Van der Staaij is tegen abortus, en dat is zijn goed recht.

Mahalingam

Re: Verkiezingen September 2012

Bericht door Mahalingam »

In fundi kringen in de USA en ook in grefo-kringen in ons land doet de mythe de ronde dat verkrachte vrouwen maar heel zelden zwanger worden. Alsof vrouwen dat zelf kunnen bepalen. Ja, heel soms niet en dan is het Gods wil. En dat is dan juist een reden voor geen abortus.
Wat geloven ze deze onzin graag!. Maar het is en blijft onzin.
Aan Arie Slob van de CU werd gevraagd wat hij denkt van de SGP leider Kees van der Staaij zijn opmerkingen. Dat houdt hij voor zich. Want hij heeft daar geen verstand van. En feiten kent hij niet.
“Ah, Kees van der Staaij heeft de aftrap gegeven voor de verkiezingen van 1632”, zei iemand.
SGP: Bijna nooit zwanger na verkrachting
Volgens SGP-leider Kees van der Staaij gebeurt het zelden dat vrouwen zwanger worden na een verkrachting. De politicus noemt het ‘een feit’ dat de kans daarop heel klein is.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/verk ... _er__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Ali Yas
Contacteer:

Bericht door Ali Yas »

Mahalingam schreef:In fundi kringen in de USA en ook in grefo-kringen in ons land doet de mythe de ronde dat verkrachte vrouwen maar heel zelden zwanger worden.
Dat lijkt me niet echt een mythe. Zeven procent, schat men. Dat kun je best "heel zelden" noemen, alhoewel "meestal niet" misschien een betere aanduiding voor zo'n percentage is.

Maar daar gaat het natuurlijk allemaal niet om. Onder mensen die voor vrije abortus zijn vind je nogal wat lui die het "baas in eigen buik"-credo aanhangen. Die zeggen in feite dat het niet uitmaakt of de vrouw in kwestie vrijwillig of onvrijwillig zwanger is geworden, zíj en niemand anders bepaalt wat er in haar buik gebeurt. Mensen die dat vinden zullen dat echter niet vaak zeggen. Liever verschuilen ze zich achter het voorbeeld van zwangerschap door verkrachting, zelfs al is dat extreem zelden de reden voor het willen van abortus (namelijk veel minder dan die 7%). Een drogreden dus.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Ariel

Bericht door Ariel »

Ik begrijp niet waarom heel Nederland loopt te schuimbekken over deze uitspraak van van der Staaij. Dat is zijn mening, en daar doet hij niemand kwaad mee. Hij sprak heel beschaafd en heel liefdevol over deze vrouwen. En er is geen SGP-er die verkrachtte en niet verkrachtte vrouwen tegenhoudt als ze abortus wil plegen. Hij vertelde alleen dat in zijn ogen alle leven kostbaar is.
Tuthola Jetje Klijnsma..Afbeelding wil zelfs dat v d Staaij zijn excuus aan bied. Aan wie vraag ik me af? Aan de verkrachtte vrouw ? Is het excuus aanbieden aan die vrouwen niet de taak van de aanrander?
Achterlijk mens. :roll:
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
Ariel

Van der Staaij is tegen abortus, en dat is zijn goed recht.

Bericht door Ariel »

Kees van der Staaij heeft een reactie op de commotie gegeven.
Het grote probleem is dat het vanzelfsprekend wordt gevonden dat er in Nederland ieder jaar meer dan 30.000 ongeboren kinderen worden geaborteerd. Dat zegt SGP-leider Kees van der Staaij naar aanleiding van de commotie over zijn uitspraken over verkrachting en abortus.

,,Verkrachting is iets vreselijks en zeer tragisch voor de betrokken vrouw. Het slachtoffer van verkrachting verdient alle hulp die nodig is. Of zwangerschap na verkrachting minder vaak of even vaak voorkomt als in andere gevallen, is voor de SGP niet de hoofdvraag. Feit is dat er van alle abortussen per jaar slechts een heel klein percentage plaatsvindt als gevolg van een zwangerschap na verkrachting.''

http://www.elsevier.nl/web/Artikel/3479 ... obleem.htm
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
KevinB

Bericht door KevinB »

Eerlijk gezegd, ik heb eigenlijk heel wat begrip voor de anti-abortus/pro-life standpunten van bijvoorbeeld de SGP. Ik begrijp zijn standpunten, en ik begrijp ook héél goed dat de SGP niet blij is met abortus. Ook ik vind het getal dat van der Staaij noemt niet bepaald positief, en ik ben van mening dat zoiets geen goede zaak is voor Nederland en Nederlands imago. Ik ben absoluut niet gelukkig met abortus, of dat nu na verkrachting is of niet. Ja, ik ben pro-life, en zelfs enigszins radicaal pro-life.

De reacties op van der Staaij... dat kon je verwachten, maar het heeft allemaal weinig om het lijf, behalve wat beledigingen en leeg geroep.
Ali Yas schreef:Maar daar gaat het natuurlijk allemaal niet om. Onder mensen die voor vrije abortus zijn vind je nogal wat lui die het "baas in eigen buik"-credo aanhangen. Die zeggen in feite dat het niet uitmaakt of de vrouw in kwestie vrijwillig of onvrijwillig zwanger is geworden, zíj en niemand anders bepaalt wat er in haar buik gebeurt. Mensen die dat vinden zullen dat echter niet vaak zeggen. Liever verschuilen ze zich achter het voorbeeld van zwangerschap door verkrachting, zelfs al is dat extreem zelden de reden voor het willen van abortus (namelijk veel minder dan die 7%). Een drogreden dus.
Abortus na verkrachting vertegenwoordigt nog geen 1% van alle abortusgevallen. Het is een drogreden voor voorstanders van abortus om abortus legaal te houden én om af te leiden van waar het werkelijk om gaat. En waar het werkelijk om gaat is nog altijd menselijk leven.
Ariel schreef:Ik begrijp niet waarom heel Nederland loopt te schuimbekken over deze uitspraak van van der Staaij. Dat is zijn mening, en daar doet hij niemand kwaad mee. Hij sprak heel beschaafd en heel liefdevol over deze vrouwen. En er is geen SGP-er die verkrachtte en niet verkrachtte vrouwen tegenhoudt als ze abortus wil plegen. Hij vertelde alleen dat in zijn ogen alle leven kostbaar is.
Ik vind het heel jammer dat men loopt te schuimbekken over wat volgens mij - wat de kostbaarheid van leven betreft - een heel juiste visie is (ook al ben ik niet gereformeerd, verre van). Ik denk zelfs dat hij er goed aan doet zulke dingen te zeggen. Hij heeft misschien, net zoals die Republikein Akin, een paar domme dingen gezegd die hij beter voor zich had gehouden, maar daarom is hij nog niet slecht of fout.
Schepsel

Bericht door Schepsel »

Soms is het beter voor het kind om niet geboren te worden.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
KevinB

Bericht door KevinB »

En op welke grond kun je dat besluiten? Wanneer is een leven het niet waard geleefd te worden?

Er zijn rotmensen die vinden dat iemand met een hazenlip of een klompvoetje het niet waard is geboren te worden.
Ariel

Bericht door Ariel »

Schepsel schreef:Soms is het beter voor het kind om niet geboren te worden.
Dat is waar, en soms is het ook beter voor de maatschappij.

Ik ben wel van mening dat de tijd om abortus te plegen veel en veel te lang is. Na 24 weken ziet de baby er zo uit.

Afbeelding
Je kindje is bedekt met heel fijne haartjes, lanugo. Zijn kwetsbare huid wordt beschermd door een waslaagje. Dit noemen we 'vernix'. Deze was kan tijdens de geboorte nog aanwezig zijn op het huidje van de baby, maar wordt al snel geabsorbeerd. Meestal is het alleen nog te zien bij kindjes die wat eerder geboren worden. Baby's die ruim na de 40e week worden geboren, zijn vaak al helemaal 'schoon'.

Het gehoor van de baby is volledig ontwikkeld. Je kindje kan reageren op bepaalde gebeurtenissen die in jouw omgeving gebeuren, zoals ruzies of harde geluiden. Het kindje hoeft niet te schrikken van invloeden van buitenaf, maar reageert wel op jouw reacties. Probeer situaties die stress kunnen veroorzaken te vermijden, omdat baby's hier erg onrustig van kunnen worden. Dit kan na de geboorte ook nog merkbaar zijn, omdat je baby dan bijvoorbeeld veel kan huilen.

De baby heeft nu ook een slaap- en waakritme. Dat betekent dat hij op bepaalde tijden slaapt en wakker is. Dit hoeft niet gelijk te zijn aan jouw eigen ritme. Vaak zul je zien dat het juist andersom is. Als jij druk bezig bent, wordt de baby als het ware in slaap gewiegd. Zit je net lekker rustig op de bank, of lig je in bed, dan zul je zien dat de baby juist tekeer gaat!
Schepsel

Re:

Bericht door Schepsel »

KevinB schreef:En op welke grond kun je dat besluiten? Wanneer is een leven het niet waard geleefd te worden?

Er zijn rotmensen die vinden dat iemand met een hazenlip of een klompvoetje het niet waard is geboren te worden.
Wil dat kind bij mij leven? Nee.

Soms is de geboorte van een kind wegens een ziekte ook enkel de schepping van ongekend menselijk leed. En dan is het geen klompvoetje.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Ariel

Re: Re:

Bericht door Ariel »

Schepsel schreef:
KevinB schreef:En op welke grond kun je dat besluiten? Wanneer is een leven het niet waard geleefd te worden?

Soms is de geboorte van een kind wegens een ziekte ook enkel de schepping van ongekend menselijk leed. En dan is het geen klompvoetje.
Onzin Schepsel. Waarom zou een kind niet bij jou willen leven? Dat kind zal van jou houden, en jij zal van dat kind houden. Maar je hebt gelijk over ongekend menselijk leed. Een baby zal maar blind en doof geboren worden. Dan gaat zo'n kind een vreselijk eenzaam leven tegemoet. Zo'n leven gun je niemand. Alleen het vervelende is, dat je niet van tevoren weet of je kind blind en doof geboren zal worden. Het leven kan soms zo wreed zijn.
Ariel

Re: Van der Staaij is tegen abortus, en dat is zijn goed recht.

Bericht door Ariel »

Mijn hemel, in wat voor achterlijke wereld leven we. Kees van der Staaij komt op voor het leven van het ongeboren kind, en daarom wil men hem iets aandoen.
Van der Staaij beveiligd na opmerking over verkrachting

woensdag 29 augustus 2012

SGP-leider Kees van der Staaij is ernstig bedreigd en geïntimideerd na zijn opmerking over zwangerschap na verkrachting. Hij moest onder politiebeveiliging naar een partijbijeenkomst in Middelharnis.

Dat melden verschillende media woensdag. Ook toen Van der Staaij naar EO-programma Knevel & Van den Brink ging, werd hij zichtbaar bewaakt.

Abortus
Van der Staaij zei dinsdag dat de kans heel klein is dat vrouwen zwanger raken van verkrachting. Hij reageerde daarmee op een uitspraak van de Amerikaanse kandidaat-senator Todd Akin. Republikein Akin zei eerder dat het lichaam mechanismen heeft om niet zwanger te worden bij verkrachting.

De SGP-leider, die zich baseert op een rapport uit 1984, maakte duidelijk dat zijn partij ook tegen abortus is als een vrouw zwanger is van haar verkrachter. Van der Staaij werd na zijn uitspraken geconfronteerd met scheldpartijen en zelfs bedreigingen, bericht het AD.

Belachelijk
Politici waren verbolgen over de boodschap van Van der Staaij. Volgens de PvdA blijkt uit zijn woorden dat hij de SGP vrouwen 'totaal niet serieus' neemt. GroenLinks vindt de opmerking 'belachelijk' en zegt dat Van der Staaij biologieles moet volgen.

In Knevel & Van den Brink liet Van der Staaij weten verbaasd te zijn over alle ontstane ophef. Hij wil zijn woorden echter niet terugnemen.

Door Shari Deira

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... chting.htm
Ariel

Bericht door Ariel »

Femke Halsema beschuldigd hem van moslim terrorisme. icon_e_confused.gif
‏@FemkeHalsema Faire deal! RT @barrysmit We moeten niets over SGP zeggen 'want dat wisten we al'. Prima. Dan ook NIETS meer over moslimextremisten

Kees van der Staaij is een man van onbesproken gedrag. Hij heeft wat ouderwetse standpunten, maar dat mag. Hij is absoluut geen 'polder-Talibaner.

En wat betreft zijn uitspraak, de man heeft gewoon gelijk met zijn bewering van 7 procent. Van der Staaij is bezorgd om de vele abortussen die er in Nederland gepleegd worden. Dat zijn er zo'n 33.000 per jaar. En dat zijn heus niet alle vrouwen die verkracht zijn. Als je als vrouw niet zwanger wil worden dn neem je de pil.

Het recente werk 'Comprehensive Gynecology' (2012) geeft een percentage van 2% tot 5% en bevestigt dat de kans op zwangerschap bij seksueel geweld 'zeer laag' is. Volgens wetenschappers komt dit omdat het vrouwelijke lichaam inderdaad verdedigingsmechanismes heeft om te voorkomen dat het zwanger wordt na een verkrachting.
Manon

Bericht door Manon »

Blijkbaar heeft die mijnheer van der Staaij goed naar Romney geluisterd, want die verkondigde dit niet bevruchtingsstandpunt verleden week al.

Natuurlijk is dit grote bullshit. Een bevruchting vindt plaats als een spermadingeske een eitje bereikt en daarmee basta. Of die spermatozoide dan van een verkrachter komt of van dé grote passionele minnaar zal dat ei zich totaal niet aantrekken.

Het gaat hier gewoon om het verbieden van een abortus, OOK al is men zwanger na een verkrachting (hoe klein ze die kans dan nog inschatten).

Van mijn mogen Romney en mijnheer van der Staaij gerust kleinkinderen krijgen via hun verkrachte dochters. Ze gaan daar vast geen enkel probleem mee hebben.

maar mogen mijn dochters dan aub toch wel abortus laten plegen indien ze zulk drama moest overkomen? Mogen mijn dochters dan ook ineens een ongewenste pronglukske laten aborteren aub? Want uiteindelijk draaien zij er weldegelijk voor op, en niet mijnheer Romney en mijnheer van der Staaij.

Wat Femke Halsema's moslimterroristen hierbij komen doen is me een raadsel, tenzij ze wil bedoelen dat islamitische verkrachters dan ook geen zwangerschappen veroorzaken of zoiets?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Manon

Bericht door Manon »

Ariel schreef:
Schepsel schreef:Soms is het beter voor het kind om niet geboren te worden.
Dat is waar, en soms is het ook beter voor de maatschappij.

Ik ben wel van mening dat de tijd om abortus te plegen veel en veel te lang is. Na 24 weken ziet de baby er zo uit.

Afbeelding
hier ga ik volmondig mee akkoord.

In Belgie ligt de termijn op 13 weken meen ik. Dit moet voldoende zijn om te weten dat je een ongewenste zwangerschap hebt die je niet wil voldragen. Geen reden om zes maanden rond te lopen om dan ineens te beslissen dat het geen vroeggeboorte wordt maar een abortus. Dit is dan ook geen abortus meer in mijn ogen. Een buurjongen heeft net een vroeggeboorte gehad op 26 of 27 weken, kindje is nu drie maanden en OK. Het woog 750 gram!

Abortus is evenmin een voorbehoedsmiddel: indien men niet zwanger wil geraken dan neemt men de pil of een spiraaltje. Dit neemt niet weg dat indien men per ongeluk dan toch zwanger wordt (ongewenst dus), men snel binnen de drie maanden de beslissing moet nemen om het te laten aborteren. en daar geen half jaar over twijfelen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Schepsel

Re: Re:

Bericht door Schepsel »

Ariel schreef:
Schepsel schreef:

Onzin Schepsel. Waarom zou een kind niet bij jou willen leven? Dat kind zal van jou houden, en jij zal van dat kind houden. Maar je hebt gelijk over ongekend menselijk leed. Een baby zal maar blind en doof geboren worden. Dan gaat zo'n kind een vreselijk eenzaam leven tegemoet. Zo'n leven gun je niemand. Alleen het vervelende is, dat je niet van tevoren weet of je kind blind en doof geboren zal worden. Het leven kan soms zo wreed zijn.
Ik zal van het kind houden en het kind van mij. Maar kan ik het alles bieden wat het nodig heeft? Ik kan misschien een leuke moeder zijn, maar een kind is wel een heel ''groot'' iets. Ik geloof niet dat ik erg geschikt ben. Het is een nieuw mens, en dat verdient het beste van het beste. En ik kan heel slecht tegen aanhoudende herrie.

Ik houd er trouwens niet zo van om te oordelen over aborterende/niet aborterende vrouwen. Ik weet niet wat ik zou doen als ik voor de keuze kwam te staan, dat weet je niet op voorhand. En zelfs áls je het doet, is het zeker geen ''leuke'' keuze. Ik kan me goed voorstellen dat je er nog last van hebt. Dat ik niet van het oordelen houd komt omdat het zeer persoonlijke keuzes zijn met steeds zeer persoonlijke omstandigheden. Ik geloof niet dat het aan mij is om te oordelen wat iemand daarmee al dan niet moet doen. Ik weet niet bijvoorbeeld welke psychische problemen de moeder heeft, of hoe arm ze is, of welke problemen ze verder heeft. Ik ben geneigd te geloven dat bij elke keuze (wel of geen abortus) er een goede reden is, aangezien het niet om een ''klein iets'' gaat.
Ali Yas
Contacteer:

Bericht door Ali Yas »

Al jaren oud, maar nog steeds actueel!
Afbeelding
Zwartmeer

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:Ik begrijp niet waarom heel Nederland loopt te schuimbekken over deze uitspraak van van der Staaij. Dat is zijn mening, en daar doet hij niemand kwaad mee.
Die man zijn mening is gebaseerd op zijn geloof. Als mensen nou eens wisten wat voor mening moslims hebben aangaande dit soort zaken dan zouden ze van der Staaij heilig verklaren! Het moslimgeloof zegt bv dat je ongelovige vrouwen of krijgsgevangenen, en daar valt iedere vrouw in het door hun veroverde land onder, mag verkrachten en zwanger maken. How about that?!
@FemkeHalsema Faire deal! RT @barrysmit We moeten niets over SGP zeggen 'want dat wisten we al'. Prima. Dan ook NIETS meer over moslimextremisten
FemkeHalsema, de uncle Tom van de islam, geeft dus blijk van de islam op de hoogte te zijn. Maar ze haalt toch lelijk dingen door elkaar. Van der Staaij's opmerking komt voort uit het Bijbelse gebod gij zult niet doden. En nou graag nog eens de link met moslimextremisme uitleggen Femke... En daarbij in acht genomen dat de term extremisme al een leugen is daar we het over de gewone islam hebben!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
King George

Bericht door King George »

Wat zijn die linkse Guttmenschen toch vriendelijk en tolerant he..?

SGP-lijsttrekker Kees van der Staaij is het ultieme bewijs dat abortus soms hard nodig is. Dat twitterde de Amsterdamse D66-medewerker Pieter Rietman dinsdagavond.

"Ironisch eigenlijk: van der Staaij zélf is het ultieme bewijs dat abortus soms hard nodig is", schreef de D66'er.

D66: voor uw dagelijkse portie haat.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/ ... ten-worden
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Ariel

Bericht door Ariel »

We laten van der Staaij ook maar even aan het woord. Dat is wel zo eerlijk.
Van der Staaij: Barbertje moet blijkbaar hangen

DEN HAAG – Een interview met SGP-lijsttrekker Van der Staaij bij RTL liep dinsdag uit op een verhitte discussie over abortus, waarna de SGP-voorman zelfs beveiligd moest worden. Woensdag blikt hij terug.

Wat gebeurde er volgens u?

„Zelf had ik na het gesprek niet het idee uitspraken te hebben gedaan die tot zo’n heftig rumoer zouden kunnen leiden. De eerste reacties waren ook: Ja, dit is het bekende SGP-standpunt.

Van tevoren wist ik niet dat het onderwerp abortus na een verkrachting aan de orde zou komen. Het was een vraag van een kijker via Twitter. Juist omdat het zo’n gevoelig thema betreft, heb ik bewust uitgebreid geantwoord. Ik heb allereerst gezegd dat je met grote bewogenheid en betrokkenheid over deze vreselijke situaties dient te spreken. Anders gaat het mis, dat zag je ook bij de discussie in Amerika. En dan doe je absoluut geen recht aan het grote leed van de slachtoffers.

Vervolgens heb ik gezegd dat elk geval er één te veel is, maar dat we niet moeten doen alsof alle verkrachtingen tot een zwangerschap leiden. Dat percentage is gelukkig maar heel klein. En of er meer of minder zwangerschappen ontstaan na een verkrachting, daarover heb ik me niet willen uitlaten.

Ik heb óók gezegd dat als je kijkt naar de abortuspraktijk in Nederland, het aantal abortussen dat wordt uitgevoerd na een verkrachting klein is. En dat die schrijnende gevallen niet mogen afleiden van de bredere discussie over de buitengewoon liberale abortuspraktijk in Nederland.

Vervolgens zie je dat één element uit het gesprek, mijn opmerkingen over het kleine aantal, uit de context wordt gehaald en het een discussie wordt of de kans op zwangerschap na een verkrachting groter of kleiner is dan bij vrijwillige seksuele gemeenschap.”

Bent u geschrokken van de heftige reacties?

„Je weet hoe het soms werkt, maar toch sta je raar te kijken naar wat mensen er zonder enige remming aan beledigingen en bedreigingen uitgooien. Natuurlijk snap ik dat bij een dergelijk gevoelig onderwerp emoties betrokken zijn, maar die moeten niet de boventoon voeren. Want dan wordt er niet meer geluisterd naar wat iemand feitelijk zegt. Dan krijg je dat er een wedstrijdje-verontwaardiging ontstaat bij mensen en ook politici. Met degenen die bereid zijn het hele gesprek terug te kijken, blijkt overigens nog een integere discussie mogelijk. Maar er is ook een categorie mensen die puur reageert op alleen een flard uit een gesprek en denkt: er moet een galg worden opgericht, Barbertje moet hangen. Daar is geen enkel gesprek mee te voeren.”

En dan moet in 2012 een SGP-lijsttrekker beveiliging krijgen.

„Daar wil ik verder niet op ingaan. Maar het is inderdaad wel bizar hoe mensen ongeremd tekeergaan. En zich door emoties laten meeslepen.”

Is televisie een moeilijk medium voor dergelijke discussies?

„Niet in het bijzonder. Ophef kan ook ontstaan door een uitspraak die je ergens in een zaaltje doet en waarover iemand vervolgens twittert. Wat je nu ziet is dat in de wereld van sociale en massamedia elke opmerking een eigen leven kan gaan leiden en een enorme verontwaardiging en oververhitting kan oproepen. Daardoor ontstaat er een onbeheersbare discussie waarin er geen bereidheid meer is om te kijken naar wat iemand nu écht gezegd heeft. Omdat dit debat recent ook in Amerika heeft gespeeld, wordt de indruk gewekt dat wat de Republikein Akin gezegd heeft, ook ik gezegd zou hebben. Maar of bij een verkrachting minder vaak een zwangerschap ontstaat dan bij vrijwillige gemeenschap, is een medische kwestie, waarover ik me niet heb willen uitlaten. Ik wil bij de feiten blijven.”

Had u achteraf dingen liever anders gezegd?

„Achteraf is alles prachtig na te zien, maar op het moment dat iets verkeerd valt, doe je het altijd fout. Als ik iets gezegd heb dat niet klopt, ben ik bereid dat ruiterlijk toe te geven, maar dat is volgens mij, als het gaat om de feiten, niet het geval. Als ik kijk naar de uitwerking die het nu heeft gekregen, zou ik het natuurlijk anders hebben geformuleerd om misverstanden zoals je die nu ziet te voorkomen. Bij gevoelige onderwerpen neem ik altijd bewust behoedzaamheid in acht, maar tegelijkertijd kan het niet zo zijn dat je er maar het zwijgen toe moet doen over onderwerpen die met emoties omgeven zijn. Want dan wordt de hele moeilijke en relatief zeldzame situatie van een abortus na een zwangerschap door een verkrachting misbruikt als een hefboom om de discussie over ons buitengewoon liberale abortusbeleid, waardoor jaarlijks 30.000 kinderen in de moederschoot worden gedood, maar niet te voeren. Ik wil daaraan juist een stem geven en voor het ongeboren leven blijven opkomen.”

http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/va ... n_1_670382
Ariel

Bericht door Ariel »

King George schreef: SGP-lijsttrekker Kees van der Staaij is het ultieme bewijs dat abortus soms hard nodig is. Dat twitterde de Amsterdamse D66-medewerker Pieter Rietman dinsdagavond.

"Ironisch eigenlijk: van der Staaij zélf is het ultieme bewijs dat abortus soms hard nodig is", schreef de D66'er.

D66: voor uw dagelijkse portie haat.
Walgelijk. Maar wat verwacht je anders van een D666-er. Een D666-er vindt zichzelf zo beschaafd, alsof ze het zelf uitgevonden hebben, maar heeft er geen probleem mee om een anders denkende dood te wensen.

Meneer heeft waarschijnlijk teveel van zijn eigen Arabische wijn gezopen. Daar handelt hij namelijk in. Dat heb je nu eenmaal. Waar je mee omgaat wordt je mee besmet. Misschien is het handig als deze Pieter Rietman met zijn korsakov hoofdje zich eens verdiept in hoe men in arabische landen over abortus denkt, en daar dan zo'n zelfde gezellige tweet los laat...Zo van..... "Ironisch eigenlijk: mensen in Arabische landen zijn zélf is het ultieme bewijs dat abortus soms hard nodig is",

Afbeelding
De arrogantie straalt van zijn gezicht af. Hij is een perfect example van een D66-er. Bah....L*L.
King George

Bericht door King George »

Als ook maar één volksvertegenwoordiger van de PVV zoiets over een D'66-er had getweet, dan zou het NOS Staatshoernaal moord en brand hebben geschreeuwd.
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Schepsel

Bericht door Schepsel »

Een beetje een kwalletje.
Ali Yas
Contacteer:

Bericht door Ali Yas »

King George schreef:Als ook maar één volksvertegenwoordiger van de PVV zoiets over een D'66-er had getweet, dan zou het NOS Staatshoernaal moord en brand hebben geschreeuwd.
Het is om te lachen maar ook griezelig. Wat Kees heeft gezegd is juist en zorgvuldig geformuleerd, maar toch wordt hij doodgewenst. Een politicus die een andere politicus dood wenst, krijgt daar hooguit op lokaal niveau wat gemopper over. Ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar mij bekruipt het gevoel dat we in dit land wel allemaal gelijk zijn, maar dat sommigen toch wat meer gelijk zijn dan anderen. Vooral als ze geen gelijk hebben, lijkt het wel. Op Vrije Chroniqueurs .nl wordt de situatie op de volgende snedige manier samengevat:
Van rechts, conservatief en christelijk Nederland wordt altijd verwacht dat het tenen van beton heeft. De linkse elite mag zich alles permitteren, maar heeft daarentegen tenen van was.
Dhana

Bericht door Dhana »

Ik heb geen idee hoe ik moet denken over abortus. Ik kan alleen meer dan dankbaar zijn dat ik nooit voor die keuze heb gestaan.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Schepsel

Bericht door Schepsel »

Hoe verhoudt het tegen abortus zijn zich tot het verdedigen van de slacht of het eten van vlees?
Plaats reactie