Nooit meer Groen Links

Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Mahalingam »

Judith Sargentini stapt van zinkend bootje

Het is een uitermate treurige dag voor de Europese democratie. Judith Sargentini (GroenLinks) gooit niet alleen zichzelf en haar principes overboord, maar ook het dossier asiel en migratie.

In gesprek met Trouw concludeert de 62-jarige Sargentini dat haar inspanningen toch geen ene fuck uitmaken. Daar moet je dan kennelijk bijna tien jaar voor in Straatsburg en Brussel zitten, om erachter te komen dat de Europese stront zich in de praktijk net effe wat trager door de trechter laat drukken dan je ongebreidelde idealisme.
"Ik heb mooie dingen bereikt (haha, red.), maar vooral op het onderwerp asiel en migratie is de motivatie aan het verdwijnen. Ik verwacht daar geen verbeteringen meer. Dus moet iemand anders het maar proberen."
U hoort het mensen: zelfs Judith Sargentini van de GroenLinks verwacht geen verbeteringen meer op het onderwerp asiel en migratie. Ze gooit de handdoek in de ring. Klaar, gedaan, uithuilen en niet opnieuw beginnen. Europa is verrot en de migratiepuzzel heeft te veel stukjes voor Judith Sargentini. Laat anderen de teringzooi maar oplossen.

Beste Judith, namens iedereen van GeenStijl, bedankt voor het lachen. Bedankt dat je de inspiratiebron was voor het woord 'Sargentiniërs' en bedankt voor die ene tweet. We zullen "Er is geen greintje bewijs voor de stelling dat IS-strijders op vluchtelingenbootjes naar Europa komen. Is hysterie" nooit vergeten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Judith Sargentini stapt van zinkend bootje
Gaat ze echt weg? icon_clap.gif

Dan vlag uit.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Ariel »

Voorlopig zit deze dame nog even, en dat is jammer.
@judithineuropa

Er is een tijd van komen en eentje van gaan. Na de verkiezingen stop ik als Europarlementariër. Nu eerst deze week op de bres voor de rechtstaat in Hongarije
Sargentini weet nog niet wat ze na haar vertrek gaat doen. ,,Ik heb me laten vertellen dat er mensen zijn die doordeweeks naar de film gaan, ’s avonds, als ze klaar zijn met werken. Ik weet van niks. Dat zou ik best ook een keer willen. Maar daarna hoop ik gewoon weer een fijne baan te vinden in iets maatschappelijks. Want het moet wel nut hebben.’’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door King George »

Als haar enige juiste optreden haar aftreden blijkt te zijn hoeft zij wat mij betreft nooit meer ergens op te treden.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Pilgrim »

Judith Sargentini (GroenLinks) verlaat politiek, niet verkiesbaar voor derde termijn Europarlement

Door: Redactie, 10 september 2018

Afbeelding

Grootste wapenfeit was het ten onrechte ontkennen dat er terroristen meekomen met vluchtelingenstroom

GroenLinks-Europarlementariër Judith Sargentini (foto) stelt zich niet verkiesbaar voor een derde termijn. De 44-jarige politica is lid sinds 2009 en wil plaats maken voor nieuw talent. Ze was eerder lid van de Amsterdamse gemeenteraad, maar stapt nu helemaal uit de politiek. “Er is een tijd van komen en eentje van gaan.”

Afbeelding

Sargentini houdt zich in het parlement onder meer bezig met kwesties als asiel en migratie. Ook zit ze in een commissie die antiterrorismebeleid onder de loep neemt.

Daarnaast is ze Hongarije-rapporteur. Deze week stemt het parlement over haar rapport waarin ze ervoor pleit dat de EU de zwaarste strafmaatregel uit de kast haalt tegen de regering van premier Viktor Orban, een procedure die al loopt tegen Polen. Hongarije neemt een loopje met de rechtsstaat en de democratie, betoogt ze in haar rapport. Ze belooft in het debat over de kwestie “om vol vuur onze gezamenlijke Europese waarden te verdedigen”.

LEES OOK: Briefje van Jan: aan Judith Sargentini

De Europese verkiezingen worden volgend jaar mei gehouden. Lijsttrekker voor GroenLinks is opnieuw Bas Eickhout.

Wat Sargentini gaat doen en of zij bij een NGO drie keer zo veel gaat verdienen is op dit moment niet duidelijk.

(ANP/TPO)

https://tpo.nl/2018/09/10/judith-sargen ... parlement/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door King George »

Zie de overeenkomsten:

Afbeelding

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Ariel »

Help me even King. Wie is de vrouw in de bovenste foto?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Mahalingam »

Gaat er bij deze foto een lampje branden?

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Gaat er bij deze foto een lampje branden?
Ja, nu wel. Eva Braun. De vriendin van Hitler.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Mahalingam »

Een interview met de anti-kapitalistische Sargentini in de Volkskrant.
Hoe Sargentini de slag won van Orbán: ‘Bij Orbán draait uiteindelijk alles om de centen’
Wat voor Europarlementariër Sargentini begon als onmogelijke opdracht eindigde in een triomf. Het Europees Parlement stemde voor een strafprocedure stemde tegen de regering van de Hongaarse premier Orbán. Veel Europarlementariërs ‘gingen overstag omdat het niet langer kon.’
Spoiler! :
Viktor Orbán, het zwarte schaap van Europa, is opgestaan. Het Europees parlement is klaar met het debat over Hongarije. Geen millimeter heeft hij toegegeven. Hij wordt omringd door extreemrechtse parlementariërs, die hem hebben toegejuicht. Tussen al die mannen dringt zich een vrouw naar voren. Het is Judith Sargentini. Zij schudt de Hongaarse premier de hand. Welkom in dit democratische huis, zegt ze, en wat leuk dat je de kleur van je das hebt aangepast aan mijn kleding. Eén in kleur. Orbán zegt niks.

De verhouding tussen de twee is ijzig. Sargentini is zijn Nemesis, godin der wraak en der gerechtigheid. Al bij het begin van het debat gaat het mis. Orbán is er nog niet, maar de Nederlandse moet beginnen van de parlementsvoorzitter. Vreemd, maar misschien heeft de Hongaar op het laatst afgezegd, schiet het door haar hoofd. Ze is drie zinnen in haar verhaal of daar komt Orbán met zijn gevolg alsnog. Ze besluit maar opnieuw te beginnen. Hij was expres te laat om haar van haar stuk te brengen, veronderstelt ze. Ze laat het niet over haar kant gaan. Wat normaal bij het begin had moeten gebeuren, doet ze nu aan het eind van het debat. Ze stapt op Orbán af en drukt hem de hand.

‘Dat heb ik maar even afgedwongen. Leek mij wel soeverein’, zegt ze terugkijkend op de ‘week van Sargentini’. Ja, en als de Hongaar had gedacht met zijn vertraagde entree een slimme truc te hebben uitgehaald, heeft hij zich misrekend. ‘Het parlement voelde zich voor gek gezet.’

Een dag later krijgt hij de rekening gepresenteerd. Voor het spelen van deze spelletjes en voor zijn volharden in een politiek die volgens zijn critici de Europese democratische waarden schendt. Met tweederdemeerderheid stemt het parlement in Straatsburg voor het beginnen van een strafprocedure tegen de rechts-nationalistische regering van Orbáns Fidesz-partij.

Het voorstel daartoe was van Sargentini, Europarlementariër voor GroenLinks. Als rapporteur van het parlement stelde zij na onderzoek vast dat de democratie en rechtsstaat in Hongarije structureel worden bedreigd. Orbán beknot de persvrijheid, morrelt aan de onafhankelijkheid van de rechterlijke macht, bezondigt zich aan campagnes die rieken naar xenofobie en antisemitisme, en wijzigde de kieswet zodat hij in 2014 een tweederdemeerderheid won met verhoudingsgewijs een gering aantal stemmen: 2,3 miljoen stemmen op een totaal van 8 miljoen.

Het is voor het eerst dat het Europees parlement besluit Artikel 7 van het Europees verdrag, dat voorziet in een strafprocedure, te activeren. Alles hing af van de christendemocratische Europese Volkspartij (EVP) waarvan ook Fidesz deel uitmaakt. Bij de stemming trekt een meerderheid van de EVP’ers de handen af van ‘familielid’ Orbán. Wat voor Sargentini begon als een onmogelijke opdracht eindigde in een enorme triomf.

Je toonde veel emotie bij de uitslag.

‘Het was heel spannend. Ik kreeg de opdracht in juli 2017 in de schoot geworpen. Iedereen zei: jij liever dan ik, Judith. Het was eigenlijk onmogelijk om die tweederdemeerderheid te halen. Dus heb ik altijd gedacht: een strak verhaal neerzetten. Als je verliest moet je kunnen laten zien dat het niet halen van de meerderheid niets met de inhoud heeft te maken maar alles met het politieke spel. En als het dan wel lukt…’

Wat betekent het voor je persoonlijk?

‘Tweederde van de collega-parlementsleden heeft ingezien dat als je dit laat lopen, je zelf ook geen solidariteit kunt verwachten als dat nodig is. De Polen in de EVP kregen dat een half jaar geleden ineens door. Die dachten ja, verdikkie als wij Fidesz de hand boven het hoofd blijven houden, wie komt ons dan nog redden (van de rechts-nationalistische PiS-regering, een Orbán-bondgenoot, red.)? Dat gevoel. Ik kom uit de ontwikkelingssamenwerking, heb altijd veel gedaan rond democratie en mensenrechten, ben bestuurslid van het Verzetsmuseum. Ik vind dat ik dit moet doen.

Wat is de politieke betekenis van je succes?

‘Hopelijk komt nu een eind aan het verhaal dat we soevereine staten zijn en dat inmenging in wat mensen binnenlandse aangelegenheden noemen, niet mag. Een boodschap ook voor de Europese verkiezingen: dat Europa erodeert als we dat blijven denken. In 2010 was Orbán nauwelijks begonnen als premier, of een Fidesz-parlementariër hier pochte dat hij met zijn iPadje op de vlucht Brussel-Boedapest de Hongaarse grondwet aan het herschrijven was. De politieke wil om het aan te pakken, was er lang niet, het was allemaal een soort wegkijken.’

Hoe heb je kunnen inbreken in de EVP?

‘Ik heb al die maanden die EVP-parlementariërs aangesproken. Bijna allemaal vertellen ze je: je hebt gelijkt, maar we kunnen het niet maken Orbán te laten vallen want bloed is dikker dan water.’

Bloed is dikker dan water?

‘Is dat niet een Nederlandse gezegde? Familie is belangrijk. Maar als een familielid zo’n misbruik van je blijft maken, geen berouw toont, je en plein public te kakken zet en wordt toegejuicht door extreem-rechts, dan lukt het niet meer. Veel EVP’ers gingen overstag omdat het niet langer kon.’

Frans Timmermans heeft namens de Europese Commissie een Artikel 7-procedure aangespannen tegen Polen, ook voor overtreding van de democratische waarden. Is het typisch Nederlands dat wij voorop lopen in deze kwesties?

‘Nederlandse diplomaten zijn zeer actief op het gebied van de mensenrechten. Dat wordt absoluut niet uitgestraald, men probeert vooral heel veel euroscepsis uit te stralen, maar onze ambtenarij zit op dit gebied best wel heel goed. Toen Orbán wetten uitvaardigde tegen buitenlandse ngo’s heeft de ambassadeur in Boedapest een soirée gegeven voor ngo’s. Foto’s uit de achtertuin werden rondgetwitterd. Timmermans is de man achter het mechanisme om schendingen van de rechtsstaat aan te pakken. Maar dat ik Hongarije-rapporteur werd, was niet omdat ik Nederlands ben, maar omdat volgens het puntenstelsel de Groenen aan de beurt waren. Anderen waren allang blij.’

Is toch niet een beetje calvinisme?

‘Mijn familie was katholiek. Maar het Nederlandse katholicisme is natuurlijk zo calvinistisch.’

Orbán heeft wel veel Hongaren achter zich.

‘Grote groepen steunen hem. Je moet je wel afvragen op basis van wat. Mensen krijgen geen normaal nieuws meer. Ze denken oprecht dat George Soros (de financier van Joods-Hongaarse komaf en tegenstander van Orbán, red.) maandelijks een stukje van mijn salaris betaalt. Overigens denken sommigen in Nederland dat ook.’

Krijg je bedreigingen?

‘Als mensen op Twitter zeggen: die kut moet eens stevig genomen worden door jihadi’s, of ze zouden haar beide knieën moeten afschieten, is dat dan een bedreiging? Het gebeurt wekelijks. In Nederland, bij mij.’

Heb je geprobeerd in Orbáns hoofd te kruipen?

‘Ik probeer dat altijd. Bij Orbán draait uiteindelijk alles om de centen. Hij, zijn familie, zijn vrienden. Ongelooflijk hoe die zich hebben verrijkt. Dat is niet mooi meer.’

Zijn ‘niet-liberale ideologie’ is slechts een middel om zich te verrijken?

‘Geld is zijn belangrijkste drijfveer. En dan komt de vraag of hij niet in zijn eigen fabels is gaan geloven.

Sargentini is een bijzonder effectief Europarlementariër. Ze ondernam actie tegen witwassen, gaf de stoot tot een verbod op handel in zogeheten conflictenmineralen, en nu dan Hongarije. Jean-Claude Juncker, voorzitter van de Europese Commissie, is blij met haar actie tegen wat hij noemt ‘de enorme opmars van het populisme’.

Mag ik daar wat op zeggen, zegt ze. ‘Maar jij, Juncker, hebt niet de verantwoordelijkheid genomen om dit tegen te gaan. Ook jouw EVP heeft woordgebruik overgenomen die het rechts-extremisme stimuleerde.’

Misschien is de Hongarije-stemming het begin van de ommekeer?

‘Ja, de ommekeer!
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bbcbfcd7/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Ariel »

Wat achtergrond over Judith. Judith is een activist uit het extreemlinkse krakersmilieu en dát komt via-via in het EP te Brussel terecht...Het kan verkeren. :thinking:

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Pilgrim »

Sargentini...

Afbeelding

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; Arthur van Amerongen)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Pilgrim »

Sargentini (2)...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door King George »

Ariel schreef:Wat achtergrond over Judith. Judith is een activist uit het extreemlinkse krakersmilieu en dát komt via-via in het EP te Brussel terecht...Het kan verkeren. :thinking:
Spoiler! :
Afbeelding
Het staat mij bij dat oud-PSP fractievoorzitter Andrée van Es ook ooit op de barricade ging tegen het Koninklijk Huis. Thans is zij al vele malen samen met Maxima en andere grootgraaiers zoals Hans Dijkstal, Paul Rosenmöller gesignaleerd in goed schuivende commissies en is zij ook kledingadviseuse van Maxima. Want de Nederlander bestaat niet. Het kan verkeren...
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Pilgrim »

Pijnlijk: GroenLinks Amsterdam...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Mahalingam »

Vacature bij Groen Links Amsterdam.
Afbeeldinghttps://www.colourfulpeople.nl/vacature ... 20-11.html
Wethouder Groot Wassink overweegt 'naming and shaming' in strijd tegen discriminerende bedrijven
De inzet van mystery guests, een zwarte lijst van bedrijven waar de gemeente geen zaken meer mee doet, en mogelijk zelfs naming and shaming. Wethouder Sociale Zaken Groot Wassink (GroenLinks) wil de strijd aangaan met bedrijven in de stad die discrimineren. 'Er moet een keer een punt komen waarop je meer kunt doen dan alleen schande ervan spreken, de vrijblijvendheid moet er vanaf', zo zegt hij vanavond in AT5's Park Politiek.

Groot Wassink noemt arbeidsmarktdiscriminatie 'een monster'. 'Omdat het mensen aan de kant zet. We weten dat het een probleem is, maar mensen melden het ook niet altijd, daarom wil ik ook heel graag een campagne om de aangiftebereidheid te vergroten.'

Mystery guests
Maar Groot Wassink wil ook achter de bedrijven zelf aan. Hij wil daarom mystery guests gaan inzetten. 'Net zoals in de horeca, als mensen op grond van hun huidskleur of afkomst niet binnen komen, dan heb je wel iets in handen. Ik wil er een beetje vanaf dat we allemaal 'schande' spreken van dit thema, maar er vervolgens niks aan doen.'
https://www.at5.nl/artikelen/186570/wet ... bedrijven-
Kortom: binnenkort marcheert de bloedrode laars van het klik-fascisme weer door de straten van Amsterdam, met mystery guests die OPENMAKEN op deuren bonzen en ondernemers die in elektriese busjes worden gesleept. Zou zelfs zo maar kunnen dat u 7,50 krijgt als u foute bedrijven erbij lapt bij de mensen in groene uniformpjes op de hoek van de straat!
https://www.geenstijl.nl/5144000/rutger ... re-racist/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Mahalingam »

Mensen met een groen, en in dit geval ook rood hart, kopen Fairtrade, Oxfam, Max Havelaar en dergelijk geetiquetteerde producten. In theorie leuk, valt binnen de ideologie maar helpt geen barst.
Keurmerk helpt arme boeren nauwelijks
Een consument die bananen of koffie met een keurmerk koopt en denkt dat kleine boeren en loonwerkers op plantages daardoor genoeg verdienen, heeft het mis. Keurmerken zoals Rainforest Alliance en Fairtrade helpen deze zwakste schakels in de wereldhandel amper vooruit. Dat blijkt volgens onderzoekers uit analyses van vele wetenschappelijke studies.

Een rapport van Stichting Onderzoek Multinationale Ondernemingen (Somo) dat vandaag verschijnt, laat zien dat de verschillen tussen gewone en gecertificeerde plantages klein zijn. Soms is de situatie zelfs beter op een plantage zonder keurmerk. Somo haalt in ‘Looking good on paper’ onderzoek aan naar de bloementeelt in Ethiopië. Daar waren arbeiders op een niet-gecertificeerde plantage beter af dan op een fairtrade-plantage. Dat ging om lonen en arbeidsomstandigheden.
[...]
Dankzij een keurmerk stijgen de verkoopprijzen, maar de werkers profiteren niet, constateerde 3IE. “De arbeiders die voor kleine boeren of plantages werken, hebben een erg zwakke onderhandelingspositie. Ze accepteren de lonen die ze krijgen aangeboden”, legt onderzoeker Carlos Oya uit. Hij is verbonden aan 3IE en de universiteit van Londen.

Somo wijst erop dat de vakbondsrechten van arbeiders regelmatig worden geschonden. Het nieuwe rapport biedt een overzicht van misstanden op gecertificeerde plantages op het gebied van arbeidsrechten.
https://www.trouw.nl/groen/keurmerk-hel ... ~a6508eb9/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Ariel »

GroenLinks wil af van rekentoets

Volgend schooljaar telt de rekentoets voor het voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs mee voor het behalen van je diploma. GroenLinks is tegen de invoering van de rekentoets omdat het rekenen een onevenredig grote rol geeft in het onderwijs. Het wel of niet kunnen rekenen is "een soort van veto voor je toekomst," vindt Tweede Kamerlid Jesse Klaver. Ook in het onderwijsveld is er veel kritiek op de rekentoets.

Klaver: "Het doordrukken van de rekentoets is exemplarisch voor de toetsgekte van staatssecretaris Dekker. Rekenen is belangrijk, maar daarom moet de nadruk liggen op het verbeteren van het rekenonderwijs en niet op een toets."

GroenLinks wil dat de rekentoets niet gaat meetellen voor het behalen van het diploma. Het geeft rekenen een onnodig zwaar gewicht en zorgt dat talentvolle leerlingen kunnen uitvallen. GroenLinks wil liever aan het begin van de middelbare schooltijd een toets om te zien wat kinderen moeten bijleren, in plaats ze aan het einde van hun schoolperiode af te rekenen.

"Door het behalen van de rekentoets als voorwaarde te stellen voor het halen van het eindexamen reduceer je kinderen tot rekenmachines. Alsof andere talenten niet tellen. Hiermee gooien we veel sociaal kapitaal weg en dat moeten we niet doen."
Ja, nu begrijp ik het. :smile7: .

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door sjun »

Yasser Feras is een exponent van de onderwijsverdomming die onder invloed van wanbeleid op onderwijs en de grote toestroom vorm kreeg.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door sjun »

Pilgrim schreef:Pijnlijk: GroenLinks Amsterdam...

Afbeelding


Afbeelding

Tuurlijk, en arbeid maakt vrij, de grote toevloed betekent cultuurverrijking en islam is vrede. Het is een kwestie van de gebruikte nieuwspraak omgekeerd verstaan.
:smartass:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Ariel »

Als Jesse over de datum is bij Groen Links, kan hij een carriere als fotomodel beginnen. :smile7:
Outfit Klaver past niet bij ’gewone man’

GroenLinks-leider Jesse Klaver baart opzien met bevallige poses in wel heel luxueuze outfits. Een trui van 340 en een jack van 1410 euro passen toch helemaal niet bij het verhaal van een politicus die ook de gewone man wil aanspreken?

In de nieuwe editie van Esquire wordt Klaver geïnterviewd omdat hij meedingt naar de titel van ’best geklede man van Nederland’. Hij zit bij de vijf genomineerden en mocht daarom op de foto voor het mannenblad. De groene politicus draagt op de kiekjes onder meer een jack van het merk Canali dat 1410 euro kost.

Is dat wel te rijmen met zijn zoektocht naar de gewone man? Klaver geeft er zelf geen antwoord op. Hanneke van der Werf, D66-fractievoorzitter in Den Haag, twittert over één van de foto’s - waarop de GroenLinkser een broek van 430 euro draagt en zichzelf over een houten vloer drapeert á la Thierry Baudet - een rake verwijzing naar de tour die Klaver langs ’lageropgeleiden’ maakte: „Kekke outfit voor op de kantinetour $$$”.

Klavers woordvoerder laat weten dat hij de kledingstukken uit de fotoshoot niet mocht houden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Mahalingam »

En als Klaver gaat hoofdrekenen dan weet je het wel.
In bovenstaande video zie ik hem drie nullen kwijt raken.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Ali Yas »

Pilgrim schreef:Pijnlijk: GroenLinks Amsterdam...

Afbeelding
Er zit ook wel wat in, natuurlijk. Moskeebesturen zitten er niet op te wachten dat ze met geweld geassocieerd worden, anders kunnen ze de tent wel sluiten. Het is een dans op het slappe koord: enerzijds wil men zo veel mogelijk aanhang die de principes van Mo trouw is, tegelijk wil men liever niet dat die ideeën (nu al) in praktijk gebracht worden.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Ariel »

Wat een jokkebrok.... :shock: Politica GroenLinks beschuldigt basisschool onterecht van mishandeling kind
GroenLinks-politica Sandra Grep van de stadsdeelcommissie Zuidoost heeft basisschool Wereldwijs ongegrond en onjuist beschuldigd van mishandeling van een 4,5-jarige jongen. Ook liet ze zich uit over de docenten en het onderwijs in Zuidoost, dat te weinig multicultureel zou zijn en 'niet om zou kunnen gaan met diversiteit'.

Grep deed haar uitspraken afgelopen zondag in het programma Radio Mart van SALTO. Inmiddels heeft de politica haar woorden weer teruggenomen. Grep beschuldigde de school van kindermishandeling en barbaarse praktijken. Ze baseerde haar verhaal op een gesprek met de moeder van een leerling van de school.

De leerling zou gedragsproblemen vertonen en om die reden 'iedere dag uit de kring worden gesleurd' en apart worden gezet. Ook beschuldigde ze de school van het vastbinden van de jongen aan zijn stoel. 'Als een kind gedragsproblemen heeft, biedt je passend onderwijs. Dan ga je een kind niet vastbinden, dan ga je hem niet uit de klas sleuren. Ik ga er alles aan doen om deze school te straffen', aldus Grep.

Een leugen
In haar verhaal vertelt Grep dat ze op dat moment nog geen contact heeft gehad met de school in kwestie. Dat bevestigt de directeur van basisschool Wereldwijs, Paula Hoonhout, voor wie de beschuldigingen als een complete verrassing kwamen.

'Wij zijn heel erg geschrokken van het verhaal dat de ronde doet. Ik vind het heel jammer dat Sandra niet van tevoren bij ons is geweest om te vragen of het klopt', zegt ze de dag erna zelf in de uitzending op SALTO. 'Het was niet mis. En allemaal gebaseerd op een leugen, want dat weten we nu wel.'

De directeur vertelt dat het gaat om een zorgleerling die veel persoonlijke begeleiding nodig had op school. Die kreeg hij ook, in de vorm van een-op-een begeleiding van een onderwijsassistent. Omdat het kind ook andere kinderen zou slaan en pootje zou haken, was het kind inderdaad moeizaam hanteerbaar in de groep.

'Toen kwam het grootste misverstand: het kind zou zijn vastgebonden. Dat vind ik zo verschrikkelijk. Dat is helemaal niet waar', vertelt Hoonhout in het programma. 'De jongen wordt ook niet stelselmatig uit de groep gesleurd. Het is echt niet waar.'

Excuses
De GroenLinks-politica heeft dus niet aan wederhoor gedaan voordat ze haar uitspraken deed. Dat maakt veel los en niet alleen bij de school zelf. Ook het stadsdeel betreurt de uitspraken van de politica. 'Het Dagelijks Bestuur vindt het heel spijtig wat er is gebeurd. Daarom hebben wij ook een gesprek gevoerd met mevrouw Grep. De uitkomst van dat gesprek is de verklaring die mevrouw Grep gisteren heeft gedaan', zegt een woordvoerder van het stadsdeel.

Die verklaring is een excuus van de politica, dat naar de school is gegaan en op Facebook is geplaatst: 'Het voorval waar ik over vertelde heeft niet op Wereldwijs plaatsgevonden. Het spijt me dat ik dit heb gezegd en ik bied de school mijn excuses aan', schrijft Grep.

De directeur van Wereldwijs bevestigt nogmaals aan AT5 dat Grep geen contact met de school heeft gehad voor haar uitspraken op de radio. Ook is er geen contact geweest met de school voordat Grep haar excuses maakte. Pas daarna ging Grep in op de uitnodiging van de school om met elkaar te praten over de situatie.

Wethouder: 'politici moeten goed nadenken of wat ze zeggen klopt'
Ook onderwijswethouder Marjolein Moorman is op de hoogte van het voorval en heeft contact gehad met het schoolbestuur. 'Politici moeten altijd goed nadenken of wat ze zeggen klopt en of het bijdraagt aan een oplossing. De onrust die nu is ontstaan is erg vervelend voor de school, de leraren, de ouders en de kinderen. Dit soort uitspraken zijn echt heel erg kwetsend voor de leraren die zich elke dag hard inzetten voor hun leerlingen.'

De wethouder vindt het goed dat de betrokken politica haar fout heeft toegegeven en haar excuses heeft aangeboden. 'Ik hoop dat de rust op en rond de school snel weer terugkeert. Daar hebben de kinderen op de school uiteindelijk het meeste aan.'

Stadsdeelcommissie
De stadsdeelcommissie waar Grep onderdeel van uitmaakt, heeft afstand genomen van de uitspraken. Dat vertelt de voorzitter van de commissie, Roy Hofwijks, aan AT5: 'Wij hebben het er in de commissie nooit over gehad. We weten niet waar de uitspraken vandaan komen en we wachten nu het onderzoek af.'

Of de uitspraken van Grep gevolgen gaan hebben voor haar rol binnen GroenLinks wil fractievoorzitter Femke Roosma niet zeggen. 'Ik wil verwijzen naar de verklaring die mevrouw Grep zelf heeft gedaan. Daar staan wij achter. Verder wil ik niet ingaan op of ik zelf contact heb gehad met de betrokken partijen en over het voorval gevolgen heeft voor Grep.'
De verklaring van Grep.
Afgelopen zondag was ik te gast in een uitzending van Radio Mart om te praten over het onderwijs in Zuidoost. Ik vertelde daar over een voorval dat mij ter ore was gekomen: op de school Wereldwijs was een kind vastgebonden aan een stoel. Ik was erg getroffen door dat verhaal en wilde het aan de kaak stellen. Ik baseerde dit verhaal op gesprekken met de moeder van het kind, die ik verkeerd begrepen heb.

Het voorval waar ik over vertelde heeft niet op Wereldwijs plaatsgevonden. Het spijt me dat ik dit heb gezegd en ik bied de school mijn excuses aan.

Ik begrijp dat ouders en docenten op de school boos zijn dat ik dit heb verteld. Het is niet de bedoeling geweest om ouders en school in verlegenheid te brengen. En ik wil geen afbreuk doen aan de intenties van al die leraren die met liefde hun werk doen.

Met mijn uitspraken ging ik te ver. Maar ze kwamen voort uit oprechte zorgen over dingen die misgaan. Ik spreek ouders die zich niet begrepen voelen door scholen en die zich niet gehoord voelen. Ze vragen zich af of kinderen wel de aandacht en gelijke kansen krijgen die ze verdienen.

Ik wil mij inzetten voor deze kinderen en voor beter onderwijs. Daar wil ik samen met ouders en leraren aan werken. Misstanden moeten we aanpakken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door King George »

Wát?! Vrouw die Oxfam-seksfeesten onder tapijt veegde mag nu terugkeren als GroenLinks-senator: “Zeer gemotiveerd!”

Afbeelding
Foto: Farah Karimi en een seksrel. Voor de oud-Oxfam-directeur geen onbekend tafereel... Bron: FNV / Wikimedia Commons.

Door Tim Engelbart 21 november 2018

De GroenLinks-lijst voor de Eerste Kamerverkiezingen staat bombol dubieuze figuren, zo blijkt vandaag wel weer. Niet alleen mag Fortuyn-hater Paul Rosenmöller de kar trekken, ook staat op plek 2 prominent een vrouw die niet al te lang geleden nog moest opstappen bij Oxfam Novib omdat ze de seksfeesten van de organisatie, soms met minderjarige meisjes, onder het tapijt had geveegd. Kennelijk is dat echter geen bezwaar voor de senaat.

GroenLinks heeft vandaag het hele blik “dubieuze partijfiguren” opengetrokken in de zoektocht naar nieuwe leden voor de Eerste Kamerfractie, zo lijkt maar weer. Alleen Mohammed Rabbae ontbreekt eigenlijk nog. Maar verder zet de voormalige communistische partij een uitstekende stap naar het vullen van de Senaat met figuren met een twijfelachtige staat van dienst. We hebben het al gehad over de Pim Fortuyn-demoniseerder Paul Rosenmöller, en nu richten we ons op de nummer 2: Farah Karimi. Volgens het profiel dat de partij op internet kwakte is ze “zeer gemotiveerd” om straks namens de milieufetisjisten in de Eerste Kamer te zitten:
  • “Farah Karimi is zeer gemotiveerd voor het senatorschap, nadat ze eerder acht jaar voor GroenLinks in de Tweede Kamer zat. Sindsdien werkte ze tien jaar als directeur van Oxfam Novib. Haar schat aan ervaring – nationaal, internationaal, bestuurlijk, politiek – heeft haar doorwrocht inzicht gegeven in het economisch systeem en hoe dit uitwerkt voor ongelijkheid en migratie – wereldwijd en ook in eigen land. Ze is gedreven door haar idealen en ze weet hoe ze die in een politieke arena kan verwezenlijken.”
Oxfam Novib… waar kennen we die club ook alweer van? Oh ja! Van al die seksrellen, waarbij bleek dat ‘hulpverlening’ in landen als Haïti werd opgevat als uitnodiging om meisjes te misbruiken voor seksfeesten en andere weinig conscientieuze zaken. Oxfam Novib wist overal van, maar hield de deksel op de doofpot. En wie stond er aan het hoofd van die organisatie? Precies: Farah Karimi de aanstaande GroenLinks-senator. Zij moest haar functie neerleggen, voornamelijk wegens ernstige nalatigheid inzake deze kwestie.

En wat doet GroenLinks? Sinterklaasje, kom maar binnen met je knecht! Ze hadden immers die andere Oxfam-seksverzwijger Tom van der Lee al in de Tweede Kamerfractie, dus doofpotdiva Farah Karimi kan er ook nog wel bij in de Eerste Kamer. Wat een feest!


DDS
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie