Hogere BTW; Hogere ecotax; Ons eigen volk kan aan het gas

Plaats reactie
King George

Hogere BTW; Hogere ecotax; Ons eigen volk kan aan het gas

Bericht door King George »

Gas en licht worden veel duurder

Huishoudens gaan volgend jaar ongeveer 8 procent meer betalen voor elektriciteit en gas. Het gaat om 160 tot 170 euro per huishouden.

Dat meldt het AD vandaag. De krant schrijft de verhoging toe aan verschillende oorzaken.

Stijging van de gasprijs, per 1 juli, zorgt er al dit jaar voor dat huishoudens ruim 30 euro meer kwijt zijn. De stijging van het btw-tarief naar 21 procent, per 1 oktober, kost gemiddeld nog eens 35 euro extra.

Daar komen verschillende andere tariefstijgingen bij. Ook het aansluiten van verschillende nieuwe elektriciteitscentrales moet de netbeheerder Tennet doorberekenen aan de consument. De Consumentenbond waarschuwde er eerder al voor dat dat tot 40 euro extra per jaar met zich kan meebrengen.

AD
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
King George

Re: Hogere BTW; Hogere ecotax; Ons eigen volk kan aan het gas

Bericht door King George »

Groen Links noemt die in 1997 onder Paars I en in 2001 onder Paars II en later ook nog meerdere malen verhoogde intens gehate en hoogst immorele ecotaxs op de energierekening vergroening. Het heeft iets met die mooie woordjes millieumaffia millieu, klimaathysterie klimaatmaffia klimaat en zo te maken of zo... In een chique woord noemt Femke Halsema dat "consuminderen". Ik noem dat de bevolking uitpersen; de bevolking aan het gas draaien. Links vindt dat sociaal; Links vindt dat eerlijk. Voor de allerarmsten en allerzwaksten en een steeds groter wordende groep (full time) working poor valt deze staatsroof vallen deze gedwongen afdrachten over hun zuur verdiende loon naar hard werken in centen in procenten het hoogste uit. Het kan socialer, het kan eerlijker met links, toch..?
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Schepsel

Bericht door Schepsel »

Het klimaat kan me niks schelen, dat is toch niet te redden. Maar niet alles met milieu is klimaat. Is ook zorgen dat de lucht niet roze wordt van de chemische fabriek en dat je longetjes nog enigszins bespaard blijven van fijnstof en dat water nog drinkbaar is.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
gerard_m

Bericht door gerard_m »

Het idee is heel logisch als het goed wordt uitgevoerd.
Je moet belasten wat je wilt minderen. Op dit moment wordt arbeid heel zwaar belast. Het is heel logisch om consumptie / vervuiling zwaarder te belasten, als je het geld maar teruggeeft in de vorm van lagere loonbelasting. Goed voor het milieu en voor de werkgelegenheid.

Ik zie niet in wat hier niet goed aan is, als het geld tenminste terugvloeit naar de burgers (en niet wordt gestopt in subsidiestromen, multiculfestivals etc.)
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Plaats reactie