Slepende burenruzie werd Aziz (64) uit Almelo fataal

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Slepende burenruzie werd Aziz (64) uit Almelo fataal

Bericht door Ariel »

De Turkse gemeenschap in Nederland maakt zich ernstig zorgen over de achtergrond van een burenruzie in Almelo, waardoor een 64-jarige Turkse man om het leven kwam. Volgens de gemeenschap is er mogelijk sprake van racistische motieven.
Wat gek dat we de kranten nooit over racistische motieven horen als gebontkraagde Marokkaanse jeugd weer eens een Nederlandse bejaarde beroven.
Misschien moeten wij ook eens vaker de racisten kaart uit de kast trekken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Slepende burenruzie werd Aziz (64) uit Almelo fataal

Bericht door Manon »

natuurlijk is dat racisme!
als het andersom was geweest was het een spijtig ongeval.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Slepende burenruzie werd Aziz (64) uit Almelo fataal

Bericht door Dhana »

King George schreef:
Dhana schreef:Als ik allemaal goed begrijp, is die Nederlandse familie er eentje van het takkiestype. En ik moet toegeven dat ik Turken ben tegengekomen die ik met liefde zou wurgen, maar er ook er heb meegemaakt die zeker wel over een flinke dosis innerlijke beschaving beschikken. Ik kijg de indruk dat er hier een soort van takkies versus buitenlanders vete uitgevochten is.
Dit zeer zeker ook in achting genomen.
takkiestype
takkies
Is die vrouw dan een takkewijf?

Wel als ze haar blauwe regen niet kort houdt.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Slepende burenruzie werd Aziz (64) uit Almelo fataal

Bericht door Ariel »

Goh....Je gelooft het niet.Het is weer een Nederlandse advocaat die het racistenvuurtje aangestoken heeft.
Met filmpje.
De vechtpartij zou zich nooit tussen twee Nederlandse gezinnen hebben voorgedaan. Die opmerkelijke uitspraak doet advocaat Oude Breuil. Hij is de raadsman van de Turkse zoon van wie de vader is overleden.

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... nid=147206
Gelukkig wordt er morgen heel respectvol een stille tocht gehouden.
Met de stille tocht wil de organisatie een signaal afgeven voor saamhorigheid in Almelo en tegen zinloos geweld en racisme. De ruzie tussen de buurmannen is volgens de advocaat van de Turkse familie het gevolg van een etnisch conflict. De vechtpartij zou zich volgens hem nooit tussen twee Nederlandse gezinnen hebben voorgedaan. De vete zou al dateren uit 2005.

De stille tocht start op het Rembrandtplein in Almelo en voert langs de plek waar de overleden man werd neergeslagen. Voorafgaand aan de stille tocht gaat burgemeester Hermans volgens de organisatie een toespraak houden.

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... nid=147496
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Slepende burenruzie werd Aziz (64) uit Almelo fataal

Bericht door Manon »

De vechtpartij zou zich volgens hem nooit tussen twee Nederlandse gezinnen hebben voorgedaan
Klopt als een bus!
Nederlanders zijn nu eenmaal niet geneigd om standaard met de buren op de vuist te gaan.

Turken daarentegen.....
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Slepende burenruzie werd Aziz (64) uit Almelo fataal

Bericht door Ariel »

Aziz heeft zijn stille tocht gehad. Op TV werd nog een keer of vijf duidelijk verteld dat het niet om een burenruzie maar een racistische moord ging.
Stille tocht van 2000 mensen voor Aziz Kara

ALMELO - Ongeveer 2000 mensen liepen woensdagavond mee in een stille tocht voor Aziz Kara. Dat zei organisator Volkan Kaya. De 64-jarige Turkse vader kwam om het leven bij een burenruzie op 23 juni in de Twentse stad.

Tijdens de tocht werden er bloemen neergelegd op de plek van het incident, waarvan de Turkse gemeenschap vermoedt dat er racistische motieven aan ten grondslag lagen. ,,Er waren mensen van allerlei organisaties, culturen, komaf en leeftijden'', aldus Kaya. Voorop droeg de stoet een spandoek met de tekst 'Wij zijn Aziz'. Ook droegen de deelnemers uitgeprinte portretten van het slachtoffer mee.

De organisatie had 1000 bloemen uitgedeeld onder de mensen die meeliepen. ,,Dat bleek veel te weinig. Ik denk dat er nog 1000 mensen zonder bloemen liepen'', zei Kara.

Naast de tocht werden er toespraken gehouden, onder andere door burgemeester Jon Hermans

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1258 ... zie__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Slepende burenruzie werd Aziz (64) uit Almelo fataal

Bericht door Dhana »

Nu moet ik ineens weer denken aan een forumlid van een tijdje geleden die het leven werd zuur gemaakt door zijn Irakese buren. Wat zou er gebeurd zijn als die daarbij het leven gelaten had? Een berichtje van een paar zinnen onderaan de krantpagina?

Als je Aziz heet ipv Piet is het ineens een halszaak. Dit had nooit mogen gebeuren, houd me ten goede maar om daar nou zo'n nationaal drama van te maken. Alsof er niemand in Nederland ooit slachtoffer is geweest van rascisme van de andere kant.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Slepende burenruzie werd Aziz (64) uit Almelo fataal

Bericht door Ozes »

"Andersom" is juist de standaard. Die xenofobe marokaantjes schoppen er vaak genoeg iemand het leven uit, het slachtoffer word vrijwel altijd gezocht op huids & haarkleur.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Slepende burenruzie werd Aziz (64) uit Almelo fataal

Bericht door Manon »

Kijk, ik DENK een héél klein beetje dat zulke feiten in België nu niet helemaal zo zouden verdraaid worden;

Men mag dan wel van nuchtere Hollanders spreken, maar op dat gebied zou het hier toch niet pakken denk ik.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Slepende burenruzie werd Aziz (64) uit Almelo fataal

Bericht door Dhana »

circe schreef:Kijk, ik DENK een héél klein beetje dat zulke feiten in België nu niet helemaal zo zouden verdraaid worden;

Men mag dan wel van nuchtere Hollanders spreken, maar op dat gebied zou het hier toch niet pakken denk ik.

De echt nuchtere Nederlanders zitten op dit forum.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Slepende burenruzie werd Aziz (64) uit Almelo fataal

Bericht door Schepsel »

Dhana schreef:Nu moet ik ineens weer denken aan een forumlid van een tijdje geleden die het leven werd zuur gemaakt door zijn Irakese buren. Wat zou er gebeurd zijn als die daarbij het leven gelaten had? Een berichtje van een paar zinnen onderaan de krantpagina?

Als je Aziz heet ipv Piet is het ineens een halszaak. Dit had nooit mogen gebeuren, houd me ten goede maar om daar nou zo'n nationaal drama van te maken. Alsof er niemand in Nederland ooit slachtoffer is geweest van rascisme van de andere kant.
Een stille tocht en in het nieuws. Google leert mij dat er jaarlijks 150-180 moorden zijn in Nederland, maar hoor je daar zoveel over?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Slepende burenruzie werd Aziz (64) uit Almelo fataal

Bericht door Dhana »

Schepsel schreef:
Dhana schreef:Nu moet ik ineens weer denken aan een forumlid van een tijdje geleden die het leven werd zuur gemaakt door zijn Irakese buren. Wat zou er gebeurd zijn als die daarbij het leven gelaten had? Een berichtje van een paar zinnen onderaan de krantpagina?

Als je Aziz heet ipv Piet is het ineens een halszaak. Dit had nooit mogen gebeuren, houd me ten goede maar om daar nou zo'n nationaal drama van te maken. Alsof er niemand in Nederland ooit slachtoffer is geweest van rascisme van de andere kant.
Een stille tocht en in het nieuws. Google leert mij dat er jaarlijks 150-180 moorden zijn in Nederland, maar hoor je daar zoveel over?

Dat doen ze wel. Ze sparen het allemaal op en gaan dan de vierdaagse van Nijmegen lopen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Slepende burenruzie werd Aziz (64) uit Almelo fataal

Bericht door Ozes »

Dhana schreef:
Schepsel schreef:
Dhana schreef:Nu moet ik ineens weer denken aan een forumlid van een tijdje geleden die het leven werd zuur gemaakt door zijn Irakese buren. Wat zou er gebeurd zijn als die daarbij het leven gelaten had? Een berichtje van een paar zinnen onderaan de krantpagina?

Als je Aziz heet ipv Piet is het ineens een halszaak. Dit had nooit mogen gebeuren, houd me ten goede maar om daar nou zo'n nationaal drama van te maken. Alsof er niemand in Nederland ooit slachtoffer is geweest van rascisme van de andere kant.
Een stille tocht en in het nieuws. Google leert mij dat er jaarlijks 150-180 moorden zijn in Nederland, maar hoor je daar zoveel over?

Dat doen ze wel. Ze sparen het allemaal op en gaan dan de vierdaagse van Nijmegen lopen.
:lol:
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Slepende burenruzie werd Aziz (64) uit Almelo fataal

Bericht door Schepsel »

:lol:
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Slepende burenruzie werd Aziz (64) uit Almelo fataal

Bericht door Manon »

een inkadering waard!
:lol:
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Slepende burenruzie werd Aziz (64) uit Almelo fataal

Bericht door Ariel »

We druppelen nog even na wat betreft de 'racistische ' moord op de Turk Azis. Helaas, pindekaas, jammer, jammer voor alle Turken en goedmenschen in Europa en ver daar buiten, de dood van de Turk uit Almelo was geen racisme, maar het gevolg van een ordinaire burenruzie.
Dood Turk Almelo geen racisme

Achter de dood van de 64-jarige Aziz Kara uit Almelo in juni van dit jaar zat geen racistisch of discriminerend motief. Zijn dood was het gevolg van een uit de hand gelopen burenruzie, die al jarenlang sleepte.

Dat heeft de officier van justitie vrijdagmorgen gezegd bij de rechtbank in Almelo tijdens een zitting tegen twee verdachten in de zaak. Het gaat om een 61-jarige man uit Almelo en zijn 23-jarige zoon. Hun vrouw en moeder geldt ook nog als verdachte, net als de zoon van het slachtoffer.

De dood van de man leidde tot grote beroering in de Turkse gemeenschap. Die meenden racisme en discriminatie te herkennen in de vechtpartij waardoor de Turk stierf. Er is onder andere een drukbezochte stille tocht in Almelo gehouden.

Het OM verdenkt de vader en de zoon niet meer van doodslag, zo zei de officier vrijdag, maar van openlijk geweld met de dood tot gevolg. Dat is een misdrijf waarop een veel minder strenge maximumstraf staat dan doodslag.

Omdat het onderzoek naar de gebeurtenis nog niet helemaal is afgerond. Het OM moet onder andere nog beslissen of de moeder, die de ruzie begon, en de zoon van het slachtoffer verder vervolgd gaan worden. De rechtszaak wordt pas in januari volgend jaar afgehandeld.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... isme.dhtml
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Slepende burenruzie werd Aziz (64) uit Almelo fataal

Bericht door Dhana »

En natuurlijk dat er geen Turks gezin in Nederland te vinden dat zich op wat voor manier dan ook zo misdraagt dat er een slepende burenruzie uit ontstaat.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Slepende burenruzie werd Aziz (64) uit Almelo fataal

Bericht door Ariel »

Laten we nog even naar het filmpje van de stille tocht kijken. Wij zijn allen Aziz. Als ik naar de burgervrouwe van Almelo luister, dan kom ik tot de conclusie dat de burgervrouw een goede bekende van Azis was die wekelijks bij hem over de vloer kwam, en dat Azis een heilige was..

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Slepende burenruzie werd Aziz (64) uit Almelo fataal

Bericht door Dhana »

Ik ken twee Nederlandse vrouwen die door de hand van moslims het leven hebben gelaten. Hoe zou het nu toch komen dat dat daar nooit een stille tocht voor is geweest?

Ik ken de situatie uiteraard niet maar als je moslims naast een tokkiefamilie laat wonen, is het alleen de vraag wie er uiteindelijk als eerste het onderspit delft.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Slepende burenruzie werd Aziz (64) uit Almelo fataal

Bericht door Ariel »

Henk en Ingrid toch geen racisten
Door Esther op 28 september, 2012


De dood van de Almelose Aziz was het gevolg van een langslepende burenruzie, niet meer en niet minder.

Volgens de openbaar aanklager was er geen sprake van discriminerende motieven voor de burenruzie in Almelo waarbij eind juni een Turkse man om het leven kwam. De woorden van de openbaar aanklager reflecteren de mening van het Openbaar Ministerie, en daarmee de conclusie van het strafrechtelijk onderzoek naar het drama. Het was niet meer dan een uit de hand gelopen burenruzie, wat natuurlijk al ernstig genoeg is.

Helaas kunnen we ook nu het incident nog niet met goed fatsoen van onze handen wassen. Er was in Almelo en in de rest van Nederland namelijk wel wat meer aan de hand dan een burenruzie, al waren het niet Henk en Ingrid die daaraan schuldig waren. Het gemak waarmee het duo natiewijd als racistisch werd afgeschilderd is het werkelijke probleem. Als een man een vrouw had doodgeslagen, waren dan vrouwen de straat opgegaan om te roepen dat het om om seksisme ging? Als een Belg was doodgeslagen, was het dan ook een gevalletje racisme geweest? En wat als het een Turkse man was geweest die de fatale klap had uitgedeeld, en een blanke Nederlander die was overleden? Ook racisme?

Na de dood van Aziz is er in zijn woonomgeving een stille tocht voor hem georganiseerd door de Turkse gemeenschap. Helaas was het geen stille tocht waaraan iedereen uit medeleven voor Aziz en zijn nabestaanden mee kon doen. De tocht was tevens een uiting tegen racisme en een oproep tot verdraagzaamheid; eigenlijk dus een schijnheilige beschuldiging van racisme aan het adres van Henk en Ingrid. Dat blijkt ook uit de oproep van de organisatoren van de tocht tot een onafhankelijk onderzoek naar de racistische motieven achter de burenruzie, een dag voor de tocht werd gehouden. Het onafhankelijke onderzoek van het Openbaar Ministerie was overigens niet voldoende; de Turkse gemeenschap hield ook in juni al een slag om de arm.
Er loopt een strafrechtelijk onderzoek. "We vertrouwen het politieonderzoek. Alleen willen we een ander soort onderzoek. De gebeurtenis in Almelo wordt als een burenruzie neergezet, maar we weten dat er in de aanloop scheldpartijen zijn geweest vanwege de afkomst van het Almelose gezin. Het staat niet op zichzelf als een burenruzie", zegt woordvoerder Ibrahim Mercanoglu.
Ongeacht de uitkomsten van welk onderzoek dan ook was voor velen de conclusie al gemaakt. Henk en Ingrid waren een stel racisten, wat gezien hun namen maar wat goed uitkwam. Moeten we daadwerkelijk geloven dat die overtuiging nu verdwenen is, een overtuiging die door speculanten in de media ook breed is uitgedragen?

Nederland geloofde maar wat graag dat Henk en Ingrid racisten zijn. De Turkse gemeenschap in Almelo sloot de gelederen. De media hielp een handje, en de autochtoon kreeg de zwarte piet toebedeeld. Juist door de toevallige namen van Henk en Ingrid werd, naar nu blijkt onterecht, het drama in Almelo een symbool voor de vermeende opkomst van het racisme in Nederland.

Er is wel degelijk een probleem in Nederland met racisme, wat te zien is in de reactie van de Turkse gemeenschap op het drama. Afkomst werd tot allesbepalende factor gemaakt, niet door de dader, maar door degenen die de afkomst van het slachtoffer deelden. Ook anno 2012 zijn we nog altijd niet verlost van het hardnekkige groepsdenken in Nederland, dat alle nuances ten spijt uiteindelijk het gevolg is van de gebrekkige integratie van allochtone gemeenschappen. De verzuiling herleeft.

Problemen zijn er om aan te pakken. De wijze waarop bijvoorbeeld de media met het drama in Almelo is omgegaan, zorgt echter juist voor een verergering van het probleem. De Turkse gemeenschap werd aan alle kanten bevestigd in hun vooroordeel over het vermeende racisme van Henk en Ingrid, lang voordat er genoeg informatie was om een conclusie te kunnen trekken over dit specifieke voorval. De enige manier om van het groepsdenken af te komen is door te stoppen in groepen te denken, en juist aandacht te schenken aan de kenmerken van specifieke gevallen en van specifieke individuen.

Immer wijzen naar de overheid en hopen dat de overheid het oplost is niet voldoende. Ieder moet zijn deel doen, en het is tijd dat de sensatiebeluste media haar kruis draagt en zich bezint.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/ ... n-racisten
Amen. icon_thumbup.gif
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Slepende burenruzie werd Aziz (64) uit Almelo fataal

Bericht door Dhana »

Ik vind het een hoopvolle ontwikkeling dat deze doodslag in de juiste proporties terug gebracht is. Verder kan ik me helemaal vinden in het de inhoud van het artikel. Ik ben allehen bang dat de media net zo als hun collega's in de paparazzi branch, niet genegen is er een hogere moraal op na te gaan houden. Het doet me nog steeds echt veel om te zien dat zowat alle verslaggevers hun eigen rioolput hebben gevonden hun om inspriratie uit op te snuiven.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Plaats reactie