Nooit meer Groen Links

Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door xplosive »

Een leuk initiatief http://www.debatetheleft.com/.

Het probleem is echter dat mensen met een rechtse politieke voorkeur die een rustig, redelijk en geweldloos open debat willen aangaan daarvoor geen kans krijgen bij linkse oren-dicht-en-eigen-gelijk-schreeuwers. Dan is het debatteerders tegenover schreeuwers en de schreeuwers winnen dan altijd.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Hans v d Mortel sr »

GroenLinks is een rooie partij van non-realisten en utopische waarzeggerij.

Kortom, een partij voor dromerige slijmballen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Mahalingam »

Joey Boink is de Joris Ivens van Gr. Links.
Met een camera volgde hij, betaald door Gr. Links, een jaar lang Jesse Klaver. En dat leverde een stukje agitprop documentaire op.
Dit product gaat BNNVARA op maandag 4 september uitzenden.
https://www.2doc.nl/documentaires/serie ... jesse.html

Er kwam ophef, en voordat er kamervragen hoefden te worden gesteld kwam dit bericht:
Omroep BNNVARA zendt de documentaire Jesse over GroenLinks-politicus Jesse Klaver toch niet uit. Er was kritiek op de film, omdat maker Joey Boink voor GroenLinks actief was tijdens de laatste verkiezingscampagne.

Sommige politici noemden de documentaire een reclamespot die met publiek geld is betaald. Vrijdag erkende BNNVARA dat de film "journalistiek schemergebied" is.
https://nos.nl/artikel/2190030-bnnvara- ... t-uit.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door King George »

Moet je de onderste alinea van dit bericht eens lezen Afbeelding

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door King George »

Deze Jesse The Movie dan maar?

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:Afbeelding
Dan is dit mijn tip aan GroenLinks: koop de film op en plaats die achter een betaalmuur. Er zijn zo ontzettend veel mensen geïnteresseerd in halfwas kindje Jesse dat er vast nog wel een heleboel geld mee valt te verdienen om straks bij de gemeenteraadsverkiezingen mooie sier te maken met verfrissend propaganda materiaal vol jong aanstekelijk elan.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding
Donder nou gauw op laffe rooie hond!

Weglopen voor verantwoordelijkheid - daarin ligt de kracht en onbedwingbare behoefte van Jesse Kadaver!

Smerige listige leugenpraatjes verkopen aan je publiek en vertellen hoe het zit om vervolgens met al je linkse heisa en futuristische luchtballonnen rechtsomkeer maken richting boetedoening: de eeuwige beklaagdenbank van de oppositie. O o o, wat een heerlijk dom publiek dat midden in de linkse stronthoop vol verwachting trapte en nu met lege handen staat en het nakijken heeft. Ach, ook een luis in de pels heeft recht op aanspraak op onze sociale voorzieningen. Dat geldt in het bijzonder voor de luizen die bijna alle 'vluchtelingen' met zich meebrengen: de luizen van Allah. Het voedsel waar Jesse op teert.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Mahalingam »

Wie zei ooit dat bij onze omroepen het geld tussen de plinten klotst?
De vraag komt op: hoeveel mag agitprop kosten?
‘BNNVARA betaalde tot 200.000 euro voor Jesse’
BNNVARA betaalt tussen de 30.000 en 200.000 euro voor de propagandafilm over GroenLinks-leider Jesse Klaver. Dat zeggen ingewijden tegen De Telegraaf. NPO 2 gaat de film van Klavers goede vriend Joey Boink uitzenden op prime time en dat zal niet voor een habbekrats zijn, aldus de krant. “Insiders schatten dat de politieke film minstens 30.000 euro moet hebben gekost. Afhankelijk van de arbeidsuren, bijvoorbeeld op het gebied van montage, kan dat bedrag evengoed flink hoger liggen.“

Het dagblad vervolgt: “Waar sommigen spreken van 30.000 tot 50.000 euro, denken anderen aan 50.000, 100.000 en zelfs 200.000 euro. ”

BNN-VARA wil niet zeggen wat de uitzendrechten van Jesse hebben gekocht. “Wij maken zulke kosten nooit bekend en nu dus ook niet.”

GroenLinks laat weten dat Joey Boink de beelden gratis heeft weggegeven aan producent Doxy. Tijdens het draaien was Boink de ‘beeldvoerder’ van GroenLinks. Hoeveel hij dáárvoor kreeg, wil de partij niets zeggen. “Wij zeggen niks over medewerkers en salarissen.”

Productiehuis Doxy wil ook niets kwijt. “Maar zoiets maak je niet voor 10.000 euro”, zegt een medewerker.
http://www.mediacourant.nl/2017/08/bnnv ... oor-jesse/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Pilgrim »

Propagandafilm Jesse Klaver toch niet uitgezonden door BNN-VARA

Geplaatst op 27 augustus 2017

Afbeelding

Tsunami van kritiek overspoelde publieke omroep

De documentaire over Jesse Klaver komt toch niet televisie. BNNVARA heeft dit besloten na alle commotie over de maker van de film over de afgelopen verkiezingscampagne van de partijleider van GroenLinks.

Update 15.27 – Vertoning in bioscoop gaat niet door
De première van de documentaire over Jesse Klaver volgende week zondag gaat niet door. De film zou voor het eerst te zien zijn in de Utrechtse bioscoop Rembrandt, maar de vertoning is geschrapt na alle commotie over de maker van de film. Dat meldt RTV Utrecht.

Op de film kwam veel kritiek omdat maker Joey Boink zelf voor GroenLinks actief was tijdens de laatste verkiezingscampagne.

De omroep liet eerder weten dat met de documentaire de onafhankelijke positie bleef gewaarborgd. “BNNVARA en NPO kunnen desondanks niet uitsluiten dat er twijfel kan ontstaan rond de journalistieke onafhankelijkheid van de film. Wij menen dat er over de onafhankelijkheid van BNNVARA en de NPO geen enkele twijfel mag bestaan.”

Anp

http://media.tpo.nl/2017/08/27/propagan ... n-bnnvara/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Pilgrim »

Yasser Feras

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Hans v d Mortel sr »

UIT DE LINKSE HONDENFOKKERIJ

M a r o k k a a n s e - h o n d e n r a s s e n

Afbeelding
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Ariel »

[icon_lol.gif] Niet Jesse, maar Martin the movie.. Jesse Klaver kon niet, en je moet toch wat.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door King George »

BNN/Vara heeft Jesse definitief de nek omgedraaid. De documentaire lag onder vuur omdat deze is gemaakt door een vriend van Jesse Klaver en tevens medewerker van GroenLinks. Uiteindelijk zwichtte de omroep voor de kritiek en besloot het de propagandafilm terug te trekken. En dat is goed nieuws, want hierdoor hebben wij ruimte gekregen voor een ander politiek document, Martin genaamd. Alvast een voorproefje…
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:[icon_lol.gif] Niet Jesse, maar Martin the movie.. Jesse Klaver kon niet, en je moet toch wat.

Moi . . .

Het positieve aan deze movie is de relaxte neutrale oprechte leuke uitstraling van Martin. Ik mag dat wel. Ach, misschien is het juist wel een heel goed filmpje. Denk aan al die rollators in beeld zonder het nodige commentaar. Ik betwijfel echter of de boodschap wel bij de gewone mens overkomt. Het is gewoon een leuk filmpje. Martin ten voeten uit. Met of zonder boodschap.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Mahalingam »

Jesse Klaver komt niet florisant op de beeldbuis. En wiens schuld is dat ? Kattenliefhebber Wilders !
Aldus de linksdraaiende producent en maker.
De filmer en de producent zijn boos, ze vermoeden dat de omroep zich heeft laten beïnvloeden door rechtse critici.
Dat bestrijdt NPO-directeur Klein: 'We hebben eerder films uitgezonden over politici als Wim Kok (PvdA) en Emile Roemer (SP); het verschil is dat die zijn gemaakt door onafhankelijke journalisten. Druk van buiten speelde geen rol.'
https://www.volkskrant.nl/media/npo-inh ... ~a4513672/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Ariel »

Afbladderen

Een masturbataire. Zo noemde een Haags kopstuk de ’documentaire’ die de bevriende beeldvoerder van GroenLinks-leider Jesse Klaver had geleverd aan BnnVara. Teleurgesteld

De waardering past in enige mate van jaloezie die politici de afgelopen jaren richting GroenLinks hebben ontwikkeld. Na de dramatische periode die volgde op het vertrek van Femke Halsema heeft de club van pacifisten en communisten weer wat kleur op de wangen gekregen. Belangrijk daarbij is oud-inbreker Wynand Duyvendak, die als campagneleider weer ten tonele is verschenen en Jesse Klaver hielp tot bloei te komen. Schijn bedriegt, want de charismatische voorman moet zijn macht delen met een kader in de coulissen, bestaande uit hardliners die elke partijleider met noten op zijn of haar zang krachtig corrigeert.

Na een goede campagne en een nagenoeg kritiekloze pers waanden GroenLinksers zich de onbetwiste nieuwe leiders op links. Maar ook voor hen blijft het niet eeuwig zomer. De herfst is ingetreden in het groene bos en de hype rond Klaver levert aan kracht in.

Het interessante is dat de partij daarvoor zelf heeft gezorgd. Tienduizenden kiezers stemden in maart op GroenLinks, omdat ze klimaat het belangrijkste onderwerp van deze tijd achten. Zij zijn zwaar teleurgesteld in Klaver vanwege het stoppen van de onderhandelingen voor een nieuw kabinet. Ook in de fractie gelooft niet iedereen dat de breuk om het asielbeleid met VVD, CDA en D66 de juiste beslissing was. De core business van GroenLinks had klimaat moeten zijn, niet het ingewikkelde vreemdelingenbeleid waaraan voor geen partij eer te behalen is.

Klaver weet dit natuurlijk ook. Hem kon dat asielbeleid eigenlijk niet veel schelen, merkten onderhandelaars in het Catshuis. Vandaar ook dat hij aanvankelijk instemde met het afgewogen voorstel dat informateur Herman Tjeenk Willink schreef. Zijn secondante Kathalijne Buitenweg, partner van de invloedrijke partijbons Maarten van Poelgeest, sloeg veel harder op de trom. Klaver zwichtte en liet een meet-up voor tekst en uitleg aan de achterban verstandig achterwege.

Oude dag
Afgelopen dinsdag was Klaver te gast bij RTL Summer Night. Het studiopubliek aan het Rembrandtplein werd getrakteerd op meegebrachte jeugdfoto’s van Klaver uit het familiearchief, zijn ervaringen van zijn vakantie naar Valencia en de mededeling dat het vroeger bij oma naar kaneel en kardemom rook.

Daarna ging het gesprek met de politicus toch nog even over de inhoud. Zonder blikken of blozen beweerde de leider van GroenLinks dat het asielvoorstel dat hij bij de coalitieonderhandelingen had afgewezen, een ’strenger migratiebeleid dan van de PVV’ zou betekenen.

En zo kreeg de auteur van het stuk, de breed gerespecteerde Tjeenk Willink (PvdA), op zijn oude dag nog even te horen dat hij een extremist is geworden. Je moet maar durven.

Het gaf maar eens helder aan hoe groot de leegte is die er schuilgaat achter de pr-wereld van GroenLinks. Niks verantwoordelijkheid nemen, niks het land vooruit helpen. Nee, het beeld is het énige wat telt en dat doel heiligt blijkbaar alle middelen.

Lang kwam de partij ermee weg, niet in de laatste plaats vanwege de zwakke positie van de concurrenten SP en PvdA. Van Emile Roemer heeft Klaver niets te vrezen. Een veel groter gevaar is de PvdA. In het debat na het mislukken van de coalitieonderhandelingen met GroenLinks ontmaskerde PvdA-leider Lodewijk Asscher zijn collega Klaver grandioos. Sociaaldemocraten voelen dat ze na hun forse verlies op 15 maart alleen nog maar kunnen groeien. Die uitgangspositie heeft GroenLinks zeker niet.

Mailtje
Afgelopen week stuurde de partij een mailtje naar haar achterban met een oproep naar de première van de Jesse-film te komen. Een veelzeggend bericht, omdat het aanprijzen van de ’documentaire’ een positieve GroenLinks-appreciatie verried, waarmee het vermoeden gevoed werd dat die een propagandafilm zou zijn. Rond de aankondiging van de film is vermeld dat er ook beelden rond de begrafenis van Klavers moeder in zijn verwerkt.

De teleurstelling bij GroenLinks bleek groot toen BnnVara voor de druk bezweek om de documentaire toch niet uit te zenden. Men noemde het besluit ’opmerkelijk’, omdat BnnVara zelf opdracht gaf voor het maken van deze documentaire. Een kat dus, richting de bondgenoot op links.

Het bedrijven van politiek is meer dan het afkijken van de verkiezingscampagne van een Amerikaanse president. Voor de stembusgang in maart werd er onder het mom van ’hoop’ nog gedroomd van het Torentje. GroenLinks werd slechts vijfde, met niet 33 maar slechts 14 zetels.

Persoonlijk
Intussen blijft de partij alle registers opengooien als het gaat om het persoonlijk maken van de leider. Een voor politici altijd gevaarlijke keuze. Vraag maar aan familieman Diederik Samsom.

Als de camera niet aanstaat, loopt Klaver het liefst onherkenbaar in capuchon door de Haagse straten, hopend om niet herkend te worden. In Vrij Nederland klaagde hij zelfs dat ’wildvreemde mensen’ hem in het park aanspreken. Vervelend hoor, die kiezers.

Er was brede verontwaardiging over BnnVara, maar Nederland zag afgelopen week ook de pr-machine van GroenLinks haperen. Na het toch iets teleurstellende verkiezingsresultaat en het weglopen bij de formatie, bladderde opnieuw een stukje af van Klavers hemelbestormende imago.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door King George »

DENK tovert Jesse Klaver om tot PVV’er in eigen nepdocu: “Eigen volk eerst! Nooit meer migranten!”

Afbeelding
Foto: Jesse Klaver in de nep-docu van DENK.

Door Tim Engelbart 29 augustus 2017

In een eigen hevig verknipte versie van de Jesse-docu laat DENK de GroenLinks-leider zaken zeggen als: “Refugees, fuck you” en “Migranten moeten we tegenhouden”.

>> Bekijk video <<

Na het bekritiseren van de media – “Trap er niet in!” – stapt DENK over op het volgende plan: gewoon het ontwikkelen van eigen nepnieuws om de leiders van concurrerende politieke partijen in een negatief daglicht te plaatsen. Kennelijk is GroenLinks-voorman Jesse Klaver als eerste aan de beurt, die door Kuzu en de zijnen wordt weggezet als een ultra-rechts figuur dat het liefste nog gisteren alle immigranten uit Nederland deporteert.

De politieke partij DENK haakt in op de mediarel die ontstaan is nadat BNNVARA aankondigde een propagandafilm die GroenLinks-sympathisanten over Jesse Klaver. DENK heeft naar eigen zeggen een trailer weten te bemachtigen van de documentaire, en plaatst die op hun Facebook-pagina.

Met een sappige ankeiler boven de video – “MUST SEE —> #EXCLUSIVE #LEAK. Waarom de #Jesse docu niet wordt uitgezonden? Check de trailer. Exclusief op DENK” – wordt vervolgens de linkse puppy Jesse Klaver weggezet als een soort gevaarlijke rechtse bloedhond. Hij zegt daarin dingen als “Eigen volk eerst” en wil bezuinigen op de zorgtoeslag. Ook slaat hij zijn eigen medewerkers in elkaar en verklaart: “Nooit meer migranten!” De citaten zijn uiteraard allemaal op zo’n manier gedaan dat hij juist het tegenovergestelde wilde beweren, maar door de slinkse DENK-montage verandert de GroenLinks-leider ineens in een soort PVV’er.

Tja. Volgens mij kunnen ze in Rusland nog wel een puntje zuigen aan de perverse propagandatactieken van DENK.


DDS
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door King George »

Jesse Klaver vertelde Nico Dijkshoorn iets in vertrouwen

Onderstaande column kan uw vertrouwen in de leider van GroenLinks ernstig schaden.

Door: Nico Dijkshoorn 30 augustus 2017, 02:00

Ik ga u iets vertellen over Jesse Klaver. Ik heb daar lang over nagedacht, want ik begrijp heel goed dat wat ik u ga vertellen zijn politieke carrière kan schaden. Kan vernietigen zelfs. Wat mij vooral dwarszit, is de manier waarop ik deze informatie heb vergaard. Dat was in een informele setting. Hij vertelde het mij in vertrouwen. We zaten, vlak voor het programma Jinek, samen voor een spiegel.

Bij Jesse legde de visagist haar hand heel teder onder zijn ravenzwarte haar en legde een lok heel voorzichtig op zijn voorhoofd. Bij mij probeerde een visagist mijn kaalheid te verbergen door de krans grijs monnikenhaar tactisch over mijn schedel te kammen. Jesse en ik keken elkaar aan, zoals je elkaar aankijkt als je samen voor een spiegel zit. Misschien kwam het daardoor, die plotselinge ontboezeming.
Mensen die via een spiegel met elkaar spreken, zeggen vaak dingen waarvan ze later spijt krijgen
Bij kappers heb je het ook. Omdat je ze niet recht aankijkt, maar via de spiegel, word je roekelozer. Ik heb in een drukbevolkte kapperszaak ooit heel hard over het opvoeden van mijn zoon zitten praten. Ik heb foto's laten zien van mijn nieuwe fiets. Ik heb aan mijn kapper, met allemaal gebaren erbij, uitgelegd hoe je vers pastadeeg maakt. Via de spiegel.

Ik kan het niet goed uitleggen, maar mensen die via een spiegel met elkaar spreken, zeggen vaak dingen waarvan ze later spijt krijgen. Zoals Jesse Klaver, die nu deze column leest. Hij weet precies waar ik het over heb. Er werd aan ons haar gevoeld, we keken elkaar aan en toen zei Jesse Klaver: ik volg een onlinecursus ukelele.

Daarna was het even stil. Jesse snapte, door allerlei trainingen, dat hij mij even de tijd moest gunnen om die informatie te verwerken. Daar zat hij, Elvis Klaver, de man die als Kennedy een podium opliep, die door een korte knik met zijn hoofd dertig zetels uit de schoot van duizenden vrouwen klopte, de man die bakfietsbezitters de übergeile uitstraling van een modebewuste metroseksueel schonk. Die Jesse speelde ukelele. Ukelele. Een instrument dat je gaat spelen wanneer je geen instrument kunt bespelen.
Het ging niet om verbroedering. Het ging hem puur om de band tussen de mens Jesse en zijn ukelele
Ik moest iets vragen, daar kwam ik niet onderuit. 'Speel je al een liedje?', vroeg ik. Nee, daar was hij nog niet aan toe. Maar het hele idee dat die ukelele vol met liedjes en verhalen zat, dat verpletterde hem. 'Ja, muziek dat is iets moois', zei ik. 'Het verbroedert.' Hij schudde wild van nee. Dat kon Jesse even helemaal geen reet schelen, verbroedering. Het ging hem puur om de band tussen de mens Jesse en zijn ukelele. Hij zag de ukelele als een levend organisme. Wanneer hij ukelele speelde, dan was de strijd tegen de vervuiling even heel ver weg. 'Wat voor een heb je?', vroeg ik. 'Met vier snaren', zei hij.

Nu weet u het. Jesse Klaver speelt ukelele. Dat schijnt belangrijke informatie te zijn. U had, als de film over Jesse Klaver wel was uitgezonden, geweten hoe Jesse macaroni klaarmaakt, hoe hij wakker wordt, hoe vreselijk hij al die aandacht vindt en dat hij oude afleveringen van Tatort woord voor woord kan meespreken. Maar dat de leider van GroenLinks met zijn mond halfopen een akkoord probeert te spelen op een instrument voor wilsonbekwame kabouters, dat weet u door deze column.

Ik moest hem plaatsen. Ik kon niet anders.


de Volkskrant
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Goed idee om met zo'n huis- tuin- en keukenvideo over Jesse Klaver hem voorgoed neer te zetten als de meest ongeschikte politicus van dit moment. De volgende verkiezingen zullen een dramatische teruggang laten zien qua stemmenaantal voor dit kortstondige fenomeen van GroenLinks. Maar dan is er in ieder geval nog alle tijd voor een nieuwe video. :roll:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef:Goed idee om met zo'n huis- tuin- en keukenvideo over Jesse Klaver hem voorgoed neer te zetten als de meest ongeschikte politicus van dit moment.
Klaver is nog redelijk ongevaarlijk. Maar die andere mooie gladde jongen, de Franse Macron is van hetzelfde soort en die heeft wél een vinger op de kernwapens van Frankrijk.
Voor iedereen die wat met het milieu en de natuur inzit is een stem voor Groenen een no-go. Want die willen heel Afrika naar hier halen om wat er over is van flora en fauna grondig te laten vernielen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Ariel »

Vandaag werd de omstreden documentaire Jesse getoond in Carrre. Jesse Klaver noemde het zien van de documentaire over hem in Carré maandagavond „ongemakkelijk.” „In het begin is het heel leuk en komen er allerlei herinneringen naar boven, maar daarna wordt het heel pijnlijk. Ik zie nu levensgroot in Carré mijn moeder.”

Na afloop van de film Jesse, die tegelijkertijd was te zien in zeventien filmzalen in het land en via de website Blendle, klonk een luid applaus. De documentaire Jesse zou aanvankelijk te zien zijn bij de publieke omroep, maar na ophef over de onafhankelijkheid van de maker van de film besloot BnnVara de documentaire niet uit te zenden.


Meer hier.
Spoiler! :
’Jesse-documentaire is echte promotiefilm’

Zelfs de GroenLinks-stemmers zijn na het zien van de omstreden documentaire Jesse overtuigd: „Dit is echt een promo-film.”

Lang niet alle stoelen waren gisteravond bezet in Carré, waar Jesse alsnog in première ging. En dit was ondanks de kaartjes die waren uitgedeeld aan relaties van de productie, de filmmaker en natuurlijk GroenLinks, onder wie de partijleider zelf. Een schril contrast met de bomvolle ’meet ups’, waarop partijleider Jesse Klaver voor de verkiezingen nog kon rekenen.


Het publiek is echter welwillend. „Ik stem altijd GroenLinks”, bekent de 79-jarige Heleen bij binnenkomst. De brede kritiek dat de film niet op de publieke zenders moest komen omdat documentairemaker Joey Boink werd betaald door de partij, wuift ze weg. „Kinderachtig.”

Ook de schoonouders van Boink zijn aanwezig. Ze zijn ronduit verbolgen over alle ophef. „Niemand heeft iets gezien en toch al zo’n grote mond!” Maar op de vraag of een campagnemedewerker van PVV-leider Geert Wilders zijn beelden ook op de publieke omroep zou mogen tonen, valt het even stil. „Weet ik niet, daar zeg ik niets over”, sputtert de schoonvader dan.

Peuter
De documentaire trapt af met beelden van de peuter Klaver. Door de zaal klinkt een vertederd ’aaah’. De rest van de film volgt de camera als een geliefde haar onderwerp. De beelden vol pakkende speeches, onderlinge grapjes en rake replieken rijgen zich aaneen. Een enkele keer wordt de muziek onheilspellender, bijvoorbeeld als het gaat over de onthullingen in deze krant over het opgepoetste imago van de partijleider. Maar inhoudelijk wordt nauwelijks daarop ingegaan, noch op zijn politieke standpunten.

Wel wordt de documentaire enkele keren behoorlijk intiem. Zo klinkt er gegiechel in de zaal als de blote bast van Klaver vol in beeld komt. En het wordt juist muisstil als de jonge politicus vertelt over zijn moeder, die tijdens de formatieperiode plotseling komt te overlijden.

De 55-jarige Kate, die ook in de zaal zat, heeft daar achteraf wat gemengde gevoelens over. „Zulke momenten vraag ik me af: waar is dat goed voor? Wat is daar de bedoeling van?” Liever had de GroenLinks-stemmer wat meer over Klavers politieke gedachtegoed gehoord. „Ik zou wel willen weten wat zijn achterliggende ideeën zijn, waar die vandaan komen.”

Ook elders wordt de teleurstelling onderling gefluisterd. De 27-jarige Jip, die op Klaver heeft gestemd, beaamt achteraf de kritiek. „Je ziet wel echt een positief beeld van hem.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ook elders wordt de teleurstelling onderling gefluisterd. De 27-jarige Jip, die op Klaver heeft gestemd, beaamt achteraf de kritiek. „Je ziet wel echt een positief beeld van hem.”
Heel erg positief. Geen trek in onsmakelijk dragen van politieke verantwoordelijkheid. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nooit meer Groen Links

Bericht door Ariel »

Groen Links communisten zitten weer vol goede ideeen . Ze willen Amsterdam auto vrij maken, en ze willen dat de slaven herdenkingsdag Keti Koti een nationale feest/herdenkingsdag wordt . Tofik Dibi mocht ook mee praten.
GroenLinks wil binnenstad Amsterdam autovrij

GroenLinks wil de binnenstad van Amsterdam een gesloten vesting maken door al het autoverkeer te weren. Ook moeten komende vier jaar 10.000 parkeerplaatsen in de stad worden geschrapt.

Dat blijkt uit het concept-verkiezingsprogramma, dat vandaag gepresenteerd wordt door de linkse partij in de gemeenteraad.

Fractievoorzitter Rutger Groot Wassink, die graag wethouder wil worden en er in de Stopera bekend om staat fan te zijn van communist Karl Marx, wil verder ook armen tegemoet komen door de gemeente hun schulden te laten afkopen. Ook pleit hij voor een ’repressievrije’ bijstand. Dat betekent dat er geen verplichte tegenprestatie wordt verwacht van bijstandstrekkers.

Daarnaast moet het voor deze groep mensen gemakkelijk worden om bij te verdienen, als het aan de GroenLinksers ligt. Zwarte Piet is niet welkom in de stad en Keti Koti moet wat de partij betreft een nationale feestdag worden. Groot Wassink wil onder andere het toch al barmhartige asielbeleid van de stad veel verder verruimen, een onderwerp waarover hij met burgemeester Eberhard van der Laan regelmatig in de clinch ligt.

„De komende vier jaar heffen we ten minste 10.000 parkeerplaatsen op.” Ook moeten op plekken waar de fietsparkeerdruk hoog is, autoparkeerplaatsen worden omgezet in fietsparkeerplekken. Touringcars moeten volgens de eveneens partij het veld ruimen. Verder pleit de partij voor een uitbreiding van een milieuzone en moet het vliegverkeer op Schiphol worden teruggedrongen. Consumentenvuurwerk wordt als het aan de partij ligt ook al uitgebannen.

Groot Wassink schetst in zijn voorwoord een gitzwart scenario als er in zijn ogen niets verandert: de stad zou zijn ziel verliezen. „Wij willen een radicaal sociale, groene en vrije stad. Omdat we er van overtuigd zijn dat verandering noodzakelijk is. Meer dan ooit tevoren.” Het plan is opgesteld onder leiding van bureau De Helling-directeur Jasper Blom. In de commissie zaten onder andere oud-Kamerlid Tofik Dibi en raadslid Femke Roosma.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie