Nooit meer Groen Links

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

GroenLinks in Diemen praat met kandidaatwethouders
De afdeling Diemen van GroenLinks is druk bezig met de selectie van een nieuwe wethouder. De nieuwe wethouder wordt de opvolger van Jorrit Nuijens. De selectiecommissie start op korte termijn met gesprekken met de kandidaten. Aldus een bericht in het Diemer Nieuws van vorige week.
Nuijens werd op 20 juni op een terras in de binnenstad van Amsterdam gearresteerd nadat er was gemeld dat hij voor overlast zorgde. Hij verzette zich hevig tegen zijn arrestatie. De politie had ook een vermoeden van drugsgebruik. Dat bleek niet het geval. Wel was Nuijens in bezit van Wiet.

Hans van de Mortel senior heeft op basis van de reputatie van GroenLinks, dat altijd al nauwe verwantschap etaleerde met ideologieën van foute regimes zoals het communistische fascistische bewind van PolPot, bekend om zijn genocide op minstens 1 miljoen Cambodjanen, alvast een denkbeeldige voorselectie gemaakt. Zie de portrettengalerij van kandidaten volgens HvdM sr.

Oud voorzitter en voorzitter in de Eerste Kamer voor GroenLinks, Paul Rosenmöller, ondersteunde destijds het bewind van PolPot en zijn politieke aanpak. Daar heeft hij nooit spijt van betuigd. GroenLinks is zo rood als rood gehakt dat ver over de houdbaarheidsdatum heen is en vol met maaien besmet, zoals ooit het communisme en fascisme slecht verteerbaar waren.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Ali Yas »

King George schreef:stelt hij Volkerts vriend Sjoerd van der Wouw, actief in de Vereniging Milieu Offensief, direct telefonisch van dat nieuws op de hoogte. Kort daarop worden tweehonderd bestanden van de computer van Van der Graaf gewist. Het vergrijp komt Bogers in 2003 te staan op een geldboete van 500 euro wegens schending van het ambtsgeheim.
Wat een koopje eigenlijk.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:Doorgedraaide GroenLinks-wethouder gearresteerd in Amsterdam
De Telegraaf - Gepubliceerd op 21 jun. 2019

Het blijft natuurlijk een beschamende vertoning. Ik heb sowieso een hekel aan politie waarbij je niet direct denkt aan burgergetrouwe lieden, maar eerder aan verraders van het volk. Als Nuijens - die ik niet kan pruimen, maar dit terzijde - zijn ID had laten zien, dan had de politieovermacht een procesverbaal in het bureau kunnen opmaken en verder niks. Dan was de zaak administratief afgedaan. Eventueel met een waarschuwing voor onrustig gedrag op het terras.

Dit is een demonstratie van FASCISME PUR SANG op een mooie zomerse dag.

Politie geilt op dit soort zaken. Machtsvertoon op een achterbakse minderwaardige onnodige fascistische manier.
Vraag jezelf af waarom JIJ niet bij de politie bent gaan werken en anderen wel.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Mahalingam »

Jesse Klaver voetbalt met veel plezier:
Afbeelding

hier een overzichtsfoto:
Afbeelding

Zou Jesse dat gedaan hebben?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Pilgrim »

Peiling: GroenLinks-stemmers lopen massaal weg

6 oktober 2019

Afbeelding

AMSTERDAM – Nog maar de helft van de mensen die tijdens de verkiezingen in 2017 op GroenLinks stemden, zou dat nu weer doen. Dat blijkt uit de wekelijkse peiling van Maurice de Hond.

Bij de andere partijen zijn de kiezers trouwer, daar geven grote percentages aan weer voor dezelfde partij als twee jaar geleden te stemmen. Van de GroenLinks-stemmers tijdens de Provinciale Statenverkiezingen geeft tweederde aan weer voor de partij van Jesse Klaver te kiezen. Vooral de nieuwe koers van Klaver, die aangaf te zullen instemmen met de begrotingen van de verschillende ministeries, zorgt voor verdeeldheid. 38% vindt dit een goed plan, 32% niet, de rest heeft geen mening.

28% denkt dat Klaver met de nieuwe koers meer gedaan krijgt van het kabinet, 22% denkt juist dat het ongunstiger uitpakt voor de linkse partij.

Voor de huidige coalitie is GroenLinks belangrijk om aan een meerderheid te komen in de Eerste Kamer. Normaal gesproken vragen oppositiepartijen in zo’n geval om toezeggingen in ruil voor steun. Maar omdat het kabinet wel extra geld bijlegt voor onderwerpen die GroenLinks belangrijk vindt, wil de partij geen ‘politieke spelletjes’ spelen: ook als ze niets extra’s krijgt, zou de partij de begroting uiteindelijk steunen. Daarom kondigde Klaver die steun nu al van te voren aan.

Bij lokale politici van de partij lijken hier nogal wat vragen over te zijn. Op sociale media uiten actieve GroenLinksers hun onbegrip.

Ook over de stakingen van de boeren zijn de GroenLinks-kiezers niet eensgezind. 65 procent geeft aan niet achter de eisen van de boeren te staan, 49 procent denkt niet dat de acties van de boeren iets hebben opgeleverd. GroenLinks-voorman Klaver kreeg het er deze week nog flink van langs op het Malieveld.

Als er nu verkiezingen zouden worden gehouden, zou GroenLinks volgens Maurice de Hond uitkomen op twaalf zetels, een verlies van twee. De partij zou dan de zesde grootste van het land zijn.

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Pilgrim »

WAT?! GroenLinks-gemeenteraadslid wil restwarmte crematoria gebruiken voor stadsverwarming

Door Wout Willemsen, 18 oktober 2019

Afbeelding

En wéér krijgt GroenLinks het voor elkaar om een parodie van zichzelf te worden, zonder moeite overigens! Het Amsterdamse GroenLinks-gemeenteraadslid Jasper Groen wil restwarmte van crematoria gebruiken om gebouwen van warmte te voorzien. Lekker duurzaam je huis verwarmen met stook-oma!

Helemaal niets is meer heilig voor GroenLinks tegenwoordig. Crematoria moeten maar gewoon, net als fabrieken, hun restwarmte af kunnen staan aan een warmtenet van de gemeente. Want zelfs crematoria moeten superdepuper-duurzaam zijn, want crematoria stoten veel fijnstof en broeikasgassen uit. En dus krijgt ook de uitvaartbranche in Amsterdam te maken met de discussie over klimaat, duurzaamheid en hoe schadelijk gecremeerde oma wel niet is voor het milieu.

De GroenLinks-wethouder staat natuurlijk niet alleen in zijn idee. Dit hele hersenspinsel werd aangezwengeld door D66-raadslid Jan-Bert Vroege. Jelle de Graaf van BIJ1 gaat zelfs een stap verder. Hij vraagt of de andere partijen niets zien in het composteren van overledenen, want:

“Dat kan positief zijn in het kader van de verduurzaming van het proces.”

Deze partijen in Amsterdam zijn een parodie van zichzelf geworden. Bij begrafenissen en crematies gaat het voornamelijk om de symbolische betekenis en het ritueel, niet om de efficiëntie en de duurzaamheid. Voor deze partijen is kennelijk niets meer heilig en gaat symboolpolitiek boven alles en letterlijk over lijken.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2019 ... erwarming/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Ali Yas »

Bij dit soort verhalen vraag ik me ook nog wat anders af: heeft iemand een rekensommetje gemaakt om uit te zoeken hoe groot de verwarmende rol van crematoria zou kunnen zijn? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat die heel groot is.

Weet je wat? Ik ga eens wat proberen. Laten we inschatten dat bij het verassen van één lijk ongeveer 200 kg organisch materiaal en brandstof (aardgas) wordt omgezet in warmte. Nu hebben we in Nederland 17 miljoen mensen met een levensverwachting van pak 'm beet 75 jaar, zodat er 621 per dag komen te overlijden (door de vergrijzing is dat tijdelijk wat meer). Gesteld dat al die mensen kiezen voor crematie, dan is dat 122 ton organisch materiaal per dag.

Nu ter vergelijking: "In april 2017 leverden de nog zeven overgebleven centrales circa 35% van alle stroom en veroorzaakten zij een CO2-uitstoot van 25 megaton" (Wikipedia). Rekenen we de verhouding C op O in CO2 als 1:2 dan was daar 8 megaton kool voor nodig, 22000 ton per dag. De crematoria verstoken in mijn rekensommetje 0,5% daarvan. En dan te bedenken dat kolencentrales zelf al een marginale rol spelen in de energievoorziening van Nederland.

Kortom, het gaat over niks. Er is bepaald geen dwingende reden crematoria onderdeel te maken van de warmte-industrie.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Maarten »

Groenslinks is een partij die ieder weldenkend mens letterlijk links zou moeten laten liggen.
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Mahalingam »

En die uitgestoten CO2 dan? Kan die niet nuttig door kwekers in hun kassen gebruikt worden om de tomatenplantjes sneller te laten groeien?
En die kweker kan dan zijn groente en fruit in de omgeving verkopen (lokale producten, heel erg populair bij onze groenvoeters: kringlooplandbouw) met de leuze "Groente en fruit van oma en opa".
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Ali Yas »

Dat hangt er vanaf hoe je tegen CO2 aan kijkt. Zie je de productie ervan als geschenk aan de natuur, dan is de uitstoot ervan geen probleem, integendeel. Zo sta ik er in elk geval in. Tenzij je de minpunten van meer CO2 belangrijker vindt, maar dat is een kwestie van smaak. Dat een hoger CO2-gehalte per saldo slecht zou zijn voor de natuur is moeilijk te verdedigen.

Maatregelen tégen meer CO2 zijn in elk geval niet zo best voor de natuur, dat ziet iedereen die weet wat windmolens en zonnepanelen doen met de omgeving, de mijnbouw en de afvalberg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door King George »

Wel heel erg groen hoor, die landschapserosie. En laten we bij de mijnbouw voor groene grondstoffen zoals kobalt, lithium, nikkel ook de kinderarbeid niet vergeten. Kan iemand mij uitleggen wat er sociaal is aan zelfbenoemd groen en links?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Ariel »

Jammer...
Jesse Klaver gered door politie in Ethiopië

Jesse Klaver is donderdag in Ethiopië door de lokale autoriteiten in veiligheid gebracht. De GroenLinks-leider was samen met collega Bram van Ojik naar het Afrikaanse land gevlogen, maar kwam in het gebied Oromia in een dreigende situatie terecht.

In de buurt van hun hotel ontstonden protesten van de plaatselijke bevolking, die onder meer wegblokkades opwierp. De situatie werd volgens het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag dusdanig grimmig dat een groep van 15 Nederlanders de ambassade heeft gevraagd om assistentie. Na tussenkomst van de ambassade, het ministerie in Den Haag en minister Stef Blok persoonlijk kwamen de Ethiopiërs in actie. De groep werd onder begeleiding naar de hoofdstad Addis Ababa gebracht, waar het wel veilig is.

Naar veiliger gebied
Een woordvoerder van GroenLinks meldt dat de twee Kamerleden op ’werkbezoek in Ethiopië’ waren. „In het gebied waar zij waren braken onlusten uit. Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft consulaire bijstand verleend om te zorgen dat zij door de Ethiopische autoriteiten naar veiliger gebied zijn gebracht”, bevestigt de woordvoerder van Klaver.

In het actuele reisadvies van Buitenlandse Zaken wordt Nederlanders aangeraden het gebied alleen te bezoeken voor ’noodzakelijke reizen’. Het advies is sinds de zomer al een paar keer aangepast vanwege aanhoudende onrust in Ethiopië.

Overigens is Klaver de afgelopen tijd opvallend vaak te vinden in het vliegtuig. De afgelopen twee maanden vloog hij ook al naar Barcelona en Athene, onder meer om een congres te bezoeken. Naar Athene gebeurde dat in de luxe business class van de KLM. Een zegsman van de partij stelde dat het destijds de enige beschikbare zitplaats in het vliegtuig was en dat het ticket door GroenLinks is betaald. De terugvlucht, zo benadrukte de woordvoerder, was in de economy klasse.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Mahalingam »

Hij was samen met collega Bram van Ojik naar het Afrikaanse land gevlogen voor een werkbezoek en kwam in het gebied Oromia in een dreigende situatie terecht.
Brammetje? Jawel: "Na zijn fractievoorzitterschap keerde hij terug naar het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken waar hij sinds 2015 de nieuwe functie van migratiegezant bekleedt." (wiki)
Dit was dus 1 van de vele noodzakelijke vliegreizen van Jesse:
Reisadvies:...wordt Nederlanders aangeraden het gebied alleen te bezoeken voor ’noodzakelijke reizen’.

En natuurlijk: onze ambtenaren en regenten vliegen KLM. Niet EysyJet.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Hij was samen met collega Bram van Ojik.

En natuurlijk: onze ambtenaren en regenten vliegen KLM. Niet EysyJet.
Als je de vlieguren van die twee optelt, dan moet er een flink bos aangeplant worden om de CO2 te compenseren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Mahalingam »

Wat moet dat nu voorstellen? Raadsels...

Afbeelding

Boerenhumor?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Wat moet dat nu voorstellen? Raadsels...
LOL. [icon_lol.gif]
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Ariel »

Motoragent gefopt door boeren met 'Ik rem niet voor Klaver'-sticker

Op internet staat een foto van een motoragent met een omstreden sticker op zijn windscherm. Op de sticker staat: ‘Ik rem niet voor…’ gevolgd door een afbeelding van een groen klavertje, een verwijzing naar de fractievoorzitter van GroenLinks, Jesse Klaver. De politie laat op Twitter weten dat dit absoluut niet de bedoeling was.

“Onze collega was zich op het moment van de foto niet bewust van de stickers”, schrijft de politie Oost-Brabant op Twitter. “De stickers zijn er opgeplakt terwijl hem werd gevraagd om een foto. Daaraan deed hij nietsvermoedend mee omdat de demonstranten buitengewoon meewerkten. Onze collega is kortom gefopt.”

Motoragent
De stickers werden verspreid tijdens het boerenprotest in Den Bosch. De motoragent kreeg niet alleen een sticker op zijn windscherm. Ook een sticker met de tekst ‘Trots op onze boeren’ kwam op zijn motor terecht. “Hij heeft de stickers direct verwijderd toen hij ze opmerkte”, meldt de politie. “Maar toen was de foto al genomen.”

De politie betreurt de gang van zaken: “Door de foto en een moment van onachtzaamheid tijdens een hectische en intensieve dag wordt er een verkeerd beeld geschetst.”

Klaver vaker doelwit
Het is niet de eerste keer dat boeren het gemunt hebben op Klaver. Eerder deze maand schreef een Groningse boer Klaver’s naam op de zijkant van een grafkist.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Ariel »

Boer Jan heeft spijt van doodskist met naam 'Jesse' erop: 'Heb niks tegen Klaver'

“Jullie begraven het platteland.” Dat was het idee van de Groningse boer Jan achter de doodskist waarmee hij woensdag richting Den Haag reed. Op de kist stond de naam ‘Jesse’ geschreven, is te zien op een video. Daar heeft boer Jan spijt van.

Als hij wist dat het zo vaak gedeeld werd, had hij het nooit gedaan, achterop zijn auto een doodskist meenemen naar het boerenprotest. Zelf zit Jan niet op sociale media. Hij hoorde via zijn zoon dat ‘zijn’ grafkist het hele internet over ging.

Boer heeft niks tegen Jesse Klaver
Op sociale media was de link snel gelegd: Jesse, dat moet verwijzen naar GroenLinks-leider Jesse Klaver. Dat bestrijdt Jan. “Ik ben het niet eens met zijn plannen, maar heb niks tegen Jesse Klaver”, zegt hij tegen Hart van Nederland.

Jan wil niet zeggen voor wie de tekst dan wel bedoeld was. Wel zegt hij dat op andere zijden van de kist ook namen stonden. Welke dat zijn, wil Jan niet zeggen.

‘Doodskist ludiek bedoeld’
De grafkist met namen was vooral ludiek bedoeld. “Ik heb dat voor de gein gedaan. In een opwelling heb ik dat bedacht. Het was zeker niet gericht. Mijn doel was om duidelijk te maken dat ik bezorgd ben over de kabinetsplannen. Die zijn voor het platteland enorm ingrijpend. De maat is vol.”

“Ik bedoelde het absoluut niet bedreigend”, benadrukt Jan. “Ik wilde illustreren dat de politiek het platteland begraaft. Men wil zoveel en dan vraag ik me af: weten ze wel hoe het platteland in elkaar zit?”

‘Het spijt me’
Jesse Klaver reageerde aan het begin van de middag hoogstpersoonlijk op de video van de grafkist. “Je mag middelvingers naar me opsteken, je mag me uitjouwen op een demonstratie. Er wordt zelfs actiegevoerd met een grafkist met mijn naam erop”, schrijft Klaver in een bericht. “Maar ik blijf vertellen over waar ik in geloof. Het systeem van de bio-industrie is niet houdbaar.”

Aan een verslaggever van Hart van Nederland laat Klaver weten zich geen seconde bedreigd te voelen door de doodskist. Boer Jan wil zijn excuses aanbieden aan Klaver. “Als hij zich benadeeld voelt, dan spijt mij dat oprecht. Dat was niet de bedoeling.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door King George »

Wat een hypocriet gejank bij links. Die cartoon in de Volkertkrant vergeten waarbij Thierry Baudet werd afgebeeld op een vleugel als doodskist?

https://www.geenstijl.nl/5146811/stemadvies/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Ariel »

PLAN GROENLINKS ( Zucht) Ik vraag me af of dit een goed plan is. :no1:
‘Geef oudere met AOW’tje vergoeding voor dakloze in huis’

Mensen die wel een centje extra kunnen gebruiken en woonruimte over hebben, moeten tegen een bescheiden vergoeding iemand zonder huis tijdelijk uit de brand kunnen helpen. Dat wil GroenLinks regelen. Vooral voor ouderen met alleen een AOW-uitkering zou zo’n ‘barmhartigheidsbonus’ verlichting bieden.

De laatste jaren zijn duizenden mensen in de daklozenopvang beland, omdat ze plotseling hun huis werden uitgezet na afloop van een tijdelijk contract of een relatiebreuk en in de overspannen woningmarkt niet makkelijk een betaalbaar huis konden vinden. Terwijl die opvang eigenlijk bedoeld is voor daklozen met psychische of verslavingsproblemen.

Aan de andere kant woont ongeveer de helft van alle Nederlanders in een huis waarin meer mensen kunnen verblijven en waarvan de capaciteit dus niet volledig wordt benut. Daarnaast zijn vooral veel ouderen eenzaam en hebben ze lang niet allemaal een riant inkomen.

GroenLinks wil deze mensen bij elkaar brengen, vertelt Kamerlid Wim-Jan Renkema. ,,Er is nu vooral een tekort aan mensen die iemand in huis willen nemen. Door een extra financiële stimulans via de veertig grootste gemeenten te organiseren, kan het aanbod van woningen een flinke impuls krijgen. Ik zal staatssecretaris Blokhuis voorstellen om de invoering van zo’n barmhartigheidsbonus te onderzoeken.”

Concreet krijgen mensen die tijdelijk onderdak verlenen aan een economisch dakloze dan een bescheiden bedrag aan huur van de gast binnen, plus een vrijwilligersvergoeding via de gemeente. Die mag van de fiscus in 2019 maximaal 170 euro per maand en 1700 euro per jaar zijn.

Met een soortgelijk initiatief wordt al in Amsterdam geëxperimenteerd, vertelt GroenLinks-raadslid Dorrit de Jong. ,,Om te stimuleren dat mensen met een ruime woning iemand tijdelijk in huis nemen, bestaat hier het project ‘Onder de pannen’. Daar staat nog geen vergoeding tegenover, maar dat zou wel een goed idee zijn.”

Renkema komt woensdag bij de bespreking van de zorgbegroting in de Kamer met het voorstel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Mahalingam »

Ik ben even gaan kijken naar dat lichtend voorbeeld.
Die 'Onder de Pannen' bestond al in 2015. Er is enorm veel te vinden maar het praat elkaar allemaal na. Dat het zo'n geweldig idee is, dat zoveel mensen wederzijds geholpen kunnen worden enz.
https://www.deregenboog.org/onder-de-pannen

Maar hoeveel kamers zijn er zo verhuurd?
"Er zijn u al meer dan vijftig verhuurders voorgegaan. En er zijn een heleboel succesverhalen."
maar de webside heeft geen datum dus wanneer dat 'nu' is dat is onbekend.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Ariel »

Afbeelding
Lachen met Jesse

We deden er natuurlijk wat lacherig over, over die zogenaamde enkelblessure van Jesse Klaver, zogenaamd opgelopen bij een potje zaalvoetbal in Laakkwartier.

Dat-ie zijn herfstvakantie met een weekje wilde verlengen. Dat-ie bang was voor een confrontatie met de bouwsector. Dat degene die het gedaan had een meter bier verdiende. Of juist niks, want niet doorgetrapt.

Maar feit is: een werknemer die zijn enkel verzwikt, kan gewoon werken, zeker als-ie geen staand beroep heeft. Desnoods wordt zo iemand opgehaald met een taxi.

Dus Jesse Klaver is, naast poseur, nu ook fraudeur.

Mevrouw Dijkgraaf zegt het zelf.

En die kan het weten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Ariel »

Nog meer Groen Links waanzin. Samen met het goddeloze CU zijn ze tot deze conclusie gekomen. De zorg moet aangepakt worden.
GroenLinks en ChristenUnie: 'Zorg moet minder CO2 uitstoten'

Ook de zorg moet een bijdrage leven aan het terugbrengen van de CO2-uitstoot. Dat vinden de ChristenUnie en GroenLinks. Zo zou een patiënt bijvoorbeeld op milieubewustere manier onder narcose moeten worden gebracht.

De twee partijen presenteren vandaag in de Tweede Kamer een plan om de CO2-uitstoot in de zorg terug te brengen. Dat doen ze tijdens de bespreking van de begroting van het ministerie van Volksgezondheid.

Narcose
Er zijn volgens GroenLinks en de ChristenUnie tal van manieren om de CO2-uitstoot in de zorg naar beneden te krijgen. Zo zou het desfluraan-gas dat gebruikt wordt om patiënten onder narcose te brengen, erg slecht zijn voor het milieu. "Dat gas houdt duizenden keren meer warmte vast in de atmosfeer dan CO2."

Er is volgens de partijen 'een veilig alternatief', dat veel beter is voor het milieu: narcose via een infuus.

Ventilatiesystemen
Ook de ventilatiesystemen die in de operatiekamers van ziekenhuizen 24 uur per dag draaien om de lucht er schoon te houden, mogen van GroenLinks en de ChristenUnie 's nachts wel eens worden uitgezet. Zo zou er alleen in het AMC in Amsterdam per jaar al 400.000 kilowattuur elektriciteit kunnen worden bespaard.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door King George »

Dictatoriale aap komt uit de GroenLinks-mouw: ‘Is democratie een doel? Accepteer je waar mensen voor kiezen?!’

Afbeelding
Foto: GL Amsterdam-voorman Groot Wassink oefent op z'n beste Lenin-pose. Bron: Screenshot GL Amsterdam / YouTube.

Door Tim Engelbart 28 juni 2019

Gaat GroenLinks de democratie afschaffen als ze aan de macht komen? We moeten er wel voor gaan vrezen, want in een griezelig nieuw essay suggereren de toplui van GroenLinks Amsterdam, Rutger Groot Wassink en Femke Roosma, dat we wellicht af moeten van de democratie en de blindelinge acceptatie voor de keuze van mensen. Misschien moeten we ‘diversiteit’ wel gewoon dwingend opleggen…

Misschien dat Nederland toch maar eens moet gaan nadenken over manieren om GroenLinks van regeringsdeelname uit te sluiten. Ja, ze zijn knettergek met hun groene religie. Maar dat is niet waar het hier om gaat. Ja, ze zijn ook hopeloos incompetent (hallo Jolande Sap en Bram van Ojik), maar ook daar gaat het nu even niet om. Het gaat erom dat ze als ze aan de macht zijn wellicht de democratie wel willen afschaffen. Dat is geen hysterisch praatje hoor. Maar daar orakelen ze gewoon zelf over, op de website van hun wetenschappelijke bureau.

Daar schrijven Rutger Groot Wassink (wethouder in Amsterdam) en Femke Roosma (fractievoorzitter in… jawel… Amsterdam!) dat de democratie vermoedelijk helemaal geen ‘doel op zichzelf’ is. Eigenlijk is het gewoon een stormram voor het brengen van diversiteit. En als dat niet lukt, nou, wat is dan eigenlijk het functionele nut van zoiets platvoers als zelfbeschikkingsrecht voor het plebs?
  • “Er zijn nog tal van dilemma’s die verder moeten worden doordacht, ook voor een partij als GroenLinks. Bijvoorbeeld de vraag of democratie een doel op zich is (laat zoveel mogelijk burgers participeren en accepteer waar zij voor kiezen) of een middel om grotere gelijkheid, diversiteit, gemeenschappelijkheid of zelfs systeemverandering te bevorderen.”
Griezelig? Damn right. Houd die burgerhatende fanatici alsjeblieft daar in jullie enge diversiteitsdictatuur genaamd Amsterdam! Namens de rest van Nederland: wij houden van de democratie, en zijn niet van plan om een stel GL-griezels die te laten afschaffen. Zeker niet Rutger Groot Wassink met z’n Lenin-fetisj. Einde dienstmededeling!


DDS
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie