Catshuisberaad mislukt, maar nu hebben we FC Kunduz

Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Catshuisberaad mislukt: geen akkoord VVD, CDA en PVV

Bericht door Scarlatti »

Wilders is de schuld van werkelijk alles
Geplaatst door Joost Niemoller op 24 april, 2012 - 11:29

Dat is de unanieme conclusie na de val van het kabinet.

Er kwam vandaag geen programma op de tv langs waarin Wilders niet de schuld van alles kreeg. Wilders werd unaniem een opportunist genoemd, een dictator, een manipulator, een volksmenner, een onbetrouwbare hond, een LPF-er, een spelbreker, een gemarginaliseerde loser, iemand die op het punt stond te vluchten naar de VS waar hij zou gaan cashen. Dit gebeurde even unaniem op basis van geen feiten. Geen feiten over wat er in het Catshuis gebeurde. Geen feiten over wat er in de PVV fractie gebeurde. Geen feiten over wat er in de veronderstelde inner circle rondom Wilders gebeurde. Geen feiten over wat de inhoudelijke overwegingen van Wilders zouden kunnen zijn.

Iedereen die vandaag op de tv verscheen verklaarde zonder enige schroom te weten wat zich afspeelde in het hoofd van Wilders. Of in de PVV. En alle media waren er ook op ingesteld om Wilders als boksbal te laten functioneren. Zelfs de mensen op straat waren uitgezocht op hun kwalificatie 'voorheen PVV, nu helemaal gehad met Geert.'

Het mag een wonder heten als er bij de komende verkiezingen überhaupt nog één persoon gaat stemmen op Wilders. Mocht je de stemming in de media geloven.

Het was de insteek van Schepper & Co, van RTL Boulevard, van RTL Nieuws, van het NOS Journaal, van (jawel) Man Bijt Hond, De Wereld Draait Door, Nieuwsuur en Pauw & Witteman. Geen van die programma's liet de kans liggen om Wilders af te beelden als de grootste schoft die in dit land rondloopt en die er voor verantwoordelijk is dat we met z'n allen aan de rand van de afgrond staan.

Het zou komisch zijn als het niet zo miezerig en vooral zo dommig was.

Het wordt nu duidelijk dat de Nederlandse politici volkomen met elkaar overhoop liggen als het erom gaat te komen tot een beleidsinvulling. De een wil zich persé aan de drie procent houden, de ander persé niet, de een wil meteen verkiezingen, de ander absoluut niet, op dat punt verwijt Jack de Vries van het CDA dat de VVD hen een kunstje flikt, Diederik Samsom hoopt de leider van de PvdA te worden door zo snel mogelijk er verkiezingen doorheen te jassen, Roemer loopt slechts te oefenen op zijn staatsmanuitstraling door heel bedaard heel weinig te zeggen, niemand wil het demissionaire kabinet nog een grammetje ruimte geven om beslissingen te nemen, en als het gaat over kwesties als immigratie, Europa enz enz heeft niemand ook maar enig idee, maar...

Wilders is de schuld van alles!

Deze treurige denkkramp is niet van vandaag of morgen. Bij ieder inhoudelijk gesprek komt gelijk de vraag op tafel: Maar wat vind je dan van Wilders? We zijn massaal door Wilders geobsedeerd en verbloemen daarmee ons eigen onvermogen tot zelfstandig nadenken over de problemen waar we in dit land voor staan.

En het ergste is nog dat dit wordt gebracht met het aplomb van de zich moreel verhevenen. Zie Bolkestein gisteren in Nieuwsuur, zie Van Agt en Rottenberg in DWDD.

De woede bij de VVD valt nog een beetje te begrijpen. Met premier Rutte zat de VVD in een winnende zetel, nu zijn ze veroordeeld tot het leiden van een links kabinet of de oppositie. Ook bij het CDA ligt woede voor de hand. Dit is voor hen wel het meest ongelukkige moment voor verkiezingen. Maar bij links? Omdat de PVV de stekker eruit trok gaan die vermaledijde bezuinigingen niet door. Dat zou ze toch tevreden moeten stellen. Maar nee. Niets is bij links nog steeds zo weerzinwekkend, zo walgelijk, zo moreel abject als Geert Wilders. Ja hoor.

Door daar maar op te blijven stampen en schreeuwen verberg je alleen je eigen falen.

Waarin een klein land klein kan zijn.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/ ... lijk-alles" onclick="window.open(this.href);return false;
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Catshuisberaad mislukt: geen akkoord VVD, CDA en PVV

Bericht door Mahalingam »

Gister avond orakelde Samsom dat hij snelle verkiezingen wilde. Daar waren voor- en tegenargumentes bij maar de voor- wonnen. (zijn 'voor' is: de partij is er klaar voor met mij als leider). Er was een kleine meerderheid in de kamer voor dankzij de PvdA.
Dan komt spindokter Jack van het CDA met 'dat de CDA zich zwaar gepiepelt voelt door de VVD.'
Aangezien niemand iets met de PVV wil doen, wordt het zoals de opinie peilingen uitwijzen, een Paars-breed kabinet. ( Een regenboog-coalitie. Een dubbele troika.)
Dus zal de PvdA met het CDA samen moeten werken.
Vanochtend orakelde Samsom dat de verkiezingen wel wat later kunnen wat hem betreft.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Catshuisberaad mislukt: geen akkoord VVD, CDA en PVV

Bericht door xplosive »

Scarlatti schreef:Kijk, kijk, wie staat er ook op het lijstje? GOLDMAN SACHS, die de minister-president via Bilderberger Victor Halberstadt “adviseert” en met uw spaarpotten en pensioenfondsen aan de slag gaat. Maak uw borst maar nat: ze zijn allang bezig met “dure adviezen te verstrekken” en wel ongevraagd! Het Huis van Oranje B.V. zal gegarandeerd belangen hebben in meerdere van die clubjes valsemunters. Moody’s is een stiekeme oplichtersbende, een dekmantel voor het bankenkartel die de geldpersen bedienen, waar we blijkbaar voor door het stof moeten?

Bizar!
Ze zullen wel met de VVD heulen. Het wordt tijd dat die partij eens flink op z'n sodemieter krijgt.
Laatst gewijzigd door xplosive op di apr 24, 2012 5:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Catshuisberaad mislukt: geen akkoord VVD, CDA en PVV

Bericht door Schepsel »

We zouden Neelie Kroes wel als minister-president kunnen gebruiken. Stuk beter dan wauwelaar Rutte. Daadkracht.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Catshuisberaad mislukt: geen akkoord VVD, CDA en PVV

Bericht door xplosive »

Schepsel schreef:We zouden Neelie Kroes wel als minister-president kunnen gebruiken. Stuk beter dan wauwelaar Rutte. Daadkracht.
Neelie? Mag ik effe overgeven? Misschien beter dan Rutte, maar dat kan ook haast weinig slechter. Maar nog altijd wel met enorm VVD-bord voor d'r kop.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Catshuisberaad mislukt: geen akkoord VVD, CDA en PVV

Bericht door Schepsel »

Nou, die zei: Microsoft, stelletje klootzakken, ophouden met die gein en betaal je boete. Dát hebben we nodig, niet zo'n bende faalhazen en draaikonten. Wilders is echt een teleurstelling gebleken. Of ze een perfecte koers zou varen of niet: Ik denk dat een effectieve aanpak het beste is.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Catshuisberaad mislukt: geen akkoord VVD, CDA en PVV

Bericht door xplosive »

Laten we dan eens kijken naar wat Esther Ouwehand van de Partij voor de Dieren Geert Wilders voorhield, namelijk dat het nu eindelijk eens tijd wordt om kritiek te hebben op de 10-tallen verspilde miljarden die via de EU in de zakken van veehouders verdwijnen. Iets waar noch het CDA, noch de VVD, noch de PVV ook maar één keer naar gekraaid heeft. En Geert Wilders knipperde van die vele miljarden zelfs niet met zijn ogen. Wat een zwakke EU-kritiek van Geert Wilders. Ronduit beschamend.

Laten we daarom het geld halen waar het zit en de veehouderij-subsidie volledig de nek omdraaien. Dàt zet pas zoden aan de dijk en niet dat oeverloze gewauwel. En denk maar niet dat Neelie daar in de EU ooit over begonnen is, want die heeft wat dat betreft ook dikke oogkleppen op.
Laatst gewijzigd door xplosive op di apr 24, 2012 6:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Catshuisberaad mislukt: geen akkoord VVD, CDA en PVV

Bericht door Ariel »

Rutte: 1,5 jaar goed samengewerkt met PVV

De VVD en het CDA hebben anderhalf jaar goede zaken kunnen doen met gedoogpartner PVV. De afloop van die politieke samenwerking is echter ,,zeer betreurenswaardig''.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Catshuisberaad mislukt: geen akkoord VVD, CDA en PVV

Bericht door Ozes »

De propaganda weet weer de snaren te raken van mensen die uit onzekerheid of zwakte verkeerde prioriteiten stellen.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Catshuisberaad mislukt: geen akkoord VVD, CDA en PVV

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:Rutte: 1,5 jaar goed samengewerkt met PVV

De VVD en het CDA hebben anderhalf jaar goede zaken kunnen doen met gedoogpartner PVV. De afloop van die politieke samenwerking is echter ,,zeer betreurenswaardig''.
Een staaltje huichelarij van de bovenste plank van onze Premier. Ik denk nog maar eens terug aan hoe Rutte op walgelijke wijze Geert Wilders schoffeerde in een geniepige poging om op demagogische wijze de PVV zwart te maken door de woorden die een PVV-collega van Geert Wilders aan de Turkse premier wijdde bewust verkeerd uit te leggen. Iets wat Geert Wilders de woorden "doe eens normaal man" deed ontlokken. En die woorden van Geert Wilders aan het adres van "jongentje" Rutte waren meer dan terecht !
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Catshuisberaad mislukt: geen akkoord VVD, CDA en PVV

Bericht door mercator »

Schepsel schreef:We zouden Neelie Kroes wel als minister-president kunnen gebruiken. Stuk beter dan wauwelaar Rutte. Daadkracht.
Neelie Kroes is een vetbetaald en overbodig EU-fossiel tussen de andere EU-fossielen. Mss zegt Dries van Agt je wel iets als minister president?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Catshuisberaad mislukt: geen akkoord VVD, CDA en PVV

Bericht door Mahalingam »

Even wat cijfers om de gedachten te bepalen:
Eurostat deficit data
  • Eurozone 2011 deficit 4.1% of GDP compared with 2010′s 6.2%, public debt 87.1% from 85.3% in 2010
    Ireland’s 2011 deficit 9.4% (expected 10.6%), on target for a 2012 deficit of 8.6% according to FinMin sources
    Greece 2011 budget deficit 9.1%, Spain 8.5%, Portugal 4.2%, Holland 4.7% of GDP
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Catshuisberaad mislukt: geen akkoord VVD, CDA en PVV

Bericht door Pilgrim »

Zojuist kreeg ik de PVV-nieuwbrief via de email binnen. Hier is het verhaal over het mislukte overleg van Geert Wilders zelf.
Voorzitter, het overleg in het Catshuis is mislukt. Ik betreur dat zeer. Maar het is heel simpel: ik kon niet anders.
We hebben de afgelopen dagen flink de zwartepiet gekregen. We zouden geen verantwoordelijkheid durven nemen, we zouden als PVV onbetrouwbaar zijn, we zouden niet in het belang van Nederland hebben gehandeld. Ik wil daar graag hier vandaag op reageren.
Nadat wij als PVV twee jaar geleden getekend hebben voor een ombuigingspakket van 18 mrd, nadat wij ruim anderhalf jaar een trouwe gedoogpartner zijn geweest, nadat wij zeven weken serieus hebben onderhandeld om eruit te komen, getuigt het juist van heel veel moed om uiteindelijk een rechte rug te houden en nee te durven zeggen tegen een pakket dat slecht is voor Nederland. Wij zijn ervan overtuigd dat we Nederland juist redden van een hoop ellende. Het is de overheid en niet de burger, niet Henk en Ingrid, die te veel geld uitgeeft en op wiens uitgaven moet worden bezuinigd.
Een pakket dat vooral de burger pakt met btw-verhogingen, met nullijnen, en een pakket dat nauwelijks snijdt in de overheidsuitgaven is het laatste wat Nederland nodig heeft. En het CPB bewijst ons gelijk: het pakket zou de economische groei remmen, de werkloosheid laten stijgen en de koopkracht en dus ook de particuliere consumptie laten dalen. Allemaal slecht voor Nederland en slecht voor de economie. Door daar als PVV niet in mee te gaan, door niet aan het pluche te plakken, door neen te zeggen op dat moment, tonen we juist moed, tonen we een rechte rug en kiezen we voor wat het beste is voor Nederland.
We konden dus niet anders, de keuze was helder.
Of we kiezen voor Henk en Ingrid – of we kiezen voor Brussel en megabezuinigingen en maken onze economie kapot.
Of we kiezen voor onze eigen ideeën, voor onze eigen toekomst, voor onze eigen democratie – of we kiezen voor de ongekozen eurocraten uit de superstaat de Brussel heet.
Of we geven toe aan Brussel – of wij kiezen voor Nederland.

Voorzitter, Wij hebben vanaf dag 1 gezegd en wij hebben dat gedurende zeven weken herhaald: de 3 procent tekorteis voor 2013 is niet heilig voor de PVV; dat mag wat ons betreft in 2013 ook min 4 procent zijn.
En we hebben ook altijd gezegd: er is geen deal zonder een totaaldeal. Er is pas sprake van een akkoord als er een totaalpakket is dat voor ons acceptabel is. De heren Rutte en Verhagen wisten dat want ik heb ze dat verteld en ze waren het er ook mee eens. Dus het is volstrekte onzin te suggereren dat er overal al overeenstemming over was. Ik heb ook altijd gezegd: de kans dat het lukt is fifty-fifty.
Het is volstrekt legitiem dat wij op het einde van de onderhandelingen het totaal nog een keer wegen. Dat hebben we gedaan en de balans was negatief.
Wij zouden als PVV anders bezuinigen, wij zouden minder bezuinigen. In 2013 een tekort van vier procent, en drie procent is mooi voor 2015. Ook dat heb ik in het Catshuis tegen de heren Rutte en Verhagen gezegd. Dat kan dus geen verrassing zijn.

Voorzitter, het Catshuis-pakket zou een forse verhoging opleveren van de werkloosheid. In 2015 nog eens 90.000 mensen extra bovenop de reeds bijna half miljoen werklozen die we nu al kennen. Oftewel, nog eens bijna honderdduizend mensen zonder uitzicht op werk, buiten het arbeidsproces, thuis.
Ook de koopkracht zou opnieuw een knauw krijgen. Iedereen zou pijn lijden. De burger gaat het in de portemonnee voelen. De gewone hardwerkende burger gaat er dit jaar voor het derde jaar achter elkaar qua koopkracht op achteruit.
Voor de 65-plusser zou het helemaal afzien worden. Henk Senior zou zo’n 500 euro per jaar moeten inleveren. Dat is niet zoveel als je in Wassenaar woont tussen de parelkettinkjes of je resideert in de linkse grachtengordel, maar voor heel veel AOW-ers is 500 euro per jaar heel veel geld ! Maar nogmaals het gaat ons om het totaalpakket en niet alleen om de koopkracht.
De gevolgen van het bezuinigingspakket zouden voor tachtig procent neerkomen bij de burger en niet bij de overheid.

Voorzitter, de Partij voor de Vrijheid wil ook de overheidsfinancieën op orde brengen. Toen wij naar het Catshuis gingen, brachten wij ordners vol met voorstellen mee. We hadden er best uit kunnen komen. Alleen al het elimineren van die bizarre ontwikkelingshulp had het begrotingstekort fors verlaagd. Ook had er natuurlijk gehakt moeten worden in de andere linkse hobby’s: het duurzaamheidsgedreutel, al die gekke windmolens, het geld dat we aan de linkse hobbyclubs geven, de klimaat-paniek, de kunstsubsidies – noem maar op.
Dan zou het mes aan twee kanten snijden: een lager overheidstekort en het linkse subsidie-fontein zou worden drooggelegd. Henk en Ingrid hadden er veel minder van gemerkt. Maar de linkse staatsruiveniers wel. En wij zouden de BTW ook het liefst niet verhogen maar verlagen. Goed voor de economie, goed voor de werkgelegenheid en goed voor de koopkracht.
14 mld in 1 jaar ombuigen maakt meer kapot dan je lief is. Alle economen inclusief het IMF waarschuwen daarvoor. De PVV weigert ook 14 miljard euro te bezuinigen terwijl er miljarden Nederlandse euro’s worden overgemaakt aan Brussel, het vreselijke ESM-fonds en aan zwakke landen als Griekenland.

Voorzitter, die 14 miljard in 1 jaar tijd moet van tafel. 14 miljard ombuigen in 1 jaar is gekkenwerk. Nederland moet weer baas worden in eigen huis. Onze toekomst behoort in onze handen en niet in de handen van de eurofielen. Baas in eigen huis. Baas in eigen land.

Voorzitter, er is dus geen akkoord. Geen steun van de PVV voor het hele pakket, niet voor een verhoging van de AOW-leeftijd vanaf 2015, niet voor 9 euro eigen bijdrage per medicijn, niet voor een btw-verhoging, nergens voor. De regering zal haar steun elders moeten zoeken.

Voorzitter, ik beëindig namens mijn fractie de steun aan dit kabinet met een bloedend hart. Het moet, ik kan niet anders. Mijn loyaliteit ligt op de eerste plaats in Nederland en niet in Brussel.
Ik beeíndig onze steun aan dit kabinet echter niet lichtvaardig. Ik doe dit, ik meen het oprecht, met pijn in het hart. De afgelopen maanden hebben wij keihard gewerkt om deze reis tot een goed einde te brengen. Maar het is anders gelopen dan wij wilden. 18 miljard is al een hoop – 32 miljard was gewoon te veel.
Ik maak ondanks alle boze woorden en zwarte pieten van de gelegenheid gebruik een groet te brengen aan de onderhandelaars van de andere partijen. Wij hebben het samen geprobeerd, maar het is niet gelukt Ik had dit kabinet graag het volbrengen van zijn eerste ambtstermijn gegund. Maar 32 miljard bezuinigen die de burger keihard in de portemonnee raakt, de economische groei vertraagt en de werkloosheid doet oplopen is een brug te ver. Ik neem afscheid van dit kabinet. Het woord is nu aan de kiezer.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Catshuisberaad mislukt: geen akkoord VVD, CDA en PVV

Bericht door Scarlatti »

Nou IK heb dit bericht in een kaart van Jacquie Lawson aan Geert gestuurd!

Geert! Ik ben zooo TROTS op je!

Jij steekt met kop en schouders boven 'hen' uit. Goed gekozen woorden in je speech, perfecte attitude!
Voor mij was het duidelijk!
Als er ook maar ìemand Minister President zou MOETEN, MOGEN en BEHOREN te zijn van ons lànd, dan ben JIJ het wel!

Ik ben ECHT TROTS op je alsof je mijn zoon bent wiens daden en woorden mij vervullen met TROTS!

Lieve groet en ga zo door en ben en blijf alèrt!

Scarlatti
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Catshuisberaad mislukt: geen akkoord VVD, CDA en PVV

Bericht door Ariel »

Dit is werkelijk om te janken. Kom er maar in hoor , en neem opa, opoe, nichten en neven en de rest van je familie mee naar het land van melk en honing.
Het CDA laat zijn eigen gezicht weer zien. Een gedeelte van het CDA heeft de regering willens en wetens laten ploffen en zo kunnen zich weer als goeie farizeeër onze miljarden euro's verschepen naar corrupte leiders in zielige zwarte landen, die dat geld dan weer kunnen over maken naar een bank in Zwitserland. Eind goed al goed.
Gerd Leers laat PVV-eisen voor gezinsmigratie rusten

woensdag 25 april 2012

Demissionair minister Gerd Leers (Immigratie) gaat zich binnen de Europese Unie (EU) niet meer hard maken voor de strengere regels voor gezinsmigratie uit het gedoogakkoord. Hij zal wel blijven hameren op minder misbruik en betere kansen voor immigranten.

Dat heeft Leers woensdag gezegd in de Tweede Kamer. De plannen voor een strenger beleid wat betreft gezinsmigratie waren een belangrijke eis van toenmalig gedoogpartner PVV.

Jong
De Europese agenda loopt door, maar 'mij past bescheidenheid', zegt Leers verwijzend naar de val van het kabinet. Kamerleden vroegen de CDA'er of hij niet opgelucht is dat hij van de PVV af is. Volgens D66-Kamerlid Gerard Schouw ziet Leers er opeens weer zo jong uit.

Ook PvdA-Kamerlid Martijn van Dam denkt dat de minister opgelucht is. 'De minister is nu demissionair, dat moet een bevrijding zijn.' 'Ik ben gewoon teleurgesteld,' zei Leers. 'Er is enorm veel energie ingestoken. En de toon is altijd mijn toon geweest.'

Verdedigen
CDA en PVV vinden dat Leers in Europa kan vasthouden aan de gezette koers. Van VVD-Kamerlid Cora van Nieuwenhuizen hoeft de demissionaire minister niet 'alle details uit het gedoogakkoord' te verdedigen.

Leers heeft zich de afgelopen anderhalf jaar hard gemaakt voor strengere regels voor gezinsmigratie. Nederland kreeg hierin weinig steun van andere lidstaten. Mogelijk zou de Nederlandse regering gaan pleiten voor een uitzonderingspositie.

Door Shari Deira

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Europ ... rusten.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Catshuisberaad mislukt: geen akkoord VVD, CDA en PVV

Bericht door Ariel »

Het financiële gelijk van Wilders
Joost Niemoller op 25 april, 2012


Zelfs de Financial Times geeft Wilders gelijk. En de recente cijfers onderstrepen dat.

Hel en verdoemenis werd er afgeroepen door de commentatoren toen Wilders en Agema aan de achterkant van het Catshuis in de auto stapten. Zo schreef Syb Wynia in Elsevier:

De toch al bestaande onzekerheid wordt nog groter, waardoor het vertrouwen bij consumenten, huizenkopers en ondernemers verder wordt geschaad en de werkloosheid extra zal oplopen. Ziedaar de prijs die de Nederlanders, Henk en Ingrid incluis, betalen voor het mislukken van het Catshuisberaad.

Met angst en beven werd de eerste veiling van staatsleningen tegemoet gezien, die gisteren plaatsvond. Het zou allemaal de schuld van Wilders zijn als de rente nog meer opliep. Hè wat jammer nou. Die veiling viel reuze mee. Er werd 2 miljard opgehaald voor 2,78 % rente. Had Wilders misschien gelijk? Je hoorde er niks meer over. Ook in het Kamerdebat gisteren werd er niet over gesproken. Toch maar even gememoreerd:

Deskundigen noemden de veiling positief. 'Ik ben behoorlijk tevreden', zei marktstrateeg Lyn Graham-Taylor van de Rabobank. 'De rente is wat gestegen, omdat de markt wel vindt dat Nederland een probleem heeft met het oog op de verkiezingen. Maar men vindt de basis van Nederland sterk.' 'Een goed resultaat onder deze omstandigheden', concludeerde een obligatiehandelaar, die anoniem wenste te blijven. Vooral de opbrengst op de lange lening was volgens hem een sterk teken. De obligatieveiling werd internationaal met argusogen bekeken. De uitgifte vormde de eerste test voor Nederland op de financiële markten sinds het mislukte Catshuisoverleg, dat tot omvangrijke bezuinigingen had moeten leiden.

Vandaag blijkt dat de situatie voor Nederland nog verder opklaart qua rente. Het verschil met de Duitse rente, waarover het afgelopen weekeinde zoveel werd geroepen, nam zelfs verder af. Er blijkt letterlijk geen enkele sprake meer te zijn van het gevreesde Wilders-effect:

Het rendement op Nederlandse 10-jaarsobligaties lag woensdag even na 9.00 uur met 2,3 procent 58 basispunten (0,58 procentpunt) hoger dan dat op de veilig geachte Duitse staatsleningen. Dat niveau is vergelijkbaar met dat van donderdag, toen de regerings-en gedoogpartijen nog onderhandelden over de bezuinigingen.

Een meerderheid is er niet in de Kamer voor het eurodictaat van 3 %. Rutte deed het voor alsof er geen ontkomen aan was: Dan kreeg Nederland dus automatisch een zware boete. Maar dat is natuurlijk onzin. Nederland staat niet alleen met dit probleem in Europa. Hoe zal Frankrijk gaan reageren als Nederland een boete krijgt? En wat is de zin van het uitdelen van enorme boetes aan landen als Spanje, Italië en Griekenland die van hun levensdagen die 3% niet gaan halen?

Het is ook niet zo dat de economen het er allemaal over eens zijn dat die 3% dwingend opgelegd moet worden. Notabene de invloedrijke Financial Times gaf Wilders al gelijk in een commentaar, waarbij werd gewezen op de onzinnigheid van een dergelijk strak begrotingsregime voor een verder heus wel betrouwbaar land als Nederland, dat door die dwang in crisistijd alleen maar minder mogelijkheden zal krijgen om zich omhoog te worstelen. Zeker, zegt de FT, voor landen als Griekenland valt er veel te zeggen voor strengere begrotingsregels, maar voor betrouwbare landen als Nederland is het juist volkomen onzinnig:

The Dutch case is a horrific display of Europe’s self-harming. In pressurised states with no fiscal space, deficit cuts are of course imperative, but countries that can should let deficits widen to buoy aggregate demand in the eurozone until the recovery is firm. There is no reason for the Netherlands, whose 65 per cent debt to output ratio puts it among the eurozone’s most solvent, to fear moderate deficits in a recession. But Europe’s policy of austerity for all is dragging one economy after another back into recession – and the effect is not limited to the periphery.

Zo. Dat kunnen Verhagen, Rutte en De Jager in hun zak steken.

Waarbij de Financial Times er ook nog eens op wijst dat politici die zich in deze tijden willen houden aan het door de Duitsers gevraagde extreme bezuinigingscorset, zullen weten dat hun einde nabij is:

The bankruptcy of universal austerity is political as well as economic. The more clearly the eurozone’s favoured policy is failing, the less credible mainstream politicians – still too loyal to Germany’s demand for deficit cuts – will seem to voters. If leaders are seen as oblivious to common sense, they will leave the field open for the likes of Mr Wilders.

Het komt er wat minachtend uit, dat 'the likes of Mr Wilders.' Natuurlijk. Ze hebben daar niks mee, bij dat deftige Financial Times, met die viezige populisten. Maar tegen hun zin in moeten ze toch domweg toegeven dat daar nu het gelijk ligt en niet in Brussel.

Kijk, dat hoor je nu nooit hè, op de Nederlandse tv.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/04/het-financi" onclick="window.open(this.href);return false;ële-gelijk-van-wilders
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Catshuisberaad mislukt: geen akkoord VVD, CDA en PVV

Bericht door Scarlatti »

woensdag 25 april 2012
Leeg lepelen en in het pak naaien, de wandelgangen van de Politiek

De rook is boven het slagveld opgetrokken, het kabinet Rutte moeten ze vanuit de kamer stutten, de puinhopen van het Brussels dictaat liggen op straat, want wie goed het nieuws heeft gevolgd en op heeft gelet, kon het volgende hebben ontdekt, de coupe om de PVV te naaien en bij de burgers te graaien is mislukt.

Het kamerdebat sprak boekdelen, ze waren er zo dichtbij en LET OP, het CDA en de VVD samen met Verhagen en Rutte oreerden dat Geert zo maar 1 miljard speelruimte zou hebben gekregen t.b.v. reparaties aan hun monsterlijke knieval voor de EU dictaten.

Wekenlang werd stukje bij beetje de PVV in een hoek gedrukt, de kers op de taart was het uittreden van de Burgerking Brinkman, waarmee de PVV geen meerderheidskaart meer had en dus moest slikken of stikken en men ging onderhandelen met SGP en CU waardoor GW nog meer concessies zou moeten doen, want tsja men moest wel in de kamer een meerderheid hebben nietwaar en de PVV was tanende en dus rijp om gesloopt te worden.

Verhagen had dit al vaker bij de hand gehad en ook Rutte kende deze truuk, samen hadden ze een mooie strategie bedacht, alles waar de PVV TEGEN was, maar door het convenant van het gedoog akkoord, niet TEGEN mocht stemmen, haalde men bij links weg.

Alle onderdelen van de toezeggingen aan de PVV uit datzelfde akkoord werden getraineerd, of het nu ging om justitie, Zeeuwse polder, politie, vreemdelingenbeleid, keer op keer kreeg de PVV en GW te horen dat of Brussel het verbood, of dat de éérste kamer hun brakkige ingediende voorstellen terzijde schoven.

Hier ging een perfide opzet aan vooraf, na de statenverkiezingen zorgde zowel de VVD als het CDA dat de anti PVV lobby uit hun gelederen oververtegenwoordigd waren in de Eerste Kamer, ondertussen bleven 2 dissidenten van het CDA in de Tweede Kamer prominent hun rol spelen, waardoor ook daar men verzekerd was van tegengas.

Kijk naar de samenstelling van de ministersploeg en staatssecretarissen, de rol van Leers was voor iedereen herkenbaar, niet uitzetten, alles wat de PVV inbracht werd om zeep gebracht, met het adiago dat Brussel en verdragen het nieuwe beleid verbood en als dat nog niet genoeg was, had men in de Eerste Kamer de Waterkering in Stormvloed Hoogte opgeworpen, zodat alle voorstellen en wetten afgeschoten konden worden, naar believen.

Dit voorspel hoorde bij de uiteindelijke beslissing van GW om alsnog UIT de coalitie als gedoger te stappen, maar we zijn er nog niet, voorgaande was slechts het voorspel, het eindspel was te smerig voor woorden, maar laat ik me nader verklaren.

Tijdens de onderhandelingen stapte Geert al een keer op, hij zag de bui al hangen, maar besefte ook dat als men eruit wilde komen er concessies moesten worden gedaan, Rutte en Verhagen beloofden hem dat uiteindelijk ook de PVV baat zou hebben bij het EINDRESULTAAT, dus schoof Geert weer aan en ontvingen de 2 samenzweerders hem als de verloren zoon, met een warme omfloerste toon, speelden zij hun vale klerkenspel.

Van de meet af aan was en is de opzet geweest, de PVV leeg te lepelen, met vage beloften GW in het pak te naaien en te zorgen dat de kiezers zich van Geert zouden afkeren, ondertussen wist GW ook dat men hem wilde piepelen, maar tegelijkertijd dat te vroeg opstappen hem politiek als januskop zou bestempelen.

De onderhandelingen gingen punt voor punt door en per onderdeel zei Geert geen NEE, hij wilde pas tekenen als het TOTALE PAKKET was doorgerekend, wachtende op het moment dat men de vuile kaart zou spelen, die hem een uitweg bood om met opgeheven hoofd de samenzweerders achter te laten.

Het bezoek van de Turkse President bleek ineens een wending op te leveren, opnieuw bleek het CDA een vuil spel te spelen en werd in Limburg PVV fractie leden tegen elkaar uitgespeeld, vervolgens kwam er ook nog eens een motie van wantrouwen en klapte aldaar de coalitie, met als toegift het giftige VVD overstag gaan, om dan maar met het PvdA en CDA een nieuwe coalitie aan te gaan.

Vanuit het Catshuis bleef het akelig stil, men suste, deed ontsteld en zei dat men dat niet had gewild, maar ondertussen stond prominent op alle MSM pagina’s het nieuws en ook de harde woorden van prominente VVD en CDA leden die hun gal spuwden over GW en de PVV.

Geert zag zijn kans schoon, het wisselgeld van 1 miljard reparatie waren de zilverlingen geheel in de traditie van Judas, hij zou slechts marginaal wat op zaken mogen schuiven met aanpassingen, maar het dictaat van de EU staat en de handtekening als gedoger voor het komende jaar, zouden de nekslag voor hem en zijn partij zijn geworden.

Zelfs Frits Wester, die uitstekend ingevoerd is bij het CDA, was overtuigd dat de PVV door de mangel zou worden gehaald en Zaterdag het convenant begroting zou tekenen en ging gezellig op naar een familiedag, oeps dat was goed fout.

Geert en Fleur gingen naar de fractie en in kleine kring realiseerden ze zich dat tekenen het einde van de PVV zou betekenen, alle wensen en eisen waren boterzacht geworden en het miljard zilverlingen was totaal onvoldoende om ook maar iets significant binnen te halen, men reed terug en zei terecht NEE.

De waarheid is nu glashelder, Verhagen en zijn CDA hadden te vroeg de dolk getrokken, Rutte en zijn VVD prominenten hadden te vroeg de PVV dood verklaard, Geert is levendiger dan ooit, kan intern orde op zaken stellen, kan alle voorheen afgedwongen beloften ongedaan maken die hem en zijn kiezers door de strot waren geduwd onder vage toezeggingen.

De dissident Burgerking Brinkman mag nu aantonen waar die andere PVV’rs uit de fractie zijn die hem zouden volgen, Rutte mag nu onder het juk van Diedrik en Pechtold zijn begroting aanpassen, Verhagen en het CDA zijn verworden tot een splinter partij en de PVV met Geert Wilders kunnen hun handwerk weer ter hand nemen, opkomen voor HUN kiezers, zonder concessies aan achterbakse regenten die slechts één doel hadden.

We lepelen de PVV leeg en naaien Geert Wilders in het pak !!

Jammer dames en heren de PVV is verre van dood, u heeft ons als kiezer een uitstekende dienst bewezen, Geert liep niet weg voor verantwoordelijkheid, maar het CDA ontnam hem ministeriële bevoegdheid, hij was niet gewenst in het Regeringsvak, zoals ook de VVD dacht hem te kunnen temmen, door hem te dwingen NIET tegen hen te stemmen, de rekening is opgemaakt en doorgerekend en Geert met zijn PVV doen aan uw spelletje niet meer mee.

One issue partij……….. vergeet het maar, de Islamisering blijft op de agenda staan, evenals de criminaliteit, de onleefbaarheid, maar ook het Brussels dictaat, niet de burger uitkleden maar saneren in de OVERHEIDS uitgaven, opkomen voor Henk en Ingrid zelfs als ze 65 zijn geweest, kijk dat is andere koek dan u in de gewone media leest.

De PVV is ondemocratisch zegt men, nou de democratie van de regenten is enkel gebaseerd op een kleine electorale elite, gewoon een stel particraten die over democratie praten, bij Wilders weten we wat we hebben, hij staat met LIJF EN LEVEN garant voor zijn woord.

Onze stem wordt door hem luid en duidelijk verwoord en ben je het niet met hem eens, dan kun je altijd nog voor wat anders kiezen, maar je krijgt geen surrogaat democratie, je krijgt een mens die keihard verwoord wat anderen verzwijgen, van mij mag Geert nog lang in de politiek blijven en voorkomen dat de PVV volstroomt met politieke baantjesjagers.

En voor ik het vergeet, ook de PVV is feilbaar en Wilders geen heilige, maar beter de PVV dan de Haagse kaasstolp EU vazallen, die alleen voor de bühne hun riedeltje brallen
Geplaatst door Cor Stoker op 13:26

http://corstoker-columns.blogspot.com/2 ... +Stoker%29" onclick="window.open(this.href);return false;
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Catshuisberaad mislukt: geen akkoord VVD, CDA en PVV

Bericht door Ariel »

Inzet verkiezingen: hoe soeverein willen wij zijn?

Vermakelijk. Terwijl landen als Griekenland ongeveer alle wetten hebben overtreden als het gaat om verantwoord financieel beleid en daarvoor zijn beloond met mega-steunoperaties, spreekt Brussel stoere taal over de 3 procentjes begrotingstekort die Nederland mogelijk zou overschrijden.

Vanuit hetzelfde Brussel was het angstvallig stil toen in het verleden Frankrijk en Duitsland hun begrotingsbroekje te buiten gingen.

Troon
Ook vermakelijk: Neelie Kroes weet vanaf haar troon weer te vertellen dat Geert Wilders zich niet aan z’n beloftes houdt.

Ik denk dat ze het wat dichter bij huis moet zoeken. In de verkiezingscampagne opereerde haar VVD met de harde slogans: ‘Minder Europa’ en ‘De vervuiler betaalt'.

Inmiddels is dezelfde VVD medeverantwoordelijk voor de vele miljarden euro's aan steun en garanties om grote vervuiler Griekenland binnenboord te houden. Maar ja, Neelie’s boterham wordt in het weinig democratische Brussel gesmeerd, dus over die merkwaardige vertaling van verkiezingsbeloftes zul je haar niet horen.

Soevereiniteit
Over democratie en verkiezingen gesproken, de inzet van de komende verkiezingen zal zijn: in hoeverre willen wij soevereiniteit (en geld) overdragen aan Europa?

Premier Mark Rutte (VVD) spreekt hierover met twee monden en komt er voorlopig nog mee weg ook: in Brussel zingt hij alle Europese deuntjes vrolijk mee en terug op het Binnenhof doet hij net alsof wij aan alle touwtjes blijven trekken.

Welnu, het is van tweeën een, Mark. En als wij toch nog aan de touwtjes mochten trekken, dan betalen we toch een jaartje de EU-bijdrage van een paar miljard eens niet? Komen we ook niet boven die 3 procent uit. Wat zullen de technocraten in Brussel dan begripvol en tevreden zijn…

Weggepoetst
Nu hebben Nederlanders in een snel weggepoetst referendum al eerder duidelijk te kennen gegeven weinig te zien in een Europese heilstaat.

Terecht. Het kleine en weinig assertieve Nederland zal weinig in te brengen hebben in een Europese superstaat, zoals die zich nu volop ontwikkelt. We lopen continu achter de feiten aan.

Laatst ook weer: we hebben al enige jaren last van het Schengen-verdrag en worden wat moe van de ongebreidelde intocht van MOE-landers.

Goed idee
Maar minister Gerd Leers (CDA, Immigratie) roept pas dat het een goed idee is om het Schengen-verdrag tijdelijk op te kunnen schorten als eerst Duitsland en Frankrijk dat hebben gedaan. Regeren is bij deze politieke held niet vooruitzien, maar ergens achteraan lopen.

Daarom doen de PVV en de SP er goed aan om het hele bestel eens goed op scherp te zetten. Deze principiële discussie moet dé inzet worden van de verkiezingsstrijd: hoe soeverein willen wij zijn?

Paul Lieben

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Oh-oh ... j-zijn.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Het gaat niet om de knikkers, maar om het smerige politieke

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
Wilders: "Het is de overheid en niet de burger, niet Henk en Ingrid, die te veel geld uitgeeft en op wiens uitgaven moet worden bezuinigd."
Hoe vaak heb ik al niet gezegd op FFI en tegen mensen 'in de wandelgangen' dat ik Wilders nog nooit op een leugen heb betrapt?

De overheid faalt. Niet de cheeseburger
Geert heeft gelijk, het is de overheid en niet de Hollandse cheeseburger die de kluit belazert zoals altijd. En dan denk ik vooral aan dat stuk onbenul Balkenende die tezamen met dat intellectuele financiële gluipertje Wouter Bos er een puinhoop van heeft gemaakt. Ga maar na. In die dagen was het een en al feest. De subsidiekraan kon het nauwelijks bijbenen. Het ene schandaal na het andere vulde de kranten. Het enige waarmee dat stuk onbenul en bewonderaar van de despotische agressieve christen Calvijn zich mee bezig hield was slap lullen. Normen en waarden daar moesten we vooral mee bezig zijn volgens Balkenende.

Balkenende, eerbiedwaardige kontlikker van Bush
En wat deed dat misselijk griezelige enge mannetje zelf? Hij zakte op zijn knieën om de kont van Bush te kussen – nee – om te likken, want daar was hij niet vies van. Daar lustte hij wel pap van. Als hij Bush maar een plezier kon doen. Want waar Bush normaal wc-papier gebruikte om zijn gat af te vegen, was er de Nederlandse slijmbal en kontlikker Balkende die opsprong en Bush maar o zo graag van dienst wilde zijn. En dan heb ik het over Irak met de verborgen door de VN verboden opgeslagen massa vernietigingswapens die nooit gevonden zijn. In plaats van pas op de plaats te maken en zijn beurt af te wachten moest dat stuk onbenul Balkenende zich als haantje de voorste presenteren om Bush en zijn onbegrijpelijke onlogische weerzinwekkende plannen te steunen die vele, vele mensenlevens en verdriet heeft gekost. Een verstandig mens schaart zich in de achterhoede, net zoals Lubbers destijds. Die was pas een gladjanus en slimme jongen als minister-president van Nederland toen Irak Koeweit binnenviel. Koeweit had de steun van Nederland nodig in de VN. Maar Nederland had nog niks toegezegd. Nu ging het hier om een zakelijke privé kwestie van de gebroeders Lubbers, maar toch . . .

Het ware geloof van Arabieren
De broer van Lubbers was jarenlang bezig geweest om een vordering op Koeweit geïnd te krijgen, maar zonder succes. De betrouwbare reputatie van Arabische woestijn boeren is genoegzaam bekend. Daar kon Ruud Lubbers zich als minister president natuurlijk niet over beklagen. Dat hij het bloed van die weerzinwekkende achterlijke islamitische woestijn mislukkingen wel kon drinken is een ander verhaal. Maar omdat de grote brutale arrogante bek van Koeweit nu plotseling gereduceerd was tot een verlegen pruillipje, besloot Lubbers het ijzer te smeden omdat het heet genoeg was. Angstzweet uitstaande en het smekende hulpgeroep van de in de islamitische psychopaat Mohammed gelovige Koeweiti om de steun van de christelijke en atheïstische krachtpatsers stond ver verheven boven de heidense onnozele zwak begaafde waardigheid van het woestijn gedrocht Allah. Lubbers, hup in het vliegtuig en er naar toe om de zaak van Koeweit en de steun aan de VN-missie om Koeweit uit de brand te helpen, te bespreken. Later stond Koeweit letterlijk in lichterlaaie. Net goed, islamitische klootzakken! Het was het inferno van Allah. Met dank aan Allah! Hahah!

Christelijke normen en waarden
Natuurlijk wilde Nederland de VN resolutie als vanzelfsprekend ondersteunen. De rooms-katholieke bij de criminele orde van Jezuïten gevormde bandiet en minister-president Lubbers (ook Stalin en Hirsch Ballin werden gevormd door de Jezuïeten) stond immers aan het roer van dezelfde normen en waarden beschaving, zoals de later door Calvijn-dwaas Balkenende uitgedragen promotie hiervoor. Op deze normen en waarden filosofie van de door onze christenheid opgevoede beschaving kon die Koeweitse islamitische klootzak dus in de naam van Allah blindelings rekenen.

De 'jood' Lubbers
Lubbers: “En nu ik hier toch ben hoogheid . . . ik heb vernomen dat er nog altijd een vervelende kwestie met een Nederlandse onderneming loopt, genaamd Hollandia Kloos, over een nog steeds niet betaalde rekening door de Koeweitse overheid. Kunt u daar iets meer over vertellen, hoogheid? Want de betalingstermijn is inmiddels al met zo'n goede drie jaar verstreken.”

De wil van onderkruipsel Allah
Zijne hoogheid wilde daar niks over kwijt. Want? Het openstaande bedrag zou direct overgemaakt worden. Toen Hollandia Kloos (eigenaren: de gebroeders Lubbers) het geld hadden ontvangen, gaf Nederland zijn fiat aan de VN resolutie om Irak uit Koeweit weg te jagen.

Nederland als de maagd Maria van de Europese solvabiliteit
En hoe was het nu met dat paarse gedoe van Balkenende en Bos? Nederland stond hoog genoteerd op de ladder van landen die hun financiële zaakjes al heel lang goed op orde hadden. Sterker nog, Nederland was de kers in de pudding van de financiële beschaving.

De Europese geld weg tornado
Van de ene op de andere dag ging er iets zeer onwaarschijnlijk verschrikkelijk mis. Met de banken! Met al het geld. Waar was al het geld gebleven? Wat was er aan de hand? Het geld was er niet meer bij de banken. Zij konden plotseling als donderslag bij heldere hemel niet meer aan hun financiële verplichtingen voldoen. Geen nood. We hadden immers Balkenende en zijn eersteklas top deskundige financiële linkse allesweter en trouble shooter Woutertje Bos voor moeilijke uit de hand gelopen financiële zaken als gevolg van corruptie, malversaties en diefstal op grote schaal door de banken.

De ongecontroleerde greep in de schatkist
Met ons duur verdiende en altijd trouw afgedragen en bij de overheid opgepotte belastinggeld, deed Woutertje Bos een onmiddellijke greep in die rijk gevulde kas der Nederlanden, en deelde miljarden uit aan de banken. Zodat zij dus weer geld konden uitlenen aan? Want rijkelijk met geld manipuleren, daar waren bijna alle bonus banken al lange tijd met gulle hand heer en meester in.

Waar is ons geld gebleven?
Maar plotseling, van de ene op de andere dag, was er geen geld meer. Tsja . . . dat vele in overvloedige voorraad aanwezige geld, was waarschijnlijk aan al die bonussen en ondoorzichtige levensgevaarlijke onverantwoordelijke speculaties met waarde papieren opgegaan. Maar niet getreurd, ons geld werd snel – zonder overleg met ons – verbeurd verklaard en OPNIEUW aan de banken uitgeleend. Natuurlijk betalen de banken daar rente voor. En wie draait daar voor op? GODVERDOMME DAT ZIJN WIJ ALLEMAAL! Maar alleen de armlastige onder ons hebben daar last van. En die vuile vieze smerige, zich socialisten noemende kapitalistische zeuren, lachen zich rot tegenover het volk. Kok, Bos Cohen en al die zich in weelde badende klootzakken van het kankerfonds dat PvdA heet, zouden stante pede tegen de muur gezet moeten worden. Niet voor een politieke geile foto, maar om terecht gesteld te worden met een kogel in het voorhoofd.

Dat is pas de ware gerechtigheid die het volk van acceptaties en geduldbetrachters in de eerlijke oprechtheid van de top huichelaars beoefende intellectuele klootzakken toekomt.

Klootzak. Huichelaar. Dus PvdA of CDA. Maar nooit PVV
En waar is die klootzak Wouter Bos gebleven? O ja, die kreeg heimwee naar zijn INTIEME huwelijksleven. Als ik wel ben geïnformeerd heeft dat stiekeme PvdA gedrocht nu een hoge functie bij Shell. Of is het ING? Of is het welke grootschalige kapitalistische onderneming dan ook? Intellectuele PvdA-ers behoren tot het grof vuil van de meest huichelachtige ploerten van onze normen en waarden beschaving. Maar misschien heb ik het mis en zijn zij slechts geestelijk zwak beschaafd wat hun morele inzichten betreft. Hersenwetenschappers hebben daar een goede verklaring voor. Ik houd het maar op het begrip WALGELIJKE KLOOTZAKKEN ZONDER VRIJE WIL! En o ja, nog wat. Dat enge super huichelachtige PvdA mannetje en ex-minister president Kok mag zich met recht tot de meest walgelijke PvdA-prominenten ooit noemen. Hij zit in de Raad van Bestuur van ING. Of is het Shell? Wat is er toch mis met al die PvdA-minderwaardigen?

De veel te dure koop van ABN AMRO bank
Wat er na de gulle hand van linkse kapitalist georiënteerde Woutertje Bos gebeurde tart elke geloofwaardigheid van de 'eerlijke' politiek. Om een of andere voor mij nog niet begrijpende reden moest ABN AMRO Bank voor Nederland gered worden uit de klauwen van de Belgische Generale Bank. Maar er was toch dezelfde treurnis in Europa voor alle banken, een financiële crisis? Dus OOK bij de Generale Bank! Die bank was maar wat gelukkig dat het financiële wonder uit Nederland Bos, ABN AMRO wilde terug kopen. Want in zo'n crisistijd raak je natuurlijk zo'n financiële molensteen om je nek aan de straatstenen niet kwijt. Maar misschien lukte het de Belgen wel die zogenaamde slimme Nederlanders het bos in te sturen.

Het fenomeen kermis optreden van PvdA-er W. Bos
Belgen zijn doorgaans doorgewinterde en geslepen lieden die niet voor een gat zijn te vangen. Maar dat gat was zo bedreigend levensgroot geworden dat de Generale Bank zelf in zijn eigen gat dreigde te vallen. Dus wat zou Hans van de Mortel in zo'n geval gedaan hebben als financiële baas en waakhond voor het geld van anderen? Lekker gezellig dineren en drinken en lol maken. En uiteindelijk het onderste uit de kan halen door een afgeknepen prijs in de wacht te slepen. Niet zo moeilijk toch? Als ik in geldnood zit ben ik dolblij dat ik mijn verplichtingen kan nakomen door mij liquide middelen te verschaffen met het verkopen van mijn bezittingen. Heb ik geld zat en heeft iemand interesse in mijn spullen, tsja . . . dan zal hij flink in de buidel moeten tasten om mij te kunnen verleiden afstand te doen van mijn gekoesterde bezit.

Kortom, het was eerder al op de TV en het stond in alle kranten, Bos heeft veel te veel betaald voor ABN AMRO. Al die huichelaars en smeerlappen die met hem in het complot zaten hebben hem geroemd om zijn voortreffelijke wijze van handelen.

Ben ik ff blij dat ik niet in dat complot zat.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Catshuisberaad mislukt: geen akkoord VVD, CDA en PVV

Bericht door Scarlatti »

en ik kreeg net deze link toegestuurd wat denken jullie daarvan?


DE STAATSGREEP VAN APRIL 2012

Een stille staatsgreep, waar wij maar eens even wat geluid aan toe zullen voegen.

Als we de berichtgeving van het onderuit halen van het eerste nood-kabinetje Rutte onder de loep nemen, dan zitten wij met de publicaties hieromtrent vanaf zaterdagmorgen er waarschijnlijk niet erg ver naast.

De druppel die de emmer nu echter doet overlopen is de apathische houding van parlement en bevolking over het feit dat een ongekozen erfelijk regeringshoofd aan haar stafmedewerker Rutte opdracht geeft het parlement te ontbinden.

HET PARLEMENT ONTBINDEN???
Hoe krijgt dit ongekozen mens het in haar botte knars om min of meer gekozen parlementariërs op non-actief te zetten? Het zal wel ergens in een wetje staan, maar die zijn per definitie ongeldig, als de handetekening die er onder staat illegaal is. Zonder tegenbericht gaan we ervan uit, dat alle wetten in dit land illegaal zijn opgelegd aan de bevolking. Het lijkt er op dat iedereen in Den Haag, inclusief het ongekozen staatshoofd doende is over eigen schaduwen te springen, maar wát een puinhoop zullen ze achterlaten bij hun verscheiden!

Waarom moet een parlement worden ontbonden, is het wellicht omdat er een “zakenkabinetje” onder leiding van een Goldman Sachs kloon moet aantreden? Het slopen van de spaarpotten en pensioenfondsen moet je overlaten aan professionele oplichters en dat hebben die lieden afdoende aangetoond. Door ons te laten terroriseren vanuit de Brusselse ambtenarij, moet het er op lijken dat het niet anders kan, dan dat er “deskundigen” met ons land aan de slag gaan. Defensie is volledig uitgekleed en onder bevel van buitenlandse machten gesteld, Goudvoorraden zijn spoorloos verdwenen en multinationals hebben honderden miljarden aan belastinggeld niet afgedragen.

Wil de bevolking dit wel? Is ons iets gevraagd? Wordt er een referendum uitgeschreven? Niets van dat alles, de rijksambtenaren kijken wel uit. De slechte ervaringen van het enige referendum dat hier is geweest heeft een gigantisch bestuurlijk trauma veroorzaakt!

De trukendoos is volledig open gezet. We staan er bij en kijken er naar en maken ons zorgen over het feit dat de “verkiezingen” samen vallen met een voetbaltoernooi? Als dit zo doorgaat hebben de Nederlanders alle gevolgen aan zichzelf te wijten.

Het scenario:

Zeven weken tijdrekken door drie kleuters in een Catshuis was de aanloop naar deze machtsgreep;
Na die zeven weken kreeg Wilders consigne de boel te laten ploffen en werd hem een carriere als auteur en spreken in de VS in het vooruitzicht gesteld;
Indien Wilders niet volgens opdracht werkt, verliest zijn beveiliging hem even uit het oog;
De gechanteerde Drs. Rutte laat zich de wet voorschrijven door een ongekozen personage in een paleis en biedt zijn ontslag aan, wat wordt geweigerd;
Allerlei ongekozen ambtelijke adviseurs krijgen opdracht om samen met een “majesteit” een scenario te bedenken om het parlement uit te schakelen en een zakenkabinet onder leiding van een ongekozen chef;
De “harde” bezuinigingsmaatregelen kunnen vervolgens buitenparlementair tot wet worden verheven;
De resterende soevereiniteit wordt volledig overgedragen aan Brussel, zodat na een half jaar ons land rechtstreeks vanuit de EU-bureaucratie wordt aangestuurd;
Tenslotte worden de zaken dusdanig onschendbaar geregeld voor het staatshoofd, dat zij met een gerust hart het stokje kan overdoen aan de Overbodige Steunprinz en pampa-eega.
Deze krachttoer wordt mede uitgehaald om de troonswisseling geruisloos uit te voeren, waarbij het nieuwe staatshoofd in die situatie geen schade meer kan aanrichten aan de Brusselse Bilderberg agenda, aan het Oranje vermogen en aan het gechanteerde en dus volledig gecorrumpeerde bestuursapparaat onder controle van een maffiose ongekozen bende. Als het niet wil vlotten worden er andere machtsmiddelen uit de kast getrokken, waar de honden geen brood van lusten, zoals aanslagen, noodtoestanden en geprovoceerde rellen en plunderingen volgens het Britse scenario. Maar die kans is klein gezien de dociele houding van onze landgenoten. Gaat het onze tijd wel duren….?

Vervolgens worden de “verkiezingen” georganiseerd, maar die doen er zoals gewoonlijk verder niet meer toe. Als er niemand naar de stembus gaat, hebben we de poppen pas goed aan het dansen en kan de hele santekraam overnieuw, maar dan met de Overbodige in de hoek waar de klappen vallen. men is op dat nieveau als de dood voor bewegingen die de verkiezingen saboteren, die de EU uit willen en die de Euro in willen ruilen. Voor een opstandige massa behoeft men nog steeds niet te vrezen. massa’s komen alleen maar in beweging als het voedsel onbetaalbaar wordt en in het ergste geval niet meer te krijgen is. Zover is het nog niet. Brood en spelen hebben nog steeds een nuttige functie, dat blijkt iedere dag weer.

Wij concluderen aldus, dat deze staatsgreep op twee manieren kan worden geïnterpreteerd:

Het is de ultime poging van het “koningshuis” en omringende lakeienbende om de kroon veilig te stellen, met als enige oogmerk het handhaven van macht en kapitaal;
Het is een ondergrondse macht die via de op sterven na dood zijnde “majesteit” met haar monarchistische kliek, het landsbestuur over aan het nemen is onder de dekmantel van de Europese Unie. Na het uitschakelen van prinz Friso en Mäbeltje konden de trossen echt los!
U mag het zeggen.

NB: Doe uzelf een plezier en verspreid dit bericht zoveel als u kunt.

Dit is de link: http://herstelderepubliek.wordpress.com ... pril-2012/" onclick="window.open(this.href);return false;

Of deze: http://wp.me/pPzcg-2ZE" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier is het artikel al geplaatst: http://www.nujij.nl/algemeen/de-staatsg ... z1snJdDVe4" onclick="window.open(this.href);return false;
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Catshuisberaad mislukt: geen akkoord VVD, CDA en PVV

Bericht door Ariel »

Dit is volgens mij een vreselijk onzin verhaal.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Catshuisberaad mislukt: geen akkoord VVD, CDA en PVV

Bericht door Ozes »

Net als het mossad-verhaal een tijd terug :laugh1:
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Catshuisberaad mislukt: geen akkoord VVD, CDA en PVV

Bericht door Scarlatti »

tsja... het kàn....laten we hopen dat jullie gelijk hebben maar als ik bijv nu de rat verhagen zie praten en dan dat gelàch net bij dat gruwelijke duo... een echte januskop... maar goed... mossad verhaal of niet... we kunnen het beter weten en het onderzoeken... vergeet niet dat dit ook juist een slimme methode kan zijn om het als een lachwekkend 007 verhaal te brengen... Er gebeuren toch veel dingen hoor die mij vragen doet stellen...
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Catshuisberaad mislukt: geen akkoord VVD, CDA en PVV

Bericht door Ozes »

Met dit soort dingen vind ik altijd, als het al waar is, is het te complex, en te veel zaken die verzonnen kunnen zijn om er een zinnig verhaal van te maken. We kunnen beter snappen wat links/rechts echt doet, zonder daar bilderberg en allerlei zaken bij te halen.Op dat gebied valt nog evenveel te leren, bv hoe ons onderwijssysteem word aangepast en wat de consequenties daarvan zijn op het beredeneringsvermogen van jonge studenten.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Catshuisberaad mislukt: geen akkoord VVD, CDA en PVV

Bericht door Ariel »

whistling: Ach ja......
'De PVV is zo onvoorspelbaar'

CDA'er Bleker wist als interim-partijvoorzitter vanaf het begin welk risico ze namen met het kabinet-Rutte.

Echt verrast was hij niet, zegt de staatssecretaris van landbouw, economische zaken en innovatie, toen PVV-leider Geert Wilders zaterdagmiddag de samenwerking beëindigde. "Ik heb altijd het gevoel gehad dat de onderhandelingen nog op het laatste moment konden knappen."

Hij zegt dit uit ervaring, want Henk Bleker (58) was ook als interim-partijvoorzitter van het CDA nauw betrokken bij de totstandkoming van het kabinet-Rutte/Verhagen. "Ik zat een keer bij 'De Wereld Draait Door' toen we er bijna uit waren met de formatie. De presentator vroeg me hoe het ervoor stond. Ik zei dat het 50 procent kans had om te slagen, 50 procent kans om te mislukken. Daar was geen woord aan gelogen. De PVV is zo onvoorspelbaar."

Over zijn precieze woorden denkt Henk Bleker dit keer lang na. Hij wil eigenlijk nog zo min mogelijk over de PVV praten. "Het lijkt of de PVV vooral let op het imago-effect van maatregelen. Een klein onderdeel kan daardoor voor hen plots cruciaal zijn." Diepe zucht, en dan: "Het is voor mij een gesloten boek. Ik leg het ergens in een hoekje, ik laat het daar liggen, er komt stof op, en het stof blijft erop."

Heeft Bleker dan spijt dat hij ooit deze samenwerkingsconstructie is aangegaan? "Andere mogelijkheden waren niet geslaagd. Het CDA stond toen voor een enorm dilemma. Met de verkiezingsuitslag in handen was regeren voor ons allesbehalve vanzelfsprekend. Dit in tegenstelling tot zo ongeveer alle verkiezingsuitslagen ervoor. Maar we hielden de deur niet bij voorbaat dicht, dat zou niet bij ons passen."

"Regeren met de PVV was geen serieuze optie voor ons. Pas toen de informateur, Ruud Lubbers, met de opdracht kwam om naar een samenwerking met VVD en PVV te kijken, kwam het in beeld. Mijn taak was het om de leden met elkaar in gesprek te laten gaan."

Een bijeenkomst in Limburg staat hem nog het meest bij, vertelt Bleker. "Een man van rond de 60 jaar, geboren in Turkije, vertelde dat toen hij naar Nederland kwam om te werken, hij al snel naar de stembus mocht en aan een collega vroeg waarop hij moest stemmen. CDA, klonk het antwoord, 'want die staan voor het geloof, dus ook voor jouw geloof'. En die man zei: 'Daar twijfel ik nu aan.' Dat maakte enorm veel indruk op mij."

Bleker was tevreden, zeer tevreden over de uitkomst van de formatie. "Lees het eerste hoofdstuk van het regeerakkoord er maar op na. Dat gaat over vrijheid en verantwoordelijkheid. Over gelijkwaardigheid van alle mensen waarbij afkomst of geloof niet bepalend is. Een ijzersterke tekst. En de bewindspersonen die het uitvoeren, zoals Gerd Leers en Ivo Opstelten, zijn in- en infatsoenlijke mensen."

Bleker vertelt dat hij als kersverse (interim)partijvoorzitter veel contact had met toenmalig VVD-partijvoorzitter en nu minister Ivo Opstelten. "Op mijn eerste werkdag belde hij me al. We belden vervolgens om de twee dagen. Daaruit blijkt dat er bereidheid was vanuit de VVD om ondanks het verlies van het CDA goed met het CDA om te gaan."

De toenmalige PvdA-voorzitter Lilianne Ploumen daarentegen sprak Bleker nooit, vertelt hij nu. "Pas toen we al ver waren met de onderhandelingen met VVD en PVV, belde ze me en zei: 'Als je denkt dat de PvdA niet met het CDA wil, dat is niet zo.' 'Nou,' zei ik, 'dat denk ik ook helemaal niet, maar ik schaak niet tegelijk op twee borden.'"

"Dat was het enige contact dat er van de PvdA-voorzitter richting CDA-voorzitter is geweest. Ook andersom ja, maar ik was nieuw. Er was geen enkele toenadering in die periode. Ik heb nooit begrepen hoe het kan dat er in Den Haag een soort traditie is tussen de PvdA en het CDA waarin de verhoudingen niet optimaal zijn, maar het is wel zo. Dat openbaart zich voor mij in zo'n soort telefoontje. Een heel kort gesprek."

Maar de samenwerking met de PVV is ook niet ideaal gebleken. "Het bewijs is wel geleverd dat het vermogen om verantwoordelijkheid te dragen onder echt moeilijke omstandigheden bij de PVV heel erg op de proef is gesteld. Het nemen van bestuurlijke verantwoordelijkheid was blijkbaar een brug te ver voor hen."

"Ik wil er verder geen energie en tijd meer aan besteden. Het gaat mij nu nog maar om één ding; het CDA. Dat is nu het belangrijkste. Ik kijk daarbij op dezelfde manier naar de CDA'ers die voor de samenwerking waren als naar diegenen die tegen de samenwerking waren. We moeten de toekomst van het CDA niet laten vertroebelen door de geschiedenis met de PVV."

Een beetje boos wordt Bleker van de geluiden die nu her en der klinken om alle CDA'ers die betrokken zijn geweest bij de samenwerking met de PVV in de toekomst geen grote rol meer te geven in de partij. "Laat die mensen de 21 CDA-Kamerleden beoordelen op hun handel-wijze. We zeggen toch ook niet dat die 62 procent van de leden die voor deze constructie stemde nu tweederangsleden zijn?"

http://www.trouw.nl/tr/nl/10630/Kabinet ... baar.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie