'Tofik Dibi, Jolanda Sap en GroenLinks

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

'Tofik Dibi, Jolanda Sap en GroenLinks

Bericht door Ariel »

Breaking news......Gelazer in de Groen Links tent. Dibi wil de stekker uit Jolanda Sap trekken. Dit kan wel eens het einde van Dibi's carriere zijn.
'Tofik Dibi wil lijsttrekker van GroenLinks worden'

maandag 7 mei 2012

Kamerlid Tofik Dibi wil de strijd aangaan met GroenLinks-leider Jolande Sap. Dibi stelt zich kandidaat voor het lijsttrekkerschap.

Dat meldt PowNews op basis van bronnen binnen de partij.

Tot zondag konden kandidaten zich aanmelden voor het partijleiderschap. Verschillende leden hebben dat gedaan, bevestigt partijvoorzitter Heleen Weening tegenover PowNews. Ze bevestigt de aanmelding van Dibi niet.

Omstreden
Fractieleider Jolande Sap leek na het sluiten van het Kunduz-akkoord op koers te zijn om partijleider te blijven, maar zij is in de partij niet onomstreden.

Het instemmen met de politiemissie in Afghanistan ligt gevoelig en Sap ging ook klungelig om met de affaire rond Kamerlid Mariko Peters. In de laatste peiling van Maurice de Hond staat de partij op acht zetels, twee minder dan GroenLinks nu in de Kamer heeft.

De 32-jarige Dibi zit sinds 2006 in de Kamer. Hij speelde zich in de kijker door onder meer campagne te voeren voor illegale kinderen als Mauro Manuel. Hij is fractiesecretaris.

Door Marlou Visser

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... worden.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Tofik Dibi wil lijsttrekker van GroenLinks worden'

Bericht door Ariel »

Oeps!!!!! :shock: Het blijkt dat nog meer Groen Linksers de stekker uit Jolanda willen trekken. Behoort daar misschien ook Mariko Peters bij die graag in appeltjesgroene weiden ligt te rollebollen?
'Meerdere kandidaten lijsttrekkerschap GL'

maandag 7 mei 2012

DEN HAAG (ANP) - Jolande Sap krijgt waarschijnlijk concurrentie als kandidate voor het lijsttrekkerschap van GroenLinks. De voorzitter van de partij, Heleen Weening, zei maandagavond voor de camera van PowNews dat er 'meerdere kandidaten' zijn.

http://www.elsevier.nl/web/Artikel/3380 ... hap-GL.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: 'Tofik Dibi wil lijsttrekker van GroenLinks worden'

Bericht door xplosive »

Moslims willen overal waar ze maar kunnen de macht grijpen. Nebahat Albayrak probeerde dat bij de PvdA en nu Tofik Dibi weer bij GroenLinks. Verrassend is het dus niet dat Tofik Dibi Jolande Sap van de troon wil stoten. Gelukkig hebben ze dictator Nurten Albayrak al uit het COA geflikkerd. Wie volgt? Laten ze al die moslims maar uit de overheid en de politiek weren, net zoals dat Paul Rosenmuller destijds Mohammed Rabbae ( je weet wel die idioot die zichzelf in het proces tegen Geert Wilders volslagen belachelijk maakte) volkomen terecht uit de Tweede Kamer fractie van GroenLinks getrapt heeft, vanwege zijn typisch islamitisch-sadistische voorkeur voor mensenrechtenschendingen. Je kunt je afvragen hoe GroenLinks ooit zo'n idioot in hun fractie heeft kunnen accepteren.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Tofik Dibi wil lijsttrekker van GroenLinks worden'

Bericht door Ariel »

We moeten nog even geduld hebben. Wie het in de strijd om het lijsttrekkerschap van GroenLinks opneemt tegen huidig partijleider Jolande Sap wordt op 31 mei duidelijk.
Dan heeft een commissie gesprekken gevoerd met de kandidaten en hen getoetst aan het gewenste profiel voor de lijsttrekker.
Binnen GroenLinks geldt de afspraak dat mensen hun kandidatuur voor de verkiezingslijst niet bekendmaken zolang de sollicitatieprocedure nog loopt. Dit is om iedereen gelijke kansen te bieden.

Berichten dat in ieder geval huidig Tweede Kamerlid Tofik Dibi Sap wil uitdagen, worden om die reden dan ook nog niet bevestigd. Dibi zelf verwijst eveneens naar de latere bekendmaking van kandidaten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: 'Tofik Dibi wil lijsttrekker van GroenLinks worden'

Bericht door mercator »

Kunnen ze Meester Enait -de Man die Niet Wil Opstaan-niet bij acclamatie lijsttrekker maken? Dat zou wel passend zijn voor een groene partij.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Tofik Dibi wil lijsttrekker van GroenLinks worden'

Bericht door Ariel »

mercator schreef:Kunnen ze Meester Enait -de Man die Niet Wil Opstaan-niet bij acclamatie lijsttrekker maken? Dat zou wel passend zijn voor een groene partij.
Dibi heeft ook niet de capaciteiten om een partij te leiden. Het mannetje heeft ook nog eens een superhoog irritatie gehalte, en zijn ogen staan verkeerd.
Afbeelding .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Tofik Dibi wil lijsttrekker van GroenLinks worden'

Bericht door Ariel »

Schrik om 'couppoging' Dibi

DEN HAAG - Er is vanuit zijn eigen partij GroenLinks met verbazing gereageerd op de kandidaatstelling voor het partijleiderschap van Tofik Dibi.

In de Kamerfractie is de verbazing extra groot, omdat de vermeende tegenkandidaat voor Jolande Sap een directe collega is.

„Niemand heeft Tofik nog gesproken”, stamelde het verbaasde Kamerlid Braakhuis gisteren. „Maar het is in principe goed als er een of twee tegenkandidaten zijn, want het congres wil wel wat te kiezen hebben.”

Partijprominent Kathalijne Buitenweg, die ook meeschrijft aan het verkiezingsprogramma, krabbelde zich bij het bericht even achter de oren. „Ik had niet de indruk dat hij de afgelopen jaren ernaar heeft gestreefd om een allround lijsttrekker te kunnen worden”, zegt de oud-leider van de Europese GroenLinks-fractie.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1208 ... ibi__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Leader
Berichten: 189
Lid geworden op: ma jan 16, 2012 7:23 pm

Re: 'Tofik Dibi wil lijsttrekker van GroenLinks worden'

Bericht door Leader »

Ariel schreef:
mercator schreef:Kunnen ze Meester Enait -de Man die Niet Wil Opstaan-niet bij acclamatie lijsttrekker maken? Dat zou wel passend zijn voor een groene partij.
Dibi heeft ook niet de capaciteiten om een partij te leiden. Het mannetje heeft ook nog eens een superhoog irritatie gehalte, en zijn ogen staan verkeerd.
Afbeelding .
Weet Sap ook een keer wat het is om door een allochtoon van je plek gezet te worden, ze heeft zelf de poorten altijd wijd opgezet. :evil:
Laten we onze Nederlandse Waarden behouden en niet verkwanselen aan de allochtone bezetting.
Mahalingam
Berichten: 52321
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 'Tofik Dibi wil lijsttrekker van GroenLinks worden'

Bericht door Mahalingam »

Een tijdje geleden maakte Dibi zich druk over discriminatie in het uitgaansleven.
Hier een ingezonden brief (breedbeeld) van een brave multikul burger:

Afbeelding

"Maar ik kreeg het signaal van mijn (academisch gevormde) kinderen dat Wilders gelijk zou kunnen hebben."
De gruwel, de gruwel ....
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Tofik Dibi wil lijsttrekker van GroenLinks worden'

Bericht door Ariel »

Jolande Sap begint hem te knijpen. :ohmy: Misschien is ze bang dat Marokkanen straks massaal op Dibi gaan stemmen?
Sap wil referendum over lijsttrekker

DEN HAAG (ANP) - Fractieleider Jolande Sap van GroenLinks pleit voor een referendum over het lijsttrekkerschap als er meerdere kandidaten zijn. Sap is tot dusver de enige binnen de partij die heeft aangegeven lijsttrekker te willen worden. Tofik Dibi zou volgens onbevestigde berichten ook een gooi willen doen naar het leiderschap

http://www.elsevier.nl/web/Artikel/3383 ... rekker.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: 'Tofik Dibi wil lijsttrekker van GroenLinks worden'

Bericht door H.Numan »

Die heeft zeker last van losse stekkertjes:
We gaan eerst stemmen op wie we mogen stemmen, zodat we dan op die mensen kunnen stemmen? :roll2:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52321
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 'Tofik Dibi wil lijsttrekker van GroenLinks worden'

Bericht door Mahalingam »

Juist. In achterkamertjes wordt democratisch gestemd over wie er verkiesbaar zijn.
Dan gaat het congres stemmen. En dan kan de Dibi & Co vleugel wel eens buitenproportioneel aanwezig zijn. Dan is het beter om een machtsgreep te voorkomen door alle leden te laten stemmen. Dan delft de Dibi clan het onderspit.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Groen linkse clown wil lijsttrekker worden

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding
Het knapste jongetje van de klas

Afbeelding
Linkse profielschets van het wonderkind Dibi Tofik

Afbeelding
Dibi als kelner

Afbeelding
Dibi klaar voor de politieke steniging
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Tofik Dibi wil lijsttrekker van GroenLinks worden'

Bericht door Ariel »

Tofik Dibi is nu officieel kandidaat-lijsttrekker van GroenLinks. Dat heeft hij vandaag bevestigt . Waarom heeft Dibi zich kandidaat gesteld?

Volgens Dibi slaagt GroenLinks er onvoldoende in om mensen te raken. De oude vergrijsde economie is vastgeroest. Het is tijd voor een nieuwe groene economie. GroenLinks moet daarin vooroplopen en mensen meekrijgen. Daarom stel ik me kandidaat voor het lijsttrekkerschap,' zegt Dibi.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: 'Tofik Dibi wil lijsttrekker van GroenLinks worden'

Bericht door Eliabe »

Ariel schreef:
mercator schreef:Kunnen ze Meester Enait -de Man die Niet Wil Opstaan-niet bij acclamatie lijsttrekker maken? Dat zou wel passend zijn voor een groene partij.
Dibi heeft ook niet de capaciteiten om een partij te leiden. Het mannetje heeft ook nog eens een superhoog irritatie gehalte, en zijn ogen staan verkeerd.
Afbeelding .
Dibi zou het goed doen als clown bij circus Renz. Trouwens alle 150 uit de 2de kamer, of zouden ze niet beter op hun plaats zijn bij de Adams family?
Voor mij is het 1 groot circus waar ik op uitgekeken ben. :yuk:
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Tofik Dibi wil lijsttrekker van GroenLinks worden'

Bericht door Ariel »

Tofik Dibi for president. :laugh1:

Hoe gaat hij Groen links groter maken? Door zijn familie en Marokkaanse vrienden op hem te laten stemmen?
Dit lijkt verdraaid veel op een Mohammedaanse overname van een bestaande partij . Net zoals de Marokkanen veel bestaande voetbal clubs over genomen hebben.
Tofik Dibi: Ik kan GroenLinks groter maken dan Sap

GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi is kandidaat voor het lijsttrekkerschap van GroenLinks omdat hij denkt de partij groter te kunnen maken dan zijn concurrent, fractievoorzitter Jolande Sap en haar voorgangers Femke Halsema en Paul Rosenmöller

Dat heeft Dibi maandagmiddag gezegd tijdens de toelichting van zijn kandidatuur voor het lijsttrekkerschap.

'Ik zou het nooit hebben gedaan als ik niet had gedacht dat ik de partij groter zou kunnen maken dan niet alleen onder Jolande Sap, maar onder iedereen,' aldus het Kamerlid. Hij wil minstens tien zetels halen. In de laatste peiling van Maurice de Hond staat de partij op zeven zetels.

Zondag bevestigde Dibi lijsttrekker te willen worden. Al een paar dagen deed het gerucht de ronde dat Dibi Sap zou willen uitdagen. Omdat partijregels het verboden, kon het Kamerlid niet eerder naar buiten komen met zijn sollicitatie, zegt Dibi. De regels zijn inmiddels veranderd.

Generatiekloof
Volgens het 32-jarige Kamerlid is zijn generatie beter in staat met onzekerheid en veranderingen om te gaan. Het grootste verschil tussen hem en Sap zijn niet de ideeën, maar de politieke stijl, vindt Dibi. Hij wil scherper en creatiever politiek bedrijven.

Dibi ontkent dat zijn kandidatuur een motie van wantrouwen is naar Sap. 'Het staat in de statuten van de partij dat er gevochten moet worden voor het lijsttrekkerschap. Er moeten meerdere kandidaten zijn.'

Bam
Dibi wil dat de partij durft ‘af te wijken van de norm’ en streeft naar een groene, nieuwe economie. Zijn slogan is ‘BAM!’, een bij jongeren populaire uitroep. 'Onze politieke visie moet uitstralen: take it or leave it. Vandaar het thema BAM!,' licht Dibi toe.

Sap pleit voor een lijsttrekkersreferendum, zodat de leden de nieuwe lijsttrekker kunnen kiezen. Ze laat weten met vertrouwen de strijd om het partijleiderschap aan te gaan.

Door Marlou Visser

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... an-Sap.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Marokkaans monstrueus type wil lijsttrekker van GifGroen wor

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef: Dit lijkt verdraaid veel op een Mohammedaanse overname van een bestaande partij . Net zoals de Marokkanen veel bestaande voetbal clubs over genomen hebben.
Ja ja! En ik kan het weten. Misschien beter dan Ariel. Ik heb het uit eerste hand en met eigen ogen aanschouwd. Het resultaat? Deplorabel. Een eens zo leuke gezellige voetbal vereniging die zo maar naar de knoppen gaat. Niet dat de Turkse of Marokkaanse mensen niet aardig zijn. Integendeel. Maar tsja . . . organisatie, discipline, kennis (islamieten geloven in de analfabeet en grijpen dus meestal naast de realiteit). Kortom, einde verhaal. Weg voetbalclub. Opgeheven of uit de competitie teruggetrokken wegens allerlei tekorten. Want op tijd de contributie betalen is niet de grootste gemene deler onder moslims. Nee, dat is niet fair van mij. Ook veel oer-Nederlanders maken zich schuldig aan wanbetaling.

Ik was toch secretaris bij voetbalclub Buitenveldert in Amsterdam? 1200 betalende leden! Een topclub. Als secretaris moest ik de penningmeester een lesje leren hoe om te gaan met wanbetalers. Voorbeeld. Een heel team uit Eritrea (Afrika) - studenten aan de VU vonden voetballen wel leuk. De club ligt gelegen naast de VU. Maar de contributie betalen? Ho maar! Dus ik heb die zwarte klootzakken in de kleedkamer opgezocht en een korte speech gehouden. Nu - of uiterlijk volgende week - contant betalen, of oprotten!

Zo kan het dus ook. Onze cultuur aanvaarden of wegblijven! Als al die achterlijk domme politici hun verstand hadden gebruikt waren er nu geen problemen met gelukszoekers en parasieten, en bestond er ook geen hilariteit door Mercator en Hans.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Marokkaans monstrueus type wil lijsttrekker van GifGroen wor

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:Dit lijkt verdraaid veel op een Mohammedaanse overname van een bestaande partij . Net zoals de Marokkanen veel bestaande voetbal clubs over genomen hebben.
Ik heb niks met GL en ik gun ze Dibi van harte. Als hij hij de lijsttrekker wordt, wat best kan, dan kun je meer van zijn soortgenoten op belangrijke posities in die partij verwachten. Ik zie de fraude schandalen nu al voor me. Dibi heeft het hoog in zijn bol, heeft veel bla bla, maar hij is geen leiders type. Hij zou misschien in het bestuur van een balletschool passen.

Dibi was gisteren in Knevel en Brink:
http://tvblik.nl/knevel-van-den-brink/14-mei-2012" onclick="window.open(this.href);return false;

Hij refereerde er nog even aan, vol trots, dat GL oa uit PSP is samengesteld. En de Communistische partij niet vergeten dacht ik toen. Dat zijn aanhangers van de meest dodelijke ideologie van de vorige eeuw. En de PSP kon goed met die mensen door een deur. Vandaar die samenklontering. En maar waarschuwen voor Wilders. Net also of ze zelf zulke fatsoenlijke mensen zijn. Voor mij zijn het een zootje halve garen bij elkaar. Ik hoop dat Dibi het wint! Dan kan de partij hun communistische ideeën mooi mengen met de mohammedaanse. Als ik het goed heb is GL de partij waarvan de leden het meest met politie in aanraking zijn geweest. Dat zal alleen maar nog meer worden.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: 'Tofik Dibi wil lijsttrekker van GroenLinks worden'

Bericht door Zwartmeer »

Deze uitzending van P&W is wel grappig. Lees het commentaar dat steeds in beeld verschijnt.'

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: 'Tofik Dibi wil lijsttrekker van GroenLinks worden'

Bericht door Manon »

Hoe gaat hij Groen links groter maken? Door zijn familie en Marokkaanse vrienden op hem te laten stemmen?
Dit lijkt verdraaid veel op een Mohammedaanse overname van een bestaande partij
Dat was exact wat ik ook dacht toen ik het hoorde.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: 'Tofik Dibi wil lijsttrekker van GroenLinks worden'

Bericht door H.Numan »

Nee, net als de PvdA en het CDA: door regelmatig een gratis uurtje propaganda op TV te kunnen doen, zodat de partij lekker in beeld blijft. Wat werkt voor de PvdA en het CDA werkt natuurlijk ook voor Groenlinks.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Tofik Dibi wil lijsttrekker van GroenLinks worden'

Bericht door Ariel »

Theodor Holman mijmert over Dibi ( Bam)

Tofik

Theodor Holman

We kennen de GroenLinkser. Althans, de ideale GroenLinkser. Dat was Femke Halsema. Het leed in de wereld bestreed ze met een goed gevuld Louis Vuittontasje aan de arm, en als ze weer eens een waterig marxistisch-leninistisch cliché te berde bracht, hoorde je altijd die hete opperdoes in haar keel. Bekakt en toch betrokken.
Het witte-wijn-met-Spa-en- ijs-links, kortom.

Toen kwam Jolande Sap, die - dat kon je zien - echt in al die praatjes geloofde, maar snel wijzer werd.

En nu krijgen we een GroenLinkscoup van Tofik Dibi.

Tofik Dibi - elke beschrijving van hem zou als politiek incorrect kunnen worden opgevat; dus die laat ik maar na - is inderdaad de lovebaby van Femke als moeder en de rest van de partij als vader. Een multicultureel hebbedingetje.

En dat is ook zijn grote nadeel. Hij is de duurzame luiers misschien ontgroeid, maar hij is zo'n knulletje.

Ik bedoel: persoonlijk denk ik bij politieke leiders aan Winston Churchill, John Kennedy of Charles de Gaulle. En ik weet wel dat Nederland staatslieden van dat kaliber nooit heeft voortgebracht, maar dan moeten Nederlandse politici toch ten minste streven naar de allure van een Willem Drees, een Joop den Uyl, een Frits Bolkestein of een Hans van Mierlo. Tofik heeft de allure van de vierde jongen die je op het schoolplein in je voetbalelftal kiest. Zo'n jongen van wie je niet eens weet of hij wel kan voetballen. ('Je speelt de bal dus meteen naar mij, begrijp je dat, Tofik?')

Ik weet echt niets over hem. Niet eens een leuke roddel. Is hij homo? (Dat denk ik steeds.) Of heeft ie een leuk vriendinnetje? Is hij belijdend moslim, of niet? Geen idee.

Dat doet er ook niet toe, maar toch. Over Paul Rosenmöller en Femke gonsde het altijd van de hete gossip en over Jolande begon die ook al goed los te komen. Maar over Tofik kan ik niet meer vertellen dan dat ik hem vaak onbeholpen heb zien keten en stoeien met Rutger van GeenStijl, die zo'n partijtje robbedoezen altijd gemakkelijk won.
En nu wil Tofik leider zijn.

Ach jochie toch, niet doen! Dat doet au, echt waar. En dan worden mamma en pappa boos.

Maar ja, dat wil Tofik juist, dat begrijp ik wel.

http://www.parool.nl/parool/nl/508/THEO ... ofik.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Tofik Dibi wil Jan Klaassen in politieke poppenkast worden

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Tofik Dibi: Ik kan GroenLinks groter maken dan Sap
Zou Dibi echt niet weten dat meisjes en jongens tot achttien jaar niet stemgerechtigd zijn?
:roll2:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Tofik Dibi wil Jan Klaassen in politieke poppenkast worden

Bericht door Zwartmeer »

'Hans van de Mortel' schreef:
Ariel schreef:
Tofik Dibi: Ik kan GroenLinks groter maken dan Sap
Zou Dibi echt niet weten dat meisjes en jongens tot achttien jaar niet stemgerechtigd zijn?
:roll2:
Ik zou Dibi samen met Mei Li Vos wel een leuk duo vinden om Telekids te presenteren.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: 'Tofik Dibi wil lijsttrekker van GroenLinks worden'

Bericht door Zwartmeer »

Ik liep tegen een oud artikeltje van Dibi aan. Heel lachwekkend!
http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTER ... zoek.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

AMSTERDAM - Eén van de twee criminele Marokkaanse broers van wie de politie en stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch van Slotervaart vinden dat ze het land moeten worden uitgezet, is zoek.

''Hij is uit beeld, anders zouden we hem wel oppakken omdat hij ongewenst vreemdeling is,'' aldus een politiewoordvoerder. Zijn broer zit wel vast. Marcouch is al een jaar bezig de jongens het land uit te krijgen. Ze zorgen in zijn buurt voor grote overlast door 'ernstige misdrijven'. Zij stapelen celstraf op celstraf, aldus Marcouch.

De twee zijn, na tal van procedures, inmiddels tot ongewenst vreemdeling verklaard. De twintigers, die al vijftien jaar in Nederland wonen, lieten onlangs hun verblijfsvergunning verlopen. Volgens de politie in Slotervaart en Marcouch moet die niet worden verlengd. ''Ik verwacht dat ze kunnen worden uitgezet,'' aldus Marcouch.

De uitzetting naar Marokko zou volgens GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi al ophanden zijn, maar de politie ontkent dat. Dibi, die opgroeide in dezelfde buurt als de broers, kent hun levensloop zo'n beetje. ''Ze zijn bijna onverbeterlijk en ik vind het prima om ze uit de samenleving te halen en te resocialiseren. Maar dat die jongens dan maar over de grens worden gekieperd, vind ik wel een brevet van onvermogen, vooral voor de stadsdeelvoorzitter, die er niet in slaagt die jongens in een traject te krijgen.''
DIbi zegt dus dat deze criminelen bijna onverbeterlijk zijn en dat hij het prima vindt om ze uit de samenleving te halen en te resocialiseren. Maar de grens over kieperen is een brevet van onvermogen. Nou en als dat een brevet van onvermogen is? Al tientallen jaren is er een onvermogen om dit soort gasten klein te krijgen. De misdaadcijfers groeien alleen maar. En trouwens, is in de gevangenis zetten ook niet een brevet van onvermogen?
Sterker nog, zegt Dibi, Marcouch doorkruist hier de pogingen om één van de broers op het rechte pad te brengen. ''Eentje zit juist in een traject om iets van zijn leven te maken en dan wil het stadsdeel zo'n jongen uitzetten.''
Dus na tig jaren overlast wil ineens een van die gasten iets van zijn leven maken nu hij het land dreigt uitgezet te worden. Of is dat toeval en zat hij al in dat tracject om iets van zijn leven te maken?
''Je kunt een ander land daar ook niet mee opzadelen. En daar hebben die jongens alleen hun oma. Dus dan weet je ook wel hoe het afloopt.''
Een ander land?! Deze gasten hebben hier een verblijfsvergunning! Niet de nationaliteit! Ik vind inderdaad dat een ander land niet met met hen opgezadeld moet worden en daarom moeten ze terug naar Marokko. En hebben ze daar alleen hun Oma? Wel eens van Allah gehoord? En moet nu iedere Marokkaan hier komen die alleen zijn oma heeft? Want anders weten we immers wel hoe het met hun afloopt.
''Je voedt ook het sentiment van de PVV-stemmers. Die redeneren: zie je wel, er kan veel meer dan nu gebeurt. Dat verwacht ik niet van een PvdA-stadsdeelvoorzitter. Misschien moet hij maar overstappen naar de PVV.'' (HET PAROOL)
Je voedt vooral het sentiment van de PVV-stemmers door duizenden van dit soort gasten ons land onveilig te laten blijven maken. En dat terwijl het verblijf in een land een gunst is en geen recht! Steeds maar weer worden de verblijfvergunningen van die etters weer verlengd. Een strafblad maakt daarbij niet uit. Het niet verlengen van verblijfvergunning noemt Dibi dus een brevet van onvermogen. Dat is ongeveer zoiets als wanneer Anders Breivik over 21 jaar weer vrijkomt een wapenvergunning versterken. De onmogelijkheid, het brevet van onvermogen, om te voorkomen dat hij gekke dingen met een wapen doet mag geen reden zijn hem een wapenvergunning te weigeren.

Dit verhaaltje bewijst om weer eens dat er helemaal geen onvermogen is maar een onwil om de problemen op te lossen.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Plaats reactie