1e sharia workshop in leidse faculteit!

Scarlatti

1e sharia workshop in leidse faculteit!

Berichtdoor Scarlatti » Wo Sep 05, 2012 4:21 pm

http://www.hum.leidenuniv.nl/lucis/acti ... oject.html

10-12 September 2012 | 1st workshop | The Sharia Project: A UK-Netherlands Islamic Legal Studies Network | Leiden University
From Monday 10 to Wednesday 12 September 2012 LUCIS, in cooperation with the University of Exeter and NISIS, organises the first workshop within the scope of the NWO-AHRC funded project "The Shari’a Project: A UK-Netherlands Islamic Legal Studies Network". Visiting scholar: Baudouin Dupret. Location: Leiden University. Registration via [email protected].

zijn ze nou helemaal vd pot gerukt?? Dit ROEPT om een enorme protestmars en belegering vdie faculteit!!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)

Dhana

Re: 1e sharia workshop in leidse faculteit!

Berichtdoor Dhana » Wo Sep 05, 2012 4:26 pm

Het lijkt me zinniger om daarvoor in te schrijven om met kritische vragen te komen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Manon

Berichtdoor Manon » Wo Sep 05, 2012 6:00 pm

Dhana schreef:Het lijkt me zinniger om daarvoor in te schrijven om met kritische vragen te komen.

zinniger misschien wel, maar ik heb geen zin om daar onthoofd te worden hoor.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Wo Sep 05, 2012 6:02 pm

Manon schreef:
Dhana schreef:Het lijkt me zinniger om daarvoor in te schrijven om met kritische vragen te komen.

zinniger misschien wel, maar ik heb geen zin om daar onthoofd te worden hoor.

Jammer genoeg is dat een van de redenen dat de islamkanker zo welig kan blijven doorwoekeren.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Sep 05, 2012 9:41 pm

Ik vermoed dat het niet de bedoeling is dat men kritische vragen stelt. Men zal alleen moeten luisteren. Ik hoop dat Hans Jansen daar naar toe gaat, en dat die een kritische noot kan plaatsen.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Wo Sep 05, 2012 9:46 pm

Ariel schreef:Ik vermoed dat het niet de bedoeling is dat men kritische vragen stelt. Men zal alleen moeten luisteren. Ik hoop dat Hans Jansen daar naar toe gaat, en dat die een kritische noot kan plaatsen.

Een workshop is min of meer interactief in vergelijking met een lezing?

Kunnen we niet allemaal verkleed als umm qirfa daar heen gaan?

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Sep 05, 2012 10:10 pm

Je moet de workshop betalen, en daar voel ik niet zo veel voor. Anders ging ik graag de boel met jou ophitsen daar..

Dit is de bedoeling van de workshop. Dus pen en papier meenemen, en geduldig luisteren naar een moslim . Ik vermoed dat ik daar niet tegen kan.

The workshop will be themed, and consists of three elements:

1. a half-day session for practitioners and the interested public – the programme for these elements will be formed from a consultation exercise with existing networks, to determine what the needs of non-academic users might be, and how the knowledge base within higher education in both countries might best serve those needs.

2. a half-day session focussing on the work and contribution of single pioneering contemporary commentators in Islamic legal studies (the scholar in each case will, hopefully, be present to explore his ideas with both established and emerging scholars).

3. two further half day sessions on the research activities of the various Islamic legal scholars in the two countries, set within the context of the new and challenging methodologies in the study of Islamic law, exemplified by the invited scholar.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Wo Sep 05, 2012 10:22 pm

Het ergste is nog dat daar een universiteit aan meewerkt. De zogenaamde islamstudies zijn en blijven toch het lachertje van de eeuw? Het boekje is zo dun dat ieder kind het uit het hoofd kan leren. En dan de kilometers papier die besteed zijn aan tafsir, fawata enzovoorts navorsen, heet dan een studie??? Ik kom werkelijk niet meer bij.

Geeft die universiteit ook workshops Nederlands recht voor allahtonen?

Scarlatti

Berichtdoor Scarlatti » Vr Sep 07, 2012 4:05 pm

Dhana schreef:Het ergste is nog dat daar een universiteit aan meewerkt. De zogenaamde islamstudies zijn en blijven toch het lachertje van de eeuw? Het boekje is zo dun dat ieder kind het uit het hoofd kan leren. En dan de kilometers papier die besteed zijn aan tafsir, fawata enzovoorts navorsen, heet dan een studie??? Ik kom werkelijk niet meer bij.

Geeft die universiteit ook workshops Nederlands recht voor allahtonen?

Dàt is een 'goeie' Dhana!!! Moeten we over het voetlicht heen zien te brengen!!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)

Terug naar “Nederland”