al vijftien jaar geleden hadden moeten worden genomen. Er lag een berg aan werk, die hebben we verricht. Maar dat hebben we wel heel erg mechanisch gedaan. Het sociaaldemocratisch gevoel heeft daaronder geleden."

Wat is dat gevoel?

"Het verhaal dat bij de politiek hoort: de hoop die je mensen met een toekomstvisie kan bieden, daar was te weinig aandacht voor. Campagne voeren doe je in poëzie, regeren doe je in proza. "

Dat begrijp ik niet. Het land staat er toch nu beter voor?

"Het beleid was noodzakelijk, en succesvol. Weliswaar niet op alle punten. Dat hoort er ook bij. Je kunt maar op een manier geen fouten maken, en dat is door niets te doen. Maar je merkt nu dat er meer ruimte komt om dat verhaal van de toekomst te vertellen."

Waarom heeft u dat de afgelopen vier jaar dan niet gedaan?

"Omdat de vraag nu is aan welk verhaal we nú toe zijn. De afgelopen vier jaar was daar helemaal geen ruimte voor. Niet op de begroting, niet in de samenleving, niet in de economie, nergens. Nu is er ruimte voor een investeringsagenda voor de toekomst."

"Daarvoor kijk ik ook naar overkant van de oceaan. De belangrijkste reden dat Donald Trump de presidentsverkiezingen in Amerika won was Dan Moore, de staalarbeider uit Ohio. Dan Moore had zo’n rood petje met 'Make America great again' erop."

"Hij was Trump-stemmer, maar geen boze witte man. Hij was een hele verdrietige witte man, want hij was bang voor de toekomst, bang voor de achteruitgang. Hij zei: Mr. Trump snapt mij wel. Trump bracht een agenda van hoop."

De Mr. Trump in Nederland hebben we al: Geert Wilders.

"Nee, er zijn overeenkomsten, maar ook grote verschillen. Onder al het vreselijke taalgebruik, de xenofobie en het racisme van Trump hebben heel veel mensen een boodschap van hoop gezien."

"Ik heb wel vaker gezegd dat veel mensen die nu op de PVV stemmen in essentie PvdA-kiezers zijn. Als je gewoon als huisvader bang bent voor de toekomst van jouw baan of die van jouw kinderen - en dan maar op Wilders stemt - dan is dat onze tekortkoming en niet de kracht van de PVV."

Is niet hét probleem voor de PvdA dat de gevestigde partijen maar niet luisteren naar wat de kiezer zou willen? En dat de kiezer daarom zijn toevlucht zoekt bij personen die de onvrede wel adresseren? Trump in Amerika, Wilders in Nederland.

"Ja, wij zijn de gevestigde orde, want wij nemen al 40 jaar verantwoordelijkheid met redelijk succes. Kijk maar eens waar Nederland nu staat."

Als de gevestigde orde echt succes had zouden jullie nu ook hoog moeten staan in de peilingen.

"Er is nog heel veel te doen. Ik praat veel met PVV-stemmers. Ik zoek ze bewust op, omdat ik voel dat het onze kiezers zijn. In die gesprekken komt bijna altijd aan de orde dat zij ook wel weten dat Wilders de oplossingen niet heeft. Zij verwachten dat wij met de oplossingen komen."

"Wij moeten met de antwoorden komen en dat zijn er twee: onderwijs en investeren in nieuwe banen en een nieuwe economie. Ik zie nu een meerderheid ontstaan voor een nationale investeringsbank..."

...Sorry, maar hier zit toch toch geen PVV-kiezer op te wachten: een nationale investeringsbank?

"Die zit te wachten op nieuwe banen, meer banen en meer economische bedrijvigheid. Wij willen er 100.000 banen bij in de publieke sector."

"Onze kiezers, mensen die verwachtingen hebben van de Partij van de Arbeid, zitten tijdens een crisis in de hoek waar de hardste klappen vallen."

"Ik stond eind 2013 voor een groep vijftigplussers: werkloos, elke week 300 sollicitatiebrieven sturen, nul reacties. Die vroegen mij met tranen in hun ogen: waar ben je nou, met je vooruitgang. Ik snap heel goed dat die mensen even zijn afgehaakt."

Dat mensen overlopen naar Wilders heeft er ook mee te maken dat mensen hun wijken hebben zien veranderen door de komst van mensen van buiten. Zij zijn bang dat Nederland geen Nederland meer zal zijn of dat nu al niet meer is. Wat gaat u daartegen doen?

"De PvdA werkt daar al vele jaren aan. Als je terug gaat naar de jaren zeventig en tachtig dan kun je de PvdA en andere partijen verwijten dat zij sommige problemen niet zagen aankomen. Maar al meer dan tien jaar zijn wij bezig met integratievraagstukken. We hebben het nog lang niet helemaal onder controle en dat punt zal ook nooit helemaal bereikt worden, maar we zien wel vooruitgang."

Hoe wilt u in een enorm versplinterd politiek landschap met meerdere linkse partijen ervoor zorgen dat uw verhaal op de formatietafel komt te liggen? Wordt het niet tijd voor een fusie met andere partijen?

"Nu is de tijd nog niet rijp. We moeten werken aan de linkse, progressieve boodschap met concrete oplossingen. Ja, dat kan samen met andere partijen waar wij dicht bij staan, zoals mijn klimaatwet met GroenLinks-leider Jesse Klaver. Dan komt een fusie vast wel een keer."

Maar met een progressief blok stelt links weer wat voor.

"De PvdA, GroenLinks en de SP hebben een gezamenlijke toekomst, ik weet alleen niet wanneer die toekomst aanbreekt. En ik weet één ding zeker: als je er nu meer over zegt, dan ben je niet met de echte opdracht bezig en weet je zeker dat het mislukt. Partijen moeten echt zelf naar elkaar toe groeien, zoals organismes dat ook doen. Daar doen politiek leiders meer kwaad dan goed als ze dat willen forceren."

Met welke partijen dan?

"Als ik om me heen kijk zijn er die twee waar veel mee kan worden samengewerkt."

Dus niet D66? De PvdA lijkt vaak meer op D66 dan op de SP.

"Nee, daar zijn grote verschillen."

Komt niet een groot deel van het cynisme jegens de PvdA voort uit dat u in 2012 ook al zei dat SP en GroenLinks zo dichtbij stonden en de VVD zo ver weg?

"Ik heb ingewikkelde gesprekken met de kiezer daarover. Die zeggen: ik heb op u gestemd om Rutte uit het Torentje te houden. Ik kan dat die persoon niet kwalijk nemen, dat dat niet gelukt is."

"Feit is dat de meeste mensen om mij totaal onnavolgbare redenen VVD hebben gestemd waardoor wij niet de grootste werden. Maar wij hadden wel de verplichting om dit land verder te helpen. En in 2012 was die verplichting urgenter dan ooit."

"In 2012 liep ik na de Troonrede op Prinsjesdag over het Binnenhof en pakte een oude dame mij stevig vast. Zoals oude mevrouwen dat kunnen doen bij jonge meneren. Die zei: jullie moeten het nu oplossen! Nu! Samen! Snel!. Dat was het gevoel wat veel mensen hadden."

Heeft het u verrast dat in de vier jaar regeren met de VVD de verhoudingen zo goed waren? Zo goed dat jullie de rit gaan uitzitten.

"Het zou me tegen zijn gevallen als dat niet gelukt was."

Zeg eens eerlijk, maakte er geen zeker leedvermaak van u meester toen u in De Telegraaf las dat uw opponent Asscher er qua arbeidsmarktbeleid niets van gebakken heeft? Eerlijk zeggen.

"Je kunt dan heel hard gaan meehuilen met de wolven in het bos uit opportunisme."

Het eerlijke verhaal hè.

"Het eerlijke verhaal is: dat is niet mijn stijl. De mislukkingen bij de anderen in de schoenen schuiven en het succes naar je toe hengelen. Zo zit ik er niet in."

Ziet u zich nog samenwerken met Asscher na deze verkiezing?

"Jazeker."

Hij zegt steeds met zoveel woorden: met Samsom wordt het niks.

"Het is van hem geen sterk pleidooi om te zeggen dat het onverantwoord is om met mij door te gaan. Ik had namelijk het idee dat we de afgelopen jaren nogal veel samen hadden gedaan, ook de Wet Werk en Zekerheid, daar staan wij samen voor.”

In een interview met Ebru Umar leek u laatst te suggereren dat u uit de politiek vertrekt als u verliest.

"Nee, dan ben ik weg als politiek leider. Dan wacht ik rustig af hoe ik dienstbaar kan zijn aan de partij."

Door: NU.nl/Avinash Bhikhie en Lucas Benschop

http://www.nu.nl/dvn/4359383/interview- ... ingen.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik weet al wie de nieuwe lijsttrekker van de PvdA wordt.

Ik heb het debat van vanavond tussen die twee gezien en o wee o wee. Asscher versloeg Samsom met vlag en wimpel. Ik overdrijf, maar toch. Ik zal mij nader verklaren. Asscher kwam erg zelfverzekerd over en manifesteerde zich als een slimme welluidende spreker. Samsom daarentegen stond bijna continu met de staart tussen de benen te oreren in een door hem zelf uitgekozen verloren positie. Hij voelde het gewoon met zijn figuulijk aangetrokken klompen aan. Ik kreeg bijna medelijden met Diederik.

En wat vond je van de inhoud van het debat Hans? Daar kan ik kort over zijn. Een treurige klassieke blahblahblah vertoning. Ik begon mij op het laatst er goed aan te ergeren hoe de leden in de zaal voldoende zand in de ogen werd gestrooid die hen blind maakte voor alle holle bolle gijs toezeggingen.

Zo, dus daarover hoeven jullie je nu geen zorgen meer over te maken. Asscher zal het roer omgooien. Pas nu, herinnerde Samsom hem eraan. Het zal Asscher niet baten. Verder had Asscher - niet Samsom - het nog over hypocriete angstzaaierij van Wilders. :huh:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Pilgrim »

Samsom ziet niets in plan om Afrikaanse migranten terug te sturen

Bauke Schram, 6 dec 2016

Afbeelding

Het plan van premier Mark Rutte om Afrikaanse migranten terug te slepen naar veilige landen in Noord-Afrika is een ‘onzalig idee’. Dat is althans de mening van PvdA-leider Diederik Samsom, die het plan inhumaan noemt.

René van Rijckevorsel: ‘Nederland moet plan om bootmigranten terug te leiden naar Noord-Afrika snel publiekelijk omarmen’


Rutte wil een soort deal maken met Marokko, Tunesië en Egypte en boten met migranten voor de Italiaanse kust oppikken om vervolgens terug te slepen naar deze veilige landen. De EU-missie Frontex ‘redt’ migranten in rubberbootjes, om ze vervolgens naar lidstaten te brengen. Volgens Rutte wordt de Europese Unie zo gewoon een veerdienst.

‘In strijd met internationaal recht’
‘Het is een onzalig idee om mensen zonder asielprocedure terug te sturen,’ stelt Samsom aan tafel bij het VARA-programma Pauw. ‘We weten van mensen die in Italië aankomen ongeveer 40 procent een echte vluchteling. Uit Eritrea, Sudan, Somalië, die vluchten voor oorlog en ellende en onderdrukking. Als je die op zee weer terug in Afrika duwt, is dat inhumaan en in strijd met het internationaal recht.’

Begin november kwam de Duitse minister van Binnenlandse Zaken Thomas de Maizière met het plan om migranten terug te sturen. Zo wordt het werk van mensensmokkelaars belemmerd, en minder migranten zullen zich wagen aan de levensgevaarlijke tocht over de Middellandse Zee.

Het plan kwam naar aanleiding van kritiek op Frontex, die ondertussen als dienstverlener wordt gezien, waar mensensmokkelaars en illegale migranten dankbaar gebruik van maken. Met het nieuwe plan moeten migranten beseffen dat de gevaarlijke oversteek ook kansloos is. De afgelopen maanden zijn veel migranten slechts een paar kilometer van de Noord-Afrikaanse kust opgevangen door Frontex, die de migranten vervolgens naar Europa brengt.

‘Turkije 2.0’
In maart kwam VVD-Kamerlid Malik Azmani met een plan om opvang in de regio te regelen, zodat de oversteek ook nodig is. Zo wilde de VVD een einde maken aan het ‘machteloos toekijken hoe mensen dagelijks verdrinken in de Middellandse Zee’. Het plan sneuvelde uiteindelijk.

Niet vluchteling moet bepalen waar hij zich kan vestigen, maar Europa

Samsom is dan ook niet verbaasd over het nieuwe voorstel. Het plan is ook ‘fundamenteel anders’ dan de Turkije-deal, volgens de PvdA-leider. Volgens het akkoord met Turkije krijgen migranten allemaal een individuele asielprocedure, wat bij dit plan niet het geval is.

Zo’n soort deal met Noord-Afrikaanse landen is wel een goed idee volgens Samsom. De politicus is ook een voorstander van een oplossing waarbij migranten in Afrika asiel kunnen aanvragen in Europa.

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
‘Het is een onzalig idee om mensen zonder asielprocedure terug te sturen,’ stelt Samsom aan tafel bij het VARA-programma Pauw.
Dit is nu precies de reden dat het parasietenprogramma van de EU, of is het de VN, met Samsom als voorvechter zo'n enorm succes is. De kracht van het parasietenprogramma? De Asielprocedure.

De enige vluchteling van betekenis is de mens die achterna wordt gezeten. Die op de vlucht is voor wie hem wil arresteren voor vermeende politieke bemoeienissen met de staat die verboden zijn. Rebellen bijvoorbeeld of Geert Wilders in een Arabisch land. Vroeger bestond alleen de politieke vluchteling die het vluchten opzettelijk belet werd; die het verboden was zijn eigen land te ontvluchten. Maar het gaat hier doorgaans om mohammedanen die niet geholpen hoeven te worden omdat Allah sowieso altijd rechtvaardig is. Je zult even moeten wachten als mohammedaan, maar dan heb je ook wat als trouwe Allah-slaaf: een maagdelijk keuzepakket van 72 geïntegreerde kopvodden. Waarom zou je de kans op de dood willen ontlopen als je hierdoor eerder in het hoerenparadijs van Allah kunt dartelen van blijdschap? Mohammedanen zijn laffe honden. Zij laten vrouw en kinderen in de steek. Laf omdat zij niet bereid zijn voor hun land te vechten en hun ellende te delen met de rest van de wereld. Je hebt goede mensen en slechte mensen. Je hebt rijke mensen en arme mensen. Mensen ervaren obesitas of lijden aan honger. Waar zijn we nou in godsnaam mee bezig? De wereld op zijn kop te zetten? Een volgeling van de historische Mohammed behoort te vechten voor zijn geloof, heb ik gelezen in de Koran.

Politiek is smerig

Zolang politiek de norm bepaalt zal er altijd oorlog en ellende heersen. In goede zowel als in slechte tijden. We leven in een kutdemocratie. Een referendum zou moeten bepalen of we wel of geen asielparasieten zouden willen toelaten. Maar nee hoor. Dat wordt nu wel eventjes door de zoveelste Duitse despoot bepaald die de scepter over de norm van de EU zwaait. Alle reden om direct uit de EU te stappen. De EEG van vroeger was een fantastische oplossing om tot goede economische zaken te komen. Maar . . . dankzij de EU hebben we toch nog steeds vrede in Europa? Klopt. Maar straks tegen een hoge prijs. Wat er aan vooraf ging. 1870 oorlog. 1914-1918 oorlog. 1940-1945 oorlog. Inderdaad, het zijn nu al weer 71 jaren zonder oorlog binnen Europa. Er vielen wel vele politieke doden als gevolg van het dictatoriale, verplicht te inhaleren Gutmensch-ideaal van het marxisme: Oost-Duitsland, Tsjechoslowakijke, Hongarije, Romenië, Frans terrorisme. En verder natuurlijk het voormalige Joegoslavië niet vergeten. Daar smeult de haat nog steeds. Logisch: christendom en mohammedanisme kan nooit samengaan op gelijke voet. Mogelijk komt er straks een Europese burgeroorlog. Of niet. Wanner iedereen afrekent met types als Juncker, Merkel en Schulz.
OAS
Omdat hun politieke verzet tegen de Algerijnse onafhankelijkheid was mislukt, greep de OAS al snel naar dezelfde terreurmethoden (bomaanslagen en moorden) als de FLN om hun doeleinden te bewerkstellen. Hun eerste slachtoffer was Pierre Popie, de Franse politicus die op nationale televisie had verkondigd: “Frans Algerije is dood!”.

Aanslagen op Charles de Gaulle
Tussen de zomer van 1961 en het najaar van 1962 pleegde de OAS tientallen aanslagen in zowel Frankrijk als Algerije. Potentiële doelwitten waren onder meer John F. Kennedy en filosoof Jean Paul Sartre, beide voorstanders van een onafhankelijk Algerije. Belangrijkste vijand van de OAS was echter De Gaulle, aangezien hij verantwoordelijk was voor de Franse terugtrekking. Uiteindelijk pleegde de terreurorganisatie maar liefst drie aanslagen op zijn leven, waarvan de meest bekende later de inspiratie zou vormen voor het boek ‘De Dag van de Jakhals’ van Frederick Forsyth. Hoewel de OAS er niet in slaagde De Gaulle uit de weg te ruimen, veroorzaakten zij met de rest van hun gewelddadige campagne wel veel slachtoffers: naar schatting tussen de 3.000 en 12.000 doden.

Franse terreur
'Moderne' vluchtelingen zijn laffe ziekelijke honden.
Totaal aantal omgekomen Nederlanders
Het totaal aantal Nederlanders dat in 1940 - 1945 als gevolg van oorlog, bezetting en vervolging is omgekomen ligt tussen de 225.000 en 250.000. Dat is 2,7% van de bevolking. Nederland telt in die jaren 9 miljoen inwoners (nu zijn dat er bijna 16 miljoen).

- 104.000 van de in totaal 107.000 uit Nederland gedeporteerde joodse burgers, vermoord in Auschwitz, Sobibor enzovoort.

- 240 leden van de Sinti en Roma-bevolkingsgroep (zigeuners), vermoord in Auschwitz.

- 2.850 burgers, doodgeschoten als straf of wraak voor verzetsdaden (2.000 van deze gefusilleerden waren verzetsmensen, de overigen gijzelaars of niets-vermoedende burgers).

- 375 van de circa 7.500 niet-joodse gevangenen in Duitse gevangenissen. De meeste hiervan gevangenen wegens 'economische delicten' (zwarthandel, diefstal), de rest was 'politieke gevangene'.

- 7.000 van de zeker 15.000 niet-joodse gevangenen in concentratiekampen.

- 20.500 burgers, omgekomen bij bombardementen en gevechten in de frontgebieden van september 1944 - mei 1945. Het bombardement op Rotterdam, 14 mei 1940, kostte bijna 900 inwoners van die stad het leven. De meeste burgerslachtoffers vielen in de periode van de geallieerde bevrijdingsacties in Nederland, die begon met de Slag om Arnhem, september 1944.

- 22.000 burgers van de steden in West - Nederland, gestorven door honger en kou in de Hongerwinter, 1944 - 1945 (het totaal aantal mensen dat door schaarste en andere slechte omstandigheden van de bezettingstijd is gestorven is veel hoger geweest; veel zieken en ouderen bijvoorbeeld zouden zijn blijven leven als er geen gebrek aan medicijnen was geweest).

- 30.000 Nederlandse dwangarbeiders in Duitsland, omgekomen als gevolg van verzwakking, bombardementen enzovoort.

- 2.200 militairen van het Nederlandse leger, gesneuveld in de meidagen van 1940.

- 258 militairen, omgekomen in Duits krijgsgevangenschap.

- 1.500 militairen van de Prinses Irene Brigade en de Binnenlandse Strijdkrachten, gesneuveld in 1944 - 1945.

- 1.490 bemanningsleden van de koopvaardij die niet van zee terugkeerden (Nederlandse koopvaardijschepen voeren in dienst van de westelijke geallieerden, en heel wat van die schepen werden tot zinken gebracht).

- 20.000 Nederlanders in Nederlands-Indië, als gevolg van de Japanse invasie en de Japanse bezetting. Het ging om ongeveer 7.000 militairen en 13.000 in de Japanse kampen geïnterneerde burgers.

- 10.000 Nederlanders die sneuvelden aan het Oostfront, als lid van de Waffen-SS en dergelijke.

Verzetsmuseum
Maar gelukkig voor parasieten is er nu de asielpocedure met als ongekroonde erevoorzitter Samsom, die onder dankzegging, de PvdA ten gronde leidde.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Pilgrim »

Asscher gekozen als lijsttrekker PvdA, Samsom treedt terug als Kamerlid

Gepubliceerd: 09 december 2016

Afbeelding

Lodewijk Asscher is de nieuwe lijsttrekker van de PvdA. 54,5 procent van de leden die hun stem uitbrachten stemden op Asscher en daarmee versloeg hij zijn enige uitdager Diederik Samsom.

Dat maakte partijvoorzitter Hans Spekman vrijdag bekend in Amsterdam.

Samsom feliciteerde Asscher direct na de bekendmaking van de uitslag. Maandag treedt Samsom terug als lijsttrekker en als Tweede Kamerlid.

Samsom zei trots te zijn op wat de afgelopen tijd was bereikt. "Aan die periode komt nu een eind. Leiderschap is niet vanzelfsprekend. Een mandaat moet opnieuw worden verdiend."

Asscher zei "ongelooflijk" veel respect te hebben voor Samsom en voor wat hij voor de PvdA heeft betekend: "Het was niet makkelijk om het op te nemen tegen Diederik, maar met de tijd waarin we leven is het tijd voor een andere koers."

Rutte en Wilders
De nieuwe partijleider maakt in Amsterdam duidelijk dat hij premier Rutte en PVV-leider Geert Wilders de komende maanden als zijn politieke tegenstander ziet. "Ik ga niet erbij staan en kijken hoe we uit elkaar gespeeld worden door Rutte en Wilders. Ik ben veel te trots op Nederland om het daarbij te laten."

Hij wil met Wilders de strijd voeren in het politieke debat, en niet in de rechtbank. Asscher verwees naar het vonnis dat Wilders vandaag te horen kreeg voor zijn 'minder Marokkanen' uitspraak.

Asscher denkt dat hij de PvdA uit het slop kan trekken met een "strijdlust" en "waardengedreven" verhaal. Er is een sociaal, progressief alternatief nodig tijdens de verkiezingen op 15 maart 2017, aldus Asscher. Hij ziet dat op de electorale strijd nu vooral tussen de rechtse partijen worden uitgevochten. "De keuze is te beperkt. Daar tegenover moet een sociaal en progressief geluid komen te staan."

Zware Klus
Asscher wacht een zware klus om de PvdA bij de komende Tweede Kamerverkiezingen in maart volgend jaar een rol van betekenis te laten spelen.

Nadat de sociaal-democraten met de VVD in het kabinet stapten, verloor de PvdA de gemeenteraads-, Provinciale Staten-, en Europese verkiezingen.

De peilingen laten al langer een dalende trend zien; de PvdA schommelt tussen de 8 en 15 zetels. Fors minder dan de 35 die de partij op dit moment in de Kamer heeft.

Scepsis
Van begin af aan werd er met de nodige scepsis naar de lijsttrekkersverkiezing gekeken. Maar twee PvdA-kopstukken meldden zich voor het partijleiderschap: fractievoorzitter Samsom en vice-premier Asscher. Beiden worden verantwoordelijk geacht voor het beleid van de afgelopen vier jaar en het verwijt was dat er tussen de twee weinig te kiezen viel.

Iets wat met name Samsom benadrukte in de lijstrekkersdebatten voorafgaand aan de stemming. Zijn boodschap was: we hebben het samen gedaan. En nu het beter gaat met de economie wilde hij het mandaat van de leden om de partij er weer bovenop te helpen. Samsom reisde stad en land af om zoveel mogelijk leden te overtuigen hem nog een kans te geven.

Nieuwe leider
Asscher weet de slechte staat waarin de partij verkeert juist wel aan Samsom. De komende verkiezingen zouden vragen om een nieuw soort leiderschap. "Heel veel kiezers hebben ons verlaten, maar delen wel onze idealen: eerlijk delen en omkijken naar elkaar", zei hij in het eerste debat. Asscher, de huidige minister van Integratie, ziet dat er groepen in de samenleving tegen elkaar worden uitgespeeld. "Bindend leiderschap" is volgens hem de oplossing.

Hij vindt dat er minder naar de economie gekeken moet worden en dat een kritische houding ten opzichte van Europa en het belang van Nederlandse normen en waarden voorop moeten staan.

Linkse samenwerking
Als nieuwe leider van de sociaaldemocraten pleit Asscher voor eerlijkere belastingen, meer vaste banen en het terugdringen van flex en harder optreden tegen moslimfundamentalisten en xenofobie.

De kersverse lijsttrekker wil met name de ongelijkheid bestrijden. "Waar hard werken loont. Waar je hulp krijgt als je een keertje pech hebt. Waar we minder schreeuwen en beter naar elkaar luisteren. Waar we zelf vrij zijn en die vrijheid ook een ander gunnen", aldus Asscher tegen de PvdA-leden.

Asscher liet al eerder in een gesprek met NU.nl weten dat hij de samenwerking met andere linkse partijen opzoekt in aanloop naar de verkiezingen. "Ik ben zeer benieuwd wat de inhoudelijke mogelijkheden zijn om samen te werken", zei hij over de SP en GroenLinks.

Hij lijkt de VVD vanwege het partijprogramma over de arbeidsmarkt uit te sluiten als regeringspartner. De ontslagbescherming is voor hem "een niet onderhandelbaar belangrijk onderwerp".

http://www.nu.nl/politiek/4363161/assch ... erlid.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Pilgrim »

Verwarde man...

Afbeelding

Verwarde man aangehouden. Zwierf eenzaam door de buurt met een bos rozen en een onsamenhangend verhaal over een niet meer bestaande partij.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Pilgrim »

Khadija Arib tweede op PvdA-lijst

Redactie, 13-12-2016

Afbeelding

Strijd om de allochtone kiezer met DENK begint

Kamervoorzitter Khadija Arib wordt nummer twee op de kandidatenlijst van de PvdA voor de verkiezingen van volgend jaar, achter Lodewijk Asscher. Dat meldt RTL Nieuws op basis van ingewijden.

Minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem zal in de top tien staan, en waarschijnlijk is er ook een hoge plek voor FNV-bestuurder Gijs van Dijk.

Arib zit – op enkele maanden na – sinds 1998 in de Tweede Kamer. Tijdens de verkiezingen van 2010 en 2012 stond ze op de 30ste plek van de lijst. Sinds haar voorzitterschap is ze in ieder geval populairder in haar eigen partij: op een congres begin dit jaar kreeg zij een staande ovatie. Ook in de strijd om de stem van de allochtone kiezer is Arib een goede keus, een vijver waar DENK ook in vist.

TPO/ANP

http://politiek.tpo.nl/2016/12/13/khadi ... vda-lijst/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Pilgrim »

Lodewijk Asscher (PvdA): ‘Nederland heeft geen Marokkanenprobleem’

Geplaatst op 18 december 2016

Afbeelding

‘Alleen een criminaliteitsprobleem’

Nederland heeft een criminaliteitsprobleem, geen Marokkanen-probleem. Dat zegt PvdA-leider Lodewijk Asscher zaterdag in een interview met het AD.

Wel is er volgens hem een specifiek probleem zolang Marokkaanse Nederlanders zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit. Maar “door de hele groep schuldig te verklaren doen we onrecht aan al die jongeren die hun best doen en er niet tussenkomen”, aldus de minister van Sociale Zaken. “Daarom ben ik extra fel op de Marokkaanse criminele asielzoekers die de boel in Ter Apel op stelten zetten. Zij verpesten het voor de Nederlandse Marokkanen. Zij moeten zo snel mogelijk het land uit.”

Op de opmerking dat Marokko nauwelijks onderdanen terugneemt antwoordt Asscher in het AD: “We zullen Marokko zover moeten krijgen dat ze meer mensen terugnemen. Als het moet, ga ik er morgen heen.”

Als het aan de nieuwe kopman van de PvdA ligt zal Nederland altijd klaarstaan voor slachtoffers van oorlog en geweld. “Maar daar hoort ook bij dat we heel streng zijn tegen degenen die misbruik maken van onze asielprocedure.”

Bron: http://politiek.tpo.nl

https://ejbron.wordpress.com/2016/12/18 ... nprobleem/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het PvdA met Diederik Samson/Lodewijk Asscher als leider.

Bericht door Mahalingam »

“Maar daar hoort ook bij dat we heel streng zijn tegen degenen die misbruik maken van onze asielprocedure.”

Ja dat weten we. Streng is zijn partij al jaren. Ik kan mij herinneren hoe zijn partij en de 2-de Kamer ziedend waren over misbruik van asiel door een kamerlid. Zij is dan ook het land uitgevlucht. Haar naam is Ayaan Hirsi Ali.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het PvdA met Diederik Samson/Lodewijk Asscher als leider.

Bericht door Ariel »

Afbeelding
Verbazing over PvdA-plan verhoging hoogste belastingtarief

Op de rechterflank wordt hoogst verbaasd gereageerd op het plan van de nieuwe PvdA-leider Lodewijk Asscher om het hoogste belastingtarief op te rekken naar 60 procent.

„Vreselijk!”, roept PVV-Kamerlid Teun van Dijck uit. „We betalen ons al scheel. De belastingen moeten juist omlaag!”

Ook het CDA wijst erop dat de belastingdruk nu al enorm is. „Dit kabinet heeft niets anders gedaan dan de marginale tarieven verhogen”, aldus CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt.

’Soort wanhoopsoffensief’
D66-Kamerlid Steven van Weyenberg leest in het voorstel vooral „een soort wanhoopsoffensief.” Het is met de verkiezingen in aantocht steeds hetzelfde liedje, meent hij. „De PvdA probeert de SP weer eens links in te halen.”

Voor de liberalen van de VVD is het niet eens een gespreksonderwerp. „Je kunt wel raden wat we ervan vinden”, knipoogt VVD-Kamerlid Mark Harbers.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het PvdA met Diederik Samson/Lodewijk Asscher als leider.

Bericht door Mahalingam »

De PvdA fractie telt nu vele 'loose cannons' d.i. leden die niet meer in de kamer terugkomen en dus is de fractiediscipline zoek.
Kaalslag in PvdA-fractie is risico voor kabinet-Rutte
Verreweg de meeste van de 35 PvdA-Kamerleden hebben dinsdag te horen gekregen dat ze niet op een verkiesbare plaats moeten rekenen bij de verkiezingen op 15 maart. Ontevreden PvdA’ers vormen een risico voor de laatste maanden van Rutte-II.

Achter lijsttrekker Lodewijk Asscher staat volgens bronnen in de PvdA Kamervoorzitter Khadija Arib op nummer 2. In de top 5 staan verder de succesvolle minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem, staatssecretaris Sharon Dijksma – troubleshooter op het ministerie van Infrastructuur en Milieu – en de hoogste nieuwkomer, FNV-vicevoorzitter Gijs van Dijk.

Aanschurken tegen vakcentrale
Die laatste keuze lijkt een amechtige poging de relatie met vakcentrale FNV te herstellen. De meeste PvdA-kiezers hebben nog nooit van deze man gehoord en – volgens criticasters in de PvdA – voelen de meesten zich ook helemaal niet vertegenwoordigd door de PvdA-angehauchte vakcentrale.
De ex-FNV-bestuurder Gijs van Dijk is mede op voorspraak van Asscher zo hoog op de lijst gekomen
Het is een beetje de Corbyn-koers van het Engelse Labour. Oftewel een beetje SP-achtig.
En dan komt ook altijd het afgunst-mechanisme inwerking: haal meer geld weg van de rijken.
Asscher kiest linksere koers PvdA: extra belastingen voor grootverdieners
Asscher wil daarnaast dat mensen die meer dan 150 duizend euro verdienen onder een toptarief van 60 procent vallen. De opbrengst van circa 300 miljoen euro is bedoeld om extra te investeren in 'liefdevolle' verpleeghuiszorg.
http://www.elsevier.nl/nederland/blog/2 ... et-421728/
http://www.volkskrant.nl/politiek/assch ... ~a4437581/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het PvdA met Diederik Samson/Lodewijk Asscher als leider.

Bericht door Mahalingam »

"Patrottisme" en 'Trots op Nederland"zijn gekidnapped door de PvdA.
“Ik pleit voor een progressief patriottisme” zegt Asscher. Krijgen we een nationaal Marxistische partij? En ook:
“Trots op Nederland moeten we niet alleen overlaten aan rechtse partijen die dan met een vlaggetje gaan wapperen. We moeten juist trots zijn op onze verzorgingsstaat.”

Een verzorgingsstaat die Asscher heeft mee helpen afbouwen/afbreken.
En dat denigrerende "met een vlaggetje gaan wapperen."

http://politiek.tpo.nl/2016/12/21/lodew ... bedrijven/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het PvdA met Diederik Samson/Lodewijk Asscher als leider.

Bericht door Pilgrim »

Zondebokpolitiek van Asscher´s PvdA

Geplaatst op 23 december 2016

Afbeelding

In een paginagroot interview in het Dagblad van het Noorden van 17 december jl. zet de nieuwbakken politiek leider Lodewijk Asscher van de PvdA Geert Wilders weg als de grote zondebok voor de problemen in ons land. Asscher spreekt zichzelf voortdurend tegen. Asscher wil af van het gehakketak, maar tegelijkertijd hakt hij alleen maar in op Geert Wilders. Volgens PvdA’er Lodewijk Asscher valt Geert Wilders de rechtsstaat aan als hij kritiek heeft op gepolitiseerde rechters die hem monddood proberen te maken. En dat terwijl diezelfde rechters partijgenoten van Asscher (Samsom en Spekman) ongemoeid laten, ondanks het feit dat die discriminerende uitlatingen over Marokkanen hebben gedaan (“Marokkanen hebben een etnisch monopolie op overlast” en “Marokkanen moet je vernederen”).

Lodewijk Asscher is hypocriet als hij beweert dat Geert Wilders de pensioengerechtigde leeftijd op 66 heeft gebracht. Wat Asscher er niet bij vertelt, is dat Wilders niet wilde gedogen als de AOW-leeftijd naar 67 jaar ging. Om Wilders tegemoet te komen, werd deze leeftijd daarop naar 66 gebracht. Het uiteindelijke dictaat aan bezuinigingen van VVD en CDA kon Wilders niet gedogen, omdat dit ten koste ging van ons land en de Nederlanders. De PVV wilde daar niet aan meewerken. De PvdA van Asscher heeft de afgelopen kabinetsperiode met steun van VVD, D66, ChristenUnie en GroenLinks de pensioengerechtigde leeftijd daarop verhoogd naar 67 jaar, en erger, de generatie vanaf 1955 mag zelfs nog langer doorwerken tot ver na het 67e levensjaar.

Lodewijk Asscher vindt het onverteerbaar dat Geert Wilders het Marokkanenprobleem benoemt en dat hij de massa-immigratie wil stoppen. Asscher´s PvdA daarentegen wil liefdevol zijn en solidair zijn met mensen uit alle windstreken die het moeilijk hebben. Asscher neemt alle asielzoekers bij de hand, ook al neemt een grote meerderheid van de asielzoekers ons bij de poot. Voor Asscher is en blijft iedereen welkom in ons land en hij laat de koning van Marokko, dictator Erdoğan van Turkije en Afrikaanse regimes bepalen wie er weg moeten uit Nederland.

Als Geert Wilders de Nederlandse werknemers wil beschermen tegen goedkope werknemers uit Oost-Europa, dan wordt hij door de PvdA van Asscher uitgemaakt voor xenofoob (buitenlander-hater). De naïeve Asscher en zijn PvdA denken dat het probleem – buitenlanders die banen inpikken van Nederlanders – kan worden voorkomen als Nederland die buitenlandse werknemers conform Nederlandse cao’s gaat betalen. De stroom buitenlanders op de Nederlandse arbeidsmarkt zal in dat geval alleen maar groter worden.

De PvdA van Asscher vindt zichzelf in tegenstelling tot de PVV van Geert Wilders een fatsoenlijke partij, omdat die partij samen met de SP, GroenLinks en D66 meer massa-immigratie wil, meer geld naar Brussel wil overmaken, nog meer geld voor ontwikkelingshulp uit wil trekken en geld voor onzinnige subsidies wil reserveren. Dat de Nederlandse burger voor deze internationale solidariteit fors zal moeten inleveren en Nederland daardoor nog verder zal verarmen en verpauperen, zegt deze naïeve wereldverbeteraar er helaas niet bij. En over de megasalarissen van zijn sociaaldemocratische vriendjes bij de VARA horen we hem al helemaal niet.

Door: Ton van Kesteren, fractievoorzitter PVV Groningen

https://ejbron.wordpress.com/2016/12/23 ... hers-pvda/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie