Perikelen PVV.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89907
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Uitgetreden PVV-ers

Bericht door Ariel »

King George schreef: Paul ter Linde maakt geen enkel schijn van kans bij een andere partij of met een eigen partijtje. Zie dat dan maar als het zelfreinigend vermogen van de democratie.
Ik vermoed dat het zo wie zo heel moeilijk voor hem zal worden om een baan te krijgen. Ex-PVV-er en ook nog eens een troublemaker die uit de school klapt als hij zijn zin niet krijgt, en met modder gaat gooien. Er zijn maar weinig bazen die zo'n man in dienst willen nemen, want of je nou wel of niet dol op de PVV bent, zo'n streek kan hij aan iedereen leveren.

Onbetrouwbaar dus.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Uitgetreden PVV-ers

Bericht door H.Numan »

Opmerkelijk. Zodra de PVV het goed doet in de peilingen lopen er mensen boos weg. Toeval? :thinking:
Natuurlijk niet. Ik denk (puur een idee, nergens op gebaseerd) dat die knapen allang in de gaten worden gehouden. Samen met elke andere PVV politicus. Ze vervullen een maatschappelijke functie, dus komen veel met mensen in contact. Tegenstanders ontdekken dat deze knapen ergens gefrustreerd door zijn en moedigen zich aan geassisteerde politieke zelfmoord te plegen. Zo'n knaap komt niet snel aan een baan. Heel weinig bazen staan te trappelen om een Judas in te huren.

Waarschijnlijk werkt dit grapje ook andersom. Politici vinden zichzelf heel erg belangrijk. Wat wij als een simpel plaagstootje zien is voor hun een dodelijke belediging. Ze hebben ego's groter dan de Titanic.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Uitgetreden PVV-ers

Bericht door King George »

Was Paul ter Linden niet degene die het brandmerken van mensen met HIV voorstelde?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89907
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Uitgetreden PVV-ers

Bericht door Ariel »

King George schreef:Was Paul ter Linden niet degene die het brandmerken van mensen met HIV voorstelde?
Yes. En ik vermoed dat deze knaap daarom niet hoog op de lijst van de aankomende gemeentelijke verkiezingen staat, en dus daarom dit geintje uithaalt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Uitgetreden PVV-ers

Bericht door H.Numan »

Dat diskwalificeerde hem automatisch voor een hogere politieke functie. Maw: Hij was al gemeenteraadslid Eindrang Bereikt. De PVV is alles behalve een gay-vriendelijke partij, maar openlijk gays haten gaat zelfs daar veel te ver. Ik denk dat de PVV top langzaam begint in te zien dat de gays een grote potentiële kiezergroep voor ze kan zijn. Zeker nu de VVD blijkt geeft links liberaal te zijn.

Maar ik vraag me af waarom die knaap opstapte. Vrijwel iedereen werkt voor een baas of in een bedrijf dat ze het liefste gisteren in brand steken. Dat heb je maar te accepteren, of je zoekt wat anders. Dat is er niet? Goh, da's nou sneu...

Wat bereikt hij er mee? Als er 1 politicus is die zich absoluut niets van mogelijke dissidenten aantrekt is dat Wilders. Andere partijen zouden mogelijk iets voorzichtiger zijn. Maar een gemeenteraadslid dat boos is? Kom nou toch. Voor zo'n pias vind je tien anderen. Zonder daarvoor zelfs maar de wekker te zetten. Dat moet hij geweten hebben.

Overstappen naar een andere partij kan hij gerust vergeten. Dat is geen enkele ex PVVer gelukt. Dat is ook geen optie.

Publiciteit? Morgen of uiterlijk maandag is iedereen hem vergeten. Tenzij hij de rand-debiel gaat uithangen zoals die kwast die nu halal is. Daar gaat hij ook geen toekomst mee opbouwen.

Veel wachtgeld kan hij niet meer trekken, daar is hij te laat voor in de raad gekomen. En een leuke job via via zit er ook niet in. Ik zou niet weten waarom die kwast dus op stapt.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Smakelijke inhoud van de PVV

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef: Paul ter Linde maakt geen enkel schijn van kans bij een andere partij of met een eigen partijtje. Zie dat dan maar als het zelfreinigend vermogen van de democratie.
O jawel hoor! Die jongen komt er wel. Ik heb ook eerst even naar zijn relaas geluisterd en ik moet zeggen: geen speld tussen te krijgen. Geen kwaad woord over Wilders. En wat hij over de PVV vertelt is heel aannemelijk. Zijn we soms de perikelen en rellen in de LPF vergeten? De PVV bestaat alleen bij de gratie van het geklungel van de andere politici en het gesjoemel met Europa. De islam speelt niet eens zo'n belangrijke rol meer. Uitsluitend bij ondergetekende. IK STEM 100% PVV VANWEGE DE ACHTERLIJKHEID WAARIN DE POLITIEK UITBLINKT: het gedogen van de islam. En voor de rest vind ik Wilders gewoon hardstikke amusant. Ik denk dat Paul ter Linde, die niet voor niets binnen de PVV de hemel is ingeprezen, er wel komt. Maar niet bij de PVV!
Numan schreef:Ik vermoed dat het zo wie zo heel moeilijk voor hem zal worden om een baan te krijgen.
Nee hoor! Paul heeft zo een andere baan. En over het uit de school klappen . . . hij is PVV-er exit door eigen keuze. Voor mij mag iedereen uit de school klappen. Ergens is Paul ook nog eens klokkenluider. En ach, Wilders was gewaarschuwd. Maar wat moest hij anders? De arme ziel heeft het al druk genoeg. Hoe houdt hij het vol? Ik mag die Wilders wel. En Paul ter Linde ook.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89907
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Uitgetreden PVV-ers

Bericht door Ariel »

Hij had ook weg kunnen gaan zonder modder gooien Hans. Nu heeft hij zich als een Judas gedragen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Ontevreden weglopers

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Hij had ook weg kunnen gaan zonder modder gooien Hans. Nu heeft hij zich als een Judas gedragen.
Ik geef toe, netjes is het niet. Maar leer mij de mens kennen. Wie doet zoiets niet die zwaar teleurgesteld is?
Spoiler! :
Leden van de maffia
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Uitgetreden PVV-ers

Bericht door King George »

De waarheid over ex-PVV-er Paul ter Linden

Afbeelding

Iemand stapt uit een fractie in een gemeente. Normaal gesproken is het nog net een berichtje waard in een lokale krant. Maar als die iemand in een lokale fractie van de PVV zit, dan is dat groot nieuws bij de publieke omroep. Zo iemand mag dan ritueel leeglopen. Van zo’n iemand worden nooit de uitspraken gecheckt. Zo’n iemand is een held.

Zo stapte gisteren ene Paul ter Linden uit de PVV fractie in Den Haag. EenVandaag ruimde er uiteraard een heel item voor uit.

Eerlijk gezegd kende ik die Ter Linden alleen van totaal geschifte voorstellen. Maar hij bleek een heel ander beeld van zichzelf te hebben in EenVandaag. We zagen hier de ultieme ijdeltuit.

“Jullie kennen mij als iemand die behoorlijk op zijn strepen staat.” Schreef Paul ter Linden in zijn afscheidsbrief. (PDF) “Hij wil wel werken. Graag zelfs.” Zei EenVandaag, die er kennelijk onderzoek naar had gedaan.

Paul ter Linden wist wel waar het aan schortte:


“De fractie functioneert niet. We zitten er alleen maar aanwezig te zijn.”

“De Graaf (Machiel, fractievoorzitter) is stelselmatig weg. Niemand weet dan waar hij is.”


Zozo. Iemand die behoorlijk op zijn strepen staat. Iemand die graag wil werken. Maar ook weer iemand die alleen maar aanwezig zit te zijn.

Hebben we het hier wel over dezelfde Paul ter Linden die ik kon teruggoogelen?

De Paul ter Linden die altijd ziek was?

De Paul ter Linden die sinds de helft van vorig jaar eigenlijk nooit meer aanwezig was in de Raad, en dit jaar nog maar één keertje?

Ach, journalisten van EenVandaag, het was dus met een paar handelingen op Google zo te checken hoor. Misschien hebben jullie dat nog gedaan ook. Maar het paste niet zo in het verhaal hè?

Ik ben dus maar even gaan doen waar EenVandaag te bescheten voor was. Even rondmailen in PVV kringen. On the record wilde men niet over de persoon Paul ter Linden praten. Dat is logisch. Maar off the record kreeg ik des te meer te horen.

Samengevat was dit het beeld:

Ja, hij is inderdaad een periode ziek geweest. Maar niet het hele jaar dat hij afwezig was. Misschien vier maanden. Hij gaf in januari 2013 aan het weer ‘te willen proberen’. Hij had de hele tijd een grote mond. Hij had kritiek op alles en iedereen. Maar hij kwam vooral nauwelijks tot niet opdagen.

Zijn agressie ging zich vooral richten op Machiel de Graaf toen Richard de Mos niet meer op de landelijke lijst kwam en zijn raadszetel meenam voor ‘Groep de Mos.’ Dat was rond juli 2012. En dat hing samen met een niet onbelangrijke omstandigheid voor Paul ter Linden: Hij was namelijk de politieke medewerker van De Mos geweest in de Tweede Kamer. Toen De Mos in juni/juli 2012 te horen kreeg dat hij niet meer op de lijst voor de Tweede Kamer stond, was het gevolg dat ook Paul ter Linden, na de verkiezingen van 2012, daar ontslagen werd. Nu zat hij alleen nog in de Haagse Gemeenteraad. Dat was hem kennelijk te min.

Hij is toen, midden in het politieke jaar, in de begrotingsperiode september 2012, zomaar twee tot drie weken op vakantie gegaan en weggebleven.

Tussentijds is hij nog twee keer langs gekomen maar hij had geen portefeuilles meer en zat eigenlijk alleen thuis, of op feestjes.

De algehele verwachting bij de PVV is dat hij zich gaat aansluiten bij de Groep de Mos. Hij staat zeer onder invloed van De Mos. Dat zal voordelig zijn voor De Mos. Meer budget, meer spreektijd. Maar de verwachting is ook dat de Mos hem daarna keihard laten vallen tijdens de verkiezingen.



Met Paul ter Linden zal het dus net zo gaan als met al die andere weglopers. Je hoort er al snel nooit meer iets van. In dit geval lijkt me dat geen groot verlies voor de politiek.


http://joostniemoller.nl/2013/10/de-waa ... er-linden/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Snelle meelopers zijn snelle uittreders

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:De waarheid over ex-PVV-er Paul ter Linden
Nou ja, het zit blijkbaar tussen de oren. Veel wijzer word ik ook niet van dit bericht. Een weldenkend mens dient zich dan direct af te vragen waarom Wilders in godsnaam deze knul op zo'n positie al die tijd heeft geduld. Die vraag wordt niet gesteld, terwijl dit nu juist de hamvraag zou moeten zijn. Wordt het niet eens tijd dat Wilders zich meer gaat interesseren voor zijn directe omgeving? Zijn medewerkers? DAAAAAAR wringt hem de schoen. Wilders is simpelweg een hele aardige slechte leider. Maar wel een leuke politicus en islam demagoog. En daar is niets verkeerd aan.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89907
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Uitgetreden PVV-ers

Bericht door Ariel »

Wat is dit nu weer.... :nietverstaan:
Gerommel in de PVV-top: Bontes stapt uit het fractiebestuur

Het rommelt in de top van de PVV. Afgelopen dinsdag maakte Kamerlid Louis Bontes tijdens de fractievergadering bekend per direct uit het fractiebestuur te stappen. Dat schrijft NRC Handelsblad vandaag. Ook stopt Bontes als penningmeester van de Stichting ondersteuning Tweede Kamerfractie PVV, een stichting die voornamelijk financiën en personeelszaken regelt. Zijn besluit is mede ingegeven door onduidelijkheid over de verantwoording van recente financiële uitgaven van de stichting.

Bontes kon zich niet langer vinden in de werkwijze van het fractiebestuur en wenste niet meer verantwoordelijk te zijn voor de beslissingen van het bestuur. Desgevraagd bevestigt Bontes zijn besluit en de bijbehorende motiveringen. Hij wil verder geen toelichting geven.
Bontes in fractiebestuur sinds maart 2012

Het fractiebestuur van de PVV bestaat nu nog uit partijleider Geert Wilders en zijn vertrouwelingen Martin Bosma en Fleur Agema. Bontes, oud-politieman in Rotterdam en in 2010 verkozen tot Kamerlid, was in maart 2012 juist tot het fractiebestuur toegetreden op voorspraak van onder meer Bosma en Agema. Zij wilden van de PVV – na alle turbulentie rondom de campagne van Hero Brinkman voor meer democratie en openheid – weer een partij maken die vanuit het isolement en zo veel mogelijk afgescheiden van Haagse collega-politici en journalisten politiek zou bedrijven. Bontes steunde die lijn en won de interne verkiezing.

De keuze van de fractie voor Bontes werd door Brinkman opgevat als een keuze tegen de door hem bepleitte openheid. Twee weken later stapte hij op en ging met een eigen partij verder. Bij de Tweede Kamerverkiezingen in september 2012 haalde hij niet genoeg stemmen voor een Kamerzetel en daarna keerde hij terug naar zijn oude werkgever, de politie. Deze week maakte hij bekend een politieke partij voor kleine ondernemers op te richten. Ook de PVV kreeg in september 2012 een harde klap. De partij verloor negen zetels en hield er vijftien over.
Wilders verliest met Bontes bondgenoot die orde bewaakte

Doordat Bontes expliciet afstand neemt van het fractiebestuur, is zijn stap ook een tegenvaller voor partijleider Wilders. Die verliest daarmee een bondgenoot in de fractie. Bontes stond er intern om bekend namens de partijleider en met de hulp van Bosma en Agema de orde te bewaken. Als partijgenoten te veel contact met de buitenwereld onderhielden of ineens in een televisieprogramma opdoken, spraken zij hen daarop aan. De woordvoerder van de PVV was gisteravond niet bereikbaar voor een reactie.

BRON
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Uitgetreden PVV-ers

Bericht door King George »

Een lijntje met Hero Brinkman?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89907
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Uitgetreden PVV-ers

Bericht door Ariel »

De reden waarom Bontes het fractiebestuur van zijn partij verlaten heeft.
Bontes vertelt aan RTL Nieuws dat hij in het afgelopen jaar slechts twee tot drie keer een vergadering heeft gehad met het fractiebestuur. Dat is volgens hem veel te weinig.

Bontes was binnen het bestuur verantwoordelijk voor het budget, maar werd te weinig gekend in de besluiten die worden genomen wat er met het geld gebeurt. “De partijtop denkt nog steeds dat alles ‘en petit comite’ kan worden besloten. Daar wil ik van af”, aldus Bontes.

Hij zegt al langer te hebben aangegeven dat hij ontevreden is met hoe het gaat binnen de PVV. Hij vindt dat de partij volwassen moet worden, en ‘daar hoort transparantie bij’.

Bontes zegt de PVV niet te willen verlaten. Op korte termijn komt hij met een verklaring en een toekomstvisie voor de PVV. Hij heeft vandaag nog geen contact gehad met PVV-leider Geert Wilders, maar: ‘Geert kent mijn onvrede’.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52321
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Uitgetreden PVV-ers

Bericht door Mahalingam »

Het perspectief voor (ex-) PVV politici om een baan te vinden, is niet groot.
Ze vallen buiten de boot van de normale politieke baantjesmachine.
Gerd Leers (CDA) heeft een detacheringsbureau opgericht voor oud-politici en hoopt ze zo snel mogelijk aan een baan te krijgen.
Maar ja, PVV-ers, die zijn moeilijk te helpen. Hij zegt:
"Ze laten een specifiek geluid horen en blijven daar langer in hangen, daarom is werk vinden voor een PVV'er lastiger."
Hij zegt dat het belangrijk is dat politici hun "politieke kleur" kwijtraken voor ze aan een nieuwe baan beginnen.

En het 'ontkleuren' van PVV-ers is zeer tijdrovend.
"Je moet ontkleuren en dat kost tijd", aldus Leers.

http://www.powned.tv/nieuws/politiek/20 ... ldinf.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89907
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Uitgetreden PVV-ers

Bericht door Ariel »

PVV-Kamerlid Louis Bontes: partij moet transparanter worden

PVV-Tweede Kamerlid Louis Bontes vindt dat zijn partij transparanter en democratischer moet worden. Hij kondigt binnenkort plannen aan, om dat te bewerkstelligen.

We zijn virtueel, in de peilingen de grootste partij van ons land. Dan moet je niet alles bij een man, Geert Wilders, houden,' zegt Bontes maandag in de Volkskrant.
Verantwoordelijk

Bontes stapte vorige week uit het fractiebestuur van de PVV in de Tweede Kamer. Naast Wilders zitten ook Fleur Agema en Martin Bosma in dit bestuur. Bontes wil niet langer verantwoordelijk zijn voor beslissingen van de leiding.

Ik heb maar twee à drie vergaderingen gehad de afgelopen twee jaar. Ik was dus verantwoordelijk voor zaken die ik niet kende,' zegt de PVV'er.

Bontes stapte ook op als penningmeester van de stichting ondersteuning Tweede Kamerfractie PVV. Hij legt deze taak neer vanwege het gebrek aan transparantie als het gaat om de financiering. 'Ik wil geen verantwoordelijkheid dragen voor uitgaven waar ik geen zicht op heb.'
Verkiezingen

Behalve de financiën heeft Bontes ook moeite met enkele strategische beslissingen. Hij vindt het niet goed dat de PVV maar in twee gemeenten meedoet aan de verkiezingen.

'Je zou kunnen denken dat mensen ook lokaal op ons willen stemmen. Het is nu wat laat om dat voor de gemeenteraadsverkiezingen te veranderen. Zoiets vergt nogal wat voorbereidingen.'

http://www.elsevier.nl/Politiek/nieuws/ ... -1393686W/
Wat vervelend nou. Wordt Louis Bontes Hero Brinkman de tweede ? Hoezo transparant ? Is de ego van Bontes ook te groot voor de PVV? Misschien moet hij maar opstappen of zich aansluiten bij Hero. Anyway. Ik wens Geert Wilders sterkte. Heel naar dat dit soort judassen de partij proberen te breken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Brinkman heeft de PVV verlaten.

Bericht door King George »

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89907
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Uitgetreden PVV-ers

Bericht door Ariel »

Nee, Bontes, de PVV wordt geen normale partij
door Joost Niemöller

Het Tweede Kamerlid Louis Bontes treedt vandaag in de publiciteit met kritiek over interne partijpolitiek. De demonstratie op het Malieveld zou uit het verkeerde potje betaald zijn. En hij is nu verantwoordelijk, gezien zijn bestuursfunctie, voor iets waarover hij niets te zeggen had.

’De PVV moet open worden, een normale politieke partij.’

Dat klinkt natuurlijk heel redelijk. Een open partij. Congressen. Bestuur dit, bestuur dat. Zo doen we dat hier, toch?

Maar we leven niet in normale omstandigheden. De PVV wil iets wat regelrecht in gaat tegen de wensen van de zittende elite. De PVV wil dat er een einde aan de massa immigratie komt. De PVV wil uit de EU. De PVV vindt de islam een verwerpelijke ideologie die aan banden gelegd moet worden.

Dat is niet zomaar een afwijkend standpunt, zoals de ChristenUnie een ander standpunt heeft over winkelen op zondag, of over euthanasie dan D66. Of zoals, zeggen ze, de PvdA op sommige punten anders zou zijn dan de VVD.

Nee, de PVV staat voor een totaal andere koers van deze maatschappij. Wanneer een partij als de PVV de grootste is in de peilingen, dan is hier dus sprake van een zeer groot spanningsveld.

De gevestigde media zullen in deze situatie alles doen om de PVV uit elkaar te spelen. Iedere vorm van openheid wordt onmiddellijk bestraft. Iedere Prinsenvlag op een demonstratie wordt benoemd als NSB vlag. Ieder zelfontbrandend ego in een gemeenteraad krijgt het nationale mediapodium om zich te beklagen. Iedereen die zegt namens de PVV te spreken, en die een afwijkend geluid laat horen, zal worden gebruikt om uitgespeeld te worden tegen Wilders.

De PVV is de nationalistische stormram tegen de globaliseringwaanzin die de boven ons gestelden in zijn greep houdt. Zo’n beweging kan alleen succes hebben als iedereen zich achter de leider schaart. Deze leider brengt daartoe een groot offer: Zijn bewegingsvrijheid.

Is dat lastig? Zeker. Want dat heeft grote gevolgen voor de betrokkenen. Met interne problemen treed je dus niet naar buiten. Zo heel bijzonder is dat overigens niet. Ook bedrijven willen niet dat je naar buiten treedt. De fracties van iedere partij houden zich ook aan een informele vorm van geheimhouding. Kabinetsvergaderingen zijn geheim. Wie daarbuiten treedt heeft een probleem. Anders werkt het niet.

Als Bontes een probleem heeft met de betaling van de demonstratie op het Malieveld, dan moet hij dit intern regelen. Er zijn geen andere opties.

Bontes schijnt trouwens een ‘dieper’ probleem te hebben:

Aanleiding voor de visie die Bontes wil presenteren is onder meer het feit dat de PVV volgend jaar maart in slechts twee gemeenten meedoet aan de gemeenteraadsverkiezingen.

Ja, dat hoort ook bij een ‘normale partij.’ Dat je er normaal, en openlijk, op kunt stemmen, in alle gemeenten. Maar dat is de grootst denkbare gok die Wilders kan nemen. De Centrumdemocraten van Janmaat ontploften na een enorme verkiezingsoverwinning bij de gemeenteraadsverkiezingen in 1994. In heel het land zaten ineens ego’s die de krant opzochten, en alle ruimte kregen om hun kritiek te spuien. Het gevolg: afscheidingen, nog meer persoonlijk vuilspuiterijen enzovoort.

Iets vergelijkbaars gebeurde bij de LPF.

Als een PvdA politicus in een gemeente een probleempje heeft met geld, dan straalt dat uiteindelijk niet af op de PvdA, want bij de media gaat men er vanuit dat de PvdA ‘in principe’ een partij is die deugt. Een probleempje bij de PVV wordt aangegrepen om de partij als geheel in de nazi hoek te zetten. Want de PVV is namelijk ‘in principe’ een partij die niet deugt.

Het wordt voor PVV-ers dus noodgedwongen een lange, moeizame mars, waarbij de rijen gesloten zullen moeten zijn.

En ja, dan lopen de lijnen allemaal via Wilders. Dat is natuurlijk niet zoals we dat gewend zijn in ons open, democratische land, waarin we er met elkaar polderend uit dienen te komen. Dat zal bovendien ook best vaak onpraktisch en frustrerend zijn.

Maar als je politicus wordt bij de PVV dan dien je te begrijpen dat het niet om jou draait, maar om de zaak. Dan dien je dus te begrijpen dat je veranderingen niet alleen intern regelt, maar dan moet het in je DNA zitten dat dit interne regelen de enige manier is.

Bontes kondigt in de Volkskrant aan dat hij met een plan van aanpak de PVV wil reorganiseren:

Bontes kondigt aan binnenkort met een plan te komen om de PVV tot een volwassen, transparante partij om te vormen. ‘We zijn virtueel, in de peilingen de grootste partij van ons land. Dan moet je niet alles bij een man, Geert Wilders, houden.

Daarmee kondigt hij dus aan openlijk de strijd aan te gaan en de interne problemen naar buiten te brengen. Daarmee geeft hij dus aan niet te begrijpen wat voor partij de PVV nu eenmaal noodgedwongen is. Namelijk een partij die alleen maar gebaseerd kan zijn op onderling vertrouwen. Het is dat, of het is niets.

Jammer. Volgens mij is Bontes een geschikte man, wat ik zo over hem lees. Geen Brinkman.

http://joostniemoller.nl/2013/10/nee-bo ... le-partij/
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Uitgetreden PVV-ers

Bericht door King George »

Bontes jankt voorlopig nog even door. De PVV moet volgens hem een ledenpartij worden: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2199 ... ij___.html
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89907
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Uitgetreden PVV-ers

Bericht door Ariel »

King George schreef:Bontes jankt voorlopig nog even door. De PVV moet volgens hem een ledenpartij worden:
Ja, hij hoeft komende verkiezingen ( als hij dan nog van de partij is) niet op een verkiesbare plek te rekenen.
Begrijpt Bontes nou werkelijk niet dat als iedereen lid van de PVV kan worden er zoveel infiltranten lid worden die tijdens stemmingen en vergaderingen zullen proberen om de partij te vernietigen?

Jammer hoor.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Uitgetreden PVV-ers

Bericht door H.Numan »

Een hele gebruikelijke tactiek van linkse actievoerders is om lid te worden van een vereniging of stichting, vlak voor de jaarvergadering. Jaarvergaderingen worden meestal matig bezocht. We hebben de onze net gehad: 300 leden, opkomst 30 leden. Als je dan op die vergadering de meerderheid hebt (in ons geval zou dat 16 leden zijn) kan je alles wat je wilt door drukken. Wilders heeft dat donders goed in de gaten, en er alles aan gedaan om vijandige overnames onmogelijk te maken.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89907
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Uitgetreden PVV-ers

Bericht door Ariel »

'Als het moet ga ik alleen door' sprak Louis Bontes gisteren bij P&W.

Bontes legde gisteravond bij P&W uit dat hij tot voor kort belangrijk was bij de PVV . Hij was feitelijk verantwoordelijk voor de financiële gang van zaken bij die fractie. Die fractie krijgt namelijk geld van de Tweede Kamer om bepaalde werkzaamheden te verrichten. Aangezien het om belastinggeld gaat zijn er strenge regels verbonden aan het gebruik ervan. Volgens Bontes hebben zijn partijgenoten dat geld misbruikt om extra zaken te organiseren, zoals de Verzetstoer van Wilders. "Toen ik dat zag begreep ik dat mijn reputatie als penningmeester op het spel stond "zei hij, En in plaats van die te grabbel te gooien besloot hij om op te stappen uit het fractiebestuur.
"Ik ben PVV'er, ik wil PVV'er blijven." Punt. Geen maar'en, geen mitsen.
Tegelijkertijd zegt hij wel dat als hij uit de partij wordt gezet, hij gewoon door wil gaan als Groep Bontes. Hij stelt zijn zetel dan dus niet ter beschikking van de partij.

Het lijkt me vreselijk voor Geert Wilders dat juist iemand die hij zo vertrouwd, hem nu verraad! Waarschijnlijk komt zijn verraad ook onverwacht voor de gehele fractie, en Bontes zou toch moeten weten dat zijn verraad schadelijk voor de PVV is. maar ja, meneer Bontes heeft zijn ego boven het belang van de partij gesteld.

Nou ja, het is zo wie zo "bye, bye Bonte. Geen PVV-er die van zijn verraad gediend is, en dus niet op hem zal stemmen, en Wilders zal Bontes niet meer op een verkiesbare plek zetten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89907
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Uitgetreden PVV-ers

Bericht door Ariel »

Bontes uit PVV gezet

Louis Bontes is uit de PVV-fractie gezet. Dat heeft partijleider Geert Wilders dinsdag bekendgemaakt.

,,Bontes heeft fractiegenoten beledigd door te zeggen dat ze lakeien zijn en dat ik een dictator ben. Hij heeft de PVV zwaar beschadigd", zo zei Wilders over het gedwongen vertrek van zijn partijgenoot. ,,Kritiek is goed. Moet je kunnen uiten. Maar dat moet je doen op het geschikte moment in de fractievergadering."

Bontes zei eerder op de dag nog te hopen in de fractie te kunnen blijven. Hij verliet ruim een week geleden het fractiebestuur. De voormalig politiefunctionaris heeft onder meer kritiek op het financiële beheer in de PVV. Hij is verder teleurgesteld dat de partij volgend jaar alleen in Almere en Den Haag meedoet aan de gemeenteraadsverkiezingen. Volgens hem laat de PVV haar kiezers daarmee in de steek.

Bontes zei eerder zijn Kamerzetel te zullen meenemen en een eenmansfractie te beginnen als hij de partij zou moeten verlaten. De SP wordt daardoor met 15 zetels de grootste oppositiepartij in de Tweede Kamer. De PVV heeft zonder Bontes 14 zetels.

Bontes zich voor de partij van Wilders in de Kamer onder meer bezig met politie en terrorismebestrijding. Hij was ook fractiepenningmeester/secretaris personeel.

Bontes was eerder lid van het Europees Parlement. Daarvoor werkte hij bij de scheepswerven en bij de politie.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2201 ... zet__.html
De PVV heeft een persbericht uit gegeven die de beschuldigingen van Bontes ontkennen.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89907
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Uitgetreden PVV-ers

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Uitgetreden PVV-ers

Bericht door King George »

Toch betreurenswaardig en niet goed voor de PVV en de PVV'ers wat er de afgelopen week is gebeurd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89907
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Uitgetreden PVV-ers

Bericht door Ariel »

King George schreef:Toch betreurenswaardig en niet goed voor de PVV en de PVV'ers wat er de afgelopen week is gebeurd.
Inderdaad. Ik hou me hart vanst hoeveel vuil deze Bontes gaat spuwen. P&W zullen de eerste weken veel van hem gaan houden
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie