De PvdA/ VVD regering.

stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door stropke »

Pilgrim schreef:
U zond in: ‘Ik heb de buik vol van de VVD, hier mijn opzeggingsbrief’

Chris van den Bos, 16-12-2016

De maat is vol voor oud-raadslid en Statenlid Chris van den Bos

Beste redactie,

Ik ben mogelijk een van de vele VVD leden en -actieven die langzamerhand de buik vol hebben van het VVD optreden van de laatste jaren. De laatste prestaties van deze ‘Haagse VVD’ hebben er voor gezorgd dat ik daar geen deel meer van wil uitmaken. Omdat een dergelijke actie, in de anonimiteit, maar een beperkte zin heeft, stuur ik U een kopie van mijn opzeggingsbrief. Met vriendelijke groet, Chris van den Bos.


Aan het hoofdbestuur van de VVD

L.S.

Na mijn hele leven uitsluitend VVD gestemd te hebben, na tientallen jaren lidmaatschap van de VVD, na vele malen campagneleider te zijn geweest, na twaalf jaren Raadslid en fractievoorzitter in Winterswijk voor de VVD en na vier jaar Statenlid in Gelderland voor de VVD, is voor mij de maat nu geheel vol. De landelijke VVD is sluipenderwijs steeds meer “niet meer mijn VVD”, geworden.

Lees verder>>>
Gelezen en helemaal akkoord. Dit wassenbeelden kabinet mag nooit terug komen.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door Pilgrim »

Video – Geert Wilders: De PVV sluit de VVD niet uit

Redactie, 24-01-2017

Afbeelding

‘We zullen het na de verkiezingen moeten zien’

PVV-leider Geert Wilders wil de VVD niet uitsluiten als regeringspartner. Dat zegt hij tegen RTL Nieuws. Hij reageert daarmee op de recente uitspraak van minister-president Mark Rutte dat de VVD na de verkiezingen niet met de zal PVV regeren. Wilders: “Ik heb zelf eerder gezegd dat ik ons na de verkiezingen niet zie regeren met Rutte, maar ik heb de VVD als partij niet uitgesloten. Andere partijen trouwens ook niet.”

Bekijk HIER de video.

Bron: http://politiek.tpo.nl
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door Ariel »

Ard van der Steur neemt ontslag als minister van Veiligheid en Justitie. Dat maakte hij donderdag zichtbaar emotioneel bekend in de Tweede Kamer tijdens een debat over de Teevendeal. Met een omhelzing nam Van der Steur afscheid van premier Rutte en beende de Kamer uit.
Afbeelding
Van der Steur wordt opgevolgd door minister Blok (Wonen). Die gaat de portefeuille Veiligheid en Justitie naast zijn oude functie doen. Hij heeft dat eerder gedaan na het aftreden van Ivo Opstelten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door Mahalingam »

Ik veronderstel dat de optie van een demissionair kabinet besproken is in de achterkamertjes. Want als Ard niet de benen neemt moet (geloofwaardigheid verkiezingscampagne PvdA) de PvdA met de oppositie meestemmen en dan kan Rutte zijn kabinet demissionair maken en kan de VVD afstand nemen van de PvdA.
(wat weinig zoden aan de dijk zet: 8 zeteltjes op dit moment.)
Deze oplossing was het beste voor iedereen (wat minder voor Ard maar die krijgt vast wel een nieuw zeer goed betaald overheidsbaantje waar zijn vaardigheden op prijs worden gesteld).
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef: Deze oplossing was het beste voor iedereen (wat minder voor Ard maar die krijgt vast wel een nieuw zeer goed betaald overheidsbaantje waar zijn vaardigheden op prijs worden gesteld).

Ik kijk even in mijn glazen bol, en ik zie onze Ard v de S burgemeester worden in EDE. Of in Almere. De bol is een beetje mistig
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door Ariel »

Dit is een triest plaatje . Dit zijn de "mannen "die ons land en zijn bewoners moeten verdedigen tegen jihadisten en ander schorem . :unhappy:

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door Mahalingam »

Ariel schreef:
Mahalingam schreef: Deze oplossing was het beste voor iedereen (wat minder voor Ard maar die krijgt vast wel een nieuw zeer goed betaald overheidsbaantje waar zijn vaardigheden op prijs worden gesteld).

Ik kijk even in mijn glazen bol, en ik zie onze Ard v de S burgemeester worden in EDE. Of in Almere. De bol is een beetje mistig
Ik kijk in mijn bol wat zie ik?
Bloemendaal en Wassenaar zitten zonder burgemeester (per dec.2016).
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef: Bloemendaal en Wassenaar zitten zonder burgemeester (per dec.2016).
Den Haag kan ook nog. Lekker dicht bij zijn vrindjes.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door Ariel »

Dit is weer zo'n goor schijnheilig van de VVD. VVD wilde Van der Steur weg hebben.
Dat Ard van der Steur donderdag is opgestapt als minister van Veiligheid en Justitie, gebeurde volgens het AD na aandringen van de top van zijn partij VVD. Volgens de krant werd de minister duidelijk gemaakt dat een vertrek niet te vermijden was.
Duidelijk achterkamertjes politiek. Eerst een trap geven en een mes in de rug van Ard van der Steur steken, en dan voor de camera een toneel stukje opvoeren.
Afbeelding
Als premier Mark Rutte even na acht uur 's avonds de emotionele Ard van der Steur knuffelt, ratelen de camera's van persfotografen. Als er daarna meer camera's komen, doen de heren nog een hug.

Het beeld is ijzersterk en stut het verhaal van de premier van zo even. ,,Ik zou hem zo weer aanstellen als minister.''

Toch weten bronnen rond het Binnenhof dat dit slechts een deel van het verhaal is. De keuze van Van der Steur om op te stappen was 'nauwelijks nog een eigen keuze', klinkt het. Dat Van der Steur in z'n afscheidswoord zei dat hij 'voor het debat aan de premier heeft laten weten' dat hij zou opstappen, is een deel van de waarheid. Insiders benadrukken: het was vooral andersom. Het werd de minister vertéld dat een vertrek onvermijdelijk was.

Al vanaf maandag ligt de optie van een vertrek op tafel, zeggen ingewijden. De laatste uitzending van Nieuwsuur is nog niet eens klaar, of de reacties vanuit de Tweede Kamer zijn ongemeen fel. Dinsdagochtend schrikt de VVD-top er van dat vanuit de SP, PVV, D66 én GroenLinks woorden als 'liegen' in de mond worden genomen. Het oordeel lijkt geveld, klagen en beseffen de VVD'ers. Het weerwoord of de feiten zijn niet langer leidend, het politieke krediet van Ard is gewoon op.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door Mahalingam »

Ariel schreef:
Mahalingam schreef: Bloemendaal en Wassenaar zitten zonder burgemeester (per dec.2016).
Den Haag kan ook nog. Lekker dicht bij zijn vrindjes.
De een zijn dood is de ander zijn brood.
ik lees zojuist dat van der Laan uitgezaaide longkanker heeft en dat er dus een nieuwe burgemeester van Amsterdam nodig zal zijn. Maar ja, Amsterdam is al sinds mensenheugenis rood dus dat moet een PvdA-er worden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door Pilgrim »

Bas Haan: “Rutte liegt over antwoorden Van der Steur”
Gepubliceerd op 27 jan. 2017

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door Ariel »

Stand deze week. Niks veranderd.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Goed nieuws, want dit gaat de VVD stemmen kosten

Bericht door King George »

Rutte wijst Amerikaans inreisverbod af

37 min geleden

DEN HAAG - Premier Mark Rutte is tegen het Amerikaanse inreisverbod voor inwoners van zeven moslimlanden. Hij wijst het af en betreurt het, zo laat hij zondag weten in een gezamenlijke verklaring met minister Bert Koenders van Buitenlandse Zaken. Partijen hadden Rutte opgeroepen krachtig stelling te nemen.


„Nederland is ervan overtuigd dat vluchtelingen van oorlog en geweld een veilig heenkomen verdienen ongeacht hun afkomst of geloof. Deze opvatting blijven we uitdragen”, aldus Rutte en Koenders. „Wij zijn alert op de mogelijkheid dat potentiële terroristen misbruik maken van asielprocedures. Veiligheidsdiensten hebben hier een belangrijke taak.” Tegen deze achtergrond betreuren zij het verbod en wijzen zij het af, zo melden de bewindslieden.


Bezorgd
Koenders had zaterdag al gezegd dat hij bezorgd is over de rechtmatigheid en de praktische gevolgen van het inreisverbod. „Het is belangrijk dat het niet tot discriminatie leidt. Binnen de VS vindt daar nu debat over plaats. We houden toepassing van de maatregel goed in de gaten.” Vicepremier Lodewijk Asscher, ook lijsttrekker van de PvdA, zei zaterdagavond over de ban: „Mensen weigeren op basis van geloof of geboorteplek is discriminatie. Een klap in het gezicht van onze vrije wereld.”

Regeringspartij PvdA en oppositiepartij D66 eisten zondag echter een ferme veroordeling door de premier zelf. PvdA-Tweede Kamerlid Michiel Servaes vond het de hoogste tijd dat ook Rutte zich krachtig zou uitspreken tegen de „walgelijke discriminatie” door de Amerikaanse president Donald Trump. Zaterdag hamerden GroenLinks en SP al op een reactie van Rutte.


Lees verder
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door King George »

Mark Rutte kan wel met een grote broek aan meedoen aan huilie huilie; Donald Trump trekt zich daar niets van aan en zal denken "Pleur op".
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17463
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Stand deze week. Niks veranderd.
Grapjas! Er is helemaal niks veranderd en je laat ons nota bene ook nog eens zien dat er niks is veranderd. En ik trap er nog in ook verdomme. Raar soort humor. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17463
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Goed nieuws, want dit gaat de VVD stemmen kosten

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:Rutte wijst Amerikaans inreisverbod af

37 min geleden

De besmetting met het ernstige virus Huichelaritis door het teveel aan marxistisch Gutmensch-denken en het niet benoemen van de werkelijke problemen, staat in harmonieuze verhouding tot de aanstelleritis van de constante leugen over discriminatie, ongeacht ras of geloof en ga zo maar door met de waanzin van onze huidige volksvertegenwoordigers die denken met hun leugens, list en bedrog, en menen zand in de ogen van de in hun ogen slome onnadenkende kiezer te kunnen strooien.

De arrogantie van de buiten zinnen geraakte Tweede Kamerleden, die zich in het nauw gedreven voelen en denken met het uitsluiten van anderen de democratie te kunnen redden, tart alle grenzen die er overigens nog moeten komen wanneer de verkiezingen in Europa achter de rug zijn. De laffe in razernij ontaarde politieke lapzwansen vrezen niet alleen de PVV, maar ook de andere partijtjes die nu hun kans waarnemen om als aanstormende beginnelingen, samen met de PVV het vermaledijde politieke zwerverszooitje, dat er met de pet naar heeft gegooid, voorgoed een halt toe te roepen en hen voor de komende vier jaren op het strafbankje te laten plaatsnemen. De slachting onder de in troebel water vissende heersende elite kan mij niet groot genoeg zijn op 15 maart. Want ik ga voor frisse wind en de wetenschap dat nieuwe bezems schoon vegen. Ik ga voor het broodnodige

CHANGE
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door Ariel »

'Hans van de Mortel' schreef:
Ariel schreef:Stand deze week. Niks veranderd.
Grapjas! Er is helemaal niks veranderd en je laat ons nota bene ook nog eens zien dat er niks is veranderd. En ik trap er nog in ook verdomme. Raar soort humor. [icon_lol.gif]
Bij deze pol van één vandaag is wel iets veranderd Hans. :razz: PVV staat op 31 zetels (+2), de VVD op 24 (+1).

De PVV en de VVD worden in zetelaantal gevolgd door het CDA (17), D66 (16) de SP (15) en GroenLinks (14), die in grootte niet significant van elkaar verschillen.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17463
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef: Bij deze pol van één vandaag is wel iets veranderd Hans. :razz: PVV staat op 31 zetels (+2), de VVD op 24 (+1).
Mooi! Kan iemand mij misschien uitleggen hoe het in godsnaam mogelijk is dat die verschrikkelijke VVD (Veel Verkeerd Doen) niet flink zakt in de peiling maar juist stijgt naar de zoveelste leugen vanuit de VVD? Dat kan toch niet waar zijn. :sly7:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door Mahalingam »

"Cutting off the nose to spite the face"

Zou het niet handig zijn om op Schiphol een afvaardiging van de USA te hebben die van te voren weet te zeggen wie de USA niet in komen? Zeker nu er onzekerheid is over wie wel en wie niet binnen mag.
Daar werd over onderhandeld maar als daad van krachtdadig protest zijn de onderhandelingen afgeblazen.
Kabinet schort onderhandelingen over controleposten op vanwege inreisverbod
Onderhandelingen over het instellen van controleposten van de Amerikaanse douane op Schiphol, zogeheten preclearance, worden als gevolg van het inreisverbod dat Donald Trump vrijdag instelde opgeschort. Dat antwoordde minister van Buitenlandse Zaken Bert Koenders dinsdag in de Tweede Kamer in reactie op vragen van GroenLinks-fractievoorzitter Jesse Klaver.
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/01/25/tr ... d-a1542873
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17463
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:"Cutting off the nose to spite the face"

Zou het niet handig zijn om op Schiphol een afvaardiging van de USA te hebben die van te voren weet te zeggen wie de USA niet in komen? Zeker nu er onzekerheid is over wie wel en wie niet binnen mag.
Deze kans voor open doel laat ik mij niet ontnemen.

Die Koenders is, in commissie met zijn vieze gore smerige walgelijke onmenselijke kankerfatsoen, de meest grote gore hypocriete schoft die er voor mij bestaat.

HEEE! Dat is raar. Ik zou hem dankbaar moeten zijn en bejubelen vanwege zijn menselijke op rechtvaardigheid gebaseerde inzichten die meeliften op het verdrag inzake de mensenrechten. Ik schreef hem een brief over mijn overleden zoon in het neergestorte vliegtuig in de Ukranine (het kermis spektakel MH17) om daarmee te bereiken dat mijn schoondochter en kleinkind naar Nederland mochten komen. Want het inreisvisum was

AFGEWEZEN!

Afgewezen? Hoezo? Op basis van het vermoeden dat zij (mijn schoondochter) niet terug zou keren naar Cuba voor het aflopen van de datum op het visum. Maar dankzij de eerlijke oprechte PvdA minister kregen zij alsnog het visum.

Dan is het vermoeden, dat een moslim een aanslag zal plegen waar dan ook in Amerika, net zo gerechtvaardigd als de houding van het ministerie van Buitenlandse Zaken in Nederland die elke aanvraag voor een visumplichtige bij voorbaat afwijst. Niet alleen vanuit Cuba, maar ook uit Marokko! Een broer die zijn zuster in Amsterdam wil bezoeken vanuit Marokko kan automatisch rekenen op een visumaanvraag die wordt afgewezen. Dat het toch lukt heeft te maken met het inschakelen van een advocaat en het aantonen dat er genoeg redenen zijn om terug te keren naar Marokko. Vanwege bijvoorbeeld een vaste baan of eigen zaak.

Deze kanker en nepregering bevoordeelt hiermee de criminaliteit die binnen het strafrecht het gelijk aan haar zijde heeft wanneer het OM niet kan bewijzen dat er sprake is van een misdaad. Het is de misdaad, die bevoorrecht wordt en aangepakt met de fluwelen handschoen van de corrupte rechtsstaat. Terwijl Jan met de Pet wordt beschouwd als een miserabel stuk mens dat niet meetelt en van nul en gener waarde is voor politici die in een hogere sfeer verkeren van zelfgenoegzame zelfverzekerdheid in de overtuiging het goede te doen namens de natie en visum-aanvragers uit, voor de Nederlandse regering waardeloze landen, stelselmatig afwijzen. Bedenk daarbij dat Wilders de enige was in Nederland die Nederlanders de kans gaf voor minder Marokkanen te kiezen. Als dank voor zijn oprechte eerlijkheid is hij door de meute huichelaars - zeg maar kankerleiders - uitgesloten.

Over menselijkheid gesproken . . . Tyfus, kanker en weet ik al niet meer is van toepassing op lieden die welbewust er een grote hypocriete kankertroep van maken en tegelijkertijd vasthouden aan hun kotsmisselijke overtuiging dat ze hiermee de mensheid een goede dienst bewijzen: VVD-PvdA kabinet.

Ik ben de laatstedie Trump zal bekritiseren.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door Ariel »

Wilders in de bocht tegen Koenders. :smile4:

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17463
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Als er eentje mensenrechten vertrapt dan is het deze PvdA huichelaar wel, genoemd Koenders. Ik kan het weten, want ik heb het zelf ondervonden. Mensenrechten . . . Zou je die man niet een schop onder zijn achterwerk moeten verkopen? Waar haalt hij de brutale moed vandaan om dit woord in zijn mond te nemen om daarmee Trump en Wilders weg te zetten als mensonterende onmensen? Zou ik Koenders dankbaar moeten zijn omdat ik het overlijden van mijn zoon in MH17 in een brief aan hem persoonlijk heb gebruikt om zijn afwijzend en uiterst negatieve beleid ten aanzien van mensenrechten om te zetten in een voorkeursbehandeling?

Het bijna complete linkse huichelachtige kabinet en de idem dito domme huichelachtige demonstrerende linkse massa op straat met hun propaganda bordjes met daarop de tekst:

GEEN UITSLUITING

gaat gemakshalve en met een ongelooflijk arrogante negatieve zelfverzekerdheid voorbij aan het feit dat met het uitsluiten van mensen, niet Trump is begonnen, maar in onze democratische beschaving hard achteruit hollend en onnadenkend

NEDERLAND

door het uitsluiten van de complete bezetting van de PVV en het daarmee gepaard gaande kiezersvolk dat stemt op de PVV en achter Wilders staat. Wat is er overgebleven van de kracht van het denken? Het is door de linkse elite te grabbel gegooid in een laatste poging te redden wat er te redden valt om op 15 maart niet weggevaagd te worden van het politieke toneel dat een afspiegeling hoort te zijn van de samenstelling van het volk.

Omdat we nu toch zo populair enthousiast bezig zijn met het uitsluiten van mensen van wie ons het beste uitkomt, stel ik voor ALLE moslims in Nederland uit te sluiten omdat zij door hun manier van denken en parasiteren op onze kenniseconomie een regelrechte bedreiging vormen om zichzelf ooit uit te sluiten van het vereren van de historische pedofiel en oorlogscrimineel Mohammed, de door haat gedreven Arabische razernij profeet, die ALLE andersdenkenden al 1400 jaren geleden had uitgesloten.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door Mahalingam »

'Hans van de Mortel' schreef:
Ariel schreef: Bij deze pol van één vandaag is wel iets veranderd Hans. :razz: PVV staat op 31 zetels (+2), de VVD op 24 (+1).
Mooi! Kan iemand mij misschien uitleggen hoe het in godsnaam mogelijk is dat die verschrikkelijke VVD (Veel Verkeerd Doen) niet flink zakt in de peiling maar juist stijgt naar de zoveelste leugen vanuit de VVD? Dat kan toch niet waar zijn. :sly7:
Er is inmiddels een andere peiling. Deze:
http://www.nipo.nl/nieuws/persberichten ... k-3-t-m-6/
Even een beeld:
Afbeelding
en in cijfertjes:
In de nieuwste zetelpeiling loopt de PVV flink uit op de VVD. Het verschil in zetelaantal tussen beide partijen (35 versus 22) valt ruimschoots buiten de nauwkeurigheidsmarges. Het momentum lijkt zeker een rol te hebben gespeeld: ten tijde van en direct na het aftreden van VVD-minister Van der Steur zien we een forse afname in electorale steun voor de VVD en een toename in steun voor de PVV (en in mindere mate CDA). In de dagen erna (zaterdag en zondag) neemt dat effect weer af.
Achter de PVV en VVD zien we nog altijd een grote groep van middelgrote partijen die elkaar nauwelijks ontlopen: CDA (16), D66 (15), GroenLinks (15) en SP (14). Daar weer achter volgen de PvdA (10) en 50PLUS (10).
Let wel: de foutenmarge is 2 zetels!

Mijn conclusie: we gaan het meest diverse kabinet ooit krijgen. Eentje met wel 6 partijen die meedoen of gedogen. En je weet wat die deelnemers roepen ? "DIversiteit is onze kracht!".
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De PvdA/ VVD regering.

Bericht door Ariel »

:nietverstaan: Hoeveel peilingen bestaan er? Hier weer één van IPSOS. En politie barometer? Of politieke barometer.
De VVD is iets weggezakt in de Politie Barometer van Ipsos. De partij zou 24 zetels krijgen. Bij de vorige peiling, twee weken geleden op 19 januari, waren dat er 27. De PVV klimt van 27 naar 28. CDA is derde met 19 zetels, gevolgd door D66 met 17.

GroenLinks krijgt 14 zetels, de SP 12, PvdA 11 en 50PLUS 10. De andere partijen zijn ChristenUnie (5), Partij voor de Dieren (5), SGP (4) en DENK (1). De tussenstand betekent dat de coalitie nog maar 35 zetels zou krijgen.

Het onderzoek werd uitgevoerd tussen 31 januari en 2 februari, onder 985 stemgerechtigde Nederlanders.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie