Perikelen PVV.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Perikelen PVV.

Bericht door Ariel »

Wilders eist rectificatie Özcan Akyol na uitspraken in VI Vandaag

PVV-leider Geert Wilders eist een rectificatie van columnist Özcan Akyol, die deze week in het programma VI Vandaag zei dat de PVV „van mensen met een moslimachtergrond het stemrecht wil ontnemen.” Volgens Wilders’ advocaat Gert-Jan Knoops is dat „apert onjuist” en heeft Akyol schade toegebracht aan de partij van Wilders.

Johan Derksen zei in het praatprogramma dat hij vindt dat Wilders hele redelijke dingen zegt „wanneer de scherpe kantjes” eraf zijn. Daarop reageerde Akyol door te zeggen dat Wilders „van mensen met een moslimachtergrond het stemrecht wil ontnemen.” „Hij zet zichzelf buitenspel.”

Volgens Knoops wil de PVV niet specifiek van mensen met een moslimachtergrond het stemrecht ontnemen. In het PVV-programma staat dat de partij mensen met een dubbele nationaliteit het stemrecht wil ontzeggen, en hen ook niet wil toestaan een politiek ambt te bekleden. „Dit heeft niets van doen met personen ’met een moslimachtergrond’”, schrijft Knoops in een brief aan Akyol, die door Wilders op Twitter werd gezet.

Knoops eist dat Akyol zijn uitspraken binnen vijf dagen terugneemt. Zo niet, dan „zal de PVV rechtsmaatregelen overwegen.”

Akyol wijst de eis van de hand. „Geert Wilders - mister freedom of speech - is beledigd omdat ik zei dat hij van moslims het stemrecht wil afpakken. Dat is een feitelijke interpretatie van dit standpunt”, twittert hij, verwijzend naar het PVV-standpunt over de dubbele nationaliteit. „Marokkaanse moslims kúnnen geen afstand doen van die nationaliteit. Cry baby. Niks geen rectificatie dus.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Perikelen PVV.

Bericht door King George »

En Geert Wilders heeft hier gelijk en Ozkan Akyol bedrijft hier smaad. Ozkan Akyol was eens spraakmakend, maar heeft zichzelf geheel onderworpen aan de politiek correcte mores om maar in de politiek correcte comfort zone te kunnen blijven.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Perikelen PVV.

Bericht door Mahalingam »


Rotterdamse PVV-fractievoorzitter Meeuwissen is teleurgesteld in Wilders: ‘Hoorde niets meer’

( 01-12-21)
Hij hield er even de spanning in, maar de Rotterdamse PVV-fractievoorzitter Maurice Meeuwissen richt met het oog op de aanstaande verkiezingen een eigen partij op. Opvallend is dat Lijst Meeuwissen een mildere toon wil aanslaan ten aanzien van de islam. In Wilders is hij teleurgesteld.

‘Ronduit schandalig’, zo omschrijft Maurice Meeuwissen de wijze waarop de Rotterdamse PVV door partijleider Geert Wilders is opgeheven. Tot voor kort gold Meeuwissen als een trouwe volgeling, maar de teleurstelling is groot. Meeuwissen moest het nieuws zaterdagochtend vernemen van nota bene een AD-journalist, die hem het persbericht van de landelijke PVV doorstuurde. ‘De PVV zal volgend jaar niet meedoen met de gemeenteraadsverkiezingen in Rotterdam.’
https://www.ad.nl/binnenland/rotterdams ... ~abff620b/

Het is dus eigenlijk 'Lijst Meeuwissen' in Rotterdam, niet meer PVV.
Maar voor de media is alles wat Maurice Meeuwissen (als lijsttrekker) nu zegt afkomstig van de PVV en wordt op het bordje van Wilders gelegd.
PVV Rotterdam dreigt PvdA'er met tribunaal en rechtbank in raadsdebat

Een felle clash donderdag in de Rotterdamse gemeenteraad tussen de PvdA en de PVV. Maurice Meeuwissen, fractievoorzitter van de PVV, dreigde zijn collega Co Engberts (PvdA) met een tribunaal of rechtbank.

Meeuwissen had een debat aangevraagd omdat hij vindt dat de wethouders en tegelijk ook lijsttrekkers Moti (PvdA) en Eskes (CDA) zich op Twitter 'zeer negatief' uitgelaten hebben over de mogelijke komst van Forum voor Democratie, dat in maart meedoet aan de gemeenteraadsverkiezingen.

De PVV vindt dat er een 'hetze' tegen Forum wordt veroorzaakt door de wethouders. Co Engberts van de PvdA zei dat Moti zijn uitspraken als lijsttrekker heeft gedaan en dat het een standpunt van de PvdA Rotterdam is. Meeuwissen van de PVV reageerde daarop met het dreigen van tribunalen en een rechtbank.

Maurice Meeuwissen: "Als er straks weer vervelende zaken gebeuren in de stad, zoals het verscheuren of het dreigen van stembiljetten te verscheuren, dan hou ik de heer Engberts daar verantwoordelijk voor. Dan zeg ik: tribunaal of rechtbank. Daar gaan we werk van maken."

Het PVV-raadslid werd vervolgens gevraagd om die woorden terug te nemen. Toen hij dat weigerde, werd op verzoek van de PvdA de vergadering geschorst voor overleg buiten de raadszaal. Ook bij hervatting van het debat weigerde PVV'er Meeuwissen zijn woorden terug te nemen. Co Engberts van de PvdA reageerde daarop door te stellen dat bij een volgende keer hij aangifte zal doen. Over een paar weken wordt het debat opnieuw gevoerd.

Oproep tegen polarisatie

Korte tijd voor deze clash had burgemeester Aboutaleb in zijn nieuwjaarspeech de raadsleden nog opgeroepen goed naar elkaar te blijven luisteren en afzien van onnodige persoonlijke aanvallen en polarisatie. Burgemeester Aboutaleb vertelde te hebben uitgezocht hoe de eerder genoemde uitspraken over Forum te beoordelen. Hij heeft de betrokken wethouders Moti en Eskes aangesproken. Beiden hebben aangegeven dat ze hun uitspraken hebben gedaan in hun rol als lijsttrekker. Daarmee zijn de uitingen toelaatbaar.

PVV'er Maurice Meeuwissen heeft gezegd dat wethouders, die tevens lijsttrekkers zijn, in hun berichten duidelijker moeten aangeven in welke rol ze hun uitspraken doen.

Persaandacht

Eerder was Meeuwissen nog kritisch op het gebruik van woorden als 'tribunaal'. Eind november vorig jaar, toen bekend werd dat de PVV zou verdwijnen uit Rotterdam, zei hij op twitter schamper dat je voor persaandacht altijd 'een paar keer het woord "tribunaal" in de groep kunt gooien'.
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1454010/ ... raadsdebat
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Perikelen PVV.

Bericht door Mahalingam »

En nu de stof van bovenstaande optrekt, wat zien wij?
Rotterdamse raadsleden met dood bedreigd: ‘Dit raakt me enorm’

De Rotterdamse raadsleden Co Engberts (PvdA) en Maurice Meeuwissen (PVV) doen allebei aangifte van doodsbedreiging. Een dag na hun botsing in de gemeenteraad kregen ze allebei een bericht dat ze als doodsbedreiging ervaren.

Ook Meeuwissen gaat aangifte doen naar aanleiding van een mail die donderdag naar zijn fractie werd gestuurd. Daarin staat: ‘De enige goeie plek voor zo’n man als hij is aan een hoge boom met een touw om zijn nek’. ,,Ik ga er alles aan doen om ervoor te zorgen dat deze persoon nog voor de verkiezingen voor de rechter staat”, aldus Meeuwissen.

Hetze

Engberts en Meeuwissen kregen het donderdag in de raad met elkaar aan de stok naar aanleiding van een ‘hetze’ die volgens de PVV’er wordt gevoerd tegen nieuwkomer Forum voor Democratie. Toen Engberts hem interrumpeerde, zei Meeuwissen: ,,Als er straks vervelende zaken gebeuren in de stad, zoals het verscheuren van stembiljetten, dan hou ik de heer Engberts daar verantwoordelijk voor. Dan zeg ik: tribunaal of rechtbank. Daar gaan we werk van maken.”

Engberts kondigde daarop aan dat als Meeuwissen zoiets nog eens zou zeggen, hij aangifte zou doen. ,,Helaas zien we nu waar dit toe leidt”, zegt Engberts nu. Hij zegt aangifte te doen tegen de afzender van de mail omdat het hem raakt, maar ook omdat het niet geaccepteerd mag worden. ,,We moeten hier tegen opstaan.”

Onlangs stond een man voor de rechter die twee andere Rotterdamse politici bedreigde, Chantal Zeegers (D66) en Christine Eskes (CDA).
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Perikelen PVV.

Bericht door Ariel »

Marcel de Graaff, de enige Europarlementariër die de PVV nog in Brussel had, stapt over naar Forum voor Democratie. Dat melden De Graaff en FVD op Twitter. Reden is de steun van de PVV voor vaccinaties tegen het coronavirus, wat De Graaff „dit schadelijke, experimentele middel” noemt.

De „huidige koers” van de PVV „ten aanzien van corona heeft mij doen besluiten de overstap te maken naar Forum voor Democratie”, zegt De Graaff. Dat is volgens hem „de enige partij die daadwerkelijk inziet dat we helemaal niet te maken hebben met een pandemie of een Covidcrisis.”

Wat valt me dit tegen van Marcel de Graaff . Ik herkende hem ook niet meer met dat vreemde baardje.


Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Perikelen PVV.

Bericht door Ariel »

Afbeelding

Het nepaccount van de PVV. Inmiddels heeft Van den Assem zijn eigen foto geplaatst. Voorheen stond er een foto met de vier bovenste kandidaten van de lijst.

PVV-kandidaat van eigen kieslijst zit achter nep-PVV-account: ‘Als ze mij negeren, negeer ik hen ook’

Een bizarre situatie bij de PVV in Dordrecht. Het nepaccount op Twitter waar de partij al maanden tegen ageert blijkt te worden beheerd door de nummer acht van de eigen kieslijst. ,,Ik word overal buitengehouden, maar ik heb wel gewoon het recht mezelf te promoten.’’

Het gaat om Martijn van den Assem, die twee jaar geleden korte tijd commissielid voor de PVV was. Na intern geruzie stopte hij daar al snel weer mee, blikt de Dordtenaar terug op die bliksemcarrière in de Dordtse politiek. Hij ergert zich aan de koers van zijn partij in de stad. ,,Er zit geen enkele visie achter. Daardoor valt de PVV totaal niet op in de gemeenteraad.’’

Toch twijfelde Van den Assem niet toen enkele maanden geleden het verzoek kwam om zich weer kandidaat te stellen, nadat hij ook in 2018 al op de lijst stond. Hij opende het nepaccount in december en heeft sindsdien meer dan 2200 volgers verzameld, terwijl het echte account blijft steken onder de 200. ,,En daar hebben ze dan drie jaar over gedaan. Als je je een beetje inzet, dan is het dus mogelijk snel groot te worden. En dan val je op.’’ Alle berichten op het kanaal zijn pro-PVV.

Van den Assem hoopt zich met doorplaatsing (‘retweets’) van zijn eigen berichten in de kijker te spelen en zo met voorkeurstemmen een raadszetel te verdienen. ,,Het is toch raar dat ze geen enkel bericht gestuurd hebben om te achterhalen wie ik ben? Ze hebben alleen op Twitter zelf opgeroepen om mijn account te rapporteren. Als zij míj negeren, dan voel ik me ook niet geroepen mezelf bekend te maken.’’

‘Het is allemaal niet fraai’
Van Leeuwen is verbaasd te horen dat zijn partijgenoot erachter zit. ,,Het is jammer dat hij de verse kans die we hem met deze plaats op de lijst op deze manier gebruikt. Het is allemaal niet fraai. Hij staat op de lijst, maar ik spreek hem eigenlijk nooit. Dat wil niet zeggen dat we ruzie met hem hebben, want dat is niet zo.” Kort nadat deze site Van Leeuwen sprak, werd de foto van Van den Assem verwijderd van de PVV-site.

Deze pagina op de PVV-site werd verwijderd, nadat het AD vragen had gesteld over kandidaat Martijn van den Assem:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie